2/8/12

Όταν οι ανεμογεννήτριες φλέγονται...

Δυστυχώς επειδή κάποιοι ακόμη δεν ...πείθονται για την επικινδυνότητα των αιολικών πάρκων... και επειδή συνεχίζουν να αμφισβητούν όχι μόνο το ότι  οι Ανεμογεννήτριες είναι εν δυνάμει "μπουρλότα" για τον δασικό πλούτο της χώρας μας, αλλά και το ότι είναι απολύτως επικίνδυνες και για την δημόσια υγεία λόγω των τοξικών χημικών τους, τους αφιερώνουμε το παρακάτω ρεπορτάζ από την χθεσινή μεγάλη πυρκαγιά στο Αιολικό Πάρκο Kahuku της Χαβάη, η οποία έγινε πρώτο θέμα στα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων...
Το ενδιαφέρον στο ρεπορτάζ δεν είναι το ότι αποκαλύπτει πως τα αιολικά πάρκα προκαλούν πυρκαγιές- αυτό πλέον είναι κοινός τόπος- αλλά οι καταγγελίες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας της Χαβάης για την επικινδυνότητα των τοξικών χημικών που εμπεριέχονται στις τουρμπίνες και στις μπαταρίες των ανεμογεννητριών. Και μάλιστα η διοίκηση της Πυροσβεστικής τονίζει ότι είναι η δεύτερη μεγάλη πυρκαγιά στο εν λόγω αιολικό πάρκο τα τελευταία δύο χρόνια.

1/8/12

Η Αργεντινή ξεχρεώνει τους δανειστές της...

Η Αργεντινή βγαίνει από το «μαντρί» έπειτα από 11 χρόνια!
Η πρόεδρος της Αργεντινής Κριστίνα Φερνάντεζ θα υπογράψει την ερχόμενη Παρασκευή επιταγή ύψους 2,281 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αποπληρωμή των χρεών που συνήφθησαν από το κράτος τα τελευταία έντεκα χρόνια.
Έτσι, κλείνει και τυπικά το "κοραλίτο" ("μικρό μαντρί"), η μεγαλύτερη θεσμική κρίση στη χώρα μετά τη δικτατορία, που είχε αρχίσει στις 3 Δεκεμβρίου του 2001 όταν εκατομμύρια Αργεντίνοι βρήκαν κλειστές τις πόρτες των τραπεζών και δεν μπορούσαν να σηκώσουν τις αποταμιεύσεις τους, οι οποίες συνολικά ανέρχονταν σε 66 δισεκατομμύρια δολάρια. Τότε, όπως αναφέρει η εφημερίδα "Τα Νέα", πολλοί κατέφυγαν στα δικαστήρια και κατόρθωσαν να ανακτήσουν τα χρήματά τους ή μέρος αυτών. Πολλοί αναγκάστηκαν να δεχθούν τα "προαιρετικά ομόλογα", γνωστά ως "ομόλογα Μπόντεν", που εξέδωσε η κυβέρνηση το 2002 αξίας 19,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων (15,831 δισεκατομμυρίων ευρώ) για να καλύψει όσες μικροαποταμιεύσεις χάθηκανΑυτό ήταν το τεράστιο χρέος που κληρονόμησε το 2003 ο πρόεδρος Νέστορ Κίρτσνερ και το 2007 η σύζυγός του και πρόεδρος Κριστίνα Φερνάντεζ.
Ένα φορτίο που ρυθμίζει την πολιτική ζωή της Αργεντινής ακόμα και σήμερα. Ο λαός το ονόμασε "κοραλίτο", δηλαδή "μικρό μαντρί", δείχνοντας έτσι ότι τα μέτρα δημιούργησαν στους πολίτες την αίσθηση ότι ήταν κλεισμένοι σε ένα μαντρί χωρίς τις ελευθερίες που απολάμβαναν έως τότε. Η Φερνάντεζ εξηγεί διαρκώς τους τελευταίους μήνες τη σημασία αυτού που θα συμβεί την Παρασκευή. "Φέτος αυτή η κυβέρνηση θα ολοκληρώσει τις πληρωμές του Μπόντεν 12" είχε δηλώσει η πρόεδρος τον προηγούμενο Μάρτιο μιλώντας στο Κογκρέσο. "Το Μπόντεν 12, για όσους δεν γνωρίζουν, έγινε προκειμένου να πληρώσουν οι Αργεντίνοι όσες αποταμιεύσεις τους δεν τους επέστρεψαν οι τράπεζες αυτής της χώρας. Ήταν οι υπόλοιποι Αργεντίνοι, εκείνοι που δεν είδαν ποτέ στη ζωή τους ένα δολάριο, εκείνοι που έπρεπε να συνεισφέρουν τα 19,641 δισεκατομμύρια δολάρια που πληρώσαμε από το 2005 μέχρι σήμερα. Φαντάζομαι όλα τα πράγματα που θα μπορούσαμε να έχουμε κάνει με αυτά τα χρήματα για όλους εκείνους που έχουν τα λιγότερα, για όσους ποτέ δεν είχαν την τύχη να κατέχουν μια κατάθεση σε δολάρια", είχε σημειώσει.
"Από μια κρίση όπως αυτή", δήλωσε χθες στην ο υπουργός Οικονομικών Ερνάν Λορενζίνο, "μπορεί κάποιος να βγει χωρίς να επιβάλει το κόστος και τις θυσίες μόνο στις χαμηλές οικονομικά τάξεις. Υπάρχει μια διέξοδος που δεν έχει τίποτα να κάνει με τις συνταγές που θέλουν να επιβάλουν σε χώρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως τα δικά μας".
Κάθε βράδυ δεκάδες οικονομολόγοι εμφανίζονται σε διάφορα τηλεοπτικά κανάλια και συζητούν τις αδυναμίες του συστήματος: η ανεργία αυξήθηκε για πρώτη φορά μετά την παγκόσμια κρίση του 2008-2009, το ΑΕΠ έχει εγκαταλείψει την ανοδική του πορεία, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 10% τον Ιούνιο. Οι περισσότεροι μάλιστα θεωρούν ότι η κυβέρνηση στρεβλώνει τα στοιχεία για τον πληθωρισμό που εμφανίζεται στο 10% και πιστεύουν ότι ήδη έχει ξεπεράσει το 20%.
Όμως παρ' όλα αυτά και παρά την υποτίμηση του αργεντίνικου πέσο η οικονομία της Αργεντινής αντέχει ακόμα κυρίως λόγω της τιμής της σόγιας που συνεχίζει να σπάει ρεκόρ λόγω της ξηρασίας στις Ηνωμένες Πολιτείες. "Από τότε που ήρθαν οι Κίρτσνερ", εξηγεί ο διευθυντής μεγάλης ισπανικής εταιρείας με έδρα στην Αργεντινή, "υπήρξαν δεκάδες οικονομολόγοι και πολιτικοί που προέβλεπαν ότι δεν θα βγάλουμε τη χρονιά. Και η μόνη αλήθεια ήταν ότι οι επενδυτές που δεν τους άκουσαν ήταν οι μόνοι που είχαν κέρδος".
Διαβάστε ακόμη και βγάλτε τα συμπεράσματά σας:
H τόλμη της Αργεντινής, οι δισταγμοί της Ελλάδας!
Oι επικριτές της Αργεντινής πάλι κάνουν λάθος...
Χειρότερα κι από την... Αργεντινή!!!

Ανεμογεννήτριες και δασικές πυρκαγιές...

Ο παρακάτω χάρτης καταγράφει τις δασικές πυρκαγιές στην χώρα μας την τελευταία 6ετία. Προέρχεται απο τα στοιχεία που καταγράφει συνεχώς η  NASA μέσω των δορυφόρων της, και αρχειοθετεί μέσω του συστήματος Moderate Resolution Imaging Spectroradiometer (MODIS). 
Ο επόμενος χάρτης προέρχεται από την ΡΑΕ, και καταγράφει την αδειοδότηση αιολικών πάρκων στην  Ελλάδα. Η σύγκριση των δύο χαρτών προκαλεί ...έκπληξη σε κάποιον αδαή. Και δεν αποτελεί αιτιολόγηση το ότι οι περιοχές που χωροθετούνται τα αιολικά πάρκα είναι περιοχές με ανέμους και άρα πιο επιρρεπείς σε πυρκαγιές, καθώς αν δούμε τα στοιχεία πριν την δεκαετία του 1990 οι περιοχές αυτές δεν εμφάνιζαν αυξημένη επίπτωση σε δασικές πυρκαγιές. Σαφώς και βέβαια από μόνη της η σύγκριση χαρτών δεν αρκεί για να εξαχθούν συμπεράσματα. Χρειάζεται να γίνει μια στατιστική ανάλυση των δεδομένων για να υπάρξει βεβαιότητα. Αλλά ορισμένα συμπεράσματα πρέπει να θεωρηθούν τουλάχιστον δεδομένα.
Εμείς δεν θα δεχθούμε τις καταγγελίες που θέλουν τις δασικές πυρκαγιές σε Περιοχές Αιολικής Προτεραιότητας (ΠΑΠ) και σε Περιοχές Αιολικής Καταλληλότητας (ΠΑΚ) ως σκόπιμες ενέργειες εμπρησμού. Αυτό είναι θέμα διερεύνησης από πλευράς των αρμόδιων αρχών. Τα  συμπεράσματα όμως που σίγουρα μπορούν να εξαχθούν είναι ότι:
1) Όπου υπάρχει αυξημένη ανθρώπινη δραστηριότητα, αυξάνει και ο κίνδυνος πυρκαγιών. Κλασικό παράδειγμα αποτελεί η περιοχή της Ορεινής Ναυπακτίας. Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980, οι πυρκαγιές στην περιοχή ήταν σπάνιες, και οφείλονταν κατά κύριο λόγο σε φυσικά φαινόμενα- για αυτό και συνήθως ήταν μικρής έκτασης. Με την έναρξη των έργων εκτροπής του Εύηνου Ποταμού, οι πυρκαγιές εμφάνισαν μεγάλη αύξηση και έγιναν πολύ πιο καταστρεπτικές. Το ίδιο ακριβώς σενάριο επαναλαμβάνεται και τώρα με αφορμή την μετατροπή της Ναυπακτίας σε απέραντο πάρκο ανεμογεννητριών
2) Οι ανεμογεννήτριες από μόνες τους είναι αιτία πρόκλησης πυρκαγιών. Τα αιολικά πάρκα λειτουργούν ως εν δυνάμει εμπρηστές και το ίδιο ισχύει και για το δίκτυο μεταφοράς της ηλεκτρικής ενέργειας. 
3) Η χωροθέτηση αιολικών πάρκων σε παρθένα βουνά, αποτελεί στην πράξη απειλητική και ανατρεπτική παρέμβαση  στην τοπική οικολογική ισορροπία. 
4) Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για αδειοδότηση αιολικών πάρκων σε αναδασωτέες περιοχές, ανοίγει στη κυριολεξία τους "ασκούς του Αιόλου" όχι για να γυρίζουν οι Ανεμογεννήτριες αλλά για να προκληθεί μια ανυπολόγιστη περιβαλλοντική καταστροφή στην Χώρα μας. 
Δυστυχώς δεν περιμένουμε από την επίσημη Ελληνική Πολιτεία να δράσει για να αποφύγουμε τα χειρότερα. Η ευθύνη πέφτει πλέον στα χέρια των πολιτών. Εμείς έχουμε την ευθύνη για την Περιβαλλοντική αλλά και Οικονομική Καταστροφή που φέρνουν τα Αιολικά Πάρκα στην Χώρα μας. Εμείς πρέπει και άμεσα να αντιδράσουμε για να εμποδίσουμε το επαπειλούμενο Ολοκαύτωμα, στο οποίο με μαθηματική ακρίβεια μας οδηγούν οι Μεγαλοεργολάβοι της Μαύρης Ανάπτυξης και οι Πολιτικοί της Πράσινης Απάτης.  

31/7/12

Οταν ο μπούμπουρας σταμάτησε να πετάει...


Crash of the Bumblebee!
Άρθρο του Paul Krugman για την εφημερίδα "The New York Times"

Την περασμένη εβδομάδα, ο Μάριο Ντράγκι, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, διακήρυξε ότι ο οργανισμός «είναι έτοιμος να κάνει ό,τι χρειάζεται προκειμένου να περισώσει το ευρώ» - και οι αγορές άρχισαν τη γιορτή. Συγκεκριμένα το επιτόκιο δανεισμού της Ισπανίας μειώθηκε αισθητά και τα χρηματιστήρια ανά τον κόσμο πήραν την ανιούσα. Αλλά θα σωθεί πραγματικά το ευρώ; Αυτό παραμένει αμφίβολο. 
Πρώτα απ' όλα, το ενιαίο νόμισμα της Ευρώπης είναι ένα βαθιά ελαττωματικό οικοδόμημα. Και ο Ντράγκι, προς τιμή του, το αναγνώρισε αυτό. «Το ευρώ είναι σαν ένας μπούμπουρας» δήλωσε. «Είναι ένα μυστήριο της φύσης που δεν θα έπρεπε να πετάει αλλά πετάει. Το ευρώ λοιπόν είναι ένας μπούμπουρας που πετούσε πολύ καλά για αρκετά χρόνια». Αλλά τώρα σταμάτησε να πετάει. Τι μπορεί να γίνει; Η απάντηση, πρότεινε, είναι να «αναβαθμιστεί σε πραγματική μέλισσα». Αν αφήσουμε στην άκρη την αμφιλεγόμενη βιολογία, το πιάσαμε το νόημα. Μακροπρόθεσμα, το ευρώ θα λειτουργήσει μόνο αν η Ευρωπαϊκή Ένωση γίνει περισσότερο σαν μία ενωμένη χώρα.
Σκεφτείτε για παράδειγμα τη σύγκριση μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Φλόριντα. Και οι δύο ήρθαν αντιμέτωπες με μία τεράστια στεγαστική φούσκα την οποία ακολούθησε μία δραματική οικονομική κατάρρευση. Αλλά η κρίση που βιώνει η Ισπανία δεν είναι ίδια με εκείνη της Φλόριντα. Γιατί; Γιατί όταν ξεκίνησε η πτώση, η Φλόριντα μπορούσε να βασιστεί στην Ουάσιγκτον για να πληρώνει τα κοινωνικά επιδόματα και τη δημόσια υγεία, να εγγυηθεί τη ρευστότητα των τραπεζών της, να βοηθήσει τους ανέργους και άλλα. Η Ισπανία δεν είχε δίχτυ ασφαλείας και μακροπρόθεσμα αυτό πρέπει να διορθωθεί. Αλλά οι δημιουργία των Ηνωμένων Πολιτειών της Ευρώπης δεν θα συμβεί σύντομα - αν συμβεί ποτέ - ενώ η κρίση του ευρώ είναι τώρα.
Τι μπορεί να γίνει λοιπόν για να σωθεί το νόμισμα; Λοιπόν, γιατί μπόρεσε ο μπάμπουρας να πετάξει για λίγο; Γιατί το ευρώ έδειχνε να λειτουργεί για τα πρώτα περίπου οκτώ χρόνια; Γιατί τα ελαττώματα του οικοδομήματος καλύφθηκαν από την ανάπτυξη στη νότια Ευρώπη. Η δημιουργία του ευρώ έπεισε τους επενδυτές ότι ήταν ασφαλές να δανείζουν σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία που προηγουμένως θεωρούνταν επικίνδυνες και γι' αυτό το χρήμα συνέρρεε άφθονο - κυρίως για να χρηματοδοτηθεί ο ιδιωτικός και όχι ο δημόσιος τομέας, με την Ελλάδα να αποτελεί εξαίρεση. Και για λίγο όλοι ήταν χαρούμενοι.
Στη νότια Ευρώπη, η στεγαστική φούσκα οδήγησε σε αύξηση των θέσεων εργασίας σε αυτό τον τομέα, τη στιγμή που η βιομηχανία καθίστατο ολοένα λιγότερο ανταγωνιστική. Στο μεταξύ, η γερμανική οικονομία, που μέχρι τότε έφθινε, άρχισε να ανθίζει εξαιτίας των αυξημένων εξαγωγών προς τις οικονομίες του Νότου. Οπως όλα έδειχναν, το ευρώ δούλευε. Τότε έσκασε η φούσκα. Οι θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό τομέα εξαφανίστηκαν και η ανεργία στον νότο εξακοντίστηκε: τώρα ξεπερνά το 20% τόσο στην Ισπανία όσο και την Ελλάδα.
Την ίδια στιγμή τα έσοδα βυθίστηκαν: στις περισσότερες περιπτώσεις τα μεγάλα ελλείμματα είναι αποτέλεσμα, όχι αιτία, της κρίσης. Οι επενδυτές το έβαλαν στα πόδια, οδηγώντας το κόστος δανεισμού στα ύψη. Σε μία προσπάθεια να ηρεμήσουν οι αγορές, οι δεινοπαθούσες χώρες επέβαλαν μία σειρά σκληρών μέτρων λιτότητας που βάθυνε την ύφεσή τους. Και το ευρώ δείχνει επικίνδυνα ασταθές.
Τι θα μπορούσε να ανατρέψει αυτή την κατάσταση; Η απάντηση είναι ξεκάθαρη: οι πολιτικοί θα πρέπει να α) κάνουν κάτι να μειώσουν το κόστος δανεισμού της νότιας Ευρώπης β) να δώσουν στους οφειλέτες της Ευρώπης την ευκαιρία να βγουν από την κρίση μέσω των εξαγωγών όπως έγινε στην περίπτωση της Γερμανίας τα καλά χρόνια - κάτι που σημαίνει μία προσωρινή αύξηση του πληθωρισμού στη Γερμανία. Το πρόβλημα είναι ότι οι πολιτικοί διστάζουν να κάνουν το πρώτο και δεν θέλουν καθόλου να κάνουν το δεύτερο.
Στα σχόλιά του ο Ντράγκι - που υποψιάζομαι ότι τα κατανοεί όλα αυτά - βασικά «πέταξε» την ιδέα η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να αγοράσει πολλά ομόλογα του ευρωπαϊκού νότου προκειμένου να μειωθεί το κόστος δανεισμού αυτών των χωρών. Αλλά τις επόμενες ημέρες οι γερμανοί αξιωματούχοι έδειχναν να απορρίπτουν αυτή την ιδέα. Βασικά, ο Ντράγκι θα μπορούσε να αγνοήσει τις γερμανικές αντιρρήσεις, αλλά προτίθεται να κάνει πραγματικά κάτι τέτοιο; Οι αγορά των ομολόγων είναι το εύκολο μέρος.
Το ευρώ δεν μπορεί να σωθεί μέχρις ότου η Γερμανία αποδεχθεί έναν σημαντικά υψηλότερο πληθωρισμό για τα επόμενα χρόνια - και μέχρι στιγμής δεν έχω διακρίνει κάποιο σημάδι ότι οι γερμανοί αξιωματούχοι προτίθενται να συζητήσουν το ζήτημα, πολλώ δε μάλλον να δεχθούν να κάνουν ό, τι είναι απαραίτητο. Αντίθετα επιμένουν, παρά τις συνεχείς αποτυχίες - θυμάστε που η Ιρλανδία θα επέστρεφε γρήγορα στο μονοπάτι της ανάπτυξης; - ότι όλα θα διορθωθούν αν οι οφειλέτες παραμείνουν πιστοί στα προγράμματα λιτότητας.
Λοιπόν, θα μπορούσε να σωθεί το ευρώ; Ναι, πιθανώς. Θα έπρεπε να σωθεί; Ναι, αν και η δημιουργία του τώρα μοιάζει με ένα τεράστιο λάθος. Επειδή η αποτυχία του ευρώ δεν θα προκαλούσε απλά οικονομική αναστάτωση. Θα κατέστρεφε το ευρύτερο ευρωπαϊκό οικοδόμημα, το οποίο έφερε την ειρήνη και τη δημοκρατία σε μία ήπειρο με τραγική Ιστορία. Αλλά πρόκειται να σωθεί; Παρά την επίδειξη αποφασιστικότητας του Ντράγκι, κάτι τέτοιο, όπως ήδη είπα, είναι αμφίβολο.

Βόνιτσα: Ο φρουρός του Αμβρακικού!


Η ιστορική πόλη της Βόνιτσας, κτισμένη σε μια άκρη του Αμβρακικού, επιτηρεί το άνοιγμα του κόλπου στο πέλαγος και γίνεται για τον σύγχρονο επισκέπτη εφαλτήριο για εξερευνήσεις στην άγνωστη ενδοχώρα, αλλά και στις ακτές του Ιονίου. Δεν είναι από τους τόπους που διεκδικούν περγαμηνές στα τουριστικά δρώμενα της Ελλάδας. Το αντίθετο θα έλεγε κανείς. Ομως, μια φορά αν επισκεφτείτε την περιοχή της Βόνιτσας, σύντομα θα διαπιστώσετε πως πρόκειται για έναν τόπο ιδιαίτερο, μοναδικό, που σίγουρα αξίζει μια θέση στην καρδιά σας. Στη Βόνιτσα θα έρθετε αν αποζητάτε αυθεντικές εικόνες, ήπιους ρυθμούς, εξερευνήσεις στη γεμάτη ενδιαφέρον ενδοχώρα, αν αγαπάτε το ψάρεμα και τους θαλασσινούς μεζέδες...
Των Θοδωρή Αθανασιάδη, Ζερμαίν Αλεξάκη.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Πηγαίνοντας στη Λευκάδα ή στην Πρέβεζα αξίζει να παρεκκλίνετε λίγα χιλιόμετρα από την αρχική σας πορεία για να επισκεφτείτε την ξεχωριστή αυτή γωνιά του Αμβρακικού κόλπου. Η Βόνιτσα απέχει από την Αμφιλοχία μόλις 36 παράκτια και ευχάριστα χιλιόμετρα, από το Αγρίνιο 75 και από το Μεσολόγγι 100 χλμ. Το οδικό δίκτυο είναι ασφάλτινο, αλλά οι δρόμοι είναι αρκετά στενοί και με άφθονες στροφές. Παρ' όλα αυτά θα διαπιστώσετε ότι οι αποστάσεις καλύπτονται με ευκολία και σε αυτό συμβάλλει το πολυποίκιλο τοπίο που διατηρεί το ενδιαφέρον της διαδρομής αμείωτο.
Η σημερινή παραλιακή πόλη της Βόνιτσας είναι κτισμένη στις παρυφές του υδροβιότοπου του Αμβρακικού, που είναι ένας από τους σπουδαιότερους της Βαλκανικής. Βρίσκεται σε ελάχιστη απόσταση από το στρατηγικό πέρασμα του Ακτιου, κοντά στη θέση όπου αναπτυσσόταν η αρχαία πόλη Ανακτόριο (ίχνη του αρχαίου Ανακτόριου υπάρχουν κοντά στο χωριό Νέα Καμαρίνια, 4 χλμ. βόρεια της Βόνιτσας).
Ιδρυτές του Ανακτόριου ήταν οι Κορίνθιοι (5ος π.Χ. αι.) που πάντα αναζητούσαν ερείσματα στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και του Ιονίου. Από την αρχαία πόλη διασώζονται ερείπια της Ακρόπολης και του ναύσταθμου, ενώ ένα μεγάλο μέρος της διακρίνεται βυθισμένο στον πυθμένα του κόλπου. Ηδη από τα τέλη του 5ου π.Χ. αιώνα είχε το δικό της νόμισμα, ενώ ο αρχαίος γεωγράφος Στράβων την περιγράφει σαν κραταιά και πολυπληθή πόλη. Το Ανακτόριο παρήκμασε όταν οι Ρωμαίοι ίδρυσαν τη Νικόπολη (κοντά στην Πρέβεζα). Ετσι, πέρασε στη λήθη της Ιστορίας μέχρι που στα Βυζαντινά χρόνια εμφανίστηκε δυναμικά στο προσκήνιο η Βόνιτσα.
Το Βενετσιάνικο κάστρο της Βόνιτσας από το 1922 έχει χαρακτηρισθεί με Βασιλικό Διάταγμα ως «προέχον βυζαντινόν μνημείον».
Τον 11ο αιώνα οι Βενετοί, που πάσχιζαν να δημιουργήσουν σε διάφορα στρατηγικά σημεία της Ελλάδας βάσεις ανεφοδιασμού και κάστρα με σκοπό να προστατεύουν τους εμπορικούς δρόμους τους, πήραν τη συγκατάθεση του Βυζαντινού αυτοκράτορα Αλέξιου Κομνηνού και εγκαταστάθηκαν στη Βόνιτσα, όπου τους παραχωρήθηκαν ιδιαίτερα προνόμια. Με το κάστρο της Βόνιτσας και με αυτά της Ναυπάκτου, της Πρέβεζας και της Αγίας Μαύρας στη Λευκάδα, έλεγχαν τα θαλάσσια περάσματα του Ιονίου. Το 1204, μετά την Αλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Σταυροφόρους, η Βόνιτσα υπάγεται στο Δεσποτάτο της Ηπείρου και γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη.
Από εκεί και πέρα αρχίζει ο «χορός» των κατακτητών. Φράγκοι, Σέρβοι, Αλβανοί, Ναπολιτάνοι, όλοι ήθελαν το κάστρο και το σπουδαίο λιμάνι της. Το 1472 πέφτει στα χέρια των Τούρκων, όμως οι Βενετοί το 1684, με τον Φραγκίσκο Μοροζίνι, την καταλαμβάνουν και την κρατούν μέχρι το 1796, οπότε και την παραδίδουν στους Γάλλους. Το 1800 η θαλασσινή πόλη περνά στα χέρια των Τούρκων και το 1832 ενσωματώνεται στο ελληνικό κράτος.
Η εκκλησία της Παναγιάς βρίσκεται κάτω από το κάστρο.

Ολη αυτή η δραστηριότητα, το στίγμα πολλών και διαφορετικών λαών, σε συνδυασμό με τη μοναδική φύση του Αμβρακικού κόλπου, καθιστούν την περιοχή έναν ιδιαίτερα ελκυστικό προορισμό που ενδείκνυται περισσότερο για ταξιδευτές και λιγότερο για τουρίστες.
Το κάστρο της... θάλασσας!
Η Βόνιτσα είναι μια μικρή πόλη με πληθυσμό 4.050 κατοίκους, έδρα του Δήμου Βόνιτσας - Ακτίου. Στην κορφή του λόφου που δεσπόζει πάνω από την πόλη διακρίνεται το βενετσιάνικο κάστρο, που από το 1922 έχει χαρακτηρισθεί με Βασιλικό Διάταγμα ως «προέχον βυζαντινόν μνημείον».
Η παραλία της Παναγιάς.

Βρίσκεται περίπου 75 μ. πάνω από τη θάλασσα και έχει έκταση περίπου 105 στρ. Η θέα από εδώ στον Αμβρακικό κόλπο είναι ίσως η καλύτερη της περιοχής. Εκεί σώζεται το εκκλησάκι της Αγίας Σοφίας, του 12ου αι. με μια υπέροχη αγιογραφία του Χριστού στο εσωτερικό του.
Κάτω στο λιμάνι τίποτα δεν θυμίζει τον Μεσαίωνα. Το καλοκαίρι εδώ κυλά χαλαρά και ανάλαφρα, όπως στις περισσότερες παραλιακές πόλεις της Ελλάδας. Τα καΐκια πηγαινοέρχονται ασταμάτητα τροφοδοτώντας με τα φημισμένα ψάρια του Αμβρακικού (λαβράκια, μπαρμπούνια, σαρδέλες, γαρίδες) τις ψαροταβέρνες. Τα ιστιοφόρα δένουν στη μαρίνα και οι επισκέπτες βολτάρουν στην παραλία, χαίρονται τον ήλιο, τη θάλασσα, τα τροπικών χρωμάτων δειλινά...
Η πέτρινη πεζογέφυρα προς το νησάκι του Αγίου Νεκταρίου. 

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το κατάφυτο νησί του Αγίου Νεκταρίου (ή Κουκουμίτσα), το οποίο ενώνεται με τη στεριά μέσω πέτρινης πεζογέφυρας 150 μ. Ο χώρος είναι ευχάριστα διαμορφωμένος, καταπράσινος και προσφέρεται για περιπάτους και ποδήλατο. Θαυμάσιο είναι από εδώ το ηλιοβασίλεμα (γενικά ο Αμβρακικός κόλπος φημίζεται για το δειλινό του).
Στην πόλη της Βόνιτσας ξεχωρίζει η εκκλησία του Αγίου Νικολάου με το πέτρινο καμπαναριό. Αμέσως μετά την απελευθέρωση της πόλης εδώ λειτούργησε το πρώτο ελληνικό σχολείο. Ο κυριότερος ναός, ωστόσο, είναι αυτός του Αγιου Σπυρίδωνα (18ος αι.), γνωστός για το λεπτοδουλεμένο τέμπλο του, έργο Ηπειρωτών μαστόρων.
Μια θαυμάσια πεζοπορική διαδρομή, 1.500 μ., πλάι στη θάλασσα, ξεκινά από τη μαρίνα και κινείται περιμετρικά του λόφου του κάστρου. Στην πορεία σας, στις όχθες της λιμνοθάλασσας Λιμένι, κάτω από θεόρατους ευκαλύπτους, θα δείτε το βυζαντινό εκκλησάκι της Παναγιάς.
Η εκκλησία της Παναγιάς.

Κοντινές αποδράσεις:
Δίπλα στο λιμάνι, κατά μήκος τους δρόμου και κοντά στις ταβέρνες, απλώνεται η παραλία της πόλης. Τριακόσια μέτρα ανατολικά του λιμανιού βρίσκεται η Κουκουνίτσα με ψιλό χαλίκι και άμμο. Είναι καθαρή και αβαθής, ενώ θα έχετε τη δυνατότητα να νοικιάσετε κανό.
Πηγαίνοντας προς Αμφιλοχία θα δείτε αριστερά στενό χωματόδρομο που κατηφορίζει προς την ακτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος (δεν υπάρχει ταμπέλα). Πρόκειται για μια μικρή ακρογιαλιά πλαισιωμένη από βράχια και άφθονο πράσινο. Εχει άμμο και χαλικάκι, ενώ λειτουργεί καντίνα.
Για πολλούς η καλύτερη παραλία είναι αυτή της Παναγιάς. Θα τη βρείτε βόρεια της Βόνιτσας (άσφαλτος 8 χλμ.). Είναι υπήνεμη, καθαρή, φωλιάζει στην αγκαλιά απόκρημνων βράχων και εκεί λειτουργεί ταβέρνα. Αν έχετε όρεξη για περισσότερες εξερευνήσεις θα κατευθυνθείτε προς το ακρωτήρι της Παναγιάς (μόνο που χρειάζεται προσοχή καθώς πολλοί χωματόδρομοι οδηγούν στην είσοδο επαύλεων!). Αν διαθέτετε δικό σας σκάφος αξίζει μια εκδρομή στα μικρά ερημονήσια του Αμβρακικού.
Φυσικά και είναι πανεύκολο να κάνετε μια γρήγορη βόλτα στις ακτές του Ιονίου, στους γραφικούς όρμους του Αγ. Νικολάου, της Πάλαιρου, ακόμη και της Λευκάδας που απέχει οδικά μόλις 20 χλμ.!
Η περιοχή απ' όπου πηγάζουν τα ιαματικά, μεταλλικά νερά Κόρπης βρίσκεται στις πλαγιές των Ακαρνανικών βουνών και είναι ένα ακόμη από τα ενδιαφέροντα σημεία της επαρχίας που μπορείτε να επισκεφτείτε διανύοντας 15 χλμ. ασφαλτοστρωμένου δρόμου.
Η λίμνη του Κομήτη.

Ιστορικά ορόσημα:
Ναυμαχία Ακτίου.
Toν Σεπτέμβριο 31 π.Χ. στα νερά του Ακτίου έγινε μία από τις σπουδαιότερες ναυμαχίες του αρχαίου κόσμου που καθόρισε την τύχη της Ευρώπης. Εδώ συγκρούστηκαν οι στόλοι του Γάιου Οκτάβιου (που έμεινε στην Ιστορία ως ο πρώτος αυτοκράτορας της Ρώμης με το όνομα Οκταβιανός Αύγουστος) με τον στόλο του Ρωμαίου στρατηγού Μάρκου Αντώνιου και της Κλεοπάτρας Ζ'. Η ναυμαχία τελείωσε με τη συντριπτική νίκη των δυνάμεων του Οκτάβιου. Σύμφωνα με τον θρύλο, η Κλεοπάτρα σώθηκε καθώς πέρασε τα πλοία της στη λίμνη Βουλκαριά της Βόνιτσας.
Ρωμαϊκά Λουτρά.
Ερχόμενοι στη Βόνιτσα από την Αμφιλοχία θα περάσετε από το χωριό Δρυμός. Εδώ διασώζονται υπολείμματα Ρωμαϊκών Λουτρών αλλά και δύο αξιόλογες παλαιοχριστιανικές Βασιλικές.
Αρχαίο Θύρρειο.
Τα ερείπια της σπουδαίας Ακαρνανικής πόλης Θύρρειο που αναφέρεται από τον Ξενοφώντα στο έργο του «Ελληνικά», έχουν εντοπιστεί κοντά στο ομώνυμο ορεινό χωριό (20 χλμ. από Βόνιτσα). Αξίζει να έρθετε εδώ τόσο για την όμορφη διαδρομή όσο και για να επισκεφθείτε το μικρό, αλλά αξιόλογο αρχαιολογικό μουσείο.

30/7/12

Στην Ελλάδα εγκαθιστούν αιολικά πάρκα σε καμμένα δάση...

και στην Αγγλία απορρίπτουν τις Ανεμογεννήτριες ακόμη κι όταν αυτές πρόκειται να τοποθετηθούν σε... ορυχεία!!!

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Melton απέρριψε πανηγυρικά και εν μέσω έντονων επευφημιών από τους εκατοντάδες συγκεντρωμένους κατοίκους της περιοχής, το σχέδιο της εταιρείας Peel Energy, για την εγκατάσταση ενός Αιολικού Πάρκου εννέα μόλις ανεμογεννητριών σε εγκαταλελειμμένο ανθρακωρυχείο κοντά στο χωριό Asfordby. Το ανθρακωρυχείο έχει εγκαταλειφθεί από το 1997, και ο ενεργειακός κολοσσός  Peel Energy σχεδίαζε εκεί να εγκαταστήσει ένα αιολικό πάρκο αποτελούμενο από εννέα ανεμογεννήτριες ύψους 135 μέτρων και ονομαστικής ισχύος 2.3MW η καθεμιά τους. 
Οι κάτοικοι όμως των χωριών της ευρύτερης περιοχής, Asfordby, Ab Kettleby, Wartnaby και Grimston, είχαν εξ΄αρχής εναντιωθεί στα σχέδια αυτά, εκφράζοντας τις έντονες ανησυχίες τους για την αισθητική του αιολικού πάρκου, το θόρυβο των ανεμογεννητριών, το πόσο κοντά θα ήταν στα σπίτια τους, καθώς και τις επιπτώσεις του στον τουρισμό. Τελικά μετά από τρίωρη συζήτηση την περασμένη Πέμπτη το βράδυ, οι δημοτικοί σύμβουλοι του Melton ψήφισαν ενάντια στα σχέδια για το αιολικό πάρκο- μια απόφαση η οποία έγινε δεκτή μέσα σε έντονες ζητωκραυγές και χειροκροτήματα από εκατοντάδες συγκεντρωμένα  άτομα. Ο Bill Musson, της ομάδας "STOP WIND PARK"  που δημιουργήθηκε και δραστηριοποιήθηκε για να εμποδίσει την εγκατάσταση του Αιολικού Πάρκου στο Asfordby, δήλωσε: "Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε. Είμαστε απόλυτα ευχαριστημένοι. Είχαμε βέβαια ισχυρά επιχειρήματα εναντίον του αιολικού πάρκου αλλά φοβόμασταν για το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, δεδομένων των πιέσεων που ασκεί το λόμπυ των  Αιολικών. Δόξα τω Θεό, η επιτροπή μας άκουσε και καταψήφισε την πρόταση της Peel Energy". 
Ο Jonathan England,  διευθυντής ανάπτυξης της Peel Energy, είπε ότι η επιχείρηση θα ασκήσει έφεση στην απόφαση. Μάλιστα δήλωσε χαρακτηριστικά: "Είμαστε απογοητευμένοι και έκπληκτοι για την απόφαση της επιτροπής. Εξακολουθούμε να έχουμε απόλυτη βεβαιότητα όσον αφορά την επιλογή μας και την καταλληλότητα του χώρου του πρώην ορυχείου για την παραγωγή αιολικής ενέργειας." Η Σύμβουλος Elaine Holmes, η οποία καταψήφισε την εγκατάσταση του αιολικού πάρκου, απάντησε"Θα ήταν εντελώς χάλια σε μια όμορφη περιοχή που περιλαμβάνει παλιές πέτρινες εκκλησίες να εγκατασταθεί ένα αιολικό πάρκο.  Πώς στη ευχή θα μπορούσε να κολλήσει κάτι τέτοιο δεν ξέρω! Δεν έχουμε αντιρρήσεις για την χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά δεν νομίζω ότι οι ανεμογεννήτριες είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος σε αυτήν την κατεύθυνση."
Αυτά γίνονται στην οπισθοδρομική Αγγλία. Εκεί δεν θέλουν ανεμογεννήτριες ούτε στα εγκαταλελειμμένα ορυχεία. Ενώ στην Ελλάδα της "Πράσινης Ανάπτυξης" επιτρέπεται να τοποθετούνται αιολικά ακόμα και μέσα σε αναδασωτέες περιοχές!  Γιατί ως γνωστόν ..."όταν εμείς χτίζαμε τον Παρθενώνα, οι Άγγλοι έτρωγαν βελανίδια". Και τώρα που εμείς θα βάλουμε αιολικά πάρκα ακόμα και πάνω στην Ακρόπολη, οι Άγγλοι δεν θέλουν ούτε να ακούν για αυτά, πόσο μάλλον να τα βλέπουν... Θα έρχονται όμως μαζικά για τουρισμό το καλοκαίρι στην Ελλάδα, και θα καταλάβουν πόσο μπροστά είναι οι Έλληνες και πόσο οπισθοδρομικοί παραμένουν αυτοί!

Νέα επιστημονική μελέτη κόλαφος για την απάτη του "Climategate"!


Οι κλιματολόγοι- υπέρμαχοι της ανθρωπογενούς κλιματικής αλλαγής, έχουν συνδέσει την αύξηση του ατμοσφαιρικού διοξειδίου του άνθρακα (CO2 με την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, αλλά μια νέα έρευνα από μια διεθνή ομάδα επιστημόνων ανατρέπει αυτή την εκδοχή και αποδεικνύει πως η αύξηση του CO2  έπεται της αύξησης της θερμοκρασίας του Πλανήτη.
Σύμφωνα με την έκθεσή τους, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό του "Climate of the Past", η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης, ανέλυσε μικροσκοπικές φυσαλίδες αέρα που είχαν παγιδευτεί στα στρώματα του πάγου στην Ανταρκτική και διαπίστωσαν ότι η αύξηση των επίπεδων του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα ακολουθεί την αύξηση της Θερμοκρασίας του Πλανήτη σταδιακά μετά την τελευταία εποχή των παγετώνων.
Οι αναλύσεις μας από πυρήνες πάγου από το παγοκάλυμμα της Ανταρκτικής δείχνουν ότι η συγκέντρωση του CO2 στην ατμόσφαιρα ακολουθεί την αύξηση της θερμοκρασίας της Ανταρκτικής πολύ στενά και κλιμακώνεται μετά από μερικές εκατοντάδες χρόνια το πολύ!” εξηγεί ο Sune Olander Rasmussen, καθηγητής στο Κέντρο για την Κλιματική Αλλαγή στο Ινστιτούτο Niels Bohr του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης.
Όλες οι προηγούμενες θεωρίες περί της Κλιματικής Αλλαγής και του ρόλου που παίζουν τα επονομαζόμενα αέρια του θερμοκηπίου σε αυτήν, είχαν βασιστεί στην υπόθεση ότι η αύξηση των επιπέδων CO2 στην ατμόσφαιρα προηγείται της ανόδου της θερμοκρασίας!
Ο καθηγητής Rasmussen και η ομάδα του, σε συνεργασία με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Τασμανίας στην Αυστραλία, ανέλυσαν πυρήνες πάγου από πέντε διαφορετικά σημεία αντιπροσωπευτικών του παγοκαλύμματος της Ανταρκτικής. Οι πυρήνες πάγου αντιπροσωπεύουν ένα αρχείο θερμοκρασιών και ατμοσφαιρικών συνθηκών που υπήρχαν κατά το χρόνο μέσα στον οποίο διαμορφώθηκε το κάθε τμήμα του παγοπυρήνα. Κατά τη διάρκεια των χιλιετιών, το χιόνι που πέφτει παγώνει και συμπιέζεται από τις επόμενες χιονοπτώσεις που συμβαίνουν στα επόμενα χρόνια. Ως εκ τούτου, οι επιστήμονες εξετάζοντας βαθύτερα το δείγμα του πυρήνα πάγου, έκαναν ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο. 
Η θερμοκρασία του πλανήτη αλλάζει κατά φυσικό τρόπο σχεδόν περιοδικά, κυρίως λόγω της μεταβαλλόμενης ηλιακής ακτινοβολίας που προκαλείται από τις διακυμάνσεις στην τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο, την κλίση της Γης και τον προσανατολισμό του άξονα περιστροφής της Γης. Αυτές οι μεταβολές ονομάζονται κύκλοι Milankowitch και αντιστοιχούν σε περιόδους των 100.000, 42.000, και 22.000 περίπου ετών. Αυτοί είναι οι κύκλοι που προκαλούν και τις περιοδικές αλλαγές στο κλίμα της Γης με αποτέλεσμα να εμφανίζονται περιοδικές εναλλαγές  εποχών παγετώνων διάρκειας περίπου 100.000 χρόνων και ζεστών μεσοπαγετωνικών περιόδων, διάρκειας συνήθως 10.000 - 15.000 χρόνων. Την σημερινή χρονική περίοδο, η Γη βρίσκεται στο τέλος περίπου μιας θερμής μεσοπαγετωνικής περιόδου. Η φυσική αύξηση της θερμοκρασίας του κλίματος ακολουθείται από την αυξημένη ποσότητα CO2 στην ατμόσφαιρα και αυτό αποδεικνύεται πλέον από την επιστημονική έρευνα. 
Είναι δηλαδή η αύξηση της Θερμοκρασίας του Πλανήτη που προκαλεί την αύξηση του CO2 στην ατμόσφαιρα και όχι το αντίστροφο. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα επιστημονικά στοιχεία
Αλλά όταν τα επιστημονικά στοιχεία έρχονται σε ρήξη με τα συμφέροντα των Μεγαλοεργολάβων της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης, τόσο το χειρότερο για τα επιστημονικά στοιχεία: το Climategate είναι εδώ για να μας πείσει πως όσο περισσότερο πέρδονται οι μόσχοι τόσο περισσότερες ανεμογεννήτριες πρέπει να βάλουμε στα βουνά μας- και τόσο περισσότερα χρήματα πρέπει να σπαταλήσουμε για αυτόν τον σκοπό! Προς όφελος   των Μεγαλοεργολάβων πάντα και εις υγεία των κορόιδων

29/7/12

Ντροπή...


Οι Μεγαλοεργολάβοι πέτυχαν την πλήρη καταπάτηση του άρθρου 24 του Ελληνικού Συντάγματος: Μπορούν πλέον ελεύθερα να τοποθετούν ανεμογεννήτριες μέσα σε καμμένα δάση!
Αλλάζοντας τα μέχρι τώρα δεδομένα της προστασίας του Ελληνικού Περιβάλλοντος, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας επέτρεψε τελικά την ανάπτυξη αιολικού πάρκου στη θέση Μελίσσι του δήμου Θίσβης Βοιωτίας, μέσα σε καμμένη και αναδασωτέα περιοχή. Στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο είχε προσφύγει ο Δήμος Θίσβης και ζητούσε να ακυρωθούν οι αποφάσεις του γενικού γραμματέα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας με τις οποίες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την εγκατάσταση και λειτουργία αιολικού πάρκου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 36 MW από την εταιρεία «Αιολική Ερατεινής» (θυγατρικής της περιβόητης EDF στην ανωτέρω θέση του όρους Ελικώνα που είναι αναδασωτέα έκταση.
Αναλυτικότερα, στην επίμαχη περιοχή η οποία έχει καταστραφεί επανειλημμένα από μεγάλες πυρκαγιές, πρόκειται να εγκατασταθεί αιολικό πάρκο της πολυεθνικής EDFαπό 12 ανεμογεννήτριες ισχύος 3 MW η καθεμία. Το πάρκο θα καταλάβει έκταση 24.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ επίσης θα κατασκευαστεί κτίριο 120 τετραγωνικών μέτρων και θα διανοιχθεί οδός 5,3 χλμ. Κατά της απόφασης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας να αδειοδοτήσει το εν λόγω Αιολικό Πάρκο, είχε προσφύγει ο Δήμος Θίσβης με ένστασή του στο ΣτΕ και αρχικά είχε πετύχει την προσωρινή αναστολή εργασιών με την αιτιολογία ότι οι ανεμογεννήτριες θα εγκαθίστανται μέσα σε καμένο- και μάλιστα από εμπρησμό- ελατόδασος!
Υπέρ του αιολικού  πάρκου μέσα στο καμένο ελατόδασος είχε τεθεί με υπόμνημά του ο φορέας των Μεγαλοεργολάβων της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης- η περιβόητη ΕΛΕΤΑΕΝ.   
Τελικά η Ολομέλεια του ΣτΕ (με ψήφους 16-9), κάνοντας «ανοίγματα» στην απολύτως προστατευτική για τις αναδασωτέες εκτάσεις νομολογία του Συντάγματος, δέχθηκε ότι είναι συνταγματικά ...ανεκτές τέτοιου είδους επεμβάσεις, εφόσον η εκτέλεση του έργου είναι απολύτως αναγκαία και επιτακτική (!!!), κάτι που θα πρέπει να βεβαιώνεται με ειδική αιτιολογία και αυστηρά κριτήρια.
Αντίθετα, η μειοψηφία του ΣτΕ επέμεινε στην άποψη ότι είναι αντισυνταγματική κάθε επέμβαση σε αναδασωτέες εκτάσεις πριν να ολοκληρωθεί η αναδάσωση και αποκατασταθεί ο δασικός χαρακτήρας τους.
Προσπαθώντας να αιτιολογήσει τη νομολογιακή μεταστροφή, η Ολομέλεια σημειώνει ότι ο πρώτος δασικός νόμος 998/79 (που ήταν εκτελεστικός του άρθρου 24 του Συντάγματος για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, των αναδασώσεων κ.λπ.) επέτρεψε να εκτελούνται σε αναδασωτέες εκτάσεις στρατιωτικά έργα, διακρίνοντάς τα ως ιδιαίτερα σημαντικά, κατά τις αντιλήψεις της εποχής εκείνης. Παράλληλα τονίζει ότι ανάλογη δυνατότητα αναγνώρισε μεταγενέστερα ο νομοθέτης και για την εκτέλεση σημαντικών δημοσίων έργων και έργων υποδομής, στα οποία συγκαταλέγονται και οι σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ). Ειδικά για τα αιολικά πάρκα το ΣτΕ (2499/12) κρίνει ότι είναι συνταγματικά ανεκτή (!!!) η επέμβαση σε αναδασωτέα έκταση πριν από την αναδάσωση, εφόσον περιορίζεται στα τμήματα εκείνα που είναι αναγκαία για την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών και των συνοδευτικών έργων, ενώ η υπόλοιπη έκταση διατίθεται για την αναδάσωση.
Αντίθετα αντισυνταγματική έκρινε η μειοψηφία των 9 ανώτατων δικαστών την επέμβαση, ζητώντας να γίνει δεκτή η σχετική προσφυγή του Δήμου Θίσβης (πλέον Θήβας). Κατά τη μειοψηφία, δεν προβλέπεται καμία δυνατότητα εξαίρεσης για έργα και σκοπούς δημοσίου συμφέροντος πριν από την αποκατάσταση της δασικής βλάστησης και είναι αντισυνταγματικές οι διατάξεις νόμων του 2005 και του 2009 που επέτρεψαν τέτοιες επεμβάσεις. Προσέθεσε ότι κατά την ψήφιση του Συντάγματος δεν είχε γίνει λόγος για εξαιρέσεις και είχε τονιστεί στη Βουλή ότι οι αναδασωτέες εκτάσεις δεν πρέπει να διατίθενται για οποιονδήποτε άλλο σκοπό, προκειμένου να αποφευχθεί ο κίνδυνος να γίνουν οικόπεδα, χωράφια κ.λπ. Υπογράμμισε ότι η αντισυνταγματική διατύπωση - απαγόρευση είναι αδιάστικτη και απόλυτη. Η αντίθετη εκδοχή ότι ο νομοθέτης μπορεί να θεσπίζει εξαιρέσεις από την απόλυτη απαγόρευση για σοβαρούς λόγους δημοσίου συμφέροντος καθιστά κάθε εξαίρεση ανίσχυρη, γιατί ισοδυναμεί με ανεπίτρεπτη αναθεώρηση του Συντάγματος...
Δυστυχώς όμως η άποψη της μειοψηφίας δεν εισακούσθηκε! Και πλέον οι Μεγαλοεργολάβοι μπορούν πλέον ασύδοτα να φυτεύουν ανεμογεννήτριες και μέσα στα καμένα...

20/7/12

Καλό καλοκαίρι...


"Αποχαιρετιστήρια χρώματα των δειλινών. Καιρός να ετοιμάσεις
τις τρεις βαλίτσες — τα βιβλία, τα χαρτιά, τα πουκάμισα — 
και μην ξεχάσεις εκείνο το ρόδινο φόρεμα που τόσο σου πήγαινε
παρ' ότι το χειμώνα δε θα το φορέσεις. Εγώ, 
τις λίγες μέρες που μας μένουν ακόμη, θα ξανακοιτάξω 
τούς στίχους που έγραψα Ιούλιο κι Αύγουστο 
αν και φοβάμαι πως τίποτα δεν πρόσθεσα, μάλλον 
πως έχω αφαιρέσει πολλά, καθώς ανάμεσα τους διαφαίνεται 
η σκοτεινή υποψία πως αυτό το καλοκαίρι 
με τα τζιτζίκια του, τα δέντρα του, τη θάλασσά του, 
με τα σφυρίγματα των πλοίων του στα ένδοξα λιογέρματα, 
με τις βαρκάδες του στο φεγγαρόφωτο κάτω απ' τα μπαλκονάκια
και με την υποκριτική ευσπλαχνία του, θα 'ναι το τελευταίο."
Γιάννης Ρίτσος, "Το τελευταίο καλοκαίρι".

Κατάρρευση εν όψη...


Σταματά η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να δέχεται ελληνικά ομόλογα ως εγγύηση!
Απροσδόκητες και απρόβλεπτες εξελίξεις φέρνει η απόφαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας να σταματήσει, από τις 25 Ιουλίου, να δέχεται «την προσκόμιση ελληνικών κρατικών ομολόγων ως ενέχυρων για αναχρηματοδότηση, λόγω της λήξης του προγράμματος επαναγοράς διαπραγματεύσιμων χρεογράφων που έχουν εκδοθεί ή είναι πλήρως εγγυημένα από το ελληνικό κράτος». Με δυο λόγια από την επόμενη Τετάρτη σταματά η πρόσβαση των ελληνικών τραπεζών στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Και ως μόνη πηγή άντλησης ρευστότητας για τα ελληνικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα απομένει πλέον μόνο ο έκτακτος μηχανισμός της Τράπεζας της Ελλάδος (Emergency Liquidity Assistance - ELA) που όμως αφορά μόνο περίπου €65 δισ.
Αναλυτικότερα, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, «λόγω της λήξης, στις 25 Ιουλίου 2012, του σχήματος επαναγοράς τους, τα ομόλογα που εκδόθηκαν ή φέρουν την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου θα καταστούν προσωρινά μη επιλέξιμα για χρήση ως ενέχυρο σε πράξεις νομισματικής πολιτικής του ευρωσυστήματος». Όπως αναφέρει πάντως στη σχετική της ανακοίνωση η κεντρική τράπεζα, «μετά την αξιολόγηση της τρόικας για την πρόοδο των μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα, θα επανεξεταστεί και η αποδοχή των ελληνικών ομολόγων ως εγγυήσεις».


Όταν η Συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ ανοίγει τον δρόμο στους απεργοσπάστες...

Τότε ο αγώνας των Χαλυβουργών πρέπει  να γίνει αγώνας όλου του Ελληνικού Λαού! 
Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη, του απεργού, του άνεργου και του μετανάστη.

"Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Εργατοϋπαλλήλων της Ελληνικής Χαλυβουργίας "Η Ενότητα", καταγγέλλει τη συγκυβέρνηση της Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ. Αφού όλο το προηγούμενο διάστημα έκανε όλα τα χατήρια στο Μάνεση, του έδωσε ό,τι ζήτησε, σήμερα τα χαράματα υλοποίησε μια ακόμα εντολή του. Με ολόκληρο στρατό, ΜΑΤ, χημικά, γκλόμπς, καταδρομικά τζιπάκια, χτύπησε τους απεργούς χαλυβουργούς. Με τη συνοδεία διμοιριών των ΜΑΤ προσπάθησαν και έβαλαν στο εργοστάσιο τους διευθυντές και τον απεργοσπαστικό μηχανισμό που έχει δημιουργήσει ο Μάνεσης.
Φαίνεται καθαρά ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η κυβέρνηση.
Είναι γελασμένοι αν με τέτοιες ενέργειες πιστεύουν ότι θα καταφέρουν να σπάσουν τον ηρωικό αγώνα των χαλυβουργών που κρατάει εδώ και 9 μήνες.
Φάνηκε καθαρά ότι όλες αυτές τις μέρες που ο υπουργός εργασίας έδειχνε ότι πίεζε την εργοδοσία για να βρεθεί λύση, στην ουσία προετοίμαζαν την επίθεση με τα ΜΑΤ.
Ο υπουργός δικαιοσύνης της Δημοκρατικής Αριστεράς δηλώνει αναρμόδιος.
Οι μάσκες έπεσαν.
Είναι βαθιά γελασμένοι αν νομίζουν ότι με ΜΑΤ, χημικά και γκλόμπς θα μας κάνουν σκλάβους. 
Καλούμε την εργατική τάξη, όλο την εργαζόμενο λαό σήμερα στις 5.30 το απόγευμα σε συγκέντρωση στη γέφυρα Ασπροπύργου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο καλεί αύριο όλους τους χαλυβουργούς σε Γενική Συνέλευση στις 11π.μ. στο Εργατικό Κέντρο Ελευσίνας.
Ο αγώνας των χαλυβουργών είναι υπόθεση όλων των εργατών."
Ο Πρόεδρος: Γ. Σιφωνιός.
Ο Γεν. Γραμματέας: Θ. Παυλάκης.

19/7/12

Σκάνδαλο στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας!

52.000 ευρώ για Facebook και Twitter!!!
Αναδημοσίευση από τα "Επίκαιρα".

Για διαδικτυακές υπηρεσίες που προσφέρονται δωρεάν, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ξόδεψε… 52.000 ευρώ!!!
Όταν οι κυβερνώντες διατείνονται ότι ίσως να χρειαστούν κι άλλες οριζόντιες περικοπές για να «μαζευτούν» χρήματα, όταν καταστρέφεται η Υγεία και η Παιδεία στο όνομα των περικοπών, όταν η ανεργία έχει φτάσει στο 23%, το ελληνικό δημόσιο ξοδεύει 52.000 ευρώ για δημιουργία λογαριασμού στο Facebook, στο Twitter, στο ΥouΤube και στο Google+. 
Με απόφαση λοιπόν της Περιφέρειας Δυτικής Αττικής (Απόφαση 55/2012) που αναρτήθηκε στο πρόγραμμα Διαύγεια και με τίτλο «Ηλεκτρονικές Υποδομές και Μέσα Προώθησης του Τουρισμού στη Δυτική Ελλάδα» δαπανούνται 52.000 ευρώ για διαδικτυακές υπηρεσίες που μάλιστα κανονικά προσφέρονται δωρεάν. 
Συγκεκριμένα 15.252 ευρώ για τη δημιουργία λογαριασμού στο Facebook, 6.150 ευρώ για τη δημιουργία καναλιού στο YouTube, 15.252 ευρώ για τη δημιουργία λογαριασμού στο Twitter, άλλα τόσα για τη δημιουργία λογαριασμού στο Google+, όπως επίσης και 6519 ευρώ για λογότυπο και σλόγκαν!  Και μάλιστα με απευθείας ανάθεση στην δική τους "Νομαρχιακή Επιχείρηση Ανάπτυξης" που είναι ιδιωτικού δικαίου! 
Μήπως τόσο ο τελικός υπογράφων, «Πρόεδρος» κ. Γεώργιος Αγγελόπουλος, όσο και ο Περιφερειάρχης κ.Απόστολος Κατσιφάρας να πρέπει να δώσουν κάποιες εξηγήσεις για το θέμα;