11/11/12

Απέτυχε το πρόγραμμα "διάσωσης" της Ελλάδας!


Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Άνω του 140% το ελληνικό χρέος το 2020!
Η Ελλάδα δεν θα καταφέρει να μειώσει το χρέος της σε διαχειρίσιμο επίπεδο μέχρι το 2020 με τις τρέχουσες πολιτικές, δήλωσε στην βελγική εφημερίδα De Tijd ο Γερμανός Γεργκ 'Ασμουσεν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), προβλέποντας ότι ο στόχος που έχουν θέσει οι πιστωτές δεν θα επιτευχθεί.
Το δεύτερο πακέτο διάσωσης για την Ελλάδα που συμφωνήθηκε τον Μάρτιο υποτίθεται ότι θα καθιστούσε διαχειρίσιμο το χρέος της χώρας μέχρι το 2020, μειώνοντάς το στο 116,5% του ΑΕΠ, όμως παρόλα αυτά το πρόγραμμα έχει εντελώς εκτροχιαστεί.
«Με αμετάβλητες πολιτικές, το χρέος το 2020 θα εξακολουθεί να κινείται υψηλότερα του 140% του ΑΕΠ σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΚΤ», δήλωσε ο 'Ασμουσεν.
Με το συνολικό χρέος της Ελλάδας να εκτιμάται στο 175% του ΑΕΠ και πρόβλεψη για αύξησή του σχεδόν στο 190% του ΑΕΠ του χρόνου, οι υπουργοί οικονομικών της ευρωζώνης συναντώνται τη Δευτέρα προκειμένου να προσπαθήσουν να καθορίσουν πόσο ακριβώς έχει εκτροχιαστεί η Ελλάδα και πώς να ανταποκριθούν. Οι διαφωνίες αναφορικά με τα μελλοντικά οικονομικά του ελληνικού κράτους απειλούν να καθυστερήσουν περαιτέρω την εκταμίευση της επόμενης δόσης των 31,5 δις. ευρώ για την Ελλάδα, σπρώχνοντας τη χώρα κοντά στην χρεοκοπία.
Οι πρώτες εκτιμήσεις των επιθεωρητών της τρόικας δείχνουν ότι το χρέος θα είναι τουλάχιστον στο 130% του ΑΕΠ το 2020. Το ΔΝΤ διαφοροποιείται από την Κομισιόν, σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της ευρωζώνης, με την Κομισιόν να είναι πιο αισιόδοξη.
Ο κ. 'Ασμουσεν δήλωσε στην De Tijd ότι οι υπουργοί Οικονομικών πρέπει να διερευνήσουν ένα εύρος επιλογών για να βοηθήσουν την Ελλάδα, «συμπεριλαμβανομένων της εθελοντικής επαναγοράς χρέους, της μείωσης των επιτοκίων επί των δανείων και του αιτήματος προς την Ελλάδα να εμφανίσει μεγαλύτερο πρωτογενές πλεόνασμα». Μια ριζοσπαστική στρατηγική θα ήταν οι χώρες της ευρωζώνης, που έχουν χορηγήσει δάνεια ύψους 127 δις. ευρώ στην Ελλάδα στο πλαίσιο και των δυο προγραμμάτων διάσωσης, να διαγράψουν μέρος αυτών. Όμως ο κ. 'Ασμουσεν δήλωσε πως κάτι τέτοιο είναι απίθανο.
«Η διάθεση για μια δεύτερη αναδιάρθρωση είναι εξαιρετικά χαμηλή στα κράτη μέλη», τόνισε χαρακτηριστικά, αναφερόμενος στην αναδιάρθρωση ελληνικού χρέους που είχαν στην κατοχή τους ιδιώτες, νωρίτερα φέτος.  Ο ίδιος σημείωσε πως εξακολουθεί να είναι καλύτερο να παραμείνει η Ελλάδα στην ευρωζώνη και πως η χώρα ενδέχεται να λάβει την παράταση των δυο ετών, αν και ακόμα δεν υπάρχει συμφωνία ως προς το πώς θα γίνει αυτό.
«Τις επόμενες ημέρες, χρειαζόμαστε μια συμφωνία για περαιτέρω μέτρα στην Ελλάδα (!!!) και επιπλέον βοήθεια από άλλες χώρες της ευρωζώνης προκειμένου να διασφαλίσουμε την βιωσιμότητα του χρέους», ανέφερε ο Άσμουσεν.

Επενδύστε σε ανεμογεννήτριες!

Η κρατικοδίαιτη εταιρεία "Επενδύστε στην Ελλάδα A.E." (Invest in Greece) καλεί ξένα κεφάλαια να επενδύσουν στο τομέα της αιολικής ενέργειας στην χώρα μας - προβάλλοντας ως κίνητρα τις κρατικές επιδοτήσεις που αφειδώς παρέχονται στην κάλυψη του αρχικού κόστους της επένδυσης και τις εγγυημένες τιμές με τις οποίες το Ελληνικό Κράτος δεσμεύεται επί μια τουλάχιστον 20ετία να αγοράζει το ηλεκτρικό ρεύμα από αυτές! Ταυτόχρονα διαφημίζει και τα ..."φιλέτα" των βουνών της Ελλάδας που παραχωρούνται για τον σκοπό αυτό. 
ή μήπως είμαστε εμείς τα ...κορόιδα καθώς ανεχόμαστε να μας κυβερνούν οι εντολοδόχοι της Τρόικας και των Μεγαλοεργολάβων της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης;

Κοινοβουλευτικός ολοκληρωτισμός!

Ο αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών έθεσε θέμα συνταγματικής αλλαγής του άρθρου 60 του Συντάγματος που ορίζει «το απεριόριστο δικαίωμα της γνώμης και της ψήφου κατά συνείδηση των βουλευτών»!

Αίσθηση προκάλεσε και η τοποθέτηση του αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Χαράλαμπου Αθανασίου ο οποίος πρότεινε συνταγματική αναθεώρηση για το θέμα της κομματικής πειθαρχίας. 
Την πρόθεση της κυβέρνησης να ανοίξει διαδικασία Αναθεώρησης του Συντάγματος με τρόπο που αυτή θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της βαθιάς οικονομικής, πολιτικής και κοινωνικής κρίσης, αποκάλυψε μιλώντας στη συζήτηση του προϋπολογισμού ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών Χαράλαμπος Αθανασίου.
Κατά τη συζήτηση στην Βουλή επί του προϋπολογισμού και με αφορμή την αποστασιοποίηση πολλών βουλευτών από τις κομματικές τους  γραμμές κατά την ψήφιση του νέου Μνημονίου, ανέφερε στην ομιλία του: «Πρέπει να πω και πρέπει να το δούμε -το λέω ως προβληματισμό χωρίς καμία διάθεση να πάρω θέση αυτή τη στιγμή ή να μειώσω οποιονδήποτε- ότι η διάταξη του άρθρου 60 του Συντάγματος που λέει ότι οι βουλευτές έχουν απεριόριστη ελεύθερη γνώμη μέχρι που πάει; Είναι χωρίς όρια;». Και συμπλήρωσε: «Ποια είναι τα όρια που διαγράφει το Σύνταγμα και περιορίζει αυτό το δικαίωμα; Είναι τα όρια του άρθρου 29 του Συντάγματος των οργανωμένων κομμάτων».

«Δεν είναι δυνατόν ένα κόμμα να παίρνει στα όριά του, στην κοινοβουλευτική του ομάδα αποφάσεις και να ανατρέπονται από μεμονωμένα άτομα τη  στιγμή που είναι αποφάσεις καταστατικού με προγραμματισμό», δήλωσε σχετικά. Ενώ πρόσθεσε: «Ούτε είναι σωστό αυτό που λέγεται "είμαι εκπρόσωπος του έθνους". Ναι, κύριε είσαι εκπρόσωπος και σε βγάζει ο λαός αλλά σε ένα πρόγραμμα που σε επιλέγει ως ικανότερο μεταξύ πολλών ικανών μόνο και μόνο για να εφαρμόσεις το συγκεκριμένο πρόγραμμα». Μάλιστα πρότεινε «αυτά τα θέματα να τα δούμε στην αναθεώρηση του Συντάγματος γιατί δεν είναι δυνατόν να αλλοιώνονται έτσι οι πλειοψηφίες των κομμάτων», όπως τόνισε.
Ο υπουργός αναφερόμενος στην τρικομματική κυβέρνηση υπογράμμισε ότι «τολμά με πολιτικό κόστος και όραμα». Αναρωτήθηκε, επίσης, ποιος μπορεί να παραγνωρίσει το θάρρος του προέδρου του ΠΑΣΟΚ κ.Βενιζέλου που, αν και γνώριζε τα προβλήματα που θα αντιμετώπιζε και το κόστος που επωμιζόταν, ανέλαβε το υπουργείο Οικονομικών και στη συνέχεια τη στήριξη της κυβέρνησης. Αντίστοιχα, και για τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ Φώτη Κουβέλη αναρωτήθηκε ποιος μπορεί να παραγνωρίσει τη σύνεση και τη νηφαλιότητα με τις οποίες αντιμετωπίζει τις διαβολές για τον πατριωτισμό του, όπως επίσης αναφέρθηκε και στον τίμιο και ίσιο λόγο του πρωθυπουργού.
«Η κυβέρνηση με την ψήφιση των μέτρων και του Μεσοπρόθεσμου έπραξε αυτό που έπρεπε. Τώρα είναι η σειρά των δανειστών να κάνουν το χρέος τους και να στηρίξουν τη χώρα με την εκταμίευση του δανείου διότι αυτό επιβάλλει η γραμμή προάσπισης της ΕΕ», είπε ο κ. Αθανασίου, επισημαίνοντας ότι «αν καταρρεύσει η Ελλάδα τότε θα κινδυνεύσει να καταρρεύσει ολόκληρο το ευρωπαϊκό οικοδόμημα».
Αναφερόμενος στις δράσεις του υπουργείου Εσωτερικών, ο υφυπουργός μίλησε για το μεταναστευτικό λέγοντας ότι εναρμονιζόμαστε με τη συνολική ευρωπαϊκή πολιτική της μετανάστευσης που όμως, λόγω των ιδιαιτεροτήτων και τις αθρόας μετακίνησης μεταναστών, στην Ελλάδα πρέπει να αυστηροποιηθεί.
Το δικαίωμα στην ιθαγένεια πρέπει να είναι απόρροια της βούλησης για ενσωμάτωση έτσι όπως εκφράζεται με την εκπλήρωση κριτηρίων ενσωμάτωσης, είπε ο υφυπουργός Εσωτερικών ο οποίος ενημέρωσε τους βουλευτές ότι προς την εξυπηρέτηση των ομογενών, ιδίως της Βορείου Ηπείρου, υπογράφηκε η Υπουργική Απόφαση και προετοιμάζεται νομοθετική διάταξη για να μπορεί το ειδικό δελτίο ομογενούς να είναι αορίστου χρόνου.
Ο υφυπουργός είπε, επίσης, ότι πρέπει να ανοίξει η συζήτηση για τις ταραχές από κουκουλοφόρους στις πορείες και αναφέρθηκε στο σχέδιο νόμου για να μπορούν οι ομογενείς να ψηφίζουν στον τόπο διαμονής τους.


Να σώσουμε το νοτιότερο δάσος Οξυάς της Ευρώπης!


Όσο ζω και σκέφτομαι, θα ελπίζω!

Η ζωή δεν έχει καμιά υποχρέωση να μας δώσει αυτά που ελπίζουμε! Εμείς πρέπει να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα! Εμείς πρέπει να παλέψουμε για αυτά!

Ἐκεῖνος ποὺ μαθαίνει τὰ νιάτα τ᾿ οὐρανοῦ ...


Μέσα στὸν ἀπέραντο οὐρανὸ
Ὁ λίγος χρόνος τῶν πουλιῶν
Εἶναι λύπη;
Εἶναι χαρά;
Τὸ φῶς ἔρχεται
Ἐκλέγει τὰ πουλιὰ
Τὸ φῶς δὲν καταστρέφει
Ἀνάμεσά μας πάντοτε ἕνας
Ἐκεῖνος ποὺ μαθαίνει τὰ νιάτα τ᾿ οὐρανοῦ
Καὶ ποὺ πετάει μὲ τὰ πουλιὰ
Μέσα στὸν αἰθέρα.
Γιώργος Σαραντάρης-"Ὁ λίγος χρόνος τῶν πουλιῶν!"

Αντί για "δόση" πάρτε ...Μεθαδόνη!


Μία πρόγευση της στάσης που θα κρατήσει στην αυριανή συνεδρίαση του Eurogroup για το θέμα της Ελλάδας, έδωσε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Die Welt» ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.

"Η Ελλάδα έχει πρόβλημα με την ελίτ της!"
Ξεκάθαρος εμφανίστηκε ο Γερμανός Υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, όσον αφορά στο πότε τελικά θα πάρει η Ελλάδα την περιβόητη δόση των 31,5 δισ. ευρώ στο πλαίσιο της δανειοδότησής της από τους Ευρωπαίους εταίρους της, υπογραμμίζοντας ότι «αυτό το ερώτημα θα πρέπει να απευθύνεται στους Έλληνες συναδέλφους μου και όχι στον Γερμανό υπουργό Οικονομικών». Σε συνέντευξή του στην κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας «Die Welt» σημείωσε ότι η δόση συνδέεται άμεσα με τους χειρισμούς της ελληνικής κυβέρνησης απέναντι στην οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα.
«Κανείς στη ζώνη του ευρώ δεν είναι αντίθετος με την ιδέα της αποδοχής της πληρωμής της επόμενης δόσης, αλλά μόνο όταν πληρούνται οι προϋποθέσεις», σημείωσε.
Μάλιστα, επεσήμανε πως η πρόσφατη ψήφιση του πακέτου μέτρων για την εξοικονόμηση πόρων ύψους 18,1 δισ. ευρώ μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια θα έπρεπε να είχε τεθεί σε εφαρμογή ήδη πριν το τέλος του Ιουνίου. «Δεν είμαστε υπεύθυνοι για την κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Όλα τα μέρη γνώριζαν τις προθεσμίες για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όλοι στην Ευρωζώνη και το ΔΝΤ θέλουν να βοηθήσουν την Ελλάδα, αλλά δεν θα αφήσουμε τους εαυτούς μας να είναι υπό πίεση», συμπλήρωσε. 
Σύμφωνα με τον Γερμανό υπουργό η Τρόικα είναι απίθανο να παραδώσει την πλήρη έκθεση για την Ελλάδα, στο αυριανό Eurogroup, ενόσω συνεχίζεται η συζήτηση επί του ελληνικού προϋπολογισμού. «Προς το παρόν δεν φαίνεται ότι θα έχουμε την ολοκλήρωση της έκθεσης της τρόικας τη Δευτέρα, ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι το ελληνικό κοινοβούλιο θα συμφωνήσει επί του προϋπολογισμού την Κυριακή», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας σημείωσε ότι η Τρόικα κατά το παρελθόν έκανε «πολύ αισιόδοξη» εκτίμηση της κατάστασης στην Ελλάδα. Ο Σόιμπλε τονίζει επίσης ότι νιώθει πως η Ελλάδα έχει θέση στο ευρώ, ακόμη και αν αυτό θα είναι δύσκολο, καθώς πράγματα που παραμελήθηκαν επί δεκαετίες πρέπει να γίνουν τώρα. 
«Εάν τα κράτη αντιμετωπίζουν μεγάλες δυσκολίες, αυτό είναι συνήθως αποτέλεσμα της αποτυχίας των ελίτ που τα κυβερνούν, και δεν ευθύνονται για αυτό οι απλοί πολίτες. Η Ελλάδα σίγουρα έχει  σοβαρό πρόβλημα με την ελίτ της, αυτό είναι αλήθεια. Φυσικά και είναι ενοχλητικό όταν πολλοί πλούσιοι Έλληνες δεν πληρώνουν φόρους. Αλλά ας μην κοροϊδευόμαστε: δεν είναι η χώρα σε αυτήν την κατάσταση επειδή δεν πληρώνουν τους φόρους τους οι πλούσιοι. Για να καταστεί και πάλι ανταγωνιστική η οικονομία της Ελλάδας, απαιτείται μια επίπονη και ολοκληρωμένη διαδικασία προσαρμογής, που να καλύπτει όλους τους τομείς της οικονομικής ζωής της χώρας. Και αυτό σημαίνει ότι η μεγάλη μάζα του πληθυσμού θα επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό!  Αυτό μπορεί να είναι επώδυνο, μπορεί να είναι εν μέρει άδικο, αυτό σίγουρα σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις να συνδέεται με ανθρώπινο πόνο, αυτό μπορεί να απαιτεί το δικό μας σεβασμό και την συμπόνια μας, αλλά όλη αυτή η διαδικασία είναι εντελώς αναπόφευκτη.» συμπλήρωσε ο Γερμανός υπουργός οικονομικών! «Η Ελλάδα βιώνει σήμερα μια σοβαρή κρίση προσαρμογής. Το χρέος της δεν κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλά μπορούν να βρεθούν λύσεις. Σημαντικό και πρώτο είναι η προθυμία των Ελλήνων, να θέλουν πραγματικά να αλλάξουν κάτι σχετικά με τις δομές της Χώρας τους. Πρέπει να βρούμε έναν τρόπο η Ελλάδα να αποκαταστήσει την ανταγωνιστικότητά της. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με επώδυνο τρόπο. Για την ακρίβεια, η Ελληνική κυβέρνηση πρέπει να πείσει τον Ελληνικό πληθυσμό για την αναγκαιότητα των μέτρων. Έχω μεγάλο σεβασμό στην κυριαρχία του Ελληνικού λαού. Θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να σηκώσει αυτό το βαρύ φορτίο. Δεν μπορούμε να υποκαταστήσουμε εμείς τους Έλληνες. Αν πρόκειται να υπάρξει περισσότερη ευρωπαϊκή βοήθεια, η Ελλάδα πρέπει να αποδείξει ότι είναι πρόθυμη να ακολουθήσει αυτόν το δύσκολο δρόμο



10/11/12

Τα θαλάσσια αιολικά πάρκα απειλούν τα θαλασσοπούλια...

Οι βιολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, προειδοποιούν πως μια σειρά προτεινόμενων νέων υπεράκτιων επενδύσεων αιολικής ενέργειας θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά έως αφανισμού τον πληθυσμό της Σούλας (Morus bassanus) που φωλιάζει στα νησιά της Μάγχης.
Η μελέτη που αναπτύχθηκε από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, από κοινού με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις British Trust for Ornithology και Alderney Wildlife Trust, και χρηματοδοτήθηκε από την Επιτροπή για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας του νησιού Alderney, χρησιμοποίησε τεχνολογία GPS για την συνεχή καταγραφή των στοιχείων εντοπισμού θέσης σε 15 Σούλες στο νησί Alderney στην Μάγχη: για να καταγράψουν έτσι πολλά στοιχεία σχετικά με τις συνήθειες διατροφής των σπάνιων αυτών θαλασσοπουλιών και να βγάλουν πολλά συμπεράσματα σχετικά με το αν οι διαδρομές που ακολουθούν τα πουλιά στα καθημερινά ταξίδια τους θα μπορούσαν να επηρεαστούν από τα προτεινόμενα αγγλικά και γαλλικά "offshore" αιολικά πάρκα.
«Βρήκαμε ότι η περιοχή όπου οι Σούλες- ένα από τα πιο σπάνια και όμορφα θαλασσοπούλια της Μάγχης- χρησιμοποιούν ως ενδιαίτημα επικαλύπτεται με εννέα περιοχές που προορίζονται για υπεράκτια θαλάσσια αιολικά πάρκα, πράγμα που υποδηλώνει ότι οι διατροφικές συνήθειες των πτηνών αυτών θα μπορούσαν να επηρεαστούν ανεπανόρθωτα, αλλά και πέραν αυτού υπάρχει αυξημένη πιθανότητα για σύγκρουση των πουλιών με τις λεπίδες των ανεμογεννητριών.», δήλωσε η Louise Soanes, της Σχολής Περιβαλλοντικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, σε σχετική συνέντευξη«Αυτές οι περιοχές επίσης βρίσκονται σε διαφορετικά χωρικά ύδατα που διαμοιράζονται ανάμεσα στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γαλλία και τα νησιά της Μάγχης, πράγμα που θα έχει επιπτώσεις και για τη διεθνή συνεργασία.» τόνισε η Soanes. Σημείωσε μάλιστα πως ανάλογα σχέδια για υπεράκτια αιολικά πάρκα αναπτύσσει και η Γαλλία στην περιοχή, και προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη που ανάμεσα στα δύο κράτη δεν υπάρχει καμία κοινή περιβαλλοντική μελέτη για τις επιπτώσεις των έργων αυτών στην Άγρια Ζωή παρόλο που πίσω από αυτές τις επενδύσεις κρύβονται οι ίδιες επενδυτικές επιχειρήσεις. Η έρευνα αυτή δείχνει με τον καλύτερο τρόπο ότι τα κράτη και οι διεθνείς οργανισμοί πρέπει να βάλουν όρια στην εξάπλωση των αιολικών πάρκων ειδικά σε προστατευόμενες ή ευαίσθητες οικολογικά περιοχές που φιλοξενούν  πληθυσμούς σπάνιας πανίδας.
«Η τεχνολογία GPS γίνεται όλο και φθηνότερη στην αγορά της, πιο ακριβής στα στοιχεία που μας δίνει και πιο εύκολη στη χρήση της σε ένα ευρύ φάσμα των ειδών της Άγριας Ζωής», δήλωσε η Soanes. «Η δουλειά μας τόνισε το σημαντικό ρόλο που μπορούν να παίξουν οι σύγχρονες τεχνολογίες εντοπισμού στον καθορισμό του τρόπου που οι αποικίες θαλασσοπουλιών θα επηρεαστούν από υπεράκτιες εγκαταστάσεις αιολικών πάρκων και πραγματικά συνιστούμε στο να γίνουν αναπόσπαστο μέρος της Εκτίμησης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των αιολικών πάρκων.»
Οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαιτούν ότι τα Ευρωπαϊκά Κράτη πρέπει να επιτύχουν μέχρι το 2020 το 20 τοις εκατό της ενέργειας που παράγουν να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές, πράγμα το οποίο έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των επενδύσεων σε εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας σε συνδυασμό πάντα με τις τεράστιες επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές που αφορούν τον τομέα αυτόν. Αυτές οι εξελίξεις απαιτούν σοβαρότερη εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των αιολικών πάρκων στην άγρια ζωή, και ιδιαίτερα τεκμηριωμένες περιβαλλοντικές μελέτες: πολλές από αυτές σήμερα γίνονται από τις ίδιες τις εταιρείες αιολικής ενέργειας  και χρησιμοποιούν ξεπερασμένες τεχνολογίες και μη έγκριτα επιστημονικά στοιχεία.
Τα πρώτα συμπεράσματα από τη μελέτη αυτή ήδη δόθηκαν στην δημοσιότητα από το Πανεπιστήμιο. Το επόμενο στάδιο της έρευνας-τα επόμενα τρία χρόνια, που χρηματοδοτείται από το τμήμα υποτροφιών του Συμβουλίου Έρευνας Φυσικού Περιβάλλοντος (NERC)  θα καθορίσει πως ακριβώς οι Σούλες χρησιμοποιούν αυτές τις περιοχές και άρα κατά πόσο εξαρτώνται από αυτές τις περιοχές, για να κατανοήσουμε καλύτερα τον τρόπο που οι εξελίξεις στον τομέα της αιολικής ενέργειας μπορεί να επηρεάσουν τους πληθυσμούς τους.
Η Viola Ross-Smith, ερευνήτρια οικολόγος για το Βρετανικό Οργανισμό Ορνιθολογίας (British Trust for Ornithology), δήλωσε ότι είναι δύσκολο να εκτιμήσει κανείς τι θα συμβεί μετά τη δημοσίευση της έρευνας. Σημείωσε χαρακτηριστικά: «Όλη η μελέτη δείχνει ότι οι Σούλες διασχίζουν περιοχές όπου προτείνεται η ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.» Και πρόσθεσε:«Δεν αποτέλεσε ιδιαίτερα μεγάλη έκπληξη το ότι ανακαλύψαμε πως τα θαλασσοπούλια εξαρτώνται από αυτές τις τοποθεσίες.»
Ο Roland Gauvain, διευθυντής του Alderney Wildlife Trust, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της πρώτης φάσης της έρευνας ήταν συναρπαστικά και ενδιαφέροντα. Η μελέτη έδειξε πως οι Σούλες ταξίδευαν όλο και περισσότερο για τη συλλογή τροφίμων και φάνηκαν να ακολουθούν τα αλιευτικά σκάφη για την αναζήτηση τροφής. Πρόσθεσε ότι ο αντίκτυπος της έρευνας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας γύρω από το νησί Alderney θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ιδιαίτερα αποκαλυπτικός. Ο κ. Gauvain δήλωσε ότι οι μελλοντικές αλλαγές στις αλιευτικές πρακτικές θα μπορούσε να έχει επίσης μεγαλύτερη επίδραση στην τοπική θαλάσσια πανίδα. Ως γνωστόν τα αιολικά πάρκα μεταβάλλουν τις τοπικές οικολογικές συνθήκες σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από αυτό που φανταζόμαστε. Η αλυσίδα της ζωής σπάει και η ισορροπία του οικοσυστήματος διαταράσσεται: τα βάθρα των ανεμογεννητριών στην θάλασσα λειτουργούν ως τεχνητοί ύφαλοι και ταυτόχρονα λόγω της αύξησης της τοπικής θερμοκρασίας που επιφέρει η λειτουργία των αιολικών πάρκων  οι επιπτώσεις στο τοπικό θαλάσσιο περιβάλλον είναι τρομακτικές.
Μέσα σε έξι ημέρες μόνο καταγραφής δεδομένων η μελέτη αποδελτίωσε τα στοιχεία από 34  ταξίδια τροφοληψίας για 15 Σούλες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το κάθε θαλασσοπούλι φάνηκε να εξειδικεύει τις διατροφικές του συνήθειες σε διάφορους τομείς με κάποιες πτήσεις να καταγράφονται προς την νότια ακτή της Αγγλίας, μερικές νότια προς το νησί Τζέρσι και άλλες προς την Χάβρη στις γαλλικές ακτές. Σε μια περίπτωση μια Σούλα έκανε 340 χιλιόμετρα μετ'επιστροφής για την τροφή της. Η μελέτη διαπίστωσε ότι για το σύνολο των πουλιών που μελετήθηκαν τα στοιχεία έδειξαν πως η κάθε Σούλα πέταξε προς την ίδια κατεύθυνση και κάλυπτε την ίδια απόσταση κατά τη διάρκεια του κάθε ταξιδιού της για την  αναζήτηση της τροφής της. 

Η Soames, κατέληξε στο ότι δεν είναι σίγουρο με ποιο τρόπο τα θαλασσοπούλια του Alderney και ιδίως οι Σούλες, θα αντιδράσουν σε αυτές τις αλλαγές στο περιβάλλον τους. Είπε χαρακτηριστικά: «Ίσως να σταθούν τυχερές επειδή έχουν ένα ευρύ φάσμα στην αναζήτηση της τροφής τους και ίσως τα καταφέρουν να προσαρμοστούν και να βρουν καταφύγιο σε άλλες περιοχές μακριά από τα αιολικά πάρκα για να επιβιώσουν.»
Προηγούμενη έρευνα είχε δείξει πως υπήρχαν περισσότερες από 7.000 Σούλες στο νησί Alderney- που αποτελούν όμως και δυστυχώς το πέντε τοις εκατό του παγκόσμιου πληθυσμού τους.

Πηγές: 
BBC News.
Summit County Citizens Voice.
Channel Island News.

Κράτος υποτελές- πολίτες δουλοπάροικοι!


Λίστα με ονόματα υπαλλήλων του δημοσίου προς απόλυση φέρεται να ζητά η τρόικα!
«Συμφωνημένη υπόθεση» αποτελεί, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel», η εκταμίευση της επόμενης δόσης προς την Ελλάδα, «αλλά εκκρεμεί ακόμη η επίσημη έγκριση», καθώς σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό η τρόικα ζητεί από την ελληνική κυβέρνηση κατάλογο με τα ονόματα των δημοσίων υπαλλήλων που πρόκειται να απολυθούν ως το τέλος του έτους.
Νέες "αξιώσεις" φαίνεται να εγείρει η Τρόικα προκειμένου να ολοκληρώσει την έκθεσή της για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και να γίνει έτσι το τελευταίο (;) απαραίτητο βήμα για την εκταμίευση της "βοήθειας" προς τη χώρα μας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού "Spiegel" η Τρόικα απαιτεί τώρα από την κυβέρνηση να της δοθεί μια πλήρης, αναλυτική λίστα με τα ονόματα (...και τις διευθύνσεις ίσως;) όλων των δημοσίων υπαλλήλων που πρόκειται να απολυθούν.
«Η κυβέρνηση της Ελλάδας απειλείται να καταρρεύσει στον δρόμο της λιτότητας. Αλλά οι διεθνείς ‘βοηθοί’ παραμένουν σκληροί: Για να εγκρίνουν νέα δισεκατομμύρια, θα πρέπει το κράτος πρώτα να εγγυηθεί τις απολύσεις στον Δημόσιο τομέα και να αναφέρει επακριβώς τα ονόματα των πληττόμενων», αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα το οποίο επικαλείται μάλιστα Έλληνα αξιωματούχο, που συμμετέχει στις διαπραγματεύσεις και ο οποίος φέρεται να δήλωσε πως «η τρόικα απαιτεί να απολυθούν 2.000 υπάλληλοι του δημοσίου τομέα ως το τέλος του χρόνου. Και πλέον δεν ικανοποιούνται με αριθμούς: θέλουν λίστες με το όνομα και τα επώνυμο καθενός που πρόκειται να απολυθεί από το Ελληνικό Δημόσιο!» Φήμες που ήθελαν την συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, να ανταποκρίνεται άμεσα στην νέα αυτή αξίωση των δανειστών της χώρας, στέλνοντάς τους λίστες που περιλαμβάνουν όχι μόνο τα ονόματα, αλλά και τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα των προς απόλυση υπαλλήλων του Ελληνικού Δημοσίου διαψεύστηκαν από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο αλλά και τον Υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης! 
Άλλες φήμες που θέλουν την τρόικα εκτός των άλλων να απαιτεί και την επαναφορά του "μεσαιωνικού δικαιώματος της πρώτης νύχτας-Jus primae noctis" κατά το οποίο ο άρχοντας Φεουδάρχης, εκτός των άλλων, είχε  και το λεγόμενο δικαίωμα της «πρώτης νύχτας»: να κοιμηθεί, δηλαδή, αυτός, την πρώτη νύχτα, με τη σύζυγο ενός νιόπαντρου δουλοπάροικου, απ’ αυτούς που δούλευαν για λογαριασμό του για ένα κομμάτι ψωμί, διαψεύσθηκαν μετά βδελυγμίας και αυτές από την Κυβέρνηση .

Η λιτότητα δοκιμάζει τη δημοκρατία στην Ελλάδα μέχρις εσχάτων!


Στην καρδιά της Ευρώπης, μια δημοκρατία  παραπαίει στην καταστροφή!

«Όταν το 2010, ο τότε Έλληνας πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, παρακαλούσε γονυπετής για καλύτερους όρους για το πρώτο πακέτο στήριξης της Ελλάδας, η Άνγκελα Μέρκελ του απάντησε ότι η συμφωνία πρέπει να πονέσει "για να είμαστε σίγουροι ότι καμία άλλη χώρα δεν θα θέλει ένα τέτοιο πακέτο"!» με αυτό το σύντομο ιστορικό ξεκινά την αναφορά του στη χώρα μας ο κεντρικός αρθρογράφος της βρετανικής εφημερίδας Guardian.
«Σίγουρα η Μέρκελ πέτυχε αυτό που ήθελε!» συνεχίζει το άρθρο, «τα τελευταία δυο χρόνια η Ελλάδα ζει στο μηχάνημα της οικονομικής υποστήριξης, χάριν στο οποίο αναπνέει η κυβέρνηση της αλλά που έχει καταστρέψει την οικονομία της και έχει εξωθήσει τη δημοκρατία της στα όρια της κατάρρευσης».
Η συνέχεια του άρθρου γίνεται ακόμη πιο δηκτική: «αυτή τη βδομάδα έγινε κάτι που για την Αθήνα αποτελεί πλέον παραδοσιακή τελετουργία. Υπό την πίεση της τρόικας, η κυβέρνηση υπέδειξε και άλλους τομείς περικοπών και απορρύθμισης: απόλυση 8.000 δημοσίων υπαλλήλων μέχρι τα Χριστούγεννα, περικοπή συντάξεων και του βασικού μισθού».
«Η τελική αποτίμηση του βαρύτερου προγράμματος λιτότητας που έχει επιβληθεί ποτέ στην μεταπολεμική Δυτική Ευρώπη είναι δραματική. Η οικονομία στην Ελλάδα είναι σε σοβαρή ύφεση: φέτος το ετήσιο εθνικό εισόδημα προβλέπεται να είναι 23% κάτω από ό,τι ήταν το 2009, δηλαδή πρακτικά αυτό σημαίνει ότι σχεδόν το ένα τέταρτο της Ελληνικής Οικονομίας έχει εξαφανιστεί στο διάστημα των τριών ετών από την έναρξη του προγράμματος διάσωσης της χώρας. Εν μέρει αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το βάρος του χρέους να κινδυνεύει να  φτάσει σύντομα τρεις φορές το ΑΕΠ της χώρας. Η ανεργία έχει εκτιναχθεί στα ύψη, με έναν στους δύο νέους να βρίσκεται έξω από την αγορά εργασίας.» σχολιάζει η εφημερίδα.

«Ακραίες πολιτικές;...εξτρεμιστές πολιτικοί. Ουραγός μόλις τρία χρόνια πριν, οι Νεοναζί της "Χρυσής Αυγής" τώρα ελέγχουν μεγάλη μερίδα του κόσμου της πρωτεύουσας και έχουν παρεισφρήσει μέσα στην ελληνική αστυνομία!» επισημαίνει η εφημερίδα επισείοντας τον κίνδυνο που φέρνει η άνοδος της άκρας δεξιάς στην χώρα μας. Και συνεχίζει την ανάλυσή της τονίζοντας πως το άλλοτε κραταιό κέντρο έχει καταρρεύσει: με την προσχώρησή του στην νεοφιλελεύθερη πολιτική της κ. Μέρκελ, το ΠΑΣΟΚ του κ. Παπανδρέου δεν έχει πλέον κανένα λαϊκό έρεισμα αν και μετέχει στην Κυβέρνηση και συναποφασίζει για το μέλλον της Χώρας. 
«Ακόμα και δημοσιογράφοι που προσπαθούν να υπηρετήσουν το λειτούργημα της ανεξάρτητης ενημέρωσης, όπως ο Κώστας Βαξεβάνης, απειλούνται και καταδιώκονται από τις αρχές» σχολιάζει η εφημερίδα, και καταλήγει: «Στο πυρήνα της Ευρώπης μια δημοκρατία ακροβατεί στα όρια. Η αλήθεια είναι πως ο κύριος υπεύθυνος για αυτό είναι η διεφθαρμένη ελίτ που έχει κυριαρχήσει στην πολιτική, στις επιχειρήσεις και στα μέσα ενημέρωσης για πολλές δεκαετίες.... αλλά και η υπόλοιπη Ευρωζώνη είναι εξίσου ένοχη: αρχικά για την επιβολή μιας δυσβάσταχτης λιτότητας και ενός προγράμματος που είναι πρακτικά αδύνατο να εφαρμοστεί, αλλά και πολύ περισσότερο γιατί κλείνει τα μάτια μπροστά στα ούτως ή άλλως προβλέψιμα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής. Η κ. Μέρκελ είχε σίγουρα δίκιο: δεν υπάρχει άλλη χώρα - στην Ευρώπη ή αλλού στον Κόσμο- που θα ήθελε ένα τέτοιο πρόγραμμα διάσωσης.» 

9/11/12

Αφήνουν την Αθήνα να σιγοκαίγεται...

«Ενώ η Αθήνα σιγοκαίγεται, οι πιστωτές της Ελλάδας συνεχίζουν να αρνούνται να επιτρέψουν κούρεμα του ελληνικού χρέους», αναφέρεται σε κύριο άρθρο της «Wall Street Journal».
Η σύνταξη της αμερικανικής εφημερίδας αναφέρει ότι η ελληνική βουλή βίωσε χθες ακόμη μια νύχτα δακρυγόνων και ενδοκομματικών αναταραχών, προκειμένου να ψηφίσει το τελευταίο πακέτο μέτρων που περιλαμβάνει περικοπές σε δαπάνες, αυξήσεις φόρων και μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, την ίδια στιγμή που νέα στοιχεία επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη επιδείνωση της ελληνικής οικονομίας. Φέτος, η παραγωγή της ελληνικής οικονομίας θα αντιστοιχεί στο 80% της παραγωγής του έτους 2009, ενώ το ποσοστό ανεργίας αυξάνεται συνεχώς τους τελευταίους 39 μήνες και το 58% των νέων βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας.
Ωστόσο, ακόμη και μια πιο αισιόδοξη οικονομική εικόνα της Ελλάδας δεν θα έσωζε τη χώρα από τον καταστροφικό παραλογισμό της ευρωπαϊκής στρατηγικής διάσωσης. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο απείλησε να σταματήσει τις εισφορές του εάν η Αθήνα δεν μειώσει το χρέος της στο 120% του ΑΕΠ της έως το 2020, ενώ ο τελευταίος προϋπολογισμός της Ελλάδας εκτιμά το ποσοστό αυτό για το 2013 στο 189,1%.
Οι προσδοκίες του ΔΝΤ δείχνουν εξωπραγματικές για όσο διάστημα η ελληνική κυβέρνηση αποτυγχάνει, ξανά και ξανά, να επιτύχει τους στόχους της περί δημοσιονομικού ελλείμματος και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων. Αλλά οι προσδοκίες του ΔΝΤ μοιάζουν επίσης ανεύθυνες για όσο διάστημα το ΔΝΤ, η ΕΕ και η ΕΚΤ αρνούνται να επιτρέψουν παραγραφή των δανείων τους προς την Αθήνα. Αντί να αποδεχτούν τις απώλειές τους, επιθυμούν να συσσωρεύσουν επιπλέον δισεκατομμύρια ευρώ, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο της αμερικανικής εφημερίδας.
Σύμφωνα με τη «Wall Street Journal», ορισμένοι θα υποστηρίξουν ότι η πρόσφατη ψηφοφορία στην ελληνική Βουλή αποτελεί ένδειξη ότι όλες οι πλευρές είναι προσηλωμένες στο να συνεχίσουν το συγκεκριμένο δρόμο, ανεξαρτήτως του πόσο ζοφερός αυτός είναι. Αυτό μπορεί να είναι ενδεχομένως αληθινό για τη συγκεκριμένη κυβέρνηση, αλλά μπορεί να μην ισχύει για την επόμενη κυβέρνηση στην Ελλάδα. Το νομοσχέδιο της Τετάρτης εγκρίθηκε με πλειοψηφία τριών ψήφων, ενώ επτά βουλευτές της κυβέρνησης συνασπισμού εκδιώχθηκαν από τα κόμματά τους λόγω παρέκκλισης της κομματικής γραμμής. Οι αλλαγές επέρχονται με ταχείς ρυθμούς αυτές τις ημέρες στην ελληνική πολιτική σκηνή. Πριν από τρία χρόνια, το ΠΑΣΟΚ κατέλαβε 160 θέσεις στην 300μελή Βουλή της χώρας, ενώ η «σφαγή» της περασμένης Τετάρτης αφήνει το κόμμα με μόλις 27 θέσεις εντός Κοινοβουλίου.
Στη συνέχεια από τους αρθρογράφους της εφημερίδας, υποστηρίζεται ότι ο Αλέξης Τσίπρας -που ηγείται της αντιπολίτευσης ως επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ- εξαγοράζει χρόνο, αλλά θα έρθει μια ημέρα που το αίτημά του για ψήφο μη εμπιστοσύνης κατά της κυβέρνησης συνασπισμού θα είναι κάτι περισσότερο από λεονταρισμός. Και ακόμη πιο δυσάρεστα στοιχεία περιμένουν στα βουλευτικά έδρανα: Το φασιστικό κόμμα της Χρυσής Αυγής έρχεται τρίτο στις δημοσκοπήσεις.
Τέλος, επισημαίνεται ότι η ελληνική Βουλή ψηφίζει την ερχόμενη Κυριακή για τον προϋπολογισμό του ερχόμενου έτους. Η κυβέρνηση συνασπισμού θα επιτύχει ευκολότερα πλειοψηφία απ' ό,τι την περασμένη Τετάρτη, ωστόσο Γερμανοί αξιωματούχοι έχουν ήδη αφήσει να εννοηθεί ότι τα μέτρα δεν θα επαρκέσουν για να εγκρίνουν τη διετή παράταση, κόστους 30 δισ., ευρώ στο δανειακό πρόγραμμα. Η Ελλάδα και οι εταίροι της δεν έχουν εξέλθει προς το παρόν από την κόλαση αυτή, καταλήγει η σύνταξη της εφημερίδας.

Η Ελλάδα πίνει το κώνειο...στην υγειά της Μέρκελ!


«Η Ελλάδα πίνει το κώνειο» είναι ο τίτλος του κύριου άρθρου των «New York Times» όπου σχολιάζει ότι η ψήφιση του τρίτου μνημονίου από το κοινοβούλιο, δεν πρόκειται να λύσει κανένα από τα μεγάλα προβλήματα της χώρας, αφού θα βυθίσει περαιτέρω την οικονομία στην ύφεση και τους Έλληνες στην ανεργία.

«Η ελληνική Βουλή έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει την Πέμπτη παρά τις όποιες αποστασίες από τον κυβερνητικό συνασπισμό. Κανένας υπεύθυνος βουλευτής δεν μπορούσε να αγνοήσει τις τρομερές επιπτώσεις ενός "όχι" στα νέα μέτρα λιτότητας. Κανένας όμως, δεν μπορεί να απορρίψει την απειλή για την κοινωνική σταθερότητα από αυτές τις περικοπές» γράφουν οι New York Times«Σε αντάλλαγμα οι διεθνείς πιστωτές υπόσχονται να σκεφτούν αλλά όχι και να εγγυηθούν μειώσεις επιτοκίων ή επιμήκυνση αποπληρωμής... για να αποφύγουν μια χρεοκοπία» συνεχίζει το άρθρο.
«Γεγονός είναι ότι σχεδόν όλα όσα έχουν περιληφθεί σε αυτό το πακέτο έχει δοκιμαστεί και έχει αποτύχει παταγωδώς. Αυτά τα δυσάρεστα μέτρα δεν θα κάνουν τίποτα για να εξυπηρετηθεί το ελληνικό χρέος, για να έρθει πιο κοντά σε ισορροπία ο προϋπολογισμός ή για να διευκολυνθούν οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται η Ελλάδα για να αναβιώσει την οικονομία της. Αντιθέτως, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βυθίσουν ακόμη περισσότερο μία οικονομία που έχει ήδη συρρικνωθεί κατά 25% καθιστώντας ανέφικτη τη δημοσιονομική βελτίωση», σημειώνει η εφημερίδα.
«Η πολιτική λιτότητας υποτίθεται πως στοχεύει στο να μειώσει τον δείκτη του Ελληνικού  χρέους προς το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν. Αλλά αυτή η αναλογία έχει αντιθέτως αυξηθεί, παρά τις μέχρι τώρα διαγραφές χρέους και επανειλημμένες διασώσεις, επειδή η Ελληνική οικονομία έχει συρρικνωθεί πάρα πολύ. Το νέο πακέτο αναμένεται να την οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωση  κατά 9 τοις εκατό.» προειδοποιεί η εφημερίδα και συνεχίζει: «Η Ελλάδα δεν θα μπορεί να πληρώσει τα χρέη της εάν κατεβάσει ρολά στην οικονομία της. Ο κόσμος πρέπει να επιστρέψει στη δουλειά του. Ο μόνος τρόπος είναι μέσω νέων διαγραφών χρέους και πιο χαμηλών επιτοκίων στα ευρωπαϊκά δάνεια, όπως επίσης και με το άνοιγμα κλειστών αγορών. Ωστόσο, τα μέτρα που πέρασε το Ελληνικό Κοινοβούλιο αναμένεται να επεκτείνουν και να εμβαθύνουν την σοβαρή ύφεση στην Ελλάδα και είναι επίσης βέβαιο ότι θα εντείνουν την αντίθεση του Ελληνικού Λαού στις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας καθώς θα μπορούσαν να αυξήσουν το ποσοστό της ανεργίας πάνω από 25 τοις εκατό που βρίσκεται ήδη. Και η επιβολή νέων φόρων επί των καυσίμων αλλά και τα τέλη της υγειονομικής περίθαλψης θα πλήξουν τους απλούς ανθρώπους και θα κάνει το υπάρχον φορολογικό σύστημα που είναι σκανδαλωδώς άδικο να φαντάζει ακόμα περισσότερο άδικο στα μάτια του Έλληνα πολίτη. Αυτή η τακτική οδηγεί όλο και περισσότερο τους Έλληνες να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στο πολιτικό τους σύστημα καθώς αισθάνονται πως απέτυχε να τους προστατεύσει από την οικονομική καταστροφή. Οι Έλληνες Βουλευτές προφανώς το γνωρίζουν αυτό, αλλά αισθάνονται υποχρεωμένοι να κάνουν όσα έχουν ζητήσει και απαιτούν από αυτούς οι Ευρωπαίοι πιστωτές τους.» προσθέτει το άρθρο και καταλήγει: «Υποψιαζόμαστε ότι και πολλοί από τους πιστωτές επίσης γνωρίζουν ότι η λιτότητα δεν είναι η λύση. Προς το παρόν όμως, δεν θέλουν να αμφισβητήσουν την Aνκέλα Μέρκελ που εξακολουθεί να πιστεύει ότι μόνο η οικονομική τιμωρία θα ωθήσει τους Έλληνες στη μεταρρύθμιση. Μπορεί αυτή η πολιτική φόρμουλα να είναι νικηφόρος για τη Γερμανία, όπου η κυρία Μέρκελ  έχει να αντιμετωπίσει τις εκλογές του επόμενου χρόνου, αλλά είναι μια βαθιά και εξαιρετικά περιττή τραγωδία για την Ελλάδα».