13/8/12

Όταν το κρατικό χρήμα ρέει σε επιδοτήσεις για αέρα κοπανιστό...


Το Υπουργείο Ανάπτυξης εκταμίευσε ποσό ύψους τεσσάρων εκατομμυρίων εννιακοσίων εβδομήντα εννέα χιλιάδων εννιακοσίων είκοσι οκτώ ευρώ και είκοσι ενός λεπτών (4.979.928,21 €) προς την εταιρεία "ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ" ως προκαταβολή από την συνολική επιχορήγηση των εννέα εκατομμυρίων εννιακοσίων πενήντα εννέα χιλιάδων οκτακοσίων πενήντα έξι ευρώ και σαράντα δύο λεπτών (9.959.856,42 €) που έχει εγκριθεί με προηγούμενη υπουργική απόφαση του τέως υφυπουργού Ανάπτυξης κ.Θάνου Μωραΐτη στην εν λόγω εταιρεία για την εγκατάσταση αιολικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 20 MW στη θέση Σκοπιά του Δήμου Ναυπακτίας. Η συνολική δαπάνη του έργου είναι 24.899.641,06 ευρώ. Το ποσοστό της κρατικής επιχορήγησης ανέρχεται σε 40%, ενώ η εταιρεία για να λάβει την επιχορήγηση παρουσίασε τραπεζική εγγυητική επιστολή ύψους πέντε εκατομμυρίων τετρακοσίων εβδομήντα επτά χιλιάδων εννιακοσίων είκοσι ενός και τριών λεπτών (5.477.921,03 €) ευρώ! Με την "επένδυση", όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η σχετική υπουργική απόφαση, θα δημιουργηθούν πέντε (!!!) νέες θέσεις εργασίας. 
Δηλαδή την ώρα που η τρόικα απαιτεί να κοπούν και άλλο οι συντάξεις και οι μισθοί στην χώρα μας, και την ώρα που η ανεργία καλπάζει, κάποιοι έχουν το θράσος να επιδοτούν με σχεδόν 2 εκατομμύρια μία θέση εργασίας που θα δημιουργήσει μια ιδιωτική εταιρεία και αυτό το κάνουν με τα λεφτά τα δικά μας! Ούτε η θέση του προέδρου στο περιβόητο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) δεν αξίζει τόσο! Και ταυτόχρονα μας χαρατσώνουν και στον λογαριασμό της ΔΕΗ για να μας πουλάει η εν λόγω εταιρεία το ρεύμα της σε εγγυημένες τιμέςΚαι καλά εμείς ως έλλογα όντα είμαστε άξιοι των επιλογών μας- τα έρμα τα παρθένα Κραβαρίτικα βουνά τι μας φταίνε που γεμίζουν "επιδοτούμενες" ανεμογεννητρίες

12/8/12

Μια μικρή νίκη στον αγώνα για την σωτηρία της Οξυάς!

Ο υποστηρικτής της "Πράσινης ΑνάπτυξηςΓιάννης Σταμάτης, τέως δήμαρχος Δομνίστας και νυν δημοτικός σύμβουλος Καρπενησίου, κατά δήλωση του δεν θα παραστεί στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καρπενησίου που θα γίνει στο Κρίκελλο στις 17 Αυγούστου με θέμα την επέλαση των Ανεμογεννητριών στα βουνά της Ευρυτανίας, και δη στην οροσειρά της Οξυάς. Ως λόγο επικαλείται την ανάρτηση πανό κατά των αιολικών πάρκων από τον σύλλογο Κρικελλιωτών  στην κεντρική πλατεία του Κρίκελλου. Τώρα να πούμε ότι λυπούμαστε που δεν θα είναι παρόν στην συνεδρίαση αυτή ο κ.Σταμάτης θα σας γελάσουμε! Απλά θα θυμίσουμε μόνο ότι ο βαθυπράσινος κ. Σταμάτης ως δήμαρχος Δομνίστας, και παρά τις αντίθετες απόψεις της πλειοψηφίας των κατοίκων του δήμου, είχε λάβει θετικές αποφάσεις για την εγκατάσταση αιολικών πάρκων στα βουνά της περιοχής! Ως γνήσιος υποστηρικτής της "πράσινης ανάπτυξης" πάντα! 

Η μάχη για τα βουνά της Ευρυτανίας συνεχίζεται!

Το Κρίκελλο ξεσηκώνεται ενάντια στις ανεμογεννήτριες!

Καζάνι που βράζει είναι η Νότια Ευρυτανία, με αφορμή τις αδειοδοτήσεις τεράστιων αιολικών πάρκων στα βουνά της. Οι Κρικελλιώτες, οι Δομνιστιάνοι, οι Αμπλιανήτες ξεσηκώνονται- και οι συλλογικοί τους φορείς αντιδρούν μαχητικά στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών στα Κοκκάλια, στην Οξυά, στην Κοκκινιά, στο Νεραϊδοβούνι και στην Καλλιακούδα! Στις 17 Αυγούστου μάλιστα έχει προγραμματιστεί ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καρπενησίου στο Κρίκελλο, για το θέμα αυτό. 
Ελπίζουμε πως οι φωνές των περήφανων Ευρυτάνων θα φτάσουν στα αυτιά του Δημάρχου Καρπενησίου, και για μια ακόμη φορά η Ευρυτανία θα πει ένα βροντερό όχι στο αίσχος  και την απάτη των ανεμογεννητριών
Ειλικρινά ελπίζουμε και ευχόμαστε, αν και δεν το πιστεύουμε και για αυτό και δεν το περιμένουμε, ο κ. Μπακογιάννης να μας εκπλήξει! Και να συνταχθεί με την απαίτηση του Ευρυτανικού Λαού να προστατευθεί πλήρως και όλη η Ευρυτανική Γη από την περιβαλλοντική και οικονομική καταστροφή που φέρνουν τα αιολικά πάρκα

Όταν οι Γορίλες αναλαμβάνουν τις Ελληνικές αποκρατικοποιήσεις...

...τότε σίγουρα κατοικούμε σε "Μπανανία"!
Την Άννα Μπουμπενίκοβα, την τοποθέτησε πέρυσι η Κομισιόν στην Ελλάδα ως "τοποτηρητή" στις Ελληνικές αποκρατικοποιήσεις, στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Απεκαλύφθη όμως, ότι πρωταγωνιστούσε σε σκάνδαλο με το κωδικό όνομα «Γορίλλας» στη Σλοβακία και μόλις το θέμα πήρε διαστάσεις ...άρον-άρον την παραίτησαν. Και τώρα προσπαθούν να το ... κουκουλώσουν!

Την παραίτηση της από το "Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου" και από τη θέση της στο "Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων" υπέβαλε η εκπρόσωπος της Σλοβακίας, Άννα Μπουμπενίκοβα, ύστερα από καταγγελίες σε βάρος της για διαφθορά.
Η Μπουμπενίκοβα ήταν η πρόεδρος του Ταμείου Κρατικής Περιουσίας (National Poperty Fund) της Σλοβακίας και όταν πριν από ένα χρόνο ακριβώς –τον Αύγουστο του 2011 δημιουργήθηκε το ελληνικό «Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων»- επελέγη ως ένα από τα 3 άτομα που τοποθέτησε η Κομισιόν στο επταμελές Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, για να την ..."εκπροσωπούν" στο ελληνικό Ταμείο.
Πριν λίγους μήνες όμως η Μπουμπενίκοβα μπήκε στο στόχαστρο των αρχών της Χώρας της μετά από καταγγελίες για διαφθορά και οι σλοβακικές αρχές την έπαυσαν από τη θέση της στο Ταμείο Περιουσίας της Σλοβακίας. Εκ των πραγμάτων η Αννα Μπουμπενίκοβα αναγκάστηκε να υποβάλει την παραίτησή της και από τη θέση της στο ελληνικό Ταμείο αποκρατικοποιήσεων.
Η Κομισιόν ήταν αυτή που ενέκρινε, τον Αύγουστο του 2011, την υποψηφιότητα της Μπουμπενίκοβα βάσει της εμπειρίας της για τριετή και ανανεώσιμη θητεία στην Ελλάδα, προκειμένου ως «Σοφή» να δώσει τα φώτα της στις Ελληνικές ιδιωτικοποιήσεις.
Οι ...εταίροι και σωτήρες μας επέβαλαν τρία μέλη στο ΤΑΙΠΕΔ «μια Σλοβάκα, έναν Ισπανό και έναν Γερμανό». Ως πρόσφατα δεν γνωρίζαμε τίποτα για τα ονόματα και τις ιδιότητες αυτών των ανθρώπων και είναι απορίας άξιον ότι κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να αναζητήσει την ταυτότητά τους, αφού η Ελλάδα εμπιστεύτηκε με ...κλειστά μάτια την επιλογή των   δανειστών της.
Με το σκάνδαλο «Γορίλλας» μαθαίνουμε για πρώτη φορά την ταυτότητα και το παρελθόν της Σλοβάκας Μπουμπενίκοβα. Εξίσου πρωτοφανές είναι ότι η Κομισιόν κάλυπτε τα έργα και τις ημέρες της Σλοβάκας,ως την τελευταία ημέρα.
Η Αννα Μπουμπενίκοβα εμφανίζεται να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε υπόθεση διαφθοράς που σχετίζεται με τον ρόλο που έπαιζε στο ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή τις ιδιωτικοποιήσεις. Ηταν ως τις αρχές του 2012 πρόεδρος του Ταμείου Εθνικής Ιδιοκτησίας της Σλοβακίας. Στο σκάνδαλο, το οποίο έγινε γνωστό στη Σλοβακία με την κωδική ονομασία «Γορίλλας» η Μπουμπενίκοβα πρωταγωνιστεί με τον σύζυγό της Ρόμπερτ Μπουμπένικ. Την ονομασία «Γορίλλας» είχαν αρχεία με έγγραφα των σλοβακικών μυστικών υπηρεσιών, τα οποία διέρρευσαν στο Διαδύκτιο και ακολούθως στον Τύπο.
Τα αρχεία αυτά προέρχονταν από την παρακολούθηση ενός διαμερίσματος στην Μπρατισλάβα και το όλο σκάνδαλο οφείλει την ονομασία του στην "εμφάνιση" του ιδιοκτήτη του διαμερίσματος Ζολτάν Βάργκα, πρώην αστυνομικού, που θύμιζε πολύ ...γορίλλα.
Τα αρχεία του «Γορίλλα» περιείχαν υποκλοπές συνομιλιών ανώτατων αξιωματικών της αστυνομίας, πολιτικών παραγόντων με επιχειρηματίες, με στελέχη ξένων τραπεζών και πολυεθνικών. Το κύριο θέμα συζήτησης ήταν πάντα τα χρήματα. Η Μπουμπενίκοβα φέρεται να ήταν ο συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε πολιτικούς και επιχειρηματίες σε υποθέσεις αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας ενώ ο άντρας της συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις.
Οταν βρέθηκαν κάποιες ύποπτες κινήσεις στους τραπεζικούς λογαρισμούς της οικογένειας, η Αννα Μπουμπενίκοβα ισχυρίστηκε ότι προέρχονται από ένα λαχείο (!) που κέρδισε κάποιος συγγενής της και εισέπραξε η ίδια τα χρήματα για να κρατήσει εκείνος την ανωνυμία του.
Σημειώνουμε πως το σκάνδαλο «Γορίλλα»  διέρρευσε στο διαδίκτυο από άγνωστη πηγή, στις 21 Δεκεμβρίου 2011 και η πρώτη λαϊκή πολιτική διαμαρτυρία πραγματοποιήθηκε στην Μπρατισλάβα στις 27 Ιανουαρίου 2012. Αρκετές χιλιάδες άνθρωποι διαδήλωσαν μπροστά από το Προεδρικό Μέγαρο, ρίχνοντας μπανάνες.  Παρόλα αυτά τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κομισιόν κανείς δεν αντέδρασε! ...Και κανενός βέβαια το αυτί δεν ίδρωσε! 
Μέχρι στιγμής, πάντως, σύμφωνα με όσα γνωρίζουν στην Κομισιόν, οι σλοβακικές αρχές δεν έχουν ασκήσει αγωγή ούτε επίσημη διαδικασία έρευνας σε βάρος της Μπουμπενίκοβα σχετικά με τις καταγγελίες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημερώθηκε για την παραίτηση της Μπουμπενίκοβα από το Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων της χώρας μας στις 9 Αυγούστου 2012 και την έκανε άμεσα δεκτή. Με ανακοίνωσή της πάντως η Κομισιόν τονίζει πως και στην περίπτωσή της πρέπει να ισχύει η θεμελιώδης αρχή "αθώος μέχρι αποδείξεως του εναντίου".


11/8/12

Για να μην μετατραπεί η Ναυπακτία σε Πάρκο Ανεμογεννητριών...

«Κόψτε πάλι τους μισθούς!»


Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα υποδεικνύει στα κράτη της ευρωζώνης μειώσεις στο κόστος εργασίας!
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Τα Νέα".
Νέες μειώσεις μισθών - περιλαμβανομένων και των κατώτατων - ζητά η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για την ευρωζώνη και ιδιαίτερα για χώρες που αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και χαμηλή ανταγωνιστικότητα, όπως η Ελλάδα.
Οπως αναφέρει η ΕΚΤ στη μηνιαία της έκθεση, όλες οι χώρες της ευρωζώνης και ιδιαίτερα οι ασθενέστερες καλούνται να πραγματοποιήσουν πρόσθετες μεταρρυθμίσεις και να λάβουν μέτρα ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητά τους. Απώτερος στόχος των μέτρων αυτών είναι να βελτιωθούν τα δημόσια οικονομικά τους, τα οποία σε χώρες όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Ιταλία βρίσκονται σε κακή κατάσταση.
Ιδιαίτερα όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα, η οποία παραμένει χαμηλή σε πολλές χώρες, απαιτείται «επειγόντως» να πραγματοποιηθούν «επιπλέον σημαντικές μειώσεις στο κόστος εργασίας και στα μεγάλα περιθώρια κέρδους». Αυτό αφορά ιδιαίτερα χώρες στις οποίες η ανεργία είναι ιδιαίτερα ψηλή, αναφέρει η ΕΚΤ.
Σημειώνεται ότι χώρες με υψηλή ανεργία είναι η Ελλάδα όπου η επίσημη ανεργία έχει ξεπεράσει το 23% και η Ισπανία, με ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά της ανεργίας των νέων.
Είναι ενδεικτικό ότι στην Ελλάδα τον Μάιο η ανεργία έφτασε το 23,1% από 16,8% που ήταν τον αντίστοιχο περσινό μήνα και από 22,6% που ήταν τον Απρίλιο του 2012. Οι άνεργοι στη χώρα μας αγγίζουν πια το 1,5 εκατ. αφού αυξήθηκαν κατά 310.000 μέσα σε μόλις έναν χρόνο.
Για να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα, η ΕΚΤ προτείνει να χαλαρώσει και άλλο η νομοθεσία προστασίας των εργαζομένων - ώστε να γίνονται ευκολότερες οι απολύσεις και οι προσλήψεις. Προτείνεται ακόμη «η μείωση των κατώτατων μισθών» και να επιτραπεί η διαπραγμάτευση των μισθολογικών αποδοχών σε επίπεδο εταιρειών. Αυτό πρακτικά σημαίνει κατάργηση συλλογικών συμβάσεων.
Οι αναλυτές της κεντρικής τράπεζας προτείνουν ακόμη να επιταχυνθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, να ληφθούν μέτρα για αύξηση της καινοτομίας και ανάπτυξης νέων προϊόντων, να ληφθούν μέτρα για περαιτέρω επιμόρφωση και αύξηση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού. Ζητείται ακόμη η επιτάχυνση διαρθρωτικών αλλαγών όπως είναι το άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων.
Οσον αφορά τις εξελίξεις στο εργατικό μέτωπο κάθε χώρας χωριστά, η ΕΚΤ κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην Ισπανία και την Ελλάδα.
Στην Ισπανία η κυβέρνηση ενέκρινε τον Φεβρουάριο του 2012 σημαντικές εργασιακές μεταρρυθμίσεις οι οποίες, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, θα ήταν ακόμη πιο επωφελείς εάν είχαν υιοθετηθεί πριν από μερικά χρόνια.
Η ΕΚΤ σημειώνει ότι μετά τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, οι προσαρμογές μισθών πραγματοποιήθηκαν με πολύ σημαντικές καθυστερήσεις σε όλες τις χώρες με εξαίρεση την Ιρλανδία. Στην Πορτογαλία οι προσαρμογές μισθών δεν άρχισαν πριν από το 2010 ή παρέμειναν πολύ περιορισμένες σε χώρες όπως η Ισπανία και η Κύπρος, όπου άρχισαν στα τέλη του 2011.
Πλέον πραγματοποιούνται σημαντικές μειώσεις στις αποδοχές των εργαζομένων στην Ισπανία λόγω των περικοπών των μισθών στον δημόσιο τομέα και τις μεταρρυθμίσεις στον ιδιωτικό τομέα. Αλλά και στην Ελλάδα, όπου έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο καθορισμού των αποδοχών στον ιδιωτικό τομέα, αναφέρει η ΕΚΤ.
Η τράπεζα κάνει επίσης ιδιαίτερη αναφορά στις μεγάλες προσπάθειες δημοσιονομικής προσαρμογής που κάνουν η Ελλάδα, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία μετά την είσοδό τους στο πρόγραμμα οικονομικής βοήθειας και την ένταξή τους σε Μνημόνια, την εφαρμογή των οποίων επιβλέπει η τρόικα.

Παρθένα Κράβαρα...

Μαγευτική θέα από το Ξεροβούνι της Κλεπάς προς τον Φίδαρη
Απέναντι η επιβλητική Τσεκούρα και ο μοναδικός Αρδίνης. Η πανέμορφη Σινίστα, η γέφυρα της Κλεπάς και ο ΆιΛιας ο Κλεπαΐτικος.  
Η φωτογραφία είναι επεξεργασμένη ώστε να μην φαίνεται το αίσχος των Ανεμογεννητριών στο Ξεροβούνι του Πλατάνου.


Τα αιολικά πάρκα μεταβάλουν τις μεταναστευτικές οδούς των αποδημητικών πουλιών.

Μελέτη του Βρετανικού Οργανισμού Έρευνας Τροφίμων και Περιβάλλοντος (FERA) ανακάλυψε πως οι Άγριες Χήνες της Βρετανίας, αναγκάζονται να τροποποιούν τις μεταναστευτικές τους οδούς λόγω της εγκατάστασης Αιολικών Πάρκων. Με την παρακολούθηση της μετανάστευσης των πουλιών του είδους Anser brachyrynchus για πάνω από τέσσερα χρόνια, οι ερευνητές ήταν σε θέση να ανιχνεύσουν τις αλλαγές στις οδούς μετανάστευσής τους, εξαιτίας της εγκατάστασης δύο  αιολικών πάρκων στην αρχική και επί αιώνες ακολουθούμενη οδό μετανάστευσής τους. Τα ερευνητικά αποτελέσματα δείχνουν ότι το είδος αυτό της χήνας,  αναγνωρίζει τουλάχιστον,τα αιολικά πάρκα ως απειλή και τα πουλιά μεταβάλλουν τις πτήσεις τους για να αποφύγουν τις λεπίδες των ανεμογεννητριών. Τα ευρήματα της επιστημονικής αυτής έρευνας έχουν δημοσιευθεί στην "Εφημερίδα της Εφαρμοσμένης Οικολογίας". Οι ερευνητές επί τέσσερα τουλάχιστον χρόνια παρακολουθούσαν και κατέγραφαν χρησιμοποιώντας ραντάρ, τις μεταναστευτικές κινήσεις πάνω από 40.000 άγριων χηνών. Η ομάδα άρχισε να παρακολουθεί τη διαδρομή της πτήσης των χηνών κατά τα πρώτα στάδια της κατασκευής των δύο αιολικών πάρκων, το 2007, όταν οι ανεμογεννήτριες ήταν ακόμη στο στάδιο της θεμελίωσής τους. Επειδή οι χήνες έχουν σχετικά περιορισμένη ευελιξία κατά την πτήση και μεταναστεύουν συχνά τη νύχτα, η απειλή της σύγκρουσης με ανεμογεννήτριες θεωρήθηκε να είναι ουσιαστική.
Παρόλο που οι καιρικές συνθήκες μεταβάλλουν τον συνολικό αριθμό των πτηνών που διαχειμάζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο και επηρεάζει και τις οδούς μετανάστευσής των, η έρευνα κατέγραψε την σαφή αλλαγή της συμπεριφοράς των πτηνών λόγω της δημιουργίας των δύο αιολικών πάρκων. 
Καταγράφηκαν συγκεκριμένες αλλαγές της πορείας πτήσης των χηνών: 
-Μέχρι το 2010, το ποσοστό των κοπαδιών χήνας που άλλαξαν την κύρια μεταναστευτική τους οδό ώστε να πετούν έξω από την περιοχή των αιολικών πάρκων είχε αυξηθεί από 52% έως 81%.
-Και το 90% εκείνων που εξακολουθούσαν να πετούν "μέσα" στους τομείς των αιολικών πάρκων, επίσης εντοπίσθηκαν να έχουν αλλάξει την πτήση τους ώστε να πετούν ψηλότερα από ότι συνήθως και πάνω από τις ανεμογεννήτριες, αποφεύγοντας έτσι συγκρούσεις με τις περιστρεφόμενες λεπίδες.
Ο δρ. Lucy Wright  από τον Βρετανικό Οργανισμό για την Ορνιθολογία, βασιζόμενος στα στοιχεία της μελέτης επισημαίνει πως αν και οι χήνες ήταν γνωστές για την ικανότητά τους να εντοπίζουν δυνητικώς επικίνδυνες δομές σε ανοιχτό περιβάλλον και να μεταβάλλουν τις πτήσεις τους, ο βαθμός στον οποίο θα απέφευγαν εμπόδια όπως είναι τα αιολικά πάρκα δεν ήταν γνωστός πριν από αυτή τη μελέτη. Άλλα πουλιά όμως δεν έχουν τις ικανότητες της Χήνας. Και αν οι χήνες αλλάζουν τις μεταναστευτικές τους οδούς για να αποφύγουν τα αιολικά πάρκα, δεκάδες άλλα είδη που δεν μπορούν να το κάνουν αυτό καταλήγουν να σφαγιάζονται από τις λεπίδες των ανεμογεννητριών. Αλλά ακόμη κι αν μπορούσαν να αποφύγουν τις ανεμογεννήτριες όπως οι χήνες, πόσο πολύ επηρεάζονται από την αλλαγή της οδού της μετανάστευσής τους; "Χρειάζεται πολλές έρευνες να γίνουν και πλέον δεν έχουμε πολύ χρόνο. Ειδικότερα, πρέπει να καταλάβουμε πώς συμπεριφέρονται τα πουλιά πολύ περισσότερο τώρα που σχεδόν σε όλη την Ευρώπη αναπτύσσονται σχέδια για την κατασκευή αιολικών πάρκων. Υπάρχουν ακόμη πάρα πολλά που δεν γνωρίζουμε και συνέπειες που ίσως δεν θα μπορούμε να πληρώσουμε." επισημαίνει ο δρ. Lucy Wright. 
Πηγές: 

«Πράσινες» μπίζνες και παράσιτα της κοινωνίας!

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Ριζοσπάστης".
Η κότα που κάνει το «χρυσό αυγό» αποδεικνύεται για κάποιους η αποκαλούμενη «πράσινη ανάπτυξη». Εχουν ανοίξει μια φάμπρικα και στο όνομα της «σωτηρίας του πλανήτη», στήνουν ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά για την παραγωγή, υποτίθεται, «καθαρής» ηλεκτρικής ενέργειας. Είναι οι ίδιοι, τα ίδια επιχειρηματικά συμφέροντα, που απ' όπου πέρασαν, δεν άφησαν πέτρα πάνω στην πέτρα, και σήμερα μιλάνε για «προστασία του περιβάλλοντος», για «ανάπτυξη» και «ανταγωνιστικότητα», ενώ κατηγορούν και το κράτος που τους «μπουκώνει», γιατί «παρεμβαίνει στην οικονομία». 
Αυτό λοιπόν το κράτος έχει αναλάβει να ξεζουμίζει τα λαϊκά νοικοκυριά, για να τους χαρτζιλικώνει χοντρά από τα λιγοστά ευρώ των φτωχών μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ. Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, αποφάσισε ν' αυξήσει το Ειδικό Τέλος Μείωσης Αερίων Ρύπων (πρώην τέλος ΑΠΕ), που έχει επιβάλει σε όλα τα σπίτια και τους ηλεκτροδοτούμενους χώρους. Ειδικά για τα νοικοκυριά αυτό σημαίνει επιβάρυνση κατά μέσο όρο γύρω στα 5 ευρώ για κάθε λογαριασμό, αφού για την οικιακή χρήση το τέλος διαμορφώνεται στα 8,74 ευρώ/MWh (1.000 κιλοβάτ) από 5,99 ευρώ που ήταν έως τώρα (αύξηση 45,9%). Το τέλος αυτό χρηματοδοτεί την παραγωγή ενέργειας από «ανανεώσιμες πηγές», καλύπτοντας τη διαφορά μεταξύ των τιμών που εισπράττουν οι παραγωγοί από την αγορά (χαμηλές) και των εγγυημένων τιμών (υψηλές) απορρόφησης της «πράσινης» ενέργειας. 
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΡΑΕ, το έλλειμμα του λογαριασμού έφθασε στο τέλος Ιούνη στα 282 εκατ. ευρώ και στο τέλος Ιούλη εκτιμάται ότι υπερέβη τα 300 εκατ. γιατί μοίρασαν αβέρτα, στα κάθε λογής αρπακτικά, άδειες για ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά. Δηλαδή, 300 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο είναι το φιλοδώρημα που δίνει η κυβέρνηση στους «πράσινους» εργολάβους που θα... σώσουν τον πλανήτη. Είναι λεφτά που τα αρπάζει από τα λαϊκά νοικοκυριά. Ενα ακόμα δείγμα της ακραίας ταξικής πολιτικής που εφαρμόζεται αλλά και μια επισήμανση ότι, όχι λύση αλλά ούτε καν ανακούφιση, δεν μπορεί να υπάρξει αν δεν ανατραπεί αυτό το σύστημα που συσσωρεύει πλούτο αρπάζοντας το ψωμί από το στόμα του φτωχού.

Στο σφυρί 100.000 ακίνητα θέλει η τρόικα!

Πρόταση-σοκ για άρση της απαγόρευσης πλειστηριασμών ακινήτων από τις τράπεζες!

Σε πρόταση - σοκ για χιλιάδες ιδιοκτήτες προσανατολίζεται, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η τρόικα που ζητεί την άρση της απαγόρευσης πλειστηριασμών ακινήτων με απώτερο σκοπό να πέσουν οι τιμές στην κτηματαγορά, και να ανακτήσουν ρευστότητα οι Τράπεζες.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά δημοσίευμα των «Νέων», η τρόικα ζητά να βγουν στο σφυρί 100.000 ακίνητα ιδιοκτητών που δεν εξοφλούν τα στεγαστικά τους δάνεια και ασκεί πιέσεις ώστε να επιτραπούν εκ νέου οι πλειστηριασμοί ακινήτων, ακόμα και για μικρά ποσά οφειλών από δάνεια.
Οι δανειστές εκτιμούν ότι εάν τα άνω των 100.000 ακίνητα που τελούν σήμερα προς πλειστηριασμό, βγουν μαζικά προς πώληση, η αγορά ακινήτων θα αποσυμπιεστεί από τις σταθερά υψηλές τιμές.
Αυτή τη στιγμή απαγορεύονται μέχρι το τέλος του 2012 οι πλειστηριασμοί ακινήτων από τις τράπεζες για ποσά οφειλών έως 200.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ουσιαστικά δεν βγαίνουν στο σφυρί σπίτια για χρέη από στεγαστικά δάνεια.
Η τρόικα δεν θέλει να δοθεί νέα παράταση, εξέλιξη που -αν τελικά συμβεί- σημαίνει ότι από την αρχή του 2013 θα αρχίσουν να βγαίνουν στον πλειστηριασμό ακίνητα κάθε είδους με ιδιαίτερα χαμηλή τιμή πρώτης προσφοράς.
Από την πλευρά τους τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση αυτή, σχεδιάζουν να ρίξουν στην αγορά νέα μοντέλα δανείων που θα έχουν όμως έναν κοινό παρονομαστή: ο δανειολήπτης θα πληρώνει «για μια ζωή».
Το πρώτο βασίζεται στο βρετανικό μοντέλο και προβλέπει αύξηση της μέγιστης διάρκειας των δανείων από τα 40 χρόνια σήμερα στα 99. Με τον τρόπο αυτόν μειώνεται αισθητά η δόση του δανείου, φτάνοντας στα επίπεδα του ενοικίου που θα πλήρωνε ούτως ή άλλως κάποιος για ένα σπίτι αντίστοιχης αξίας.
Μάλιστα, οι τράπεζες θα δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να μειώνουν τη διάρκεια του δανείου ή να το αποπληρώνουν χωρίς ποινή, στην περίπτωση που βελτιωθούν τα οικονομικά τους.
Εναλλακτική λύση είναι τα δάνεια αποπληρωμής μόνο τόκων, στα οποία οι πελάτες των τραπεζών δεν εξοφλούν το κεφάλαιο, αλλά μόνο τις επιβαρύνσεις από το επιτόκιο, με αποτέλεσμα η δόση να μειώνεται. Αντίστοιχα, και σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούν να αποπληρώσουν μέρος ή και όλο το κεφάλαιο, ώστε να αποκτήσουν την κυριότητα του ακινήτου.
Το δεύτερο μοντέλο προβλέπει ότι οι τράπεζες θα παίρνουν την κυριότητα των σπιτιών που θα έβγαιναν προς πλειστηριασμό αλλά θα επιτρέπουν στους σημερινούς ιδιοκτήτες να μείνουν σε αυτά πληρώνοντας ενοίκιο.
Οι συμβάσεις ενοικίασης θα είναι πολυετείς, το δε ενοίκιο σημαντικά χαμηλότερο από τη δόση του δανείου, ενδεχομένως δε και από τα ενοίκια που «τρέχουν» στην αγορά σήμερα.
Σύμφωνα με μια εκδοχή του σχεδίου, οι σημερινοί ιδιοκτήτες, αν είναι συνεπείς, θα μπορούν έπειτα από κάποια χρόνια να επαναγοράσουν το ακίνητο σε συμβολική τιμή, όπως γίνεται στις συμβάσεις leasing.

Το μυστικό σχέδιο της Μέρκελ: διάσπαση της ευρωζώνης!


H Άνγκελα Μέρκελ μπορεί να σχεδιάζει τη διάλυση του ευρώ, γράφει ο Economist αξιολογώντας τις διαθέσιμες επιλογές για την Γερμανίδα καγκελάριο.

Το βρετανικό περιοδικό μεταφέρει ένα φανταστικό υπηρεσιακό υπόμνημα που βρίσκεται στο γραφείο της Μέρκελ. Ένα υπόμνημα που συντάχθηκε με "άκρα μυστικότητα" από την ελίτ των συμβούλων της και το οποίο περιγράφει το είδος των συμβουλών που μπορεί να λαμβάνει. Αξιολογώντας τη τρέχουσα κατάσταση το υπόμνημα γράφει:
Για να το θέσουμε ωμά, το σχέδιο μας δεν λειτουργεί. Η Ελλάδα είναι μια ζώνη καταστροφής. Η Ιρλανδία και η Πορτογαλία έχουν κάνει κάποια πρόοδο ... αλλά έχουν ακόμη πολύ δρόμο να διανύσουν και θα μπορούσαν εύκολα να βγουν ξανά εκτός πορείας. Ακόμη χειρότερα, η Ισπανία μοιάζει ότι θα χρειασθεί ένα πλήρες πακέτο διάσωσης και όχι μόνο για τις τράπεζες που νομίζαμε ότι θα αρκούσε.
Ο Economist θέτει μέσω του φανταστικού υπομνήματος τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα μιας Grexit και της αποχώρησης και άλλων χωρών από την ευρωζώνη. Με υπηρεασιακό ύφος, όπως αρμόζει στα υπομνήματα των ανώτατων συμβούλων, περιγράφει λεπτομερώς τις νομικές δυσκολίες εξόδου από το ευρώ. Δανείζεται μάλιστα και τους στοίχους γνωστού τραγουδιού των Eagles συγκρίνοντας τη ζώνη του ευρώ με το "ξενοδοχείο Καλιφόρνια, από το οποίο δεν μπορεί να φύγει κανείς". Το φανταστικό υπόμνημα καταλήγει με το εξής συμπέρασμα:
Από τις δύο επιλογές, η εκτίμηση μας είναι ότι η διάλυση της ευρωζώνης θα είναι προτιμότερη από οικονομική άποψη από την έξοδο της Ελλάδας και μόνο. Πρέπει όμως να τονίσουμε ότι οι οικονομικοί και χρηματοπιστωτικοί κίνδυνοι κάτι να πάει στραβά είναι πολύ μεγαλύτεροι σε σχέση με τους κινδύνους που θα προκύψουν από το συντονισμό της εξόδου της Ελλάδας και μόνον. Τέλος, ένα μειονέκτημα που συνδέεται με τις δύο επιλογές, ακόμη και αν πραγματοποιηθούν επιτυχώς, είναι ότι τα οφέλη είναι μακροπρόθεσμα ... Σε αντίθεση το κόστος και των δύο επιλογών θα γίνει αισθητό εδώ και τώρα - και θα το αναλάβετε ολοκληρωτικά εσείς και η κυβέρνηση σας.
Πηγή: tvxs.

Κρατικό έλλειμμα, "πράσινη" ανάπτυξη και άλλες ΑΠΕτεωνιές...

Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών, για το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2012, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκε σε 13.203 εκατ. ευρώ, και το πρωτογενές έλλειμμα για την ίδια περίοδο σε 3.070 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας βελτίωση έναντι των στόχων που θέτει το Μνημόνιο, και αυτό χάρη στις τεράστιες θυσίες του Ελληνικού Λαού!
Την ίδια ώρα το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ (Λειτουργού της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) καθημερινά αυξάνει κατά εκατομμύρια ευρώ (!!!) - και προσμετράται ως κρατικό έλλειμμα το οποίο το φορτώνονται εις διπλούν οι Έλληνες πολίτες: και ως φορολογούμενοι αλλά και ως καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας- και αυτό γιατί η Κυβέρνηση της Τρόικας προκλητικά συνεχίζει να επιδοτεί τους Μεγαλοεργολάβους της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης! Ακόμα όμως και παρά το χαράτσι που επέβαλε στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, προκειμένου να περιορισθεί η εκρηκτική κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά ενέργειας, η κυβέρνηση βρίσκεται σε αδιέξοδο! Όσο αυξάνουν τα Αιολικά Πάρκα που εισέρχονται στο σύστημα ηλεκτροδότησης, τόσο το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ θα εκτροχιάζεται! Η "φούσκα" των αιολικών διογκώνεται και είναι έτοιμη να σκάσει! Αυτό είναι σίγουρο και πρέπει να θεωρηθεί δεδομένο!
Το ερώτημα που γεννάται όμως είναι: επειδή οι Μεγαλοεργολάβοι δεν βάζουν "φράγκο" από την τσέπη τους για τις... "επενδύσεις" τους, αλλά βασίζονται στις κρατικές επιδοτήσεις, στις "εγγυημένες" τιμές του ΛΑΓΗΕ και στα ... θαλασσοδάνεια των Ελληνικών Τραπεζών, όταν η "φούσκα" τελικά σκάσει, τα δάνεια αυτά ποιος θα τα φορτωθεί; Αλήθεια τι ποσοστό των δανείων της  "κακής" Αγροτικής Τράπεζας που φορτώθηκε ο Ελληνικός Λαός ήταν δάνεια "φούσκες" για Αιολικά Πάρκα; Είμαστε έτοιμοι σαν λαός - και αντέχουμε να φορτωθούμε και αυτό το βάρος; 
ΥΓ) κι όμως θα μπορούσε να υπάρξει διέξοδος από αυτήν την κατάσταση αρκεί να αλλάξουμε άρδην πολιτική κατεύθυνση: 
- όλες οι κρατικές επιδοτήσεις που κατευθύνονται προς τις "Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας" να δοθούν για το πρόγραμμα "Φωτοβολταϊκά σε στέγες", και όχι να παγώσει το πρόγραμμα αυτό όπως ανακοίνωσε η Κυβέρνηση της Τρόικας κατ΄εντολή των Μεγαλοεργολάβων
- η ΔΕΗ να παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο ώστε να παράγει φτηνό ηλεκτρικό ρεύμα, πράγμα που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανασυγκρότηση της Ελληνικής Οικονομίας! Η ακριβή ενέργεια οδηγεί σε αυξημένο  κόστος παραγωγής: αυτό είναι βασικός κανόνας στην "πολιτική οικονομία". Και όσο αυξάνει το κόστος παραγωγής τόσο θα μειώνεται η περιβόητη "ανταγωνιστικότητα" και θα υπάρχουν πιέσεις στα εργατικά μεροκάματα! 
- η κρατική ΔΕΗ θα μπορούσε (και θα έπρεπε) να επενδύσει σε εργοστάσια παραγωγής Φωτοβολταϊκών Συστημάτων, ώστε και να μην επιβαρύνεται το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας, αλλά και να διαμορφώνεται η παραγωγή τους με βάση την αισθητική, την αρχιτεκτονική και τις ανάγκες του Ελληνικού Περιβάλλοντος!
- όλες οι "κρατικές επιδοτήσεις" θα πρέπει να δίνονται σε μεμονωμένους οικιακούς παραγωγούς και όχι σε εταιρείες, με αυστηρά πάντα κριτήρια: όπως πχ. η χρήση αποκλειστικά Ελληνικής τεχνολογίας, η τοποθέτηση των Φωτοβολταϊκών  αποκλειστικά και μόνο σε στέγες και όχι σε παραγωγική γη, με βάση αυστηρά πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά κριτήρια για τον εναρμονισμό τους με την αισθητική του δομημένου χώρου, και ταυτόχρονα να συνοδευτούν με την πλήρη κατάργηση του συστήματος των "εγγυημένων" τιμών ώστε να μην επιβαρύνεται ο τελικός καταναλωτής και εν γένει η Ελληνική Οικονομία! 
- σε συνεργασία με την κρατική ΔΕΗ, οι δημοτικές αρχές -και αυστηρά μόνον αυτές- να αξιοποιήσουν τον υδάτινο πλούτο που διαθέτουν τόσο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, όσο και για την ύδρευση και άρδευση τους, με την δημιουργία μικρών φραγμάτων (ίσως και σε συνδυασμό με μικρά συστήματα αντλιοταμίευσης) και πάντα με αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια, σωστό περιφερειακό σχεδιασμό και κεντρικό προγραμματισμό για την διαχείριση των εσωτερικών υδάτων
- κεντρικός κρατικός σχεδιασμός και κοινωνικός έλεγχος στην Ενέργεια και στο Νερό, με την λογική ότι αυτά αποτελούν βασικές κοινωνικές ανάγκες και εθνικό πλούτο! Όχι στην εμπορευματοποίησή τους- ναι στην διαχείρισή τους με σκοπό την κάλυψη των ανθρώπινων αναγκών και τελικά και την προστασία της ίδιας της Φύσης!
Ανατροπή τώρα της Κυβέρνησης των Μεγαλοεργολάβων, που μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην Χρεοκοπία και την Εξαθλίωση! Δεν υπάρχει άλλος δρόμος- δεν θα έχουμε άλλη ευκαιρία και ακόμη χειρότερα δεν θα έχουμε ελπίδα όταν πλέον χρεοκοπήσουμε, οδηγηθούμε στην δραχμή και συνεχίζουμε να χρωστάμε σε ευρώ! Γιατί εκεί οδηγούμαστε και όποιος δεν το καταλαβαίνει αυτό... "αέρα κοπανιστό επιδοτούσε"!



10/8/12

Δικαστική ...ντροπή ή δημοκρατική εκτροπή;


Δικαστική απόφαση του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης απορρίπτει την αίτηση της κίνησης πολιτών «Χωρίς Χρέος-Χωρίς Ευρώ» να αναγνωριστεί η πρωτοβουλία τους, ως "μη κερδοσκοπικό σωματείο" με το σκεπτικό πως αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια τάξη!!! 
Προκλητική και πρωτοφανής χαρακτηρίζεται η αιτιολογία της απορριπτικής απόφασης, το σκεπτικό της οποίας «διαβλέπει» άδηλους σκοπούς σε όσους δεν αναγνωρίζουν το Ελληνικό Χρέος και δεν θέλουν το ευρώ,  και μάλιστα θεωρεί πως αυτοί αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια τάξη !
Με έκπληξη, διαβάζουμε χαρακτηριστικά: «Από την επωνυμία του σωματείου, η οποία αποτελεί προσδιοριστικό στοιχείο της ταυτότητάς του κατά τις σκέψεις που προεκτέθηκαν, προκαλεί σύγχυση και παραπλάνηση και ως προς τα μέλη που εκπροσωπεί το εν λόγω σωματείο και την ταυτότητά τους. Έτσι εμφανίζεται ότι υπάρχουν άδηλοι σκοποί του σωματείου με αντίστοιχο κίνδυνο για τη δημόσια τάξη.»
Την ίδια στιγμή που σκηνές "αυτοδικίας" προβάλλονται ζωντανά από τηλεοπτικούς σταθμούς, και την ίδια ώρα που η κοινωνία παραπαίει στα όρια του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας, είναι τουλάχιστον "προκλητικό" μια δικαστική απόφαση να χαρακτηρίζει "επικίνδυνους" για την δημόσια τάξη όσους δεν αναγνωρίζουν το "Ελληνικό Χρέος" ως νόμιμο και αναγνωρίζουν το "ευρώ" ως την πραγματική αιτία, εξαιτίας της οποίας η Ελληνική Κοινωνία βυθίζεται όλο και πιο βαθιά στην αθλιότητα! Και ίσως αυτή η δικαστική απόφαση αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για το ότι η δικαιοσύνη στην χώρα μας όχι μόνο δεν είναι τυφλή αλλά αλληθωρίζει συνεχώς προς τα δεξιά!   



Audiatur et altera pars!