15/11/12

Η Ελλάδα ανάμεσα στις συμπληγάδες των δανειστών της...

Σύγκρουση ΔΝΤ-Γερμανίας πάνω από το πτώμα της Ελληνικής Οικονομίας!
Μέρκελ: "Δεν σκεφτόμαστε νέο κούρεμα του Ελληνικού Χρέους!"
ΔΝΤ: "Δεν αποδεχόμαστε καμία παράταση για τη βιωσιμότητα του χρέους!" 

«Κόκκινη γραμμή» για το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είναι το ελληνικό χρέος να φτάσει στο 120% του ΑΕΠ το 2020, επισήμανε σήμερα κατά την καθιερωμένη συνέντευξη τύπου στην έδρα του ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον, ο εκπρόσωπος του Ταμείου Γουίλιαμ Μάρεϊ. «Το ΔΝΤ έχει κάνει όσα χρειάζονται στο πλαίσιο του καταστατικού του» ανέφερε χαρακτηριστικά ο αξιωματούχος του Ταμείου, προσθέτοντας πως «είναι προφανές ότι θα πρέπει να υπάρξουν άλλες δράσεις για να επιτευχθεί η βιωσιμότητα του χρέους». Ερωτηθείς δε, αν εννοεί τους Ευρωπαίους δανειστές της Ελλάδας, ο Μάρεϊ είπε ότι «πιθανώς» (;) και να εννοεί αυτούς. Ο αξιωματούχος του Ταμείου αρνήθηκε ωστόσο να διευκρινίσει τι είδους δράσεις θα χρειαστούν. Πρόσθεσε ότι το Ταμείο δεν μπορεί να κάνει περισσότερα, απορρίπτοντας το ενδεχόμενο χορήγησης μηδενικών επιτοκίων προς την Ελλάδα όπως αυτά που χορηγεί στις φτωχές χώρες. «Η Ελλάδα θεωρείται πλούσια χώρα», και δεν πληροί τις προϋποθέσεις για δάνεια με ευνοϊκούς όρους, υποστήριξε. Διαβεβαίωσε πάντως πως οι διαπραγματεύσεις για την Ελλάδα δεν έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, καθώς και πως το ΔΝΤ παραμένει «πλήρως δεσμευμένο» στο ελληνικό πρόγραμμα, επικαλούμενος μάλιστα την αναμενόμενη συμμετοχή της Κριστίν Λαγκάρντ στη συνεδρίαση του Eurogroup, επισημαίνοντας ότι αυτή «αποτελεί την καλύτερη απόδειξη ότι οι διαπραγματεύσεις για την Ελλάδα δεν βρίσκονται σε αδιέξοδο» και πως το Ταμείο συνεχίζει να διαβουλεύεται με τους Ευρωπαίους εταίρους, παρέχοντας τεχνικές συμβουλές. 
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μάρεϊ, επανέλαβε τη θέση που διατύπωσε πρόσφατα η κ. Λαγκάρντ ότι το ΔΝΤ επιδιώκει για την Ελλάδα «πραγματική λύση» και «όχι σύντομη λύση», προσθέτοντας ότι είναι προς το ελληνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο συμφέρον η Ελλάδα να έχει βιώσιμο χρέος. Παράλληλα, σημείωσε ότι υπάρχουν πολλοί «τεχνικοί τρόποι» για τη μείωση του χρέους. Επίσης, επισήμανε ότι ολοκληρωμένη εικόνα για το χρέος θα παρουσιαστεί στην έκθεση της τρόικας.
Στο μεταξύ στην αντίπερα όχθη, η γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και ο γάλλος πρωθυπουργός Ζαν-Μαρκ Ερό ζήτησαν και αυτοί από την τρόικα να ολοκληρώσει την έκθεση για την Ελλάδα το συντομότερο δυνατόν, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την εκταμίευση της επόμενης δόσης, ξεκαθαρίζοντας που δεν γίνεται λόγος ούτε καν σκέψη για νέο κούρεμα του Ελληνικού Χρέους. 
«Φυσικά δε μιλήσαμε για κουρέματα χρέους, ξέρετε την άποψή μας και δεν έχει αλλάξει, ούτε θα αλλάξει!» διεμήνυσε η γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ σε κοινή συνέντευξη Τύπου με το γάλλο πρωθυπουργό! «Το σημαντικό είναι να κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε την Ελλάδα στην ευρωζώνη, υπάρχει συναίνεση σε αυτό στο σημαντικό ζήτημα. Αν υπήρχε οποιαδήποτε αμφιβολία ή δισταγμός θα φέραμε μεγάλη ευθύνη» τόνισε από την πλευρά του ο γάλλος πρωθυπουργός. 
Σημειώνεται ότι η έκθεση της τρόικας, η οποία εκπονείται από εμπειρογνώμονες της Κομισιόν, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ έχει καθυστερήσει λόγω της διαφωνίας μεταξύ του Ταμείου και των Ευρωπαίων για τον τρόπο που θα καταστεί βιώσιμο το ελληνικό χρέος. Το ΔΝΤ ζητά από τους ευρωπαίους δανειστές να συμφωνήσουν στην απομείωση του χρέους μέσω νέου κουρέματος των ομολόγων που αυτοί κατέχουν και να δημιουργήσουν ένα αξιόπιστο σχέδιο για τη βιωσιμότητα του Ελληνικού χρέους έως το 2020, αλλά συναντά αντιστάσεις από την Ευρώπη, ιδίως από τη Γερμανία, που δεν εμφανίζεται διατεθειμένη να επωμιστεί αυτό το μεγάλο οικονομικό κόστος και ειδικά τώρα που η ύφεση της χτυπάει την πόρτα.

"Αναγκαίο κακό η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ!"


Η παγκόσμια οικονομία ταλαντεύεται έχοντας μπροστά της τον αμερικανικό δημοσιονομικό γκρεμό και πίσω της το ευρωπαϊκό ρέμα!
Η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ, αν και κοστοβόρα, είναι αναγκαία για την ανάσχεση της κρίσης χρέους στην Ευρώπη, σημειώνει ο David Riley, κορυφαίο στέλεχος του οίκου αξιολόγησης Fitch.
Για την αναγκαιότητα ενός "νέου κουρέματος του Ελληνικού Χρέους" μέσω της απομείωσης των δανείων του επίσημου τομέα, κάνει λόγο ο επικεφαλής κρατικών αξιολογήσεων της Fitch Ratings, David Riley σημειώνοντας ταυτόχρονα ότι η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ θα κοστίσει χρήματα στους Ευρωπαίους φορολογούμενους. Σχολιάζοντας μάλιστα τη διαφωνία μεταξύ Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και Ευρωζώνης για το χρέος της Ελλάδας, ο Riley δηλώνει ότι η Ευρωζώνη ενδεχομένως να κερδίσει σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο. Σημειώνει ωστόσο ότι σε μακροπρόθεσμο επίπεδο νικητής "μάλλον θα είναι η οικονομική πραγματικότητα και η πραγματικότητα είναι πώς θα πρέπει να υπάρξει απομείωση των δανείων του επίσημου τομέα στην Ελλάδα προκειμένου να μπει σε βιώσιμη τροχιά". "Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει κάποια άλλη εναλλακτική", προσθέτει.
"Το να κρατηθεί η Ελλάδα εντός της Ευρωζώνης, πιστεύουμε, είναι σημαντικό για τη διαχείριση της κρίσης αλλά θα κοστίσει χρήματα. Θα κοστίσει στους Ευρωπαίους φορολογούμενους πολλά για να είμαστε ειλικρινείς!", αναφέρει ο Riley όπως αναμεταδίδει το Dow Jones NewswiresΣημειώνει εξάλλου ότι αν και μια ελληνική έξοδος από το ευρώ θα έχει άγνωστες ακόμα αλλά σίγουρα τρομακτικές συνέπειες για τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωζώνης, στην σημερινή χρονική περίοδο είναι τα προβλήματα στην Ισπανία που φοβίζουν και αφορούν περισσότερο την αβεβαιότητα σε σχέση με ένα επίσημο Ισπανικό αίτημα διάσωσης παρά με τον κίνδυνο της μετάδοσης της κρίσης.
"Η πίεση από την αγορά αρχίζει να αυξάνεται για να ζητήσει η Ισπανία στήριξη από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM). Η αγορά μπορεί να δει το χρώμα του χρήματος. Θέλει να δει την ΕΚΤ, θέλει να δει τον Draghi σε δράση όσον αφορά τις αγορές των κρατικών ομολόγων", σημειώνει ο Riley. Για τον ενδεχόμενο το ισπανικό αίτημα διάσωσης να έρθει πριν το 2013 ο Riley εκτιμά ότι "μια συμφωνία πριν το τέλος του έτους φαίνεται απίθανη". Σημειώνει εξάλλου ότι η Ισπανία αντιμετωπίζει μια "παρατεταμένη" και "επώδυνη" οικονομική περίοδο, ενώ υπογραμμίζει ότι η αγορά εργασίας της χώρας "δεν δουλεύει", σημειώνοντας ότι η ανεργία στο 25% είναι "ένα νούμερο που σοκάρει".
Ο αναλυτής της Fitch σημειώνει ταυτόχρονα ότι η ανησυχία επανέρχεται στην Ευρώπη καθώς η θετική ορμή που μαζεύτηκε τους τελευταίους μήνες αρχίζει να χάνεται εν μέσω του πολιτικού αδιεξόδου και ενώ φαίνεται πλέον απίθανο η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να προσφέρει νέα βοήθεια. "Δυστυχώς, με την μπάλα να βρίσκεται στους πολιτικούς… χάνουμε την ορμή. Αυτό είναι, νομίζω αρκετά ανησυχητικό", δηλώνει ο Riley σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Dow Jones FX Trader.
Τονίζει εξάλλου πώς δεν είναι αισιόδοξος για την ικανότητα της κυβέρνησης των ΗΠΑ να πετύχει συμφωνία για την αντιμετώπιση του επονομαζόμενου "δημοσιονομικού γκρεμού". "Η λογική λύση είναι ο δημοσιονομικός γκρεμός να αποφευχθεί. Γιατί να σπρώξουν τις ΗΠΑ σε μία πλήρως αναπόφευκτη και μη απαραίτητη ύφεση; Αυτό μου φαίνεται ανόητο. Δεν σημαίνει όμως ότι δεν θα συμβεί", προειδοποιεί το στέλεχος της Fitch
Το μεγαλύτερο τμήμα του δημοσιονομικού γκρεμού προς τον οποίο βαδίζουν ολοταχώς οι ΗΠΑ, αφορά τον αυτόματο τερματισμό των φοροελαφρύνσεων που είχαν ψηφιστεί επί προεδρίας George Bush. Η λήξη τους είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2012, ώστε να περιοριστεί ο προβλεπόμενος αντίκτυπος στα δημόσια έσοδα. Ακολούθησε, όμως, μια νομοθετική παρέμβαση του Barack Obama που παρείχε επιπλέον φοροελαφρύνσεις, οι οποίες επίσης όμως λήγουν φέτος. Έτσι Ρεπουμπλικάνοι και Δημοκρατικοί στις ΗΠΑ αναμένεται να βρεθούν αντιμέτωποι με μια σημαντική "πρόκληση", που είναι η επίτευξη συμφωνίας προκειμένου να μην τεθούν σε εφαρμογή οι περικοπές δαπανών και οι αυξήσεις φόρων, ύψους 600 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που είναι προγραμματισμένες να ισχύσουν από 1η Ιανουαρίου. Η Υπηρεσία Προϋπολογισμού του Κογκρέσου (CBO), προειδοποίησε πρόσφατα ότι εάν τελικά πέσει στον γκρεμό, η οικονομία των ΗΠΑ κινδυνεύει να  τραυματιστεί σοβαρά ως θανατηφόρα, βυθιζόμενη σε ύφεση 2,9% το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, που θα συνοδευόταν με την αυτόματη απώλεια 2 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας. Βέβαια, η δημοσιονομική της θέση θα βελτιωνόταν εντυπωσιακά, αφού το έλλειμμα στον προϋπολογισμό θα μειωνόταν από 7,3% του ΑΕΠ στο 4% του ΑΕΠ στο τέλος του 2013 (διαμορφούμενο στα 641 δισ. δολάρια από 1,13 τρισ. δολ. που είναι σήμερα) καταγράφοντας τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση από το 1969. Στον αντίποδα, αν η κυβέρνηση παρατείνει την ισχύ των φοροαπαλλαγών στο σύνολό τους και αναβάλει την περικοπή των δαπανών για τουλάχιστον ένα ακόμη χρόνο, τότε η ανεργία θα παραμείνει στα τρέχοντα επίπεδα του 8% στο τέλος του 2013 και το ΑΕΠ θα αυξηθεί κατά 1,7%. Το δημοσιονομικό έλλειμμα όμως θα μειωνόταν οριακά, στα 1,037 τρισ. δολ. Σύμφωνα πάντα με το CBO η επ' αόριστον παράταση των φοροαπαλλαγών και η αναβολή των περικοπών δαπανών θα διατηρούσε το έλλειμμα στο προϋπολογισμό πάνω από το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για την επόμενη δεκαετία, καθιστώντας τη δημοσιονομική θέση των ΗΠΑ μη βιώσιμη, με ανυπολόγιστες συνέπειες. 
Το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών επιβεβαίωσε πρόσφατα ότι το εθνικό χρέος των ΗΠΑ ξεπέρασε τα 16 τρισεκατομμύρια δολάρια για πρώτη φορά στην Ιστορία του.  Αυτό το ποσό αντιστοιχεί σε 50 χιλιάδες δολάρια χρέος για κάθε αμερικανό πολίτη. Έως το τέλος του 2012 το χρέος των ΗΠΑ αναμένεται να φτάσει το ανώτατο συνταγματικό επιτρεπτό όριο, και το υπουργείο επανέλαβε πως θα μπορεί να δανείζεται έως το πρώτο τρίμηνο του 2013 με τη χρήση έκτακτων μέτρων. Οι διαπραγματεύσεις για την αύξηση του ορίου αυτού έχουν ήδη ξεκινήσει τόσο στο Κογκρέσο όσο και στην Γερουσία στο πλαίσιο των ευρύτερων συζητήσεων για την αποφυγή του δημοσιονομικού γκρεμού. Υπενθυμίζεται πως το Κογκρέσο πέρυσι αύξησε το όριο χρέους κατά 2,4 τρισ. δολ. στα 16,39 τρισ. δολ. καθώς η κυβέρνηση αναγκάζεται να δανείζεται υπερβολικά για την κάλυψη του ελλείμματος το οποίο τη δημοσιονομική χρήση του 2012 ξεπέρασε το 1 τρισ. δολ. για τέταρτη συνεχή χρονιά. Πρακτικά η παγκόσμια οικονομία ταλαντεύεται έχοντας μπροστά της τον αμερικανικό δημοσιονομικό γκρεμό και πίσω της το ευρωπαϊκό ρέμα!




"Κόψτε τις επιδοτήσεις στα αιολικά!"


Την ώρα που η Ευρώπη βρίσκεται μπροστά στην τρομακτικότερη ύφεση της Ιστορίας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, οι φωνές από επίσημα χείλη πλέον για περικοπές στον τομέα της πράσινης ενέργειας πολλαπλασιάζονται: αυτή την φορά ήταν η σειρά του γερμανικής καταγωγής Κομισάριου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Ενέργεια, Günther Oettinger, ο οποίος είναι έτοιμος να στείλει "ένα ισχυρό ηλεκτρικό σοκ από τις Βρυξέλλες στην πράσινη ανάπτυξη", σύμφωνα με το πρωτοσέλιδο της επίσης γερμανικής εφημερίδας "Süddeutsche Zeitung". 
"Ο επίτροπος, ενοχλημένος από την επαρχιωτισμό των 27 κρατών μελών της ΕΕ, βάλει με κάθε ευκαιρία κατά της αυξανόμενης κρατικοεθνικιστικής παρέμβασης στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας. Και προς μεγάλη απογοήτευση των οικολόγων, αποδοκιμάζει ιδιαίτερα την άναρχη εξάπλωση των επιδοτήσεων για τις πράσινες ενεργειακές επιχειρήσεις. Τα κράτη μέλη σύντομα θα έχουν να αντιμετωπίσουν την απαγόρευση στις εγχώριες κρατικές πρωτοβουλίες της πολιτικής των επιδοτήσεων, συμπεριλαμβανομένων και ορισμένων που έχουν ήδη εδραιωθεί. Για τη Γερμανία, ο νόμος για την προώθηση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας, που προκάλεσε έκρηξη της αιολικής και ηλιακής ενέργειας, καθώς και μια μεγάλη αύξηση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας κατά τα τελευταία χρόνια, θα μπορούσε να είναι σε κίνδυνο. "
Σύμφωνα πάντα με την καθημερινή  εφημερίδα του Μονάχου, η εξέταση των κρατικών ενισχύσεων και επιχορηγήσεων προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας θα αποτελέσει μέρος ενός «φιλόδοξου έργου να αποκτήσει η ΕΕ μια ενιαία εσωτερική αγορά ενέργειας» μέχρι το 2014, την οποία τα κράτη μέλη άργησαν να υποστηρίξουν. Η αγορά ενέργειας πρέπει να επανακαθορισθεί και να επανασχεδιασθεί  ώστε να εξασφαλίσει την κάλυψη των  ενεργειακών αναγκών παντού στην Ευρώπη, και ταυτόχρονα να καταφέρει να μειώσει το κόστος της ενέργειας για τους καταναλωτές.

Βαθαίνει η ύφεση και οξύνεται η κρίση στην Ευρώπη!


Σε ύφεση εισήλθε η Ευρωζώνη το τρίτο τρίμηνο, για δεύτερη φορά από τότε που ξέσπασε η παγκόσμια χρηματοοικονομική κρίση το 2009.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και τις εκτιμήσεις της Eurostat το ΑΕΠ στην Ευρωζώνη (ζώνη του κοινού νομίσματος: ευρώ) συρρικνώθηκε κατά 0,1% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ των 27 κρατών) αυξήθηκε μόλις κατά 0,1%.
Στο δεύτερο τρίμηνο του 2012, και οι δύο ζώνες είχαν καταγράψει μείωση του ΑΕΠ τους κατά 0,2%. Σε ετήσια βάση, το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 0,6% στην Ευρωζώνη και κατά 0,4% στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 το τρίτο τρίμηνο, έπειτα από συρρίκνωση 0,4% και 0,3%, αντίστοιχα, που είχε καταγραφεί το προηγούμενο τρίμηνο. Σημειωτέον πως πλέον και η Ιαπωνία εμφανίζει μείωση του ΑΕΠ της κατά 0,9 %, ενώ η Βρετανία και οι ΗΠΑ βρίσκονται πρακτικά σε στασιμότητα με την πρώτη να αυξάνει το ΑΕΠ της κατά 1% και την δεύτερη να εμφανίζει αύξηση του ΑΕΠ μόλις κατά 0,5%!
Στην Γερμανία ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνθηκε στο 0,2% το τρίτο τρίμηνο του έτους, σε σχέση με το δεύτερο, επιβεβαιώνοντας τους φόβους ότι η κρίση χρέους έχει πλήξει και τη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία. Τα προκαταρκτικά στοιχεία της ίδιας της γερμανικής στατιστικής υπηρεσίας έδειξαν επίσης ότι σε ετήσια βάση η ανάπτυξη επιβραδύνθηκε στο 0,4% από 0,5% που ήταν το δεύτερο τρίμηνο. Τα τριμηνιαία στοιχεία ήταν εντός των προβλέψεων των αναλυτών, οι εκτιμήσεις των οποίων κυμαίνονταν μεταξύ συρρίκνωσης 0,4% και ανάπτυξης 0,5%. Η ιταλική οικονομία συρρικνώθηκε 0,2% το γ΄ τρίμηνο, ενώ  το ισπανικό ΑΕΠ υποχώρησε 0,3% το γ΄ τρίμηνο από το προηγούμενο τρίμηνο. Στην Πορτογαλία το ΑΕΠ υποχώρησε 0,8%, στην Αυστρία υποχώρησε κατά 0,1% και στην Ολλανδία κατά 1,1 % από το προηγούμενο τρίμηνο! Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία  η Κύπρος γνώρισε συρρίκνωση κατά 0,5% του ΑΕΠ της το γ΄ τρίμηνο, ενώ η Ελλάδα εμφάνισε πρωτοφανή ύφεση- σοκ της τάξης του 7,2%.






14/11/12

Η Χαμογελαστή Καρδιά.


"Η ζωή σου είναι η δικιά σου ζωή
μην την αφήνεις να ενωθεί σε μια υγρή υποταγή.
Να παραφυλάς.
υπάρχουν έξοδοι.
Υπάρχει ένα φως κάπου.
Μπορεί να μην είναι πολύ φωτεινό αλλά
διώχνει το σκοτάδι.
Να παραφυλάς.
Οι θεοί θα σου προσφέρουν ευκαιρίες.
Να τις μάθεις. 
Να τις αρπάξεις.
Δεν μπορείς να νικήσεις το θάνατο αλλά
μπορείς να νικήσεις το θάνατο στη ζωή, μερικές φορές.
Και όσο πιο συχνά μάθεις να το κάνεις,
τόσο περισσότερο φως θα υπάρχει.
Η ζωή σου είναι η δικιά σου ζωή
μάθε την όσο την έχεις.
Είσαι υπέροχος
οι θεοί περιμένουν να πάρουν μεγάλη ευχαρίστηση
από εσένα."
Charles Bukowski-The Laughing Heart.

Νέο «κούρεμα» στο ελληνικό χρέος πριν είναι αργά!


Την άποψη ότι, η Ελλάδα θα χρειαστεί σε κάθε περίπτωση ελάφρυνση του χρέους της διατυπώνει σε κύριο άρθρο του το Bloomberg, επισημαίνοντας ότι, εάν δεν δεχτούν οι πιστωτές να χάσουν τώρα κάποια από τα χρήματά τους, θα τα χάσουν όλα μέσω μιας άτακτης χρεοκοπίας και έξοδο από το ευρώ.
Όπως επισημαίνεται στο άρθρο, η αποτυχία να αναγνωριστεί η σοβαρότητα της κατάστασης ήταν εμφανής και στις 12 Νοεμβρίου όταν οι υπουργοί Οικονομικών της ΕΕ ανέβαλαν για αργότερα την απόφαση για αποδέσμευση της δόσης προς την Ελλάδα. Αντί να αντιμετωπίσουν, σύμφωνα με το Bloomberg, το πρόβλημα χρέους στην «ρίζα» του, οι υπουργοί Οικονομικών έδωσαν στην κυβέρνηση παράταση ως το 2022 για να φθάσει το επίπεδο του χρέους στο 120% του ΑΕΠ. Μόλις βρουν πώς θα χρηματοδοτήσουν τον επιπλέον χρόνο που θα δοθεί στην Ελλάδα, θα σπεύσουν να πανηγυρίσουν το κατόρθωμά τους. Θα προσποιηθούν δε, όπως επισημαίνει το άρθρο, ότι δεν έχουν εγκρίνει ένα ακόμη πακέτο διάσωσης και ότι η επιστροφή της χώρας στην φερεγγυότητα μπορεί να επιτευχθεί.
Όταν μάλιστα οι υπουργοί Οικονομικών βρουν τον τρόπο για την κάλυψη της χρηματοδότησης του επιπλέον χρόνου, που υπολογίζεται στα 32,6 δισ. ευρώ, θα αρχίσουν να θριαμβολογούν, προσποιούμενοι ότι δεν προέβησαν σε ένα νέο σχέδιο διάσωσης και ότι εξαρτάται πλέον από την οικονομική και πολιτική ικανότητα της Ελλάδας, εάν θα καταστεί το χρέος της βιώσιμο.
Το άρθρο καταγράφει ως μόνη ρεαλιστική την προσέγγιση της διευθύντριας του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία εμμένει στην άποψη να καταστεί το ελληνικό χρέος βιώσιμο έως το 2020. Οι Ευρωπαίοι ηγέτες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν με μεγαλύτερο ρεαλισμό το ελληνικό πρόβλημα, και να μην περιμένουν, εάν είναι αυτό το θέμα, τις Γερμανικές εκλογές του 2013, καθώς θα είναι πλέον πολύ αργά όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά και για το ίδιο το ευρώ.
Επίσης, επισημαίνεται ότι στο προσχέδιο της έκθεσης της τρόικας, που διέρρευσε, υπογραμμίζεται η ανάγκη να καταστεί το ελληνικό πρόγραμμα αξιόπιστο, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν κίνδυνοι εκτροχιασμού του, λόγω κυρίως της αδυναμίας της ελληνικής κυβέρνησης και του υψηλού χρέους. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στη διαδεδομένη αντίληψη που επικρατεί στη Βόρεια Ευρώπη για την ανικανότητα της ελληνικής κυβέρνησης, δίνοντας έμφαση στις δηλώσεις του Ευρωπαίου Επιτρόπου Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, Όλι Ρεν, ο οποίος επεσήμανε ότι «ήρθε η ώρα να αρθεί η αντίληψη ότι δεν έχει σημειωθεί πρόοδος. Η αντίληψη αυτή είναι επιζήμια, είναι άδικη, όπως και εσφαλμένη».
Τέλος, τονίζεται ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός, Α. Σαμαράς, πήρε την περασμένη εβδομάδα υψηλά πολιτικά ρίσκα για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της τρόικας. Οι ενέργειές του απείλησαν την κυβέρνηση συνεργασίας και προκάλεσαν βίαιες διαδηλώσεις, ενώ γίνεται αναφορά στην υψηλή ύφεση της ελληνικής οικονομίας, η οποία αναμένεται να βαθύνει περαιτέρω, κατά 5 μονάδες σε σχέση με το ΑΕΠ, την επόμενη διετία. Οι δημοσιονομικές περικοπές αφορούν κυρίως τους μισθούς και τις συντάξεις του δημόσιου τομέα, το ιατροφαρμακευτικό σύστημα και την άμυνα της χώρας, παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στις εδαφικές διενέξεις της με την Τουρκία.
Όπως υποστηρίζεται στο κύριο άρθρο του «Bloomberg», για να μπορέσουν οι Έλληνες να υλοποιήσουν το πρόγραμμα των επώδυνων μεταρρυθμίσεων, θα πρέπει να αρχίσουν να βλέπουν έναν αξιόπιστο δρόμο προς την ανάκαμψη. Εάν οι Ευρωπαίοι ηγέτες συνεχίσουν να αρνούνται τη μόνη δυνατή λύση, τη διαγραφή του χρέους, θα είναι και οι μόνοι υπεύθυνοι εάν χάσουν τελικά τα χρήματά τους από μια χρεοκοπία.



Στο 7,2% η ύφεση της ελληνικής οικονομίας!

Στα επίπεδα του 2001 επέστρεψε το ΑΕΠ της Ελλάδας!
Συρρίκνωση κατά 7,2% παρουσίασε το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ), κατά το τρίτο τρίμηνο του 2012, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ. Σε σταθερές τιμές το ΑΕΠ της χώρας «γύρισε» 11 χρόνια πίσω, στο 2001 (44,6 δισ. ευρώ το γ´ τρίμηνο εφέτος, 43,4 δισ. ευρώ το γ´ τρίμηνο 2001).Πριν την ύφεση, το γ΄ τρίμηνο του 2007, το ΑΕΠ είχε φτάσει τα 55 δισ. ευρώ σύμφωνα με τις αναλυτικές μετρήσεις της ΕΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), στο 9μηνο εφέτος το ΑΕΠ έχει μειωθεί συνολικά κατά 6,7% (μετά και τις μειώσεις κατά 6,7% και 6,3% το α´ και το β´ τρίμηνο αντίστοιχα).Η στατιστική αρχή δεν δίνει στοιχεία για τους παράγοντες που οδήγησαν στην όξυνση της ύφεσης. Ωστόσο, οι αναλύσεις της ίδιας της Ελληνικής Κυβέρνησης, που περιλαμβάνονται εξάλλου και στον νέο προϋπολογισμό αναφέρουν ότι ισχυρότερες είναι οι πιέσεις στην ιδιωτική κατανάλωση και τις επενδύσεις. Σημειώνεται, επίσης, ότι με βάση το Μεσοπρόθεσμο, η ελληνική οικονομία θα βρεθεί και το 2013- για έκτο συνεχές έτος- σε ύφεση (μείωση του ΑΕΠ κατά 4,5%)! 

13/11/12

Η Ακροδεξιά αλώνει την Ευρώπη.


Ακροδεξιός ένας στους έξι στην ανατολική Γερμανία!
Πηγή: Deutsche Welle.
Τα ποσοστό των ανθρώπων με ακροδεξιές αντιλήψεις διπλασιάστηκε στην ανατολική Γερμανία τα τελευταία δέκα χρόνια, όπως καταδεικνύει σχετική έρευνα κατ’ εντολή του ιδρύματος Φρίντριχ-Έμπερτ.
«Οι αριθμοί δείχνουν ότι η πλειοψηφία των πολιτών συμμερίζεται το μίσος κατά του Ισλάμ και ότι οι ξενοφοβικές απόψεις στα νεότερα ομόσπονδα κρατίδια (σ.σ. αυτά της πρώην Ανατολικής Γερμανίας) υιοθετούνται επίσης από την πλειοψηφία των πολιτών», επισημαίνει ο Έλμαρ Μπρέλερ από το Πανεπιστήμιο της Λειψίας, συνοψίζοντας χθες τα αποτελέσματα της έρευνας γύρω από τις ακροδεξιές αντιλήψεις στη Γερμανία.
Τα στοιχεία έδειξαν ότι σχεδόν 16% των Γερμανών που ζουν στα νεότερα ομοσπονδιακά κρατίδια έχουν «ακροδεξιά κοσμοθεωρία». Συγκριτικά με το 2002 (8,1%), το εν λόγω ποσοστό έχει διπλασιαστεί. Την ίδια ώρα ωστόσο κάμψη παρουσιάζει το αντίστοιχο ποσοστό των ανθρώπων στα παλιά κρατίδια (της πρώην Δυτικής Γερμανίας).
Καθοριστική η οικονομική κατάσταση.
Η δημοσκόπηση αυτή διεξάγεται κάθε δύο χρόνια από το 2002. Επομένως δεν είναι απλά μία αποτύπωση της στιγμής, αλλά δίνει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει κανείς μακροπρόθεσμες εξελίξεις. Η έρευνα επικεντρώθηκε σε έξι πτυχές του ακροδεξιού φαινομένου: υποστήριξη μιας δικτατορίας απολυταρχικού τύπου, σοβινισμός, ξενοφοβία, αντισημιτισμός, κοινωνικός δαρβινισμός και υποτίμηση του εθνικοσοσιαλιστικού κινδύνου. Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι στην ανατολική Γερμανία, η ακροδεξιά τάση αφορά κυρίως ανθρώπους νεαρής ηλικίας. Μεγαλύτερη απήχηση έχει στα ανατολικά κρατίδια σε σχέση με εκείνα τη δυτικής Γερμανίας και το φαινόμενο του αντισημιτισμού.
Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι οι ακροδεξιές αντιλήψεις δεν πρέπει να καταγραφούν ως ανατολικογερμανικό πρόβλημα. Αποφασιστική σημασία, λένε, έχει η οικονομική κατάσταση που επικρατεί στις περιοχές όπου ζουν, καθώς γεγονός είναι ότι οικονομικά υποβαθμισμένες περιοχές υπάρχουν και στα δυτικά γερμανικά κρατίδια. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός ότι η ξενοφοβία είναι ιδιαίτερα μεγάλη σε περιοχές με υψηλή ανεργία. Οι επιστήμονες εκτιμούν, μάλιστα, ότι η προσωπική κοινωνική κατάσταση του καθενός είναι ο πιο καθοριστικός παράγοντας επιρροής σε ό,τι αφορά τις ακροδεξιές αντιλήψεις.
Σύνθετο πρόβλημα.
Η έρευνα διεξήχθη το καλοκαίρι του 2012 και τα στοιχεία της προκύπτουν από ερωτήσεις που τέθηκαν σε 2500 άτομα, μεταξύ των οποίων και μετανάστες. Για πρώτη φορά τέθηκε και η παράμετρος της στάσης έναντι του Ισλάμ, δεδομένου ότι τα δεξιά λαϊκιστικά κόμματα επιδόθηκαν τα τελευταία χρόνια σε μία ενισχυμένη προπαγάνδα κατά του Ισλάμ. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες θεωρούν οπισθοδρομικό τον ισλαμικό κόσμο και τον Ισλαμισμό μία αρχαϊκή θρησκεία, ανίκανη να προσαρμοστεί στα δεδομένα του σήμερα.
Οι επιστήμονες που πραγματοποίησαν την έρευνα επιβεβαίωσαν για άλλη μία φορά ότι η παιδεία είναι σημαντικός παράγοντας προστασίας από την υιοθέτηση ακροδεξιών αντιλήψεων. Διαπίστωσαν επίσης ότι το ακροδεξιό φαινόμενο έχει μικρότερη εξάπλωση στις περιοχές με μεγάλο ποσοστό μεταναστών. Τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα θα πρέπει, σύμφωνα με τους επιστήμονες, να θορυβήσουν τον πολιτικό κόσμο της Γερμανίας. Οι ερευνητές καλούν μάλιστα τους Γερμανούς πολιτικούς να αναγνωρίσουν την ακροδεξιά ως πρόβλημα που άπτεται όλων των τομέων της κοινωνικής ζωής.

Το τρίτο ερωτικό ποίημα.


Ω πευκώνα μου, εσύ, απέραντε, φλοίσβε των παρόχθιων κυμάτων,
σιγανό πηγαινέλα των φώτων,
της εκκλησιάς καμπάνα κατάμονη, στάλα εσπερινή που ραντίζεις τα δικά σου τα μάτια,
παναγιά μου, κουκλί μου πεντάμορφο,
της στεριάς αχιβάδα, μάσα σου εσένα τραγουδάει το χώμα!
Μέσα σου τραγουδάν τα ποτάμια, και η ψυχή μου πλέει μαζί τους
και πάει όπου εσύ θέλεις και όπου εσύ αγαπάς.
Χάραξε μου ένα δρόμο στο τόξο εδώ των προσδοκιών σου,
κι εγώ, μέσα σε παραλήρημα, εξαπολύω των βελών μου τα σμήνη.
Κι εγώ βλέπω εδώ τώρα γύρω μου
να με σφίγγει της ομίχλης σου η ζώνη
και η σιωπή σου να πνίγει τις αλαφιασμένες μου ώρες,
σε ξέρω, είσαι εσύ, με τα πέτρινα χέρια σου, διάφανη
εκεί όπου δένουν οι φελούκες των φιλιών μου
κι όπου φωλιάζουν οι κάθυγροι πόθοι μου.
Ω εκείνη η μυστηριακή φωνή σου
όπου την αβγαταίνει και τη λυγάει στα δυο η αγάπη,
καθώς αντιλαλεί το σούρουπο και σβήνει πέρα!
Έτσι σε μύχιες ώρες έχω ιδεί κι εγώ στον κάμπο τα στάχυα
να λυγάνε απ' το στόμα του ανέμου.
Πάμπλο Νερούδα.

"Το εύδαιμον το ελεύθερον, το δ’ ελεύθερον το εύψυχον."

"Το εύδαιμον το ελεύθερον, το δ’ ελεύθερον το εύψυχον."
Eυτυχισμένοι είναι οι ελεύθεροι και ελεύθεροι είναι οι γενναίοι! 
Θουκυδίδης (από τον "Επιτάφιο" του Περικλή).

Mονόδρομος το νέο «κούρεμα»!

Το χρέος της Ελλάδας προς τους επίσημους δανειστές της, όπως η ΕΚΤ, πρέπει να «κουρευτεί» κατά πάνω από 80 δισ. ευρώ, προκειμένου να είναι δυνατόν να υποχωρήσει στο 120% του ΑΕΠ, εκτιμά η Goldman Sachs.
Την εκτίμηση ότι θα απαιτηθεί δραστική μείωση του ελληνικού χρέους άνω των 80 δισ. ευρώ για να περιοριστεί το ελληνικό δημόσιο χρέος στα επίπεδα του 120% του ΑΕΠ έως το 2020 εκφράζουν αναλυτές της Goldman Sachs σε έκθεση που δημοσιοποίησαν την Τρίτη με τίτλο: «Βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους: Επιβεβλημένη Αναδιάρθρωση του Επίσημου Τομέα».

«Για να αυξηθεί η πιθανότητα η αναλογία χρέους προς ΑΕΠ να φτάσει το 120% μέχρι το 2020, με ρεαλιστικά δεδομένα, μία πολύ πιο δραστική μείωση του όγκου του χρέους (πιθανότατα άνω των 80 δισ. ευρώ συνολικά) θα είναι απαραίτητη», όπως αναφέρει η ανακοίνωση.
Οι αναλυτές της Goldman Sachs είναι ιδιαίτερα προβληματισμένοι και για τα τρέχοντα μέτρα που εξετάζονται για να βοηθήσουν την Ελλάδα -όπως η μείωση των επιτοκίων στα διμερή δάνεια και ένα πρόγραμμα επαναγοράς για τα «κουρεμένα» ομόλογα του ιδιωτικού τομέα.
Αντίθετα, υποστηρίζουν ότι η Ευρώπη θα αναγκαστεί να χρηματοδοτεί για χρόνια την Ελλάδα, εάν δεν «κουρέψει» το σημερινό χρέος των 340 δισ. ευρώ. Την ίδια ώρα, καθώς η Ελλάδα κυριαρχεί στην πολιτική και οικονομική ατζέντα στην ΕΕ, η οποιαδήποτε διάθεση για περαιτέρω χρηματοδότηση της Ελλάδας (χωρίς να περιλαμβάνονται οι ζημίες για τους κατόχους ελληνικών τίτλων) μοιάζει «πολιτικά ανεφάρμοστη επί του παρόντος», όπως εκτιμούν.
«Δεδομένου ότι ήδη υπάρχει μεγάλη έκθεση του επίσημου τομέα (σ.σ. σε ελληνικούς τίτλους και χρηματοδότηση) επιπλέον πακέτα στήριξης από την ευρωζώνη θα είναι πολύ δύσκολο να συμφωνηθούν. Η πολιτική κατάσταση γίνεται πιο περίπλοκη εάν συνυπολογιστεί ότι ο στόχος της αναλογίας του 120% του ΑΕΠ για το δημόσιο χρέος μέχρι το 2020, θα χρειαστεί έναν αριθμό επιπλέον ετών για να επιτευχθεί, με βάση τα δικά μας σενάρια».
Η Goldman Sachs σημειώνει ότι η «τελική λύση» εξαρτάται από τις επιλογές των δανειστών, οι οποίες θα καθοριστούν με πολιτικές παραμέτρους, τόσο για την υπερχρεωμένη Ελλάδα όσο και για τους Ευρωπαίους που πληρώνουν.
«Από την οπτική γωνία των δανειστών (όπως του ευρωπαϊκού επίσημου τομέα), είναι εφικτό να διατηρηθεί η χρηματοδότηση προς την Ελλάδα και να επεκταθεί το σημερινό status quo για μία μακρά περίοδο. Αλλά από την ελληνική πλευρά, το μέγεθος της ύφεσης και οι πολιτικές επιπτώσεις απειλούν να ανατρέψουν τις βασικές προϋποθέσεις στις οποίες στηρίζεται το πρόγραμμα προσαρμογής και η εφαρμογή του», αναφέρει η έκθεση.
Οπως εκτιμά, η τρέχουσα καθυστέρηση της εκταμίευσης της νέας δόσης είναι πιθανό να παραταθεί, διατηρώντας ένα πέπλο οικονομικής, πολιτικής και δημοσιονομικής ανασφάλειας στην Ελλάδα. «Σκεπτόμαστε ότι ένα πιο πιθανό σενάριο θα περιλαμβάνει ελάφρυνση του χρέους, συνεχιζόμενη χρηματοδότηση του δημόσιου τομέα (κατά κύριο λόγο με χρηματοδότηση της επαναγοράς και των πληρωμών τόκων στον ίδιο τον επίσημο τομέα) και μία συνέχιση της ανασφάλειας για το προφίλ του δημόσιου χρέους της Ελλάδας».
Αυτή η ανασφάλεια θα παραμείνει εμπόδιο για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, η οποία θα εξαρτηθεί από ένα πιο αποφασιστικό «κούρεμα» και την αναβολή της επίλυσης του ζητήματος του ελληνικού δημόσιου χρέους, καταλήγει η ανακοίνωση.

12/11/12

Αν η χρεοκοπία δεν κανονισθεί από την βουλή, θα γίνει στους δρόμους με αιματηρές συνέπειες!


Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Telegraph".
Το Eλληνικό Κοινοβούλιο πέρασε έναν προϋπολογισμό λιτότητας χθες, συμφωνώντας σε περαιτέρω περικοπές 9.4 δισ , στους μισθούς και στις συντάξεις.Το προσεχές έτος η οικονομία της χώρας θα συνεχίσει να συρρικνώνεται για έκτο διαδοχικό έτος και σύμφωνα με τις κυβερνητικές προβλέψεις, θα παρουσιάσει περαιτέρω μείωση 4.5 %. 
Η ανεργία είναι ήδη 25% και, παρά τις περικοπές δαπανών, το κρατικό χρέος θα φτάσει το 189 % του ΑΕΠ το προσεχές έτος (και θα ανέλθει σε 192 % το έτος το 2014/15 σύμφωνα με τον οίκο Fitch).
Η χώρα είναι τόσο χτυπημένη από την οικονομική και κοινωνική κρίση, που μοιάζει με έναν ασθενή νοσοκομείου σε κωματώδη κατάσταση “φυτού”, και κρατιέται ζωντανή από μέτρα που το μόνο που κάνουν είναι να μεγαλώνουν τον πόνο που βιώνει πριν από το αναπόφευκτο τέλος.
Δεν υπάρχει κανένας τρόπος η Ελλάδα να μπορέσει να ξεπληρώσει την τρόικα. Είναι ήδη παγιδευμένη σε ένα σπιράλ χρέους. Η Ελλάδα δανείζεται από την τρόικα για να ...ξεχρεώσει την τρόικα, καθώς πάνω από το 70% του χρέους της αυτήν την στιγμή το κατέχει η τρόικα σύμφωνα με τα στοιχεία της  Fitch!
Αυτός ο κύκλος δεν εξυπηρετεί πλέον κανέναν σκοπό εκτός από το "κλώτσημα" της Ελλάδας εκτός Ευρώ… Η παραγραφή χρέους είναι αδύνατη για τους πιστωτές της Ελλάδας, λόγω της απαίτησης που θα γεννούσε για να παραγραφεί το χρέος της μισής Ευρωζώνης. 
Όσο αυτό το “παιγνίδι” συνεχίζεται, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η μεταφορά του πλούτου από την Ελλάδα στην τρόικα μέσω των πληρωμών τόκων, για ένα χρέος που δεν θα καταφέρει να ξεπληρωθεί ποτέ.
Η τρόικα θα αρπάξει κάθε δεκάρα από την Ελλάδα προτού η χώρα “πέσει κάτω” και γονατίσει… Εάν η χρεοκοπία δεν ρυθμιστεί τελικά από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, θα γίνει στους δρόμους  της Αθήνας με αιματηρές συνέπειες.

Μας δουλεύουν ψηλό γαζί...

Πως δεν θα ξαναψηφίσει νέα μέτρα λιτότητας, επισήμανε  σε συνέντευξη που παραχώρησε στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters η Ντόρα Μπακογιάννη. Εμείς βέβαια δεν είμαστε και πολύ βέβαιοι γι αυτό: Εξάλλου η Ντόρα είναι γνωστή για την ...πολιτική της συνέπεια! Εκτός κι αν η Ντόρα ξέρει κάτι που ακόμη εμείς δεν έχουμε πληροφορηθεί -παρόλο που το περιμένουμε ως αναπόφευκτο

Ας μην φοβόμαστε το διαφορετικό...


Άφησε τον κόσμο να ζήσει όπως αυτός διάλεξε και άφησε τον εαυτό σου να ζήσει όπως εσύ διάλεξες.
(Richard Bach)

Διετής επιμήκυνση κόστους 32 δισ. ευρώ!


Η Ελλάδα θα πρέπει να λάβει δύο επιπλέον χρόνια για να εξυγιάνει τα δημοσιονομικά της «εξαιτίας της βαθύτερης από το αναμενόμενο ύφεσης» στην οποία έχει βυθιστεί η χώρα, όπως αναφέρει ένα προσχέδιο συμφωνίας που προετοιμάστηκε για τη σημερινή συνάντηση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης. Το θέμα είναι πως αυτή επιμήκυνση θα στοιχίσει 32 δισ. ευρώ!
Το προσχέδιο αυτό, αντίγραφο του οποίου περιήλθε στην κατοχή του Γερμανικού Πρακτορείου Ειδήσεων, αναφέρει ότι αν δεν παραταθεί κατά δύο χρόνια το περιθώριο της Ελλάδας να "εξυγιάνει" τα δημοσιονομικά της, τότε η Αθήνα θα χρειαστεί να πάρει επιπλέον μέτρα για την εξοικονόμηση 20,7 δισ. ευρώ για τα έτη 2013 και 2014, αντί για μέτρα ύψους 11,5 δισ. που προβλέπονταν αρχικά και θα πάρει αναγκαστικά, πράγμα αδύνατον στην παρούσα φάση ύφεσης στην οποία έχει βυθιστεί η Ελληνική Οικονομία!
«Η παράταση της περιόδου προσαρμογής δεν θα πρέπει να εκληφθεί ως ένας τρόπος να χαλαρώσει η προσπάθεια, γεγονός που θα μειώσει την αξιοπιστία του προγράμματος διάσωσης», υπογραμμίζεται στο προσχέδιο. «Ακόμη και αν η βελτίωση του στόχου του ονομαστικού πρωτογενούς ισοζυγίου είναι λιγότερο φιλόδοξη από ό,τι τον Μάρτιο, η βαθύτερη ύφεση σημαίνει ότι η προσπάθεια προσαρμογής είναι εξίσου ισχυρή», αναφέρεται χαρακτηριστικά! 
«Κάθε βοήθεια όσον αφορά μια παράταση της αποπληρωμής του χρέους της Ελλάδας ή μια μείωση των επιτοκίων θα έβαινε προς τη σωστή κατεύθυνση. Και μάλλον σε αυτήν την κατεύθυνση βαίνουμε!», δήλωσε πηγή που θέλησε να διατηρήσει την ανωνυμία της, στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων«Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει επιλογή, καθώς κανείς δεν επιθυμεί μια έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη», πρόσθεσε αυτή η πηγή, υπογραμμίζοντας ότι η Αθήνα «έχει κάνει πολλές προσπάθειες» να συμμορφωθεί με τους όρους που της έχει θέσει η τρόικα! «Η Ελλάδα έχει βαθιά ύφεση, όμως δεν φταίει εκείνη αφού κάνει ό,τι της ζητάνε», επισήμανε η πηγή αυτή.
Παρόλα αυτά αναφορές στο Bloomberg μιλάνε για έντονες διαμάχες στο Eurogroup και στο εσωτερικό της τρόικας, καθώς η διετής παράταση θα στοιχίσει τουλάχιστον 32 δισ. €- εξ' αυτών 15 δισ. έως το 2014 και επιπλέον 17 δισ. ευρώ από το 2014 έως το 2016. Θα υπενθυμίσουμε ότι προηγούμενη εκτίμηση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου μιλούσε για χρηματοδοτικό κόστος 20 δισεκατομμυρίων ευρώ για επιμήκυνση ίδιας χρονικής διάρκειας!
Το θέμα είναι ποιος θα πληρώσει αυτά τα λεφτά;