8/11/12

Δώστε μας την δόση μας...


Μπορεί η έγκριση του μεσοπρόθεσμου και των νέων μεταρρυθμίσεων από το ελληνικό κοινοβούλιο να "χαιρετίστηκε" με ικανοποίηση από τους δανειστές της χώρας μας, ωστόσο, οι αυτοί εξακολουθούν να διαφωνούν έντονα μεταξύ τους ακόμη και για το μέγεθός του ελληνικού χρέους. Σύμφωνα με δηλώσεις Ευρωπαίων αξιωματούχων στο διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, μεταξύ των εκτιμήσεων του ΔΝΤ και της Επιτροπής υπάρχει μια διαφορά 20 ποσοστιαίων μονάδων, δηλαδή περίπου 40 δισεκατομμύρια ευρώ! Ο «εμφύλιος» που έχει ξεσπάσει στο εσωτερικών των δανειστών σχετίζεται με τον στόχο να καταστεί το χρέος βιώσιμο το 2020. Εντός της Τρόικα παρουσιάζονται σημαντικές διαφωνίες και συγκρούσεις αναφορικά με τον τρόπο που πρέπει να απομειωθεί εκ νέου το Ελληνικό χρέος πράγμα που οδηγεί σε καθυστερήσεις σχετικά με την λύση του Ελληνικού Προβλήματος αλλά και την εκταμίευση της περιβόητης δόσης. Ο κ. Σόιμπλε μάλιστα σε σχετικές δηλώσεις του, άφησε να εννοηθεί ότι η έγκριση των νέων μέτρων από την ελληνική βουλή δεν συνεπάγεται αυτόματη καταβολή της επόμενης δόσης. Σημείωσε ότι δεν διαβλέπει πώς θα μπορούσαν να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις ήδη την ερχόμενη εβδομάδα. «Μπορούμε να τα καταφέρουμε, αλλά δεν το βλέπω ακόμη», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Το πραγματικό πρόβλημα είναι στην τρόικα. Δεν μπορούν να συμφωνήσουν». Αυτή είναι η εξήγηση που δίνει ευρωπαίος αξιωματούχος στο Reuters σχετικά με την πορεία αποτίμησης του ελληνικού προγράμματος και κατ' επέκταση την καθυστέρηση της εκταμίευσης της δόσης - μαμούθ των 31,5 δισεκατομμυρίων.Οι επιτηρητές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ, βρίσκονται στην Αθήνα από τον Ιούλιο χωρίς ακόμη να καταφέρουν να στοιχειοθετήσουν κατά πόσον η Ελλάδα θα μπορέσει ποτέ να ξεπληρώσει όσα έχει δανειστεί.
Εκτιμώντας ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί, οι αξιωματούχοι που επικαλείται το Reuters αναφέρουν ότι ΔΝΤ και Κομισιόν έχουν προβεί σε πολύ διαφορετικούς υπολογισμούς παρότι αμφότεροι συμφωνούν ότι ο στόχος να καταστεί το ελληνικό χρέος βιώσιμο το 2020 δεν θα επιτευχθεί. Αξιωματούχος της ευρωζώνης εκτιμά ότι υπάρχει διαφορά έως και 20 ποσοστιαίων μονάδων μεταξύ των υπολογισμών του ΔΝΤ και της Κομισιόν, με την τελευταία να είναι πιο αισιόδοξη.
Το χάσμα στις αποκλίνουσες εκτιμήσεις υπολογίζεται στα 40 δισ. ευρώ. «Το πραγματικό πρόβλημα βρίσκεται στους κόλπους της τρόικας», λέει ο αξιωματούχος. «Δεν μπορούν να συμφωνήσουν», προσθέτει.
Αλλη πηγή, με γνώση των συζητήσεων παραδέχεται ότι υπάρχει διαφωνία στους αριθμούς, και συγκεκριμένα περίπου 10 ποσοστιαίων μονάδων.
«Ολοι συμφωνούν ότι το χρέος δεν θα είναι 120% επί του ΑΕΠ το 2020, αλλά η απόσταση από το στόχο είναι κάτι που διχάζει το ΔΝΤ από τη μία και τα 2 ευρωπαϊκά όργανα από την άλλη».
Εάν το ελληνικό χρέος δεν μπορέσει να πέσει στο 120% έως το 2020, το ΔΝΤ μπορεί να αναγκαστεί να αποσυρθεί από το σχέδιο διάσωσης βυθίζοντας την Ελλάδα και τη ευρωζώνη σε νέες αναταράξεις. Για μία λύση στο πρόβλημα το ΔΝΤ συνηγορεί υπέρ της απομείωσης του ελληνικού χρέους μέσω της ανάμιξης του δημόσιου τομέα (OSI), όμως τον περασμένο μήνα ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο τονίζοντας ότι δεν είναι νομικά εφικτό να γίνει κάτι τέτοιο από τις χώρες της ευρωζώνης.
Η Ευρωζώνη προσπαθεί να βρει μια φόρμουλα που θα επιτρέψει τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους, αλλά η Γερμανία και το ΔΝΤ διαφωνούν για το θέμα, το μέγεθος και τον τρόπο του «νέου κουρέματος» των ομολόγων.
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έχει συμφωνήσει να παραχωρήσει στις κυβερνήσεις τα κέρδη που θα αποκομίσει από τα ελληνικά ομόλογα που κατέχει κατά τη διάρκεια του τριετούς προγράμματος για την Ελλάδα. Το ποσό αυτό αναμένεται να αγγίξει τα 5 δισ. ευρώ. Υπάρχει όμως η πιθανότητα να παραχωρήσει τα έσοδά της και πέραν της τριετίας, πράγμα που σημαίνει ότι περί τα 12-15 δισ. ευρώ θα περάσουν στις Κεντρικές Τράπεζες των χωρών και από εκεί στις κυβερνήσεις. «Επαφίεται στις κυβερνήσεις να αποφασίσουν εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα έσοδα αυτά για την Ελλάδα» επισήμανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι, καταλήγοντας: «Η ΕΚΤ δεν μπορεί να βοηθήσει άλλο την Ελλάδα! Η μπάλα είναι πλέον στις κυβερνήσεις και όχι στην ΕΚΤ».

Γεια σου, ρε Γιάννο...


Η σύζυγος του Γ.Παπαντωνίου στη "λίστα Λαγκάρντ"!

Το όνομα της συζύγου του πρώην υπουργού και "τσάρου της οικονομίας" του Σημίτη, Γιάννου Παπαντωνίου περιλαμβάνεται στη «λίστα Λαγκάρντ», σύμφωνα με επιστολή του εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος Γρηγόρη Πεπόνη, η οποία απεστάλη στην Επιτροπή της Βουλής  για τον έλεγχο του πόθεν έσχες. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Επιτροπής της Βουλής για το πόθεν έσχες, ύστερα από ομόφωνη απόφαση, δόθηκε εντολή στους ορκωτούς λογιστές να υποβάλουν άμεσα επίσημο πόρισμα, πραγματοποιώντας τον προβλεπόμενο από το νόμο αναδρομικό έλεγχο. Μετά την ολοκλήρωση του πορίσματος, η Επιτροπή θα το γνωστοποιήσει στους ενδιαφερόμενους και θα ζητήσει διευκρινίσεις και εξηγήσεις από αυτούς εντός προθεσμίας 20 ημέρων, όπως ο νόμος ορίζει. Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ήδη ελεγχθεί από τον ΣΔΟΕ και τους οικονομικούς εισαγγελείς οι φορολογικές δηλώσεις του πρώην υπουργού και τώρα η υπόθεση αποστέλλεται στη Βουλή, προκειμένου να ελεγχθεί, αν το συγκεκριμένο ποσό δηλώθηκε. Οι καταθέσεις στην τράπεζα HSBC της Γενεύης έγιναν στο πατρικό όνομα της συζύγου του πρώην υπουργού.
Όταν το περιοδικό "HOT DOC", του δημοσιογράφου Κώστα Βαξεβάνη,  είχε αποκαλύψει τα 2.059 των Ελλήνων με καταθέσεις στο υποκατάστημα της τράπεζας HSBC στη Γενεύη, στον αριθμό 919 της λίστας εμφανιζόταν το όνομα της συζύγου του πρώην υπουργού Γιάννου Παπαντωνίου. «Kourakou Stavroula Businesswoman», αναφερόταν στην συγκεκριμένη εγγραφή. Το περιβάλλον του πρώην υπουργού Γιάννου Παπαντωνίου, είχε τότε δηλώσει: «Καμία σχέση. Αν υπάρχει το όνομα προφανώς δεν είναι η σύζυγος του πρώην υπουργού»...
Ο κ. Γιάννος Παπαντωνίου διετέλεσε Υπουργός Εθνικής Οικονομίας από το 1994, Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών από το 1996 έως τον Οκτώβριο του 2001, και Υπουργός Εθνικής Άμυνας από τον Οκτώβριο του 2001 έως το Μάρτιο του 2004. Θεωρείται ο κύριος εκφραστής της ελληνικής οικονομικής πολιτικής για την ένταξη στην ΟΝΕ. Το όνομα του έχει εμπλακεί στο σκανδάλο της Siemensστο σκάνδαλο των συμβάσεων για τα γερμανικά υποβρύχια, αλλά και στο σκάνδαλο με τα εξοπλιστικά προγράμματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. 
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη παράλληλη έρευνα των δικαστικών Αρχών αλλά και του ΣΔΟΕ για το θέμα των εξοπλιστικών προγραμμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας την περίοδο που υπουργός Εθνικής Άμυνας ήταν ο Γιάννος Παπαντωνίου, ο οποίος σημειωτέον διαδέχθηκε τον κ. Τσοχατζόπουλο στην ηγεσία του υπουργείου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο "φάκελος" του πρώην υπουργού αφορά δυσώδεις υποθέσεις και βρίσκεται στη διάθεση της Δικαιοσύνης εδώ και καιρό. Πιο συγκεκριμένα, το περιεχόμενο του φακέλου αφορά ιδιαίτερα ψηλά ποσά τα οποία διακινήθηκαν στην Ελλάδα επί μία 10ετία ως «μίζες» για εξοπλιστικά προγράμματα.
Όλα ξεκίνησαν όταν οι Αρχές έπεσαν μετά από τις καταγγελίες του πρώην γενικού γραμματέα εξοπλισμών, κ. Ευάγγελου Βασιλάκου, επάνω στο όνομα του πρώην υπουργού, για τον οποίον μάλιστα είχαν δοθεί και παραγγελίες να ελεγχτεί για την περιουσιακή του κατάσταση και τους τραπεζικούς του λογαριασμούς από το ΣΔΟΕ. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι το όνομα του κυρίου Παπαντωνίου «ποζάρει» και στις περιβόητες αναφορές του ΣΔΟΕ οι οποίες απεστάλησαν (στα τέλη Αυγούστου) αρχικά στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα και στη συνέχεια στις εισαγγελικές Αρχές και αφορούν στα πολιτικά πρόσωπα τα οποία ελέγχονται τα τελευταία χρόνια. 


«Είστε ανεπιθύμητη κα Μέρκελ! Ξυπνήσαμε!»

Acordámos, senhora Merkel. Seja mal-vinda a Portugal.
Η Άνγκελα Μέρκελ, ανακηρύχθηκε «persona non grata» στην Πορτογαλία, λίγο πριν την επίσκεψή της στη Λισαβόνα την ερχόμενη Δευτέρα. 
Πάνω από 100 γνωστοί διανοούμενοι και καλλιτέχνες στη χώρα της Ιβηρικής υπογράφουν ανοικτή επιστολή στην οποία χαρακτηρίζουν ανεπιθύμητη την κυρία Μέρκελ καταλογίζοντας της ότι είναι «πρωτεργάτης του νεοφιλελεύθερου δόγματος που καταστρέφει την Ευρώπη». Η Γερμανίδα καγκελάριος αναμένεται στην Λισαβόνα την ερχόμενη Δευτέρα και θα έχει κατ' ιδίαν συναντήσεις με τον Πορτογάλο Πρόεδρο Ανιμπαλ Καβάκο Σίλβα και τον Πορτογάλο πρωθυπουργό Πέντρο Πάσος Κοέλιο, με τους οποίους θα συζητήσει τις μεταρρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν προκειμένου να ξεπεράσει την κρίση η πορτογαλική οικονομία. Επίσης, η κυρία Μέρκελ που θα συνοδεύεται και από Γερμανούς επιχειρηματίες θα μιλήσει κατά τη διάρκεια οικονομικού φόρουμ, ενώ θα επισκεφθεί και το εργοστάσιο της Volkswagen που εδρεύει στην Πορτογαλία. Μεταξύ των προσωπικοτήτων που υπέγραψαν την επιστολή είναι η συγγραφέας Αλίς Βιέιρα, ο σκηνοθέτης Αντόνιο Πέντρο Βασκονσέλος, ο δημοσιογράφος Ντανιέλ Ολιβέιρα, ο ιστορικός Φερνάντο Ρόζας, ο κοινωνιολόγος Αντόνιο Πέντρο Ντόρες, και ο τραγουδιστής Κάρλος Μέντες. 
Στην επιστολή την οποία απευθύνουν στη Μέρκελ, της κάνουν γνωστό ότι την αναγνωρίζουν μόνο ως καγκελάριο της Γερμανίας. «Δεν σε ψηφίσαμε ποτέ και δεν σε αναγνωρίζουμε ως καγκελάριο της Ευρώπης!», σημειώνουν. Της τονίζουν στη συνέχεια ότι δεν είναι ευπρόσδεκτη στην Πορτογαλία: «Εσείς, κυρία καγκελάριος, θεωρείστε persona non grata στην πορτογαλική επικράτεια, γιατί σαφώς και ακατάπαυστα παρεμβαίνετε στις αποφάσεις του πορτογαλικού κράτους, χωρίς να έχετε εκλεγεί δημοκρατικά, από εκείνους που ζουν εδώ, ώστε να έχετε το δικαίωμα να το πράξετε. Ακόμα και η κυβέρνησή μας, για αρκετό καιρό τώρα, έπαψε να τηρεί τους νόμους αυτής της χώρας και το Σύνταγμα της Δημοκρατίας μας».   
Σημειώνουν ότι η συνοδεία Γερμανών επιχειρηματιών, τους προκαλεί οργή γιατί θα «έρθουν να δουν τα ερείπια που προκάλεσε η πολιτική της Μέρκελ, όπως ερείπια άφησε και στην ελληνική, την ιρλανδική, την ισπανική οικονομία» και να αγοράσουν «με τη συνενοχή της πορτογαλικής κυβέρνησης τη δημόσια περιουσία σε τιμή ευκαιρίας.»   
Οι 100 διανοούμενοι και καλλιτέχνες τονίζουν επίσης, μεταξύ άλλων, στη Μέρκελ ότι  είναι η μέγιστη υποστηρικτής του νεοφιλελεύθερου δόγματος που καταστρέφει την Ευρώπη. «Δεν έχετε τη νομιμοποίηση. Όπως εμείς δεν μπλεχτήκαμε στην επιλογή του γερμανικού λαού να επιλέξει ποιοι θα είναι οι εκπρόσωποι του. Το όνομα σας σε αυτή τη χώρα που ζούμε, δεν μπήκε ποτέ σε καμία κάλπη και δεν αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να μας εκπροσωπείτε και ακόμη περισσότερο να παίρνετε πολιτικές αποφάσεις για λογαριασμό μας».   
Αφού προαναγγέλλουν απεργία την ημέρα της επίσκεψης Μέρκελ, «ειδικά» για αυτή, καταλήγουν: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα προσπαθούν να μας αγνοήσουν. Αλλά γινόμαστε όλο και περισσότεροι κάθε μέρα, κα. Μέρκελ. Εδώ και σε όλες τις χώρες. Οι διαδηλώσεις και οι διαμαρτυρίες μας θα γίνονται ισχυρότερες κάθε μέρα. Γνωρίζουμε την αλήθεια όλο και καλύτερα. Οι ιστορίες που μας ξεφουρνίσατε δεν είχαν νόημα, και τώρα ξέρουμε ότι είναι ψέματα. Ξυπνήσαμε κα Μέρκελ! Και στην Πορτογαλία είστε ανεπιθύμητη!» 
Dear chancellor Merkel,
We start by saying we address you only as chancellor of Germany. We did not vote for you and do not acknowledge the existence of a chancellor of Europe. We, the subscribers of this open letter, write to you as free citizens. Citizens of a country you wish to visit on the next 12th of November, as well as citizens in solidarity with all the countries attacked by austerity.
Due to the character of the announced visit, those who have to struggle daily with the dire economic and social situation in Portugal, must stress that you are not welcome. You should be considered persona non grata in Portuguese territory because you clearly come to interfere with the Portuguese State’s decisions without being democratically mandated by those who live here.
Even so, because our government has of late ceased to obide with the laws of this country and its Republican constitution, we address this letter directly to you. The presence of many great businessman in your entourage is an outrage. Under the guise of “foreign investment”, you will bring a group of people that will come to plunder the ruins in which your policies have left the Portuguese economy, as well as those of Greece, Ireland, Italy and Spain.
Your delegation is composed not only by those who have coerced the Portuguese state, with the connivance of its government, to privatize it’s property and most valuable assets, but also by the potential beneficiaries of those properties and assets, bought today at fire-sale prices.
This letter cannot and should not be seen as any sort of nationalist of chauvinist vindication – it’s a direct address to you as the chief promoter of the Neoliberal doctrine which is ruining Europe. We do not address the German people who have all the democratic legitimacy to elect whomever they want for their representative offices. However, in this country where we live, your name was never on any ballot. We did not elect you. As such, we do not recognize you the right to represent us and even less the right to make political decisions on our behalf. And we are not alone.
On the 14th of November, two days after your announced visit, we will rise with several others in a general strike which will include many European countries. It will be a strike against the governments which have betrayed and still betray the trust the citizens deposited on them, a strike against the austerity applied by them.
But do not delude yourself, chancellor. It will be a strike against the austerity imposed by the troika and against all those which intend to transform it into an authoritarian regime. It will be a strike against you, Mme. Merkel. And if we salute the people of Greece, Spain, Italy Cyprus and Malta, we also salute the German people who suffer with us.
We know very well that the Wirtschaftswunder, Germany’s “economical miracle”, was built on the basis of successive debt pardons by its main creditors. We know that the supposed current German economic thrust is built on a brutal crackdown on wages for over 10 years and the massive promotion of precarious labour, temporary and low-wage work that afflicts a great part of the German people.
That also shows the perspective you, chancellor Merkel, have for your own country. It’s very likely that you won’t reply. And it’s probable that the Portuguese government, subservient, weak and feeble, will receive you with flowers and applause. But the truth, chancellor, is that the majority of the Portuguese population blatantly disapproves of this government and the way in which it is destroying the country, supported by the troika and yourself.
Even if you choose a secret route and a private airport to get away from the demonstrations against your visit, you have to know that they will occur all around the country. And they will be protests against you and what you represent. Your entourage may try and ignore us.
The European Commission, the International Monetary Fund and the European Central Bank may try to ignore the streets. But we are more and more, Mme. Merkel. Here and in all countries. Our protests will be stronger and stronger. We become more aware of reality every day. The stories you have all told us were always awkward and now we know they were full-out lies.
We have awaken, Mme. Merkel. You are an ill and unwelcome guest. 
Lisbon, November 7, 2012

Αγαπήτη καγκελάριε Μέρκελ,
Ξεκινάμε αυτό το γράμμα σημειώνοντας ότι σας απευθυνόμαστε ως καγκελάριο της Γερμανίας. Δεν σας ψηφίσαμε και δεν αναγνωρίζουμε την ύπαρξη καγκελαρίου της Ευρώπης. Εμείς, οι υπογράφοντες αυτής της ανοιχτής επιστολής, σας γράφουμε ως ελεύθεροι πολίτες. Ως πολίτες μίας χώρας την οποία επιθυμήτε να επισκεφτείτε την ερχόμενη δωδεκάτη του Νοέμβρη, καθώς και ως πολίτες οι οποίοι συμπαραστέκοντε σε όλες τις χώρες οι οποίες έχουν πληγεί από την λιτότητα. Λόγω του χαρακτήρα της προαναγγελθούσης επίσκεψης, εκείνοι οι οποίοι πρέπει να παλεύουν καθημερινώς με την έσχατη οικονομική και κοινωνική κατάσταση στην Πορτογαλλία, πρέπει να σας κάνουμε σαφές ότι δεν είσαστε ευπρόσδεκτη. Θα πρέπει να θεωρήστε ως persona non grata σε πορτογαλλέζικο έδαφος, γιατί έρχεστε σαφώς για να παρέμβετε στις αποφάσεις του πορτογαλλέζικου κράτους χωρίς να έχετε εκλεγεί δημοκρατικά από τους κατοίκους αυτού του τόπου.
Πολύ περισσότερο, καθώς η κυβέρνησή μας έχει προσφάτως σταματήσει να ακολουθεί τους νόμους αυτής της χώρας και του δημοκρατικού της συντάγματος, αυτή η επιστολή απευθύνεται σε εσάς ευθέως. Η παρουσία πολλών μεγαλο-επιχειρηματιών στην συνοδεία σας είναι κάτι το εξοργιστικό. Υπό την επικάληψη ‘ξένης επένδυσης’, θα φέρετε μία ομάδα ανθρώπων οι οποίοι θα έρθουν για να λεηλατήσουν τα ερείπια της πορτογαλλέζικης οικονομίας που οι δικές σας πολιτικές δημιούργησαν, όπως στις περιπτώσεις της Ελλάδας, της Ιρλανδίας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Η αντιπροσωπεία σας αποτελείται όχι μόνο από εκείνους τους οποίους ανάγκασαν το πορτογαλλέζικο κράτος, με την συγκατάθεση της κυβέρνησής του, να ιδιωτικοποίησουν την περιούσια και τα πιο πολύτιμα αγαθά του, αλλά επίσης και από αυτούς που θα επωφεληθούν από την αγορά αυτών των περιουσιακών στοιχείων σε τιμές εξευτελιστικά χαμηλές.
Η παρούσα επιστολή δεν μπορεί και δεν πρέπει να ειδωθεί ως ένα είδος εθνικιστικής και σωβινιστικής υπεράσπισης – απευθύνεται σε εσάς άμεσα ως την κυρίαρχη προαγωγό του Νεοφιλελεύθερου δόγματος το οποίο καταστρέφει την Ευρώπη. Δεν απευθυνόμαστε στον γερμανικό λαό, ο οποίος έχει όλη την δημοκρατική νομιμοποίηση να εκλέγει οποιονδήποτε επιθυμεί για να τον εκπροσωπεί. Όμως, σε αυτήν την χώρα στην οποία ζούμε, το όνομά σας δεν εμφανίστηκε σε κανένα ψηφοδέλτιο. Δεν σας ψηφίσαμε εμείς. Επομένως, δεν σας αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να μας εκπροσωπείτε και πολύ λιγότερο το δικαίωμα να λαμβάνετε πολιτικές αποφάσεις εκ μέρους μας.
Και δεν είμαστε μόνοι μας. Στις 14 του Νοέμβρη, δύο ημέρες μετά την ανακοινωμένη σας επίσκεψη, θα προβούμε με αρκετούς άλλους σε γενική απεργία η οποία θα συμπεριλαμβάνει πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Θα είναι μία απεργία ενάντια στις κυβερνήσεις οι οποίες έχουν προδώσει και συνεχίζουν να προδίδουν την εμπιστοσύνη των πολιτών, μία απεργία ενάντια στην λιτότητα που έχει εφαρμοσθεί σε βάρος τους. Αλλά μην έχετε αυταπάτες, καγκελάριε. Θα είναι μία απεργία εναντίον της λιτότητας που επέβαλε η τρόικα και εναντίον όλων εκείνων που αποσκοπούν να την μεταμορφώσουν σε ένα απολυταρχικό καθεστώς. Θα είναι μία απεργία εναντίον σας, μαντάμ Μέρκελ. Και αν χαιρετίζουμε τον λαό της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Κύπρου και της Μάλτας, επίσης χαιρετίζουμε τον λαό της Γερμανίας ο οποίος υποφέρει μαζί με εμάς. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το Wirtschaftswunder, το ‘οικονομικό θαύμα’ της Γερμανίας, χτίστηκε στη βάση διαδοχικών χρεωστικών συγχωρέσεων από τους κύριους πιστωτές της. Γνωρίζουμε ότι η σημερινή υποτιθέμενη γερμανική οικονομική ώθηση χτίστηκε πάνω σε μία απάνθρωπη μείωση των μισθών για παραπάνω από 10 χρόνια και την μαζική προαγωγή επισφαλούς εργασίας, προσωρινής και χαμηλόμισθης, η οποία μαστίζει ένα μεγάλο μέρος του γερμανικού πληθυσμού. Κάτι τέτοιο καταδεικνύει την προοπτική που εσείς, καγκελάριε Μέρκελ, έχετε για την ίδια σας την χώρα.
Είναι πολύ πιθανόν να μην απαντήσετε. Και είναι επίσης πολύ πιθανό ότι η πορτογαλλέζικη κυβέρνηση, όντας δουλοπρεπής, αδύναμη και φιλασθενής, να σας υποδεχθεί μετά λουλουδιών και χειροκοτημάτων. Αλλά η αλήθεια είναι, καγκελάριε, ότι η πλειοψηφία του πορτογαλλέζικου πληθυσμού αποδοκιμάζει ολοφάνερα την παρούσα κυβέρνηση και τον τρόπο με τον οποίο καταστρέφει την χώρα, υποστηριζόμενη από την τρόικα και εσάς. Ακόμη και αν επιλέξετε μία μυστική διαδρομή και ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο για να αποφύγετε τις διαδηλώσεις κατά την επίσκεψή σας, θα πρέπει να ξέρετε ότι τούτες θα πραγματοποιηθούν σε όλη τη χώρα. Και θα είναι διαδηλώσεις κατά εσάς και του ό,τι εκπροσωπείτε. Η αντιπροσωπεία σας μπορεί να προσπαθήσει να μας αγνοήσει. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μπορεί να προσπαθούν να αγνοήσουν τα συμβάντα στους δρόμους. Αλλά είμαστε ολοένα και περισσότεροι, μαντάμ Μέρκελ. Εδώ και σε όλες τις χώρες. Οι διαμαρτυρίες μας θα δυναμώνουν ολοένα και πιο πολύ. Συνειδητοποιούμε την πραγματικότητα μέρα με τη μέρα. Οι ιστορίες που μας λέγατε τόσο καιρό ακούγονταν πάντα περίεργες και τώρα ξέρουμε ότι ήταν επέσχυντα ψέματα.
Ξυπνήσαμε μαντάμ Μέρκελ. Είσαστε ένας κακοδεχούμενος επισκέπτης.
Λισαβόνα 7 Νοεμβρίου 2012.
Cara chanceler Merkel,
Antes de mais, gostaríamos de referir que nos dirigimos a si apenas como chanceler da Alemanha. Não votámos em si e não reconhecemos que haja uma chanceler da Europa. Nesse sentido, nós, subscritores e subscritoras desta carta aberta, vimos por este meio escrever-lhe na qualidade de cidadãos e cidadãs. Cidadãos e cidadãs de um país que pretende visitar no próximo dia 12 de Novembro, assim como cidadãos e cidadãs solidários com a situação de todos os países atacados pela austeridade. Pelo carácter da visita anunciada e perante a grave situação económica e social vivida em Portugal, afirmamos que não é bem-vinda. A senhora chanceler deve ser considerada persona non grata em território português porque vem, claramente, interferir nas decisões do Estado Português sem ter sido democraticamente mandatada por quem aqui vive.
Mesmo assim, como o nosso governo há algum tempo deixou de obedecer às leis deste país e à Constituição da República, dirigimos esta carta directamente a si. A presença de vários grandes empresários na sua comitiva é um ultraje. Sob o disfarce de "investimento estrangeiro", a senhora chanceler trará consigo uma série de pessoas que vêm observar as ruínas em que a sua política deixou a economia portuguesa, além da grega, da irlandesa, da italiana e da espanhola. A sua comitiva junta não só quem coagiu o Estado Português, com a conivência do governo, a privatizar o seu património e bens mais preciosos, como potenciais beneficiários desse património e de bens públicos, comprando-os hoje a preço de saldo.
Esta interpelação não pode nem deve ser vista como uma qualquer reivindicação nacionalista ou chauvinista – é uma interpelação que se dirige especificamente a si, enquanto promotora máxima da doutrina neoliberal que está a arruinar a Europa. Tão pouco interpelamos o povo alemão, que tem toda a legitimidade democrática para eleger quem quiser para os seus cargos representativos. No entanto, neste país onde vivemos, o seu nome nunca esteve em nenhuma urna. Não a elegemos. Como tal, não lhe reconhecemos o direito de nos representar e menos ainda de tomar decisões políticas em nosso nome. 
E não estamos sozinhos. No próximo dia 14 de Novembro, dois dias depois da sua anunciada visita, erguer-nos-emos com outros povos irmãos numa greve geral que inclui muitos países europeus. Será uma greve contra governos que traíram e traem a confiança depositada neles pelas cidadãs e cidadãos, uma greve contra a austeridade conduzida por eles. Mas não se iluda, senhora chanceler. Também será uma greve contra a austeridade imposta pela troika e por todos aqueles que a pretendem transformar em regime autoritário. Será, portanto, uma greve também contra si. E se saudamos os nossos povos irmãos da Grécia, de Espanha, de Itália, do Chipre e de Malta, saudamos também o povo alemão que sofre connosco. Sabemos bem que o Wirtschaftswunder, o “milagre económico” alemão, foi construído com base em perdões sucessivos da dívida alemã por parte dos seus principais credores. Sabemos que a suposta pujança económica alemã actual é construída à custa de uma brutal repressão salarial que dura há mais de dez anos e da criação massiva de trabalho precário, temporário e mal-remunerado, que aflige boa parte do povo alemão. Isto mostra também qual é a perspectiva que a senhora Merkel tem para a Alemanha. 
É plausível que não nos responda. E é provável que o governo português, subserviente, fraco e débil, a receba entre flores e aplausos. Mas a verdade, senhora chanceler, é que a maioria da população portuguesa desaprova cabalmente a forma como este governo, sustentado pela troika e por si, está a destruir o país. Mesmo que escolha um percurso secreto e um aeroporto privado, para não enfrentar manifestações e protestos contra a sua visita, saiba que essas manifestações e protestos ocorrerão em todo o país. E serão protestos contra si e aquilo que representa. A sua comitiva poderá tentar ignorar-nos. A Comissão Europeia, o Fundo Monetário Internacional e o Banco Central Europeu podem tentar ignorar-nos. Mas somos cada vez mais, senhora Merkel. Aqui e em todos os países. As nossas manifestações e protestos terão cada vez mais força. Cada vez conhecemos melhor a realidade. As histórias que nos contavam nunca bateram certo e agora sabemos serem mentiras descaradas.
Acordámos, senhora Merkel. Seja mal-vinda a Portugal.
Lisboa, 7 de Νovembro de 2012.



Νενέκοι...

Την ώρα που 153 βουλευτές υπερψήφιζαν στην βουλή το τρίτο μνημόνιο ένας 60χρονος πρώην οικοδόμος αυτοκτονούσε γιατί του έκοψαν την αναπηρική σύνταξη!
«Δεν θα ξαναγυρίσω σπίτι γιατί αισθάνομαι άχρηστος. Δεν έχω να σας προσφέρω τίποτα» ήταν τα τελευταία λόγια που είπε στους συγγενείς του ένας 60χρονος συνταξιούχος οικοδόμος στη Σιάτιστα. Ο 60χρονος  έβαλε τέλος στη ζωή του όταν ενημερώθηκε από το ΙΚΑ ότι δεν δικαιούται πλέον να εισπράττει την αναπηρική του σύνταξη, η οποία ήταν και το μοναδικό εισόδημα που προσέφερε στην οικογένειά του. Το σώμα του βρήκε αλλοδαπός βοσκός στην δύσβατη ορεινή περιοχή Βέλια μεταξύ Σιάτιστας και Γαλατινής, κρεμασμένο από βράχο, και ειδοποίησε άμεσα τις αρχές. Σχεδόν την ίδια ώρα οι "πατέρες" του έθνους υπερψήφιζαν στην βουλή το τρίτο μνημόνιο: 153 βουλευτές από την Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ ψήφισαν «Ναι», και 16 βουλευτές της ΔΗΜΑΡ ψήφισαν «Παρών». Και δυστυχώς πολλοί από αυτούς συνεχίζουν να υποστηρίζουν ότι με την ψήφο τους "σώζουν την Ελλάδα"! Προφανώς κάποιοι από αυτούς είτε μας δουλεύουν "ψιλό γαζί" είτε έχουν μεγάλο "νοητικό πρόβλημα": γιατί το μόνο που δεν θέλουμε να πιστέψουμε είναι ότι όλοι τους είναι υπάλληλοι της τρόικας-κοινώς "Νενέκοι"! 

7/11/12

"Δεν επιτρέπεται οι Έλληνες να απεργούν!"

Μέρκελ: «Δεν μπορεί οι Έλληνες να απεργούν για κάθε ιδιωτικοποίηση!»
«Δεν μπορεί οι Έλληνες να απεργούν για κάθε ιδιωτικοποίηση!» προειδοποίησε από το βήμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες η Γερμανίδα Καγκελάριος Αγκελα Μέρκελ. Η κ. Μέρκελ αναγνώρισε (;) ότι η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα είναι αρνητική και παραδέχτηκε πως τα οικονομικά βάρη δεν μπορεί να πέφτουν μόνο σε μισθωτούς και συνταξιούχους. Τόνισε ότι οι δυσκολίες της χώρας ξεκίνησαν όταν το έλλειμμα έφτασε το 15% και οι αγορές έπαψαν να της δανείζουν. «Αυτή ήταν η έναρξη της κρίσης», είπε η Γερμανίδα Καγκελάριος, σημειώνοντας παράλληλα πως κανείς δεν επέβαλε στην Ελλάδα περιορισμούς (;).
Συνεχίζοντας και σε έντονο ύφος η καγκελάριος Μέρκελ κατήγγειλε την στάση των Ελλήνων απεργών που την ίδια στιγμή είχαν πλημμυρίσει την Αθήνα διαδηλώνοντας κατά του νέου Μνημονίου: «Δεν είναι δυνατόν κάθε φορά που πάει να γίνει μια ιδιωτικοποίηση στην Ελλάδα να γίνονται απεργίες. Δεν είναι δυνατόν τα μέσα μαζικής μεταφοράς να μην μπορούν να εισπράξουν τα κόμιστρα και οι φορολογικές υπηρεσίες να μην μπορούν να εισπράξουν τα έσοδα σε ένα κράτος που είναι υδροκέφαλο. Αν αυτά τα πράγματα στην Ευρώπη δεν μπορούμε να τα λέμε φιλικά ο ένας στον άλλον και αν όταν τα λέμε μας αντιμετωπίζουν σαν Αρειανούς, δεν πρόκειται να προχωρήσουμε».
Η Αγκελα Μέρκελ υπογράμμισε με νόημα ότι άλλα κράτη που η ίδια θεωρεί υπόδειγμα δημοσιονομικής προσαρμογής και πειθαρχίας όπως η Λιθουανία, η Λετονία και η Εσθονία έκαναν τεράστια προσπάθεια εν καιρώ οικονομικής κρίσης και σήμερα έχουν πετύχει να έχουν οικονομική ανάπτυξη. «Στην Ευρώπη έχουμε νέα κράτη μέλη που υποχρεώθηκαν να υποστούν πάρα πολλές θυσίες για να μπορέσουν να προχωρήσουν», δήλωσε χαρακτηριστικά η Γερμανίδα καγκελάριος
«Κάποιος πρέπει να πει στους Έλληνες ότι δεν είναι σωστό να απεργούν σε κάθε ιδιωτικοποίηση, ότι δεν γίνεται να έχουν ένα κράτος που δεν συλλέγει τους φόρους του, ότι τα υπουργεία δεν μπορούν καν να συνεργαστούν μεταξύ τους, ότι οι δημόσιες συγκοινωνίες δεν μάζευαν αρκετά έσοδα ούτε κάν για να πληρώσουν τους μισθούς των υπαλλήλων τους, ότι μερικές συντάξεις ήταν πολύ μεγάλες, ότι το κράτος είναι τεράστιο», τόνισε για μια ακόμη φορά στην ομιλία της η γερμανίδα καγκελάριος, επιδιώκοντας να στείλει μήνυμα όχι μόνο στους Έλληνες απεργούς αλλά σε όλους τους εργαζόμενους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ταυτόχρονα η καγκελάριος της Γερμανίας κάλεσε όλους τους Ευρωπαίους ηγέτες να προχωρήσουν σε συμφωνία για ένα σχέδιο ευρύτερης δημοσιονομικής και οικονομικής ενοποίησης που θα τεθεί σε ισχύ τα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Όπως εξήγησε η ευρωζώνη μπορεί να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των αγορών προχωρώντας σε μεταρρυθμίσεις και στην συμφωνία για έναν οδικό χάρτη για βαθύτερη ενότητα. «Θα εργαστώ για να διασφαλίσω τον Δεκέμβριο έναν φιλόδοξο οδικό χάρτη για την ανανέωση της οικονομικής και νομισματικής μας ένωσης, ο οποίος θα περιλαμβάνει σαφή μέτρα που μπορούν να υλοποιηθούν τα επόμενα δύο με τρία χρόνια», αναφερόμενη στη σύνοδο κορυφής των ηγετών της ΕΕ που προγραμματίζεται για τα μέσα Δεκεμβρίου με αντικείμενο το κοινό νόμισμα.
Συγκεκριμένα, η Γερμανίδα καγκελάριος έθεσε τέσσερις άξονες πάνω στους οποίους πρέπει να προχωρήσει η ΕΕ, στους οποίους περιλαμβάνεται η εναρμόνιση του ρυθμιστικού πλαισίου των χρηματοοικονομικών αγορών, η στενότερη ολοκλήρωση της δημοσιονομικής και οικονομικής πολιτικής και βήματα για να διασφαλιστεί η μεγαλύτερη δημοκρατική νομιμότητα (!) για τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε ευρωπαϊκό επίπεδο..
Επιπλέον επανέλαβε και την θέση της ότι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί πρέπει να είναι σε θέση να παρεμβαίνουν στους εθνικούς προϋπολογισμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες της ΕΕ κάνοντας ακόμη λόγο για στενότερο συντονισμό στις πολιτικές για την εργασία και τη φορολογία με σεβασμό στην κυριαρχία των κρατών.
Οι Ευρωπαίοι πρέπει επίσης να είναι «φιλόδοξοι και απαιτητικοί και να μην διστάζουν μπροστά σε μια αλλαγή», σημείωσε. «Δεν μπορεί να αποκλειστεί η μεταβίβαση εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων στην ΕΕ», πρόσθεσε. Η Άνγκελα Μέρκελ κάλεσε τέλος τους Ευρωπαίους πολίτες να συνειδητοποιήσουν το κοινό τους μέλλον και την ανάγκη ενδυνάμωσης της Ε.Ε «Πρέπει να βιώσουμε τον εξευρωπαϊσμό του εθνικού μας επιπέδου. Κάθε Ευρωπαίος πολίτης πρέπει να κατανοήσει πως μόνο με την Ευρώπη μπορεί να επιτύχει. Η Ευρώπη είναι πιο ισχυρή από τα εθνικά κράτη. Και για αυτό χρειαζόμαστε περισσότερη δημοκρατική νομιμοποίηση στην ίδια την Ευρώπη».



Μια κοινωνία βαθιά διχασμένη και γεμάτη μίσος...


Του Γιώργου Δελαστίκ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Αποφράδα μέρα η σημερινή. Ισως και να περάσει στην Ιστορία για τα κακά και τις συμφορές που θα φέρει στον τόπο η υπερψήφιση εκ μέρους των βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, με την ανοιχτή ή συγκαλυμμένη συνενοχή και εκείνων της ΔΗΜΑΡ, του νέου πακέτου μέτρων λιτότητας που μοναδικό στόχο έχουν τον οικονομικό εξανδραποδισμό των Ελλήνων και την πλήρη εθνική εξαχρείωση της Ελλάδας.
Οι παραστάσεις πολιτικού θεάτρου διάφορων απίθανων τύπων που με τη δημοκρατική ψήφο του ελληνικού λαού εισχώρησαν στις τάξεις του κλαμπ των αντιπροσώπων του έθνους, έλαβαν τέλος. Ηρθε η ώρα της κρίσεως. Η ώρα της ψήφου, όταν τα πτερόεντα έπεα του κάθε βουλευτή γίνονται έργα υπέρ ή κατά του λαού και της χώρας μας. Μιλώντας την Κυριακή προς τους βουλευτές της ΝΔ, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς ομολόγησε και μια αλήθεια αναφερόμενος στη μνημονιακή πολιτική. «Χάσαμε ως Ελληνες τα τελευταία δύο χρόνια από μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, από μειώσεις δαπανών του δημοσίου, από αύξηση των φόρων, από την ύφεση και την ανεργία το 35% του βιοτικού μας επιπέδου. Πρόκειται για τεράστια καθίζηση ευημερίας μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί ποτέ στη μεταπολεμική Ευρώπη» παραδέχτηκε.
Οντως ποτέ, σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, σε καμία εποχή, κανένας λαός δεν έχασε σε καιρό ειρήνης τόσο πολλά όσα οι Ελληνες αυτά τα τρία καταραμένα χρόνια εξαιτίας της ασκούμενης πολιτικής από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ στη βάση του μνημονίου που επέβαλαν στη χώρα μας οι επικυρίαρχοι Γερμανοί και οι υπόλοιποι της ΕΕ, με την πλήρη και πρόθυμη συνεργασία της ηγεσίας των δύο κομμάτων - πυλώνων του συστήματος.
Τίποτα στην Ελλάδα δεν θα παραμείνει ίδιο μετά την ψηφοφορία στη Βουλή απόψε τη νύχτα. Η αυριανή μέρα θα ξημερώσει με την Ελλάδα βαρύτατα τραυματισμένη, βαθύτατα διχασμένη, ενδεχομένως για πολλές δεκαετίες. Δεν αποκλείεται καθόλου να επακολουθήσουν δραματικά πολιτικά γεγονότα τα επόμενα χρόνια - και δεν αναφερόμαστε φυσικά στη θέση εντός ή εκτός κυβέρνησης εγχώριων πολιτικών σαλτιμπάγκων, αυτά είναι ασημαντότητες.
Εχουμε κατά νου πρωτίστως διεθνή και δευτερευόντως εσωτερικά γεγονότα αντίστοιχης τραγικότητας με εκείνα που έλαβαν χώρα πριν, κατά και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο στην Ευρώπη. Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς εμφορείται ήδη από τη... λουδοβίκεια νοοτροπία «το κράτος είμαι εγώ»! Αυτό συνάγεται από την ομιλία προς τους βουλευτές του την Κυριακή, όταν τους ζήτησε να υπερψηφίσουν το νέο πακέτο μέτρων που θα βυθίσει τους Ελληνες και την Ελλάδα σε πρωτοφανή κοινωνικά Τάρταρα.
«Υπάρχουν εκείνοι που κάνουν το άλμα προς τα μπρος, όπως υπάρχουν κι εκείνοι που μένουν κολλημένοι στις λάσπες του παλιού... Εκεί βρισκόμαστε τώρα, ανάμεσα στη Σκύλλα και στη Χάρυβδη των δύο άκρων που σε ένα πράγμα συμφωνούν μεταξύ τους, μόνο σε ένα: να μην περάσει η πολιτική αυτής της κυβέρνησης...Συμφωνούν μόνο στο να σκοτώσουν το μέλλον αυτής της κυβέρνησης» είπε μεταξύ άλλων ο Α. Σαμαράς. Καλά, ας μη σχολιάσουμε το γεγονός ότι οι κατά τον πρωθυπουργό «λάσπες του παλιού» είναι η ευημερία του ελληνικού λαού, ενώ το «άλμα προς τα μπρος» που αυτός εκπροσωπεί είναι η πτώση στον οικονομικό και κοινωνικό Καιάδα. Το σημαντικότερο είναι ότι ο Α. Σαμαράς διακηρύσσει πως όσοι έχουν στόχο να μην περάσει η πολιτική της κυβέρνησής του συνιστούν «τη Σκύλλα και τη Χάρυβδη των δύο άκρων»! Η πλειοψηφία του ελληνικού λαού δηλαδή αποτελεί «τα δύο άκρα» κατά Σαμαρά, αφού η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ είχαν πάρει συνολικά τον Ιούνιο το 48% των ψήφων, ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι σήμερα βρίσκονται δημοσκοπικά πολύ χαμηλότερα. Εχθρός και «δύο άκρα» ο μισός ελληνικός λαός, λοιπόν. «Σκύλλα και Χάρυβδη», κατά τον πρωθυπουργό. Με αυτή τη νοοτροπία, τα σύννεφα της σύγκρουσης μαζεύονται βαριά στον ουρανό...

6/11/12

Χα, χα, χα... Μειδιώ ειρωνικά!


ΥΠΕΚΑ: Το έλλειμμα στον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ προαπαιτούμενο από την τρόικα για την εκταμίευση της δόσης! 

Η αντιμετώπιση του τεράστιου ελλείμματος στον Ειδικό Λογαριασμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αποτελεί ένα από τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης, παραδέχθηκαν ανοιχτά σήμερα κύκλοι του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, σύμφωνα με δημοσίευμα του "Capital.gr"! Υπενθυμίζεται ότι το έλλειμμα του λογαριασμού από τον οποίο πληρώνονται οι παραγωγοί πράσινης ενέργειας διαμορφώνεται σήμερα στα 370 εκατ. ευρώ και βαίνει καθημερινά αυξανόμενο, λόγω της επιταχυνόμενης διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών στο ενεργειακό ισοζύγιο και των υψηλών τιμών απορρόφησης της ενέργειας από τις ΑΠΕ.
Το Υπουργείο επισημαίνει, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ότι το Δημόσιο έχει συνεισφέρει με πολλούς τρόπους στη μείωση των ελλειμμάτων (έσοδα από δημοπρασίες ρύπων που έχουν αποφέρει 120 εκατ. ευρώ και αναμένονται άλλα 30 - 35 εκατ. ως το τέλος του χρόνου, επιβολή τέλους στη λιγνιτική παραγωγή από το οποίο συγκεντρώθηκαν 25 εκατ., αύξηση του τέλους ΑΠΕ που πληρώνουν οι καταναλωτές με πρόσθετα έσοδα 100 εκατ. για το 2011 και ακόμη περισσότερα το 2012). Παράλληλα, προχώρησε σε μείωση των εγγυημένων τιμών απορρόφησης της πράσινης ενέργειας, αναστολή της διαδικασίας αδειοδότησης και χορήγησης προσφορών σύνδεσης στα φωτοβολταϊκά και αποφασίστηκε η εκχώρηση μέρους του τέλους της ΕΡΤ για τη χρηματοδότηση των ΑΠΕ.
Σύμφωνα με το υπουργείο και παρά τη λήψη όλων αυτών των μέτρων αναγκαία ήταν και η επιβολή έκτακτης εισφοράς στα φωτοβολταϊκά, καθώς το έλλειμμα συνεχίζει να εκτροχιάζεται.
Κύκλοι τόσο του Υπουργείου όσο και της "αγοράς τονίζουν" πως παρά την εισφορά που αναγκαστικά επιβλήθηκε στα φωτοβολταϊκά, η απόδοση των επενδύσεων στον τομέα της ηλιακής ενέργειας παραμένει υψηλή και ελκυστική για τους ενδιαφερόμενους.
Το Υπουργείο τονίζει ακόμη, ότι:
• Τα οικιακά φωτοβολταϊκά, λόγω του κοινωνικού τους χαρακτήρα ως ένα επιπλέον έσοδο στον οικογενειακό προϋπολογισμό, έχουν εξαιρεθεί τόσο από την αναστολή για νεοεισερχόμενες επενδύσεις όσο και από την εισφορά.
• Δεν υπάρχει εισφορά για όσους έχουν κλειδώσει τιμή μετά τον Αύγουστο του 2012, με τις νέες δηλαδή μειωμένες εγγυημένες τιμές.
• Το αρχικό προαπαιτούμενο με στενότερο χρονικό ορίζοντα μηδενισμού μάλιστα του ελλείμματος και όχι σταδιακής μείωσης, προέβλεπε πολύ σκληρότερα μέτρα (αναδρομική περικοπή feed in tariffs, μείωση ενέργειας που αγοράζει το σύστημα από φωτοβολταϊκά, υψηλότερα ποσοστά εισφοράς).
Με το σύνολο των μέτρων του ΥΠΕΚΑ, αποφεύχθηκε υπέρογκη αύξηση του τέλους ΑΠΕ (ΕΤΜΕΑΡ) στο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, η οποία διαμορφώνεται σε 1 ευρώ/μήνα μεσοσταθμικά για τον τυπικό οικιακό καταναλωτή.
Η εισφορά δεν αφορά σε άλλες τεχνολογίες ΑΠΕ (π.χ. αιολικά, βιομάζα) γιατί το κόστος κατασκευής τους παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα οι εγγυημένες τιμές που απολαμβάνουν είναι σχετικά χαμηλές.
Βέβαια στην πραγματικότητα η κατάσταση δεν είναι για γέλια αλλά είναι για κλάματα! Θυμηθείτε τι γράφαμε  εμείς πριν από καιρό και μας χαρακτήριζαν "γραφικούς":

Η Ελλάδα φλερτάρει με την τυραννία και οι Ευρωπαίοι κοιτάζουν αλλού!


Ένα πολύ καυστικό άρθρο στον Observer θέτει προ των ευθυνών τους τούς ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το θέμα της Ελλάδας...
Μάλλον διάθεση για «πλάκα» θα πρέπει να είχαν οι Σκανδιναβοί όταν απέδιδαν το βραβείο Νόμπελ Ειρήνης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, εξαίροντας την προσήλωσή της στις αξίες της «συμφιλίωσης, της δημοκρατίας και των ανθρώπινων δικαιωμάτων». Διότι αν η αρμόδια επιτροπή είχε σαφέστερη αντίληψη του πνεύματος των καιρών δεν θα μοίραζε βραβεία, αλλά καταγγελίες για την άνοδο του νεοναζισμού και την καταπάτηση της ελευθερίας της έκφρασης στην Ελλάδα...  Σε αυτή την παραδοξότητα στέκεται πρόσφατο δημοσίευμα του Observer, εστιάζοντας στην περίπτωση της Ελλάδας και της δίωξης του Κώστα Βαξεβάνη την προηγούμενη εβδομάδα με αφορμή τη δημοσίευση της φερόμενης «λίστας Λαγκάρντ», τη στιγμή που οι Έλληνες διαβιούν υπό το ζυγό ατέλειωτων, ολοένα και πιο επαχθών μέτρων λιτότητας και το εγχώριο ακαθάριστο προϊόν της χώρας συρρικνώνεται με ρυθμούς που μόνο τρόμο μπορούν να προκαλέσουν. 
«Η Ελλάδα φλερτάρει με την τυραννία και η Ευρωπαϊκή Ένωση περί άλλων τυρβάζει», αναφέρει το δημοσίευμα, και τονίζει πως για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα η χώρα μας «σίγουρα φταίει η ανοχή της Ελληνικής κοινωνίας προς τη διαφθορά. Φταίνε και οι τραπεζίτες για το κραχ. Σημαντικό μέρος του φταιξίματος όμως πρέπει να καταλογιστεί και στους Ευρωπαίους πολιτικούς και γραφειοκράτες που δέχθηκαν την Ελλάδα (καθώς και τις υπόλοιπες χώρες της νότιας Ευρώπης) σε μία νομισματική ένωση, η οποία έχει εγκλωβίσει τη χώρα σε μειονεκτική θέση, αρνούμενη τη διαγραφή χρεών που η τελευταία δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεπληρώσει». Για να καταλήξει: «Η Ελλάδα είναι η Βαϊμάρη των ευρωκρατών στο Αιγαίο. Βοήθησαν στο να οικοδομηθεί.»

Μόνη λύση η έξοδος από την Ευρωζώνη!



Την προτροπή να σταματήσουν να δανείζουν την Ελλάδα προκειμένου αυτη ... να σωθεί βγαίνοντας από την Ευρωζώνη, απευθύνει προς τους διεθνείς πιστωτές της χώρας μας το Πρακτορείο Bloomberg.
«Αν θέλετε να σώσετε την Ελλάδα, σταματήστε να της δανείζετε χρήματα», αυτός είναι ο τίτλος σημερινού άρθρου του Bloomberg στο οποίο φιλοξενεί εκτενή ανάλυση του Klaus Adam, καθηγητή Οικονομικών στο πανεπιστήμιο του Mannheim. 
Όπως εξηγεί ο καθηγητής, το ελληνικό πρόγραμμα έχει εκτροχιαστεί πλήρως και στο τέλος του τρέχοντος έτους η οικονομία της Ελλάδας θα έχει συρρικνωθεί περίπου κατά το ένα πέμπτο σε σχέση με πέντε χρόνια πριν, ενώ η κυβέρνηση της χώρας προβλέπει περαιτέρω ύφεση 4,5% το 2013. Για ακόμα μια φορά τα μεγέθη αποδεικνύονται απαισιόδοξα και περιγράφουν μια ζοφερή πραγματικότητα. 
Αυτή η κατάρρευση εξηγεί το δράμα αυτής της εβδομάδας, καθώς η ελληνική κυβέρνηση καταθέτει προς ψήφιση στη Βουλή το νέο σκληρό προϋπολογισμό που περιέχει δεκάδες μέτρα εν μέσω βαθιάς ύφεσης, την ώρα που οι διεθνείς πιστωτές εξετάζουν την εκταμίευση ή μη της επόμενης δόσης των 31,5 δις. ευρώ προς την Ελλάδα, προκειμένου να διασφαλίσουν για άλλους λίγους μήνες την επιβίωση της χώρας εντός ευρωζώνης. 
Δεδομένης όμως αυτής της απελπιστικής κατάστασης, εντύπωση προκαλεί, σύμφωνα με τον Adam, πως η Ελλάδα συνεχίζει να δανείζεται με αυτούς τους φρενήρεις ρυθμούς. Όπως σημειώνει ο ίδιος, ο συνεχιζόμενος αυτός δανεισμός συνήθως παραβλέπεται στις συζητήσεις για τη διάσωση της Ελλάδας, κάτι που δείχνει πως η προσπάθεια αποφυγής της χρεοκοπίας της χώρας είναι τελικά καταδικασμένη. 
Ως εκ τούτου λοιπόν, η Ελλάδα θα έχει πραγματικά σωθεί μόνο όταν μπορέσει να σταθεί στα πόδια της χωρίς επιπρόσθετο δανεισμό. Για να συμβεί αυτό, αναφέρει ο γνωστός οικονομολόγος, θα πρέπει οι διεθνείς πιστωτές να σταματήσουν τον δανεισμό της Ελλάδας με παράλληλη διαγραφή του χρέους της χώρας τόσο από τον επίσημο όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, ενώ η ανταγωνιστικότητα της χώρας πρέπει να ενισχυθεί σε τέτοιο σημείο που θα δίνει ώθηση στις εξαγωγές. 
Η χρεοκοπία της Ελλάδας με ταυτόχρονη έξοδο της χώρας από το ευρώ, θα μπορούσε να πετύχει όλους αυτούς τους στόχους σχεδόν «εν μία νυκτί», σημειώνει ο κ. Adam, ενώ προσθέτει: Προφανώς, η προσαρμογή θα είναι σκληρή και θα επικρατεί αναταραχή για αρκετούς μήνες, αλλά στο τέλος θα υπάρχει προσαρμογή. 
Η τρέχουσα ήπια προσέγγιση την οποία λαμβάνουν οι διεθνείς πιστωτές, με την οποία διοχετεύσουν χρήματα στην ελληνική οικονομία για να πετύχουν μια ομαλή μετάβαση σε μια βιώσιμη κατάσταση εντός της ευρωζώνης, δεν έχει αποδώσει σχεδόν τίποτα σε όρους διαρθρωτικών οικονομικών προσαρμογών. Αντί μιας ήπιας μετάβασης, η Ελλάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα μέσα μιας καταστροφικής κατάρρευσης του εγχώριου προϊόντος. 
Αυτό το ατυχές αποτέλεσμα οφείλεται, σύμφωνα πάντα με τον Klaus Adam, στην αδυναμία της ελληνικής πολιτικής ελίτ να εφαρμόσει τις απαιτούμενες διαρθρωτικές αλλαγές στην οικονομία. Οι μειώσεις μισθών και οι αυξήσεις φόρων δεν μπορούν από μόνα τους να ανακτήσουν την χαμένη ανταγωνιστικότητα της οικονομίας. Και αν δεν γίνουν πραγματικές οικονομικές μεταρρυθμίσεις, η έξοδος από την ευρωζώνη παραμένει η μόνη επιλογή. Αυτό είναι ένα λυπηρό και αναπόφευκτο συμπέρασμα, και απορρέει από το απλό γεγονός ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να δανείζεται για πάντα.

5/11/12

Αποτροπιασμός...

Μέθοδοι Κου Κλουξ Κλαν: έδειραν και αλυσόδεσαν σε δέντρο μετανάστη...

Αντιμέτωποι με ένα σοκαριστικό θέαμα βρέθηκαν σήμερα το πρωί κάτοικοι της περιοχής Αμπελάκια, στη Σαλαμίνα, όταν αντίκρισαν στη μέση του δρόμου έναν αλλοδαπό άγρια χτυπημένο και δεμένο με αλυσίδα από το λαιμό!!! Οι κάτοικοι ειδοποίησαν το ΕΚΑΒ, το οποίο και παρέλαβε τον μετανάστη, χρειάστηκε όμως, σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες, να επιστρατευθεί η Πυροσβεστική με ειδικό μηχάνημα για να κοπεί η αλυσίδα δέντρο… 
ΥΓ: διαβάζοντας και ξαναδιαβάζοντας αυτήν την είδηση απορούμε αν όντως ζούμε στο 2012 και αν όντως η Ανθρωπότητα έχει φτάσει στον Πλανήτη Άρη, ή αν ακόμη ζούμε στον Μεσαίωνα και πιστεύουμε πως η Γη είναι επίπεδη! Ειλικρινά αναρωτιόμαστε και απορούμε...αλλά πάνω από όλα λυπούμαστε για την κατάντια μας, πολύ περισσότερο επειδή το ημερολόγιο όντως γράφει 5 Νοεμβρίου 2012 και όχι 1012!

Αγαπώ την Ζωή και για αυτό δεν δειλιάζω!

Στην φύση δεν υπάρχει "δειλία"! Η "φυγή" είναι μηχανισμός άμυνας και τρόπος επιβίωσης: γιατί στην φύση σημασία πρωτίστως έχει η προστασία της ίδιας της Ζωής! Η "δειλία" είναι συνυφασμένη με την έλλογη σκέψη: μόνο ο άνθρωπος έχει την ικανότητα να σταθμίσει τις ευθύνες του και να σταθεί ορθός απέναντί τους- κι αν τις αποφεύγει είναι δειλός! Δειλός όχι γιατί φοβάται για την ζωή του- αυτό είναι φυσιολογικό να συμβαίνει- αλλά γιατί φοβάται να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν, και το κόστος που πρέπει να επωμιστεί! Ο ευθυνόφοβος είναι ο πραγματικά δειλός: κι όπως πολύ πιο ωραία το διατύπωσε ο Καζαντζάκης "Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε; Πολέμα!...Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω." Κι αν δεν το κάνω θα είμαι απλά ένας δειλός, που η ζωή του τελικά δεν είχε καμία αξία: έτρεξα να κρυφτώ από τις ευθύνες μου γιατί δείλιασα να αναλάβω το κόστος της ίδιας μου της ζωής! 

«Θα φτωχύνετε σε ευρώ ή δραχμές;» λένε οι Γερμανοί!


Του Γιώργου Δελαστίκ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Ωμό, κυνικό, ανελέητο από την πρώτη του κιόλας φράση το πρωτοσέλιδο κύριο άρθρο της δεξιάς, σοβαρής γερμανικής εφημερίδας «Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε», η οποία εκφράζει τα συμφέροντα του επιχειρηματικού κόσμου της ηγεμονικής χώρας της Ευρώπης, της ΕΕ και της Ευρωζώνης: «Οι Ελληνες βρίσκονται ενώπιον μιας ιστορικής απόφασης. Πρέπει να διαλέξουν αν θέλουν να φτωχύνουν σε ευρώ ή σε δραχμές!» τονίζει χωρίς περιστροφές η εφημερίδα. Το ότι πρέπει να φτωχύνουν οι Ελληνες είναι οπωσδήποτε αναγκαίο κατά το γερμανικό έντυπο, το μόνο που μπορούν να διαλέξουν είναι απλώς αν η Βουλή θα υπερψηφίσει το νέο πακέτο μέτρων, οπότε οι Ελληνες θα φτωχύνουν παραμένοντας στο ευρώ, ή αν θα απορρίψει τα μέτρα, οπότε θα φτωχύνουν εκτός ευρώ, επιστρέφοντας στη δραχμή.
Η υιοθέτηση του νέου πακέτου λιτότητας «συνεπιφέρει την απώλεια της ευημερίας των Ελλήνων εντός του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος» υπογραμμίζει ο αρθρογράφος, ο οποίος, σημειωτέον, σε αντίθεση με τους Ελληνες κυβερνητικούς παράγοντες, δεν κάνει καμιά σύγκριση ανάμεσα στο αν η φτώχεια των Ελλήνων μέσα στο ευρώ θα είναι καλύτερη από τη φτώχεια τους εκτός του κοινού νομίσματος. Αντιθέτως, ο τίτλος του κεντρικού θέματος της εφημερίδας την ίδια μέρα στη δεύτερη σελίδα της, που είναι και αυτό αφιερωμένο στην Ελλάδα, δίνει μία κάθε άλλο παρά αισιόδοξη προοπτική: «Μετά από κάθε περικοπή ακολουθεί νέα περικοπή»! Ατελείωτο δηλαδή το μαρτύριο των περικοπών, των νέων πακέτων μέτρων λιτότητας.
Στο ίδιο φύλλο της «Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε» και το κεντρικό θέμα της πρώτης σελίδας ήταν αφιερωμένο στην Ελλάδα, με έναν ακόμη αποκαρδιωτικό τίτλο: «Ο Σόιμπλε αρνείται περαιτέρω κούρεμα του χρέους της Αθήνας». Ο λόγος βεβαίως που ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών αρνείται το νέο «κούρεμα» είναι πως, σε περίπτωση που αυτό λάβει χώρα, θα αφορά ελληνικά ομόλογα που βρίσκονται στα χέρια των κεντρικών τραπεζών των χωρών της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Θα πρέπει επομένως να πληρώσουν το «κούρεμα» οι εταίροι και όχι οι ασφαλισμένοι και οι τράπεζες της Ελλάδας, μαζί με ξένους ιδιώτες, όπως έγινε με το «κούρεμα» του ελληνικού χρέους τον Μάρτιο που οδήγησε σε χρεοκοπία τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία και το ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Καμιά προθυμία δεν έχει επομένως ο Σόιμπλε, όπως είναι φυσικό, να πληρώσει η Γερμανία για το ελληνικό χρέος.
Αν όμως δεν γίνει «κούρεμα», παρ' όλη την ψήφιση των νέων μέτρων, η Ελλάδα πλέει πλησίστια προς τη χρεοκοπία! Αρκεί μια απλή ματιά στους θεμελιώδεις πίνακες του προϋπολογισμού που κατέθεσε η κυβέρνηση για να το αντιληφθεί κανείς - και ταυτόχρονα να συνειδητοποιήσει κανείς τι απίστευτη απάτη είναι αυτή η μνημονιακή πολιτική της δήθεν διάσωσης της χώρας μας. Μετά το περιβόητο «κούρεμα» των 200 δισεκατομμυρίων ευρώ του ελληνικού δημόσιου χρέους κατά 53% τον Μάρτιο, τι διαπιστώνει εμβρόντητος κανείς; Οτι το χρέος της χώρας που ήταν το 2011 στο ύψος του 170,6% του ΑΕΠ, αντί να μειωθεί... αυξήθηκε μετά το «κούρεμα» στο 175,6% για το 2012!
Η μαθηματική επιστήμη παραδίδει τα όπλα της και παραιτείται! Κι όχι μόνο αυτό, αλλά, όπως τονίζεται στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού, το 2013 το δημόσιο χρέος της χώρας μας θα εκτιναχθεί στο... 190% του ΑΕΠ, στο 189,1% για την ακρίβεια! Και μάλιστα το χρέος θα παραμείνει στη γειτονιά του 190% και το 2014 και το 2015 και το 2016 - κι αυτό στην καλύτερη περίπτωση! Ζήτω που σωθήκαμε με το Μνημόνιο ή... ζήτω που καήκαμε; Είναι εξόφθαλμο ότι ισχύει το δεύτερο. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη του ότι το ΑΕΠ της χώρας μας συρρικνώνεται διαρκώς με τρομακτικούς ρυθμούς: Από 231 δισ. ευρώ που ήταν το 2009 θα πέσει το 2013 στα... 183 δισ. ευρώ! Μια ασύλληπτη μείωση κατά σχεδόν 50 δισεκατομμύρια (48 για την ακρίβεια) σε τέσσερα χρόνια, ένα εφιαλτικό ποσοστό πτώσης 20,8%!