14/7/12

Ιδιωτικοποιήσεις: Tο μεγάλο φαγοπότι.


Του Πέτρου Παπακωνσταντίνου.
Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο: "Τhe Press Project"
Την πρώτη, σοβαρή τρικυμία στην εσωτερική τρόικα Σαμαρά- Βενιζέλου-Κουβέλη προκάλεσαν οι επιδόσεις του Γ. Στουρνάρα στο πρόσφατο Eurogroup. Δεν φτάνει που μας έφερε από τις Βρυξέλλες νέα αντιλαϊκά μέτρα ύψους 3 δισ. ευρώ, ο υπερκομματικός υπουργός Οικονομικών αφαίρεσε και το τελευταίο φύλλο συκής των τριών εταίρων, παραιτούμενος και από αυτήν την τόσο ποθητή επιμήκυνση (της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής). 
«Το τανγκό θέλει δύο», δήλωσε αφοπλιστικά ο πρώην υπάλληλος του ΣΕΒ. Αφού λοιπόν η κ. Μέρκελ δεν εννοεί να μας χαρίσει το τανγκό της επιμηκυμένης αναδιαπραγμάτευσης, μοιραία θα περιοριστούμε σε μοναχικές ηδονές, σέρνοντας το μακρύ ζεϊμπέκικο των ιδιωτικοποιήσεων: Πάρε ό,τι θέλεις παλιατζή από μια χώρα που δεν ζεί...
Προβάλλοντας το εκβιαστικό δίλημμα “είτε θα πουλήσουμε τα ασημικά της οικογένειας είτε θα κόψουμε κι άλλο μισθούς και συντάξεις”, η κυβέρνηση Σαμαρά εννοεί να επαναφέρει την Ελλάδα στα χρόνια του “αθλιέστατου προτεκτοράτου”, όταν οι κάτοικοι της Αθήνας έπαιρναν ρεύμα από την ΠΑΟΥΕΡ και νερό από την ΟΥΛΕΝ. Πρέπει να ανατρέξει κανείς στη Ρωσία του Γέλτσιν για να βρει συγκρίσιμη λεηλασία του εθνικού πλούτου από τα αρπακτικά του ξένου και εγχώριου κεφαλαίου.
Ο ΟΤΕ, με καθαρά κέρδη 119,7 εκ. πέρυσι, θα παραδοθεί στην Deutsche Telekom. Η ΔΕΗ, με κέρδη 558 εκ. το 2010 και 693 εκ. το 2009 προορίζεται για τις γαλλικές GFF και EdF, αλλά και για τη γερμανική Siemens, γνωστή για τις τόσο αποδοτικές επενδύσεις της στο ανθρώπινο κεφάλαιο της χώρας μας. Ο ΟΠΑΠ, ίσως η πιο κερδοφόρα εταιρεία του Δημοσίου, παίρνει σειρά να εκποιηθεί αντί τιμήματος που είναι ζήτημα αν καλύψει τα κέρδη τριών μηνών. Από την “αξιοποίηση” του Καταριανού (πρώην Ελληνικού), ολόκληρη η παράκτια ζώνη από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο προορίζεται να γίνει μια τεράστια, αραβικών συμφερόντων τσιμεντούπολη -κατ΄ ευφημισμόν Αττική Ριβιέρα- κάνοντας να ωχριά ακόμη και τον Μητσοτάκη της δεκαετίας του ΄90, που είχε βαλθεί να δώσει το Λαγονήσι και τον Πάτροκλο στον γιο του Ισραηλινού πρωθυπουργού Αριέλ Σαρόν για να ανοίξει καζίνο.
Η μεγαλύτερη συντεχνία...
Με δεδομένη την κατάρρευση των χρηματιστηριακών αξιών λόγω κρίσης (μέσα σε ένα μόνο χρόνο η μετοχή της ΔΕΗ έχασε το 75% της αξίας της), είναι φως φανάρι ότι θα πρόκειται για ιδιωτικοποιήσεις μπιρ παρά, όπως εύστοχα τόνισε από την πρώτη στιγμή ο “Ριζοσπάστης”. Προς τιμήν του, ο Αλέξης Τσίπρας προειδοποίησε από το βήμα της Βουλής τους αετονύχηδες που θα βάλουν χέρι στη δημόσια περιουσία ότι “θα χάσουν τα λεφτά τους”, δηλαδή ότι θα δημευτούν χωρίς αποζημίωση οι επιχειρήσεις που θα έχουν σφετεριστεί και τους πολιτικούς που θα συμπράξουν ότι “θα λογοδοτήσουν για τη λεηλασία”, δηλαδή ότι θα πάνε φυλακή.
Τα μεγάλα συγκροτήματα της ενημέρωσης κατηγόρησαν την Αριστερά ότι με αυτές τις τοποθετήσεις της απομακρύνει τους “επενδυτές”, στερώντας τη χώρα μας από ζωτικά αναγκαίες θέσεις εργασίας, μόνο και μόνο για να υπερασπιστεί τις συνδικαλιστικές συντεχνίες, που υποτίθεται ότι λυμαίνονται τις ΔΕΚΟ, σε βάρος των φορολογουμένων. Στην πραγματικότητα, η μεγαλύτερη συντεχνία που υπάρχει σ΄αυτή τη χώρα -καναλάρχες, εφοπλιστές, τραπεζίτες και κατασκευαστικές εταιρείες που λυμαίνονται την ενημέρωση- δεν έχει κανένα πρόβλημα με τις υπαρκτές ή ανύπαρκτες συνδικαλιστικές συντεχνίες που καταγγέλλει. Το πρόβλημά της είναι ο ίδιος ο συνδικαλισμός. Αφού οι κυβερνήσεις Παπανδρέου και Παπαδήμου κατάργησαν τις συλλογικές συμβάσεις και υπονόμευσαν τα συνδικάτα στον ιδιωτικό τομέα, μέσω των μνημονίων, έρχεται τώρα η κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου- Κουβέλη να εκθεμελιώσει, μέσω των ιδιωτικοποιήσεων, τον εργατικό συνδικαλισμό στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπου συγκεντρώνονται τα πιο ισχυρά, εναπομείναντα οχυρά του. Στόχος της είναι η μετατροπή της ελληνικής εργατικής τάξης σε ασπόνδυλη, πολτοποιημένη “μάζα” χωρίς καμιά διαπραγματευτική δύναμη απέναντι στους εργοδότες και το κράτος, ριγμένη σε ένα δυστοπικό σύμπαν “βιομηχανικού φεουδαρχισμού” του 21ου αιώνα.
Άσπρος σκύλος, μαύρος σκύλος;
Ωστόσο, η Αριστερά δεν θάπρεπε να υποτιμήσει τη συστημική προπαγάνδα γύρω από τις ιδιωτικοποιήσεις, οι οποίες αναδεικνύονται σε στρατηγικό πεδίο οικοδόμησης κοινωνικών συμμαχιών, ιδιαίτερα από το κατ΄ εξοχήν κόμμα του κεφαλαίου, τη Νέα Δημοκρατία. Αφού οι προηγούμενες κυβερνήσεις εξόντωσαν τα μεσαία στρώματα με την απίστευτα ληστρική φορολογία, τώρα η κυβέρνηση Σαμαρά ευελπιστεί ότι, χάρη και στα έσοδα των ιδιωτικοποιήσεων, θα καταφέρει να λασκάρει λιγουλάκι το φορολογικό ζουρλομανδύα, ώστε να προσεταιριστεί τους κατά τι ανακουφισμένους μικρομεσαίους, κατά το γνωστό μύθο του Χότζα. Παράλληλα, απευθύνεται προς τους ανέργους, τα περιθωριοποιημένα και πολιτικά καθυστερημένα εργατικά στρώματα (στα θολά νερά των οποίων αλιεύει και η Χρυσή Αυγή), καλλιεργώντας τα πιο ταπεινά αντανακλαστικά τους, στο στιλ “γιατί να υποφέρω εγώ και όχι οι δημόσιοι υπάλληλοι που κάθονται”. Δυστυχώς, τη συστημική προπαγάνδα αυτού του είδους διευκολύνουν, φυσικά άθελά τους, “υπερεπαναστατικές” τοποθετήσεις τμημάτων της Αριστεράς, που “δεν τρελαίνονται” κι αν οι επιχειρήσεις περάσουν από το συλλογικό καπιταλιστή, το κράτος, στον ατομικό καπιταλιστή μέσω ιδιωτικοποιήσεων - κατά το “άσπρος σκύλος, μαύρος σκύλος, όλοι οι σκύλοι μια γενιά”.
Στην πραγματικότητα, οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα και οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες όχι μόνο δεν έχουν να κερδίσουν τίποτα από τις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά θα πληρώσουν και αυτοί, έστω και έμμεσα, το τίμημα από τις εκατοντάδες χιλιάδες απολύσεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα που θα επακολουθήσουν. Τα παιδιά τους θα έχουν λιγότερες θέσεις εργασίας να διεκδικήσουν, τα μαγαζιά τους λιγότερους πελάτες να εξυπηρετήσουν κι οι ίδιοι θα κληθούν να πληρώσουν ακριβότερα αύριο το ρεύμα, το νερό, τα εισιτήρια και πάει λέγοντας.
Πολλά μπορεί να καταλογίσει κανείς στις ΔΕΚΟ που φορτώθηκαν τα ρουσφέτια και τη διαφθορά του πελατειακού κράτους ΠΑΣΟΚ και ΝΔ (γιατί βέβαια δεν κυβερνούσαν την Ελλάδα από το 1974 ο Τσίπρας και η Παπαρήγα). Γεγονός παραμένει όμως ότι αυτές οι ΔΕΚΟ, χάρη στην επινοητικότητα των τεχνικών του ΟΤΕ και τον μόχθο των εναεριτών της ΔΕΗ, έφτιαξαν τις υποδομές που υπάρχουν σήμερα σ΄αυτή τη χώρα και τις οποίες λυμαίνονται τα λαμόγια των ιδιωτικών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, που δεν πόντισαν ούτε μια καινούργια οπτική ίνα, απλά παρασιτούν πάνω στο δίκτυο του ΟΤΕ. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με τους λομπίστες των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) που αρμέγουν τη ΔΕΗ και φορτώνουν στους φορολογόμενους χρέη χάρη στη μονοπωλιακή σχέση επιδοτούμενης χρηματοδότησης που τους χάρισαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις: Παράγουν ενέργεια όσο φυσάει αέρας και στη συνέχεια την πουλάνε στη ΔΕΗ... 2,5 φορές πιο ακριβά από όσο κοστίζει στη ΔΕΗ η παραγωγή ενέργειας στις θερμοηλεκτρικές της μονάδες! Κι ύστερα έρχεται ο λογαριασμός της ΔΕΗ που περιέχει το μυστηριώδες “τέλος ΑΠΕ”, κι ο καταναλωτής πληρώνει πανάκριβα την κιλοβατώρα όχι εξ αιτίας του Φωτόπουλου, αλλά γιατί επιδοτεί εν αγνοία του τα ιδιωτικά λαμόγια- αλλά καταριέται τη ΔΕΗ και γενικώς τους δημοσίους υπαλλήλους για την κακή του τύχη!
Ιδιωτικά βίτσια, δημόσιες αρετές...
Το κυριότερο που οφείλει να εξηγήσει στον κόσμο η Αριστερά εν όψει της μάχης που έρχεται είναι ότι αυτό που θα κριθεί δεν είναι αν μας αρέσει η σημερινή κατάσταση των ΔΕΚΟ (και ασφαλώς έχουμε πάμπολλους λόγους να μην μας αρέσει), αλλά αν θα υπάρχει σ΄αυτή τη χώρα η έννοια και η ουσία του δημόσιου αγαθού. Πρέπει να είναι το νερό, ο ηλεκτρισμός, το τηλέφωνο, το Ίντερνετ, οι συγκοινωνίες κ.α. δημόσια αγαθά, εγγυημένα από το κράτος για όλους τους πολίτες, ή μπορούμε να τα αφήσουμε στο έλεος των ιδιωτικών εταιρειών - όπως έκανε η Θάτσερ με τους σιδηρόδρομους, που ξεχαρβαλώθηκαν μέσα σε λίγα χρόνια και επανακρατικοποιήθηκαν στη συνέχεια, ή όπως έκανε ο Ρίγκαν με την ηλεκτρική ενέργεια, για να βυθιστούν σε αλλεπάλληλα μπλακ άουτ το Λος Άντζελες και η Νέα Υόρκη; Πρέπει να είμαστε όλοι ίσοι όταν πρόκειται για τη μόρφωση των παιδιών μας ή όταν βρισκόμαστε απέναντι στο θάνατο -κάτι που σημαίνει κατάργηση κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης και υγείας- ή πρέπει να μορφώνονται και να ζουν μόνο όσοι έχουν χρήματα;
Επομένως, η μάχη κατά των ιδιωτικοποιήσεων, η πρώτη μεγάλη μετεκλογική δοκιμασία της Αριστεράς, πέρα από την προφανή οικονομική και κοινωνική σημασία της, φορτίζεται από έντονο ιδεολογικό-αξιακό περιεχόμενο με πυρήνα το δημόσιο αγαθό (res publica), που αποτελεί την ουσία της Δημοκρατίας (Republic), σε αντιδιαστολή με την ολιγαρχική επιβολή των ιδιωτικών συμφερόντων. Αν ο μοναχικός ιδιώτης-καταναλωτής είναι το πρότυπο του καπιταλισμού, ο συλλογικός παραγωγός-πολίτης είναι ο ήρωας της σοσιαλιστικής δημοκρατίας του αύριο. Η ανάγκη ενός ισχυρού, ενιαίου μετώπου της Αριστεράς και του κόσμου της εργασίας για να κερδηθεί η μάχη κατά των ιδιωτικοποιήσεων είναι αυτονόητη και η δυνατότητα για ένα τέτοιο μέτωπο προφανής. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα!

Υ.Γ. Προς οίον αφορά: “Επτά φορές κλείνεις τα μάτια. Την όγδοη, καταδικάζεις μονομιάς” (Μπ. Μπρεχτ).

13/7/12

Ο ανεκδιήγητος Δήμαρχος Ναυπάκτου πρέπει να φύγει πριν να είναι αργά...

Δυστυχώς εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του Αιολικού Πάρκου στη θέση Ξεροβούνι Πυλλήνης του Δήμου Ναυπακτίας, ιδιοκτησίας της εταιρείας "Αιολική Πανοράματος Δερβενοχωρίων Α.Ε." (Θυγατρικής της ΤΕΡΝΑ) από την "Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου", χωρίς καμία αντίδραση από πλευράς των Δημοτικών Αρχών της Ναυπακτίας.
Και καλά ο ανεκδιήγητος κ. Μπουλές δεν παραδειγματίζεται από την στάση των Δημάρχων των όμορων δήμων της περιοχής μας, που ο ένας μετά τον άλλο αποπέμπουν τις Ανεμογεννήτριες από τα όρια των δήμων τους. Εξάλλου ξέρουμε καλά πως ο δήμαρχος Ναυπάκτου δεν έχει καμία περιβαλλοντική ευαισθησία και ούτε ενδιαφέρεται για το μέλλον του Δήμου μας. Για αυτόν η Τουριστική Ανάπτυξη της Ναυπακτίας είναι κενό γράμμα.
Γι' αυτό λοιπόν όσο πιο γρήγορα φύγει ο κ.Μπουλές απο την θέση του Δημάρχου Ναυπάκτου, και όσο πιο γρήγορα η Χώρα μας γλυτώσει από πολιτικούς σαν κι αυτόν, που το μόνο που ξέρουν να κάνουν είναι να λειτουργούν ως υπάλληλοι των Μεγαλοεργολάβων, τόσο πιο πιθανό είναι για την Ελλάδα να γλυτώσει την πλήρη οικονομική καταστροφή
Και πλέον η ευθύνη για αυτό ανήκει στους πολίτες αυτής της χώρας!

Και τώρα η σειρά της Ιταλίας...


Υποβάθμιση της ιταλικής οικονομίας από τη Moody’s!
Ο οίκος αξιολόγησης Moody’s υποβάθμισε χθές την πιστοληπτική ικανότητα της Ιταλίας κατά δύο βαθμίδες από Α3 σε Baa2, και διατήρησε τις αρνητικές προοπτικές, λόγω της κατάστασης στην ευρωζώνη και την «μόλυνση» από την Ισπανία και την Ελλάδα.
«Η Ιταλία είναι πιο πιθανό να βιώσει μια απότομη αύξηση του κόστους χρηματοδότησης ή να χάσει την πρόσβαση στις αγορές κεφαλαίων, λόγω της εύθραυστης εμπιστοσύνης των αγορών και του κινδύνου μόλυνσης από την Ελλάδα και την Ισπανία» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Moody’s που θεωρεί ότι οι βραχυπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της Ιταλίας έχουν «επιδεινωθεί».
Σύμφωνα με τη Moody’s, οι συνθήκες όπως η «αύξηση της ανεργίας», εμποδίζουν την Ιταλία να εκπληρώσει τους στόχους της για μείωση των ελλειμμάτων που δημιουργούν τον κίνδυνο η χώρα να μην μπορεί πλέον να «τύχει χρηματοδότησης από τις χρηματοπιστωτικές αγορές». Η Ιταλία, τέθηκε επίσημα σε κατάσταση ύφεσης από τα τέλη του 2011, και πολλοί είναι αυτοί που πλέον πιστεύουν ότι σύντομα θα βρεθεί σε τέτοια οικονομική θέση που δεν θα έχει άλλη επιλογή παρά ανάμεσα σε κάποιου είδους  Μνημόνιο ή στην επιστροφή στην λιρέτα.

Η εγχείρηση πέτυχε αλλά δυστυχώς ο ασθενής απεβίωσε...

Τρόικα για Ιρλανδία: "Τα κάνατε όλα σωστά, αλλά δεν έπιασαν!"
Ύφεση προέβλεψαν για το 2013 οι δανειστές της χώρας!
Η περίπτωση της Ιρλανδίας είναι μια τρανή απόδειξη ότι "μνημόνια και τρόικα" μας πάνε ολοταχώς στο γκρεμό...
Σύμφωνα με έκθεση της Τρόικας, που δόθηκε στη δημοσιότητα, αν και η Ιρλανδία εφαρμόζει σωστά το πρόγραμμα των "μεταρρυθμίσεων" που έχει συμφωνηθεί, η οικονομική "ανάπτυξη" για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους αλλά και για όλο το 2013 θα παραμείνει ...αδύναμη. Μάλιστα τα οικονομικά στοιχεία δείχνουν ότι η οικονομία συρρικνώθηκε "αναπάντεχα" κατά 1,1% το πρώτο τρίμηνο του έτους! «Η εφαρμογή των οικονομικών πολιτικών από την Ιρλανδία βρίσκεται στο σωστό δρόμο, παρά τις αντίξοες μακροοικονομικές συνθήκες» σημειώνει στην έκθεσή της η τρόικα. Επισημαίνει ωστόσο πως οι προοπτικές ανάπτυξης για το υπόλοιπο του 2012 και το 2013 παραμένουν περιορισμένες, καθώς η αναιμική ανάπτυξη των εμπορικών της εταίρων μειώνει τις εξαγωγές, παρά την αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Η δε ανεργία, της οποίας ο δείκτης έφθασε το 14,9% τον Ιούνιο, βρίσκεται «σε ανεπίτρεπτα επίπεδα», τονίζει η τρόικα. «Προτεραιότητα παραμένει να δημιουργηθούν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας σε σταθερή βάση», σημειώνει στην έκθεσή της.Κοινώς άλλα λόγια ν' αγαπιώμαστε...

Αυτοί δεν είναι απλά νεοφιλελεύθεροι...

... είναι απατεώνες του κοινού ποινικού δικαίου...
Δώστε προσοχή στην μεγάλη απάτη που ετοιμάζει η Κυβέρνηση με τις αποκρατικοποιήσεις...
Με τη θεσμοθέτηση της δυνατότητας να αποδέχεται το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου και ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου ως τίμημα για τις αποκρατικοποιήσεις θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να ...τονώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για την υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Αυτό προκύπτει από την ομιλία του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της Κυβέρνησης στη Βουλή.  «Η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει σε συγκροτημένες ενέργειες για την προσέλκυση επενδυτών»,  δήλωσε ο κ. Στουρνάρας και τόνισε ότι «στην κατεύθυνση αυτή θα υπάρξουν άμεσα μέτρα αποκατάστασης της εμπιστοσύνης και τόνωσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα η θεσμοθέτηση της δυνατότητας του ΤΑΙΠΕΔ να δέχεται ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου ως τίμημα για τις αποκρατικοποιήσεις».
Δηλαδή, εάν κατανοήσαμε σωστά το καταπληκτικό αυτό σχέδιο της Κυβέρνησης, οι ..."επενδυτές" θα μπορούν να αγοράζουν ομόλογα του δημοσίου στη δευτερογενή αγορά, σε εξευτελιστικές τιμές και να τα χρησιμοποιούν στη συνέχεια, στο 100% της αξίας τους, για την εξαγορά (ιδιωτικοποίηση) των επιχειρήσεων του δημοσίου (!!!)  
Να αποδεχτούμε ότι κάποιοι είναι οπαδοί του Νεοφιλελευθερισμού και γι' αυτό υποστηρίζουν τις αποκρατικοποιήσεις! Να δεχτούμε ότι οι κ.κ.Σαμαράς, Βενιζέλος και Κουβέλης έχουν τέτοια κοσμοθεωρία που δεν μπορούν να αποδεχτούν πως τουλάχιστον το νερό, η ενέργεια, η υγεία και η παιδεία είναι κοινωνικά αγαθά και όχι εμπορεύματα! Αν όμως ισχύσει αυτό που υποστηρίζει ο κ.Στουρνάρας τότε δεν μιλάμε απλά για νεοφιλελεύθερη πολιτική, ούτε για απλό ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου,  αλλά για καθαρή απατεωνιά!  Αλλά μήπως τελικά πρόκειται για τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος; Μήπως ο Νεοφιλελευθερισμός δεν είναι παρά η άλλη όψη της απάτης που θέλει τα οικονομικά κέρδη να ιδιωτικοποιούνται και τα οικονομικά βάρη να κοινωνικοποιούνται; Και μήπως τελικά το νόμισμα με τις δύο αυτές όψεις δεν είναι παρά το ίδιο το ευρώ; 
Σε απλά Ελληνικά για όσους δεν ξέρουν Γερμανικά: 
"Τα κέρδη για τους λίγους  - κι ο λογαριασμός στους πολλούς!"

12/7/12

Ο Ισπανός πρέσβης και οι Έλληνες Μεγαλοεργολάβοι...

Ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης συναντήθηκε με τον Ισπανό πρέσβη Alfonso Lucini, με τον οποίο συζήτησαν θέματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και συγχρηματοδοτούμενων έργων, όπου δραστηριοποιούνται ισπανικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Ο Ισπανός πρέσβης ζήτησε την τακτική πληρωμή των παραγωγών ΑΠΕ για την ενέργεια που εγχέουν στο σύστημα, καθώς και να βρεθεί λύση για να προχωρήσουν οι οδικοί άξονες (!!!). 
Κι αν αναρωτηθείτε για ποιο λόγο ο Ισπανός πρέσβης κόπτεται τόσο πολύ για τις πληρωμές προς τους Μεγαλοεργολάβους της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης, θα σας θυμίσουμε πως η Ισπανία διαθέτει μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής ανεμογεννητριών. Μόνο που η ίδια η Ισπανία έχει πάψει να εγκαθιστά η ίδια αιολικά πάρκα θεωρώντας τα ακριβά, αναξιόπιστα και αντιαναπτυξιακά. Και μόλις προχθές η ισπανική κυβέρνηση αναγκάστηκε να επιβάλει νέα βαριά φορολογία στις ΑΠΕ καθώς  ένα χρέος της τάξης των 24 δισ. Ευρώ αποδίδεται στην ενέργεια που παράγεται από αυτές. (Να σημειώσουμε βέβαια ότι ο ίδιος ο Ραχόι σημείωσε πως μέρος της επιβάρυνσης θα μετακυλιθεί στους καταναλωτές- όπως έγινε και στην Ελλάδα.)
Οι Ισπανικές εταιρείες λοιπόν βασίζονται πλέον μόνο στις εξαγωγές ανεμογεννητριών προς την Λατινική Αμερική  και την Ελλάδα (!). Κάποιες από αυτές βρίσκονται στο χείλος της χρεοκοπίας. Για να μην χρεοκοπήσουν λοιπόν πρέπει να συνεχίσουν να πωλούν Ανεμογεννήτριες! Και για αυτό βασιζόμενοι και στα όσα απαιτεί το Μνημόνιο-2 για την ενέργεια στην χώρα μας, οι Ισπανοί Επιχειρηματίες κόπτονται για τα κέρδη των Ελλήνων Μεγαλοεργολάβων και απαιτούν μέσω του Ισπανού Πρέσβη να πληρώνονται στην ώρα τους. 
Αν λοιπόν οι Μεγαλοεπιχειρηματίες και οι Μεγαλοεργολάβοι ανεξαρτήτου εθνικότητας ενώνονται για να επιτεθούν στο σύνολο των Λαών της Ευρώπης, μήπως ήρθε η ώρα και οι Λαοί της Ευρώπης  από κοινού να σηκώσουν το ανάστημά τους;

Μεγάλη νίκη στην Ευρυτανία κατά των Αιολικών Πάρκων!


Μέχρι και ο Μπακογιάννης αναγκάστηκε κάτω από την πίεση του Ευρυτανικού Λαού και των Περιβαλλοντικών Οργανώσεων να ταχθεί κατά των Ανεμογεννητριών!
Συνήλθε στις 9 Ιουλίου η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στη Λαμία και εκτός των άλλων θεμάτων που συζήτησε, αποφάσισε και για τα παρακάτω θέματα που αφορούσαν την Περιφερειακή Ενότητα Ευρυτανίας:
• Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου «Αιολικό πάρκο ισχύος 21 MW στη θέση "Γάβραινα" (πλησίον της Τοπικής Κοινότητας Βράχας) Δήμου Καρπενησίου».
• Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου «Αιολικό πάρκο ισχύος 33 MW και δίκτυο διασύνδεσης στη θέση "Σπανός – Κόμπολος" (πλησίον της Τοπικής Κοινότητας Βράχας) Δήμου Καρπενησίου».
• Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου «Αιολικό πάρκο ισχύος 22 MW στη θέση "Μοσχοπλάι" (πλησίον της Τοπικής Κοινότητας Σελλών) Δήμου Καρπενησίου».
Α) Η Επιτροπή για τα αιολικά πάρκα «Γάβραινα» και «Σπανός» με επτά (7) και έντεκα (11) ανεμογεννήτριες αντίστοιχα, ύψους 80μ και διαμέτρου 90μ, αποφάσισε αρνητικά διότι:
1) το οδικό δίκτυο δεν επαρκεί για τη μεταφορά των ανεμογεννητριών και θα πρέπει να γίνουν διαπλατύνσεις από 4,5μ στα 12μ με αποτέλεσμα οι καταστροφές στο περιβάλλον να είναι αρκετά μεγάλες.
2) το έδαφος είναι βραχώδες με κίνδυνο να έχουμε κατολισθήσεις σε μεγάλο βαθμό όπου επίσης η καταστροφή στο φυσικό περιβάλλον είναι μεγάλη.
Τέλος το μεγάλο υψόμετρο 1300μ – 1400μ είναι ακατάλληλο για την εγκατάστασή του, παρόλο που η περιοχή κρίθηκε κατάλληλη από άποψη ανεμολογικών στοιχείων.
Β) Για το αιολικό πάρκο στη θέση «Μοσχοπλάι» 750μ κοντά στον οικισμό Σελλά, έντεκα (11) ανεμογεννητριών, ύψους 78μ και διαμέτρου 82μ, η Επιτροπή Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης έλαβε υπ’ όψιν:
1) Το οδικό δίκτυο όπου δεν είναι κατάλληλο για τη μεταφορά των ανεμογεννητριών με αποτέλεσμα να είναι μεγάλη η ζημιά στο φυσικό περιβάλλον – δάσος ελάτης.
2) η περιοχή είναι τουριστική και μια τέτοια παρέμβαση στο περιβάλλον θα δημιουργήσει προβλήματα στην ανάπτυξη αλλά και στο φυσικό περιβάλλον που είναι ιδιαίτερου κάλλους.
Προβλήματα επίσης θα δημιουργηθούν στην κτηνοτροφία και στις αγροικίες που βρίσκονται πλησίον στην περιοχή.
Ο κ. Λάμπρος Τσιτσάνης Περιφερειακός Σύμβουλος Ευρυτανίας, κατά την συζήτηση τόνισε ότι: "Ως μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και ως Περιφερειακός Σύμβουλος της Περιφερειακής Ενότητας Ευρυτανίας, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη διαμαρτυρία της Τοπικής Κοινότητας Σελλών, την αντίδραση του Πολιτιστικού Συλλόγου της Περιοχής αλλά και την αρνητική άποψη του Δημάρχου Καρπενησίου κ. Μπακογιάννη, ο οποίος επικοινώνησε τηλεφωνικά μαζί μου, ευρισκόμενος στην Αμερική σε συνέδριο των Ευρύτατων, εισηγούμαι αρνητικά στην εγκατάσταση του αιολικού πάρκου στη θέση «Μοσχοπλάι»."
Ύστερα από τα παραπάνω η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την απόρριψη του αιολικού πάρκου στη θέση «Μοσχοπλάι».

11/7/12

"Η Ελλάδα θα γίνει Ζιμπάμπουε αν δεν βγει από την ευρωζώνη!"


Την Ελλάδα να μετατρέπεται σε μια δεύτερη Ζιμπάμπουε, σε περίπτωση που δεν εγκαταλείψει άμεσα την Ευρωζώνη, βλέπει  o οικονομολόγος Roger Bootle, σε συνέντευξή του στην αυστριακή εφημερίδα «Derstandard»!
Ο επικεφαλής της βρετανικής εταιρείας συμβούλων «Capital Economics», του οποίου μάλιστα το «Σχέδιο για την έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη», απέσπασε και διεθνές βραβείο, προβλέπει τα χειρότερα αν η Ελλάδα παραμείνει στο ευρώ. Στο πλαίσιο της συζήτησης στην Ευρώπη για το αν πρέπει η όχι να βγει η Ελλάδα από την Ευρωζώνη, ο διεθνούς φήμης Βρετανός οικονομολόγος διατείνεται επανειλημμένα στη συνέντευξή αυτή πως «μια έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη είναι η μόνη ρεαλιστική λύση», πως «στην έξοδο δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική επιλογή», και πως «από οικονομικής άποψης είναι ορθολογικότερη για την Ελλάδα η έξοδός της από την Ευρωζώνη».
Όπως σημειώνει, βραχυπρόθεσμα, μια έξοδος της Ελλάδας θα ήταν περισσότερο επώδυνη από την παραμονή της στην Ευρωζώνη, διότι το κόστος για την εισαγωγή αγαθών, έπειτα από μια υποτίμηση, θα αυξανόταν δραστικά και το βιοτικό επίπεδο θα δεχόταν πιέσεις, όμως η διαφορά έγκειται στο ότι μετά θα υπάρξει ελπίδα, οι ελληνικές εξαγωγές θα αυξηθούν και θα μειωθούν οι εισαγωγές, και άρα θα αυξηθεί και πάλι η ζήτηση ελληνικού εργατικού δυναμικού.
Συγχρόνως προειδοποιεί πως αν οι Έλληνες δεν εξέλθουν από το ευρώ, δεν υποτιμήσουν το νέο τους νόμισμα, δεν ρυθμίσουν το θέμα του χρέους τους και δεν ανακτήσουν την παραγωγικότητα που έχασαν, τότε η Ελλάδα θα μπορούσε δυστυχώς να εξελιχθεί σε μια δεύτερη Ζιμπάμπουε στην καρδιά της Ευρώπης.
Αναφερόμενος στη μελέτη του «Πρακτικές οδηγίες για έξοδο από το Ευρώ» -για την οποία απέσπασε το βραβείο «Wolfson Economics Prize», - και στη «συνταγή» του, που για χώρες όπως η Ελλάδα προβλέπει την έξοδο σε συνδυασμό με την υποτίμηση του νομίσματος και μια ευρεία αναδιάρθρωση χρέους, παρατηρεί πως η υποτίμηση δεν απαντά σε όλα τα προβλήματα, που σε πολλές χώρες αφορούν την πραγματική οικονομία, την παραγωγικότητα εργασίας, την αξιοποίηση κεφαλαίου και την ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων. Και όλα αυτά, σημειώνει, λειτουργούν βέβαια πολύ καλά στη Γερμανία, αλλά δεν μπορεί κανείς να συγχέει την Ελλάδα με τη Γερμανία, καθώς είναι δύσκολο -και ίσως αδύνατο- να διορθώνονται με νομισματικά «τεχνάσματα», όπως με μια υποτίμηση, οι ελλείψεις στην πραγματική οικονομία.
Βέβαια, μια υποτίμηση του νομίσματος μπορεί να βοηθήσει στη διόρθωση των τιμών και του κόστους και κανείς θα έπρεπε να μειώσει το κόστος στην Ελλάδα και στην Ιταλία κατά 30-40% για να επανακτήσουν την ανταγωνιστικότητά τους, κάτι που όμως είναι αδύνατο να επιτευχθεί με μια πραγματική προσαρμογή εντός της Ευρωζώνης. Διότι ακόμη και αν η Ελλάδα αυξήσει την παραγωγικότητά της με ρυθμό μισής ποσοστιαίας μονάδας ταχύτερα από τη Γερμανία -κάτι που θα ήταν από μόνο του ένα θαύμα- θα χρειαζόταν 60 έως 80 χρόνια μέχρι να μειώσει τη διαφορά κόστους με τη Γερμανία, όμως κανείς δεν έχει 60 χρόνια στη διάθεσή του και άρα η έξοδος από την Ευρωζώνη είναι η μόνη λογική λύση.


Μεγάλο ποτάμι φουσκωμένο, η οργή του λαού, κυλάει, ποιος τη σταματάει;

Άγρια επίθεση κατά Ισπανών διαδηλωτών με σφαίρες!
Η Γερμανική Ευρώπη της Δικτατορίας των Αγορών οικοδομείται με βια, αυταρχισμό και αίμα!
Άγρια και πρωτοφανή αστυνομική επίθεση με λαστιχένιες σφαίρες δέχθηκαν σήμερα χιλιάδες ανθρακωρύχοι στη Μαδρίτη την ώρα που η Ισπανική κυβέρνηση ανακοίνωνε νέο πακέτο μέτρων λιτότητας ύψους 65 δις. 

Λαστιχένιες σφαίρες χρησιμοποίησε η ισπανική αστυνομία στη διάρκεια συγκρούσεων με τους διαδηλωτές στην πορεία διαμαρτυρίας των ανθρακωρύχων στη Μαδρίτη. Για τρεις τραυματισμούς και πέντε συλλήψεις κάνει λόγο το Γαλλικό Πρακτορείο. Άλλες πηγές κάνουν λόγο για έξι τραυματίες και μια σύλληψη, και άλλες για είκοσι τραυματισμούς!

Πολλές χιλιάδες εργαζόμενοι σε ισπανικά ορυχεία, καθώς και υποστηρικτές τους, σε μια πολύ μεγάλη συγκέντρωση γύρω από το υπουργείο Βιομηχανίας διαμαρτυρήθηκαν για την περικοπή των δημόσιων επιχορηγήσεων στον τομέα τους, η οποία σηματοδοτεί, σύμφωνα με τους ίδιους, «το θάνατο των ορυχείων» στην Ισπανία.

Πολλοί από τους διαδηλωτές έφτασαν χθες στη Μαδρίτη έπειτα από μια «μαύρη πορεία» περισσότερων από 400 χιλιομέτρων σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την κυβερνητική απόφαση να περικοπούν κατά 63% οι επιχορηγήσεις του τομέα.
«Η πορεία ήταν δύσκολη, 20 ημέρες πεζοπορίας χωρίς διακοπή, με πολλούς τραυματισμούς στο δρόμο», δήλωσε ο διαδηλωτής Αλμπέρτο Φλόρες.

Περίπου 40 ανθρακωρυχεία εξακολουθούν να λειτουργούν στην Ισπανία, κυρίως στο βορρά.
Η ισπανική κυβέρνηση αποφάσισε να μειώσει από 301 εκατομμύρια ευρώ το 2011 σε 111 εκατομμύρια φέτος τις επιχορηγήσεις στον τομέα.
Εγχώριοι παρατηρητές των εξελίξεων στην ευρωζώνη υπογράμμιζαν ότι η άγρια επίθεση, με χρήση λαστιχένιων σφαιρών, για τη διάλυση της διαδήλωσης των Ισπανών ανθρακωρύχων είναι μια κίνηση αυταρχικής κλιμάκωσης, της οποίας η επικίνδυνη σημασία ξεπερνά τα ισπανικά σύνορα.

Οι ίδιοι παρατηρητές τόνιζαν ότι ο στυγνός αστυνομικός αυταρχισμός έχει καταστεί κανόνας για την αντιμετώπιση των μεγάλων ταξικών αγώνων στην Ιταλία, την Πορτογαλία, την Γαλλία, την ίδια τη Γερμανία και φυσικά στην Ελλάδα.

Οι παρατηρητές αυτοί σημειώνουν ότι η Ευρώπη και ειδικότερα η ευρωζώνη και ο ευρωπαϊκός Νότος, βρίσκονται στα πρόθυρα μιας ανοικτής αυταρχικής και αντιδημοκρατικής εκτροπής.
Μια τέτοια τραγική εξέλιξη ίσως να θεωρείται από τους κυρίαρχους κύκλους ως «μονόδρομος» προκειμένου να ολοκληρώσουν τα σχέδια για μια Γερμανική Ευρώπη που θα έχει ως κοινωνικό και εργασιακό παράδειγμα το «κάτεργο» της Ινδονησίας, όπως το πρόβαλλε πρόσφατα η Μέρκελ!
Είμαστε όλοι Έλληνες Χαλυβουργοί και Ισπανοί Ανθρακωρύχοι!

Πηγές: MsnbcEuronews, Bloomberg, Iskra.
Μεγάλο ποτάμι φουσκωμένο, η οργή του λαού, κυλάει, ποιος τη σταματάει;

"Μεγάλο ποτάμι φουσκωμένο, η οργή του λαού, κυλάει πάνω απ' τα χωράφια, ποιος τη σταματάει, ποιος τη σταματάει, ποιος, ποιος τη σταματάει. 
Κοιλάδα της Φουέντε Οβεχούνα, το χέρι που σ' έσπερνε, τον κεραυνό τώρα κρατάει, ποιος το σταματάει, ποιος το σταματάει, ποιος, ποιος το σταματάει. 
Αιώνες γονατισμένη από την πίκρα, η ψυχή του λαού, φτερούγες τώρα βγάζει κι ανεβαίνει, ποιος τη σταματάει, ποιος τη σταματάει, ποιος, ποιος τη σταματάει. 
Αιώνες γονατισμένη από την πίκρα, η ψυχή του λαού, φτερούγες τώρα βγάζει κι ανεβαίνει, ποιος τη σταματάει, ποιος τη σταματάει, ποιος, ποιος τη σταματάει. 
Μεγάλο ποτάμι φουσκωμένο, η οργή του λαού, κυλάει πάνω απ' τα χωράφια, ποιος τη σταματάει,ποιος τη σταματάει, ποιος, ποιος τη σταματάει."

Ο Αντρίκος στον εισαγγελέα;


Τον Ανδρέααδελφό του πρώην πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, βάζει στο στόχαστρο ο Οικ. Εισαγγελέας Γρ. Πεπόνης, για το σκάνδαλο "της Πράσινης Ανάπτυξης και της χρεοκοπίας της Χώρας"! ...
Τη διενέργεια συμπληρωματικής έρευνας για το σκέλος της έρευνας που αφορά αγοραπωλησία ασφαλίστρων κινδύνου (CDS) του ελληνικού χρέους από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και ενδεχόμενη ανάμειξη του Ανδρέα Α. Παπανδρέου, στην υπόθεση, ζητά ο Οικονομικός Εισαγγελέας Γρ. Πεπόνης από τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Άρη Κορέα. 
Ο κ. Πεπόνης διαφωνεί με την άποψη του κ. Κορέα, που διενεργεί εδώ και μήνες έρευνα για την υπόθεση των CDS, ότι οι καταγγελίες περί ανάμειξης του κ. Ανδρέα Α. Παπανδρέου στην υπόθεση πρέπει να τεθούν ως ατεκμηρίωτες και μη δυνάμενες να στηρίξουν ποινικό αδίκημα, στο αρχείο. Η θέση του κ. Πεπόνη, ο οποίος φέρεται να είχε δηλώσει τον περασμένο Δεκέμβριο στους προϊσταμένους του ότι η έρευνα αυτή βρίσκεται σε "δικονομικό αδιέξοδο", είναι ότι η υπόθεση χρίζει επιπλέον διερεύνησης. Έτσι με παραγγελία του προς τον κ. Κορέα ζητά να διερευνήσει όλη την πορεία των ασφαλίστρων κινδύνου που διακινήθηκαν από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, το οποίο προέβη σε αγοραπωλησία αυτών των προϊόντων το φθινόπωρο του 2009. 
Βάσει της εντολής Πεπόνη, ο εισαγγελέας καλείται να εξακριβώσει μέσω αιτήματος δικαστικής συνδρομής στην Ελβετία, όπου είναι η έδρα της επενδυτικής εταιρείας που ενεπλάκη στην εν λόγω αγοροπωλησία: 
- Ποιά ήταν ακριβώς η θέση του κ. Α. Παπανδρέου στην επίμαχη διεθνή εταιρεία διαχείρισης κεφαλαίων την περίοδο 2009-2010, και ποιός ο βαθμός ευθύνης του στην λήψη και εκτέλεση αποφάσεων. 
- Αν η εταιρεία προμηθεύτηκε CDS επί του ελληνικού χρέους. 
- Αν πουλήθηκαν CDS από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο στην εν λόγω εταιρεία. 
- Και τέλος αν η διακίνηση των προϊόντων αυτών συνδέεται με τυχόν εσωτερική πληροφόρηση που μπορεί να είχε η εταιρεία. 
Μετά την συλλογή των στοιχείων που ζητά ο κ. Πεπόνης, ο εισαγγελέας θα πρέπει να αναθέσει σε εξειδικευμένη ομάδα οικονομικών πραγματογνωμόνων την αποτίμηση και αξιολόγηση του υλικού ώστε να κριθεί και η περεταίρω πορεία του θέματος. 
Να σημειωθεί ότι η έρευνα του κ. Κορέα στο δεύτερο σκέλος της, αφορά τις καταγγελίες για οργανωμένο σχέδιο κερδοσκόπων σε βάρος της Ελλάδας. Για την υπόθεση είχαν υποβάλει μηνυτήρια αναφορά, τον Απρίλιο του 2010 ένας δικηγόρος και ένας οικονομολόγος στρεφόμενοι κατά παντός υπευθύνου, επενδυτικού οίκου, χρηματοοικονομικού οργανισμού, οίκου πιστοληπτικής αξιολόγησης κ.α, υποστηρίζοντας ότι υπήρξε μεθοδευμένη και σκόπιμη χειραγώγηση των οικονομικών στοιχείων της χώρας με στόχο την ξέφρενη κερδοσκοπία.


Και επίσημα από την Ευρωπαϊκή Ένωση πλέον: Ρήτρα δραχμής για τις Ελληνικές Επιχειρήσεις!


Ο Ευρωπαίος Επίτροπος κ. Ολι Ρεν, αναγνωρίζει αλλά και θεωρεί θεμιτό ότι τα δάνεια που δίνει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) πρέπει να καλύπτουν την τράπεζα για το ενδεχόμενο αποχώρησης της Ελλάδας από το ευρώ και να δίνονται με βάση το βρετανικό δίκαιο.
Όπως επισημαίνεται σε δημοσιεύματα στα Ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης, αυτό προκύπτει από την απάντηση του Επιτρόπου κ. Όλι Ρεν σε σχετική επερώτηση του Ευρωβουλευτή κ. Ν. Χουντή.
Η ερώτησή του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ αφορούσε στις αποκαλύψεις από τον Απρίλιο ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) επιδιώκει πλέον στις νέες δανειακές συμβάσεις με τις ελληνικές επιχειρήσεις, και συγκεκριμένα με αφορμή τη Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ), να περιλαμβάνονται όροι που θα εξασφαλίζουν την ΕΤΕπ και για το ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ και της υπαγωγής των δανείων στο  «βρετανικό δίκαιο» σε περίπτωση νομικών διαφορών.  Όροι, όμως, που δεν περιλαμβάνονταν σε καμία προηγούμενη σύμβαση της ΕΤΕπ με τη ΔΕΗ ή με οποιαδήποτε άλλη ελληνική επιχείρηση ποτέ ως τώρα, ούτε προβλέπονταν από τις Ευρωπαϊκές Συνθήκες Νομισματικής Πολιτικής .
Ο Ν. Χουντής  ρωτούσε τότε τον Επίτροπο αν «μπορεί να διαψεύσει κατηγορηματικά ότι η ΕΤΕπ ζήτησε και εξετάζει να περιληφθούν νέες ρήτρες, που δεν υπάρχουν σε προηγούμενες συμβάσεις και οι οποίες αφορούν στο νόμισμα αποπληρωμής και στην επιλογή του βρετανικού δικαίου ως βάσης επίλυσης τυχών νομικών διαφορών; »
Ο κ. Ρεν, στην απάντησή του, αναγνωρίζει το γεγονός και μάλιστα το θεωρεί θεμιτό αφού απαντάει ότι «σύμφωνα με το καταστατικό της, η ΕΤΕπ πρέπει να εφαρμόζει τις καλύτερες τυποποιημένες ρήτρες τραπεζικής πρακτικής για όλες τις χρηματοδοτούμενες συμβάσεις των οποίων η υλοποίηση γίνεται υπό την ευθύνη της ΕΤΕπ».


Αυτές τις εταιρείες ποιός θα τις αποκρατικοποιήσει;

Έχει λυσσάξει η συγκυβέρνηση της "τρόικας του εσωτερικού" (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) με τις αποκρατικοποιήσεις! 'Αρον-άρον, και πιθανά προβλέποντας πως οι μέρες τους στους κυβερνητικούς θώκους θα είναι μετρημένες, οι επίδοξοι "εθνοσωτήρες" μας έχουν ξεχυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να προλάβουν να ξεπουλήσουν ότι κερδοφόρο (ή και εν δυνάμει κερδοφόρο) διαθέτει το Ελληνικό Κράτος. Το μόνο που δεν έχουν κάνει μέχρι στιγμής είναι να βάλουν μια τεράστια ταμπέλα πωλητηρίου σε όλη την χώρα που να γράφει και να τονίζει: "Το αφεντικό τρελάθηκε- γενικό ξεπούλημα - κάτω κι απ΄το κόστος!"

Βέβαια τονίζουν ότι στόχος τους είναι να μειωθεί το δυσβάσταχτο Ελληνικό Χρέος και να έρθει επιτέλους η ανάπτυξη σ΄αυτήν την χώρα. Για λόγους οικονομίας του λόγου θα αποδεχτούμε τις αιτιάσεις τους. Όμως εντελώς προκλητικά από το σύνολο των αποκρατικοποιήσεων λείπουν κάποιες εταιρείες που βγάζουν μάτι...Είναι κάποιες εταιρείες, που κοστίζουν δις στο Ελληνικό Δημόσιο, κόβουν θέσεις εργασίας, και ζουν από δάνεια και επιδοτήσεις που τελικά πληρώνουν οι Έλληνες Πολίτες!! Και που στην πραγματικότητα δεν παράγουν και τίποτε πέρα από ...αέρα κοπανιστό!  

Είναι οι εταιρείες των Μεγαλοεργολάβων της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης: 
- οι οποίες "νοικιάζουν" δημόσια γη με το ίδιο αντίτιμο που πληρώνουν οι κτηνοτρόφοι και οι μελισσοκόμοι! 
 - οι οποίες δεν βάζουν στην κυριολεξία "φράγκο" από την τσέπη τους για την αρχική τους επένδυση,  αλλά βασίζονται σε κρατικές επιδοτήσεις και δανειοδοτήσεις! 
- οι οποίες δεν δημιουργούν πρακτικά καμία νέα θέση εργασίας τουναντίον επειδή επηρεάζουν αρνητικά άλλους τομείς της οικονομίας, φέρνουν επιπλέον και ανεργία!    
- οι οποίες πέρα από κάθε κανόνα της ελεύθερης αγοράς, έχοντας εξασφαλίσει εγγυημένες τιμές πώλησης για το ηλεκτρικό ρεύμα το οποίο παράγουν (όταν το παράγουν!) αυξάνουν και διογκώνουν το έλλειμμα του Ελληνικού Δημοσίου
- και οι οποίες εν τέλει το μόνο που δεν κάνουν είναι αυτό που όφειλαν να κάνουν: δηλαδή να παράγουν ενέργεια μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων CO2- αντιθέτως και ενέργεια δεν παράγουν και συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου! 
Αυτές είναι οι εταιρείες που πρώτα από όλες πρέπει να αποκρατικοποιηθούν! Να σταματήσουν να λυμαίνονται το Ελληνικό Δημόσιο και να απομυζούν τον Έλληνα Φορολογούμενο. Και εφόσον οι Έλληνες πολίτες με την ψήφο τους επιδοκίμασαν την παραμονή της Χώρας μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στην Ζώνη του Ευρώ και στους κανόνες της Ελεύθερης Αγοράς, όπως θέλει να υποστηρίζει η Κυβέρνηση, ας εφαρμοστούν οι νόμοι της Ελεύθερης Αγοράς και για αυτές τις εταιρείες! Ή μήπως οι κανόνες της Ελεύθερης Αγοράς είναι καλοί μόνο για να πωληθεί η ΔΕΗ επειδή οι ίδιες αυτές εταιρείες ενδιαφέρονται να την αγοράσουν;  

10/7/12

Ο Συνήγορος του Πολίτη αμφισβητεί την άδεια δύο φωτοβολταϊκών σταθμών...

...λόγω κατάφωρης παραβίασης της νομοθεσίας "περί προστασίας του νερού ύδρευσης"!
Την εγκυρότητα της αδειοδότησης δύο φωτοβολταϊκών σταθμών, στη ζώνη προστασίας της λίμνης Υλίκης, αμφισβητεί -με πόρισμά του- ο Συνήγορος του Πολίτη, ύστερα από προσφυγή πολίτη, που ζήτησε να διερευνηθεί η νομιμότητα της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης δύο φωτοβολταϊκών σταθμών, υψηλής ισχύος, εντός της ζώνης προστασίας της λίμνης Υλίκης, από όπου υδρεύεται η Αθήνα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο φωτοβολταϊκούς (Φ/Β) σταθμούς, ισχύος 4.995 MW και 7.5 MW στις θέσεις «Μπουτάκας-Ρεβένια-Αγ. Αθανάσιος» και «Ρεβένια» του δήμου Θηβαίων, αντίστοιχα.
Όπως σημειώνει ο Συνήγορος του Πολίτη, υπάρχει παραβίαση της ειδικής νομοθεσίας για την προστασία του νερού ύδρευσης της πρωτεύουσας και δεν είναι επαρκής η αιτιολόγηση της μη επικινδυνότητας της επίμαχης χωροθέτησης για το πόσιμο νερό.
Όπως σημειώνεται, τα στοιχεία από τα οποία αποτελούνται τα Φ/Β πανέλα (πυρίτιο, μόλυβδος, ίχνη βαρέων μετάλλων κ.λπ.), είναι τοξικά και καθιστούν αδύνατη και επικίνδυνη την τοποθέτησή τους σε προστατευόμενη περιοχή ποσίμων υδάτων, γιατί σε περίπτωση ατυχήματος (πυρκαγιάς, θραύσης κ.λπ.) θα υπάρξει μετά βεβαιότητας διασπορά βλαβερών στοιχείων στα επιφανειακά και υπόγεια ύδατα. Παρά, όμως, τις αντίθετες γνωμοδοτήσεις, μετά από έγγραφο -παρέμβαση του υπ. ΠΕΚΑ -στο οποίο προτάσσεται ως ζωτικής σημασίας η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής έναντι των προστατευτικών για την υγεία διατάξεων (!!!)- η αρμόδια υπηρεσία προέβη στην ολοκλήρωση των διαδικασιών αδειοδότησης.
Και το πόρισμα του "Συνήγορου του Πολίτη" καταλήγει: "Η Αρχή της Προφύλαξης,  ως αναγνωρισμένη αρχή του διεθνούς και κοινοτικού δικαίου περιβάλλοντος, καθώς και η συνταγματική υποχρέωση του Κράτους να μεριμνά για τη Δημόσια Υγεία (αρ. 21, παρ. 3 Σ) και την προστασία του Περιβάλλοντος (αρ. 24 παρ.1 Σ) θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη,  από τη Διοίκηση,  κατά την αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, για τις επιπτώσεις των οποίων δεν υπάρχει πλήρης επιστημονική βεβαιότητα."  "Ο Συνήγορος του Πολίτη προτείνει επίσης στο ΥΠΕΚΑ,  την  επαναφορά σε ισχύ του εδαφίου  (στ)  του αρ. 17  παρ.2  του Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τις ΑΠΕ,  με το οποίο προστίθεντο στις ζώνες αποκλεισμού άλλες περιοχές που υπάγονται σε ειδικό καθεστώς χρήσεων γης και απαγόρευσης χωροθέτησης εγκαταστάσεων και η κατάργηση του οποίου έγινε κατά παρέκκλιση της εκ του νόμου προβλεπόμενης διαδικασίας. Η επαναφορά της διάταξης αυτής, εγγυάται τη διασφάλιση συνταγματικώς κατοχυρωμένων αγαθών, όπως η Δημόσια Υγεία,  η προστασία της οποίας δεν επιδέχεται έκπτωση χάριν ειδικών περιβαλλοντικών σκοπών,  όπως η ανάπτυξη  έργων Α.Π.Ε."

Tο πόρισμα αυτό του "Συνήγορου του Πολίτη" ανοίγει ένα μεγαλύτερο κεφάλαιο που αφορά την αδειοδότηση Αιολικών Πάρκων στα βουνά πέριξ των λιμνών της ΕΥΔΑΠ (Εύηνος και Μόρνος). Να σημειωθεί ότι με βάση έγκυρες μελέτες οι ανεμογεννήτριες αποτελούνται από στοιχεία πολύ πιο τοξικά από ότι τα φωτοβολταϊκά πάνελ, και συνεπώς πολύ πιο επικίνδυνα για την δημόσια υγεία.