26/11/12

Λύση ...σαλάμι!


Αντί για κούρεμα πάμε για ...σαλαμοποίηση του Ελληνικού χρέους σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters!
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θέλει οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης να συμφωνήσουν να κόψουν το χρέος της Ελλάδας κατά 20% του ΑΕΠ τώρα και να δεσμευτούν για νέα μείωση του χρέους στο μέλλον, ώστε να επιστρέψουν τα οικονομικά της χώρας σε βιώσιμη τροχιά, μεταδίδει το Reuters επικαλούμενο πηγή με γνώση των συνομιλιών της Ευρωζώνης με το ΔΝΤ. 
Μια άμεση μείωση της τάξης του 20%, που φτάνει τα 40 δισ. ευρώ, θα μπορούσε να επιτευχθεί κυρίως μέσω της μείωσης των επιτοκίων αλλά και με την παράταση της διάρκειας των δανείων που έχουν δοθεί στην Ελλάδα, αναφέρει η πηγή που επικαλείται το πρακτορείο ReutersΤο ΔΝΤ υποστηρίζει, αναφέρει η πηγή, ότι εάν δεν υπάρξει από την αρχή κάποια μείωση του χρέους, η ελληνική οικονομία δεν θα αναπτυχθεί, δεν θα υπάρξουν επενδύσεις και οι ίδιοι οι Έλληνες δεν θα ξοδέψουν, εκτροχιάζοντας τις υπόλοιπες μακροοικονομικές υποθέσεις του προγράμματος προσαρμογής. 
Ωστόσο, η Γερμανία σημειώνει ότι η απομείωση χρέους είναι παράνομη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναφέρει ότι ένα "κούρεμα" στο αρχικό κεφάλαιο που δόθηκε στην Αθήνα αποτελεί κόκκινη γραμμή για τους υπουργούς Οικονομικών της Ευρωζώνης. 
Βασικό στοιχείο σε έναν συμβιβασμό είναι να διατηρηθεί ακέραιο το αρχικό κεφάλαιο, σημειώνει το πρακτορείοΜια από τις ιδέες που έχει συζητηθεί από τους υπουργούς είναι να κρατηθεί άθικτο το αρχικό κεφάλαιο αλλά να μειωθεί το επιτόκιο στα δάνεια του επίσημου τομέα και να παραταθεί η ωρίμανση των δανείων.
Αυτό θα μπορούσε να διαμορφώσει μια αρκετά μεγάλη μείωση ώστε το χρέος να θεωρηθεί βιώσιμο ή κοντά στο συγκεκριμένο στόχο. 
Στις υπόλοιπες διαθέσιμες επιλογές είναι η επιστροφή των κερδών από το χαρτοφυλάκιο ομολόγων της ΕΚΤ, ένα μορατόριουμ δέκα ετών στην εξυπηρέτηση του χρέους καθώς και η επαναγορά των ομολόγων που βρίσκονται στα χέρια των ιδιωτών με μεγάλη έκπτωση.
Η πηγή αναφέρει ότι το ΔΝΤ επιμένει σε ένα πακέτο βημάτων που θα μειώνει κατά 20% του ΑΕΠ το χρέος ώστε να αποκτήσει αξιοπιστία το σχέδιο και η ελληνική οικονομία να έχει μια ευκαιρία να επιστρέψει στην ανάπτυξη. Αλλά περιμένει επίσης από την Ευρωζώνη να υποσχεθεί και νέα μείωση του χρέους σε ένα επίπεδο κάτω από το 120% του ΑΕΠ κάποια στιγμή στο μέλλον ως επιβράβευση για την τήρηση των δεσμεύσεων από την ελληνική πλευρά. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει και τη διαγραφή χρέους. Το ΔΝΤ έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα εγκαταλείψει την Ελλάδα, αναφέρει η πηγή, αλλά δεν θα αποδεχτεί και μια συμφωνία που δεν θα εγγυάται τη βιωσιμότητα του χρέους. 

Πως η "πράσινη ανάπτυξη" οδηγεί στην χρεοκοπία!

Renewable theology trumps economic reality!
Βασίζεται σε δύο άρθρα του Brad Molnar, για την εφημερίδα "The Billings Outpost" της πολιτείας της Μοντάνα. Ο Brad Molnar είναι στέλεχος της Επιτροπής Δημοσίου Ελέγχου της Πολιτείας της Μοντάνα και της Διεθνούς Επιτροπής Ενέργειας. 
Πριν από τέσσερα χρόνια ο πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα υποσχέθηκε εν μέσω επευφημιών ότι το σύστημα ενεργειακής παραγωγής της Αμερικής θα βαφτεί με τις αποχρώσεις του "πράσινου", αλλά ότι αυτή θα είναι μια διαδικασία άκρως επώδυνη. Η υπόσχεση αυτή κατά το ήμισυ ισχύει και υλοποιείται: είναι κάτι παραπάνω από επώδυνη, είναι  οδυνηρή.
Κανείς δεν συζήτησε τον αποκαλούμενο "πράσινο μετασχηματισμό" της ενέργειας με σοβαρό τρόπο και επιστημονικά επιχειρήματα: κλασικό παράδειγμα η αντιπαράθεση των υποψήφιων γερουσιαστών της πολιτείας της Μοντάνα, κατά την πρόσφατη προεκλογική εκστρατεία, οι οποίοι και στο ελάχιστο που αναφέρθηκαν στο θέμα το έκαναν με τον ποιο ανάλαφρο και επιφανειακό τρόπο που θα μπορούσαν. Στον αγώνα τους για τη Γερουσία των ΗΠΑ, τόσο ο  ρεπουμπλικανός Denny Rehberg όσο και ο δημοκρατικός Jon Tester, και οι δύο υποσχέθηκαν την πλήρη υποστήριξή τους για την επέκταση των επιδοτήσεων προς τα αιολικά πάρκα (κάθε φορά που μια λεπίδα ανεμογεννήτριας περιστρέφεται, το δημόσιο χρέος αυξάνεται), αλλά εκτός από αυτό δεν είχαν και δεν έχουν και πολλά να πουν για το θέμα.
Σίγουρα, λίγες διαφημίσεις παίχτηκαν στην τηλεόραση, κάποιες ...κορώνες ακούστηκαν στα ραδιόφωνα και κάποια άρθρα δημοσιεύτηκαν στις εφημερίδες- και όλα τους αφορούσαν βέβαια το αν το σύστημα επιδοτήσεων της "Πράσινης Ενέργειας" θα προσφέρει θέσεις εργασίας σε μια Αμερική που βλέπει τα ποσοστά ανεργίας να αυξάνουν δραματικά! Όλα αυτά όμως καθόλου δεν έκανα σοφότερο τον Αμερικανικό Λαό: λίγοι κατανοούν και πολύ λιγότεροι αναγνωρίζουν ότι είναι ακριβώς το σύστημα αυτό, που  ορίζει το ελάχιστο όριο παραγωγής ηλεκτρισμού από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ταυτόχρονα τις επιδοτεί κι από πάνω, το οποίο οδηγεί σε αύξηση την ανεργία. Στην πολιτική και των δύο παραδοσιακών κομμάτων του αμερικανικού πολιτικού συστήματος, οι συνέπειες αυτής της πολιτικής στο κόστος ζωής της μέσης αμερικανικής οικογένειας  αγνοείται καθώς η υποταγή στον μύθο των Ανανεώσιμων Πηγών αγγίζει τα όρια της Θεολογίας αν όχι της Ψυχιατρικής.
Ο υπόλοιπος κόσμος έχει βέβαια προχωρήσει. Αυτή την άνοιξη στο Κεμπέκ, κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Φόρουμ των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας, ο δρ. Christopher Frei, Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας (World Energy Council), άνοιξε τις εργασίες του συνεδρίου με τόλμη που ξαφνιάζει τους μη επαΐοντες: "Το ταξίδι του μέλιτος με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχει τελειώσει!"
Τρία χρόνια πριν, όταν το ίδιο φόρουμ πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, μια τέτοια δήλωση θα ήταν αιτία για να "δέσουν με σχοινί"-στην κυριολεξία- όποιον την αποτολμούσε: Η περιβόητη συγκέντρωση τότε στην Αθήνα ήταν η πρώτη προσπάθεια στις συνομιλίες για το κλίμα, μετά την αποτυχημένη "Διάσκεψη για την Κλιματική Αλλαγή της Κοπεγχάγης", για να ανανεωθεί και να ενισχυθεί το "Πρωτόκολλο του Κιότο". Και η συγκέντρωση στην Αθήνα θύμιζε περισσότερο συνέλευση "Θεολογικής Σχολής" παρά οτιδήποτε άλλο: κανείς δεν μπορούσε να αμφισβητήσει τα ... θέσφατα!
Για αυτό και ήταν μεγάλη έκπληξη η εναρκτήρια ομιλία του Frei στο Κεμπέκ: ο Γραμματέας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας επεσήμανε ότι στην Ισπανία το 31% σε κάθε λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος ήταν λόγω της ένταξης της ηλιακής ενέργειας στο σύστημα αν και ηλιακή συνεισφέρει μόνο το 3% της ενέργειας παροχής! Ο Frei αλλά και πολλοί άλλοι ομιλητές σημείωσαν ότι η υπόσχεση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για χαμηλότερο ενεργειακό κόστος δεν είχε υλοποιηθεί και ίσως τελικά η ενεργειακή πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έπρεπε να είχε στηριχθεί σε πραγματικότητες και όχι σε υποσχέσεις και προσδοκίες.
Προτιμότερο, εντιμότερο και αποδοτικότερο θα ήταν όλα αυτά τα χρήματα να είχαν απορροφηθεί σε προγράμματα μείωσης της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, σε αντίθεση με την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ο Frei μάλιστα υποστήριξε ότι η μέτρηση της επιτυχίας μιας ενεργειακής πολιτικής με το πόσα μεγαβάτ ηλιακής ή αιολικής ενέργειας έχουν εγκατασταθεί- όπως πράττει η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε αντίθεση με το πόσα πραγματικά ωφέλιμα μεγαβάτ χρειάστηκαν, παράχθηκαν και καταναλώθηκαν, είναι μια απόκλιση από την οικονομική πραγματικότητα. Και μια μεγάλη απόκλιση από την κοινωνική πραγματικότητα ενός κόσμου στον οποίο 1,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι δεν έχουν καθόλου πρόσβαση σε ηλεκτρική ενέργεια, καθώς και ενός κόσμου όπου οι αναπτυσσόμενες χώρες θέλουν να πετύχουν και να κρατήσουν την ανάπτυξη τους, πράγμα που σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη για κατανάλωση ενέργειας.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ενέργειας έχει υπολογίσει ότι ακόμη κι εάν όλοι οι οικονομικοί και φυσικοί πόροι του Πλανήτη κατευθυνθούν για την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2050, η θερμοκρασία της Γης δεν θα μειωθεί πρακτικά καθόλου. Ο ίδιος ο  Γραμματέας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας παραδέχθηκε ότι τα συμπεράσματα αυτά δεν έγιναν παγκοσμίως γνωστά και δεν έτυχαν της δημοσιότητας που τους πρέπει, αν όχι στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης τουλάχιστον στην Παγκόσμια Επιστημονική Κοινότητα.
Για παράδειγμα, η Ευρωπαϊκή Ένωση ως "πολιτικό σώμα" εξακολουθεί να διακατέχεται από μια περίεργη προσήλωση στους στόχους του Κιότο, παρόλο που αναγνωρίζει την αναποτελεσματικότητα αυτών. Και αυτό παρά τα τραγικά αποτελέσματα που έχει ήδη κυρίως στις χώρες του Νότου, όπου  με την επιμονή για την εφαρμογή των φόρων άνθρακα και την εμμονή στην ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, το υψηλό ενεργειακό κόστος τσάκισε στην κυριολεξία τις εξαγωγικές βιομηχανίες τους. Η Ελλάδα και η Ισπανία είναι πρωταθλήτριες σε αυτόν τον αγώνα προς την καταστροφή! Η Πορτογαλία, και σε μικρότερο βαθμό η Ιρλανδία και η Ιταλία, κέρδισαν επίσης ...εύφημο μνεία σε αυτόν το αγώνα αυτοκαταστροφής. 
Παρόμοιο αρνητικό παράδειγμα στις  Ηνωμένες Πολιτείες, ήταν η πολιτεία της Καλιφόρνια με την υπέρμετρη ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και από τις πρώτες που οδηγήθηκαν σε Χρεοκοπία.
Κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Φόρουμ των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας, στο Κεμπέκ κανένας δεν αμφισβήτησε επί της ουσίας τα συμπεράσματα της έκθεσης του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας. Μόνον ο αντιπρόσωπος από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της Αριζόνα- χωρίς να επιχειρηματολογήσει- κατηγόρησε τον δρ. Christopher Frei, ότι ακουγόταν περισσότερο σαν να προτείνει ένα διαζύγιο από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας παρά σαν να καταγράφει το τέλος του μήνα του μέλιτος με αυτές. Ο Γενικός Γραμματέας του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας απάντησε ότι το παγκόσμιο μέλλον των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα πρέπει να βασιστεί μια "ωρίμανση της σχέσης τους" με την ίδια την κοινωνία και την πραγματική οικονομία, και όχι στο συνοικέσιο με το οποίο τα Κράτη έχουν εξαναγκαστεί να παντρευτούν τις ανανεώσιμες πηγές επειδή έτσι επιβάλλει η παγκόσμια πολιτική! Το πραγματικό μέλλον των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας βρίσκεται εκεί όπου έχει νόημα, δηλαδή στα απομονωμένα νησιά, στις απομακρυσμένες επαρχίες, σε χώρες χωρίς πόρους άνθρακα και κυρίως σε περιοχές χωρίς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, εκεί δηλαδή που ακόμη και η διαλείπουσα ενέργεια που παρέχουν οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι ένα τεράστιο βήμα προς τα εμπρός- σε σχέση με την μη ύπαρξη ενέργειας.
Ο Frei εξέφρασε την ακλόνητη πεποίθηση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ενέργειας ότι η εξασφάλιση της παγκόσμιας ειρήνης και ευημερίας- αλλά και της κοινωνικής συνοχής ειδικά στις σημερινές συνθήκες οικονομικής κρίσης εξασφαλίζεται μόνο από την προσιτή σε όλους και ταυτόχρονα αξιόπιστη παραγωγή ενέργειας. Η εκπρόσωπος της Τζαμάικας πατώντας πάνω σε αυτήν την λογική πρότεινε αντί του συστήματος των επιδοτήσεων προς την "Πράσινη Ενέργεια" (η οποία στην πραγματικότητα μετακυλύει και κρύβει το πραγματικό κόστος της παραγωγής ενέργειας στο δημόσιο χρέος, αντί να το αποκαλύπτει στον λογαριασμό ηλεκτρικού που φτάνει κάθε μήνα στους πολίτες) να υιοθετηθεί ένα  απλοποιημένο σύστημα  πραγματικού κόστους και κοινωνικού οφέλους.
Η βασική οικονομική αρχή που απαιτεί ένα προϊόν να έχει μικρότερο κόστος παραγωγής από ότι αγοραία αξία, είναι γενικά καθολικά αποδεκτή σήμερα σε όλους τους οικονομικούς τομείς, εκτός από την περίπτωση "πράσινης ενέργειας". Η επιτυχία ή η αποτυχία των εταιρειών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας καθορίζεται από την επιτυχία τους στο lobbyingστην διαπλοκή τους με την πολιτική και κυρίως με τις κυβερνήσεις και στην εξασφάλιση όχι μόνο κρατικών επιχορηγήσεων στις επενδύσεις τους αλλά και κρατικών εγγυήσεων για τις πωλήσεις τους. Πρόκειται για ένα γνωστό και υπαρκτό "μοντέλο επιχειρηματικής πολιτικής" εδώ και καιρό στον κόσμο των επιχειρήσεων- που στο παρελθόν αφορούσε κυρίως κρατικοδίαιτες εταιρείες που σχετίζονταν με την άμυνα και την στρατιωτική τεχνολογία!
Όπως όλα τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έτσι και η Ισπανία έχει αναλάβει την "δέσμευση" να παράγει το 20 %  της ενέργειάς της από «πράσινες» πηγές ( Η πολιτεία της Montana έχει αναλάβει την ανάλογη δέσμευση και έχει θέσει στόχο το 15 %). Τα καλά νέα είναι ότι σήμερα η Ισπανία θεωρητικά παράγει το 23% της ηλεκτρικής της ενέργειας από την αιολική και την ηλιακή ενέργεια. Τα κακά νέα είναι ότι αυτή η ικανότητα έχει χρεοκοπήσει την Ισπανία. 
Η Ισπανία χρειάζεται μόνο 44 γιγαβάτ ενέργειας, αλλά θεωρητικά μπορεί να παράγει 99 γιγαβάτ. Γιατί να μην εξάγει το πλεόνασμα και να έχει κέρδος; Η "ικανότητα" να παράγει 99 γιγαβάτ, δεν σημαίνει ότι αυτά παράγονται όταν χρειάζεται να παραχθούν. Ο άνεμος παράγει ενέργεια μόνο στο 40% του χρόνου, και συχνά τη νύχτα, όταν δεν υπάρχει ζήτηση για ενέργεια στην αγορά. Ο ήλιος χάνεται μετά το σούρουπο ή όταν καλυφθεί από περαστικά σύννεφα.
Είναι δύσκολο να πουλήσει κανείς ένα προϊόν, όταν δεν μπορεί να υποσχεθεί και την παράδοσή του. Η Ισπανία επιδοτεί τα ηλιακά με 444 ευρώ ανά μεγαβάτ, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται με βάση τον άνθρακα ή το φυσικό αέριο πουλιέται για 39 ευρώ το μεγαβάτ. Χωρίς ένα πυροβόλο όπλο στο κρόταφο, ποιος λογικός θα αγοράσει το πλεόνασμα της ηλεκτρικής ενέργειας της Ισπανίας;
Η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, η Ισπανία και η Ιταλία προσχώρησαν αβίαστα στην  κούρσα της "Πράσινης Ανάπτυξης" και τώρα οι οικονομίες τους αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της εθνικής πτώχευσης εξαιτίας ακριβώς της "Πράσινης Ανάπτυξης". Τα κράτη αυτά- κοινό σημείο των οποίων είναι ότι το ενεργειακό δίκτυο σε μεγάλο βαθμό είναι κρατικό- επωμίζονται το βαρύ κόστος της ενεργειακής μετάβασης στην "Πράσινη Ενέργεια" και δεν μπορούν να καλύψουν το κόστος αυτό μόνο από τους πολίτες τους. Οι βιομηχανίες τους έχασαν τις εξαγωγικές τους αγορές, επειδή έγιναν μη ανταγωνιστικές λόγω του υψηλού κόστους παραγωγής, συνεπεία του υψηλού κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας με αποτέλεσμα να μην έχουν δυνατότητες να επιβαρυνθούν και άλλο από μια νέα φορολογία υπέρ της κρατικής χρηματοδότησης για την "Πράσινη Ανάπτυξη". Ταυτόχρονα αναγκαστικά μετακυλούν το αυξημένο κόστος παραγωγής στους εργαζομένους τους, καταφεύγοντας σε απολύσεις και μειώνοντας τα εργατικά μεροκάματα! Πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις- κυρίως μικρομεσαίες που στις χώρες αυτές αποτελούσαν και την μεγάλη βασική ραχοκοκαλιά της πραγματικής τους οικονομίας, αναγκάστηκαν να κλείσουν μην μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους!  Έτσι όμως μειώνεται το πραγματικό οικογενειακό εισόδημα και η κύρια οδός που απομένει στις Κυβερνήσεις για να χρηματοδοτήσουν την "Πράσινη Ανάπτυξη"- οι οικιακοί λογαριασμοί ρεύματος- δεν μπορούν αντικειμενικά να απορροφήσουν την εκτίναξη των χρεώσεων αυτών. Ο μόνος τρόπος που τους μένει είναι ο Κρατικός δανεισμός! Ποιο καλύτερο παράδειγμα- προς αποφυγή- σε αυτόν τον τομέα από την Ελλάδα δεν υπάρχει: ενώ η χώρα είναι ουσιαστικά σε πτώχευση αναγκάζεται να δανείζεται με τεράστια επιτόκια για να χρηματοδοτήσει το απύθμενο έλλειμμα που της προκαλούν οι  ανανεώσιμες πηγές ενέργειας!
Η Ισπανία παλεύει να μην έχει την τύχη της Ελλάδας. Μέσα σε ένα μήνα από την ανάληψη των καθηκόντων του, ο πρωθυπουργός της Ισπανίας υπουργός, Mariano Rajoy, ανακοίνωσε ότι τα έργα ανανεώσιμων πηγών που βρίσκονται σε εξέλιξη δεν θα λαμβάνουν πλέον επιδοτήσεις και οι πολίτες της χώρας δεν θα είναι πλέον αναγκασμένοι να αγοράζουν υποχρεωτικά τα προϊόντα τους: δηλαδή το ηλεκτρικό ρεύμα που παρέχουν όταν φυσάει ο άνεμος ή όταν λάμπει ο ήλιος, ανεξάρτητα αν εκείνη την χρονική στιγμή κανείς δεν τα έχει πραγματική ανάγκη. Την επόμενη μέρα των εξαγγελιών του Ισπανού Πρωθυπουργού το κόστος της ισπανικής παραγωγής ηλιακών συστημάτων μειώθηκε κατά 30 τοις εκατό.
Η Ελλάδα συγκεντρώνει τα μεγαλύτερα και τα περισσότερα πρωτοσέλιδα για την οικονομική της κατάρρευση, αλλά είναι εντυπωσιακά όμοια με την Ισπανία. Η Ελλάδα έχει επίσης 24 % ανεργία και δεν μπορεί να εξάγει προϊόντα με υψηλή ενεργειακή συνιστώσα κόστους. Ούτε καν αγροτικά! Ακόμη και η βαριά βιομηχανία της ο Τουρισμός πλήττεται από το υψηλό κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος: όχι μόνο τα μικρά ειδυλλιακά οικογενειακά ξενοδοχεία αλλά και κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον Τουρισμό δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τις γειτονικές της χώρες όπως είναι η Τουρκία με το φτηνό ηλεκτρικό ρεύμα! Και αυτό συνέβαινε εδώ και χρόνια χωρίς κάποιος από πλευράς Ελληνικών Κυβερνήσεων να έχει ασχοληθεί μαζί του σοβαρά, παρά μόνο τώρα που η κρίση χρέους έχει φέρει στην επιφάνεια όλα τα δεινά της Ελληνικής Οικονομίας! Στο παρελθόν οι Ελληνικές Κυβερνήσεις ήταν απασχολημένες με το να διοργανώνουν συνέδρια στα πιο κοσμοπολίτικα νησιά της Χώρας για την προώθηση της "Πράσινης Ανάπτυξης" και δεν έβλεπαν πως ταυτόχρονα επιβαρύνεται το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας εισάγοντας ανεμογεννήτριες από την Δανία και φωτοβολταϊκά από την Γερμανία!  
Η Πορτογαλία έχει μια κοινή ιστορική πορεία με την Ελλάδα και την Ισπανία: και οι τρεις ήταν πρώην δικτατορίες, με ισχυρό το ρόλο και την παρέμβαση του κρατικού μηαχισμού σε όλους τους τομείς της πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής ζωής, που μετά ανακάλυψαν τον "Σοσιαλισμό και την Οικολογία" στα πρόσωπα των Ζοζέ Σόκρατες, Γιώργου Παπανδρέου και Χοσέ Θαπατέρο αντίστοιχα, οι οποίοι κατά ένα μοιραίο παιχνίδι της Ιστορίας- ή στην πραγματικότητα κάτω από την αντικειμενική ροή της αδυσώπητης οικονομικής πραγματικότητας- οδήγησαν τις χώρες τους στην πλήρη οικονομική κατάρρευση. Και οι τρεις ήταν υπέρμαχοι της πλήρης απαγόρευσης του καπνίσματος, πάντα για το καλό ...της υγείας του λαού τους. Με την ίδια "πατρική στοργή" αντιμετώπισαν και την "Σωτηρία του Πλανήτη": θεσμοθέτησαν αφειδώς επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές για τις εταιρείες της "Πράσινης Ανάπτυξης"! Τελικά τα αποτελέσματα της πολιτικής τους είχαν σαν συνέπεια την μεγαλύτερη καταστροφή που είδαν οι χώρες τους μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο: οι πολίτες στα κράτη αυτά, κινδυνεύουν πλέον λιγότερο από τις επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία και περισσότερο από την αδυναμία του κράτους να διατηρήσει ένα αξιοπρεπές σύστημα υγείας στο οποίο να έχουν πρόσβαση όλοι οι πολίτες! Και εξίσου τραγικό είναι να βλέπεις εκατοντάδες οικογένειες στην Πορτογαλία να ζουν κάτω από τις θηριώδεις ανεμογεννήτριες- τις οποίες έχουν πληρώσεις οι ίδιοι από τους φόρους τους- χωρίς να έχουν πρόσβαση σε ηλεκτρικό ρεύμα! Και το ίδιο φαινόμενο αρχίζει να παίρνει διαστάσεις στην Ελλάδα:σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν πρόσφατα η Δημόσια Εταιρεία Ηλεκτροδότησης προχωρά σε 30.000 διακοπές ρεύματος μηνιαίως λόγω αδυναμίας εξόφλησης των λογαριασμών ρεύματος!        
Η Ισπανία είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερη οικονομία από τις υπόλοιπες χώρες! Δεν είναι τυχαίο που ταυτόχρονα είναι και μια από τις μεγαλύτερες χώρες παραγωγής ανεμογεννητριών! Η νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση του Mariano Rajoy που διαδέχθηκε την κυβέρνηση Θαπατέρο στην εξουσία, αδυνατεί να συγκρατήσει την οικονομική κατάρρευση της χώρας. Όλοι θεωρούν δεδομένη την προσφυγή της Ισπανίας σε ένα πρόγραμμα οικονομικής διάσωσης αργά ή γρήγορα, ανάλογα με αυτά στα οποία κατέφυγαν η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ιρλανδία. Μια διάσωση της Ισπανίας όμως θα είναι πολύ ακριβή- γι' αυτό και πολλοί είναι αυτοί που θέλουν να την καθυστερήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο και ειδικά η ίδια η Ευρωπαϊκή Ένωση. Έτσι δεν προκάλεσε μεγάλη έκπληξη όταν οι αυστηρές σε άλλες περιπτώσεις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης όχι μόνο δεν αντέδρασαν αλλά έδειξαν εξαιρετική επιείκεια- στα όρια της ανακούφισης, όταν η κυβέρνηση Rajoy εξήγγειλε μέτρα περιορισμού της "Πράσινης Ανάπτυξης". Κάποιοι βέβαια δυσαρεστήθηκαν πολύ από αυτήν την εξέλιξη: O Christian Krajer, διευθύνων σύμβουλος της European Wind Energy Association (EWEA), προειδοποίησε την Ισπανική Κυβέρνηση ότι αν νέες συμβάσεις με τις εταιρείες των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας δεν αφεθούν αδιαπραγμάτευτες και οι επιδοτήσεις δεν διατηρηθούν ως έχουν, πολλές "πράσινες" θέσεις εργασίας θα χαθούν. Ο ίδιος ο Mariano Rajoy απάντησε ότι για κάθε μια "πράσινη" θέση εργασίας που δημιουργείται το κόστος σε πολλές άλλες θέσεις εργασίας αυξάνει και εξίσου πολλές θέσεις εργασίας χάνονται! Ο πρωθυπουργός της Ισπανίας, μιας από τις μεγαλύτερες χώρες στην κατασκευή ανεμογεννητριών παραδέχτηκε πως το 24 % της ανεργίας στην χώρα του οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην "Πράσινη Ανάπτυξη"! Ο Krajer προειδοποίησε ότι τα εργοστάσια που κατασκευάζουν ανεμογεννήτριες και οι εταιρείες που επενδύουν σε αιολικά πάρκα θα μετακινηθούν σε πιο ..."αξιόπιστα" έθνη. Και ο Rajoy τους ευχήθηκε καλό ταξίδι!!!
Οι επιχειρήσεις της Ισπανίας που δραστηριοποιούνται στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μεταναστεύουν τώρα για αλλού και βρίσκουν "θαλπωρή" δίπλα σε κυβερνήσεις πρόθυμες να πληρώσουν για να προσελκύσουν "επενδύσεις". Η T-Solar κινείται στο Περού. Η Gamesa ανοίγει ένα εργοστάσιο στην Ινδία. Η Iberdola είναι ριζωμένη στις Ηνωμένες Πολιτείες. Παίρνει σχεδόν ό,τι ζητά από την Διοίκηση της Bonneville Power, που ελέγχει σχεδόν μονοπωλιακά τον ενεργειακό εφοδιασμό στις Βορειοδυτικές Πολιτείες της Αμερικής, ανάμεσά τους και στην πολιτεία της Μοντάνα.
Πρόσφατα η Iberdola πέτυχε την ομοσπονδιακή εντολή να διασυνδεθούν τα αιολικά πάρκα που κατασκευάζει στις Βορειοδυτικές Πολιτείες με το κύριο δίκτυο ηλεκτροδότησης, σε ένα φαραωνικό έργο κόστους 26 δισεκατομμύρια $ που θα περιλαμβάνει γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης μέσα από παρθένους ερημότοπους. Ευτυχώς για την φύση της Μοντάνα προς το παρόν τέτοιες  γραμμές μεταφοράς δεν έχουν προγραμματιστεί σε αυτήν, αλλά το κόστος τους θα εμφανιστεί στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος της Πολιτείας.
Ο καθηγητής Gabriel Calzada του Πανεπιστημίου της Μαδρίτης πρόσφατα δήλωσε: "Η πολιτική των αφειδών επιδοτήσεων και των φοροαπαλλαγών δεν μπορούν να καλύψουν τις εγγενείς αδυναμίες που διατρέχουν τις εταιρείες των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας! Οι επιχειρήσεις αυτές είναι καταδικασμένες τελικά να χρεοκοπούν: αυτό που παράγουν είναι πολύ ακριβό σε σχέση με αυτό που πωλούν- όταν το πωλούν. Έτσι, οι κυβερνήσεις πρέπει να τους δώσουν κι άλλα χρήματα τελικά για να επιβιώσουν! Όλη η πυραμίδα πλέον κατέρρευσε. Η BP σχεδιάζει την απόλυση 40.000 ατόμων στα εργοστάσια ανανεώσιμων πηγών που διαθέτει.Τι θα κάνουμε με όλη αυτή την βιομηχανία που δημιουργήσαμε χάρη στις επιδοτήσεις και που τώρα καταρρέει; Εμείς δεν μπορούμε πλέον να βρούμε αρκετά χρήματα για να τις διασώσουμε από πουθενά."
Ο πρόεδρος της Ισπανικής Ένωσης Βιομηχανίας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας υποστήριξε ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι ο "μοναδικός τρόπος"  για να βρεθούν νέες πηγές χρηματοδότησης είναι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτόν, να επεκταθούν σε άλλες χώρες που θα έχουν την δυνατότητα και την ...διάθεση να δώσουν τα χρήματα των φορολογουμένων τους δήθεν για τη δική τους "πράσινη ανάπτυξη" και στην πραγματικότητα για την Ισπανική βιομηχανία, η Βιομηχανία των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας να τα αρπάξει αυτά τα χρήματα, και να συνεχίσει έτσι να διατηρεί αυτές τις θέσεις εργασίας στην Ισπανία!
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας προεκλογικής περιόδου και στο τελευταίο "debate" για τις θέσεις στην Γερουσία της Μοντάνα, μετά την επιβεβαίωση για την πλήρη υποστήριξη του στην "πράσινη ενέργεια" και στις επιδοτήσεις προς αυτήν, ο δημοκρατικός γερουσιαστής Tester δήλωσε με έμφαση ότι η Ελλάδα και η Ισπανία είναι τα "καναρίνια στο ανθρακωρυχείο" που προειδοποιούν με τον θάνατό τους τους ανθρακωρύχους για την έλλειψη οξυγόνου!  Ο ρεπουμπλικανός  Denny Rehberg συμφώνησε απόλυτα μαζί του.
Η Ισπανία είναι πλέον το μόνο ζωντανό καναρίνι στο ανθρακωρυχείο” της παγκόσμιας οικονομίας καθώς η Ελλάδα έχει πάψει από καιρό να κελαηδάει:  Αν η Ισπανία καταφέρει να επιβιώσει από τα τοξικά αέρια της ύφεσης, της σκληρής λιτότητας και των τεράστιων δανειακών της αναγκών, οι ΗΠΑ και τα άλλα κράτη θα αναπνεύσουν με ανακούφιση. Εάν, αντίθετα, αποβιώσει, θα γνωρίζουν ότι έρχεται η σειρά τους και ότι τα τοξικά αέρια θα πνίξουν και αυτές.
Αυτό που δεν αναγνωρίζουν όμως οι δύο πολιτικοί της Μοντάνα και για αυτό και δεν το είπαν, είναι ότι είναι οι προτάσεις τους για την συνέχιση της επιδότησης της Αιολικής Ενέργειας που δημιουργεί τα τοξικά αέρια που απειλούν να μας πνίξουν όλους:  η "πράσινη ενέργεια" βασίζεται στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από την καύση δολαρίων.

25/11/12

50% «κούρεμα» του ελληνικού χρέους απαιτούν ΕΚΤ και ΔΝΤ !


Νέο σχέδιο "διάσωσης" για την Ελλάδα, το οποίο προβλέπει «κούρεμα» του χρέους κατά 50%, προωθούν η ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες τις οποίες επικαλείται το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel».

Όπως αναφέρει το γερμανικό περιοδικό, «στην μάχη για την διάσωση της Ελλάδας, ΕΚΤ και ΔΝΤ βγαίνουν επιθετικά μπροστά και υποστηρίζουν ένα νέο εκτεταμένο κούρεμα του χρέους, κατά το οποίο οι χώρες πιστωτές θα πρέπει να παραιτηθούν από το ήμισυ των απαιτήσεών τους, προκειμένου το ελληνικό χρέος το 2020 να μειωθεί από το 144% στο 70%!». Το «Der Spiegel» διευκρινίζει πάντως ότι η Γερμανία θέλει οπωσδήποτε να αποφύγει τη νέα αναδιάρθρωση.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο δημοσίευμα, «η ΕΚΤ και το ΔΝΤ θεωρούν αναπόφευκτη την εξέλιξη προκειμένου η Ελλάδα να καταφέρει να σταθεί και πάλι στα πόδια της, έστω και αν αυτή την εβδομάδα δεν υπάρξει απόφαση». Επισημαίνεται ακόμη ότι οι πρόσφατες συνομιλίες στο Eurogroup ναυάγησαν επειδή ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, κατ΄εντολή της Καγκελαρίου Άγκελα Μέρκελ, αναγκάστηκε να αποσύρει μια ήδη υπεσχημένη μεγάλη μείωση του επιτοκίου δανεισμού της Ελλάδας. «Η Μέρκελ φοβήθηκε ότι δεν θα μπορεί να περάσει στο κόμμα της ένα τέτοιο μέτρο, καθώς είναι μεγάλες οι αντιδράσεις των ευρωσκεπτικιστών στις τάξεις των Χριστιανοδημοκρατών», τονίζει το Spiegel και αποδίδει ακριβώς σε αυτό την έκκληση του Επιτρόπου Όλι Ρεν, «να επανεξετάσουν όλοι τις κόκκινες γραμμές τους».



24/11/12

Η Κερατέα του Ολαντρέου...


Αστυνομικοί συγκρούστηκαν σήμερα για δεύτερη ημέρα με διαδηλωτές, που αντιδρούν στα σχέδια κατασκευής αεροδρομίου στη Νάντη, όπου από το 1989 διατελούσε αδιαλείπτως δήμαρχος ο "σοσιαλιστής" Ζαν Μαρκ Ερό, μέχρι να αναλάβει πρωθυπουργικά καθήκοντα.
Χιλιάδες πολίτες της μικρής επαρχιακής πόλης Notre-Dame-des-Landes, βόρεια της Νάντης, από όπου κατάγεται ο Ερό, διαδήλωσαν, για μια ακόμη φορά εναντιούμενοι στα σχέδια καταστροφής της περιοχής τους. Οι διαδηλωτές ήταν οργισμένοι και φώναζαν ρυθμικά «Κάθαρμα Ερό, ο λαός θα σε νικήσει!». Κάποιοι έριξαν πέτρες στους αστυνομικούς.  Οι αστυνομικοί χρησιμοποίησαν αντλίες νερού, χημικά και χειροβομβίδες "κρότου -λάμψης", για να τους απωθήσουν. Μπουλντόζες  και εκσκαφείς αναπτύχθηκαν για να "καθαρίσουν" την περιοχή όπου οι διαδηλωτές είχαν στήσει  κάμπινγκ διαμαρτυρίας εδώ και καιρό.
Το αεροδρόμιο, το οποίο έχει προγραμματιστεί να αντικαταστήσει το σημερινό αεροδρόμιο της Νάντης το 2017, είναι έργο έμπνευση του "σοσιαλιστή" πρωθυπουργού Ερό, ο οποίος ήταν δήμαρχος της πόλης από το 1989 έως πριν από λίγους μήνες που ανέλαβε την πρωθυπουργία της Γαλλίας.
Το έργο έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από οικολογικές κινήσεις, οργανώσεις της αριστεράς και την πλειοψηφία των κατοίκων της περιοχής για περιβαλλοντικούς λόγους. Ακτιβιστές της φύσης και απλοί διαδηλωτές έχουν δημιουργήσει πολλά στρατόπεδα γύρω από την "διαφιλονικούμενη" περιοχή.
Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εσωτερικών Pierre-Henry Brandet  επιβεβαίωσε τις ενέργειες της αστυνομίας και των μονάδων καταστολής: «Αυτή η δράση έχει ως στόχο την εκκαθάριση τριών θέσεων που οι πολίτες κατέλαβαν παράνομα!» δήλωσε χαρακτηριστικά. Παράνομοι οι πολίτες στον τόπο τους κατά την "σοσιαλιστική" κυβέρνηση του κ. Ολάντ, που όντως όλο και πιο πολύ επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό "Ολαντρέου"! Και αν η Νάντη θυμίζει υπερβολικά την Κερατέα, τόσο πιο πολύ ολόκληρη η Γαλλία του "Ολαντρέου" θυμίζει την Ελλάδα του Παπανδρέου!!! Εξάλλου οι δύο τους είναι σύμμαχοι
Μήπως είναι η ώρα όμως οι πολίτες της Κερατέας να συμμαχήσουν με τους πολίτες της Νάντης και αυτοί με τους πολίτες της Χαλκιδικής, τους κατοίκους της Val Di Susa, τους κατοίκους του Ισθμού Tehuantepec, τους πολίτες του Lowell και  τους κατοίκους του Northamptonshire, ώστε να μπει ένας φραγμός στους κάθε λογής "Ολαντρέου" αυτής της Γης; 


Η δικτατορία της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης!

Οι κάτοικοι του Ardross, στα υψίπεδα της Σκωτίας, εδώ και καιρό αντιδρούν στα σχέδια της εταιρείας Glenmorie, για την εγκατάσταση 34 ανεμογεννητριών στην περιοχή τους! Συνολικά 330 ενστάσεις έχουν κατατεθεί προς τις αρμόδιες αρχές της Σκωτίας, τέσσερις από τις οποίες έχουν καταθέσει τα τοπικά συμβούλια των κοινοτήτων Edderton, Ardross, Ardgay και Invergordon. Το Συμβούλιο Ορειβασίας της Σκωτίας (Mountaineering Council of Scotland) επίσης έχει εκφράσει την έντονη αντίθεσή του για το έργο αυτό θεωρώντας ότι προσβάλλει την αισθητική του τοπίου. Μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές οργανώσεις της Σκωτίας, η "John Muir Trust" έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό εκστρατεία για να περισώσει την μοναδικής οικολογικής αξίας περιοχή από την βάρβαρη επέλαση των επιχειρηματιών της "Πράσινης Ανάπτυξης". Το Υπουργείο Περιβάλλοντος της Σκωτίας έχει δεχτεί 209 επιστολές ενάντια στο σχεδιαζόμενο αιολικό πάρκο και μόλις 32 επιστολές υποστήριξης. Το αρμόδιο για την αδειοδότηση Περιφερικό Συμβούλιο Ενέργειας έχει λάβει 121 επιστολές που αντιτίθενται στο αιολικό πάρκο, ένα μόνο(!) υποστηρικτικό γράμμα και οκτώ που εκφράζουν μια ουδέτερη θέση. Η Βασιλική Εταιρεία για την Προστασία των Πουλιών (Royal Society for the Protection of Birds) έχει υποβάλλει υπομνήματα και αναφορές για τον επαπειλούμενο κίνδυνο στην ορνιθοπανίδα της περιοχής. Πάμπολλες τοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό και στις δραστηριότητες στην άγρια φύση, έχουν επίσης καταθέσει ενστάσεις στις αρμόδιες αρχές τόσο σε τοπικό όσο και σε κυβερνητικό επίπεδο, θεωρώντας πως η κατασκευή του αιολικού πάρκου θα τις επηρεάσει ανεπανόρθωτα.
"Απευθύνουμε έκκληση στις αρμόδιες αρχές να ακούσουν επιτέλους την φωνή των κατοίκων." δηλώνει ο John Edmondson, πρόεδρος της οργάνωσης Save Straths και γραμματέας του Κοινοτικού Συμβουλίου στο Ardross, και συμπληρώνει: "Είναι δυστυχώς απολύτως σαφές ότι οι απόψεις των κατοίκων της περιοχής δεν μετράνε καθόλου." 
"Οι αρμόδιες αρχές ενεργειακής πολιτικής και περιβαλλοντικού σχεδιασμού φαίνεται πως είναι αποφασισμένες να καταπατήσουν την συντριπτική βούληση των κατοίκων του Ardross και των γύρω κοινοτήτων. Το Περιφερικό Συμβούλιο έλαβε 121 γράμματα που εναντιώνονται στο αιολικό πάρκο της Glenmorie, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων γράφτηκαν από τους κατοίκους της περιοχής, και μόνο ένα για την υποστήριξη του αιολικού πάρκου- και αυτό από άλλη περιοχή. Ωστόσο, φαίνεται ότι η κυρίαρχη κυβερνητική βούληση στοχεύει στο τα γράμματα αυτά των κατοίκων να πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων-αν ήδη δεν έχει γίνει αυτό- και οι ενστάσεις απλώς να παραμεριστούν χωρίς καμία συνέπεια. Αν αυτό δεν αποτελεί εμπαιγμό των τοπικών αρχών και καταπάτηση κάθε έννοιας δημοκρατίας τότε πως μπορεί αλλιώς να το σχολιάσει κανείς;"
Ο David Gibson, γενικός διευθυντής του Συμβουλίου ορειβασίας της Σκωτίας, δηλώνει: "Αν το Περιφερικό Συμβούλιο δεν απορρίψει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο αυτό το αιολικό πάρκο, θα αποδείξει την πλήρη έλλειψη σωστής διαχείρισης και περιβαλλοντικού σχεδιασμού από κρατικής πλευράς και θα στείλει ένα ισχυρό μήνυμα στη βιομηχανία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ότι τα Σκωτσέζικα Υψίπεδα είναι ένα ανοιχτό σπίτι για την μαζική- βιομηχανικής κλίμακας- ανάπτυξη των αιολικών πάρκων. "
Και δυστυχώς είναι επιβεβαιωμένη η βούληση της Σκωτσέζικης Κυβέρνησης τα αιολικά πάρκα να χωροθετηθούν και να εγκατασταθούν ελεύθερα και παντού σύμφωνα με τις επιθυμίες των εταιρειών της Αιολικής Ενέργειας και ανεξάρτητα από τις διαφωνίες των ίδιων των πολιτών της Σκωτίας! Μόλις πριν λίγες ημέρες ξέσπασε πολιτικός σάλος καθώς ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της Σκωτίας Alex Salmond, από τους μεγαλύτερους θιασώτες της "Πράσινης Ανάπτυξης", βρέθηκε να έχει παραποιήσει ηθελημένα τα στοιχεία για τις θέσεις εργασίας που αφορούν την "Αιολική Ενέργεια"! Από ότι φαίνεται ο αέρας που γυρίζει τις ανεμογεννήτριες στην Σκωτία δεν είναι μόνο θορυβώδης αλλά είναι και δύσοσμος: όπως συμβαίνει εξάλλου και σε όλο τον κόσμο ο αέρας των αιολικών πάρκων διαχέει στην ατμόσφαιρα την πνιγερή οσμή σκανδάλων που γεννάει η διαπλοκή μεταξύ πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων! 
Και το χειρότερο από όλα είναι πως οι κάτοικοι του Ardross, δεν θα βρεθούν απλά με τις ανεμογεννήτριες πάνω από τα κεφάλια τους παρά την θέλησή τους, αλλά θα πληρώσουν και από την τσέπη τους για να γίνει αυτό: πρόχειροι υπολογισμοί αναφέρουν πως για κάθε νοικοκυριό στην Βρετανία θα επέλθει επιβάρυνση κατά £178 κάθε χρόνο στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος εξαιτίας του προγράμματος ανάπτυξης της αιολικής ενέργειας που αποφάσισε η Συντηρητική Κυβέρνηση του David CameronΜε βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο,  οι κρατικές επιδοτήσεις για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο θα τριπλασιαστούν και  θα εκτιναχθούν στα 7,6 δισ. £ (λίρες Αγγλίας) το χρόνο, κάθε χρόνο μέχρι το 2020, τη στιγμή που τώρα κυμαίνονται στα 2,35 δις £, με στόχο να μειωθεί η εξάρτηση από το φυσικό αέριο. Καθώς όμως η ανάπτυξη των αιολικών πάρκων απαιτεί και την ταυτόχρονη ανάπτυξη και νέων συμβατικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, η Κυβέρνηση της Αγγλίας προκειμένου να μην αναγκαστεί να αναπτύξει σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο, στο πρόγραμμά της για την "Πράσινη Ανάπτυξη" εντάσσει την ανάπτυξη πυρηνικών σταθμών, μετονομάζοντας και επίσημα την πυρηνική ενέργεια σε ...πράσινη ενέργεια! Και πλέον ο φόβος για τους κατοίκους των Highlands, των πανέμορφων και ιστορικών υψιπέδων της Σκωτίας, δεν θα είναι μόνο η καταστροφική επέλαση των αιολικών πάρκων αλλά και η εγκατάσταση πυρηνικών σταθμών δίπλα τους! Και βέβαια και  τότε και πάλι η γνώμη τους δεν θα ακουστεί από κανέναν, παρόλο που αυτοί θα είναι που θα έχουν πληρώσει τον ...λογαριασμό!

"Δεν θα κλωτσήσουμε το κονσερβοκούτι"...


Λίγες ώρες πριν από την τηλεδιάσκεψη των υπουργών οικονομικών της Ευρωζώνης και μόλις δύο ημέρες πριν από το κρίσιμο Eurogroup για το «Ελληνικό πρόβλημα» ένα κείμενο «εσωτερικής ενημέρωσης» του ΔΝΤ, ρίχνει φως και αποκαλύπτει τη σύγκρουση των δύο πλευρών του Ατλαντικού ΔΝΤ και Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ταυτόχρονα αποκαλύπτει με τον πιο αποκαλυπτικό τρόπο, το πως βλέπουν την Ελλάδα οι δανειστές της!
Στο κείμενο, που αποκαλύπτει η εφημερίδα «Επενδυτής», αναφέρεται ότι «αδιαπραγμάτευτος στόχος του ΔΝΤ είναι το ελληνικό χρέος να έχει μειωθεί στο 120% το 2020, ώστε να καταστεί βιώσιμο, γιατί μόνο έτσι διασώζεται η αξιοπιστία του ΔΝΤ και της Ευρώπης απέναντι στις αγορές. Γι'αυτό και το ταμείο δεν πρόκειται να επιτρέψει σε κανέναν να κλωτσήσει το ντενεκεδόκουτο στο δρόμο».
Στο κείμενο αυτό αναφέρεται επίσης «ότι το πρόβλημα του οργανισμού δεν είναι πλέον με τους Έλληνες που έχουν κάνει όλα όσα χρειάζονταν αλλά με τους Ευρωπαίους που πρέπει να συμφωνήσουν σε πολιτικές μείωσης του χρέους στο 120% το 2020, ώστε το πρόγραμμα να γίνει αξιόπιστο και να πειστούν οι αγορές».
Το ΔΝΤ πάντως, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας επιμένει πως «είναι υψίστης σημασίας να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του προγράμματος εδώ και τώρα. Η μεταφορά της ημερομηνίας του στόχου από το 2020 στο 2022 σημαίνει υποβάθμιση της εμπιστοσύνης και της αξιοπιστίας αυτής της δέσμευσης και γι' αυτό στο ΔΝΤ θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να επαναφέρουμε στην Ελλάδα τη βιωσιμότητα του χρέους της».

23/11/12

Όργιο κερδοσκοπίας με τα άχρηστα Ελληνικά Ομόλογα!


Μια από τις προτιμώμενες "επιλογές" της Ευρωζώνης για τη μείωση του ελληνικού χρέους, η επαναγορά ομολόγων που κατέχουν ιδιώτες επενδυτές με έκπτωση, τίθεται σε αμφιβολία μετά τη μεγάλη άνοδο των τιμών των ομολόγων τις τελευταίες ημέρες, σημειώνουν αρκετοί Ευρωπαίοι αξιωματούχοι όπως μεταδίδει η "Wall Street Journal". Κάποιοι μέσα σε λίγες ημέρες θησαύρισαν χάρη στα "σκουπίδια" που ονομάζονται κατ΄ ευφημισμόν "ομόλογα" του Ελληνικού Δημοσίου ! 
Το ράλι στα ελληνικά ομόλογα κάνει μια επαναγορά πιο ακριβή, περιορίζοντας τον αντίκτυπο που θα είχε στο ελληνικό χρέος, υποστηρίζει η Wall Street Journal. Την ίδια στιγμή αυξάνει την πρόκληση για τους υπουργός Οικονομικών να σφραγίσουν μια συμφωνία στην επόμενη συνεδρίαση τους τη Δευτέρα η οποία θα καλύπτει όλες τις τρύπες στα μέχρι τώρα προγράμματα διάσωσης της Ελλάδας ύψους άνω των 246 δισ. ευρώ (!) και θα διαμορφώνει σε πιο διαχειρίσιμο επίπεδο το σημερινό χρέος της χώρας. 
"Η όλη διαδικασία της επαναγοράς εξαρτάται από την τιμή", αναφέρει ένας αξιωματούχος και προσθέτει: "Εάν η τιμή είναι πολύ υψηλή δεν θα γίνει". Δύο άλλοι αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι η επαναγορά έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση.
Οι συναντήσεις των εμπειρογνωμόνων των υπουργείων Οικονομικών συνεχίζονται και σήμερα και θα συνεχιστούν προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι τεχνικές λεπτομέρειες. Οι υπουργοί Οικονομικών θα πραγματοποιήσουν τηλεδιάσκεψη αύριο το απόγευμα για να επιλύσουν ορισμένα από τα εκκρεμή ζητήματα, δήλωσε ο αξιωματούχος. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες από το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών το Σάββατο το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση του "EuroWorkingGroup" ενόψει του Eurogroup της Δευτέρας. 
Έλληνας αξιωματούχος με γνώση του σχεδίου για την επαναγορά δήλωσε ότι μια πιθανή προσφορά θα ήταν στα 30 cents ανά ευρώ περίπου αν και αυτό δεν έχει ακόμα οριστικοποιηθεί. "Είμαστε όλοι κάπως νευρικοί για αυτό", δήλωσε ο Έλληνας αξιωματούχος. "Αυτό (δηλαδή η επαναγορά) θα είναι σε εντελώς εθελοντική βάση άρα όσο περισσότεροι αυξάνονται οι τιμές τόσο λιγότερα θα είναι τα οφέλη από το σχέδιο".
Η Wall Street Journal σημειώνει εξάλλου ότι ένα άλλο μειονέκτημα της επαναγοράς είναι ότι ένα μεγάλο μέρος των ομολόγων βρίσκεται στις ελληνικές τράπεζες οι οποίες πιθανότατα θα χρειαστούν περισσότερη κυβερνητική βοήθεια στην περίπτωση που αναλάβουν και νέες ζημιές. 
"Η επαναγορά ομολόγων σχεδιαζόταν να αφορά μόνον ιδιώτες επενδυτές-που εξακολουθούν να κατέχουν περίπου € 60 δισεκατομμύρια του ελληνικού χρέους- και να γίνει σε μια τιμή σημαντικά κάτω από την ονομαστική αξία των ομολόγων, επιτρέποντας έτσι στην κυβέρνηση της Αθήνας να κουρέψει έμεσα το χρέος της", σημειώνει η εφημερίδα. "Τα Ελληνικά ομόλογα έχουν τεθεί σε διαπραγμάτευση σε πάρα πολύ χαμηλές τιμές εν μέσω αμφιβολιών ότι η Αθήνα θα είναι σε θέση να τα εξοφλήσει, παρά την αναδιάρθρωση που συμφωνήθηκε την προηγούμενη άνοιξη".
"Από το καλοκαίρι, οι τιμές έχουν αυξηθεί σταδιακά, εν μέσω αυξανόμενων προσδοκιών ότι η Ελλάδα θα παραμείνει τελικά στη ζώνη του ευρώ. Την Πέμπτη, οι τιμές των ομολόγων αυξήθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο από την αναδιάρθρωση της περασμένης Άνοιξης, μετά από τις προχτεσινές δηλώσεις του Γερμανού υπουργού Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ότι θα υποστηρίξει ένα επιπλέον δανεισμό της Ελλάδας με € 10 δισεκατομμύρια ευρώ για να χρηματοδοτήσει μια επαναγορά Ελληνικών Ομολόγων. Σύμφωνα με πηγές, ωστόσο, από την Ευρωζώνη τώρα μιλάμε πιθανότατα για κάπου γύρω στα € 5 δισεκατομμύρια ευρώ."
"Μια επαναγορά ομολόγων για να είναι αποτελεσματική στη μείωση του χρέους, ένα μεγάλο μέρος του χρέους θα πρέπει να είναι σε ομόλογα και τα ομόλογα αυτά θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στην αγορά", δήλωσε ο Justin Knight, στέλεχος της UBS."Αυτό δεν συμβαίνει στην Ελλάδα, και γι αυτό είναι αμφίβολο αν η επαναγορά ομολόγων από ιδιώτες επενδυτές θα επηρεάσει σημαντικά τη δυναμική του χρέους στην Ελλάδα."
Τα Ελληνικά 10-ετή ομόλογα διαπραγματεύονταν σήμερα σε τιμές μόλις κάτω από 34,2 σεντς ανά ένα ευρώ, ενώ χτες είχαν φτάσει να  διαπραγματεύονται σε υψηλές τιμές σχεδόν 35,6 σεντς ανά ένα ευρώ. Κάποιοι μέσα σε λίγες ώρες έβγαλαν πολλά λεφτά. 
Η εφημερίδα αναφέρει παράλληλα ότι οι εμπειρογνώμονες της Ευρωζώνης συνεχίζουν να εξετάζουν άλλα μέτρα για να επαναφέρουν στο σωστό δρόμο των πρόγραμμα της Ελλάδας. Αυτό περιλαμβάνει την επιστροφή στην Ελλάδα του περίπου 75% των κερδών που περιμένουν να λάβουν από τα ελληνικά ομόλογα που βρίσκονται στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα τα κράτη εταίροι της Ελλάδας. Υπάρχει επίσης ένα σχέδιο για τη μείωση των επιτοκίων στα διμερή δάνεια: στο Euribor συν 0,6 ποσοστιαίες μονάδες από Euribor συν 1,5 ποσοστιαίες μονάδες που είναι σήμερα. Η παράταση της ωρίμανσης στα υπάρχοντα δάνεια, η μείωση των επιτοκίων στα δάνεια που έχουν ήδη δοθεί από το ταμείο διάσωσης της Ευρωζώνης και η έκδοση περισσότερου βραχυπρόθεσμου χρέους από την πλευρά της Ελλάδας (που όμως στοιχίζει πολύ ακριβά για την Ελλάδα) παραμένουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, μεταξύ άλλων υποστηρίζει η Wall Street Journal . 

Τα δάκρυα και οι παραινέσεις του κ. Βρούτση!

«Με τα χρήματα του κατώτατου μισθού πολύ δύσκολα μπορεί κάποιος να ζήσει!», δήλωσε περίλυπος ο υπουργός Εργασίας, κ. Γιάννης Βρούτσης. Ωστόσο επεσήμανε πως πλέον υπάρχουν άνθρωποι που δεν τα έχουν ούτε αυτά!!!
Ο κ. Βρούτσης υποστήριξε (δημόσια και χωρίς ίχνος αιδούς) ότι «πολύ δύσκολα θα μπορέσει να ζήσει κάποιος με 586 ευρώ. Από την άλλη, μακάρι να είχαν όλοι τα 586 ευρώ!!!». Πρόσθεσε μάλιστα πως ένα 25% του πληθυσμού δεν έχει ούτε καν αυτό το ποσό για να ζήσει. Παράλληλα υποστήριξε σχετικά με τη δύσκολη χρονική συγκυρία που διανύει η χώρα μας λόγω κρίσης, ότι «πληρώνουμε παθογένειες ετών», ενώ αναφερόμενος στα ποσοστά ρεκόρ της ανεργίας, δήλωσε πως ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί είναι με ανταγωνιστικότητα, ανάπτυξη και επενδύσεις. Μόνο που μια είδηση από την άκρως ..."ανταγωνιστική" Βουλγαρία έρχεται να διαψεύσει τον "μύθο περί ανταγωνιστικότητας" που παπαγαλίζει ο κ. Βρούτσης: «Περίπου 40.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη Βουλγαρία- ή άλλως το 10% του συνόλου -θα χρεοκοπήσουν ως τα τέλη του 2012, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Βουλγαρικής Εθνικής Ένωσης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (NASMB). Πριν από μερικές ημέρες, το Βουλγαρικό Επιμελητήριο Κατασκευαστών επιβεβαίωσε το κλείσιμο περίπου 27.000 μικρών επιχειρήσεων και την απώλεια 50.000 θέσεων εργασίας μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012.» 
ΥΓ) Αλήθεια κύριε Βρούτση, εσείς ποια εξήγηση δίνετε για το ότι στην Βουλγαρία με τα πολύ χαμηλά μεροκάματα και την πολύ υψηλή ...ανταγωνιστικότητα όχι μόνο δεν υπάρχουν επενδύσεις αλλά αντιθέτως κλείνουν και οι υπάρχουσες επιχειρήσεις και η ανεργία αυξάνει; Δεν αρκεί να ...κλαίτε για τα ποσοστά ανεργίας και για τους μισθούς πείνας στην χώρα μας ξεχνώντας επιδεκτικά πως είστε υπουργός ...Εργασίας! Πρέπει τουλάχιστον να έχετε γνώση και άποψη, καθώς πρόγραμμα είναι σίγουρο πως δεν έχετε!