7/12/12

Ρατσιστικές θηριωδίες στην Ελλάδα!


Την τραγική ιστορία του Αιγύπτιου λαθρομετανάστη στην Σαλαμίνα, καταγράφει σε εκτενές αφιέρωμά του το πρακτορείο Reuters, μία ιστορία που πηγαίνει από την εκμετάλλευση, στο βασανισμό, στην κράτηση, και τελικά σε ένα μετέωρο καθεστώς υπό το φόβο της απέλασης.

«Πρωταγωνιστής» της ιστορίας είναι ο Γουαλίντ Ταλέμπ από την Αίγυπτο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του διεθνούς πρακτορείου, η πορεία του Ταλέμπ ξενικά από τη Σαλαμίνα, όταν αποφάσισε να ζητήσει τα δεδουλευμένα του από τον ιδιοκτήτη ενός φούρνου όπου εργαζόταν.
Τελικά,  έλαβε μία "διαφορετική" αμοιβή από αυτή που δικαιούταν και ζήτησε. Ο φούρναρης και δύο άλλοι γνωστοί του έδεσαν μία μακριά μεταλλική αλυσίδα γύρο από τον λαιμό του Ταλέμπ και τον οδήγησαν στον κοντινό στάβλο. Εκεί τον έδεσαν σε μία καρέκλα, έσφιξαν την θηλιά και τον γρονθοκόπησαν έως ότου ο Ταλέμπ κειτόταν ημιλιπόθυμος.
Οι άνδρες έπιναν μπύρα, υποχρεώνοντας και τον Ταλέμπ να πιει, χλευάζοντας το γεγονός πως ήταν μουσουλμάνος.
Το μαρτύριο του Ταλέμπ έληξε 18 ώρες αργότερα, καθώς ο μετανάστης κατόρθωσε να δραπετεύσει όταν οι δεσμοφύλακές του έφυγαν προκειμένου να ανοίξουν τον φούρνο.
Η ιστορία όμως δεν τελειώνει εδώ, συνεχίζει το Reuters. Ο Ταλέμπ βρέθηκε τα ξημερώματα στις ρίζες ενός δένδρου, με την αλυσίδα δεμένη γύρω από το λαιμό του και το πρόσωπό του πρησμένο από τα χτυπήματα. Αρχικά, διακομίστηκε στο νοσοκομείο όπου του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες. Στη συνέχεια όμως, η Αστυνομία τον συνέλαβε, καθώς δεν είχε τα απαραίτητα έγγραφα παραμονής στην Ελλάδα.
«Οι πάντες μπορούσαν να δουν πως υπέφερα. Δεν μπορούσα καν να δω, και δεν μπορούσα να φαω», δηλώνει ο ίδιος ο Ταλέμπ. Ένα μήνα μετά τον ξυλοδαρμό του, ο αιγύπτιος λαθρομετανάστης βρίσκεται ακόμα με νάρθηκα στο λαιμό και επίδεσμο στο χέρι, χωρίς να μπορεί να φαει παρά μόνο ημι-στερεά τροφή.
Όπως δηλώνει ο Ταλέμπ στο Reuters, κρατήθηκε για τέσσερις ημέρες στα κέντρα φιλοξενίας λαθρομεταναστών, προτού του δοθούν έγγραφα που τον υποχρέωναν να εγκαταλείψει τη χώρα εντός 30 ημερών. Στον αντίποδα, ο φούρναρης που τον χτύπησε, πρώην αντιδήμαρχος Σαλαμίνας, απελευθερώθηκε έπειτα από τρεις ημέρες, εν αναμονή της δίκης.
Ο φούρναρης έχει παραδεχτεί πως χτύπησε τον Ταλέμπ, ισχυριζόμενος ωστόσο πως δεν τον χτύπησε σκληρά, και αντιτείνει πως ο πρώην υπάλληλός του έκλεψε 13.000 ευρώ. Σύμφωνα με τον Ταλέμπ, τα χρήματα ήταν δικά του.
«Με χτύπησαν, με έκλεψαν και μετά οι πάντες ήταν έξω από τη φυλακή εκτός από εμένα», διαμαρτύρεται ο Ταλέμπ.
Η υπόθεση προκάλεσε την κατακραυγή της αιγυπτιακής κοινότητας και καταδικάστηκε από την αιγυπτιακή πρεσβεία. Στον απόηχο των αντιδράσεων, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης ανέστειλε την απέλαση του Ταλέμπ για «ανθρωπιστικούς λόγους». Παρά ταύτα, δεν έχει αποσαφηνιστεί το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα έχει το δικαίωμα να παραμείνει στην Ελλάδα. Αρκετοί εκτιμούν ότι η κίνηση αυτή δεν είναι αρκετή. Ο Νικήτας Κανάκης, επικεφαλής των Γιατρών του Κόσμου, επισημαίνει ότι εάν δεν τιμωρούνται παραδειγματικά οι ένοχοι, τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει: «Όλοι θα πιστεύουν ότι μπορούν να κάνουν τέτοιες πράξεις και να ξεφεύγουν».
Πίσω στη Σαλαμίνα, κάποιοι κάτοικοι δηλώνουν τη συμπόνια τους για τον Ταλέμπ, ωστόσο άλλοι εκφέρουν μία διαφορετική αλλά και συνάμα τρομακτική άποψη: «Τον χτύπησαν άσχημα; Εάν ναι, καλώς, το άξιζε», δήλωσε ένας άνδρας στο Reuters, που βέβαια θέλησε να κρατήσει την ανωνυμία του.
Το πρακτορείο Reuters αναφέρει στο ρεπορτάζ του ότι ο Ταλέμπ δεν είναι ο μόνος που έχει πέσει θύμα της ρατσιστικής βίας στην Χώρα μας, καθώς στην Ελλάδα εκατοντάδες μετανάστες πέφτουν θύματα καθημερινά ρατσιστικών επιθέσεων και αστυνομικής βίας. Μάλιστα παρουσιάζει σοκαριστικές φωτογραφίες από την περίπτωση του 32χρονου Σομαλού Χασάν Μέκκι που τον Αύγουστο είχε χτυπηθεί βάναυσα από μέλη της Χρυσής Αυγής, όπως ο ίδιος κατήγγειλε. 
Τον περασμένο Αύγουστο ο 32χρονος Χασάν Μέκκι περπατούσε με έναν φίλο του το κέντρο της Αθήνας όταν άκουσε ξαφνικά μια φωνή να του λέει «Πήγαινε σπίτι σου, μαύρε». Είδε τότε μοτοσικλετιστές με μαύρα πουκάμισα και ελληνικές σημαίες να τον πλησιάζουν, ενώ δευτερόλεπτα μετά βρέθηκε αναίσθητος στην άσφαλτο από χτύπημα στο κεφάλι. Όταν ξύπνησε, βρισκόταν μέσα σε μία λίμνη αίματος, και στην πλάτη του ήταν χαραγμένο ένα τεράστιο Χ. Μιλώντας στο πρακτορείο ο ίδιος δήλωσε πως φοβάται για τη ζωή του, αλλά «δεν μπορώ να ζητήσω βοήθεια γιατί δεν έχω τα απαραίτητα χαρτιά για την παραμονή μου στη χώρα».
Όπως γράφει χαρακτηριστικά το Reuters «στην Ελλάδα, οι μετανάστες είναι τα μεγαλύτερα και πλέον ανυπεράσπιστα θύματα της οικονομικής κρίσης».


Αν αυτό δεν είναι "πράσινη απάτη" τότε τι άλλο μπορεί να είναι;

Οικονομικό έγκλημα σε βάρος του Ελληνικού Λαού!
Η εταιρεία Ρόκας (θυγατρική της περιβόητης Iberdrola Renewables) έχει λάβει άδεια για την εγκατάσταση αιολικού πάρκου ισχύος 38 MW στη θέση «Μοιρολοράχες – Προφήτης Ηλίας – Κοµµένη Ράχη - Λούτσι» των ∆ήµων Λοκρών, Λεβαδέων και Αµφίκλειας – Ελάτειας. Με απόφαση του κ. Θάνου Μωραΐτη, υφυπουργού Ανάπτυξης της προηγούμενης "εθνοσωτήριας" Κυβέρνησης, εγκρίθηκε επιχορήγηση, για αυτό το αιολικό πάρκο ύψους 15.250.087,50 € (ποσοστό επιδότησης 29,516 % επί του συνολικού ποσού των 51.667.250 € του αρχικού κόστους της επένδυσης)! Στο ΦΕΚ 2194 της 30ης Σεπτεμβρίου 2011, χαρακτηριστικά αναγράφεται: «Με την επένδυση δεν θα δημιουργηθούν νέες θέσεις απασχόλησης»!
Στο ίδιο ΦΕΚ, πάλι η ίδια εταιρεία, με την υπογραφή του ίδιου υφυπουργού, επιχορηγήθηκε για την δημιουργία άλλου αιολικού πάρκου στην θέση "Πυργάρι-Κάβουρας-Ζαχαρού-Βαριανή-Πάτημα" του Δήμου Βαγιών, με το συνολικό ποσό των 11.435.400 € σε συνολική επένδυση 38.118.000 € (ποσοστό επιχορήγησης 30%). Δώστε σημασία τι γράφει και πάλι το ΦΕΚ: «Με την επένδυση δε θα δημιουργηθεί καμία νέα θέση εργασίας»!!!
Δηλαδή την ίδια ημέρα, κι από τον ίδιο υπουργό, εγκρίθηκαν για την ίδια εταιρεία, επιδοτήσεις συνολικού ύψους πάνω από 26.600.000 ευρώ, χωρίς να προβλέπεται η δημιουργία ούτε μίας θέσεως εργασίας!!! Εμείς αυτό το χαρακτηρίζουμε απλά ως "μαύρη ανάπτυξη και πράσινη απάτη", και πλέον δεν νομίζουμε ότι κανείς μπορεί να μας αμφισβητήσει: Ούτε καν ο ίδιος ο κ. Μωραΐτης που ενέκρινε ως αρμόδιος υφυπουργός αυτές τις επιδοτήσεις και του οποίου η ...συμπάθεια για την "πράσινη ανάπτυξη" μας είναι εδώ και καιρό εμπράκτως γνωστή!

6/12/12

Η τρόικα παγιδεύει την Κύπρο με την "γνωστή συνταγή"!


Ο Τρίτος Αττίλας επιδράμει στην Μεγαλόνησο: 
στο στόχαστρο το φυσικό αέριο και οι στρατηγικές δημόσιες επιχειρήσεις της Κύπρου!
Τρομακτικές είναι οι πιέσεις που δέχεται η πολιτική ηγεσία της Κύπρου για να αποδεχτεί και να υπογράψει το Μνημόνιο συνεργασίας που θα ανοίξει τον δρόμο για την δανειοδότησή της από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας. Όλες τις προηγούμενες εβδομάδες ξεδιπλώθηκε ένα όργιο πιέσεων με αποδέκτη τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια, έτσι ώστε να ανάψει το πράσινο φως για τη υπογραφή του Μνημονίου παραμερίζοντας τις αντιστάσεις του, που περισσότερο σχετίζονταν με την υστεροφημία του μιας κι ούτε ο ίδιος θα είναι υποψήφιος στις προεδρικές εκλογές της 17ης Φεβρουαρίου ούτε έχει ούτως ή άλλως ελπίδα να κερδίσει ο υποψήφιος του ΑΚΕΛ, Σταύρος Μάλας. Μια υποψηφιότητα η οποία από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε χαρακτηρίστηκε υποψηφιότητα ήττας.
Τον χορό των πιέσεων πρώτος τον έσερνε ο ηγέτης του κόμματος Δημοκρατικού Συναγερμός, Νίκος Αναστασιάδης, που με βάση όλες τις προβλέψεις θα είναι ο νικητής των ερχόμενων εκλογών και επόμενος πρόεδρος της Δημοκρατίας. Τα κίνητρά του για την ψυχολογική τρομοκρατία που ασκεί, επικαλούμενος τον κίνδυνο κατάρρευσης της οικονομίας, αδυναμίας πληρωμής συντάξεων και άλλα πολύ γνωστά στους Έλληνες πολίτες, είναι προφανή: Αυτό που θέλει είναι να ακυρώσει την στρατηγική του ΑΚΕΛ (το οποίο ναι μεν έφερε στην Κύπρο την Τρόικα αλλά δεν θέλει να οριστικοποιηθεί η συμφωνία μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου) και το Μνημόνιο να υπογραφεί όσο το δυνατόν πιο σύντομα για να το χρεωθεί ο ίδιος ο Δ. Χριστόφιας. Σε αυτή την κατεύθυνση ο Ν. Αναστασιάδης, υπέρμαχος του Σχεδίου Ανάν το 2004, έφτασε να απειλήσει μέχρι και με ποινική δίωξη τον σημερινό πρόεδρο στην περίπτωση που καταρρεύσει η οικονομία. Όταν όμως θα καταρρεύσει λόγω του Μνημονίου, όπως συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα, τότε ποιος θα αναλάβει την πολιτική και ποινική ευθύνη;
Τραπεζικό πραξικόπημα!
Ρόλο επιταχυντή στην διαδικασία υπαγωγής της Κυπριακής Δημοκρατίας σε καθεστώς Μνημονίου έπαιξε η απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να διακόψει την ρευστότητα προς τις κυπριακές τράπεζες στις 20 Ιανουαρίου σε περίπτωση που δεν υπογραφεί το Μνημόνιο. Σε μια τέτοια περίπτωση οι κυπριακές τράπεζες – απόλυτα εξαρτημένες από την ΕΚΤ ελέω συμμετοχής στην ευρωζώνη και απεμπόλησης της νομισματικής ανεξαρτησίας – θα έχαναν την πρόσβαση στον μηχανισμό έκτακτης παροχής ρευστότητας του ELA, από τον οποίο χρηματοδοτούνται συστηματικά. Μόνο η Κύπρου Λαϊκή έχει πάρει 5,5 δισ. ευρώ από αυτό τον μηχανισμό, σύμφωνα με δημοσιεύματα. Τότε είναι που άρχισαν και τα όργανα περί επικείμενης χρεοκοπίας, αδειάσματος των ταμείων των τραπεζών, κλπ, κλπ. Κλίμα που στην συνέχεια εντάθηκε με αφορμή την απόφαση του οίκου αξιολόγησης Fitch να υποβαθμίσει την κυπριακή οικονομία, κατά δύο μάλιστα βαθμίδες, με την επίκληση των κινδύνων για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών! (Τέτοια αλληλεγγύη ούτε η Μαφία δεν δείχνει!) Αξιοποιώντας την απόφαση της ΕΚΤ ο υπουργός Οικονομικών Βάσος Σιαρλής και ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας, Πανίκος Δημητριάδης, προχώρησαν σε ένα μίνι πραξικόπημα κι εν αγνοία της πολιτικής ηγεσίας, σύμφωνα με  δημοσιεύματα, συμφώνησαν με την Τρόικα την επίσπευση εφαρμογής του Μνημονίου, τουλάχιστον για τις τράπεζες.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να υπογραμμίσουμε τους κινδύνους που αποδεδειγμένα πλέον δημιουργεί η περίφημη ανεξαρτησία των κεντρικών τραπεζών και η ανεξέλεγκτη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, καθώς αποκαλύπτεται ότι η θωράκισή της από την πολιτική εξουσία δεν διασφαλίζει απλώς και μόνο ότι θα λειτουργεί ανεξάρτητα από τις πολιτικές ηγεσίες, προς όφελος ενός γενικού καλού. Αυτό που κατάφερε η ανεξαρτητοποίηση των κεντρικών τραπεζών, όπως επιβλήθηκε επιτακτικά από την Συνθήκη του Μάαστριχτ κι ως προϋπόθεση για την υλοποίηση της Οικονομικής και Νομισματικής Ενοποίησης, είναι να λειτουργούν τελικά εναντίον της εκλεγμένης πολιτικής ηγεσίας, αποτελώντας ένα μηχανισμό επιβολής των πιο συντηρητικών σχεδίων στην οικονομία και την πολιτική! Έτσι, οι κεντρικές τράπεζες αποδείχθηκαν η πέμπτη φάλαγγα του πιο άγριου νεοφιλελευθερισμού.
Η υπαγωγή της Κύπρου σε καθεστώς Μνημονίου αποτελεί πολιτικό και οικονομικό σκάνδαλο λόγω του ότι τα χρηματοδοτικά προβλήματα του νησιού προέκυψαν όταν τα δημόσια οικονομικά λειτούργησαν σαν σωσίβια λέμβος για τις εμπορικές τράπεζες! Από τη στιγμή που ανέλαβε η Κύπρος το κόστος διάσωσης των τραπεζών, όπως ακριβώς συνέβη και στην Ιρλανδία, η τραπεζική κρίση πήρε την μορφή της δημοσιονομικής. Παρόλα αυτά το δημόσιο χρέος της Κύπρου δεν αυξήθηκε σε ανησυχητικό βαθμό και στο τέλος του 2011 παρέμενε στο 71,6% του ΑΕΠ (το οποίο ανερχόταν σε 17,8 δισ. ευρώ), όταν το δημόσιο χρέος της Γερμανίας ήταν 81,2% του ΑΕΠ. Το ποιος είναι ο μεγάλος ασθενής της Κύπρου φαίνεται πεντακάθαρα κι από την κατανομή του δανείου, που θα φτάσει τα 17,5 δισ. ευρώ. Όσο είναι σχεδόν το ΑΕΠ! Η μερίδα του λέοντος, 10 δισ. ευρώ, θα κατευθυνθούν στις τράπεζες, 6 δισ. για την αναχρηματοδότηση του χρέους και μόλις 1,5 δισ. για τα δημόσια οικονομικά. Από τη στιγμή όμως που είναι ηλίου φαεινότερο πως την κρίση στην Κύπρο την προκάλεσαν οι τράπεζες κι αυτές θα ευνοηθούν από το δάνειο, τα αιτήματα της Τρόικας για επιβολή άγριας λιτότητας με μειώσεις μισθών, κοινωνικών παροχών και αυξήσεις φόρων είναι εντελώς αδικαιολόγητα και προκλητικά, αποκαλύπτοντας ότι το ζητούμενο είναι να επιδεινώσουν την ζωή των εργαζομένων κι όχι να εξυγιάνουν τα δημόσια οικονομικά της Κύπρου.
Αρπαγή κοιτασμάτων και ΔΕΚΟ!
Η Τρόικα ωστόσο τα θέλει όλα. Όχι μόνο την φτωχοποίηση των Κυπρίων, αλλά και τον πλούτο του νησιού. Αυτό αποκαλύπτεται από την επιμονή της να ιδιωτικοποιηθούν οι κρατικές επιχειρήσεις κι επίσης να περιέλθουν υπό τον έλεγχό της τα ενεργειακά κοιτάσματα της Κύπρου. Τα δύο αυτά αιτήματα – που αποκαλύπτουν ότι, όπως και στην Ελλάδα, η Τρόικα αποτελεί συγκαλυμμένο όργανο εξυπηρέτησης διεθνών οικονομικών και γεωπολιτικών συμφερόντων – είναι που δημιούργησαν κι ένα προσωρινό αδιέξοδο στις συνομιλίες κυβέρνησης και Τρόικας. Το βέτο συγκεκριμένα τέθηκε από τον υπουργό Εμπορίου, Νεοκλή Συλικιώτη, ο οποίος δήλωσε ότι δεν πρόκειται να εγκρίνει την υποθήκευση του πλούτου του νησιού, που σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις και μιλώντας για το λεγόμενο οικόπεδο 12 υπολογίζεται σε 80 δισ. ευρώ (σχεδόν πέντε φορές το ΑΕΠ του νησιού) εκ των οποίων το 70% ανήκει στο κράτος. Το μέλημα της Τρόικας ωστόσο είναι τόσο τα κοιτάσματα όσο κι οι κυπριακές ημιδημόσιες επιχειρήσεις να περάσουν στην ιδιοκτησία των ευρωπαϊκών πολυεθνικών. Το σχέδιο αυτό προωθείται και δεν παρεμποδίζεται από την διατύπωση που συμφωνήθηκε στο Μνημόνιο και με βάση δημοσιεύματα ναι μεν δεν προκρίνεται άμεσα η ιδιωτικοποίηση, θα υλοποιηθεί ωστόσο αν το χρέος κριθεί μη βιώσιμο. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με μια παραδοξολογία. Αν αυτή τη στιγμή, που το χρέος βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα με βάση τα πιο αυστηρά κριτήρια κρίνεται μη βιώσιμο και απειλητικό σε βαθμό να θεωρείται επιβεβλημένη η υπαγωγή σε καθεστώς Μνημονίου, είναι δυνατό να κριθεί βιώσιμο όταν θα έχει επιβαρυνθεί με ένα δάνειο που ισούται με το 100% του ΑΕΠ και θα έχει διπλασιαστεί; Προφανώς όχι! Η Τρόικα δέχτηκε να κάνει μια υποχώρηση, ξέροντας ότι ο χρόνος είναι με το μέρος της κι ότι αργά ή γρήγορα όταν η κυπριακή ηγεσία θα σέρνεται σαν ζητιάνος – όπως συμβαίνει σήμερα με την Ελληνική ηγεσία – εκλιπαρώντας για την …δόση της, τότε δεν θα έχει το σθένος να προβάλλει την παραμικρή αντίρρηση απέναντι στα αιτήματά της για ξεπούλημα των δημόσιων επιχειρήσεων σε γερμανικές ή άλλες ευρωπαϊκές πολυεθνικές.
Τέλος, πρέπει να υπογραμμιστούν οι τεράστιες ευθύνες που αναλαμβάνει το ΑΚΕΛ και προσωπικά ο ίδιος ο Δημ. Χριστόφιας αν τελικά υπογράψει το Μνημόνιο, καθώς η Τρόικα θα αποδειχθεί ο νέος, ο Τρίτος Αττίλας, που θα φέρει την διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Τα διακυβεύματα είναι τόσο σημαντικά που ο Δημ. Χριστόφιας δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από τις πιέσεις που ασκούνται, όσο ασφυκτικές κι αν είναι.

"Μεγάλη πρωτιά" της Χώρας μας!

Ξεπεράσαμε και την Ισπανία!
Νέο άλμα ανεργίας στο 26% - 1,3 εκατ. άνεργοι τον Σεπτέμβριο!
Στο 26% εκτινάχθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο, με τον αριθμό των ανέργων να αυξάνεται κατά 38% μέσα σε ένα έτος και να διαμορφώνεται στον τρομακτικό αριθμό των 1.295.203 ατόμων, καθώς χάθηκαν συνολικά 325.334 θέσεις εργασίας. Εκτός εργασίας βρίσκεται πλέον ένας στους δύο νέους ως 24 ετών, μία στις τρεις γυναίκες και ένας στους πέντε άνδρες. Και αυτοί οι αριθμοί αφορούν μόνο τα επίσημα στατιστικά στοιχεία, καθώς στην πραγματική ζωή η κατάσταση είναι ακόμη χειρότερη! 

Ακάθεκτη συνεχίζεται η άνοδος της ανεργίας στην χώρα μας, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον Σεπτέμβριο. Το ποσοστό ανεργίας ανήλθε σε 26,0%, έναντι 18,9% το Σεπτέμβριο του 2011 και 25,3% τον Αύγουστο του 2012. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό σε όλη την Ευρωζώνη για αυτό τον μήνα, καθώς η χώρα μας ξεπέρασε και την Ισπανία (είχε 25,8%). Και οι εκτιμήσεις θέλουν έως το τέλος του έτους η ανεργία στην Χώρα μας να ξεπεράσει κάθε ρεκόρ στην παγκόσμια ιστορία!  
Το σύνολο των απασχολουμένων κατά το Σεπτέμβριο του 2012 εκτιμάται ότι ανήλθε σε 3.695.053 άτομα. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 1.295.203 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός ανήλθε σε 3.373.692 άτομα. Οι απασχολούμενοι μειώθηκαν κατά 325.334 άτομα σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2011 (μείωση 8,1%) και κατά 21.626 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2012 (μείωση 0,6%). Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 356.495 άτομα σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2011 (αύξηση 38,0%) και κατά 34.670 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2012 (αύξηση 2,8%). Οι οικονομικά μη ενεργοί, δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, αυξήθηκαν κατά 283 άτομα σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2011 (μηδενική μεταβολή) και μειώθηκαν κατά 3.119 άτομα σε σχέση με τον Αύγουστο του 2012 (μείωση 0,1%).
Η ανδρική ανεργία έφτασε το 22,9% και η γυναικεία το 30,1%, ενώ οι νέοι ως 24 ετών είναι άνεργοι σε ποσοστό 56,4%, οι ηλικίες 25-34 ετών σε ποσοστό 34,3%, ενώ για τις «ώριμες» ηλικίες 35-44 και 45-54 ετών τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 21,9% και 19,5% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο αποκεντρωμένων διοικήσεων της χώρας, τα «σκήπτρα» στην ανεργία διατηρεί η Ήπειρος- Δυτική Μακεδονία (28% τον Σεπτέμβριο 2012 από 20,4% τον Σεπτέμβριο 2011) και στη 2η θέση είναι η Αττική (27,6% από 19,2%). Ακολουθούν, η Μακεδονία- Θράκη (26,3% από 20,5%), η Θεσσαλία - Στερεά Ελλάδα (26,1% από 19,2%), η Πελοπόννησος- Δυτική Ελλάδα- Ιόνιοι Νήσοι (24,4% από 17%), το Αιγαίο (22,6% από 14,2%) και η Κρήτη (20% από 17,8%).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, για τον ίδιο μήνα Οκτώβριο νέο ρεκόρ εμφάνισε η ανεργία και στην Ευρωζώνη, καθώς διαμορφώθηκε στο 11,7% από 11,6% το Σεπτέμβριο και 10,4% τον Οκτώβριο του 2011. Αντίστοιχη εικόνα παρουσιάζει η ανεργία και για το σύνολο της Ε.Ε., όπου το ποσοστό της τον περασμένο Οκτώβριο διαμορφώθηκε στο 10,7% από 10,6% τον Σεπτέμβριο και 9,9% τον Οκτώβριο του 2011.
Συνολικά στην Ε.Ε. ο αριθμός των ανέργων διαμορφώθηκε τον Οκτώβριο του 2012 στα 25,913 εκατομμύρια άτομα, εκ των οποίων τα 18,703 εκατομμύρια βρίσκονται στην Ευρωζώνη. Σε σχέση με τον περασμένο Σεπτέμβριο οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 204.000 στην Ε.Ε. και κατά 173.000 στην Ευρωζώνη. Τα μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας εντοπίζονται στην Ισπανία, στην Ελλάδα και στην Πορτογαλία και τα χαμηλότερα στην Αυστρία (4,3%), στο Λουξεμβούργο (5,1%) και στη Γερμανία (5,4%).
Όσον αφορά στην ανεργία των νέων ως 25 ετών, στην Ε.Ε. ο αριθμός τους φθάνει τα 5,678 εκατομμύρια άτομα και στην Ευρωζώνη τα 3,609 εκατομμύρια. Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας νέων εντοπίζονται στην Ελλάδα (57%, στοιχεία Αυγούστου) και στην Ισπανία (55,9%) και τα χαμηλότερα στη Γερμανία (8,1%), στην Αυστρία (8,5%) και στην Ολλανδία (9,8%). Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στις γυναίκες (29% τον Αύγουστο), με δεύτερη την Ισπανία (25,8%). 
Η Eurostat εκτιμά ότι 25,913 εκατομμύρια άνδρες και γυναίκες στην ΕΕ ήταν άνεργοι τον Οκτώβριο, από τους οποίους τα 18,703 εκατομμύρια ήταν στην Ευρωζώνη.

5/12/12

Νέο περιβαλλοντικό έγκλημα!


Κατατέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ που ρυθμίζει το καθεστώς αδειοδότησης και ανάπτυξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) στη χώρα μας. Σε αυτό διαβάζουμε έκπληκτοι πως είναι δυνατή η μεταβολή του τόπου αρχικής εγκατάστασης ενός αιολικού πάρκου με απλή τροποποίηση της εκδοθείσας άδειας παραγωγής αν μετά την χορήγηση της άδειας παραγωγής ή της προσφοράς σύνδεσης, μεταβάλλεται το νομικό ή κανονιστικό πλαίσιο χωροθέτησης με αποτέλεσμα, να μην είναι δυνατή η εγκατάσταση του σταθμού στη θέση που είχε αρχικά προβλεφθεί. Η νέα θέση εγκατάστασης πρέπει να είναι εντός ζώνης 5 χιλιομέτρων (!!!) από τα όρια της περιοχής στην οποία βρισκόταν η αρχική θέση εγκατάστασης. Καμία νέα περιβαλλοντική μελέτη δεν θα είναι απαραίτητη για αυτόν τον σκοπό! Ούτε θα απαιτείται νέα  έγκριση από τις αρμόδιες αρχές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης! Δηλαδή, αν για κάποιο λόγο- και ο κυριότερος συνήθως λόγος είναι η απόσταση του δικτύου διασύνδεσης, δεν βολεύει τους Μεγαλοεργολάβους η αρχική θέση χωροθέτησης του αιολικού τους πάρκου, θα μπορούν με συνοπτικές διαδικασίες να το ...μετακινήσουν σε απόσταση έως και 5 χιλιομέτρων μακριά!!! 
Ε, δεν στέκουν στα μυαλά τους καλά οι "ειδήμονες" του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής: είπαμε να "χωροθετούνται" ανεμογεννήτριες μέσα ...σε καμμένα  δάση, αλλά να  ..."μεταφέρονται" κιόλας όπου, όταν και όπως βολεύει τους Μεγαλοεργολάβους της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης, παραείναι ..."άνω ποταμών"! 
Αν δεν τους σταματήσουμε τώρα, αυτοί είναι ικανοί να μας υποχρεώσουν να ...φυσάμε εμείς για να "γυρίζουν" οι ανεμογέννητριές τους όταν δεν φυσάει αέρας! Και δεν υπερβάλλουμε σε αυτό καθώς είναι πλέον αποδεδειγμένο πως η πράσινη ανάπτυξη είναι η νέα αποικιοκρατία

Φυσικά και είναι έτοιμος ο ΣΥΡΙΖΑ να κυβερνήσει!


Το ποια πολιτική θα ακολουθήσει η επερχόμενη εκ των πραγμάτων, κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα εξαρτηθεί από το αν τελικά θα της δοθεί το χρίσμα της εξουσίας από το κοινωνικοοικονομικό κατεστημένο ή αν θα αναλάβει την εξουσία ως τμήμα ενός ισχυρού λαϊκού κινήματος! 
Του Γιώργου Δελαστίκ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Το μετ' επιτάσεως προβαλλόμενο ερώτημα «είναι έτοιμος ο ΣΥΡΙΖΑ να κυβερνήσει;», το οποίο συνοδεύεται πάντοτε από αρνητική απάντηση εκ μέρους εκείνων που θέτουν το ζήτημα, είναι επιφανειακά αφελές και κατ' ουσίαν εσκεμμένα ημιτελές. Το πραγματικό ερώτημα, το οποίο όμως ουδείς τολμά να θέσει δημοσίως, θα έπρεπε να διατυπωθεί ως εξής από τον κάθε ερωτώντα: «Είναι έτοιμος ο ΣΥΡΙΖΑ να κυβερνήσει όπως εγώ επιθυμώ ώστε να υπερασπιστεί με την κυβερνητική πολιτική του τα συμφέροντά μου;».
Υπό το πρίσμα αυτό, ο βουλευτής και κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης ήταν απολύτως ειλικρινής όταν δήλωνε προ καιρού ευθαρσώς σε τηλεοπτική εκπομπή ότι αυτός θεωρεί πως ...ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι έτοιμος να κυβερνήσει. Ο Π. Λαφαζάνης υποστηρίζει τη συγκρότηση μιας αριστερής κυβέρνησης η οποία θα ασκήσει αριστερή πολιτική στην εξουσία. Εχει ταυτόχρονα επίγνωση του γεγονότος ότι ούτε οι εσωκομματικοί συσχετισμοί στον ΣΥΡΙΖΑ επιτρέπουν μέχρι στιγμής την άσκηση αριστερής πολιτικής όπως την εννοεί αυτός, ούτε υπάρχει κάποια λαϊκή πλειοψηφία στο εκλογικό σώμα που να επιθυμεί την άσκηση τέτοιας πολιτικής. Επομένως πολύ σωστά είπε ότι κατά τη γνώμη του ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι έτοιμος να κυβερνήσει.
Από την αντίθετη σκοπιά εξίσου απόλυτο δίκιο έχουν οι εκπρόσωποι του κατεστημένου όταν επαναλαμβάνουν με κάθε ευκαιρία και σε όλους τους τόνους ότι ο ΣΥΡΙΖΑ σε καμιά περίπτωση δεν είναι έτοιμος να κυβερνήσει. Η εξήγηση της στάσης τους είναι απλούστατη: Δεν αισθάνονται ότι ελέγχουν αυτήν τη στιγμή τον ΣΥΡΙΖΑ πολιτικά, ιδεολογικά, οικονομικά ή οργανωτικά, άρα δεν τον εμπιστεύονται καθόλου να κυβερνήσει. Οσο διαρκεί αυτή η κατάσταση αφενός θα κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να διατηρούν την πειθήνια αλλά θνησιγενή συγκυβέρνηση Σαμαρά, Βενιζέλου, Κουβέλη στην εξουσία για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και αφετέρου θα προσπαθούν να αποκαταστήσουν όσο το δυνατόν στενότερες σχέσεις με τον ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του.
Ο Αλέξης Τσίπρας και η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ βεβαίως και αισθάνονται επαρκέστατοι για να κυβερνήσουν. Φυσικά και θα σχηματίσει κυβέρνηση που αρχικά τουλάχιστον θα ξεκινήσει ως πολύ πιο αγαπητή στον λαό από εκείνη που ο ίδιος ο λαός θα έχει διώξει κλωτσηδόν με την ψήφο του, ανεξαρτήτως του πως θα εξελιχθεί στη συνέχεια η πολιτική της. Ετοιμος να κυβερνήσει βεβαίως και είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό που όμως κανείς δεν μπορεί να προβλέψει, είναι το τι πολιτική θα ακολουθήσει αν γίνει κυβέρνηση. Το θέμα δεν είναι ζήτημα... αγνωστικισμού ή αφελούς αναμονής. Εχει τεράστια σχέση με το πώς θα κατακτήσει την εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ και όχι μόνο με το τι πιστεύουν ή το τι διακηρύσσουν ο Αλ. Τσίπρας και τα ηγετικά στελέχη του κόμματος.
Η πείρα μας δείχνει ότι ελάχιστη πρακτική αξία έχουν οι προεκλογικές διακηρύξεις των πολιτικών ανδρών και των κομμάτων. Θα υπάρξει άραγε ένα ρωμαλέο μαζικό κίνημα διαμαρτυρίας εναντίον της μνημονιακής πολιτικής που ασκεί η σημερινή κυβέρνηση, τόσο ισχυρό ώστε αυτό να οδηγήσει στην ανατροπή της συγκυβέρνησης ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, στη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών και σε εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε αυτό το πλαίσιο; Αλλά και μετά τον σχηματισμό κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ή με πυρήνα τον ΣΥΡΙΖΑ, ο λαός θα συνεχίσει να αγωνίζεται, να διεκδικεί, να πιέζει την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για φιλολαϊκά μέτρα ή θα παραμείνει αδρανής θεατής των κυβερνητικών αποφάσεων;
Αν παραμείνει στους δρόμους, έχει σοβαρές ελπίδες να βελτιωθεί η ζωή του. Αν ξαπλώσει πάλι στον καναπέ, όχι μία, ούτε δέκα κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν φτάνουν!
Υπάρχουν πολλοί δρόμοι που καταλήγουν στη συνέχιση της ίδιας πολιτικής με άλλη κυβέρνηση. Αν π.χ. ο ΣΥΡΙΖΑ δεν οργανώνει αγώνες και περιμένει τις εκλογές για να πέσει στην αγκαλιά του η εξουσία σαν ώριμο φρούτο και επίσης οι πολίτες αντί να δίνουν καθημερινές μάχες κατά της ασκούμενης πολιτικής, αρκεστούν στην αναμονή της ημέρας των εκλογών προσβλέποντας να εκδικηθούν μέσω της ψήφου τους, το παιχνίδι θα έχει χαθεί εκ των προτέρων. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα κερδίσει, αλλά η κυβερνητική πολιτική ελάχιστα θα αλλάξει.

Μαζικές αποχωρήσεις πολυεθνικών από τη Νότια Ευρώπη!


Άρον-άρον αποχωρούν οι πολυεθνικές από τη Νότια Ευρώπη, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Wall Street Journal», κινήσεις που απειλούν να επιδεινώσουν το επιχειρηματικό κλίμα σε όλη την Ευρωζώνη για χρόνια.
Έπειτα από μία δεκαετία συνεχούς δραστηριοποίησής τους στη Νότια Ευρώπη, ωθούμενες από το κλίμα προσδοκιών για ανάπτυξη που γεννούσε η νεότευκτη νομισματική ένωση, αρχίζουν να αποχωρούν πλέον η μία μετά την άλλη σχεδόν όλες οι μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, η αμερικανική πολυεθνική "Kimberly-Clark Corp." τον Οκτώβριο ανακοίνωσε ότι θα διακόψει το μεγαλύτερο μέρος των δραστηριοτήτων παραγωγής βρεφικών πανών Huggies.
Την ίδια στιγμή, ο αμερικανικός κολοσσός του αλουμινίου "Alcoa Inc." και η γαλλική αλυσίδα καταστημάτων  "PPR SA" επίσης περιορίζουν ή αποσύρονται ολοκληρωτικά από τη Νότια Ευρώπη, χωρίς να σχεδιάζουν να ενισχύσουν και πάλι την παρουσία τους αργότερα. 
Οι αποχωρήσεις αυτές αποτελούν μέρος μιας ευρύτερης εξόδου των επιχειρήσεων που απειλεί να εξανεμίσει το κεφάλαιο, την καινοτομία και διοικητική εμπειρία που η Νότια Ευρώπη χρειάζεται απεγνωσμένα για να αναδυθεί από την κρίση χρέους και την ύφεση, σημειώνει η εφημερίδα
Επισημαίνει ταυτόχρονα ότι η μεγάλη υποχώρηση των καταναλωτικών δαπανών και τα κυβερνητικά προγράμματα λιτότητας βρίσκονται στη ρίζα του προβλήματος, φέρνοντας το παράδειγμα της γερμανικής "Putzmeister Holding GmbH".
Μετά από μια δεκαετία σημαντικών επενδύσεων από την εταιρεία παρασκευής τσιμέντου και εξοπλισμού, η οικονομική στασιμότητα στην Ιταλία και η κατάρρευση της φούσκας των ακινήτων στην Ισπανία υποχρέωσαν την "Putzmeister" να υποχωρεί. Έκλεισε ένα εργοστάσιο στην Ιταλία και έχει μειώσει την παραγωγή σε άλλο ένα στην Ισπανία. Η εταιρεία έχει διευκρινίσει ότι η παραγωγή ενδεχομένως να μην επιστρέψει ποτέ στα προηγούμενα επίπεδα. Η Putzmeister επέλεξε να μετατοπίσει τις επενδυτικές της δραστηριότητες σε αναδυόμενες αγορές, όπως είναι η Βραζιλία και η Τουρκία. Η εταιρεία, που εξαγοράστηκε φέτος από την Κινεζική "Sany Heavy Industry Co", πριν από πέντε χρόνια παρήγαγε πάνω από το 60% των προϊόντων της στην Ευρώπη. Τώρα το ποσοστό αυτό μόλις που φθάνει το 30%. "Τώρα, αν τα πράγματα χειροτερέψουν στην Ευρώπη, αυτό εμάς πλέον δεν θα μας αγγίξει!", δηλώνει ο Διευθύνων Σύμβουλός της κ. Scheuch, στην εφημερίδα.
Η γερμανική φαρμακοβιομηχανία "Merck KGaA" πρόσφατα έκοψε το 20% του εργατικού της δυναμικού στην Ισπανία λόγω των περικοπών στις κυβερνητικές επιστροφές για τα φάρμακα. 
Η βρετανική "Compass Group" έκλεισε τα εστιατόρια της στην Πορτογαλία υποστηρίζοντας ότι τα αυξημένα διόδια στις εθνικές οδούς οδήγησαν σε μεγάλη υποχώρηση της κίνησης. 
Κινήσεις όπως το πρόσφατα κλείσιμο του ερευνητικού κέντρου της φαρμακοβιομηχανίας "Sanofi SA" στο Μιλάνο είναι ιδιαίτερα επώδυνες καθώς οι κυβερνήσεις της Νότιας Ευρώπης δεν έχουν τα λεφτά να επανεκπαιδεύσουν τους εργαζόμενους, αναφέρει η "WSJ"
Ο Philip King, εκπρόσωπος της Νεοζηλανδέζικης οικοδομικής "Fletcher Building Ltd", λέει ότι η εταιρεία άκμασε κατά τη διάρκεια της άνθησης της αγοράς κατοικιών στην Ισπανία. Αλλά πλέον η αγορά κατοικιών στην Ισπανία έχει μειωθεί τουλάχιστον κατά 80% από το 2006, και η εταιρεία τον Ιούνιο αποφάσισε να κλείσει ένα εργοστάσιο της στο Μπιλμπάο. "Είναι απίθανο το εργοστάσιο μας στο Μπιλμπάο να ανοίξει εκ νέου και πάλι," δηλώνει ο κ. King.
Η Ελβετική εταιρεία τσιμέντου "Holcim Ltd", που κι αυτή έκλεισε ένα εργοστάσιο στην Ισπανία πριν από τρία χρόνια, δήλωσε πρόσφατα ότι θα μειώσει την παραγωγή σε ένα εργοστάσιο στην πόλη Λόρκα και θα απενεργοποιήσει δύο επιπλέον κλιβάνους για να αντεπεξέλθει στην περαιτέρω πτώση της ζήτησης τσιμέντου εκτιμώντας πως η αγορά που θα "παραμείνει στάσιμη για τα επόμενα χρόνια."
Η Γαλλική εταιρεία αθλητικών ειδών "Decathlon" εγκατέλειψε πρόσφατα τα σχέδια της για μία επένδυση αξίας 25 εκατομμυρίων δολαρίων στο Μιλάνο, που θα δημιουργούσε 250 θέσεις εργασίας. 
Με έδρα τις ΗΠΑ η "Alcoa" τον περασμένο μήνα έκλεισε ένα εργοστάσιο αλουμινίου στο ιταλικό νησί της Σαρδηνίας εξαιτίας της πτώσης των τιμών αλουμινίου αλλά και του υψηλού κόστους εργασίας και ενέργειας. Μια προσπάθεια από την ιταλική κυβέρνηση για να βρει αγοραστή για το εργοστάσιο αυτό ώστε να συνεχίσει τη λειτουργία του απέτυχε. Με υψηλά ποσοστά ανεργίας στην περιοχή, οι εκατοντάδες απολυμένοι από το χυτήριο έχουν μικρή ελπίδα να βρουν νέες θέσεις εργασίας σύντομα.
Ο κίνδυνος είναι ότι ολόκληρη η Νότιος Ευρώπη θα βρεθεί να αντιμετωπίζει μια μακροπρόθεσμη υποχώρηση της απασχόλησης παρόμοια με αυτή που έπληξε τη Βόρεια Ευρώπη τη δεκαετία του 1970 και του 1980 με την υποχώρηση της κάποτε πανίσχυρης βιομηχανίας άνθρακα, προειδοποιεί η εφημερίδα
Την ίδια στιγμή οι προοπτικές για τις καταναλωτικές δαπάνες δεν βελτιώνονται. Η "Standard & Poor΄s" αναμένει ότι το διαθέσιμο εισόδημα θα συρρικνωθεί στη Νότια Ευρώπη αυτό το έτος και το επόμενο. Γι αυτό, σε αντίθεση με το παρελθόν, πολλές εταιρείες θεωρούν ότι οι αποφάσεις τους να τερματίσουν τις δραστηριότητες τους είναι μη αναστρέψιμες. 
Η εφημερίδα σημειώνει ταυτόχρονα ότι οι ξένες άμεσες επενδύσεις υποχωρούν 38% στην Πορτογαλία, την Ισπανία, την Ελλάδα και την Ιταλία από το 2007 καθώς οι επενδυτές στρέφουν τα χρήματα τους στις αναδυόμενες αγορές. 
Το πρώτο εξάμηνο του 2012 οι αναδυόμενες αγορές για πρώτη φορά απορρόφησαν το μισό από τις συνολικές παγκόσμιες άμεσες επενδύσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της "Unctad".
Η εφημερίδα αναφέρει μάλιστα ότι οι οικονομικοί διευθυντές πολυεθνικών εταιρειών σε πρόσφατη έρευνα δήλωσαν ότι είναι πιο επικίνδυνο να επενδύσουν στην Ελλάδα απ’  ό,τι στη Συρία και η Ισπανία είναι πιο επικίνδυνη από την Αίγυπτο!

4/12/12

«Η Μέρκελ έχει αναλάβει τα ηνία της Ελλάδας»


Ο δήμαρχος του Λονδίνου καλεί την Βρετανία να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση για να μην έχει την μοίρα της Ελλάδας!
Σφοδρές επικρίσεις κατά της Γερμανίας περιελάμβανε η ομιλία του δημάρχου του Λονδίνου Μπόρις Τζόνσον σε επιχειρηματικό κοινό στη βρετανική πρωτεύουσα, με κύριο αντικείμενο τη σχέση Ηνωμένου Βασιλείου – ΕΕ.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου ανέφερε ότι «η διακυβέρνηση στην Ελλάδα έχει αναληφθεί από την καγκελάριο Μέρκελ», για να προσθέσει αστειευόμενος ότι δεν ήταν αυτό το αποτέλεσμα στο οποίο ήλπιζαν οι Έλληνες το 1944.
Κατά τον Μπόρις Τζόνσον, το ευρώ έχει αποδειχθεί καταστροφικό εγχείρημα και τα σχέδια για δημοσιονομική και τραπεζική ένωση «θα κάνουν μία άσχημη κατάσταση ακόμα χειρότερη».
Σε ό,τι αφορά τη θέση της Βρετανίας, σημείωσε ότι είναι απαραίτητοι δραστικοί περιορισμοί στις σχέσεις της με την ΕΕ, εκφράζοντας την επιθυμία διαμόρφωσης μιας σχέσης όμοιας με αυτή που έχουν με τις Βρυξέλλες, η Νορβηγία και η Ελβετία. 
Επέκρινε επίσης τον πρωθυπουργό Κάμερον και τον υπουργό Οικονομικών Όσμπορν για την αντίθεσή τους στη διενέργεια δημοψηφίσματος για την έξοδο από την ΕΕ, λέγοντας ότι βρίσκονται στην ηθικά λάθος πλευρά του επιχειρήματος. Ο κ. Τζόνσον πρόσθεσε ότι η Ευρώπη πρέπει να επιστρέψει στην απλοποιημένη ενιαία αγορά.

Φορολογικό αμόκ από την Κυβέρνηση!

Τώρα που το "παιδί" θεωρείται "τεκμήριο" για την εφορία, τα να χρησιμοποιείς ..."αντισύλληψη" θα θεωρείται φοροδιαφυγή!
Προσοχή:
το Υπουργείο Οικονομικών σας προειδοποιεί μην χρησιμοποιείτε ...προφυλάξεις! 
Το ΣΔΟΕ θα σας παρακολουθεί στις συνευρέσεις σας! 
Και πέρα από το Ε9 θα είστε υποχρεωμένοι να δηλώνετε και το Ε69

Σπεύδε βραδέως...


Χρειάστηκαν πέντε χρόνια για να ασκηθεί δίωξη κατά του Θέμου Αναστασιάδη για φοροδιαφυγή!
Πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη της πολύκροτης υπόθεσης του εκδότη Θέμου Αναστασιάδη, η εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών άσκησε τελικά σε βάρος του ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για φοροδιαφυγή και ξέπλυμα βρώμικου χρήματος. Η δίωξη ασκήθηκε μετά από παραγγελία του αναπληρωτή οικονομικού εισαγγελέα Σπ. Μουζακίτη, ο οποίος είχε αναλάβει στις αρχές του έτους τη δικογραφία η οποία σχηματίστηκε για πρώτη φορά το 2007 στον απόηχο της πολύκροτης υπόθεσης ΖαχόπουλουΗ υπόθεση αφορά την κατάθεση 5,5 εκατ. ευρώ στην τράπεζα BNP Paribas για την οποία ξεκίνησε μετά από καταγγελίες πολυετής φορολογικός έλεγχος κατά τη διάρκεια του οποίου, σύμφωνα με τις αρχές, δεν μπόρεσε ο κατηγορούμενος να δικαιολογήσει τα 3,5 εκατ. ευρώ. 
Θυμίζουμε πως ο εκδότης του "Πρώτου Θέματος" συνελήφθη στις 29 Οκτωβρίου του 2007 σε Τελωνείο των γαλλο-ελβετικών συνόρων, να κατέχει τρεις επιταγές συνολικής αξίας περίπου 1.100.000 ευρώ και το χρηματικό ποσό των 3.800 ευρώ σε μετρητά. Πιο συγκεκριμένα, είχε στην κατοχή του τρεις επιταγές ποσού 760.000 ευρώ, 158.000 δολαρίων και 185.000 λιρών Αγγλίας καθώς και 3.800 ευρώ μετρητά. Πρέπει να σημειωθεί ότι η σύλληψη του γνωστού δημοσιογράφου στα γαλλο-ελβετικά σύνορα έγινε δύο μήνες πριν από την απόπειρα αυτοκτονίας του πρώην γ.γ. του Υπουργείου Πολιτισμού, κ. Χρήστου Ζαχόπουλου. Υπόθεση στην οποία -όπως προέκυψε- εμπλεκόταν ο Αναστασιάδης, καθώς εμφανίστηκε να είναι ο «κομιστής» του περιβόητου DVD με υλικό που αφορούσε το σκάνδαλο Ζαχόπουλου, στον Γιάννη Ανδριανό, Διευθυντή του Γραφείου Τύπου του τότε Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή. Χρειάστηκαν πέντε χρόνια και πέντε κυβερνήσεις για να ασκηθεί τελικά δίωξη στον Αναστασιάδη, σε αντίθεση με τον Κώστα Βαξεβάνη του οποίου η δίωξη ήταν αυτόφωρη και άμεση! Ελλάς το μεγαλείο σου- Δικαιοσύνη τα έργα σου- Λαέ η ανοχή σου! 






Με θέα τα μαγευτικά Βαρδούσια!


Μαυρολιθάρι.


"Περίεργη" έκθεση της Deutsche Bank για το Φυσικό Αέριο νότια της Κρήτης!


Οι Γερμανοί βάζουν στο "τραπέζι" τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στην Κρήτη!
Του Ηλία Γ. Μπέλλου. 
Αναδημοσίευση από το "Capital.gr.". 
Την πιο επίσημη μέχρι στιγμής συζήτηση στις διεθνείς αγορές για τα αποθέματα υδρογονανθράκων που ενέχεται να ελέγχει η Ελλάδα ανοίγει η Deutsche Bank, η οποία υπό την επιφύλαξη ότι οι διαθέσιμες γεωλογικές μελέτες θα αποδειχθούν αληθινές, αποτιμά τα υποθαλάσσια κοιτάσματα φυσικού αέριου νοτίως της Κρήτης στα 427 δισεκατομμύρια ευρώ, μιλά για καθαρό όφελος για το δημόσιο της τάξης των 214 δισ. ευρώ -ή 107% του σημερινού Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος- και εξετάζει τους «κανόνες εμπλοκής» των ξένων επενδυτών στην εκμετάλλευσή τους. 
Η μεγαλύτερη γερμανική τράπεζα επισημαίνει πως τα αποτελέσματα των σεισμολογικών ερευνών που έχουν ξεκινήσει αναμένονται στα μέσα του 2013 και εάν ανταποκρίνονται στις υπάρχουσες γεωλογικές εκτιμήσεις, μελέτες και αναγωγές Ελλήνων και ξένων επιστημόνων τότε η αξία τους προσεγγίζει πράγματι τα 430 δισ. ευρώ.
Με δεδομένο ότι ως γενικός κανόνας το 25% εξ αυτών προορίζεται για το κόστος εξόρυξης και διάθεσης και άλλο 25% είναι το περιθώριο κέρδους των εταιρειών που θα αναλάβουν τις δραστηριότητες αυτές, υπολογίζει πως το 50% ήτοι περί τα 214 δια. ευρώ αποτελούν το καθαρό όφελος για τα δημόσια ταμεία. 
Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 107% του ΑΕΠ και αναμένεται να αρχίσει να εισρέει κοντά στην χρονική στιγμή που έχει τεθεί ο στόχος για την μείωση του χρέους ως ποσοστό επί του ΑΕΠ προς τα επίπεδα του 120%, δηλαδή περί το 2020. Και αυτό διότι όπως επισημαίνει συνήθως χρειάζονται 8 με 10 έτη για να αρχίσει η εμπορική εκμετάλλευση να παράγει χρηματοροές. 
Η Deutsche Bank -που διατηρεί σαφέστατα απόσταση από την ακρίβεια των εκτιμήσεων για τα κοιτάσματα εωσότου όπως αναφέρει ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των σεισμικών ερευνών- προχωρά ούτως ή άλλως στην αποτίμηση της σημασίας τους σε σχέση με την βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους αλλά και την διαμόρφωση της πολιτικής ατζέντας. 
Αναφορικά με τη βιωσιμότητα εκτιμά πως για την ώρα δεν μπορεί να υποστηριχθεί ότι βελτιώνεται αλλά αυτό αλλάζει σαφέστατα από την ώρα που τα κοιτάσματα θα αποδειχθούν και ακόμα περισσότερο από την χρονική στιγμή που θα μπουν στην παραγωγή οπότε και θα κάνουν πολύ πιο διαχειρίσιμα τα δανειακά βάρη. 
Για το πολιτικό κλίμα και τις επιπτώσεις που θα έχει η ανάδειξη της Ελλάδας στην 15η μεγαλύτερη κάτοχο κοιτασμάτων φυσικού αέριου στον κόσμο -εάν οι παραπάνω εκτιμήσεις αποδειχθούν κοντα στην πραγματικότητα- αναφέρει πως μπορεί να ενθαρρύνει φυγόκεντρες από την ευρωπαϊκή προοπτική προσεγγίσεις (σ.σ.: «go it alone strategies»). 
Με το φυσικό αέριο όμως και τους υδρογονάνθρακες εν γένει να διαπραγματεύονται στις διεθνείς αγορές σε δολάρια και τις εταιρείες ερευνών πετρελαίου και αερίου «συνηθισμένες να λειτουργούν σε καθεστώτα που χαρακτηρίζονται από αυξημένη πολιτική αβεβαιότητα» κρίνει περιορισμένο το επενδυτικό ρίσκο. 
Προσθέτει δε πως η αποκλιμάκωση του εργατικού κόστους και οι καθοδικές πιέσεις και σε άλλα κόστη στην ελληνική οικονομία ενδέχεται να προσφέρουν βελτιωμένα λειτουργικά περιθώρια στις εταιρείες που θα αποφασίσουν να επενδύσουν. 
Η ύπαρξη καθαρού φορολογικού πλαισίου θεωρείται επίσης ως αναγκαία προϋπόθεση για την προσέλκυση των μεγάλων εταιρειών όπως και ο τρόπος που εγγράφονται λογιστικά οι αποσβέσεις των επενδύσεων. Επισημαίνεται όμως πως η τελευταία νομοθετική ρύθμιση για τους υδρογονάνθρακες είναι πρόσφατη και έλαβε χώρα το 2011. 
Ως ρίσκο αντιμετωπίζεται πάντως η προοπτική ενός ατυχήματος που θα οδηγούσε σε "redenomination" στην Ελλάδα (μια "πολιτικά ορθή" διατύπωση για το ενδεχόμενο εξόδου από το ευρώ) αφού όπως αναφέρει η χρηματοδότηση για τόσο μεγάλα project αναγκαστικά θα προέλθει από πηγές εκτός Ελλάδας. Και σε αυτή την περίπτωση όμως θεωρεί πως η διαχείριση του ρίσκου είναι εφικτή όπως για παράδειγμα με ασφαλιστήρια συμβόλαια. 
Πέραν όλων αυτών η Ελλάδα όντας μία από τις ευρωπαϊκές οικονομίες με τους μεγαλύτερους λογαριασμούς εισαγωγών ενέργειας, αποδεδειγμένα αποθέματα φυσικού αερίου θα μπορούσαν να είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την Ελλάδα αφού το 2011, οι εισαγωγές ενέργειας (συνολικά, δηλαδή, τα ορυκτά καύσιμα, τα λιπαντικά και τα συναφή προϊόντα) ανήλθαν στα 11 δισ. ευρώ ή κοντά στο 5% του ΑΕΠ, προσθέτει.
Η γερμανική τράπεζα κάνει δε και ειδική μνεία στο γεγονός ότι οι γεωλόγοι εμπειρογνώμονες αναφέρουν την ύπαρξη και σημαντικών αποθεμάτων πετρελαίου στην Ελλάδα επιπροσθέτως αυτών του φυσικού αέριου. Διευκρινίζεται ότι οι υπολογισμοί της τράπεζας αφορούν μόνον τα υποθαλάσσια κοιτάσματα των υποθαλάσσιων εκτάσεων νοτίως της Κρήτης και όχι και αυτών του Ιονίου ή και του Αιγαίου. 
Η Deutsche προχωρά όμως παρακάτω και αντλώντας πρακτικές από παραδείγματα στην ιστορία της διεθνούς οικονομίας, υπαινίσσεται ότι θα μπορούσε να είναι χρήσιμη η δέσμευση ενός ποσοστού των όποιων μελλοντικών εσόδων από τα ελληνικά κοιτάσματα υδρογονανθράκων, σε ένα ειδικό εθνικό ταμείο. 
Το ταμείο αυτό θα μπορούσε να παρακρατεί ένα ποσοστό της τάξης του 30%των δημοσίων εσόδων από το αέριο για να διαχειρίζεται και να εξισορροπεί βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις στις τιμές και να επενδύει σε δραστηριότητες εκτός του ενεργειακού τομέα που να ενισχύουν την οικονομία μακροπρόθεσμα. 
Ο συντάκτης της έκθεσης της Deutsche Bank, Mark Wall, υψηλόβαθμο στέλεχος της γερμανικής τράπεζας στα γραφεία της στο Λονδίνο (Director), επισημαίνει όμως και τον κίνδυνο να εκτροχιαστεί προσπάθεια ανάταξης της οικονομίας από την ευφορία που μπορεί να προκαλέσουν ιδιαίτερα υποσχόμενα ευρήματα. 
Πρόκειται -όπως εξηγεί στην έκθεση που δημοσίευσε τις ημέρες που το Εuro Working Group προετοίμαζε το έδαφος για τις τελευταίες αποφάσεις για τη χώρα- για το σύνδρομο του λεγόμενου «Dutch Disease». 
Σύνδρομο το οποίο αναφέρεται στην ανακάλυψη των κοιτασμάτων αερίου της Ολλανδίας το 1959, η οποία συνοδεύτηκε από εισροές ξένου συναλλάγματος που κράτησαν την ανταγωνιστικότητα της υπόλοιπης οικονομίας χαμηλά. 
«Υπάρχει η άποψη πως σε ένα περιβάλλον αδύναμων μακροοικονομικών θεμελιωδών μεγεθών και φτωχής δημοσιονομικής διαχείρισης οι επιδόσεις πλούσιων σε φυσικούς πόρους οικονομιών υστερούν των ομολόγων τους» αναφέρει χαρακτηριστικά.

3/12/12

«Στην Ελλάδα απέτυχε η ελίτ!»


Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, εντοπίζει το κύριο πρόβλημα της Ελλάδας στην πολιτικοοικονομική της ελίτ, και προειδοποιεί τους Πορτογάλους και τους Ιρλανδούς: 
«Δεν θέλετε να καταντήσετε σαν την Ελλάδα!»
«Η Ελλάδα υποβάλλεται σε μια διαδικασία μετασχηματισμού της οικονομίας της παρόμοια με αυτή των πρώην σοβιετικών χωρών» υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όπου βρέθηκε μαζί με τον Γάλλο ομόλογό του Πιέρ Μοσκοβισί για να εξηγήσουν, λίγες ώρες πριν την έναρξη του Eurogroup, σε ευρωβουλευτές της επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσουν για να ξεπεράσει η ευρωζώνη την κρίση!
«Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι εφικτή, μόνον όταν διασφαλίζεται η ισχυρή δημοσιονομική πολιτική και δεν χαλαρώνουν οι πιέσεις για επίλυση των προβλημάτων» ανέφερε, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας. Είπε ακόμη ότι πλέον στην ευρωζώνη όλοι έχουν συνειδητοποιήσει πόσο βαθιά είναι τα προβλήματα της Ελλάδας κάτι που συχνά τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα είχαν υποτιμηθεί.
Ο Γερμανός υπουργός οικονομικών υπογράμμισε ότι θα πρέπει να είναι σεβαστές οι θυσίες του ελληνικού λαού, και σημείωσε με νόημα: «Αυτό που έχει αποτύχει στην Ελλάδα, είναι η ελίτ, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι γι αυτό». Παράλληλα, υπεραμύνθηκε των αποφάσεων της τρόϊκας στην Ελλάδα, την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, τονίζοντας ότι η πολιτική που ακολουθείται είναι επιτυχής.
Ο κ. Σόιμπλε αναφέρθηκε ξεχωριστά στις περιπτώσεις της Πορτογαλίας και της Ιρλανδίας οι οποίες όπως τόνισε, εφάρμοσαν τα προγράμματα ορθά και βρίσκονται στο δρόμο της επιστροφής τους στις αγορές.  Παράλληλα, σε ερώτηση ευρωβουλευτή για το αν η Πορτογαλία πρέπει να λάβει καλύτερους όρους διάσωσης, όπως η Ελλάδα, ο κ. Σόιμπλε απάντησε ότι η Πορτογαλία δεν πρέπει να προσπαθήσει να γίνει σαν την Ελλάδα. «Δεν θα συμβούλευα την Πορτογαλία να εξετάσει μια τέτοια κίνηση, γιατί αν ήμουν άλλο κράτος μέλος θα δίσταζα να συγκριθώ με την Ελλάδα, γιατί η Ελλάδα είναι μια ειδική περίπτωση» υποστήριξε ο κ. Σόιμπλε. 
«Για την Ιρλανδία και την Πορτογαλία, οι οποίες βρίσκονται σε μια διαδικασία σταδιακής επιστροφής στις αγορές, θα ήταν ένα καταστροφικό σημάδι και για αυτό θα τις συμβούλευα να μην ακολουθήσουν κάτι τέτοιο» πρόσθεσε. «Η Ελλάδα που μας έχει απασχολήσει πολύ βρίσκεται σε καλό δρόμο και εξήγησα και στους Γερμανούς βουλευτές πόσα πολλά έχει κάνει η Ελλάδα. Αλλά πλέον γνωρίζουμε κάτι που δεν γνωρίζαμε τρία χρόνια πριν. Δηλαδή το πόσο βαθιά είναι τα προβλήματα της Ελλάδας» υπογράμμισε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας.
Όσον αφορά το σχέδιο για την τραπεζική ευρωπαϊκή ενοποίηση, ο κ. Σόιμπλε ανέφερε ότι ελπίζει να υπάρξει συμφωνία στο Ecofin, αλλά πρόσθεσε ότι δεν μπορεί να είναι βέβαιος για αυτό. Σημείωσε ακόμα ότι δεν πρέπει να είναι πολύ υψηλές οι προσδοκίες για την απευθείας ανεκεφαλαιοποίηση των τραπεζών μέσω του ESM μόλις ολοκληρωθεί η τραπεζική ένωση.
Aπαντώντας σε ερώτηση ευρωβουλευτή για τα αρνητικά δημοσιεύματα μερίδας του γερμανικού Τύπου για την Ελλάδα τόνισε πως  «και εγώ είχα την "τιμή" να εμφανιστώ σε ελληνικές εφημερίδες με στολή των SS. Αλλά αυτό δεν αλλάζει κάτι.». 

Έπεσε και η Ισπανία!

Επίσημο αίτημα της Ισπανίας για να μπει στον μηχανισμό στήριξης!
Επίσημο αίτημα στην Ε.Ε. για να λάβει τα κεφάλαια που προορίζονται για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών υπέβαλε το μεσημέρι της Δευτέρας η ισπανική κυβέρνηση, σύμφωνα με το  πρακτορείο Reuters.
Επίσημο αίτημα για την εκταμίευση 39,5 δισ. ευρώ για την ανακεφαλαιοποίηση των ισπανικών τραπεζών κατέθεσε στην Κομισιόν η Μαδρίτη. Τα χρήματα αναμένεται να φτάσουν στην Ισπανία μέχρι τα μέσα της επόμενης εβδομάδας. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, τα 36,9 δισ. ευρώ προορίζονται για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, όπως η Bankia, ενώ ένα κονδύλι της τάξης των 2,5 δισ. ευρώ προορίζεται για τις λεγόμενες «κακές τράπεζες». Το αίτημα αυτό αναμένεται να εγκριθεί τυπικά στη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης εντός της ημέρας. Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα η Κομισιόν ενέκρινε το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης των Bankia, NCG Banco, Catalunya Banc και Banco de Valencia. Η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε ό,τι αφορά τα σχέδια αναδιοργάνωσής τους, αποτελούσε προϋπόθεση ώστε οι τράπεζες αυτές να λάβουν δάνεια από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ΕΜΣ). Η Κομισιόν απαίτησε η Banco de Valencia να πωληθεί και να απορροφηθεί από την Caixabank, ενώ άλλες τρεις τράπεζες θα πρέπει να μειώσουν το ενεργητικό τους κατά τουλάχιστον 60% μέσα στην επόμενη πενταετία. «Η έγκριση του προγράμματος αναδιάρθρωσης των BFA/Bankia, NCG, Catalunya Banc και Banco de Valencia αποτελεί ορόσημο για την εφαρμογή του μνημονίου κατανόησης μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωζώνης και της Ισπανίας!» ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Ευρωπαίος επίτροπος, αρμόδιος για θέματα Ανταγωνισμού, Χοακίν Αλμούνια.

2/12/12

Οι ανεμογεννήτριες μπορεί να κοστίσουν την ανεξαρτητοποίηση της Σκωτίας!

Η ανάπτυξη των αιολικών πάρκων στην Σκωτία εμπόδιο για την Ανεξαρτησία της!
Η εμμονή του Σκωτσέζου πρωθυπουργού Alex Salmond με την προώθηση των αιολικών πάρκων θα κοστίσει περίπου 1.2 δισεκατομμύρια £-λίρες Αγγλίας, ως το 2020, πράγμα που θα επιφέρει  καίριο πλήγμα στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς όλης της Σκωτίας. Και το κυριότερο ίσως αποτελέσει εμπόδιο στην ανεξαρτητοποίηση τη Χώρας μετά από 307 χρόνια υποταγής στην Αγγλία!
Μια ανάλυση από τους κορυφαίους επιστήμονες και εμπειρογνώμονες του κλάδου της ενέργειας προβλέπει ότι τουλάχιστον 469 £ το χρόνο θα προστεθούν στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας σε κάθε νοικοκυριό έως το 2020. Η επιστημονική εταιρεία Scientific Alliance of Scotland (SAS) προειδοποίησε επίσης το κόστος ανά οικογένεια θα μπορούσε να ανέλθει σε "αρκετές χιλιάδες λίρες" αν τελικά ανεξαρτητοποιηθεί η Σκωτία από το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς πολλοί υπουργοί της κυβέρνησης Salmondυποστηρίζουν μια παράλογη ιδέα πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας στο εξωτερικό από τα αιολικά πάρκα της Σκωτίας- ένα πρόγραμμα που δεν μπορεί να υλοποιηθεί με κανένα τρόπο. Οι οικογενειακοί λογαριασμοί έχουν ήδη επιβαρυνθεί κατά μέσο όρο με 67£ το χρόνο για να καλύψει το κόστος κατασκευής νέων αιολικών πάρκων και άλλων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Είναι χαρακτηριστικό πως ο πρόεδρος της SAS καθηγητής Tony Trewavas προέβλεψε ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα αποδειχθούν πως είναι "τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα Salmond!".
Ο ακαδημαϊκός του Πανεπιστήμιου του Εδιμβούργου τονίζει: "Πρόσφατη εκτίμηση από ειδικούς επιστήμονες και εμπειρογνώμονες του κλάδου της ενέργειας δείχνουν ότι το πιθανό κόστος για τον μέσο καταναλωτή και το μέσο νοικοκυριό της Σκωτίας θα φτάσει στο ύψος των £ 469 το 2020 παρόλο που η ηλεκτρική ενέργεια των αιολικών πάρκων δεν θα χρησιμοποιείται πρακτικά καθόλου λόγω της διαλείπουσας φύσης της. Η κυβέρνηση έχει υποστηρίξει πως οι Ανανεώσιμες Πηγές κοστίζουν στους καταναλωτές περίπου £ 20 ανά έτος, αλλά απέκρυψε να διευκρινίσει το πραγματικό κόστος ανά άτομο. Οι υπολογισμοί μας δείχνουν ότι το μέσο κόστος ανά νοικοκυριό είναι σήμερα £ 67 και θα συνεχίσει να αυξάνεται χρόνο με το χρόνο. Η ηλεκτρική ενέργεια όμως είναι η βάση της παραγωγικής και οικονομικής ζωής για κάθε κοινωνία και κράτος, τα πάντα σήμερα εξαρτώνται από αυτήν, και όταν το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας ανεβαίνει ανεβαίνει και το κόστος για πράγμα που παράγεται στο κράτος και κάθε δραστηριότητα που εκτελείται στην κοινωνία πάρα πολύ. Η αύξηση στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος θα επιφέρει αύξηση στα πάντα και θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους πολίτες και τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Εάν κάποιος πολίτης κερδίζει £ 100.000 το χρόνο τότε οι £ 67 ή ακόμη και οι £ 469 που τον επιβαρύνουν τα αιολικά πάρκα ίσως δεν του είναι τίποτα, αλλά για την πλειοψηφία των Σκωτσέζων που τα εισοδήματά τους δεν ξεπερνούν τις £ 20.000 το χρόνο, το κόστος αυτό είναι μια μεγάλη υπόθεση- μια πραγματική κόλαση."
"Αν οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να ανησυχούν και δεν χρειάζεται να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού τους, τότε θα μπορούν και να ξοδεύουν περισσότερα στην εσωτερική κατανάλωση, το οποίο με τη σειρά του θα δώσει ώθηση στην πραγματική οικονομία. Αντίθετα αν τα χρήματα τους ξοδεύονται για την επιδότηση των αιολικών πάρκων τότε τα χρήματα αυτά θα λείψουν στο πολλαπλάσιο από την πραγματική οικονομία!" συμπλήρωσε ο καθηγητής Trewavas σε συνέντευξή του.
Στην Σκωτία με αφορμή την διοργάνωση το 2014 δημοψηφίσματος για την ανεξαρτησία της, η συζήτηση έχει στραφεί στο αν η οικονομία της μπορεί να είναι βιώσιμη. Eνα από τα πλέον ακανθώδη ζητήματα σχετικά με την ανεξαρτησία είναι ο έλεγχος των 20 δισ. βαρελιών πετρελαίου και φυσικού αερίου που βρίσκονται στον βυθό της Bόρειας Θάλασσας. Σε περίπτωση απόσχισης, η Σκωτία θα εξαρτούσε την οικονομική της επιβίωση από την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων, αποχαιρετώντας τα 30 δισ. στερλίνες επιχορήγησης που τώρα λαμβάνει από την κεντρική κυβέρνηση. Ο άλλος κύριος τομέας στον οποίο βασίζεται η Σκωτσέζικη οικονομία είναι ο Τουρισμός. Μόλις λίγες εβδομάδες πριν ο αμερικανός μεγιστάνας Donald Trump επιτέθηκε στην πολιτική υπέρ των αιολικών πάρκων που ακολουθεί η κυβέρνηση του Alex Salmondυποστηρίζοντας ότι με τα σχέδια αυτά διαπράττει μια πραγματική «οικονομική αυτοκτονία». Προειδοποίησε ότι η αμείλικτη επέλαση των ανεμογεννητριών θα μπορούσε να καταστρέψει την £ 11 δισ. τουριστική βιομηχανία της Σκωτίας. Υπάρχουν ήδη 131 χερσαία αιολικά πάρκα στη Σκωτία και άλλα 304 είναι υπό κατασκευή. Αν τελικά αναπτυχθούν όλα αυτά τα χερσαία αιολικά πάρκα τότε τουλάχιστον 5.000 ανεμογεννήτριες θα περιστρέφονται άσκοπα αλλά κοστοβόρα  σε όλη τη χώρα. Και δεν μιλάμε και για τα θαλάσσια αιολικά πάρκα!
Η κυβέρνηση του Alex Salmond, υποστηρίζει πως η ανάπτυξη των αιολικών πάρκων θα επιφέρει ενεργειακή αυτοτέλεια και πρόσθετους οικονομικούς πόρους για την επιβίωση μιας ανεξάρτητης Σκωτίας! Ακτιβιστές και πολιτικά κόμματα όμως που υπερθεματίζουν την ανεξαρτητοποίηση της Σκωτίας επιτίθενται στην κυβερνητική πολιτική κατηγορώντας την για το αντίθετο: οικονομικοί επιστήμονες και ενεργειακοί αναλυτές, υποστηρίζουν πως αν συνεχιστεί η πολιτική αυτή τότε το σίγουρο είναι πως η Σκωτία μπορεί να αποκτήσει μεν την Ανεξαρτησία της το 2014 αλλά θα καταντήσει Χρεοκοπημένη σαν την Ελλάδα πριν από το 2020!