23/11/12

Για την "Μάχη της Δημοκρατίας" στην Ελλάδα!

Η Ελλάδα στην πρώτη γραμμή της ευρωπαϊκής μάχης για τη Δημοκρατία!

Του Benjamin Abtan.
Προέδρου του Ευρωπαϊκού Αντιρατσιστικού Κινήματος (EGAM)
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Βήμα".
Μπροστά σε μια ένοχη ευρωπαϊκή αδιαφορία, η Ελλάδα πλησιάζει επικίνδυνα προς την κοινωνική και ρατσιστική έκρηξη.
Στους δρόμους της Αθήνας, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες φοβούνται. Ολόκληρες συνοικίες είναι ντε φάκτο απαγορευμένες σε αυτούς διότι εκεί περιπολούν πολιτοφυλακές της "Χρυσής Αυγής".
Οι ρατσιστικές και αντισημιτικές δηλώσεις πολλαπλασιάζονται, κυρίως από την πλευρά των υψηλά ιστάμενων πολιτικών. Η πρόεδρος της επιτροπής της Βουλής για τα ανθρώπινα δικαιώματα παρομοίασε πρόσφατα τους μετανάστες με τις κατσαρίδες, μέσα στη γενική αδιαφορία. Ο εκπρόσωπος της "Χρυσής Αυγής" αναφέρθηκε στα «Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών» μέσα στη Βουλή χωρίς αυτό να προκαλέσει καταδίκες.
Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς προστάτευσε την παρουσία στο "Συμβούλιο της Ευρώπης" της νεοναζί Ελένης Ζαρούλια, η οποία χαρακτήρισε πρόσφατα τους μετανάστες «υπανθρώπους».  
Οι δημοσιογράφοι που τα καταγγέλλουν όλα αυτά δέχονται συχνά απειλές.
Απέναντι στην άνοδο του ρατσισμού, του αντισημιτισμού και του νεοναζισμού, οι δημοκρατικοί θεσμοί δυσλειτουργούν ένοχα.
Η αστυνομία, κατ' αρχάς, παρουσιάζει ένα επίπεδο-ρεκόρ διαφθοράς και έντονη συμπαιγνία με τον νεοναζισμό. Τα θύματα ρατσιστικών επιθέσεων που φθάνουν στα αστυνομικά τμήματα διατάσσονται να μην καταθέσουν μήνυση και δέχονται απειλές.
Η Δικαιοσύνη, στη συνέχεια: κανένας υπεύθυνος γι' αυτές τις δηλώσεις και ενέργειες, που αυξάνονται κατακόρυφα, δεν έχει διωχθεί και καμία καταδίκη δεν έχει απαγγελθεί από το 2008.
Η άνοδος αυτή του ρατσισμού εξηγείται επίσης από το γεγονός ότι, από τον Μάιο, οι νεοναζί δεν γνώρισαν καμία πραγματική ήττα ούτε προσέκρουσαν στα όρια της δημοκρατίας, δρώντας σε πλήρη ατιμωρησία.
Οπως δείχνει το πολύ πρόσφατο παράρτημα της "Χρυσής Αυγής" στην Ιταλία, το κόμμα αποτελεί παράδειγμα για τα νεοναζιστικά κόμματα και κινήματα στην Ευρώπη, από την Ουγγαρία ως τη Λετονία και από τη Δανία ως την Αυστρία.
Η ΕΕ, και ιδίως η Γερμανία, φέρουν βαριά ευθύνη για την άνθηση του νεοναζισμού στην Ελλάδα.
Δυο ευρωπαϊκά δόγματα δημιουργούν τις συνθήκες γι' αυτή την άνθηση.
Πρώτον, το δόγμα της λιτότητας που επιβάλλεται κατόπιν έντονης γερμανικής πίεσης οδηγεί σε μια αφόρητη κοινωνική κατάσταση διότι δεν προσφέρει στον λαό, κυρίως στους νέους, κανέναν ορίζοντα πέρα από την αποπληρωμή του χρέους.
Οι περικοπές που επιβάλει η Τρόικα στον προϋπολογισμό για την ασφάλεια έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα την έλλειψη αστυνομικών, αφήνοντας ολόκληρες συνοικίες στο έλεος της Χρυσής Αυγής που αναλαμβάνει την «ασφάλεια» όσων θεωρεί «Ελληνες». Αυτό επιτρέπει στους νεοναζί να εξασφαλίζουν ένα μέρος της εκλογικής τους επιτυχίας.
Δεύτερον, το δόγμα της «Ευρώπης-φρούριο» μεταθέτει τις εισόδους και εξόδους σε ευρωπαϊκό έδαφος στα σύνορα Ελλάδας-Τουρκίας. Το δόγμα αυτό ήταν αποτέλεσμα μιας νίκης της ακροδεξιάς που κατόρθωσε να επιβάλει την απόρριψη της μετανάστευσης ως κυρίαρχη ιδεολογική τάση την ώρα που η Ευρώπη έχει ανάγκη τους μετανάστες.
Αυτό δημιουργεί μια αφόρητη κατάσταση για την Ελλάδα διότι, αν και πολλοί μετανάστες επιθυμούν να καταλήξουν σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη, είναι αδύνατο να τους χειριστεί η Ελλάδα όσο παραμένει απομονωμένη από την υπόλοιπη Ευρώπη.
Αυτό σημαίνει ότι η κατάσταση που επιβάλλεται στην Ελλάδα προσφέρεται για κάθε είδους χειραγώγηση από την ακροδεξιά.
Η θέση της Γερμανίας δεν μπορεί παρά να προκαλέσει ερωτηματικά.
Την ώρα που το εθνικό της υπερεγώ, που αποτελείται από τους επιζώντες του Ολοκαυτώματος, εξαφανίζεται σιγά-σιγά μαζί μ' αυτούς τους τελευταίους, η Γερμανία υπερασπίζεται θέσεις που σπρώχνουν την Ελλάδα, χώρα που γέννησε την ευρωπαϊκή δημοκρατία, στην κατάρρευση και την έξοδο από την ευρωζώνη, ακόμη και την Ευρώπη.
Είναι επείγον να κινητοποιηθούν οι δημοκράτες σε ολόκληρη την Ευρώπη, διότι η Ελλάδα αποτελεί σήμερα την πρώτη γραμμή της μεγάλης μάχης για τη δημοκρατία.
Η ΕΕ, που πρόσφατα τιμήθηκε με το βραβείο "Νομπέλ Ειρήνης", δεν θα ανακάμψει από μια ήττα των δημοκρατών απέναντι στους ορκισμένους εχθρούς τους. Εναποτίθεται στους πολιτικούς ιθύνοντες και στις κοινωνίες να εργαστούν για να ζωντανέψουν το ευρωπαϊκό όνειρο μιας ηπείρου πραγματικά δημοκρατικής, δηλαδή απαλλαγμένης από τον ρατσισμό, τον αντισημιτισμό και τον νεοναζισμό.

«Η επιλογή της Ελλάδας ως πειραματόζωο δεν είναι καθόλου τυχαία...»

«Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας συνεδριάζει μέσα στην Βουλή των Ελλήνων!»
Περισσότεροι από 100 βουλευτές και ευρωβουλευτές από 15 χώρες της ΕΕ  αλλά και εκπρόσωποι των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των "Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας" θα συμμετάσχουν στο ετήσιο συνέδριο του «Ευρωπαϊκού Φόρουμ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας-EUFORES», οι εργασίες του οποίου θα διεξαχθούν το διήμερο 23 και 24 Νοεμβρίου στη Βουλή των Ελλήνων. «Η επιλογή της Ελλάδας ως τόπο του συνεδρίου μας δεν ήταν σύμπτωση, αλλά σαφής πρόθεση», δήλωσε ο ευρωβουλευτής του Λουξεμβούργου Claude Turmes και Πρόεδρος του EUFORES, επισημαίνοντας ότι «η σημερινή κρίση είναι μια ευκαιρία για την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσουν τη δομή του ενεργειακού τους συστήματος και να αναδιοργανώσουν τις ενεργειακές προτεραιότητές τους». Η αντιπρόεδρος του EUFORES και ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ Άννυ Ποδηματά τόνισε ότι «η έλλειψη ρευστότητας και χρηματοδότησης της πραγματικής οικονομίας υπονομεύει την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και την επίτευξη των στόχων για το 2020 σε χώρες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, όπως η Ελλάδα» και επισήμανε ότι «δεν πρέπει να επιτρέψουμε η κρίση να δημιουργήσει μια Ευρώπη δύο ταχυτήτων όσον αφορά τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Πρόθεσή μας είναι να συζητήσουμε αυτό το πρόβλημα σε βάθος στην Αθήνα και να διερευνήσουμε όλες τις επιλογές και τα διαφορετικά χρηματοδοτικά εργαλεία για τη χρηματοδότηση έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας».
Λίγες ώρες νωρίτερα ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Eνέργειας και Kλιματικής Aλλαγής, κ.Aσημάκης Παπαγεωργίου προανήγγειλε αυξήσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικού ρεύματος έως και 40% μέσα στο 2013, ώστε να επιτευχθεί η αντιμετώπιση του υπέρογκου ελλείμματος που γεννούν οι "Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας"! Αυτό βέβαια δεν το σχολίασε ούτε ο κ. Claude Turmes ούτε η κ. Άννυ Ποδηματά! Και καλά αυτοί οι δύο είναι γνωστό πως ενδιαφέρονται για την "πράσινη ανάπτυξη" και όχι για το αν οι έλληνες πολίτες θα έχουν ηλεκτρικό ρεύμα στα σπίτια τους! Όλοι οι υπόλοιποι βουλευτές- μηδενός εξαιρουμένου- που δήθεν κόπτονται για την "σωτηρία της Χώρας", τι θέση παίρνουν άραγε:
-με ακριβό ηλεκτρικό ρεύμα αυξάνεται το κόστος παραγωγής, με αποτέλεσμα τα προϊόντα να μην είναι ανταγωνιστικά και να πιέζονται προς τα κάτω τα εργατικά μεροκάματα! Αυτό είναι βασικός κανόνας των Οικονομικών Επιστημών!
-οι θέσεις εργασίας που δημιουργούν οι "Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας" είναι ελάχιστες: στην πραγματικότητα αφορούν ένα ή δύο άτομα και αυτά είναι φύλακες! Επιδοτώντας έτσι τα "αιολικά πάρκα" στην Ελλάδα επί της ουσίας επιδοτείς θέσεις εργασίας στα εργοστάσια της Γερμανίας και της Δανίας που κατασκευάζουν ανεμογεννήτριες
-οι "Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας", λόγω ακριβώς της διαλείπουσας λειτουργίας τους, διαταράσσουν την ισορροπία του συστήματος ηλεκτροδότησης και απαιτούν την λειτουργία συμβατικών σταθμών παραγωγής ενέργειας αυξάνοντας έτσι τους ρύπους του διοξειδίου του άνθρακα που τελικά εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα! Δηλαδή κάνουν το αντίθετο από αυτό που όφειλαν να κάνουν! Αν αυτό δεν είναι ΑΠΕτεωνιά τότε τι είναι;
-ειδικά τα "αιολικά πάρκα" προκαλούν ανεπανόρθωτες καταστροφές στο φυσικό περιβάλλον και επιπλέον κατηγορούνται και για σοβαρές επιπτώσεις τόσο στην υγεία όσο και στο ίδιο το κλίμααυξάνοντας τις τοπικές θερμοκρασίες υπέρμετρα! Ταυτόχρονα επηρεάζουν αρνητικά μια σειρά από άλλες οικονομικές δραστηριότητες και κύρια τον τουρισμό!
Για το ότι η κ. Ποδηματά και ο κ. Turmes επέλεξαν "σκόπιμα" την Ελληνική Βουλή  για την πραγματοποίηση του ετήσιου "Ευρωπαϊκού Φόρουμ για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας" εμείς είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι: η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια ήταν το "πειραματόζωο" του νεοφιλελευθερισμού- κάποιοι θέλουν τώρα να την μετατρέψουν στο "πειραματόζωο" της "Νέας Αποικιοκρατίας"!    
Ας τους φωνάξουμε λοιπόν δυνατά για να το καταλάβουν καλά: 




21/11/12

Η εκδίκηση των ρομαντικών!

Μπορεί "τα βήματα της ανθρώπινης ιστορίας να είναι οι ταφόπλακες των ρομαντικών!" όπως υποστήριξε ο Νταντόν λίγο πριν τον καρατομήσουν, αλλά η Ιστορία συχνά-πυκνά κάνει και μεγάλα άλματα μπρος τα εμπρός: άλματα χωρίς τα οποία δεν θα υπήρχε πραγματική εξέλιξη και άλματα που δεν θα ήταν εφικτά αν η Ανθρωπότητα δεν είχε και την μοναδική ικανότητα να μπορεί να ονειρεύεται! Να ονειρεύεται ρομαντικά αλλά και παθιασμένα! Και τότε, σε περιόδους που η Ανθρωπότητα εκτελεί αυτά τα άλματα, οι ρομαντικοί βρίσκουν την πραγματική τους δικαίωση και τα όνειρά τους πετούν μέσα από τους τάφους τους για να πάρουν την ιστορική τους εκδίκηση!

Αφελείς απορίες;

Το διοικητικό συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων ενέκρινε τη χρηματοδότηση του ελληνικού δημοσίου, με δάνειο ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ για τα έργα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας- Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΤΕπ στην Αθήνα, κα. Ελένη Καββαδία, δήλωσε πως η εκταμίευση του νέου αυτού δανείου προς το ελληνικό δημόσιο αναμένεται το 2013, αφού προηγηθεί η εκταμίευση του δανείου, ύψους 700 εκατ. ευρώ, που αφορούν στο πακέτο της χρηματοδότησης των τραπεζών, το οποίο αναμένεται να αρχίσει να τρέχει από τον Δεκέμβριο. Τα δάνεια αυτά προς το ελληνικό δημόσιο θα έχουν μακρόχρονη διάρκεια, είκοσι ετών ίσως και λίγο περισσότερο και το επιτόκιό τους αναμένεται να διαμορφωθεί με βάση τα επιτόκια με τα οποία δανείζεται η ίδια η ΕΤΕπ συν ένα μικρό και λογικό (;) ποσοστό κέρδους.
Και έτσι γεννιούνται οι δικές μας "αφελείς" απορίες: 
Tα δάνεια αυτά φορτώνονται στον Ελληνικό Λαό- ακόμη και με χαμηλά επιτόκια και έστω και με μακροχρόνια αποπληρωμή, θα τα ξεπληρώσει κάποια στιγμή ο Ελληνικός Λαός! Τα χρήματα όμως αυτά θα καταλήξουν σε έργα τα οποία έχουν αναλάβει οι επονομαζομένοι "παραχωρησιούχοι" δηλαδή οι "ιδιώτες-μεγαλοεργολάβοι"! Αλήθεια αυτοί, τα χρήματα αυτά θα τα δανειστούν με την σειρά τους από το Ελληνικό Δημόσιο; Κι αν ναι με τι επιτόκιο; Και με τα διόδια που τόσο καιρό πληρώναμε και συνεχίζουμε να πληρώνουμε, τι γίνεται και τι θα γίνει; Και μάλιστα "διόδια υπέρογκα" για δρόμους που χαρακτηρίζονται και στην κυριολεξία είναι ...καρμανιόλες!
Η ιστορία πραγματικά θυμίζει την ιστορία με τους "Ολυμπιακούς Αγώνες" σε όλο της το μεγαλείο: το Ελληνικό Δημόσιο δανειζόταν αφειδώς και οι Μεγαλοεργολάβοι έχτιζαν αβέρτα- οι "οικονομικοί δείχτες" δήθεν ευημερούσαν, αλλά κάποια στιγμή η "φούσκα" έσκασε και τις συνέπειες τις νιώθουμε όλοι πλέον καλά στο πετσί μας! 
"Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού!" που έλεγαν και οι αρχαίοι μας πρόγονοι- αλλά εμείς μάλλον μυαλό δεν βάζουμε! 
Αν οι "ιδιώτες-μεγαλοεργολάβοι" θέλουν τους δρόμους δικούς τους, τότε ας δανειστούν αυτοί τα χρήματα αυτά και ας αφήσουν το κράτος ήσυχο- αυτό εξάλλου δεν επιβάλουν και οι κανόνες της ελεύθερης αγοράς; 
Ειδάλλως ας αναλάβει απευθείας το Ελληνικό Δημόσιο τόσο την κατασκευή των δρόμων όσο και την είσπραξη των διοδίων- αυτό επιτάσσει το Δημόσιο Συμφέρον! 
Εξάλλου αφού το Ελληνικό Κράτος είναι αυτό που θα δανειστεί όλα αυτά τα λεφτά γιατί να μην τα εκμεταλλευτεί και το ίδιο, και τα οφέλη να τα "γευθεί" όλη η Κοινωνία;- αυτό δεν λέει και η κοινή λογική; 
Αλλά βέβαια όπου εμπλέκονται οι "Μεγαλοεργολάβοι", η λογική δεν έχει θέση!

Μας δουλεύουν ή κάτι άλλο ξέρουν και περιμένουν;


"Επειδή ορισμένοι εκ των αναγνωστών διερωτώνται ποιοι είναι οι κουκουλουφόροι που ακόμη κι αυτή την ώρα δίνουν γη και ύδωρ στους αφερέγγυους εταίρους μας, διευκρινίζουμε ότι αναφερόμαστε κυρίως στο πλήθος των υποτελών  προθύμων της πολιτικής, των επιχειρήσεων και της δημοσιογραφίας  που συνεπικουρούν τον Πολ Τόμσεν, υπερασπίζονται με πάθος κάθε έμπνευση των τροικανών και επικρίνουν χωρίς αιδώ οποιονδήποτε  εκφράζει αντίθετη άποψη ή διατυπώνει ανησυχίες και φόβους για την οικονομία, τη χώρα και το λαό της."
Όχι, αυτά δεν τα γράφει κάποια εφημερίδα της Αριστεράς! Το να υποστηρίζει όμως τέτοιες θέσεις το "Βήμα" και μάλιστα σε κύριο άρθρο του, είναι στην πραγματικότητα πολύ ύποπτο: αν δούμε και τον περιβόητο "Μπάμπη" της Καθημερινής να σηκώνει  αντιμνημονιακή παντιέρα, και τον "Άρη" του "ΣΚΑΙ" παρέα με την "Ντόρα" να διαδηλώνουν στο Σύνταγμα κατά της Τρόικας, τότε να ξέρετε πως το "λόμπι της δραχμής" είναι πλέον πολύ κοντά στην εξουσία!  Κι αν μάλιστα δούμε και τον Κουβέλη να εκσφενδονίζει ...καφέδες στον  Ράιχενμπαχ, τότε σίγουρα το δίλημμα "ευρώ ή δραχμή" θα έχει ξεπεραστεί από την ίδια την ζωή και θα έχουμε φτάσει στο δίλημμα "Χάος ή Χρυσή Αυγή;"! Μην τρέφετε καμία αυταπάτη ότι κάποιοι- και πρωτίστως οι Μεγαλοεκδότες και οι Μεγαλοεργολάβοι- πολύ εύκολα θα επιλέξουν την "Χρυσή Αυγή" ως λύση έστω και αναγκαστική, για να εξασφαλίσουν την διαιώνιση της εξουσία τους! Έχει ξανασυμβεί στην Ιστορία! "Μόνο που η Ιστορία δεν επαναλαμβάνεται παρά μόνο ως τραγωδία ή φάρσα! Και είναι στο χέρι μας- όλων μας μαζί και του καθενός μας ξεχωριστά, να μην αφήσουμε να εξελιχθεί σαν Τραγωδία! Εμείς τουλάχιστον οι Έλληνες ξέρουμε καλά από "Τραγωδίες" και όχι μόνον επειδή εδώ γεννήθηκε ο Ευριπίδης και ο Σοφοκλής! Ας εμποδίσουμε λοιπόν την φαρσοκωμωδία των όψιμων εθνικοαπελευθερωτικών αντιμνημονιακών δυνάμεων να μας οδηγήσει σε μια νέα και πιθανόν τελευταία, Ελληνική Τραγωδία!"  Ας απαντήσουμε όλοι στο  πραγματικό δίλημμα της εποχής μας, που είναι, ήταν και θα είναι ένα: "Κοινωνική απελευθέρωση  ή Δικτατορία των Αγορών;" και ας δώσουμε την απάντηση που πρέπει!  

Αυταπάτη ή απάτη η ελληνική διάσωση;

Η ελληνική διάσωση είναι μια ιστορία γερμανικής πολιτικής αυταπάτης υποστηρίζει το περιοδικό Spiegel!

«Καθ' οδόν προς τις γερμανικές εκλογές, το φθινόπωρο του 2013, το Βερολίνο μπλοκάρει μια βιώσιμη λύση για την Ελλάδα. Οι Γερμανοί ηγέτες δεν θέλουν να εξοργίσουν τους ψηφοφόρους τους δίνοντας περισσότερα χρήματα στην Αθήνα, αλλά οι Ευρωπαίοι εταίροι τους χάνουν την υπομονή τους», υποστηρίζει σε ανάλυσή του το γερμανικό περιοδικό Spiegel, με τίτλο «Η αυταπάτη του Βερολίνου εμποδίζει την στρατηγική για την Ελλάδα».
Το Spiegel αποδίδει ευθύνες στον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανφκ Σόιμπλε για το αδιέξοδο και τον καταγγέλει ότι παρουσιάζει το πολιτικό χάος σαν στρατηγική! «Ο Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε είναι εξπέρ στο να παρουσιάζει σαν στρατηγική το πολιτικό χάος. Αλλά στην πραγματικότητα είναι αποφασισμένος να μην υπάρξει συνολική λύση και για το ελληνικό πρόβλημα και για την ευρω-κρίση, κάτι που ενοχλεί σφόδρα του εταίρους της Γερμανίας», λέει το περιοδικό.
«Στις Βρυξέλλες και στο ΔΝΤ γίνεται αντιληπτό ότι έφτασε η ώρα της ειλικρίνειας, ιδίως επειδή η γερμανική κυβέρνηση θέλει επίσης να παραμείνει η Ελλάδα στη νομισματική ένωση. Τα πράγματα δεν μπορεί να συνεχιστούν έτσι, λέει ένας διπλωμάτης της ΕΕ. Το ΔΝΤ ζητάει ανοιχτά μια «πραγματική λύση», και όμως αυτό είναι ακριβώς το αντίθετο από όσα συμβαίνουν τώρα», τονίζει το Spiegel.
«Κάποια στιγμή, ακόμα και τα καλύτερα κόλπα δεν βοηθούν: οι αοριστολογίες περί «άλλων λύσεων», η αναβολή των επώδυνων αποφάσεων. Τελικά οι δανειστές της Ελλάδας σε Βερολίνο, Βρυξέλλες και Παρίσι, θα πρέπει να παραδεχτούν πως η διάσωση της Αθήνας θα κοστίσει πολλά χρήματα». Μια διάσωση, που όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, έχει κόστος πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ και αποτελεί «ζημία» για τη Γερμανία και για τους άλλους δανειστές, στους οποίους το Spiegel προτείνει: «Για να εξοικονομήσετε χρήματα, αυξήστε φόρους ή κάντε περικοπή δαπανών».
Το πραγματικό πρόβλημα, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, είναι το ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση στην Ευρώπη για επίλυση του Ελληνικού προβλήματος: «Η στιγμή της διορατικότητας και της ειλικρίνειας είναι ακόμη πολύ μακριά. Προς το παρόν, φαίνεται ότι οι χώρες της Ευρωζώνης συνεχίζουν όπως πριν. Αυτό σημαίνει ότι προχωρούν κουτσά-στραβά, καθυστερώντας την αλήθεια όσο μπορούν. Η Ανγκελα Μέρκελ είναι ο καπετάνιος αυτής της τακτικής. Θέλει να καθυστερήσει τις εξελίξεις για την Ελλάδα κατά τουλάχιστον δέκα μήνες, αφού στόχος της είναι η επανεκλογή της στο αξίωμά της καγκελαρίου το φθινόπωρο του 2013. Και αυτό (το να πει την αλήθεια) δεν θα είναι ό,τι καλύτερο για μία προεκλογική εκστρατεία, που θα περιλαμβάνει υποσχέσεις που έχουν μείνει ανεκπλήρωτες και διακεκομμένα δάνεια».
«Η ελληνική διάσωση είναι μια ιστορία κυβερνητικής αυταπάτης του Βερολίνου. Τον Μάϊο του 2010, αξιωματούχοι έλεγαν ότι ένα πακέτο βοήθειας 110 δισ. ευρώ θα ήταν αρκετό. Τώρα είναι σαφές ότι ακόμη και το δεύτερο πακέτο των 130 δισ. ευρώ είναι πολύ μικρό - και αυτό βασίζεται σε υπολογισμούς που έγιναν πριν από έξι μήνες. Είναι μια καταστροφή για τον Σόϊμπλε και την καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ. Εν όψει των γερμανικών βουλευτικών εκλογών, του χρόνου, οι δύο πολιτικοί είναι αποφασισμένοι να μην παρουσιάσουν στους ψηφοφόρους έναν πραγματικό, και επομένως, ακριβό υπολογισμό του κόστους».
«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίον οι πολιτικοί επιχειρούν να βρουν τρόπους για να κλείσουν το χρηματοδοτικό κενό με λογιστικά τρικ. Φέρονται σαν να ήταν η στατιστική υπηρεσία της Ελλάδας», τονίζει το περιοδικό.
Το περιοδικό καταλήγει την ανάλυσή του λέγοντας ότι αν αποχωρήσει το ΔΝΤ από το πρόγραμμα σωτηρίας της Ελλάδας αυτό θα αποτελεί ομολογία αποτυχίας της Γερμανίας που θα εξαναγκαστεί να πληρώσει περισσότερα χρήματα στην Ελλάδα.
«Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται για άλλη μια φορά να παίξει τον ρόλο του σωτήρα, συνεισφέροντας άλλα 7 δισ. ευρώ. Επειτα είναι και το θέμα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους. Για την Μέρκελ και τον Σόϊμπλε, ενδεχόμενη απόσυρση του ΔΝΤ θα ισοδυναμούσε με ομολογία αποτυχίας. Θα σήμαινε επίσης απώλεια σχεδόν 20 δισ. ευρώ για την βοήθεια προς την Ελλάδα. Και τότε η Γερμανία θα έπρεπε να συνεισφέρει με άλλα 6 δισ. ευρώ», καταλήγει το Spiegel.

20/11/12

Μπάχαλο στο Eurogroup!


Σταμάτησε προσωρινά η συνεδρίαση του Eurogroup- αμέτοχοι στα όρια της ανυπαρξίας οι Έλληνες αξιωματούχοι στις διαπραγματεύσεις- μυστικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα στο ΔΝΤ και την Γερμανία!
Σταμάτησε προσωρινά η συνεδρίαση του Eurogroup μεταδίδει το Dow Jones Newswires, επισημαίνοντας ότι η αιτία της διακοπής είναι η διαφωνία Ευρωζώνης – ΔΝΤ για τη διάρκεια χρηματοδότησης του ελληνικού προγράμματος.
"Υπάρχει μια σημαντική διαφορά για το πόσο καιρό θα πρέπει να χρηματοδοτείται η Ελλάδα. Η συνάντηση διακόπηκε και οι συμμετέχοντες πραγματοποιούν ιδιωτικές συνομιλίες για να δουν πώς μπορεί αυτό να ξεπεραστεί", δηλώνει ένα άτομο στο Dow Jones Newswires
Αξιωματούχοι της Ευρωζώνης έχουν δηλώσει στο Dow Jones ότι είναι πρόθυμοι να αντιμετωπίσουν το θέμα του κενού των 15 δισ. ευρώ στη χρηματοδότηση της χώρας μέχρι το 2014, αλλά θέλουν να καθυστερήσουν για το μέλλον την απόφαση για το πώς θα καλυφθούν τα επιπλέον 17,6 δισ. ευρώ που θα χρειαστεί η Ελλάδα την περίοδο 2014-2016. Ωστόσο, "το ΔΝΤ θέλει ένα πρόγραμμα μέχρι το 2016 εδώ και τώρα", δήλωσε άλλος αξιωματούχος.
Για το αν στις συνομιλίες συμμετέχουν Έλληνες αξιωματούχοι και ποιος ο ρόλος τους το Dow Jones Newswires δεν αναφέρει κανένα σχόλιο! 
Πληροφορίες που διαρρέουν πάντως, προβλέπουν ότι τελικά το σημερινό Eurogroup θα δώσει «μερική λύση», με την οποία θα καλύπτεται το χρηματοδοτικό κενό μέχρι το 2014 και ότι σημαντικό μέρος των αποφάσεων θα μετατεθεί για αργότερα με ορίζοντα πάντα τις Γερμανικές εκλογές τον Σεπτέμβρη του 2013

Η Γαλλία συμπαρασύρει στην πτώση της την Ευρώπη!


Μετά το "χαστούκι" από τον Moody's αναβλήθηκε η δημοπράτηση γαλλικών ομολόγων!
Μετά την υποβάθμιση της Γαλλίας από τον οίκο Moody's, αναβλήθηκε σήμερα η δημοπράτηση γαλλικών τριετών ομολόγων μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας. Ειδικότερα, ο ευρωπαϊκός μηχανισμός για την σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος, το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΕΤΧΣ), ενημέρωσε ότι «ανέβαλε σήμερα την δημοπράτηση τριετών γαλλικών ομολόγων» αφού ο αμερικανικός οίκος αξιολόγησης Moody's υποβάθμισε το γαλλικό μακροπρόθεσμο αξιόχρεο, από Aaa σε Aa1. «Δεν συνέτρεχαν οι απαιτούμενες εγγυήσεις προκειμένου να κυκλοφορήσουν αυτά τα γαλλικά ομόλογα», ενημέρωσε ο ΕΤΧΣ υπενθυμίζοντας συγχρόνως ότι ο Moody's ορίζει ότι για να γίνει η κυκλοφορία τους η εκδότρια χώρα πρέπει να έχει το Aaa ως διάκριση σε ό,τι αφορά τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική της ικανότητα.
Η Γαλλία είναι η χώρα με τις δεύτερες μεγαλύτερες εισφορές στους μηχανισμούς διάσωσης της ευρωζώνης, τον EFSF και το μόνιμο μηχανισμό που θα τον αντικαταστήσει,τον ESM. Η υποβάθμιση της Γαλλίας από τη Moody’s, θα επηρεάσει τις αξιολογήσεις αυτών των μηχανισμών διάσωσης της ευρωζώνης, αν και δεν είναι πιθανό να πει κανείς άμεσα πότε και ποια θα είναι η επίδραση. Η Moody’s  προς το παρόν αξιολογεί αυτούς τους μηχανισμούς με Aaa, και αρνητικό outlook.
«Η Γαλλία είναι βασικό μέλος του ESM και του EFSF, επομένως από αυτή την άποψη, η υποβάθμιση της Γαλλίας θα επηρεάσει τις αξιολογήσεις σε αυτές τις οντότητες, αλλά δεν είμαι σε θέση να υπολογίσω αυτή την επίδραση», δήλωσε ο Hornung ο επικεφαλής αναλυτής της Moody’s για τη Γαλλία.
Ο πρώτος λόγος για την υποβάθμιση της Γαλλίας από τη Moody’s, ήταν το «βάρος» στις μακροπρόθεσμες προοπτικές ανάπτυξης από την απώλεια της ανταγωνιστικότητας και τις ανωμαλίες στην αγορά εργασίας, υπηρεσιών και αγαθών.
«Η Γερμανία, για παράδειγμα, προχώρησε σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις πριν από λίγο χρόνια, οι οποίες ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματικές. Η θέση μας είναι ότι η Γαλλία έχει χάσει έδαφος σε σχέση με τις άλλες χώρες με αξιολόγηση ΑΑΑ», ανέφερε ο Hornung.

Συμβιβασμός σε βάρος του Ελληνικού Λαού!


Το γενικό πλαίσιο του "συμβιβαστικού" σχεδίου ανάμεσα στο ΔΝΤ και την Ευρωζώνη, για την Ελλάδα, που συζητούν αυτοί την ώρα οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης, παρουσιάζουν οι Financial Times
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στο σχετικό άρθρο:
«Οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης  προσπαθούν να εκπονήσουν ένα σχέδιο με στόχο την περικοπή μεγάλου μέρους του ελληνικού χρέους  ως τις αρχές της επόμενης δεκαετίας.
Συγκεκριμένα, οι μετέχοντες υπουργοί στο Eurogroup στις Βρυξέλλες, την Τρίτη, έχουν αρχίσει να κινούνται αργά αλλά σταθερά προς μια μεταβατική συμφωνία. Να δώσουν,  δηλαδή, στην Ελλάδα 44 δισ. ευρώ στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης στήριξης και ταυτόχρονα να επαναπροσδιορίσουν τον μακροπρόθεσμο στόχο  για το χρέος μετά από το 2020.
Καθώς οι λεπτομέρειες είναι ακόμη υπό διαπραγμάτευση, με βάση  την ισχύουσα συμφωνία η Ελλάδα έχει ήδη χάσει το στόχο της για περιορισμό του χρέους στο 120% του ΑΕΠ ως το 2020. Το ποσοστό αυτό καθώς και η ημερομηνία θεωρούνται  κρίσιμα για την βιωσιμότητα του χρέους σύμφωνα με το ΔΝΤ  και συνεπώς δεν πρέπει να είναι διαπραγματεύσιμα.
Αντίθετα, όπως επισημαίνουν οι της Ευρωζώνης, επιπρόσθετα μέτρα μπορούν να διασφαλίσουν ότι ως το 2022 η Ελλάδα θα μπορεί να  μειώσει στο 110% το ποσοστό του χρέους επί του ΑΕΠ».
Το ζητούμενο, λοιπό, σύμφωνα με το άρθρο των Financial Times είναι το πως θα βρεθεί μια εφικτή συμφωνία που να εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του χρέους και ποιος θα επωμιστεί το κόστος αυτού του νέου προγράμματος. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο άρθρο «μια συμφωνία για την επέκταση του προγράμματος διάσωσης στην Ελλάδα κατά δύο έτη, δίνει στην Αθήνα περισσότερο χρόνο για να επιτύχει τους στόχους λιτότητας που θέτει η τρόικα, αλλά απαιτεί επιπλέον 15 δισ. € σε  δανειακή χρηματοδότηση, που θα επιβάρυναν ακόμη περισσότερο το χρέος της χώρας.» «Η υπό συζήτηση, νέα συμφωνία προσπαθεί να γεφυρώσει τη θέση των υπουργών της Ευρωζώνης που θέλουν το στόχο του 120% να πάει χρονικά πιο πίσω, στο 2022 και του ΔΝΤ που αρνείται να εγκρίνει δάνεια για οικονομική βοήθεια αν ο παραπάνω στόχος του 120% δεν παραμείνει στο 2020. Σύμφωνα με την πρόταση των υπουργών της Ευρωζώνης οι δανειστές της Ελλάδας δεν θα έχουν απώλειες. Από την άλλη πλευρά το ΔΝΤ προτρέπει  τους δανειστές και κυρίως την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να δεχθούν τις όποιες απώλειες που θα προέρχονται από δάνεια ή από ομόλογα με στόχο να βοηθήσουν την μείωση του ελληνικού χρέους».
Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το άρθρο των Financial Times η συγκεκριμένη αντιπαράθεση των θέσεων μεταξύ ΔΝΤ και υπουργών της Ευρωζώνης δημιούργησε όξυνση στην συζήτηση: «Καθώς ξεκίνησε η συνάντηση το  ΔΝΤ είχε εμμείνει στη θέση του για τον στόχο του 120% ως το 2020. Η εμμονή αυτή ήταν και η σπίθα για μια δημόσια έντονη διαφωνία ανάμεσα στην Κριστίν Λαγκάρντ και τον Ζαν Κλοντ Γιούνκερ. Πάντως, ο τελευταίος δήλωσε ότι υπάρχει οδός συνεννόησης και ότι θα βρεθεί κάποια αμοιβαία αποδεκτή λύση. Βέβαια άλλοι υπουργοί , όπως η Ούτα Ουρπιλάϊνεν υπουργός οικονομικών της Φινλανδίας προειδοποίησε ότι η κατάσταση είναι "πολύ ανοικτή" και ίσως να μην μπορεί να εξαχθεί ένα συνολικό συμπέρασμα».
Αυτό που όμως θα κρίνει τελικά το αποτέλεσμα των συζητήσεων στο Eurogroup είναι το πως «η Αθήνα χρειάζεται την πληρωμή της δόσης των € 44 δις ευρώ από την Τρόικα μέχρι το τέλος του έτους, για να ξεχρεώσει πάνω από € 31.5 δις ευρώ ληξιπρόθεσμων δανείων της πιστωτικών οφειλών της!»

“Ρήτρα δραχμής” ζήτησε η Siemens!

Τα σκάνδαλα της Πράσινης Ανάπτυξης βυθίζονται στο Αιγαίο!
Σχεδόν 550 εκατ. ευρώ ήταν η προσφορά που κατέθεσε η κοινοπραξία "Siemens -Prysmian Powerlink-Nexans Norway" ως μοναδική υποψήφια για την κατασκευή του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, όταν ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν σύμφωνα με τη ΔΕΗ 400 εκατ. ευρώ. Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που οδήγησε αναγκαστικά τον ΑΔΜΗΕ, τη θυγατρική της ΔΕΗ αρμόδια για τα δίκτυα ηλεκτρισμού που είχε προκηρύξει το έργο, να κηρύξει τελικά το διαγωνισμό άγονο. Σημειώνουμε ότι το έργο αυτό θεωρείται "αναγκαίο" όχι για να έχουν τα Κυκλαδίτικα νησιά αδιάλειπτη παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά γιατί είναι απαραίτητο ώστε να "διαχέουν" τα αιολικά πάρκα που αναπτύσσονται στις Κυκλάδες το ηλεκτρικό ρεύμα στο εθνικό δίκτυο και να αποφεύγονται έτσι διακυμάνσεις τάσης και υπερφορτώσεις των τοπικών δικτύων με τραγικές συνέπειες. 
Εκτός όμως από το τεράστιο τίμημα, υπήρξαν και μια σειρά από άλλα άλυτα προβλήματα. Όπως για παράδειγμα το θέμα των εγγυήσεων και του συναλλαγματικού κινδύνου. Έτσι η κοινοπραξία της "Siemens" με την οποία διαπραγματεύτηκε ο ΑΔΜΗΕ αφού ήταν και η μόνη υποψήφια για την ανάληψη του έργου, προέβαλε μια σειρά από απαιτήσεις όπως για παράδειγμα να υπάρξει "ρήτρα δραχμής" αλλά και ..."κορώνας" στη σύμβαση (θεωρώντας ότι σε περίπτωση εξόδου της χώρας από το ευρώ, θα πρέπει να υπάρξει ρήτρα σε τρίτο νόμισμα, ούτε καν στο ευρώ). Αυτή ήταν η βασικότερη από μια σειρά "αποκλίσεων" στην προσφορά της κοινοπραξίας της"Siemens" που οδήγησε τον ΑΔΜΗΕ να κηρύξει τελικά το διαγωνισμό άγονο
Είχε προηγηθεί βέβαια ο αποκλεισμός της προσφοράς που υπέβαλε η εταιρεία "Ελληνικά Καλώδια" για το έργο, η οποία παρότι ήταν πολύ χαμηλότερη οικονομικά, αποκλείστηκε για τεχνικούς λόγους, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της εταιρείας. Συγκεκριμένα η τεχνική επιτροπή έκρινε ως απαράδεκτο, το δείγμα καλωδίου που προσκόμισε η ελληνική εταιρεία. Ωστόσο η εταιρεία "Ελληνικά Καλώδια", η οποία θεωρεί ότι αδικήθηκε σκόπιμα, ζήτησε αρχικά από τον ΑΔΜΗΕ και στη συνέχεια απευθύνθηκε μόνη της σε δύο ανεξάρτητους οίκους εμπειρογνωμοσύνης, προκειμένου να εξεταστεί και από τρίτη πλευρά το δείγμα. Το πόρισμα των ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων έκρινε ως αποδεκτά τα δείγματα των Ελληνικών Καλωδίων, και ήδη η εισαγγελία Αθηνών διεξάγει προκαταρκτική έρευνα για το θέμα!
Με την κήρυξη του διαγωνισμού ως άγονου, δύο είναι πλέον οι κύριες "προκλήσεις" για τον ΑΔΜΗΕ: η πρώτη είναι η έγκαιρη και άμεση επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού και η δεύτερη η διασφάλιση της χρηματοδότησης που έχει εγκριθεί για το έργο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ. Ο ίδιος ο ΑΔΜΗΕ στην ανακοίνωση που εκδόθηκε χθες διαβεβαιώνει ότι δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα και ότι τα χρήματα "δε θα χαθούν". Βεβαίως για να γίνει αυτό θα πρέπει οι διαδικασίες της επαναπροκήρυξης να «τρέξουν» με πολύ πιο γρήγορους από τους συνήθεις ρυθμούς. Με ότι κι αν αυτό σημαίνει...
Ένα ερώτημα που όμως μένει εκκρεμές είναι ποιοι και γιατί αποφάσισαν να εντάξουν ένα τέτοιας φύσης έργο στον Επενδυτικό Νόμο; Γιατί δηλαδή να επιδοτηθεί ένα έργο του οποίου όχι μόνο η αναγκαιότητα και η χρησιμότητα αμφισβητούνται αλλά και σε τελική ανάλυση τα χρήματα που θα δαπανηθούν για αυτό θα "ξαναφύγουν" στο εξωτερικό και διόλου δεν θα τονώσουν την τοπική οικονομία! Ποιοι τελικά εξυπηρετούνται και κερδίζουν από την πολιτική των επιδοτήσεων της "Πράσινης Ανάπτυξης"; Σίγουρα όχι ο Ελληνικός Λαός και πολύ περισσότερο όχι το  Ελληνικό Περιβάλλον!

19/11/12

Ο Σιατίστης και οι σύγχρονοι Αντίχριστοι...


Του Γιώργου Ρούση.
Συγγραφέα και καθηγητή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Αναδημοσίευση από το "Αριστερό Βήμα".
Σε μια περίοδο που οι "χρυσαυγίτες" οπαδοί του Χίτλερ, κάνουν θρασύδειλες επιδείξεις δύναμης ενάντια στους αδύναμους, την ίδια ώρα που απλώς φωνασκούν άναρθρα κατά των πολιτικών εκπροσώπων των ισχυρών, με σκοπό να τους αντικαταστήσουν στη διαχείριση του καπιταλισμού καταργώντας και τα τελευταία δημοκρατικά απομεινάρια, ήλθε ο Μητροπολίτης Σιάτιστας να ταράξει τα νερά της κωφεύουσας έως τότε εκκλησίας, και να αποκαλύψει την καθόλα αντιχριστιανική πρακτική της "Χρυσής Αυγής".
Ήλθε να μας θυμίσει την πάντοτε επίκαιρη εκτίμηση του Walter Benjamin, ότι «ο ναζισμός είναι ο σύγχρονος Αντίχριστος».
Σε αυτό το πνεύμα εύστοχα επεσήμανε ότι όποιος είναι με την "Χρυσή Αυγή«δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και χριστιανός» και ότι είναι καλύτερος ένας άθεος που σέβεται τους συνανθρώπους του και δεν κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε φυλές, από κάποιον "χρυσαυγίτη".
Ο Σιατίστης όπως ο ίδιος δηλώνει έμεινε πιστός σε αρχές όπως εκείνη του Ευαγγελιστή Ιωάννη, με βάση την οποία «αυτός που λέει ότι αγαπά τον Θεό και μισεί τον αδελφό του είναι ψεύτης! Πως μπορείς να αγαπάς τον Θεό που δεν τον είδες και να κακοποιείς τον αδελφό σου που τον βλέπεις καθημερινά;»
Βεβαίως ως αναμενόμενο δεν έφτασε στο όρια του Ernst Bloch, ο οποίος υποστήριζε ότι «μόνον ένας πραγματικός χριστιανός μπορεί να είναι ένας καλός άθεος, και μόνον ένας πραγματικός άθεος μπορεί να είναι ένας καλός χριστιανός» (Εrnst Bloch , L athéisme dans le christianisme , Editions Gallimard, 1968, σελίδα 15.)
Όμως και αυτά που δήλωσε είναι σημαντικά διότι από τη σκοπιά του πιστού χριστιανού, περιέσωσε με τη στάση του το βαθύτατα ανθρωπιστικό, αλληλέγγυο, περιεχόμενο του χριστιανισμού, που καταρρακώνει βάναυσα η "Χρυσή Αυγή".
Ακόμη δεν γνωρίζω αν ο Σιατίστης εκτός από τις ρατσιστικές διακρίσεις, καταδικάζει και τις ταξικές διακρίσεις, που γεννούν και θρέφουν τις προηγούμενες, ανταποκρινόμενος έτσι πληρέστερα στο χριστιανικό μήνυμα. Εννοώ το μήνυμα εκείνο που αποπνέει το κατά "Λουκά Ευαγγέλιο", στο οποίο αναφέρεται ότι «ευκολότερο είναι να περάσει κάμηλος από τρύπα βελόνας παρά πλούσιος να εισέλθει στην βασιλεία του Θεού», (18, στίχος 25) και η "Επί του όρους Ομιλία" (6, στίχος 20), στην οποία αναφέρεται το περίφημο «μακάριοι σεις οι πτωχοί διότι υμετέρα είναι η βασιλεία του Θεού ». (το οποίο αναθεωρήθηκε αργότερα στο κατά "Ματθαίο Ευαγγέλιο" και μετατράπηκε τεχνηέντως σε «μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι»).
Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο τότε ο Σιατίστης θα τάσσονταν ενάντια σε μια παράδοση που θέλει την Εκκλησία με την πλευρά των ισχυρών και των νικητών, ενάντια στην «χριστιανική» εκείνη παράδοση που έχτισε την περίφημη εκκλησία Sacré Coeur στο Παρίσι για να συγχωρέσει ο θεός τη Γαλλία από το αμάρτημα της ηρωικής "Κομμούνας του Παρισιού", και να την εξιλεώσει από «τα εγκλήματα» των κομμουνάρων, ενάντια στην εκκλησία και το παπαδαριό εκείνο που συνεργάστηκε με τους ναζί αναπαράγοντας τη στάση όσων ομογάλακτών τους είχαν σπεύσει να αποκηρύξουν την Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο τότε ο Σιατίστης θα εντάσσονται στις χριστιανικές εκείνες παραδόσεις, όπως του Θωμά Μύντσερ την περίοδο του "πολέμου των χωρικών" στην Γερμανία, ή πιο πρόσφατα της θεολογίας της απελευθέρωσης στην Λατινική Αμερική, θα εντάσσονταν στις παραδόσεις του κλήρου εκείνου που βρέθηκε δίπλα στον δικό μας Άρη, δηλαδή του κλήρου που επεδίωξε να εφαρμόσει εδώ κάτω και όχι στους ουρανούς τις χριστιανικές αρχές.
Ακόμη όμως κι’ αν δεν φτάνει ως εκεί, είναι άξιος συγχαρητηρίων για τη στάση του, μια στάση που αρμόζει σε έναν αληθινό χριστιανό ιερέα, και δη της χώρας του "Ξένιου Δία".

Έσω έτοιμος...

Πολλές φορές συναντάς το πεπρωμένο σου στον δρόμο που διάλεξες για να το αποφύγεις.

Τι λένε σήμερα οι Γερμανοί για τα Αιολικά Πάρκα;

Κίνδυνος "μπλακ άουτ" απειλεί την Γερμανία!
Η συνήθως καλά ενημερωμένη γερμανική εφημερίδα  Die Welt σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της επισημαίνει τους κινδύνους για το ενεργειακό σύστημα της Χώρας λόγω της αθρόας ανάπτυξης των επονομαζόμενων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Η εφημερίδα αφού αρχικά φιλοξενεί δηλώσεις των υπεύθυνων του Ενεργειακού Συστήματος της Γερμανίας που προειδοποιούν για τον κίνδυνο γενικευμένου "μπλακ άουτ" φέτος τον χειμώνα, σημειώνει ότι καθώς στην Χώρα το τελευταίο διάστημα δεν εγκαταστάθηκαν οι απαραίτητοι νέοι συμβατικοί σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής,  αυτή όλο και περισσότερο εξαρτάται από τις εισαγωγές ηλεκτρικού ρεύματος από τις γειτονικές της χώρες! Ταυτόχρονα όμως και επειδή οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας προκαλούν μεγάλες διακυμάνσεις στην τάση του δικτύου λόγω της διαλείπουσας λειτουργίας τους, τα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρισμού λειτουργούν στα όρια τους πράγμα που δυσχεραίνει τις εισαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας. Διάφορες εταιρείες προγραμματίζουν να επαναλειτουργήσουν παλαιούς συμβατικούς σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με κύριο καύσιμο όχι μόνο το κάρβουνο που εξάλλου υπάρχει άφθονο ακόμη στην Γερμανία αλλά και το εισαγόμενο και κατά πολύ ακριβότερο πετρέλαιο! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα επιπλέον βαρύ οικονομικό κόστος που θα κλιθούν να καλύψουν οι καταναλωτές και μάλιστα άμεσα! Την ίδια ώρα τα οφέλη από την αλόγιστη ανάπτυξη των αιολικών πάρκων αποκαλύπτονται όλο και περισσότερο πλασματικά: το απόγευμα της περασμένης Δευτέρας και ενώ οι επιχειρηματίες της Αιολικής Ενέργειας υποστήριζαν πως θα παρέχουν στον ενεργειακό εφοδιασμό της χώρας 3.000 μεγαβάτ, τελικά παρέδωσαν μόνο τα 1.600 μεγαβάτ- δηλαδή σχεδόν τα μισά υποστηρίζει η γερμανική εφημερίδα!

"Όσο αργεί, τόσο ακριβότερο θα είναι το κούρεμα"!


Η γερμανική εφημερίδα  Die Welt σε δημοσίευμά της αναφέρεται στην διαμάχη στο εσωτερικό της τρόικας για την αναγκαιότητα νέας αναδιάρθρωσης του Ελληνικού Χρέους. Συγκεκριμένα η συνήθως καλά ενημερωμένη γερμανική εφημερίδα επισημαίνει: «Το υπάρχον διεθνές δημοσιονομικό δίκαιο δεν αφήνει περιθώρια για μια τέτοια επιλογή, όπως εξάλλου και η ευρωπαϊκή απαγόρευση της χρηματοδότησης κρατών μέσω των κεντρικών τραπεζών που σήμερα κατέχουν σημαντικό μέρος του Ελληνικού χρέους. Επίσης, με τον τρόπο αυτό θα εγκαταλείπονταν ένα μέσο άσκησης πιέσεων προς την Ελληνική Κυβέρνηση». «Ο κίνδυνος όμως έγκειται στο ότι το κούρεμα του χρέους θα έρθει παρόλα αυτά εάν δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Και όσο περισσότερο περιμένουμε, τόσο πιο ακριβό θα είναι. Πολλά μέτρα βοήθειας άλλωστε στο παρελθόν που φάνηκε καταρχήν να παραβιάζουν το πνεύμα και το γράμμα ευρωπαϊκών συνθηκών ή του συντάγματος, έγιναν ξαφνικά δυνατά και αναγκαία- όταν δεν γινόταν διαφορετικά. Θα ήταν καλό η γερμανική κυβέρνηση να επεξεργαστεί εκ νέου τη αφήγησή της για τη διάσωση της νομισματικής ένωσης: γιατί πολλοί Γερμανοί έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται ότι η μιζέρια δεν έχει ξεπεραστεί και είναι ακόμη μπροστά μας!».



18/11/12

Η Ελλάδα θα χρειαστεί και νέο "πακέτο"!


Η Ελλάδα θα παραμείνει εκτός αγορών τουλάχιστον έως το 2016…
Το Eurogroup της Τρίτης θα συμφωνήσει στο θέμα της "χρηματοδότησης" της Ελλάδας για τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ οι αποφάσεις για περαιτέρω βοήθεια θα ληφθούν αργότερα, τόνισε μιλώντας απόψε στο κρατικό γερμανικό δίκτυο ZDF το μέλος του Διευθυντηρίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Γιεργκ Άσμουσεν. Ο κ. Άσμουσεν απέκλεισε δε το ενδεχόμενο η Ελλάδα να επιστρέψει στις αγορές και κατά τα έτη 2015-2016.
"Την επόμενη εβδομάδα πρέπει να διευθετήσουμε την χρηματοδότηση για την περίοδο 2013-2014, αλλά θα πρέπει να είναι κανείς έντιμος και να πει ότι δεν περιμένουμε στ' αλήθεια η χώρα να αποκτήσει πρόσβαση στις αγορές το 2015 και το 2016. Αυτό σημαίνει ότι θα είναι απαραίτητο ένα νέο πρόγραμμα!", δήλωσε ο κ. Άσμουσεν. Σε ό,τι αφορά πάντως το ενδεχόμενο χορήγησης νέων δανείων, το στέλεχος της ΕΚΤ τόνισε ότι τα δάνεια από μόνα τους δεν βοηθούν, καθώς αυξάνουν μακροπρόθεσμα το χρέος. "Πρέπει να αναζητήσουμε λύσεις οι οποίες δεν ανεβάζουν ταυτόχρονα το χρέος. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να είναι, για παράδειγμα, η επαναγορά χρέους ή η μείωση των επιτοκίων στο ισχύον χρέος", πρόσθεσε. Η θέση αυτή έρχεται σε αντίθεση με τη μέχρι τώρα στρατηγική του ΔΝΤ που υποστηρίζει μια συνολική και άμεση λύση για την βιωσιμότητα του Ελληνικού Χρέους με κύριο αίτημα το "νέο κούρεμα"! Βέβαια δεν θα πρέπει να πέσουμε από τα σύννεφα αν δούμε το ΔΝΤ να βάζει τελικά ...νερό στο κρασί του και μπροστά στον κίνδυνο μιας ευρύτερης αποσταθεροποίησης που θα προκαλούσε η ευθεία σύγκρουση με την Γερμανία, να κινείται προς την αποδοχή μιας συμβιβαστικής λύσης που, σε πρώτη φάση, δεν θα περιλαμβάνει «κούρεμα» του Ελληνικού χρέους. 
Κατά πάσα πιθανότητα στο επόμενο Eurogroup θα υπάρξει ένας συμβιβασμός στο εσωτερικό της Τρόικας, ως αναφορά το θέμα του Ελληνικού Χρέους και η λύση που θα επικρατήσει θα είναι και πάλι προσωρινή (με ορίζοντα τις Γερμανικές Εκλογές τον Σεπτέμβριο του 2013) και θα περιλαμβάνει την επαναγορά ομολόγων, τη μείωση επιτοκίων, όπως και την επιστροφή στην Ελλάδα κερδών που έχουν αποκομίσει η ΕΚΤ και οι κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης από τα ελληνικά ομόλογα. Και βέβαια και νέα "μέτρα" και θυσίες για τους Έλληνες με το "δέλεαρ" της  ...παραμονής στο Ευρώ!