26/9/12

" Όταν πολεμάς για τη λευτεριά, είσαι κιόλας λεύτερος "


Ανασηκωμένος στις μύτες των ποδιών του, σαν κόκορας μαχητής,  ο διευθυντής του εργοστασίου μας εξηγούσε τα περίπλοκα θαύματα των μηχανών του.
Ο Κουγέ δεν κουραζόταν να θαυμάζει. Ήταν πολύ συγκινημένος, χάιδευε τους ηλεκτροκινητήρες, έριχνε τη ματιά του, σουρτά κι ερωτικά, στις όμορφες αστραφτερές μηχανές.
- Made in Japan! Made in Japan! αναφωνούσε ολοένα. 
Πλησίασα μια νεαρή εργάτισσα, χλωμή, με μάτια μαυροκυκλιασμένα.
- Ευχαριστημένη; τη ρώτησα.
Γύρισε το κεφάλι της και με κοίταξε μια στιγμή. Πόσο ήταν αδύναμη και θλιμμένη, και πώς φοβόταν! Τα μικρά μαύρα μάτια της έκραζαν άφωνα: «Σώσε με!»
Ο διευθυντής μπήκε με τρόμο ανάμεσά μας.
- Μάλιστα… ψιθύρισε εκείνη.
- Ευχαριστημένη; ανάκραξε ο διευθυντής. Και βέβαια είναι ευχαριστημένη! Καλοπληρώνεται…
- Πόσα;
- … τρώει στην καντίνα του εργοστασίου, κοιμάται στους καθαρούς και υγιεινούς κοιτώνες μας… Ιδού οι αριθμοί… Θέλετε να κρατήσετε σημείωση;
- Όχι, αποκρίθηκα. Μα γιατί είναι τόσο χλωμή;
Ο διευθυντής με πήρε από το μπράτσο:
- Θέλετε να πάρουμε ένα φλιτζάνι τσάι;
Ναι, ναι… έλεγα μέσα μου, ακολουθώντας το διευθυντή στο γραφείο του, οι αριθμοί… Αν ήμουν εργάτισσα, θα έγραφα στη με μεγάλα μαύρα γράμματα στην άσπρη μου χτένα τούτο  το πικραμένο χάι-κάι:
»Ναι, τα νούμερα, λεν, αχ! πως είμαι ευτυχισμένη.
Μα εγώ χλωμιάζω κάθε μέρα,
Και σήμερα αρχίνισα να βήχω…
Ο άθλιος θυμός του διανοούμενου είχε καταλαγιάσει μ' αυτό το χάι-κάι. Η αδικία που γινόταν σ' ένα ανθρώπινο πλάσμα μου είχε εμπνεύσει τρεις ασήμαντους στίχους, και ξέχασα σχεδόν την αδικία.
Ήπια το τσάι μου ακούγοντας υπομονετικά το διευθυντή να εγκωμιάζει τους εργάτες του.
- Ο Γιαπωνέζος εργάτης, έλεγε, τρελαίνεται για τη μηχανή. Ό,τι είναι μηχανή, τον τραβάει και τον γοητεύει. Δουλεύει μ' ενθουσιασμό οχτώ, δέκα, δώδεκα ώρες τη μέρα, καμιά φορά και περισσότερο, χωρίς να κουράζεται. Η αγάπη της μηχανής τον ψυχώνει.
Αποφάσισα επιτέλους να του είμαι λίγο δυσάρεστος:
- Και σεις βέβαια, τ αφεντικά, επωφελείστε.
Ο διευθυντής ξέσπασε στα γέλια:
- Μα φυσικά! Τι θέλετε; Να βάλουμε φρένο στον ενθουσιασμό του; Εμείς, αγαπητέ μου, είμαστε βιομήχανοι και έμποροι. Δεν είμαστε ιδεολόγοι ή ασκητές!
» Κάθε είδος έχει τους νόμους του, κι αλίμονο σε κείνον που τους πατήσει ή τους αλλάξει με νόμους άλλου είδους. Αν δώσετε χορτάρι στην τίγρη θα ψοφήσει. Αν δώσετε κρέας στο πρόβατο, θα ψοφήσει.
- Μα υπάρχουν και πανανθρώπινοι νόμοι!
- Φυσικά, και τους τηρούμε. Προσέχουμε τους εργάτες μας, φροντίζουμε να κοιμούνται καλά, να πλένουνται, να γυμνάζουνται, να ναι γεροί και δυνατοί…
- Και να δουλεύουν καλύτερα, ν' αποδίδουν περισσότερα…
Ο  διευθυντής γέλασε πάλι:
- Μα φυσικά! Συνδυάζουμε το ηθικό με το ωφέλιμο. Δεν είναι αυτό η τελειότητα;
Σώπασα. Ο νόμος της ζούγκλας. Το χορτάρι – ποίηση, αφιλοκέρδεια, προβατίσια αισθηματολογία – δεν πήγαινε στο σαρκοβόρο οργανισμό του.
Θέλησα ξάφνου να ρίξω την ταραχή σε τούτα τα αρπαχτικά μάτια.
- Ξεχνάτε, του είπα, το μεγάλο κίντυνο που σας απειλεί;
- Ποιον κίντυνο;
Άφησα να πέσει η λέξη:
- Τον κομμουνισμό.
- Τον βάλαμε φυλακή, είπε. Βάλαμε στο κλουβί το κόκκινο πουλί…
- Μπαίνει μια ιδέα στη φυλακή; Αυτή το σκάζει από την παραμικρή χαραματιά, από πόρτα ή παράθυρο, βγαίνει έξω κολλημένη στα ρούχα του δεσμοφύλακα… Πιάνει σα μικρόβιο τον αέρα, το ψωμί και το νερό.
Ο βιομήχανος έκαμε κέφι:
- Αγαπητέ μου, σκαρώσετε από δαύτα ένα χάι-κάι! Εμείς τα καταπίνουμε τα μικρόβια και, δεν ξέρω από ποιο γιαπωνέζικο θάμα, τ' αφομοιώνουμε και τα μετατρέπουμε σε εθνικισμό. Όπως οι μέλισσες, από ένα φαρμακερό λουλούδι βγάζουν μέλι.
» Αλλ ας αφήσουμε αυτές τις αφηρημένες ιδέες, δε χρησιμεύουν σε τίποτα. Η δράση! Η δράση! Κοιτάτε τους Εγγλέζους! Όταν νιώθουν να τους απειλεί ο κίντυνος του στοχασμού, κρεμούν από κάπου ένα στουμπισμένο ασκί κι αρχίζουν να το γροθοκοπούν. Ή παίρνουν κάτι γυριστά ραβδιά κι αρχίζουν να κυνηγούν ένα ξύλινο τόπι. Ή βάνουν κάτω μια μπάλα και την κλοτσάνε λυσσασμένα.
» Να πως γλιτώσαν οι Εγγλέζοι από τον αφηρημένο στοχασμό και κυριέψανε τον κόσμο!
Σηκώθηκα απότομα. Πλαντούσα.
Κατάλαβε ο πονηρός Γιαπωνέζος την οργή μου και την αφορμή της; Δεν ξέρω. Μα μισόκλεισε τα μαϊμουδίσια μάτια του, τα πανούργα και άσπλαχνα, και ψιθύρισε με φωνή κουρασμένη άξαφνα και μαλακιά:
- Η δράση, κατά βάθος, δεν ικανοποιεί την ψυχή μου. Πιστέψετέ με, σας παρακαλώ… Δε βλέπω πότε να ρθει το βράδυ να γυρίσω σπίτι μου. Κάνω ένα μπάνιο, βάνω το κιμονό μου και κατεβαίνω ξυπόλητος στον κήπο…
» Σκάβω λιγάκι, ποτίζω, κοιτάζω τα φύλλα και τα μπουμπούκια να μεγαλώνουν. Καθίζω στο παράθυρο και περιμένω να βγει το φεγγάρι. Η γυναίκα μου παίζει σαμισέν, τραγουδάει παλιά τραγούδια. Ξέρετε, βρήκαν γραμμένους στο κράνος ενός φοβερού πολεμιστή, του Τάιρα Τανταμόρι, κάτι τρυφερούς στίχους που μου αρέσουν. Η γυναίκα μου τους τραγουδάει περίφημα:
» Γύρω στο μονοπάτι μου το, το σούρουπο,
ο ίσκιος ενός δέντρου θα γίνει η σκέπη μου τη νύχτα,
κι ένα λουλούδι θα ναι η συντροφιά μου.
Σώπασε και με κοίταξε χαμογελώντας.
Ανατρίχιασα. Πώς αυτός ο άγριος βιομήχανος στάθηκε ικανός να καταλάβει, από ποια δαιμονική διαίστηση, πως με τα λόγια τούτα μπορούσε να με τυλίξει;
**************
Μεσημέρι. Ένας βραχόκηπος στο βάθος ενός παλιού μοναστηριού. Μήτ΄ ένα  λουλούδι, μήτ' ένα πράσινο φύλλο, μήτε μια στάλα νερό.Τα δένδρα και τα λουλούδια πρασινίζουν κι ανθίζουν έξω από τον αψηλό αυστηρό τοίχο.
Ο κήπος αυτός είναι μια αμμοδερή έρημο,και στον άμμο της μια δεκαπενταριά βράχοι,μεγάλοι,μικροί,είναι σκορπισμένοι,θαρρείς,όπως έλαχε. Ο Κιζένος ποιητής που, εδώ και τρείς αιώνες, τον φιλοτέχνησε, είχε έναν ξεκάθαρο σκοπό: να υποβάλει την εικόνα μιας τίγρης που φεύγει.
Νοιώθεις ξάφνου,αλήθεια,πως αυτοί οι βράχοι είναι κυριευμένοι από πανικό,καθώς είναι έτσι ορμητικά γυρμένοι,κυλισμένοι ανάποδα,-ένα τρομερό και αόρατο όν πηδάει από τον έναν στον άλλο,και τους τραντάζει σύρριζα.
Μια τίγρη,ή ο Θάνατος,ή ο Ερωτας,ή ο Θεός.
Περπατώ μέσα σε αυτόν τον κήπο,κάτω από το κάθετο φώς,και πόθοι σκοτεινοί φωτίζουνται αγάλι-αγάλι μέσα μου και κρυσταλλώνονται γύρω από έναν σκληρό πυρήνα. Δε γνοιάζουμαι πια για την Αρχή ή για το Τέλος των πραγμάτων. Δεν κάνω πια καμιά υπόθεση. Καταφρονώ κάθε ελπίδα και κάθε βολική ανταρσία.Σκάβω τη γή,το δικό μας  χωράφι. Βλέπω με τα μάτια μου,αγγίζω με τα χέρια μου: από την ανόργανη ύλη ίσαμε το φυτό,από το φυτό ίσαμε το ζώο,από το ζώο ίσαμε τον άνθρωπο-κάποιος ή κάτι, εδώ και χιλιάδες αιώνες, ανεβαίνει, ανεβαίνει με αγώνα.
Θέλω να ακολουθήσω το ρυθμό του,να ανέβω μαζί του,να ξεπεράσω τους γονιούς μου,να ξεπεράσω τον εαυτό μου,να παστρέψω  μέσα στην καρδιά και στο νού μου το δρόμο για κείνον που ανεβαίνει.
Να πετάξω επιτέλους την ποίηση, την ευαισθησία, την τρυφερότητα, την ευτυχία!
Να κοιτάξω κατάματα, χωρίς αντικαθρεφτίσματα από ομορφιά, καλοσύνη ή φόβο,την τρομακτική και υπέροχη πραγματικότητα.
Να κάμω λεύτερη καρδιά, κατά την εικόνα αυτού του Βραχόκηπου.

**************
Απόσπασμα από το έργο του Ν. Καζαντζάκη"Βραχόκηπος".
«Ο "Βραχόκηπος" είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που προσπαθεί να σώσει την ψυχή του, έχοντας, ωστόσο, έντονη την επίγνωση ότι άλλοι γύρω του μάχονται για την ίδια τους τη ζωή και τον καλούν να ενωθεί μαζί τους. Ίσως κανένα άλλο έργο τού Νίκου Καζαντζάκη δεν πλησιάζει τόσο στο να μας δώσει ολόκληρο το μέτρο τού πνευματικού αγώνα του, όσο αυτό το μυθιστόρημα, που γράφτηκε στο ζενίθ της βίαιης σύγκρουσης μεταξύ Ιαπωνίας και Κίνας.» 
Ο αφηγητής, μια ευρωπαϊκή ψυχή που ζει μέσα στον εγωισμό και την υποκρισία, πηγαίνει στην Ιαπωνία και την Κίνα και έρχεται σε επαφή με τον πολιτισμό και την πνευματικότητα της Απω Ανατολής. Ενώ ταξιδεύει προς την Κίνα, συναντά στο πλοίο τη Γιοσίρο-Σαν, μια νεαρή χειραφετημένη Γιαπωνέζα, και περνά μαζί της μια ερωτική νύχτα.
Την κοπέλα είχε αγαπήσει άλλοτε με πάθος ο Λη-Τεχ, παλαιός συμφοιτητής του αφηγητή στην Οξφόρδη, αλλά την εγκατέλειψε για να επιστρέψει στην Κίνα και να στρατευτεί στην κοινωνική επανάσταση. Ανάλογη δοκιμασία περιμένει και τον αφηγητή. Όταν φτάνει στην Κίνα, φιλοξενείται στο σπίτι του Λη-Τεχ και ερωτεύεται την αδερφή του, τη Σιού-Λαν.
Παρ' όλο που εκείνη ανταποκρίνεται στα αισθήματά του, ο έρωτάς τους παραμένει ανεκπλήρωτος. Ο αφηγητής την αρνείται για ν' αφοσιωθεί στην πνευματική του άσκηση, η Σιού-Λαν αφιερώνει τη ζωή της στην επανάσταση και η Γιοσίρο-Σαν καταδικάζεται σε θάνατο από τον Λη-Τεχ με την κατηγορία της κατασκοπείας. Στο τέλος, ο αφηγητής βρίσκεται στο βραχόκηπο ενός παλιού μοναστηριού· είναι ένας κήπος γυμνός, χωρίς δέντρα, λουλούδια και νερά, μόνο με βράχους, που συμβολίζουν μια ψυχή ελεύθερη από ελπίδες και ψευδαισθήσεις.

Πηγές:
Ο βραχόκηπος.
Ο Νίκος Καζαντζάκης περιγράφει τις Ειδικές Οικονομικές Ζώνες στην Ιαπωνία του 30'...

Κόλαση... φτώχειας μπροστά μας!


Εξαιρετικά δυσοίωνες έως απελπιστικές, είναι οι εκτιμήσεις των τελευταίων αναλύσεων της Citigroup και της Fitch για την Ελλάδα! 
Σύμφωνα την 56σέλιδη έκθεση της Citigroup με τίτλο "Global Economic Outlook and Strategy", η Ελλάδα φέτος θα εμφανίσει ύφεση -7,5% και του χρόνου η ύφεση θα βαθύνει ακόμη περισσότερο και θα φτάσει το -10,7%, λόγω ακριβώς των μέτρων σκληρής λιτότητας! 
Ταυτόχρονα ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch επισημαίνει πως η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους απέχει πολύ ακόμα από το να έχει διασφαλιστεί, και προβλέπει ότι το 2014 θα έχει σκαρφαλώσει στο 180,2% του ΑΕΠ, από 164,9%  που έχει φτάσει εφέτος. Και ο οίκος  Fitch εκτιμά ότι η ύφεση εφέτος στην χώρα μας θα ξεπεράσει το 7%, τινάζοντας στον αέρα κάθε πρόβλεψη της Τρόικας και κάθε σχέδιο της Ελληνικής Κυβέρνησης! Η Fitch σημειώνει ταυτόχρονα ότι το ελληνικό πρόγραμμα έχει εκτροχιαστεί, ενώ επισημαίνει ότι "χρειάζεται να ληφθούν επείγουσες αποφάσεις για το πακέτο των νέων μέτρων για να αντιμετωπιστούν οι δημοσιονομικές ανισορροπίες το 2013 - 2014".
Δεδομένης αυτής της κατάστασης η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που έχουν θέσει οι δανειστές της επισημαίνουν οι αναλυτές της Citigroup και προβλέπουν αναγκαστική έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ μέσα στους επόμενους 12-18 μήνες. Αλλά και η Pimco, το μεγαλύτερο fund ομολόγων στον κόσμο, υποστηρίζει ότι το Grexit είναι πρό των πυλών.
«Το βρίσκουμε δύσκολο να δούμε πώς θα μείνει η Ελλάδα», δήλωσε ο γενικός διευθυντής και διαχειριστής χαρτοφυλακίου, Μάϊκ Άμει, σχολιάζοντας το  βασικό σενάριο της  Pimco, όπως αναμεταδίδει και το πρακτορείο Dow Jones Newsiwire.


25/9/12

Η δημοκρατία απήχθει!

Με το σύνθημα "Η δημοκρατία απήχθει!" και "Κάτω η Δικτατορία των Αγορών!" εκατοντάδες χιλιάδες Ισπανοί έχουν ξεχυθεί στους δρόμους της Μαδρίτης, σε μια προσπάθεια να περικυκλώσουν το Ισπανικό Κοινοβούλιο, απαιτώντας την άμεση απόσυρση των μέτρων λιτότητας της κυβέρνησης του Μαριάνο Ραχόι, αλλά και την διενέργεια νέων εκλογών, ώστε να επικαιροποιηθεί η Λαϊκή ετυμηγορία!
Η ισπανική αστυνομία έχει από νωρίς αποκλείσει τις προσβάσεις γύρω από το Κοινοβούλιο, τοποθετώντας σιδερένιους φράκτες και οχήματα στις περιμετρικές οδούς, και έχοντας παρατάξει χιλιάδες πάνοπλους αστυνομικούς! "Δεν υπάρχει περίπτωση να επιτραπεί στους διαδηλωτές «να περικυκλώσουν, ή να καταλάβουν» το Κοινοβούλιο", διατράνωσε η εκπρόσωπος της κυβέρνησης Κριστίνα Θιφουέντες! Τα κόμματα που οργανώνουν τη διαδήλωση κατηγορούν τον πρωθυπουργό Μαριάνο Ραχόι ότι πρόδωσε τις υποσχέσεις που έδωσε πριν από τις εκλογές του Νοεμβρίου.
Η ισπανική κυβέρνηση θα παρουσιάσει την Πέμπτη τον προϋπολογισμό του 2013 μαζί με ένα νέο πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, ένα συνολικό πακέτο το οποίο, σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι το προτελευταίο στάδιο πριν η χώρα καταφύγει στο μηχανισμό διάσωσης.
Η ισπανική κυβέρνηση θα κάνει το τελευταίο βήμα την Παρασκευή με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του ανεξάρτητου ελέγχου των ισπανικών τραπεζών, για τον υπολογισμό της "βοήθειας" που θα τους δοθεί από την ευρωζώνη, η οποία έχει υποσχεθεί ποσό ύψους 100 δισεκατομμυρίων ευρώ. 
Δεκάδες χιλιάδες Ισπανοί είχαν διαδηλώσει στους δρόμους της Μαδρίτης και στις 15 Σεπτεμβρίου ενάντια στις περικοπές που αποφάσισε να εφαρμόσει η κυβέρνηση στους τομείς της υγείας και της εκπαίδευσης, ενώ την ίδια στιγμή κόπτεται να βοηθήσει το τραπεζικό σύστημα. Για φέτος η Ισπανία υπολογίζει να καταγράψει ύφεση περί το 2%, την ώρα που η ανεργία καλπάζει στο 25%.
"Αυτό δεν είναι μια πραγματική δημοκρατία. Η δημοκρατία έχει απαχθεί από την χώρα μας, σε συνεργασία με τις ισχυρές οικονομικές δυνάμεις!  Οι απλοί άνθρωποι δεν έχουν πλέον λόγο, οι πολίτες δεν έχουν πια δικαιώματα: ήρθε η  ώρα να επανασυστήσουμε την Δημοκρατία μας!" δηλώνουν οι Ισπανοί διαδηλωτές! Και το δίλημμα της Ιστορίας είναι αν θα τα καταφέρουν, ή αν όλη η Ευρώπη οδηγηθεί σε ένα Νέο Μεσαίωνα!

Να σώσουμε τα Βουνά της Κρήτης!


Ιστορική απόφαση του Δήμου Σφακίων κατά της καταστρεπτικής επέλασης των Μεγαλοεργολάβων της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης!
Με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες και πλήρη αποφασιστικότητα, το Δημοτικό Συμβούλιο Σφακίων τάχθηκε κατά της ανεξέλεγκτης επέλασης των αιολικών και φωτοβολταϊκών πάρκων στα όρια του Δήμου τους και κατ' επέκταση σε ολόκληρη την Κρήτη! 
Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σφακίων, έγινε με πρωτοβουλία του δημάρχου Παύλου Πολάκη και είχε ως κεντρικό ζήτημα το θέμα της δικαστικής προσφυγής κατά της καταστροφικής επέλασης των "Βιομηχανικών ΑΠΕ", με αφορμή και σχετική επιστολή της Πρωτοβουλίας Δημοτών Σφακίων.
Έτσι ο δήμος Σφακίων γίνεται ο πρώτος δήμος πανελλαδικά που ορθώνει το ανάστημά του κατά των Μεγαλοεργολάβων της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης! 
Η Πρωτοβουλία Δημοτών Σφακίων με αφορμή την προσφυγή του Παγκρήτιου Δικτύου Αγώνα κατά των Βιομηχανικών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας είχε υποβάλει την παρακάτω επιστολή προς το Δημοτικό Συμβούλιο:
ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ “ΦΑΣΤ ΤΡΑΚ” ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΣΕ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ! 
Όταν, το 2009, κατατέθηκε η πρώτη πρόταση σύνδεσης -με υποθαλάσιο καλώδιο- της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα για την μεταφορά ηλεκτρικού ρεύματος παραγόμενου από γιγάντιες ανεμογεννήτριες σε όλο το νησί, μάλλον σαν σενάριο “επιστημονικής φαντασίας” έμοιαζε και όχι ως προμήνυμα του ενεργειακού εφιάλτη που ζει πλέον το νησί.
Οι προτάσεις αυτές στη συνέχεια πολλαπλασιάστηκαν, έτσι ώστε σήμερα 6 εταιρείες να περιμένουν την αδειοδότηση τους με προϋπόθεση να διοχετεύσουν την ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγουν εκτός Κρήτης με υποβρύχιο καλώδιο.
Δύο από τις εταιρείες αυτές, προηγούνται χρονικά και έχουν πάρει ήδη άδειες παραγωγής, η «ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.» και η «ELICA GROUP».
για τις Στρατηγικές Επενδύσεις (Ν. 3894/2010 ΦΕΚ Α΄ 204/02.12.2010), γνωστό ως “ΦΑΣΤ ΤΡΑΚ”, παραμονές εκλογών από την υπηρεσιακή κυβέρνηση.
Το ίδιο έκανε και μια τρίτη εταιρεία, η  «ΣΟΛΑΡ ΠΑΟΥΕΡ ΠΛΑΝΤ ΛΑΣΙΘΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Μ.Ε.Π.Ε.», για να εγκαταστήσει στη Σητεία ένα ηλιοθερμικό σταθμό, μια τεράστια βιομηχανική μονάδα σαν αυτές που σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν στη Σαχάρα.
Συγκεκριμένα πρόκειται για τα σχέδια:
-«Αιολικό Σύστημα Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας (Α.Σ.Π.Η.Ε.), που περιλαμβάνει κατασκευή 33 αιολικών σταθμών, συνολικής ισχύος 1.077 MW, (359 ανεμογεννήτριες) στους τέσσερις νομούς της Κρήτης και κοινή διασύνδεσή τους με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Ενέργειας μέσω υποβρυχίου καλωδίου» κυριότητας της «ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.»,
-«Κρήτη Πράσινο Νησί, που περιλαμβάνει κατασκευή 36 αιολικών σταθμών, συνολικής ισχύος 1.005,10 MW, (437 ανεμογεννήτριες) στους τέσσερις νομούς της Κρήτης και διασύνδεσή τους με το Διασυνδεδεμένο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας μέσω κοινού υποβρυχίου καλωδίου», κυριότητας του Ομίλου «ELICA GROUP» και
-«Κατασκευή ηλιοθερμικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας συνολικής ισχύος 70 MW στη θέση Φουρνιά, του Δήμου Σητείας ενεργειακής παραγωγής 378.306 MWh ετησίως», κυριότητας της «ΣΟΛΑΡ ΠΑΟΥΕΡ ΠΛΑΝΤ ΛΑΣΙΘΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ Μ.Ε.Π.Ε.».
Οι ανεμογεννήτριες της εταιρείας ΤΕΡΝΑ θα είναι των 3 MW και της ELICA των 2,3 MW, έκαστη, με διάμετρο ρότορα  (φτερωτής) τα 90 και 71 μέτρα αντίστοιχα. Για να εγκατασταθούν, θα χρειαστεί να ανοιχτούν πολλά χιλιόμετρα νέων δρόμων – λεωφόρων για τη μεταφορά τους, τόννοι μπετόν για τη θεμελίωσή τους και πολλά χιλόμετρα νέων δικτύων για τη σύνδεσή τους.
Αυτά τα φαραωνικά έργα θα καταστρέψουν ανεπιστρεπτί τα βουνά μας, τόπους ανεπανάληπτης φυσικής ομορφιάς, προστατευόμενες περιοχές νατούρα και Ζώνες Ειδικής Προστασίας Πτηνών  αφού μέσα σε τέτοιες ζώνες, χωροθετούνται τα περισσότερα και θα ακυρώσουν παραγωγικές δραστηριότητες του πρωτογενή τομέα και του τουρισμού.
Κι όλη αυτή η καταστροφή, θα συντελεσθεί με την «νομότυπη» υφαρπαγή πατρογονικών περιουσιών, με τη μέθοδο των δασικών χαρακτηρισμών που συσκοτίζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Το πρόβλημα αυτό επιτείνεται στις περιοχές που κηρύσσονται αναδασωτέες μετά από πυρκαγιές και περιλαμβάνουν γεωργική γη.
Σύμφωνα με τις άδειες παραγωγής που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, στο Νομό Χανίων προγραμματίζουν να εγκαταστήσουν, η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ 234  MW (78 α/γ) σε 6 θέσεις και η ELICA GROUP 269,1 MW (117 α/γ) σε 10 θέσεις.
Στο Δήμο Σφακίων οι περιοχές που εκχωρούνται είναι:
Στην ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ:
*      στη θέση «Ανεμοκεφάλα – Χάλαρα – Μέσα Βατές», Δήμων Σφακίων & Αποκορώνου 45 MW, 15 α/γ
*       στη θέση «Χιονίστρα – Κεφάλα» Δήμου Σφακίων 33 MW, 11 α/γ
*       στη θέση «Κόρδα – Αμμολοχιάς – Περυσινάκι - Παπούρα – Αχλαδές» Δήμου Σφακίων 48 MW, 16 α/γ
Στην ELICA GROUP:
*       στη θέση «Κακό Καστέλι» Δήμου Σφακίων 34,5 MW, 15 α/γ
*       στη θέση «Βορεινά» Δήμου Σφακίων 34,5 MW, 15 α/γ
*       στη θέση «Πλακιάς-Αγκαθές», Δήμου Σφακίων, 41,4 MW, 18 α/γ
Πολυάριθμοι φορείς και πολίτες της Κρήτης αντιστέκονται απέναντι σ αυτή τη λεηλασία και την καταστροφή του τόπου συμμετέχοντας στο Παγκρήτιο Δίκτυο Αγώνα κατά των ΒΑΠΕ (ΠΔΑΚΤΒΑΠΕ).
Το ΠΔΑΚΤΒΑΠΕ έχει δώσει ήδη εντολή σε δικηγορικό γραφείο στην Αθήνα, να προσφύγει στο ΣΤΕ κατά των αποφάσεων (ΦΕΚ αρ. 1787 Β/ 6-6-12) που εντάσσουν τα έργα αυτά στο ΦΑΣΤ ΤΡΑΚ.
Ζητούμε από το Δημοτικό Συμβούλιο να συμπαραταχθεί στον αγώνα για να αποτρέψουμε αυτό το έγκλημα συνυπογράφοντας με απόφασή του τις προσφυγές μας στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Ο Δήμαρχος Παύλος Πολάκης, στην σχετική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, αναφέρθηκε  σε όλα τα παραπάνω στοιχεία και επιπρόσθετα ανέφερε ότι εκτός από αυτές τις παραπάνω δύο εταιρείες στο νόμο για το "ΦΑΣΤ ΤΡΑΚ" εντάχθηκε και μία τρίτη εταιρεία η οποία θέλει να κατασκευάσει  ηλιοθερμικό σταθμό,  ένα μεικτό σύστημα που χρησιμοποιεί την ηλιακή ενέργεια αλλά και τεράστιες ποσότητες νερού, ισχύος 70ΜW στο Δήμο Σητείας:
"Έχει σημασία ν’αναφερθούμε λίγο και στην ιστορία της υπόθεσης. Πριν από κάποια χρόνια ήρθαν εδώ κάποιοι εκπρόσωποι και όχι μόνο αυτών των εταιρειών αλλά και άλλων εταιρειών οι οποίοι έπιαναν διάφορους ντόπιους ιδιοκτήτες "μαδάρας" και τους έλεγαν θα βάλουμε δυό τρεις πέντε ανεμογεννήτριες στο χωράφι σου θα σου δώσουμε τόσα κάθε χρόνο και τόσα από το έσοδο κ.λπ. Αρκετοί το είχαν θεωρήσει αρκετά ελκυστικό και μάλιστα σε μια εποχή κρίσης. Αυτό όμως μετά την ψήφιση του "Νόμου Μπατζελή" αναιρείται καθώς από τα 500μ. υψόμετρο και πάνω δεν αναγνωρίζεται κανένας ιδιοκτήτης και άρα οι εταιρείες έχουν κάνει το σχεδιασμό τους ανεξάρτητα και δεν πρόκειται να πληρώσουν τίποτα.
Στο σημείο αυτό γεννούνται μια σειρά από προβλήματα:
*      Ποιος ρώτησε κάποιον όχι εμάς, όχι εμένα ως Δήμαρχο, ποιος ρώτησε κάποιον απ’την Περιφέρεια Κρήτης κατ’αρχήν απ’όλο το νησί. Το νησί εκπροσωπείται. Έχει εκλεγμένους Αντιπεριφερειάρχες έχει Δημάρχους, έχει εκλεγμένο Περιφερειάρχη έχει και διορισμένο Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, όλη αυτή η διαδικασία δεν έχει τη σύμφωνη γνώμη ή τη συνεννόηση ή τη διαβούλευση κανενός απ’όλ’αυτά. Οι άνθρωποι σχεδίασαν με το Υπουργείο στην Αθήνα έκοψαν τα οικόπεδα και τα μοίρασαν. Φτιάξανε το νόμο της Μπατζελή που ουσιαστικά τους απαλλάσσει από την υποχρέωση της οποιασδήποτε οικονομικής συναλλαγής με τους ιδιοκτήτες είτε ιδιωτικής είτε δημοτικής έκτασης και πέρασαν και το νόμο του "Φαστ Τρακ" ο οποίος βγάζει τις αδειοδοτήσεις πολύ γρήγορα. Είναι αξιοσημείωτος ο ρυθμός αδειοδότησής τους από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, τη στιγμή που ακόμα και στις πιο απλές περιπτώσεις είναι εξαιρετικά χρονοβόρες.
*      Θεωρούμε ότι έχουμε δικαίωμα να έχουμε γνώμη για το χωροταξικό σχεδιασμό και την αναγκαιότητα ή όχι του να υπάρξει μια τέτοια επένδυση και μια τέτοια παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στο νησί. Δηλαδή αν δε ρωτήσεις τους κατοίκους του τόπου που θα εγκαταστήσεις τις ανεμογεννήτριες (μέσα από τη θεσμική τους έκφραση, των Δήμων των εκλεγμένων Αντιπεριφερειών των Συλλόγων κ.λ.π.) και από πού αντλεί το δικαίωμα νάρθει να επενδύσει στην περιοχή μας.
*      Δεν δεχόμαστε την αμφισβήτηση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των βουνών μας είτε αυτό αποτελεί δημοτική είτε ιδιωτική περιουσία και δεν  απεμπολούμε τα δικαιώματά μας.
*      Πρέπει να καταλάβουμε ότι η υλοποίηση μιας τέτοιας επένδυσης ουσιαστικά αλλάζει και δυστυχώς ανεπιστρεπτί το χαρακτήρα και την εικόνα του τόπου μας, επηρεάζει τον τουρισμό και την ήδη παραγωγική διαδικασία που έχουμε την κτηνοτροφία και τη μελισσοκομία για να μη μιλήσουμε για τα άγρια πτηνά κ.λπ.
Έτσι εισηγούμαι τη λήψη απόφασης η οποία θα περιλαμβάνει τα εξής:
1. Συντασσόμαστε με τους Δήμους (Καντάνου-Σελίνου, Ιεράπετρας, Αρχανών-Αστερουσίου, Ανωγείων κ.λπ.), τους συλλογικούς φορείς και τους χιλιάδες πολίτες της Κρήτης,  που εναντιώνονται στα φαραωνικά σχέδια της εγκατάστασης από τις εταιρείες «ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.» και «ELICA GROUP τεράστιων ανεμογεννητριών συνολικής ισχύος 2.000 MW σε όλο το νησί που συμπεριλαμβάνονται στο Φαστ-Τρακ συμμετέχοντας στην κατάθεση προσφυγής του Παγκρήτιου Δικτύου κατά των Βιομηχανικών ΑΠΕ,  μέσω της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου μας για τους εξής λόγους : 
Α.Ότι δεν ρωτήθηκε κανένας,
Β.Ότι καταπατά ιδιοκτησίες είτε δημοτικές είτε ιδιωτικές και
Γ.Ότι αλλάζει τον παραγωγικό χαρακτήρα  του νησιού και την περιβαλλοντική του ισορροπία ανεπίστρεπτα.
2. Θέλω όμως ταυτόχρονα να πάρουμε και μία απόφαση καθώς και προεκλογικά είχαμε δεσμευτεί ότι ως θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με κριτήριο:
Α. Την εξυπηρέτηση των δημοτών μας
Β. Τη δυνατότητα εσόδων και
Γ.Τη διατήρηση και την προφύλαξη του φυσικού μας περιβάλλοντος της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της αγροτικής μας παραγωγής.
Έτσι εμείς επιλέγουμε να τοποθετήσουμε με συνιδιοκτήτη το Δήμο ο οποίος να συμμετέχει τουλάχιστον με ποσοστό 50% με χρηματοδότηση από δανειοδότηση, ένα μικρό αριθμό (10-15) μικρών ανεμογεννητριών (0,80 ΜW),  στην κοινοτική έκταση στον Καλλικράτη και στην κοινοτική έκταση στο Ασκύφου με έγκριση ανοιχτής λαϊκής συνέλευσης και αφού υπάρξει μελέτη από Πανεπιστημιακό Ίδρυμα, με σκοπό:
α) να μην πληρώνει κανείς δημότης μας ρεύμα ούτε επιχείρηση ούτε οικιακή κατανάλωση
β) να έχουμε έσοδο δίνοντας το πλεονάζον ρεύμα σε διπλανή περιοχή."
Στο Δημοτικό Συμβούλιο μετά από αυτήν την εισήγηση του Δημάρχου Παύλου Πολάκη, ακολούθησε διαλογική συζήτηση και ψηφοφορία επί της παραπάνω πρότασης.
Σύμφωνα  με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας η πρόταση της εισήγησης έλαβε 14 (δεκατέσσερις) θετικές ψήφους, και ουδεμία (0) αρνητική.
Υπέρ της πρότασης της εισήγησης ψήφισαν τα εξής μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου:
Βοτζάκης Παύλος του Νικολάου , Δημοτικός Σύμβουλος
Γλυνιαδάκης Νικόλαος του Ιωάννη , Δημοτικός Σύμβουλος
Ζερβός Ιωάννης του Ιωάννη  , Δημοτικός Σύμβουλος
Μπουχλάκης Νεκτάριος του Ιωσήφ , Δημοτικός Σύμβουλος
Ορφανουδάκης Εμμανουήλ του Παύλου, Δημοτικός Σύμβουλος
Παπαδόσηφος Ιωάννης του Νικολάου  , Δημοτικός Σύμβουλος
Πρωτοπαπαδάκης Γεώργιος του Παύλου, Δημοτικός Σύμβουλος
Σοφούλης Πέτρος του Χρήστου ,  Δημοτικός Σύμβουλος
Σφηνιά Αφροδίτη  του Ιωσήφ, Δημοτικός Σύμβουλος
Χιωτάκης Μανούσος του Ιωσήφ, Δημοτικός Σύμβουλος
Ζακυνθινάκης Γεώργιος του Παύλου, Πρόεδρος τοπ. κοιν. Ασκύφου
Μπολιώτης Ιωάννης του Ιωσήφ, Πρόεδρος τοπ. κοιν. Ασφένδου
Πραματευτάκης Θεόδωρος του Ξενοφώντα, Εκπρόσωπος τοπ.κοιν. Ίμπρου
Γλυνιαδάκης Χρήστος του Γεωργίου, Εκπρόσωπος τοπ. κοιν. Σκαλωτής 
Το Δ.Σ. αφού έλαβε υπόψη το αποτέλεσμα της φανερής ψηφοφορίας μεταξύ των Δημοτικών Συμβούλων, εξέδωσε, ομόφωνα, την ιστορική του απόφασή του ως εξής:
ΤΟ Δ.Σ. ΣΦΑΚΙΩΝ 
Α  Π  Ο  Φ  Α  Σ  Ι  Ζ  Ε  Ι  :
ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ  89/2012
1. Συντασσόμαστε με τους Δήμους (Καντάνου-Σελίνου, Ιεράπετρας, Αρχανών-Αστερουσίου, Ανωγείων κ.λπ.), τους συλλογικούς φορείς και τους χιλιάδες πολίτες της Κρήτης,  που εναντιώνονται στα φαραωνικά σχέδια της εγκατάστασης από τις εταιρείες «ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.» και «ELICA GROUP τεράστιων ανεμογεννητριών συνολικής ισχύος 2.000 MW σε όλο το νησί που συμπεριλαμβάνονται στο Φαστ-Τρακ συμμετέχοντας στην κατάθεση προσφυγής του Παγκρήτιου Δικτύου κατά των Βιομηχανικών ΑΠΕ,  μέσω της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου μας για τους εξής λόγους :
α) Δεν υπήρξε κανείς χωροταξικός σχεδιασμός σε όλο το νησί και στην περιοχή μας παρά μόνο αυθαίρετη χωροθέτηση των πεδίων που θα τοποθετηθούν οι ανεμογεννήτριες χωρίς να ρωτηθεί κανείς από τις τοπικές κοινωνίες,
β) ότι η σχεδιαζόμενη επένδυση καταπατά με το έτσι θέλω ιδιοκτησίες και πατρογονικές περιουσίες είτε δημοτικές είτε ιδιωτικές των οποίων τα δικαιώματα δεν απεμπολούμε, και
γ) ότι αλλάζει τον παραγωγικό χαρακτήρα  του νησιού και την περιβαλλοντική του ισορροπία ανεπίστρεπτα.
2. Ο Δήμος Σφακίων θα ξεκινήσει άμεσα τη διαδικασία σύνταξης μελέτης σε συνεργασία με Πανεπιστημιακό Ίδρυμα με ολοκληρωμένη και στοιχειοθετημένη οικονομοτεχνικά πρόταση για την  τοποθέτηση ενός μικρού αριθμού (10-15) μικρών ανεμογεννητριών (0,80ΜW) στην κοινοτική έκταση στον Καλλικράτη και στο Ασκύφου μετά και από έγκριση ανοιχτής λαϊκής συνέλευσης, με στόχο:
α) να μην πληρώνει κανείς δημότης μας ρεύμα ούτε επιχείρηση ούτε οικιακή κατανάλωση,
β) να υπάρξει σύνδεση στο υπάρχον δίκτυο χωρίς να χρειαστούν πυλώνες υψηλής τάσης,
γ)τη δυνατότητα απόκτησης εσόδων από το Δήμο από τη διάθεση του παραγόμενου ρεύματος μέσω του δικτύου της ΔΕΗ σε όμορες περιοχές,
δ)Τη διατήρηση και προφύλαξη του φυσικού μας περιβάλλοντος της αγροτικής μας παραγωγής  και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς, 
Στην παραπάνω διαδικασία ο Δήμος θα είναι απαραίτητα συνιδιοκτήτης με ποσοστό τουλάχιστον 50% και στην επένδυση και στην εκμετάλλευση και θα προσπαθήσει να αντλήσει τα απαραίτητα κεφάλαια με δανειοδότηση.
3. Δηλώνουμε προς πάσα κατεύθυνση ότι παρά τους δύσκολους οικονομικούς καιρούς που διανύουμε και στους οποίους μας έφεραν τα μνημόνια που επέβαλε η τρόικα των δανειστών, ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ σε κανέναν να πατήσει τις κορφές των βουνών μας το 2012 με τα χρήματα, κάτι που δεν κατάφεραν οι πρόγονοι των σημερινών εκβιαστών και δανειστών να  κάνουν το 40-45 με τα όπλα.

Μας ξεβρακώνουν και ενεργειακά...


Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Ποντίκι".
Όλα είναι έτοιμα, λοιπόν. Οι προβλέψεις και οι επι­διώξεις του μνημονίου κι όσων σχεδίασαν αυτήν την πολιτική, σύντομα θα αρχίσουν να υλοποιούνται. Και η χώρα οδηγείται σε πλήρη ενεργειακή απογύμνωση, καθώς το σύνολο του κρίσιμου αυτού τομέα θα περάσει στα χέρια ιδιωτών που θα σχεδιάζουν, θα επενδύουν και θα λειτουργούν τις μονάδες ανάλογα με το δικό τους συμφέρον κι όχι με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας και της οικονομίας.
Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν κυ­βερνητικά στελέχη - με εμφανή στό­χο να δώσουν την εντύπωση (κυρίως στους ξένους) ότι το πρόγραμμα ιδι­ωτικοποιήσεων επιταχύνεται -, οι με­τοχές του Δημοσίου σε ενεργειακές επιχειρήσεις και ομίλους θα πωλη­θούν σύντομα και μάλιστα με συνο­πτικές διαδικασίες.
Αυτό σημαίνει πως το ελληνικό Δη­μόσιο δεν θα έχει δυνατότητα παρέμ­βασης στην αγορά ηλεκτρικής ενέρ­γειας, ακόμη κι εάν οι νέοι μέτοχοι αποφασίσουν ότι δεν τους συμφέρει να επενδύσουν σε νέες μονάδες ή σε δίκτυα, ώστε να καλύπτεται η ζή­τηση.
Επίσης, σημαίνει πως η αγορά φυ­σικού αερίου θα λειτουργεί με βάση το κέρδος των μετόχων, χωρίς να λαμ­βάνονται υπόψη οι εθνικές προτεραι­ότητες, αλλά και οι δυνατότητες για σημαντική ελληνική παρουσία στις μελλοντικές διασυνδέσεις με αγω­γούς και άλλες υποδομές.
Τέλος, οι ιδιωτικοποιήσεις με τη δι­αδικασία του fast track στον τομέα της διύλισης και της διακίνησης καυ­σίμων σημαίνει ότι το Δημόσιο δεν θα έχει πλέον τη δυνατότητα παρέμβα­σης στη διαδικασία τροφοδοσίας της εγχώριας αγοράς, στη διαμόρφωση των τιμών και στον ανταγωνισμό.
Ξεπούλημα!
Όλα παραδίδονται στους ιδιώτες, με πρόσχημα την είσπραξη εσόδων που θα διευκολύνουν τη μείωση του χρέους. Ωστόσο, η πολιτική αυτή έχει χαραχθεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαε­τίες, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προβλέπει την πλήρη αποχώρηση του Δημοσίου από τις ενεργειακές αγορές σε όλες τις χώρες, καθώς πρόκει­ται για έναν τομέα που παρέχει στους ιδιώτες τεράστια κέρδη και ανεξέλεγκτη δύναμη. Απλώς, στις σημερινές συνθήκες, η οικονομική κρίση διευκολύνει την ταχύτερη υλοποίηση αυ­τών των σχεδιασμών.
Η σαρωτική πολιτική των ιδιωτικο­ποιήσεων έχει βάλει στο στόχαστρο όλες τις υπό κρατικό έλεγχο επιχει­ρήσεις στον τομέα της ενέργειας και η εκποίησή τους θα γίνει - όσο κι αν αυτό τσαντίζει τον Γι­άννη Στουρνάρα και το επι­τελείο του - με όρους ξεπουλήματος.
Τα πράγματα είναι πο­λύ  απλά.  Συγκεκριμένα:
1. Για τη ΔΕΗ σχεδι­άζεται να πωληθεί σε ιδιώτες το 17% των μετοχών,   κατεβάζοντας τη συμμετοχή του Δημο­σίου στο 34%. Μάλιστα, συζητείται το ενδεχόμενο να παραχωρηθεί στον ιδι­ώτη που θα εξαγοράσει τις προς πώληση μετοχές και η διοίκηση της επιχείρησης.
Ο ισχυρισμός πως με το 34% το ελληνικό Δημόσιο θα αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχο, άρα θα έχει και τον έλεγχο της επιχείρησης, είναι σα­θρός, καθώς από την πρώτη μετοχο­ποίηση της ΔΕΗ (Δεκέμβριος 2001) οι τότε κυβερνώντες υποσχέθηκαν πως δεν θα παραχωρηθεί άλλο ποσο­στό. Από τότε έγι­ναν άλλες δύο μετο­χοποιήσεις, μέσω των οποίων δι­ατέθηκε σε επενδυτές συ­νολικά το 49% των μετο­χών της επιχείρησης.
Σήμερα, η κεφαλαιοποί­ηση της ΔΕΗ στο Χρηματι­στήριο αγγίζει τα 885 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει πως, εάν η πώληση γίνει με χρη­ματιστηριακούς όρους, τότε ο   ιδιώτης που θα εξαγοράσει το ποσοστό από το ελληνικό Δημόσιο θα δώσει κάτι παραπάνω από 150 εκατ. ευρώ και θα αναλάβει να διοικήσει μία εταιρεία με ακίνητη περιουσία που ξεπερνά τα 12 δισ. ευρώ, ελέγχει το 70% της παραγωγής ηλεκτρισμού στη χώρα και είναι σχε­δόν μονοπώλιο στη διανομή.
Για λόγους σύγκρισης, η νέα μονά­δα στο Αλιβέρι που είναι έτοιμη να λειτουργήσει στοίχισε για την κατα­σκευή της περίπου 1,3 δισ. ευρώ, δη­λαδή είναι κατά περίπου 47% ακριβό­τερη από τη συνολική χρηματιστηρια­κή αξία της ΔΕΗ! Εάν αυτό δεν είναι ξεπούλημα, τότε πώς μπορεί να χαρα­κτηριστεί;
Σημειωτέον ότι τα χρήματα που θα εισπράξει το κράτος, έστω κι αν φτά­σουν ή ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ, θα αντιστοιχούν σε μόλις 0,05% του συνολικού χρέους της χώρας. Με λίγα λόγια, πρόκειται για ψίχουλα…
2. Για τη ΔΕΠΑ σχεδιάζεται η πώλησή της μαζί ή χωριστά από τον ΔΕΣΦΑ (διαχειριστής του συστήματος φυσικού αερίου). Η πρόσφατη αποτί­μηση στα 32 εκατ. ευρώ του δικαιώ­ματος (option) που κατέχει η ΔΕΗ για την εξαγορά του 30% της επιχείρη­σης αερίου, αφήνει μία αίσθηση για το ύψος των τελικών προσφορών από τις ξένες εταιρείες που συμμετέχουν στον σχετικό διαγωνισμό.
Ωστόσο, μελέτες ξένων οίκων απο­τιμούν τη συνολική αξία της ΔΕΠΑ σε επίπεδα πάνω από ένα δισ. ευρώ. Και πάλι, ωστόσο, δεν υπολογίζουν τις μελλοντικές υπεραξίες που θα προ­κύψουν από τις διασυνδέσεις που θα κατασκευαστούν (αγωγός Τουρ­κία - Ελλάδα - Ιταλία, αγωγός South Stream, ελληνο-βουλγαρικός αγωγός κ.λπ.). Οι νέες διασυνδέσεις θα δώ­σουν κέρδη, αλλά θα συμβάλουν επί­σης και στη σημαντική ενίσχυση της σημασίας του ελληνικού συστήματος για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία και τη ρωσική επικράτεια προς τη Δυτική Ευρώπη.
Ακόμη και 500 εκατ. ευρώ να ει­σπράξει το Δημόσιο από την ιδιωτικο­ποίηση της ΔΕΠΑ, δεν θα καταφέρει να αποπληρώσει ούτε το 0,15% του χρέους. Ωστόσο, για τους ιδιώτες θα ανοίξει μία ιδιαίτερα κερδοφόρα αγο­ρά, με πολύ μεγάλες προσβάσεις στο μελλοντικό «παιχνίδι» της μεταφοράς ενεργειακών πρώτων υλών.
3. Για τα Ελληνικά Πετρέλαια, το Δη­μόσιο σκοπεύει να διαθέσει το σύνολο του ποσοστού που διαθέτει (περίπου 35,48%). Με βάση τη χρη­ματιστηριακή αξία του ομίλου (σχε­δόν 2,15 δισ. ευρώ), τα έσοδα που μπορεί να προκύψουν, δεν ξεπερ­νούν τα 800 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχε­δόν το 0,23% του συνολικού χρέους της χώρας.
Βέβαια, στην περίπτωση των ΕΛ.ΠΕ. σημαντικό λόγο έχει ο μεγαλύτερος μέτοχος του ομίλου, ο όμιλος Λάτση (σχεδόν 41%), αλλά η πλήρης απο­χώρηση του Δημοσίου από τον τομέα της διύλισης αφήνει σοβαρό κενό τό­σο στη λειτουργία της αγοράς καυσί­μων όσο και στο θέμα των στρατηγι­κών αποθεμάτων της χώρας.
Μόνο από τα τρία «βαριά ονόματα» του εγχώριου ενεργειακού συστήμα­τος, που υποτίθεται πως αποτελούν και το βαρύ πυροβολικό του κυβερ­νητικού προγράμματος αποκρατικο­ποιήσεων, το ελληνικό Δημόσιο ανα­μένεται να εισπράξει περίπου 1,5 δισ. ευρώ, αλλά ως ποσοστό επί του χρέ­ους δεν φτάνει ούτε το 0,5%.
Οι «μνηστήρες» θέλουν να γίνουν τώρα όλες οι κινήσεις, ώστε να πετύ­χουν το χαμηλότερο δυνατό τίμημα. Αυτοί τη δουλειά τους κάνουν. Δυ­στυχώς, όσοι όμως ισχυρίζονται πως πρέ­πει (γιατί άραγε, εφόσον επηρεάζουν ελάχιστα το χρέος;) να γίνουν αμέσως οι αποκρατικοποιήσεις των ενεργεια­κών επιχειρήσεων, συνειδητά ή ασυ­νείδητα στρώνουν τον δρόμο στα ιδι­ωτικά συμφέροντα.

24/9/12

«Έτσι, η Ελλάδα μετατράπηκε σε μια σύγχρονη "αποικία" των δανειστών της»


«Αποδεχόμενη τους όρους που έθεσαν οι Ευρωπαίοι εταίροι της και το ΔΝΤ, η Ελλάδα παραχώρησε σε μεγάλο βαθμό τη δημοσιονομική και όχι μόνο κυριαρχία της στους δανειστές της», αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρώην εκπρόσωπος της Ελλάδας στο ΔΝΤ Παναγιώτης Ρουμελιώτης στο βιβλίο του «Το άγνωστο παρασκήνιο της προσφυγής στο ΔΝΤ» που κυκλοφορεί την ερχόμενη Τρίτη. 
«Προκειμένου να αποφύγει την πτώχευση και να εξασφαλίσει την παραμονή της στην Ευρωζώνη, μια μικρή χώρα, όπως η Ελλάδα, εξαναγκάστηκε να αποδεχτεί τους όρους του πρώτου και του δεύτερου μνημονίου που της επέβαλαν οι εταίροι της, με αποκορύφωμα το "νεο-αποικιακό" ειδικό λογαριασμό, στον οποίο θα δεσμεύονται οι φορολογικοί πόροι της χώρας μας ώστε να αποπληρώνει κατά προτεραιότητα τους δανειστές της», τονίζει στην περιγραφή του βιβλίου του και καταλήγει : «έτσι, η Ελλάδα μετατράπηκε σε μια σύγχρονη "αποικία" των δανειστών της»
Υπενθυμίζεται πως ο Παναγιώτης Ρουμελιώτης έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι είχε προειδοποιήσει τον πρώην Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου για τους προβληματισμούς που επικρατούσαν στο ΔΝΤ όσον αφορά την αποτελεσματικότητα του οικονομικού προγράμματος "διάσωσης της χώρας". 
Η δικογραφία που αφορά τις δηλώσεις αυτές του τέως εκπρόσωπου της Ελλάδας στο ΔΝΤ  έχει διαβιβαστεί στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ιωάννη Τέντε από τους οικονομικούς εισαγγελείς, οι οποίοι και έκριναν ότι πρέπει να αποσταλεί στη Βουλή για την αναζήτηση ενδεχόμενων ευθυνών πολιτικών προσώπων- ανάμεσα στα οποία συμπεριλαμβάνεται τόσο ο τότε Πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου, όσο και ο τότε υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

23/9/12

Όταν η πολιτεία του Αϊντάχο τα βάζει με την ΤΕΡΝΑ... τελικά χάνει!

Η εταιρεία παροχής ηλεκτρισμού της πολιτείας του Αϊντάχο, Idaho Power Co. θα πρέπει  υποχρεωτικά να αγοράζει την αιολική ενέργεια που θα παράγει η ΤΕΡΝΑ.
Η Ομοσπονδιακή Ρυθμιστική Επιτροπή Ενέργειας αποφάνθηκε πως η μακροπρόθεσμη συμφωνία με τις εταιρείες των αιολικών πάρκων καθορίζει ότι η Idaho Power Co. πρέπει να αγοράζει την ηλεκτρική ενέργεια των αιολικών πάρκων, ακόμα και όταν η ζήτηση για ενέργεια είναι χαμηλή.
Κατά της Idaho Power Co. είχε προσφύγει η ελληνική εταιρεία ΤΕΡΝΑ  για να "προστατέψει" την επένδυσή της που αφορά ένα αιολικό πάρκο με 60 ανεμογεννήτριες Siemens (τι άλλο), υποστηρίζοντας ότι οποιαδήποτε αλλαγή των συμβάσεων που καθορίζουν τις τιμές πώλησης  της ενέργειας που θα παράγουν (όταν την παράγουν) οι ανεμογεννήτριές της, θα επηρεάσει και το κόστος του έργου και άρα και την εξυπηρέτηση των δανείων στα οποία βασίστηκε!
Η Idaho Power Co. μετά από αυτήν την γνωμοδότηση της Ομοσπονδιακής Ρυθμιστικής Επιτροπής Ενέργειας ανακοίνωσε ότι τώρα θα εξαναγκαστεί να χρησιμοποιεί επιπλέον πηγές ενέργειας, όπως εργοστάσια που χρησιμοποιούν ως πρώτη ύλη τον άνθρακα, για την εξισορρόπηση του συστήματος παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, πράγμα το οποίο θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους του ηλεκτρικού ρεύματος σε μακροπρόθεσμη βάση. Και ταυτόχρονα επειδή κατ' αυτόν τον τρόπο θα αυξηθούν και οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που αναγκαστικά θα παράγει, μελετά την προσφυγή της ώστε να απαιτήσει από την Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση τουλάχιστον να μην πληρώσει τις "ρήτρες" που αυτό συνεπάγεται!

Κάθε μέρα που περνάει ο λογαριασμός όλο και φουσκώνει!

Spiegel: Κενό 20 δισ. ευρώ στην Ελλάδα! Κι αν υπάρξει επιμήκυνση 4ο δισ. λογαριασμός!
Έλλειμμα ύψους 20 δισεκατομμυρίων αντιμετωπίζει η Ελλάδα προκειμένου να ανταπεξέλθει στους όρους για έκτακτη βοήθεια, ποσό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις, αναφέρει το γερμανικό περιοδικό "Der Spiegel", επικαλούμενο προκαταρκτικά στοιχεία που έχει συλλέξει η τρόικα.
Το έλλειμμα στον ελληνικό προϋπολογισμό είναι μεγαλύτερο απ' ό,τι αναμενόταν μέχρι τώρα, επισημαίνει το γερμανικό περιοδικό "Der Spiegel", το οποίο επικαλείται το πρακτορείο Dow Jones Newswires, και σημειώνει ότι σύμφωνα με προσωρινές διαπιστώσεις της τρόικας λείπουν επί του παρόντος περί τα 20 δισ. ευρώ, «σχεδόν τα διπλά απ’ ό,τι έγινε πρόσφατα παραδεκτό».
Οι αξιωματούχοι της ευρωζώνης παραδέχονται ότι το σχέδιο διάσωσης των 173 δισ. ευρώ που συμφωνήθηκε με την Αθήνα το Μάρτιο, είναι ήδη κατά πολύ εκτός στόχων. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα αναμένει από τον Ιούνιο την επόμενη δόση του πακέτου, περίπου 31 δισ. ευρώ, τη στιγμή που η ύφεση είναι μεγαλύτερη από τις εκτιμήσεις.
«Μόνον αν κλείσει το κενό χρηματοδότησης, θα μπορέσει να εκταμιευθεί η επόμενη δόση της δανειακής βοήθειας για την Αθήνα», επισημαίνει το περιοδικό και αναφέρει ακόμα ότι «ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς φέρεται να έχει ήδη ρωτήσει πολλές φορές αν οι δημόσιοι πιστωτές -μεταξύ των οποίων και η ΕΚΤ- θα ήταν πρόθυμοι να διαγράψουν μέρος του ελληνικού χρέους». 
Επιπλέον, προστίθεται στο δημοσίευμα, ο κ. Σαμαράς ελπίζει να λάβει δύο επιπλέον χρόνια για την εκπλήρωση των στόχων του προγράμματος, οπότε εκτιμάται ότι θα έπρεπε να καταβληθούν άλλα 20 δισ. ευρώ επιπλέον ως βοήθεια. Σύνολο δηλαδή 40 δισ. ευρώ!
Το Spiegel σημειώνει ότι μεταξύ της γερμανικής κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και  του ΔΝΤ έχει ξεσπάσει διαμάχη για το πότε θα αποφασιστεί αν η Ελλάδα θα λάβει νέα χρήματα.
Η Κομισιόν θέλει η απόφαση για το θέμα να ληφθεί στα μέσα Οκτωβρίου, ενώ το Βερολίνο επισημαίνει ότι αξιόπιστα στοιχεία θα έχουν στη διάθεσή τους το Νοέμβριο το συντομότερο. Απλά υπενθυμίζουμε ότι οι Γερμανοί ταυτόχρονα κόπτονται και για τις Αμερικανικές Εκλογές, με ιδιαίτερη ...προτίμηση στην επανεκλογή του πρόεδρου Μπαράκ Ομπάμασύμφωνα μάλιστα με ρεπορτάζ του πρακτορείου Reuters, η έκθεση της ΕΕ και του ΔΝΤ για την βιωσιμότητα του ελληνικό χρέος μετατίθεται για μετά τις αμερικανικές εκλογές για αυτόν ακριβώς τον λόγο! Μια αρνητική, όπως αναμένεται να είναι, έκθεση για την Ελληνική Οικονομία, με τις επιπτώσεις που θα έχει στις παγκόσμιες αγορές, θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις πιθανότητες επανεκλογής του "πράσινου" πρόεδρου Ομπάμα!
Πράγμα που επ' ουδενί δεν επιθυμεί η Μέρκελ! 

Η μαφία της ξυλείας απειλεί τα Ελληνικά δάση!


 Και δυστυχώς με την Δασοκτόνα Νομοθεσία η παράνομη υλοτομία μετατράπηκε σε πταίσμα από πλημμέλημα!

Καλά οργανωμένα κυκλώματα εξοπλισμένα με αλυσοπρίονα κερδοσκοπούν από το παραεμπόριο καυσόξυλων, ενώ οι δασοφύλακες καταγγέλλουν πως συχνά πρωτα-γωνιστούν σε σκηνές Φαρ Ουέστ με ανελέητο κυνηγητό!
Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ από την εφημερίδα "Έθνος".
Η οικονομική "στενότητα" και η αύξηση της τιμής του πετρελαίου προκαλούν έκρηξη στην παράνομη υλοτομία, ενώ παράγοντες των δασαρχείων φοβούνται ότι η κατάσταση θα πάρει το επόμενο διάστημα ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Μόνο στη Λάρισα θα δημοπρατηθούν 185 τόνοι καυσόξυλα που βρέθηκαν στην κατοχή λαθροϋλοτόμων, κατατέθηκαν 40 μηνύσεις από τις δασικές αρχές και κατασχέθηκαν 36 αυτοκίνητα, καρότσες, φορτηγά, αλυσοπρίονα, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως ένας από τους συλληφθέντες -έμπορος ξυλείας- οδηγήθηκε για πολλοστή φορά στη δικαιοσύνη, αλλά, κατά πως φαίνεται, δεν συμμορφώνεται και συνεχίζει την παράνομη δράση του.
«Η κρίση έχει στρέψει τον κόσμο σε φτηνότερες του πετρελαίου λύσεις για θέρμανση. Αναζητώντας όμως καυσόξυλα, πολλοί είναι εκείνοι που πηγαίνουν στα δάση και τα αποψιλώνουν. Αυτό είναι έγκλημα σε βάρος της φύσης, αλλά και σε βάρος της ελληνικής οικονομίας, καθώς πρόκειται για μια εντελώς παράνομη δραστηριότητα.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΔΔΥ), τον τελευταίο χρόνο καταγράφονται εκτεταμένα φαινόμενα παράνομης υλοτομίας, διακίνησης και εμπορίας καυσόξυλων σε όλη τη χώρα.
Εμείς προσπαθούμε να πατάξουμε τη λαθροϋλοτομία, κυρίως αυτή που γίνεται οργανωμένα από τους εμπόρους, οι οποίοι κόβουν μεγάλες ποσότητες ξύλων και τις πουλούν, κερδίζοντας χρήματα χωρίς να αποδίδουν τα νόμιμα στο ελληνικό Δημόσιο», δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» η δασάρχης Λάρισας, Φρειδερίκη Αποστόλου.
Στον θεσσαλικό κάμπο η λαθροϋλοτομία πλέον δεν ελέγχεται και το θέμα έφτασε πριν από λίγες μέρες στη Βουλή, μέσα από ερώτηση του βουλευτή Λάρισας, Θωμά Ψύρρα. Σύμφωνα με αυτή, λαθροϋλοτόμοι δεν είναι μόνο οι κάτοικοι αγροτικών και ορεινών περιοχών που κόβουν λίγα ξύλα για τις ανάγκες της οικογένειάς τους, αλλά «καλά οργανωμένα συνεργεία που δρουν ως κυκλώματα και προσπορίζονται κέρδη από το παραεμπόριο ξυλείας».
Οι περιοχές γύρω από τον Πηνειό έχουν μετατραπεί σε...νεκρή φύση. Iδια εικόνα στον Oλυμπο, στην Καλαμπάκα, στα Φάρσαλα, στη Σκιάθο, όπου το δάσος Μανδράκι αποψιλώνεται κάθε μέρα. Η κατάργηση της Αγροφυλακής «προικοδότησε» τα δασαρχεία με πολύτιμο προσωπικό για τη θωράκιση των δασών στην πιο κατάλληλη στιγμή, τώρα που η «μαφία του ξύλου» οργιάζει, αλλά ακόμη και αυτό δεν αποδίδει πάντα, αφού τα κυκλώματα βρίσκουν τρόπο να ξεφεύγουν.
Οι 14 αγροφύλακες που μετατάχτηκαν στο δασαρχείο Βόλου έγιναν δασοφύλακες και περιπολούν νυχθημερόν στο Πήλιο, περιορίζοντας το φαινόμενο της λαθροϋλοτομίας, που όμως δεν έχει εκλείψει εντελώς. Από τον περασμένο Μάιο μέχρι σήμερα, έχουν υποβληθεί μηνύσεις σε 35 άτομα, που εντοπίστηκαν να υλοτομούν παράνομα στο «βουνό των Κενταύρων», αριθμός σημαντικά αυξημένος σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Οι περισσότεροι απ' αυτούς είναι μικροεπαγγελματίες, που ανέβηκαν νύχτα στο βουνό με σκοπό να διαθέσουν την ξυλεία σε κάποιον έμπορο του Βόλου.
«Η ζήτηση είναι πολύ αυξημένη, λόγω της οικονομικής κρίσης. Κάθε χρόνο κόβονται από το Πήλιο 20.000 τόνοι καυσόξυλων και εκδίδουμε γι' αυτό 800 άδειες υλοτομίας», τονίζει στο «Εθνος της Κυριακής» ο δασάρχης Βόλου, Νικόλαος Ντίτορας.
Στην Καρδίτσα συνελήφθησαν 33 άτομα, που υλοτομούσαν παράνομα σε διάφορα σημεία του ορεινού όγκου των Αγράφων και οδηγήθηκαν στη δικαιοσύνη, ενώ οι δασικοί υπάλληλοι και οι δασοφύλακες καταγγέλλουν πως συχνά «πρωταγωνιστούν» σε σκηνές Φαρ Ουέστ με ανελέητο κυνηγητό λαθροϋλοτόμων μέσα στα δάση. «Οι δράστες επιδεικνύουν από επιθετική ως απειλητική συμπεριφορά και όταν εντοπιστούν, ακολουθεί καταδίωξη μέσα σε στενούς, χωμάτινους, δασικούς, άκρως επικίνδυνους δρόμους», λέει χαρακτηριστικά η κ. Αποστόλου.
Ανάλογη είναι η εικόνα και στον Εβρο, ειδικά μάλιστα στο βόρειο τμήμα του. Σύμφωνα με τον δασάρχη Διδυμοτείχου, Κύρο Κυρούδη, η στροφή του κόσμου στις ξυλόσομπες και τα τζάκια και η μείωση των εισαγωγών ξύλων από τη Βουλγαρία, οδηγεί αρκετούς σε έκνομες ενέργειες.
«Θεωρούμε ότι η κατάσταση είναι ακόμη υπό έλεγχο, αλλά ανησυχούμε για το μέλλον. Ζητούμε την αύξηση της πίστωσης για την υλοτομία δρυοδασών, έτσι ώστε να καλύψουμε όσο μπορούμε τις ανάγκες του πληθυσμού και να μειώσουμε τη λαθροϋλοτομία που θα εξελιχθεί σε πολύ μεγάλη μάστιγα για το οικοσύστημα και την οικονομία», λέει ο κ. Κυρούδης.
Στη δυτική Μακεδονία, εκτός από τους ντόπιους λαθροϋλοτόμους, οι δασικές υπηρεσίες έχουν επιδοθεί στο κυνήγι και των... εισαγόμενων. Αλβανοί με μουλάρια, φορτηγά αυτοκίνητα, τρακτέρ και καρότσες, εξοπλισμένοι με τελευταίες τεχνολογίας αλυσοπρίονα, μπαίνουν κρυφά από δύσβατα σημεία της μεθορίου και κόβουν ξύλα, κυρίως για προσωπική τους χρήση. Πρόσφατο κρούσμα η σύλληψη δύο νεαρών Αλβανών, 29 και 32 χρόνων, οι οποίοι έκοβαν ξύλα σε παρθένο δάσος στο Τρίλοφο Καστοριάς και όπως ομολόγησαν στους αστυνομικούς, ήθελαν τα ξύλα για τα σπίτια τους, αλλά θα έδιναν κάποια μικρή ποσότητα και στους...γείτονες.
Στην Hπειρο πάντως η «μαφία του ξύλου» είναι... ελληνοαλβανική, αφού λαθροϋλοτόμοι είναι Eλληνες και Αλβανοί που έχουν μάλιστα... χωρίσει σε ζώνες τα δάση, στα Γιάννενα και στη Θεσπρωτία. Eτσι, τις πιο απομακρυσμένες περιοχές, πιο κοντά στην ελληνοαλβανική μεθόριο τις αποψιλώνουν οι Αλβανοί και τις πιο πεδινές οι Eλληνες.
Την ίδια ώρα ο κρατικός μηχανισμός αδυνατεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και η λαθραία συλλογή καυσόξυλων σε όλη τη χώρα οργιάζει.
Εκτός από την οικονομική κρίση, βασικό αίτιο είναι η τροποποίηση των διατάξεων των άρθρων 268 του Δασικού Κώδικα (ΝΔ 86/1969) και 37, 38 και 39 του νόμου 3585/2007, με την ψήφιση του άρθρου 38 του νόμου 4055/2012, που εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο της προηγούμενης κυβέρνησης.
Συγκεκριμένα, μέχρι την ψήφιση στη Βουλή της δασοκτόνου τροπολογίας, το άρθρο 268 του Δασικού Κώδικα (ΝΔ 86/1969) προέβλεπε για την παράνομη υλοτομία: «...Εάν η ζημία υπερβαίνει τας χιλίας δραχμάς, ο παραβάτης τιμωρείται κατά τις διατάξεις των άρθρων 381 και 382 του Ποινικού Κώδικος». Η νέα ρύθμιση -άρθρο 38 παράγραφος 2 ν. 4055/2012- προβλέπει ότι αυξάνεται στο ποσό των 600 ευρώ -από 300 ευρώ που προέβλεπε το άρθρο 268 του Δασικού Κώδικα- το όριο μέχρι του οποίου τα αντίστοιχα αδικήματα τιμωρούνται σε βαθμό πταίσματος.
Δηλαδή, σύμφωνα με το άρθρο 268, η παράνομη υλοτομία καυσόξυλων αξίας μεγαλύτερης από 3 περίπου ευρώ (χίλιες δραχμές) και μέχρι 600 ευρώ θεωρούνταν πλημμέλημα και η τιμωρία για το αδίκημα ήταν οι βαριές ποινές που προβλέπονται από τα άρθρα 381 και 382 του Ποινικού Κώδικα. Τώρα με το άρθρο 38 (παρ. 2) του ν. 4055 το αδίκημα της λαθραίας συλλογής καυσόξυλων αξίας μέχρι 600 ευρώ μετατράπηκε πλέον σε πταίσμα.
Εξαιτίας της δασοκτόνου αυτής τροπολογίας, σύμφωνα και με την Πανελλήνια Ενωση Δασολόγων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΕΔΔΥ), τον τελευταίο χρόνο καταγράφονται εκτεταμένα φαινόμενα παράνομης υλοτομίας, διακίνησης και εμπορίας καυσόξυλων σε όλη τη χώρα.
«Η Πολιτεία, λόγω της σημασίας των δασικών οικοσυστημάτων όφειλε να πάρει άμεσα μέτρα για τον περιορισμό των λαθροϋλοτομιών και την προστασία των δασών και της δημόσιας περιουσίας» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΕΔΔΥ Νίκος Μπόκαρης και εξηγεί:
«Αντ' αυτού, είδαμε να ψηφίζεται μια διάταξη που δυστυχώς ''λειτουργεί'' στην αντίθετη κατεύθυνση. Η ρύθμιση αυτή οδηγεί και μάλιστα εν μέσω κρίσης στην πλήρη αποδόμηση της δικαστικής προστασίας των δασών, δεδομένου ότι η υλοτόμηση ποσότητας ξυλείας ισοδύναμης με τα 600 ευρώ αντιστοιχεί στην παράνομη υλοτομία μέχρι 15 χωρικών κυβικών μέτρων, περίπου 30 τόνων ξύλου, που πλέον θεωρείται πταίσμα. Τα δάση τώρα δέχονται τεράστια πίεση διότι το αδίκημα της λαθροϋλοτομίας τιμωρείται ελαστικότερα.
Αναρωτιόμαστε ποια είναι η σκοπιμότητα και η χρησιμότητα αυτής της ρύθμισης όταν είναι γνωστά τα προβλήματα και οι δυσκολίες ελέγχου του δασικού χώρου, δεδομένης της περιορισμένης διάθεσης πόρων για τον σκοπό αυτό, ιδίως σήμερα που με τα οικονομικά μέτρα που λαμβάνονται συρρικνώνεται και περιθωριοποιείται ο δημόσιος τομέας.
Για την Ενωσή μας, και αυτή η αποσπασματική αλλαγή του νομικού πλαισίου γίνεται χωρίς καμιά οργανωμένη σκέψη για τις συνέπειες που προκαλεί και την ανάγκη περιορισμού ενός φαινομένου που θα εξελίσσεται προοδευτικά σε ''πλιάτσικο'' σε βάρος των δασικών οικοσυστημάτων όσο διαρκεί η οικονομική κρίση και μειώνονται οι ασκούμενοι έλεγχοι. Το υπουργείο Περιβάλλοντος οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του για το έλλειμμα δασικής πολιτικής, την κατάσταση που διαμορφώνεται στη δασοπροστασία υπ' αυτές τις συνθήκες, και την περιορισμένη δυνατότητα των Δασικών Υπηρεσιών να διαχειριστούν και να προστατέψουν αποτελεσματικά τους δασικούς πόρους, που αποτελούν και δημόσια περιουσία».

Ρατσιστικό πογκρόμ κατά συνανθρώπων μας!

Απρόκλητη επίθεση με μαχαίρια δέχτηκαν χτες το βράδυ τρεις Άνθρωποι, στη Μεταμόρφωση Αττικής. Θα αναφέρουμε την εθνικότητά τους-ήταν Πακιστανοί- γιατί προφανώς η επίθεση είχε ρατσιστικά αίτια! Για μας πρωτίστως είναι Άνθρωποι.
Οι τρεις άνθρωποι βάδιζαν στο δρόμο, όταν σταμάτησε δίπλα τους ένα ΙΧ αυτοκίνητο και μία μοτοσικλέτα και οι επιβαίνοντες σε αυτά, τους ρώτησαν για την εθνικότητα τους. Όταν αυτοί απάντησαν, οι "άγνωστοι" τους χτύπησαν και τραυμάτισαν με μαχαίρια τους δυο, τον έναν στο στήθος και τον άλλο στο χέρι. Στη συνέχεια οι δράστες τράπηκαν σε φυγή. Οι δύο τραυματίες διακομίστηκαν στο ΚΑΤ, όπου νοσηλεύονται ευτυχώς εκτός κινδύνου, ενώ ο τρίτος ελαφρύτερα τραυματισμένος έδωσε κατάθεση στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής και περιέγραψε ξεκάθαρα την ρατσιστική επίθεση, που αυτός και οι ομοεθνείς του (και  πάνω από όλα συνάνθρωποί μας-να μην το ξεχνάμε αυτό) δέχτηκαν.
Νωρίτερα το απόγευμα, στο Ηράκλειο Αττικής, δύο "άγνωστοι" τραυμάτισαν με αιχμηρό αντικείμενο στην κοιλιά έναν άλλο Πακιστανό (και συνάνθρωπό μας) και του άρπαξαν όσα χρήματα είχε μαζί του καθώς και τα ταξιδιωτικά του έγγραφα. Το θύμα μεταφέρθηκε σε Νοσοκομείο για την παρχοή πρώτων βοηθειών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας οι δράστες φαίνεται πως επέβαιναν στο ίδιο αυτοκίνητο που στην συνέχεια τραυμάτισε τους τρεις Πακιστανούς στην Μεταμόρφωση.
Λίγο αργότερα-πριν τα μεσάνυχτα είχαμε και τρίτη επίθεση στην Μεταμόρφωση, όπου περίπου δέκα άτομα με μηχανές και ένα αυτοκίνητο προσπάθησαν να εισβάλουν σε σπίτι Πακιστανών (και συνανθρώπων μας) στην οδό Κορίνθου. Οι γείτονες που άκουσαν φασαρία βγήκαν έξω και άρχισαν να φωνάζουν ότι είναι ...Έλληνες και "να σηκωθούν να φύγουν αλλιώς θα πάρουν την αστυνομία" και μόνο έτσι οι θρασύδειλοι δράστες τράπηκαν σε φυγή.
Η Ασφάλεια Αττικής ως συνήθως ανακοίνωσε ότι διεξάγει ...έρευνα για τον εντοπισμό των δραστών!


Ο Στουρνάρας επέβαλε την παραίτηση του στην Τρόικα και αυτή δεν την έκανε δεκτή!

Ο Έλληνας υπουργός των οικονομικών υπέβαλε την παραίτησή του στον ... επικεφαλή της Τρόικας!

Δημοσιεύματα στον ελληνικό τύπο φέρουν τον  υπουργό Οικονομικών κ.Στουρνάρα να χάνει την υπομονή του μπροστά στις πιέσεις του εκπροσώπου του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου κ. Τόμσεν, και να φθάνει στο σημείο να θέτει θέμα παραίτησής του: «Τελειώσαμε. Να πάτε να βρείτε καλύτερο υπουργό (!!!) να υπογράψει πρόσθετες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις» φέρεται να είπε όταν κορυφώθηκε η ένταση μεταξύ των δύο ανδρών.
Αν και το σενάριο αυτό- με τους κακούς τροϊκανούς και τους σκληρά διαπραγματευόμενους Έλληνες υπουργούς-  το έχουμε ξαναζήσει κατά το παρελθόν και έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον ως άλλοθι για την επιβολή των βάρβαρων μνημονιακών μέτρων στον Ελληνικό Λαό με την λογική του ..."υπάρχουν και χειρότερα", το να απειλεί ένας υπουργός με παραίτηση την Τρόικα, και μάλιστα να καλεί τους εκπροσώπους των δανειστών και "σωτήρων" μας να ..."βρουν ένα καλύτερο υπουργό για την θέση του", ομολογουμένως είναι πρωτοφανές για την σύγχρονη Ελληνική Ιστορία και για τον λόγο αυτό αξίζει να καταγραφεί και να του δοθεί η δέουσα σημασία από τους ιστορικούς του μέλλοντος! Για να γνωρίζουν οι επόμενες γενιές ποιοι πολιτικοί είχαν αναλάβει την σωτηρία της Χώρας!