25/6/12

Πέθανε το σπανιότερο πλάσμα της Γης!


Πέθανε ο «Μοναχικός Χόρχε», η τελευταία γιγάντια χελώνα του είδους της, στο νησί Πίντα των Γκαλάπαγκος!

Ο «Μοναχικός Χόρχε», η τελευταία γιγάντια χελώνα του είδους της, που ζούσε στο νησί Pinta του αρχιπελάγους των Γκαλάπαγκος, πέθανε προχθές σε ηλικία 100 ετών, χωρίς να αφήσει απογόνους, ανακοίνωσαν οι αρχές του Εθνικού Πάρκου.
Ο «Μοναχικός Χόρχε» ζούσε στο νησί Pinta του αρχιπελάγους και επί δεκαετίες περιβαλλοντολόγοι και βιολόγοι προσπαθούσαν μάταια να επιτύχουν την αναπαραγωγή του. Χωρίς απογόνους και χωρίς γνωστά άτομα από το υποείδος του, ο «Μοναχικός Χόρχε» ήταν το σπανιότερο πλάσμα στον κόσμο.
Από τους υπεύθυνους του Πάρκου έγινε γνωστό ότι ο «Μοναχικός Χόρχε» βρέθηκε νεκρός κοντά στη φωλιά του, από τον φύλακα που τον φρόντιζε επί 40 χρόνια, τον Fausto Llerena. Οι αρχές του Εθνικού Πάρκου ανακοίνωσαν ότι θα γίνει νεκροψία για να διαπιστωθούν τα αίτια του θανάτου του. Οι χελώνες του είδους του ζουν συνήθως περί τα 200 χρόνια!
Ο «Μοναχικός Χόρχε» εντοπίσθηκε για πρώτη φορά από έναν ούγγρο επιστήμονα στο νησί Pinta το 1972. Οι περιβαλλοντολόγοι πίστευαν ότι το υποείδος του, η Chelonoidis nigra abingdoni, είχε εξαφανισθεί. Ο «Μοναχικός Χόρχε» εντάχθηκε σε ειδικό πρόγραμμα αναπαραγωγής στα πλαίσια της λειτουργίας του Εθνικού Πάρκου των νησιών ΓκαλαπάγκοςΑφού έζησε επί 15 χρόνια με μία θηλυκή χελώνα, ο «Μοναχικός Χόρχε» ζευγάρωσε, αλλά τα αυγά τους δεν γονιμοποιήθηκαν ποτέ. Στη συνέχεια μοιράστηκε τη φωλιά του και με άλλες θηλυκές, συγγενείς με το υποείδος του, προερχόμενες από το γειτονικό νησί Espanola- χωρίς όμως να καταφέρει να  ζευγαρώσει μαζί τους.
Ηταν το σύμβολο των νησιών Γκαλάπαγκος και του Εθνικού τους Πάρκου, που προσελκύει τουλάχιστον 180.000 επισκέπτες κάθε χρόνο.
Οι αξιωματούχοι του Εθνικού Πάρκου δήλωσαν ότι με το θάνατο του «Μοναχικού Χόρχε», το συγκεκριμένο υποείδος χελώνας- που ζούσε αποκλειστικά στο νησί Pinta έχει πλέον ολοκληρωτικά εξαφανιστεί. Δήλωσαν ακόμη ότι το σώμα του θα μπορούσε πιθανότατα να ταριχευτεί ώστε να διατηρηθεί για τις μελλοντικές γενιές, ως σύμβολο της Ανθρώπινης Απληστίας και απρονοησίας.
Μεγάλος αριθμός χελωνών ζούσε στα νησιά Γκαλάπαγκος στο τέλος του 19ου αιώνα, αλλά εξοντώθηκαν για το κρέας τους από ναυτικούς και ψαράδες, μέχρι του σημείου εξαφάνισής τους. Στην εξαφάνισή τους συνέβαλε και η καταστροφή των ενδιαιτημάτων τους από την εισαγωγή ξενικών κτηνοτροφικών ειδών όπως προβάτων, κατσικιών  και βοοειδών.
Η μελέτη των διαφορών στην εμφάνιση μεταξύ των χελωνών από διαφορετικά νησιά του Αρχιπελάγους οδήγησε μεταξύ άλλων τον Κάρολο Δαρβίνο στην διατύπωση της θεωρίας της εξέλιξης. Περίπου 20.000 γιγαντιαίες χελώνες από άλλα υποείδη εξακολουθούν ακόμη να ζουν στα απομονωμένα νησιά του Αρχιπελάγους, χάρη σε ένα αυστηρό πρόγραμμα προστασίας τους. Παρόλα αυτά η επιβίωση του «Μοναχικού Χόρχε»-της τελευταίας χελώνας του είδους του, δεν κατέστη δυνατή. Τουλάχιστον ας διδαχθούμε από την ιστορία του- και ας εμποδίσουμε στο να έχουν κι άλλα ζώα την τύχη του! 
Πηγή: BBC News.

23/6/12

Όταν το Σκωτσέζικο πείσμα ανοίγει δρόμους για μια νέα Περιβαλλοντική Πολιτική!


Οι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις της Σκωτίας "Royal Society for the Protection of Birds" (RSPB), "John Muir Trust" (JMT) και  "Scottish Natural Heritage" (SNH) κήρυξαν ανένδοτο αγώνα ενάντια στην προωθούμενη εγκατάσταση ενός  αιολικού πάρκου στην νήσο Lewis του Αρχιπελάγους της Σκωτίας.
Η αντιπαράθεση των Περιβαλλοντικών Οργανώσεων αλλά και της πλειοψηφίας των κατοίκων του νησιού με την εταιρεία "International Power GDF Suez" στην οποία ανήκει  το έργο, έχει ξεκινήσει από το 2004Όλα αυτά τα χρόνια δεκάδες νομικές προσφυγές αλλά και μαζικές κινητοποιήσεις έχουν καταφέρει να αναστείλουν την έναρξη των εργασιών, παρά τις πιέσεις που υπάρχουν τόσο από την Κυβέρνηση όσο και από τις Δημοτικές Αρχές, ώστε να καμφθούν οι αντιδράσεις και το αιολικό πάρκο να προχωρήσει! Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του αιολικού πάρκου "Estate Eisgein"-όπως ονομάζεται το εν λόγω έργο από την ονομασία της περιοχής η κυριότητα της οποίας ανήκει σε κάποιον γαλαζοαίματο μεγαλογαιοκτήμονα-  έχει αναγκαστεί να κάνει πολλές υποχωρήσεις τόσο όσον αφορά τον αριθμό, το μέγεθος και την χωροθέτηση των ανεμογεννητριών αλλά και να αυξήσει τα αντισταθμιστικά οφέλη προς τις πέριξ κοινότητες! Από τις 133 (!!!) αρχικά σχεδιαζόμενες να εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες, ήδη η ιδιοκτήτρια εταιρεία έχει αναγκαστεί να καταλήξει σε ένα αιολικό πάρκο 39 ανεμογεννητριών.  Όμως χάρη στο χαρακτηριστικό Σκωτσέζικο Πείσμα, οι αντιδράσεις καλά κρατούν και συνεχίζουν άκαμπτες. 
Οι κάτοικοι αντιδρούν κυρίως γιατί πιστεύουν (και εξάλλου διαθέτουν ανάλογη εμπειρία από γειτονικά νησιά) πως η ανάπτυξη του αιολικού πάρκου θα μειώσει τον τουρισμό στο νησί τους. Πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν τις ανεμογεννήτριες αντιαισθητικές και τουλάχιστον μη συμβατές με το σκληροτράχηλο Σκωτσέζικο Τοπίο! Μαζί τους συντάσσονται αρκετοί αρχιτέκτονες, πολεοδόμοι, ακόμη και ιστορικοί καθώς και πολλές Οργανώσεις για την Προστασία της Σκωτσέζικης Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς και της Προστασίας του Σκωτσέζικου Τοπίου!
Οι οικολόγοι-ακτιβιστές και οι περιβαλλοντικές οργανώσεις αντιτίθενται ισχυρά στο έργο Estate Eisgein λόγω των έντονων ανησυχιών τους ότι οι ανεμογεννήτριες θα βλάψουν τους χρυσαετούς, τους θαλάσσιους αετούς και τις Βίδρες που βρίσκουν καταφύγιο στο νησί.
Η περιοχή θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους βιότοπους  χρυσαετών και θαλασσαετών στην Ευρώπη. Η χερσόνησος Pairc του νησιού υποστηρίζει έναν σημαντικό πληθυσμό λευκών θαλασσαετών, αν και μόνο ένα ζευγάρι έχει καταγραφεί σε άμεση γειτνίαση με την προτεινόμενη περιοχή ανάπτυξης του αιολικού πάρκου.  Θεωρείται ότι τόσο κατά την διάρκεια κατασκευής του όσο και κατά την λειτουργία του το Αιολικό Πάρκο απειλεί σοβαρά την τύχη των Θαλασσαετών και τις πιθανότητες επιβίωσης ενός υγιούς πληθυσμού ικανού να εξασφαλίσει την γενικότερη επιβίωση του είδους τους! Η μοίρα των έξι ζευγαριών χρυσαετών που φωλιάζουν σε άμεση γειτνίαση με την περιοχή εγκατάστασης του αιολικού πάρκου, δεν θεωρείται λιγότερο δύσκολη. Ο αναμενόμενος κίνδυνος σύγκρουσης περίπου ενός αετού κάθε 5 χρόνια υπολογίζεται σε ποσοστό 95%! Πιθανότητα που σε καμία των περιπτώσεων δεν μπορεί να θεωρηθεί αποδεκτή, ειδικά για περιοχές ζωτικής σημασίας για την βιοποικιλότητα.
Οι εμπεριστατωμένες μελέτες των Περιβαλλοντικών Οργανώσεων αναδεικνύουν και ένα θέμα που γενικά διαφεύγει της προσοχής των επιστημόνων που ασχολούνται με τις περιβαλλοντικές συνέπειες των Αιολικών Πάρκων. Τις επιπτώσεις στα θηλαστικά. Με αφορμή τον σημαντικό πληθυσμό Ενιδρύδων (Ευρωπαϊκή Βίδρα-Lutra lutra), είδους αυστηρά προστατευόμενου τόσο από την Ευρωπαϊκή όσο και την Βρετανική Νομοθεσία, αλλά και διάφορων άλλων ειδών της πανίδας περισσότερο κοινών και άρα λιγότερο απειλούμενων, αλλά χαρακτηριστικών για το Σκωτσέζικο Περιβάλλον όπως π.χ. το Κόκκινο Ελάφι, οι Περιβαλλοντιστές ενοχοποιούν τα Αιολικά Πάρκα για σημαντικές και μη αναστρέψιμες επιπτώσεις στην Πανίδα της Περιοχής εγκατάστασης των Αιολικών Πάρκων! Τόσο η έντονη όχληση κατά την διάρκεια των εργασιών εγκατάστασης των Ανεμογεννητριών όσο και και η αλλαγή που επιφέρει το Αιολικό Πάρκο στο Οικοσύστημα κατά την φάση της πλήρους λειτουργίας του (δρόμοι πρόσβασης, θόρυβος, νυχτερινά φώτα, κ.α.) απειλούν σοβαρά την Ισορροπία των Οικοσυστημάτων. Μελέτες σε άλλα Αιολικά Πάρκα της Σκωτίας αποκάλυψαν πλήρη κατάρρευση των μέχρι τότε υγιών πληθυσμών της Βίδρας, καθώς και μετανάστευση των Ελαφιών σε άλλες -απομονωμένες- περιοχές. 
Όμως το "Σκωτσέζικο Πείσμα" μέσα από την δεκαετή αυτή σύγκρουση με την Πολιτική της "Πράσινης Ανάπτυξης", προχώρησε ένα βήμα πιο μπροστά: έγινε πλέον Όραμα για μια Νέα Περιβαλλοντική Πολιτική.  Με μια σειρά ρηξικέλευθων προτάσεων το Περιβαλλοντικό Κίνημα της Σκωτίας βάζει τους Όρους και Όρια για την Ανάπτυξη και την Περιβαλλοντική Προστασία: 
- πλήρη προστασία των Περιοχών της Άγριας Φύσης!
- πλήρη προστασία της Πολιτισμικής και  Αρχιτεκτονικής Τοπικής Κληρονομιάς!
- ανθρωποκεντρική ανάπτυξη και όχι ανάπτυξη με κέντρο το κέρδος!
Στα πλαίσια αυτά οι Σκωτσέζοι Περιβαλλοντιστές προτείνουν την χρήση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας σε τοπικό και οικιακό επίπεδο και όχι σε βιομηχανικό. Με την λογική αυτή μία και μόνο ανεμογεννήτρια θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού Lewis, σε συνδυασμό όμως με την Κοινοτική ανάπτυξη της Παραγωγής Υδρογόνου για την αποθήκευση Ενεργειακών Ισοδύναμων- καθώς οι Ανεμογεννήτριες δεν έχουν αδιάλειπτη και αξιόπιστη λειτουργία! Όμως το Ηλεκτρικό Ρεύμα είναι Εμπόρευμα, και δεν μπορεί να αφεθεί στις τοπικές κοινωνίες και στους πολίτες να αναπτύξουν την ενεργειακή τους αυτάρκεια! Γιατί τότε ποιος θα αγοράζει Ηλεκτρικό Ρεύμα από τις Ιδιωτικές Εταιρείες;       


Παρθένα Κοκκινιά!


Όχι Ανεμογεννήτριες στα παρθένα βουνά μας!

Μέτωπο Αγώνα 
κόντρα στην πολιτική 
της Ναυπακτιακής Τρόικας 
και στα συμφέροντα 
των Μεγαλοεργολάβων 
της Μαύρης Ανάπτυξης 
και της Πράσινης Απάτης!

Βαρδούσια...


Εκεί που πάντα βρέχει!

Ο λύχνος μου...


Εγώ είμ' εδώ ανυπόταχτος και παραστρατισμένος,
εγώ δαγκώνω με θυμό της φτώχειας το ψωμί,
νόθος της τέχνης είμ' εγώ και της ιδέας διωγμένος
από μιαν έγνοια ο νους θολός, δαρμένο το κορμί.

Ο λύχνος μου στης ιερής μελέτης το τραπέζι
σαν ένα νεκροκάντηλο στα μάτια μου αχνοπαίζει
όλα πολέμια κρύα βιβλία, κοντύλια και χαρτιά.
Με καίει κακιά φωτιά.

Εμέ η ζωή μου πλάνεμα και η γέννησή μου λάθος
το λόγο δεν ορέγομαι, δεν ξέρω το ρυθμό
σέρνουν εμένα δυό άλογα, τ' αράπικο το πάθος
και τ΄ αφροστάλαχτο όνειρο μπορεί και στο γκρεμό.

Κωστής Παλαμάς, "Kακή φωτιά".

Ανεμογεννήτριες εναντίον Βιοποικιλότητας!


Ζαρκάδι...


Ζηλίστα.

Πανέμορφη Κλεπά.

Κορομηλιά...

Κορομηλιά- Prunus cerasifera!

Σχιζοφρένεια...

...σκοπεύουν να βάλουν διόδια στον δρόμο καρμανιόλα Αμφιλοχία-Αντίρριο!

Ντροπή:Έρχονται νέα διόδια σε Μεσσηνία και Αγρίνιο!
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Ριζοσπάστης"!
«Τσουχτερά» χαράτσια διοδίων θα αρχίσουν να πληρώνουν τις επόμενες μέρες οι κάτοικοι της Μεσσηνίας και οι υπόλοιποι οδηγοί που θα κινούνται στην Εθνική Οδό Τρίπολης - Καλαμάτας, σε τρεις μάλιστα νέους σταθμούς, πριν καλά καλά ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου. Ειδικότερα, μέσα στις επόμενες μέρες, οι οδηγοί θα αναγκαστούν να πληρώνουν πανάκριβα χαράτσια στο μετωπικό Σταθμό Διοδίων Καλαμάτας και σε δύο πλευρικούς Σταθμούς Διοδίων στον Ανισόπεδο Κόμβο Αρφαρών, δηλαδή ακόμη και για τοπικές μετακινήσεις!
Αυτό προβλέπεται σε υπουργική απόφαση που υπογράφηκε από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της συγκυβέρνησης Μ. Βορίδη, στις 14/5/2012, η οποία στηρίχτηκε στο άρθρο 143 του Ν. 4070/2012, που ψηφίστηκε τον περασμένο Μάρτη. Ο νόμος αυτός επιτρέπει τη λειτουργία νέων σταθμών διοδίων ακόμα και σε ημιτελή τμήματα των αυτοκινητοδρόμων που κατασκευάζονται με τις ληστρικές «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν από κοινού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα τα χαράτσια να αυξηθούν από το 2008 μέχρι τώρα ακόμη και κατά 500%! Σημειώνεται ότι με βάση την ίδια διάταξη μέσα στο καλοκαίρι μπορεί να λειτουργήσει σταθμός διοδίων και έξω από το Αγρίνιο, κι ας μην έχει ολοκληρωθεί η Ιόνια Οδός.
Ειδικά για τις συμβάσεις παραχώρησης, οι ρυθμίσεις της Υπουργικής Απόφασης Βορίδη, έρχονται να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα ζητήματα, που στην πλειονότητά τους έχουν τεθεί από τους παραχωρησιούχους. Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα και ποιες περιπτώσεις «φωτογραφίζουν»:
1. Επιτρέπεται η λειτουργία νέων σταθμών διοδίων ακόμα και σε ημιτελή τμήματα (εφ’ όσον προβλέπονταν διόδια από τον σχεδιασμό του έργου), αν η κατασκευή καθυστέρησε με υπαιτιότητα του Δημοσίου. Η ρύθμιση αυτή αφορά στα τμήματα των οδικών αξόνων που κατασκευάζονται από το Δημόσιο και στη συνέχεια θα παραδοθούν στους παραχωρησιούχους, όπως το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα (κοινοπραξία Μορέας, θα παραδοθεί σε δύο δόσεις την άνοιξη του 2012 και το καλοκαίρι του 2013) και η παράκαμψη Αγρινίου (κοινοπραξία Νέα Οδός, έχει παραδοθεί).
2. Αφήνεται ένα παράθυρο για μείωση των διοδίων σε υπό κατασκευήν τμήματα. Αν όμως ο παραχωρησιούχος δεν συναινεί, τότε… θα αποζημιώνεται! Η πρόβλεψη αυτή θα μπορούσε να έχει εφαρμογή στην Κορίνθου – Πατρών και στους σταθμούς διοδίων των Τεμπών.
3. Αν το Δημόσιο έχει για κάποιο λόγο την ευθύνη που δεν έχει παραδοθεί ένα τμήμα δρόμου (λ.χ. λόγω μικρο-εκκρεμοτήτων), τότε ο παραχωρησιούχος μπορεί να αυξήσει τα διόδια στο ύψος που καθορίζονται για τα ολοκληρωμένα τμήματα. Μια τέτοια περίπτωση είναι το τμήμα Ελευσίνας – Κορίνθου.
Θυμίζουμε ότι με τον ίδιο νόμο όσοι καταλαμβάνουν σταθμούς διοδίων απειλούνται πλέον με ποινές φυλάκισης 3-6 μηνών. Προβλέπεται επίσης ότι η μη καταβολή διοδίων θα μπορεί να επιφέρει αφαίρεση πινακίδων και στα φορτηγά δημόσιας χρήσης (λ.χ. εταιρείες μεταφορών), κάτι που μέχρι σήμερα δεν ίσχυε. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα στην αστυνομία να «κόβει κλήσεις» για μη καταβολή διοδίων και μέσω κάμερας, όπως γίνεται λ.χ. με τις κάμερες που επιβλέπουν όρια ταχύτητας. Ετσι δε θα είναι απαραίτητη η παρουσία αστυνομικών στα διόδια.
Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι πέρα από τα πανάκριβα διόδια, οι ιδιωτικοί όμιλοι των περιβόητων «συμβάσεων παραχώρησης» των αυτοκινητοδρόμων διεκδικούν από το Δημόσιο, δηλαδή πάλι από τον ελληνικό λαό, 1 δισ. ευρώ ως αποζημιώσεις για διάφορους λόγους (καθυστερήσεις απαλλοτριώσεων, μετατοπίσεων δικτύων κοινής ωφέλειας κ.λπ.).
Στο μεταξύ, η κυβέρνηση θα κληθεί να δώσει λύση και στο θέμα της επανέναρξης των εργασιών στα έργα παραχώρησης για τους οδικούς άξονες, που έχουν, όπως είναι γνωστό «παγώσει» εδώ και ενάμιση χρόνο, επειδή οι τράπεζες αρνούνται να συνεχίσουν τη δανειοδότησή τους. Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η συμφωνία για την επανέναρξη των έργων, μεταξύ κυβέρνησης και μεγαλοεργολάβων, που θα καταγραφεί σε νέες συμβάσεις που θα κατατεθούν για κύρωση στη Βουλή θα περιλαμβάνουν: 
-Τις τεχνικές αλλαγές στο αντικείμενο των έργων (περικοπές τμημάτων κλπ.). 
-Τη συμφωνία για τις διεκδικήσεις των ομίλων από το ελληνικό Δημόσιο. 
-Τη νέα συμφωνία των ομίλων με τις τράπεζες για τα δάνεια και τα επιτόκια. 
-Την επίτευξη ενός βιώσιμου εσωτερικού βαθμού απόδοσης των επενδύσεων (IRR) για τις κοινοπραξίες, δηλαδή την εγγύηση της ελάχιστης κερδοφορίας τους. 
Για το σκοπό αυτό μάλιστα η κυβέρνηση προτείνει τα έσοδα του Δημοσίου από τις συμβάσεις παραχώρησης να δοθούν ως έντοκα δάνεια στους ομίλους και να επιστραφούν στο κράτος μελλοντικά. Δηλαδή, το κράτος, πέρα από όλα τα άλλα θα επιδοτήσει την κερδοφορία των ιδιωτικών ομίλων, σε περίοδο που στο λαό επιβάλλει περικοπές μισθών και συντάξεων!

Γερμανικό Μοντέλο Υγείας;


Οι γιατροί που είναι συμβεβλημένοι με το γερμανικό Εθνικό Σύστημα Υγείας επιτρέπεται να δέχονται «δωράκια» από τις φαρμακευτικές εταιρείες ύψους ως και 10.000 ευρώ, νόμιμα και φορολογούμενα πλέον σύμφωνα με δικαστική απόφαση!!!
Οι Γερμανοί ιατροί που είναι συμβεβλημένοι με το εθνικό σύστημα υγείας της χώρας τους και αποδέχονται χάρες, δώρα, διακοπές από φαρμακευτικές εταιρείες ή και ακόμα και χρήματα ως και 10.000 ευρώ, δεν μπορούν να διωχθούν για διαφθορά, αποφάνθηκε γερμανικό δικαστήριο χθες, παίρνοντας μια απόφαση η οποία θεωρείται ιστορική.
Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι οι ιατροί οι οποίοι έχουν συμβληθεί με το γερμανικό ΕΣΥ δεν μπορούν να υπάγονται στο δικαιικό πλαίσιο που διέπει τη συμπεριφορά των δημοσίων λειτουργών σε ό,τι αφορά τη σχέση τους με τις φαρμακευτικές εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούν να διωχθούν από το δικαστικό σύστημα εάν συνταγογραφούν φάρμακα εταιρειών που τους προσφέρουν διάφορες χάρες και δώρα.
Σε μία από τις υποθέσεις τις οποίες αφορά η υπόθεση, ένας γιατρός έλαβε 10.000 ευρώ ως αμοιβές για διαλέξεις που δεν έκανε ποτέ με αντάλλαγμα να συνταγογραφεί ένα συγκεκριμένο σκεύασμα. Στον ιατρό και στον εμπορικό αντιπρόσωπο της φαρμακευτικής εταιρείας επιβλήθηκαν πρόστιμα, αλλά ο εμπορικός αντιπρόσωπος άσκησε έφεση.
«Με αυτό τον τρόπο, οι ασθενείς δεν μπορούν να είναι εντελώς βέβαιοι ότι μια συνταγή έχει αμιγώς ιατρικά κριτήρια ή εάν επηρεάζεται από τη στρατηγική πωλήσεων μιας φαρμακευτικής εταιρείας», επισήμανε η ένωση ασφαλιστικών φορέων GKV, επικρίνοντας την απόφαση.
Οι κατηγορίες σε βάρος Γερμανών ιατρών περί διαφθοράς αντιμετωπίζονται με βάση τον κώδικα δεοντολογίας τους. Ωστόσο τα μέτρα που προβλέπει είναι μακράν επιεικέστερα από ό,τι προβλέπει ο νόμος.
Ένας εκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας υπεραμύνθηκε της απόφασης που έλαβε το δικαστήριο, λέγοντας ότι οι συμβεβλημένοι ιατροί δεν είναι εκπρόσωποι των δημοσίων ασφαλιστικών ταμείων, αλλά εργάζονται με μια σχέση μερικής απασχόλησης γι' αυτά. Μια απόφαση περί του αντιθέτου θα ήταν παραπλανητική, είπε, προσθέτοντας πως «δεν θέλουμε να αμφισβητήσουμε το status quo της αυτοαπασχόλησης».
Ο πρόεδρος της γερμανικής ιατρικής ένωσης Φρανκ Ούλριχ Μοντγκόμερι καλωσόρισε την απόφαση, δηλώνοντας ότι οι αυτοαπασχολούμενοι ιατροί οι οποίοι είναι συμβεβλημένοι με το γερμανικό ΕΣΥ δεν είναι ούτε υπάλληλοι ούτε λειτουργοί κάποιου δημόσιου οργανισμού.
Ειδικοί επισημαίνουν ότι η διαφθορά στο σύστημα υγείας της Γερμανίας είναι εκτεταμένη, καθώς οι φαρμακευτικές εταιρείες προσπαθούν να ενθαρρύνουν συνεχώς τους γιατρούς να συνταγογραφούν ακριβά σκευάσματα αντί για γενόσημα.
Οι φορείς υποχρεωτικής ασφάλισης στη Γερμανία, οι οποίοι προσφέρουν κάλυψη για την περίθαλψη των εννέα στους δέκα πολίτες στη χώρα, ξόδεψαν τουλάχιστον 30,2 δισ. ευρώ για φάρμακα το 2011.
Πηγή: εφημερίδα "Καθημερινή".