5/11/12

Αγαπώ την Ζωή και για αυτό δεν δειλιάζω!

Στην φύση δεν υπάρχει "δειλία"! Η "φυγή" είναι μηχανισμός άμυνας και τρόπος επιβίωσης: γιατί στην φύση σημασία πρωτίστως έχει η προστασία της ίδιας της Ζωής! Η "δειλία" είναι συνυφασμένη με την έλλογη σκέψη: μόνο ο άνθρωπος έχει την ικανότητα να σταθμίσει τις ευθύνες του και να σταθεί ορθός απέναντί τους- κι αν τις αποφεύγει είναι δειλός! Δειλός όχι γιατί φοβάται για την ζωή του- αυτό είναι φυσιολογικό να συμβαίνει- αλλά γιατί φοβάται να αναλάβει τις ευθύνες που του αναλογούν, και το κόστος που πρέπει να επωμιστεί! Ο ευθυνόφοβος είναι ο πραγματικά δειλός: κι όπως πολύ πιο ωραία το διατύπωσε ο Καζαντζάκης "Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε; Πολέμα!...Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω." Κι αν δεν το κάνω θα είμαι απλά ένας δειλός, που η ζωή του τελικά δεν είχε καμία αξία: έτρεξα να κρυφτώ από τις ευθύνες μου γιατί δείλιασα να αναλάβω το κόστος της ίδιας μου της ζωής! 

Δεν υπάρχουν σχόλια: