14/9/12

«Εγώ δεν είμαι φασίστας…».


Όποτε από την ραδιοφωνική εκπομπή, χαρακτηρίσω "φασίστες" όσους στέλνουν ξενοφοβικά, ρατσιστικά μηνύματα, δέχομαι έναν καταιγισμό μηνυμάτων, από ίδιους ή και άλλους, που με κομψό αλλά κυρίως άκομψο τρόπο, σημειώνουν ότι αυτοί δεν είναι φασίστες, αλλά «είναι έλληνες», ή είναι εθνικιστές προσπαθώντας να διαχωρίσουν τον φασιστικό τρόπο σκέψης, από τον δικό τους τρόπο σκέψης.  
Για τον επιμελή σχολιαστή και σύμφωνα με τα ερμηνευτικά λεξικά, σίγουρα υπάρχουν κάποιες αμυδρές διαφορές, μεταξύ του ακροδεξιού, του ρατσιστή, του ξενόφοβου, του φασίστα. Τις διαφορές τις γνωρίζω, αλλά εδώ που φτάσαμε το τελευταίο που με απασχολεί είναι η ακρίβεια των χαρακτηρισμών.
Ο ρατσισμός, η ξενοφοβία, μια σειρά από άλλες φοβίες, το μίσος, η τυφλή βία, οδηγούν στον πεντακάθαρο φασισμό. Είναι η αρχή μιας τεράστιας λεωφόρου, που οδηγεί με ιλιγγιώδη ταχύτητα στο τείχος που λέγεται Φασισμός και που στο τέλος του προκαλεί, αίμα και θάνατο.
Όταν ο γερμανικός λαός κάποτε επέλεξε τον Χίτλερ για να τον κυβερνήσει, δεν επέλεγε τον πόλεμο, δεν επέλεγε το να αφήσει την ήρεμη ζωή του, να ντυθεί φαντάρος και να πάει στα πέρατα της Ευρώπης για να γίνει κιμάς. Οι μανάδες που ψήφισαν Χίτλερ δεν ήθελαν να δουν τα παιδιά τους (αν τα είδαν), στα φέρετρα. Οι ηλικιωμένοι γερμανοί παππούδες, δεν ψήφισαν να γκρεμιστούν τα σπίτια τους, οι πόλεις τους, από τους βομβαρδισμούς των συμμάχων, ή να χάσουν τα εγγόνια τους. Τα ίδια ΔΕΝ επέλεξαν και όσοι ανέχτηκαν τον Χίτλερ ή έκαναν τα στραβά μάτια στον φασιστικό λόγο και τις πρακτικές του.
Όλοι αυτοί ψήφισαν τον Χίτλερ για να τους δώσει αξιοπρέπεια, δουλειές, καλύτερη ζωή, καλύτερη υγεία, παιδεία κλπ. Ο Χίτλερ όμως όταν ψηφιζόταν, είχε στο νου του όλο το πακέτο. Δεν το έκρυψε ποτέ. Το περιέγραφε με κάθε τρόπο. Απλώς οι περισσότεροι δεν το έβλεπαν ή δεν ήθελαν να το δουν, γιατί δεν ήταν φασίστες επειδή ήταν Γερμανοί…
Ερώτηση: Υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ της σημερινής Ελλάδας και της προπολεμικής Γερμανίας;
Απάντηση: Υπάρχουν ομοιότητες στο πως μια κοινωνία που περνά βαθειά κρίση, προσπαθώντας να γλιτώσει από τα χειρότερα, επιλέγει τα χείριστα. Έχει συμβεί αρκετές φορές και δεν βλέπω κάποιο φωτεινό σημάδι που να δείχνει ότι εμείς θα είμαστε η εξαίρεση. (Έχει προηγηθεί άλλωστε τόση προεργασία, από τις εκλεγμένες κυβερνήσεις, ΜΜΕ, αγανακτισμένους πολίτες…)
Γι αυτό θεωρώ φασίστα, όχι μόνο όποιον ψηφίζει φασιστικό κόμμα, αλλά και όποιον το γλυκοκοιτάζει, όποιον μισοσυμφωνεί και όποιον δεν αντιδρά στην βία και το μίσος. Φασίστας δεν είναι μόνο ο ψυχάκιας που βγαίνει το βράδυ για να μαζέψει κεφάλια Πακιστανών. Είναι και ο γείτονας, συνάδελφος, φίλος που δεν αγανακτεί, επαναστατεί με αυτά που βλέπει. Και τέτοιοι είναι πάρα πολλοί δίπλα μας, εργάτες, μαγαζάτορες, γιαγιάδες, θείες, φοιτητές, μαθητές, όλοι αυτοί που θα γίνουν κιμάς με την πρώτη ευκαιρία, σε μερικά χρόνια ή μήνες, από το φασιστικό μύλο, που ξέρει να αλέθει αριστοτεχνικά και όσους τους υποστηρίζουν.
Η ταχύτητα των εξελίξεων, ή ένταση των οικονομικών μέτρων και των γενικότερων εξελίξεων, δεν πρέπει να αφήνει καμία αμφιβολία και ταλάντευση.
Ο Φασισμός είναι εδώ. Ο Φασισμός είναι βία, αίμα, θάνατος. Και πολλοί από εσάς,  χωρίς να το συνειδητοποιείτε, συμφωνείτε με την βία, το αίμα και τον θάνατο.
Γι αυτό η απλή καταδίκη τέτοιων φαινομένων, τέτοιων συμπεριφορών, ΔΕΝ φτάνει. 
ΥΓ. Θα έλεγα σε όλους αυτούς τους φασίστες που νομίζουν ότι ΔΕΝ είναι φασίστες, να κοιταχτούν σε έναν καθρέφτη, αλλά νομίζω ότι θα τους βάλω σε έξοδα, γιατί προβλέπω την αντίδρασή τους, τρομάζοντας από το αποτρόπαιο θέαμα.

Όχι στην καταστροφή του ποταμού Κόκκινου!


Αγώνα για να διασώσουν τον ποταμό Κόκκινο, παραπόταμο του Μόρνου, αλλά και το παρθένο φυσικό περιβάλλον των Βαρδουσίων, το μικρο-κλίμα και τη φυσιογνωμία του χωριού τους, ξεκίνησαν οι κάτοικοι στο Δάφνο Φωκίδας. Αιτία τα σχέδια μιας ακόμη εταιρείας Μεγαλοεργολάβων της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης, που αποφάσισε να στήσει ένα υδροηλεκτρικό έργο 2 MW, στον Κόκκινο, και μάλιστα σε περιοχή προστατευόμενη και ενταγμένη στο δίκτυο NATURA. Έργο που εαν υλοποιηθεί θα ανακόψει με τσιμεντένιο φράγμα τον ρου του ποταμού, θα μεταφέρει το νερό σε απόσταση 2,2 χλμ μέσω σωληνώσεων,  θα περιλαμβάνει  δρόμους και μονάδα παραγωγής ρεύματος,   θα  ισοπεδώσει αιωνόβια πλατάνια, θα θέσει σε κίνδυνο εξαφάνισης την  πανίδα και την χλωρίδα της περιοχής, θα καταστρέψει δηλαδή μια μοναδική και ανέγγιχτη περιοχή  με κύριο σκοπό και στόχο το κέρδος των επιδοτήσεων που πληρώνουμε ως καταναλωτές και φορολογούμενοι. Και δυστυχώς ο Κόκκινος ποταμός δεν είναι ο μόνος που απειλείται με ριζική καταστροφή: εκατοντάδες "μικρά υδροηλεκτρικά" σχεδιάζονται σε ορεινά ποτάμια και ρέματα σε όλη την Ελλάδα, που θα εκτρέπουν διαρκώς τις ροές των, διαταράσσοντας οριστικά την φύση και τον υδρολογικό κύκλο. Οι κάτοικοι του Δάφνου όμως δεν είναι διατεθειμένοι να παραδώσουν αμαχητί την Γη τους:  έχουν ξεκινήσει ήδη συστηματικό αγώνα για να αποτρέψουν την καταστροφική "επένδυση" , που είναι στο στάδιο της γνωμοδότησης από την  Επιτροπή Περιβάλλοντος. Σε πρόσφατη λαϊκή συνέλευση που έγινε στο μικρό χωριό της Δωρίδας συντάχθηκε το ακόλουθο πρακτικό που συγκέντρωσε τις υπογραφές και των  216 κατοίκων:

ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΛΑΪΚΗΣ  ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΔΑΦΝΟΥ ΔΩΡΙΔΟΣ.
18     ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012.
Σήμερα την 18η Αυγούστου 2012 και ώρα 13.00  συγκεντρωθήκαμε στην πλατεία του Δάφνου, ύστερα από πρόσκληση του εκπροσώπου του Τοπικού Διαμερίσματος Δάφνου κ. Αθανασίου Διαμαντή, η οποία προέκυψε έπειτα από σειρά αιτημάτων των συγχωριανών μας και των μελών της Ένωσης Δαφναίων.  Θέμα της συνάντησης αυτής ήταν η πρόταση ιδιωτών επενδυτών της εταιρείας D.M.G. ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ Ε.Π.Ε., η οποία έφτασε σε γνώση της τοπικής κοινωνίας μέσω του Δήμου Δωρίδος, για τη δημιουργία υδροηλεκτρικού έργου στον ποταμό Κόκκινο, που είναι ο κύριος πόρος υδάτων του οικισμού του Δάφνου.
Μετά από συζήτηση γύρω από την σημασία του ποταμού και την χρήση του για το χωριό μας, στην οποία ακούστηκαν οι απόψεις όλων των παρόντων, εμείς οι Δαφναίοι αποφασίσαμε ότι αρνούμαστε την εγκατάσταση του υδροηλεκτρικού έργου ( και στις δύο μορφές εναλλακτικών λύσεων που προτάθηκαν από τους επενδυτές) για τους ακόλουθους λόγους:
Το ποτάμι αποτελεί το άμεσο περιβάλλον του οικισμού του Δάφνου και στηρίζει τις ποικίλες δράσεις των κατοίκων.
Άρδευση οικισμού Δάφνου: Ολόκληρος ο οικισμός του Δάφνου στηρίζεται στις πηγές του ποταμού Κόκκινου για την ύδρευσή του. Το δίκτυο που υπάρχει αυτή τη στιγμή έχει χρηματοδοτηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο και ελπίζουμε ότι στο άμεσο μέλλον θα υλοποιηθεί η οριστική του μορφή, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του τόπου, αλλά και στα σχέδια ανάπτυξης.
Πότισμα  κοπαδιών του χωριού: Το ποτάμι Κόκκινος στηρίζει την κτηνοτροφική παραγωγή του Δάφνου, που είναι μία από τις κύριες δραστηριότητες των κατοίκων. Από αυτό δηλαδή ποτίζονται περίπου 3.500 αιγοπρόβατα και 300 βοοειδή, τα οποία είναι δηλωμένα στον Δήμο Δωρίδος και πληρώνουν δικαίωμα βοσκής, όπως επίσης και φορολογούνται. Τα ζώα αυτά αποτελούν την  πραγματική παραγωγή σε γάλα και κρέας του τόπου μας.
Άρδευση χωραφιών Δάφνου (βιολογικές καλλιέργειες): Το ποτάμι Κόκκινος στηρίζει την άρδευση των χωραφιών του Δάφνου, όπου παράγονται διάφορα κηπευτικά και πολλά φρούτα. Ανάμεσα σ’ αυτά υπάρχουν δέντρα σπάνιας βιοποικιλότητας και μακροζωίας, όπως νταουσανιές (δηλαδή δαμασκηνιές), ειδικότερα μια σπάνια ποικιλία λευκών αχλαδωτών δαμάσκηνων, αλλά επίσης και κερασιές, βυσσινιές, μηλιές και  καρυδιές. Επισημαίνουμε εδώ ότι όλα τα προαναφερθέντα χωράφια του Δάφνου λιπαίνονται αποκλειστικά με κοπριά από τα τοπικά κοπάδια, επομένως όλες οι καλλιέργειες είναι βιολογικές.
Το ποτάμι ως χώρος αναψυχής και άθλησης: Η ευρύτερη περιοχή, που βρίσκεται κάτω από την εκκλησία της Παναγίας και το νεκροταφείο, αποτελεί κατεξοχήν χώρο άθλησης και αναψυχής για τους κατοίκους του χωριού μας, αλλά και τον κύριο πόλο έλξης για τους επισκέπτες που έρχονται να το γνωρίσουν. Η περιοχή αυτή προσφέρει ένα εξαιρετικό δείγμα φυσικής ομορφιάς, αφού οι βράχοι και η βλάστηση που βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία μεταξύ τους, είναι αποτέλεσμα φυσικών διεργασιών που έχουν διαρκέσει πολλές εκατοντάδες χρόνων.
Ανάπτυξη μελλοντικών βιολογικών καλλιεργειών με άρδευση: Πολλοί από τους μόνιμους κατοίκους του οικισμού του Δάφνου, καθώς και αρκετοί από εκείνους που επιστρέφουν σε τακτά χρονικά διαστήματα, σχεδιάζουμε να αναπτύξουμε βιολογικές καλλιέργειες σύμφωνες με τις δυνατότητες της περιοχής. Οι καλλιέργειες αυτές θα απαιτήσουν άρδευση, την οποία σκεπτόμαστε να οργανώσουμε με μικρά κανάλια που θα ξεκινούν από το ποτάμι. Στο άμεσο μέλλον το νερό του ποταμού θα χρησιμοποιηθεί στο σύνολό του.
Πολιτιστική κληρονομιά. Οι δύο νερόμυλοι: Στην περιοχή όπου σχεδιάζεται να πραγματοποιηθεί το υδροηλεκτρικό έργο βρίσκονται δύο πετρόκτιστοι νερόμυλοι, ο ένας από τους οποίους έχει ήδη παραχωρηθεί από τον ιδιοκτήτη του στον Δήμο και με χρήματα των Δαφναίων έχει ήδη εν μέρει ανακαινιστεί. Σκοπός του έργου αυτού είναι η πλήρης αποκατάσταση του νερόμυλου, έτσι ώστε να λειτουργήσει ως υπόδειγμα βιολογικού νερόμυλου, που θα συνοδεύεται από την μορφωτική εκδοχή του έργου, δηλαδή μουσείο νερού αντίστοιχο με εκείνο που έχει ήδη λειτουργήσει στην Δημητσάνα. Το φυσικό τοπίο και οι συνθήκες επιτρέπουν αντίστοιχο προγραμματισμό. Ο δεύτερος νερόμυλος βρίσκεται σε 350 μέτρα απόσταση από τον πρώτο, πράγμα που σημαίνει ότι επίσης είναι τοποθετημένος στην περιοχή όπου προβλέπεται να δημιουργηθεί το υδροηλεκτρικό έργο.  Συμπληρωματικά στα προηγούμενα θα πρέπει εδώ να αναφερθεί ότι με έξοδα των κατοίκων και της Ένωσης Δαφναίων έχει κατασκευαστεί πέτρινο μονοπάτι με ξύλινα κιγκλιδώματα, το οποίο οδηγεί στον χώρο αναψυχής του ποταμού.
Ανάπτυξη δικτύου πετρόκτιστων μονοπατιών στην περιφέρεια του ποταμού Κόκκινου: Οι κάτοικοι του Δάφνου, που έχουν την ιδιοκτησία των χωραφιών (αναβαθμοί – ζαγάδες), που βρίσκονται και στις δύο πλευρές του ποταμού, σκεπτόμαστε να επεκτείνουμε και να αναδείξουμε τα πετρόκτιστα παραδοσιακά  μονοπάτια, έτσι ώστε να επιτύχουμε την εύκολη πρόσβαση για όλους και την εκ νέου ενοποίηση του χώρου.
Φόβοι για την επίδραση του έργου στο μικρο-κλίμα της περιοχής: Η εκτροπή μεγάλου τμήματος των υδάτων σε αγωγό  θα προκαλέσει την ξηρασία για διάστημα 2.500 περίπου μέτρων με πολύ βαριές επιπτώσεις για την παραποτάμια χλωρίδα και πανίδα, καθώς και για την μορφολογία του εδάφους. Πιστεύουμε ότι η παρέμβαση αυτή μπορεί να μετατρέψει ριζικά το όλο μικρο-κλίμα της περιοχής μας. Βασική ανησυχία επίσης είναι ο κίνδυνος κατολίσθησης του χώρου του νεκροταφείου και της εκκλησίας.  
Για όλα τα παραπάνω, και μετά από διεξοδική συζήτηση, αποφασίσαμε ομόφωνα να αρνηθούμε την πραγματοποίηση του έργου και να εξουσιοδοτήσουμε τον εκπρόσωπο του Τοπικού Διαμερίσματος Δάφνου κ. Αθανάσιο Διαμαντή να μεταφέρει την απόφασή μας στον Δήμο Δωρίδας και τους ενδιαφερόμενους για το έργο. Με κοινή απαίτηση και προς επιβεβαίωση των προηγουμένων αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε τις υπογραφές μας, ώστε να γίνει σαφής και να είναι αποδεδειγμένη η άρνησή μας.
Για την Λαϊκή Συνέλευση:

   Η πρακτικογράφος                Για το Τ.Δ. Δάφνου
                                                  Ο  Εκπρόσωπος
Βασιλική Κοντογιάννη          Αθανάσιος  Διαμαντής


13/9/12

Ή μας δουλεύουν άγρια ή θέλουν να μας αποτρελάνουν;

Το σίγουρο είναι  πως στο άμεσο μέλλον θα μας πούνε και ..."μακάκες"!
Λιγότερη ... λιτότητα συνιστά το ΔΝΤ στην Πορτογαλία!
Να μην υιοθετήσει υπερβολικά μέτρα λιτότητας προειδοποίησε την πορτογαλική κυβέρνηση το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο! Παράλληλα συμβούλευσε την κυβέρνηση της χώρας  να προβεί σε μεταρρυθμίσεις για να βελτιώσει την παραγωγικότητα. 
Αν γίνονται μόνον περικοπές στον προϋπολογισμό, «η οικονομία δεν θα επιβιώσει», δήλωσε ο Αμπέμπε Σελασιέ, επικεφαλής αντιπροσωπείας του ΔΝΤ που επισκέφθηκε πρόσφατα τη Λισαβόνα, στα πλαίσια των ελέγχων της Τρόικας για την εξέλιξη του προγράμματος "βοήθειας" προς την Χώρα. 
Η τρόικα, η οποία ολοκλήρωσε την περασμένη Τρίτη την πέμπτη επίσκεψή της, συνέστησε να χαλαρώσουν οι στόχοι της Πορτογαλίας για τη μείωση του δημοσιονομικού ελλείμματός της. Έτσι θα ...επιτραπεί για φέτος στη Λισαβόνα ένα έλλειμμα 5% επί του ΑΕΠ της και για το 2013 4,5% , ενώ προηγουμένως είχαν συμφωνηθεί όρια 4,5% και 3% αντιστοίχως. Η Πορτογαλία θα πρέπει στη συνέχεια να μειώσει το έλλειμμά της στο 2,5% το 2014, αν η σύσταση εγκριθεί από τους υπουργούς Οικονομικών της ευρωζώνης και το συμβούλιο του ΔΝΤ. 
Οι στόχοι χαλάρωσαν ώστε να αποφευχθεί μια «υπερβολική ένταση» στην οικονομία, δήλωσε ο Σελασιέ, κάτι άλλωστε που αποδεικνύεται μέρα με τη μέρα στην Ελλάδα.
Ο ίδιος μάλιστα αρνήθηκε πως η τρόικα πίεσε την Πορτογαλία να μειώσει τις ασφαλιστικές εισφορές των εργοδοτών και να αυξήσει αυτές των εργαζομένων, αν και χαρακτήρισε το μέτρο «λογικό». Το μέτρο, το οποίο ισοδυναμεί με μισθολογική μείωση για τους εργαζομένους, δέχθηκε εκτεταμένες επικρίσεις στην Πορτογαλία όταν ανακοινώθηκε την περασμένη εβδομάδα. 
«Η επίλυση του προβλήματος της ανταγωνιστικότητας μειώνοντας απλώς τους μισθούς δεν θα φέρει αποτελέσματα», δήλωσε ο Σελασιέ. 
Εκτός από τη μείωση των δαπανών, «είναι επίτακτική ανάγκη να έχουμε επίσης μεταρρυθμίσεις που να βελτιώνουν την παραγωγικότητα», δήλωσε ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ. 
Η Πορτογαλία ήταν από τους πιο υπάκουους μαθητές της Τρόικας, που της χορήγησαν το 2011 στήριξη ύψους 78 δισεκ. ευρώ. Η Λισαβόνα έχει μειώσει τις δαπάνες ακόμη περισσότερο απ' ό,τι της είχαν ζητήσει οι δανειστές της. Οι πολιτικές λιτότητας, σε συνδυασμό με την ύφεση και την ανεργία που υπερβαίνει το 15%, βυθίζουν στη φτώχεια ολοένα και περισσότερους Πορτογάλους. Και έτσι τώρα το ΔΝΤ ανακαλύπτει ότι το ...πρόγραμμα της τρόικας δεν αποδίδει!!!

Η Ελλάδα θα χρειαστεί και τρίτο πακέτο "διάσωσης"!


Την άποψη ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί περαιτέρω "βοήθεια" προκειμένου να καλύψει το χρηματοδοτικό κενό που αντιμετωπίζει, είτε με τη μορφή ενός τρίτου πακέτου "βοήθειας" είτε με τη μορφή ενός νέου «κουρέματος» του δημόσιου χρέους με τη συμμετοχή του επίσημου τομέα, εξέφρασε ο Θάνος Κατσάμπας, αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και εκπρόσωπος της Ελλάδας στο διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα, ο κ. Κατσάμπας είναι βετεράνος του ΔΝΤ με εμπειρία στα προγράμματα του Ταμείου σε Ευρώπη, Ασία, Λατινική Αμερική και Μέση Ανατολή. Στο σημερινό του πόστο, έχει γνώση των συνεχών διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην Αθήνα και την τρόικα.
«Η Ελλάδα θα χρειαστεί περαιτέρω χρηματοδότηση, που μπορεί να πάρει τη μορφή είτε συμμετοχής του επίσημου τομέα είτε επιπλέον δανείων, ελπίζω με ευνοϊκότερους όρους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσάμπας, παραδεχόμενος ωστόσο πως ενδεχόμενο νέο «κούρεμα» με τη υπαγωγή ομολόγων που κατέχουν επίσημοι φορείς της Ευρώπης είναι δύσκολο καθώς «θέτει ένα πιθανό προηγούμενο για άλλους δανειζόμενους, που φυσικά οι χώρες της ευρωζώνης και η ΕΚΤ προτιμούν να αποφύγουν». Σημείωσε μάλιστα ότι σε περίπτωση που η χώρα μας όντως λάβει νέα "υποστήριξη" τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα υποχρεωθούν να συγκεντρώσουν τα απαραίτητα κεφάλαια δίχως τη συνεισφορά του ΔΝΤ. «Τυχόν επιμήκυνση της αποπληρωμής των δανείων που έχει εκταμιεύσει το ΔΝΤ είναι αδύνατη καθώς όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις των δανείων του Ταμείου προς όλες τις χώρες δεν είναι μη διαπραγματεύσιμοι», τόνισε ο κ. Κατσάμπας.
Παράλληλα, ο αξιωματούχος του ΔΝΤ στάθηκε στην αδυναμία της Ελλάδας να εφαρμόσει τα όσα έχουν συμφωνηθεί, υπογραμμίζοντας πως σύμφωνα με εκτίμηση της κυβέρνησης συνεργασίας υπό τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο «μονάχα το 22% των δεσμεύσεων που έγιναν υπό το πρόγραμμα της τρόικα εφαρμόσθηκε» κατά το 2011. Ως συνέπεια αυτού, ο δημόσιος τομέας πρέπει να συρρικνωθεί, συμπλήρωσε ο αξιωματούχος του Ταμείου. Τέλος, ο αξιωματούχος του ΔΝΤ αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ, αποκαλώντας αυτό το ενδεχόμενο «μία ανεπιθύμητη εξέλιξη».


Τραγελαφικές καταστάσεις που θυμίζουν μπανανία!

Αποσύρεται... αλλά ισχύει η ντροπολογία συμβιβασμού με τη Siemens!

Ως περιττή απέσυρε η κυβέρνηση τη ρύθμιση που αφορούσε στον εξωδικαστικό συμβιβασμό του ελληνικού Δημοσίου με τη Siemens
Το ενδεχόμενο πρόκλησης σοβαρών ενδοκυβερνητικών τριγμών ή ακόμη και ρήξεων στην κοινοβουλευτική εμπιστοσύνη του τρικομματικού Κυβερνητικού Συνασπισμού, οδήγησε τελικά το Υπουργείο Οικονομικών να αποσύρει την ρύθμιση που αφορούσε στον εξωδικαστικό συμβιβασμό μεταξύ ελληνικού δημοσίου και SiemensΟ αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας υποστήριξε ότι η ρύθμιση αποσύρεται ως περιττή, και δεν χρειάζεται επικύρωση και νομιμοποίηση από την Ελληνική Βουλή!!! Σημειώνεται πάντως ότι η συμφωνία του ελληνικού Δημοσίου με την γερμανική εταιρεία παραμένει νομικά σε ισχύ.

12/9/12

Δεξιό Κράτος και Ακροδεξιό Παρακράτος!

Ο βομβιστής Μιχαλολιάκος "συλλαμβάνεται" από την Αστυνομία και καταλήγει υπάλληλος στην ΚΥΠ!
Νέα 14-3-1978.

Μακεδονία 15-3-1978
Την διετία 1977-78 ένα μπαράζ βομβιστικών επιθέσεων εξαπολύεται στην Αθήνα εναντίον στόχων της Αριστεράς. Στα τέλη Ιουλίου του 1978 συλλαμβάνεται μια ομάδα 9 ακροδεξιών ως υπεύθυνη των δολοφονικών ενεργειών. Ανάμεσα στους συλληφθέντες ο Νίκος Μιχαλολιάκος. 
Οι βομβιστικές επιθέσεις δεν περιορίζονταν στα γραφεία του ΚΚΕ και του ΚΚΕ εσ. Βόμβα είχε τοποθετηθεί και στον κινηματογράφο "Έλλη" στην Ακαδημίας κατά την προβολή σοβιετικής ταινίας, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό πολλών θεατών, δυο από τους οποίους έμειναν ανάπηροι. Όλα τα στοιχεία έδειχναν ότι ο Μιχαλολιάκος ήταν άμεσα εμπλεκόμενος.  Κι όμως λίγο αργότερα ο Μιχαλολιάκος βρίσκεται έμμισθος υπάλληλος στην ΚΥΠ!... 

Ριζοσπάστης 1-8-1978
Μακεδονία 1-8-1978

Ριζοσπάστης 2-8-1978

Η ντομάτα σώζει!


Της Λώρη Κέζα.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Βήμα".
Ο Ανδρέας Παπανδρέου είχε απέναντι στους ψηφοφόρους του την τρυφερότητα που δείχνουν οι γονείς όταν βάζουν τα παιδιά τους για ύπνο. Αν λοιπόν κάποιοι υπόσχονται «θα σου κατεβάσω ένα αστεράκι από τον ουρανό να το έχεις για πορτατίφ», με την ίδια πειστικότητα, την ίδια αγάπη ο ηγέτης έταζε μεγάλα έργα. Το 1983 υποσχέθηκε στον θεσσαλικό κάμπο να τους κατεβάσει όχι ένα αστεράκι αλλά ένα ποταμάκι να τους ποτίζει. Κάπως έτσι ξεκίνησε η περιπέτεια του Αχελώου τον οποίο εδώ και 30 χρόνια επιχειρούν να εκτρέψουν όλες οι κυβερνήσεις.
Η τελευταία φάση για την εκτέλεση του έργου ξεκίνησε το 2006 από τον μπετατζή κ. Γ. Σουφλιά ο οποίος με νομοθετική ρύθμιση προσπάθησε να παρακάμψει πέντε αποφάσεις  του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου. Χθες το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάνθηκε ότι το φαραωνικό έργο παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία για το περιβάλλον. Πάπαλα λοιπόν η μεταφορά των υδάτων…
Η υπόσχεση για το ποταμάκι είχε τρία αποτελέσματα. Πετάχτηκαν λεφτά, καταστράφηκε το περιβάλλον και δημιουργήθηκε κακή αγροτική νοοτροπία. Τα χρήματα που δαπανήθηκαν υπολογίζονται στα 3 δισ. ευρώ, από το 1992 κι εντεύθεν. Στον αντίποδα, θα πουν οι υποστηρικτές του έργου, υπήρξε ανάπτυξη. Δούλεψαν φουλ οι εργολάβοι, δημιούργησαν θέσεις εργασίας, αγόρασαν τόνους  τσιμέντου και χάλυβα ενισχύοντας τα αντίστοιχα εργοστάσια, που με τη σειρά τους απασχολούσαν εργάτες και πάει λέγοντας.
Αυτά είναι ωραία να τα διαβάζει κανείς σε πινακάκια όπου η ανάπτυξη περιγράφεται μέσα από αριθμούς. Η επίσκεψη από κοντά είναι αποκαρδιωτική. Δεν μπορεί μέσα στην εκθαμβωτική, παρθένα φύση να χτίζεται σήραγγα 17 χιλιομέτρων. Να γινόταν μόνο για την ηλεκτρική ενέργεια, με τη μορφή φραγμάτων, θα ήταν ίσως αποδεκτό. Αλλά να καταστρέφεται ένα τμήμα της χώρας για να πάει το νερό από τη μια μεριά στην άλλη, για πολιτικές σκοπιμότητες, είναι πραγματικά θλιβερό.
Όταν ο Ανδρέας Παπανδρέου έταζε τον ουρανό με τ’ άστρα και τα νερά με φράγματα είχε κάτι στο μυαλό του. Ο αγρότης πρώτα έπρεπε να βρει έτοιμο εισόδημα, από τις επιδοτήσεις, και κατόπιν να ασχοληθεί με τη γη και το προϊόν. Η Ευρώπη πλήρωνε για βαμβάκι οπότε τι σημασία είχε αν επρόκειτο για υδρόφιλη καλλιέργεια σε άνυδρη περιοχή; Ευτυχώς δεν τους ενθάρρυνε να φυτέψουν ρύζια, να μεταφέρει νερό απ’ το Δούναβη.
Με την προσμονή των νερών Αχελώου, δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι το νερό είναι εύκολο να ευρεθεί και μπορούμε να το πετάμε. Επί δεκαετίες χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι ποτίσματος που σπαταλούσαν ως και το 70% της ποσότητας που κατανάλωναν οι αγρότες. Το κλασικό είναι μια επίγεια ποτίστρα, στριφογυριστή, που όταν φυσήξει λίγο το νερό πέφτει στο δρόμο.
Ευτυχώς αυτές οι αντιλήψεις έχουν αρχίσει να υποκαθίστανται από πιο υγιείς. Οι νέοι αγρότες ψάχνονται, μορφώνονται και είναι ανοιχτοί σε νέες προτάσεις. Υπάρχουν νέες προτάσεις και μάλιστα δημιουργούν αισιοδοξία.
Ομάδα γεωπόνων από τη Θεσσαλία και το οικείο πανεπιστήμιο προτείνει την αύξηση των εκτάσεων με κηπευτικά, μεγαλύτερο μερίδιο στην κτηνοτροφία και εισαγωγή ενεργειακών καλλιεργειών. Δημιουργούνται έτσι 50.000 θέσεις εργασίας με εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα. Εξηγούσε ο καθηγητής κ. Θ. Γέμπτος ότι αν μια μεγάλη καλλιέργεια δίνει σήμερα εισόδημα των 60 έως 200 ευρώ το στρέμμα, μια καλλιέργεια λαχανικών ή οπωροφόρων δένδρων δίνει από 1000 έως 4000.
Πώς μεταφράζεται αυτό σε νούμερα για τη Θεσσαλία: αν αλλάξει το 20% των εκτάσεων από μεγάλη καλλιέργεια σε οπωροκηπευτικά θα αύξανε το ακαθάριστο εισόδημα των παραγωγών κατά 1 δις. ευρώ το χρόνο, σχεδόν το μισό του συνόλου των επιδοτήσεων που εισπράττουν οι αγρότες όλης της χώρας. Η ντομάτα λοιπόν πρέπει να αντιμετωπιστεί με σεβασμό γιατί θα σώσει την οικονομία. Ας μην την πετάμε στα μούτρα κάθε πολιτικάντη,...δεν της αξίζει.



Επιμήκυνση του Μαρτυρίου για τον Πορτογαλικό Λαό...


Οι δανειστές της Πορτογαλίας "συμφώνησαν" στην αναθεώρηση των στόχων του Πορτογαλικού Προγράμματος για το έλλειμμα και το χρέος, και στην επιμήκυνσή του για ένα έτος, καθώς εκ των πραγμάτων το Πρόγραμμα "δεν έβγαινε"... 
Ο υπουργός Οικονομικών της Πορτογαλίας, Vitor Gaspar, ανακοίνωσε ότι η Πορτογαλική κυβέρνηση κατέληξε σε "συμφωνία" με την τρόικα ώστε να αναθεωρήσει τους αρχικούς στόχους του Οικονομικού Προγράμματος της χώρας σχετικά με το έλλειμμα και το χρέος. Ο Πορτογάλος υπουργός Οικονομικών ανακοίνωσε ότι ο στόχος για έλλειμμα 3% το 2013 θα επιτευχθεί τελικά το 2014. Παράλληλα, ανέφερε ότι το έλλειμμα του 2012 θα διαμορφωθεί στο 5%, έναντι στόχου για 4,5%. 
Ο υπουργός Οικονομικών της Πορτογαλίας σημείωσε ότι η μεγάλη ανεργία και η ύφεση δυσχεραίνουν την επίτευξη των στόχων του προϋπολογισμού, επανέλαβε ωστόσο ότι η κυβέρνηση θα προωθήσει με αποφασιστικότητα της διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, που έχει συμφωνήσει με την τρόικα. Σημειώνεται πως λίγα 24ώρα νωρίτερα ο πρωθυπουργός της Πορτογαλίας Πέντρο Κοέλιο ανακοίνωσε πως θα αυξηθούν οι ασφαλιστικές εισφορές των μισθωτών του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα και ταυτόχρονα θα μειωθούν οι εργοδοτικές εισφορές!!! Ο υπουργός Οικονομικών διευκρίνισε επίσης ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει τη λήψη και επιπρόσθετων μέτρων δημοσιονομικής σταθερότητας.  «Ο στόχος αυτής της αλλαγής είναι η προσαρμογή του προγράμματος σε μια διαφορετική εξωτερική και εγχώρια πραγματικότητα από αυτή που αρχικά αναμέναμε» πρόσθεσε ο Gaspar.
Όπως σημείωσε ο Πορτογάλος υπουργός Οικονομικών, η ύφεση το 2013 προβλέπεται να είναι βαθύτερη από ό,τι αναμενόταν. Η κυβέρνηση αναθεώρησε προς τα κάτω τους στόχους της για ανάπτυξη ενώ ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι «η ύφεση για την επόμενη χρονιά θα είναι μεγαλύτερη από την αναμενόμενη». Παράλληλα, το ΑΕΠ θα πέσει 1% το 2013. Η κυβερνητική πρόβλεψη για ύφεση περίπου στο 3% διατηρείται ενώ προβλέπει ότι η ανεργία θα ανέλθει στο 15,5% και την επόμενη χρονιά στο 16%. Η τρόικα τελικά αποδέχθηκε μια καταρχήν πρώτη αναθεώρηση των δημοσιονομικών στόχων μετά την παραδοχή ότι οι στόχοι αυτοί ήταν αδύνατον τελικά να επιτευχθούν! 

11/9/12

Δικαιοσύνη για τον Αχελώο!


Σήμερα, το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) απάντησε στα 14 προδικαστικά ερωτήματα που του τέθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) για την υπόθεση της εκτροπής του Αχελώου. Η απόφαση αυτή είναι καθοριστική για την έκβαση της απόφασης ενώπιον του ΣτΕ.
Όπως προκύπτει από την απόφαση του ΔΕΕ, η εκτροπή, με τον τρόπο που σχεδιάσθηκε και εγκρίθηκε από τη Βουλή των Ελλήνων το 2006, παραβιάζει την ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία. Το σχέδιο εκτροπής, το οποίο εγκρίθηκε με νόμο που ψηφίστηκε από τη Βουλή το 2006 (ν. 3481/2006), βασιζόταν σε ανεπαρκή και ανεπίκαιρα στοιχεία και αγνοούσε τις ελάχιστες νομικές απαιτήσεις για τη διαχείριση των υδάτων. Το ΔΕΕ έκρινε επίσης ότι είναι ανεπίτρεπτη η περιβαλλοντική μελέτη του έργου, καθώς στηριζόταν σε ανεπίκαιρα και αναξιόπιστα στοιχεία για τις συντελούμενες επεμβάσεις σε περιοχές Natura 2000 και για τον σκοπό του έργου, δηλαδή την άρδευση του θεσσαλικού κάμπου.
Έτσι, η πρόχειρη μεθόδευση του τότε αρμόδιου Υπουργού Γ. Σουφλιά -με τροπολογία της τελευταίας στιγμής- αποδοκιμάζεται, ενώ καταδεικνύεται ο ψευδεπίγραφος χαρακτήρας των εγκριθέντων, με τον νόμο του, σχεδίων διαχείρισης των ποταμών Πηνειού και Αχελώου.
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις WWF Ελλάς, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία, Δίκτυο Μεσόγειος SOS και Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, κατά τη γνώμη των οποίων πρέπει ο νόμος που εγκρίνει την εκτροπή του Αχελώου να απορριφθεί από το ΣτΕ, δίνουν από το 1992 συνεπή αγώνα εναντίον αυτού του καταστροφικού έργου. Μέχρι σήμερα, σε δικαστικό επίπεδο, ο αγώνας αυτός έχει ως αποτέλεσμα 5 ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Έχει επίσης φέρει στο προσκήνιο τον παραλογισμό του παρωχημένου αναπτυξιακού μοντέλου των φαραωνικών έργων. Η έκτη δίκη που εκκρεμεί στο ΣτΕ είναι η πλέον κρίσιμη, καθώς εξετάζει την ακύρωση απαράδεκτης νομοθετικής ρύθμισης που ψήφισε η Βουλή το 2006, ώστε να παρακάμψει όλες τις προηγούμενες ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ.
Η εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία για την εθνική οικονομία και για την ελληνική κοινωνία καθιστά αδικαιολόγητο αυτό το πανάκριβο για τον κρατικό προϋπολογισμό έργο, καθώς η ΕΕ έχει απορρίψει εδώ και χρόνια την προοπτική χρηματοδότησής του από κοινοτικούς πόρους. Καθιστά επίσης απαράδεκτη τη συνέχιση ενός ξεπερασμένου πολιτικού λαϊκισμού και της σπάταλης πελατειακής λογικής, αποτελώντας αντιθέτως αφορμή για ουσιαστική πρόοδο και εκσυγχρονισμό σε όλους τους τομείς. Η εκτροπή του Αχελώου αποτελεί αναπτυξιακό αναχρονισμό που πρέπει επιτέλους να εκλείψει!

Πηγή: WWF

Ρατσιστικό νεοναζιστικό αμόκ!


Ακροδεξιοί χτύπησαν Ελληνα επειδή μπήκε σε κουρείο Πακιστανού!
Τρόμος στη Μεταμόρφωση. Αυτή τη φορά τα "τάγματα εφόδου", της "Χρυσής Αυγής", προχώρησαν ένα βήμα παραπέρα, φέρνοντας στο νου σκηνές από τη Γερμανία του μεσοπολέμου, όταν οι χιτλερικοί "πρόγονοί" τους απαγόρευαν στους Γερμανούς να μπαίνουν στα καταστήματα των Εβραίων, και κατόπιν τα "σημάδευαν" και τα κατέστρεφαν. Οι νεοναζί επιτέθηκαν το βράδυ της Δευτέρας σε κουρείο που διατηρεί Πακιστανός στην οδό Γκινοσάτη 47, τον οποίο είχαν μάλιστα ...προειδοποιήσει (!!!) να κλείσει το μαγαζί του και μαχαίρωσαν τον Έλληνα πελάτη του, έναν 41χρονο οδηγό ταξί, που τόλμησε να κουρευτεί σε ένα τέτοιο μαγαζί και να υπερασπιστεί τον ιδιοκτήτη του!
Μάλιστα σε αυτή την περίπτωση, όπως έχει συμβεί και άλλες φορές κατά το πρόσφατο παρελθόν, το απόσπασμα, όπως αναφέρουν μάρτυρες, δεν έφερε τις μαύρες μπλούζες και τα διακριτικά της Χρυσής Αυγής και δεν αποκλείεται να αποτελούνταν από άλλη ακροδεξιά ομάδα, η οποία ενεργοποιήθηκε μετά τις επιθέσεις των ομάδων του κ. Μιχαλολιάκου, διεκδικώντας μερίδιο στην... τήρηση της τάξης. Το ενδεχόμενο αυτό, όπως είναι φυσικό, ανησυχεί ακόμη περισσότερο τις αρχές, καθώς μάλιστα η Χρυσή Αυγή αυτή τη φορά δεν έχει εκδώσει καμιά ανακοίνωση για να υπερασπιστεί την ενέργεια. 
Αρχικά η Αστυνομία μιλούσε για δύο δράστες, αλλά όπως διαπιστώθηκε στη συνέχεια στην ομάδα κρούσης υπήρχαν και άλλα άτομα που περίμεναν έξω από το μαγαζί. Δύο από αυτούς εισέβαλλαν στο κουρείο απειλώντας τον Πακιστανό ιδιοκτήτη, γιατί δεν είχε ακούσει την προειδοποίησή τους «να τα μαζέψει και να φύγει από τη γειτονιά», ενώ χτύπησαν και τον Έλληνα πελάτη, ο οποίος πήγε να κουρευτεί σε αλλοδαπό και έκανε και δεύτερο λάθος, επιχείρησε να υπερασπιστεί τον κατατρομαγμένο κουρέα. 
Στο τέλος οι δράστες περιέλουσαν με εύφλεκτο υγρό το κατάστημα βάζοντας φωτιά στα έπιπλα του κουρείου, ενώ βγαίνοντας άρχισαν μαζί με τους συνεργούς τους να πετούν πέτρες προς την είσοδο για να μην μπορέσουν να βγουν έξω ο κουρέας, ο πελάτης του και ένας ακόμη Πακιστανός, φίλος του ιδιοκτήτη, που βρισκόταν εκείνη την ώρα στο κουρείο. 
Ο 41χρονος πελάτης, χτυπημένος και τραυματισμένος με αιχμηρό αντικείμενο στη δεξιά ωμοπλάτη μεταφέρθηκε στο Λαϊκό Νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες. Οι γιατροί περιποιήθηκαν την πληγή του, ενώ διαπίστωσαν και θλαστικά τραύματα στο σώμα του. 
Απόσπασμα ακροδεξιάς ομάδας, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε περάσει για πρώτη φορά από το κουρείο την περασμένη εβδομάδα και είχε απειλήσει τον ιδιοκτήτη του ότι αν δεν έκλεινε το κατάστημα θα είχε αντίποινα. Οταν μπήκαν ξανά χθες το βράδυ στο κουρείο, φωνάζοντας και βρίζοντας, ρώτησαν τον ιδιοκτήτη γιατί δεν είχε ακόμα κλείσει το κουρείο. Τα θύματα έχουν ήδη δώσει καταθέσεις στην Ασφάλεια Αττικής, που αναζητεί τους δράστες, ενώ το κουρείο παραμένει κλειστό, καθώς ο ιδιοκτήτης του, που προσπαθούσε να στήσει τη ζωή του στην Ελλάδα, φοβάται πλέον για τη ζωή του. 
Την ίδια ακριβώς ώρα δυο Έλληνες μετανάστες στην Bεστφαλία, 35 και 51 ετών, έπεσαν θύματα ρατσιστικής βίας από νεαρούς Γερμανούς νεοναζί.
Σύμφωνα με μαρτυρίες οι δύο Έλληνες μετανάστες πουλούσαν εφημερίδες στους δρόμους της πόλης όταν περικυκλώθηκαν από ομάδα νεαρών ακροδεξιών οι οποίοι τους ζήτησαν να τους δείξουν αν έχουν άδεια να πουλάνε εφημερίδες. Η ομάδα των νεαρών μελών του κόμματος NDP στη συνέχεια ξυλοκόπησε τους δύο Έλληνες κατηγορώντας τους πως πούλαγαν παράνομα εφημερίδες προκαλώντας νέες ανησυχίες στην κοινότητα των μεταναστών μιάς και το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν τα κρούσματα ρατσιστικών επιθέσεων από νεοναζί!

10/9/12

«Να εξυγιάνουμε την Ελλάδα σαν μια θυγατρική»

Για «ειδική οικονομική ζώνη» έκανε λόγο ο πρόεδρος των Γερμανών βιομηχάνων Χανς-Πέτερ Κάιτελ!

Ότι η Ελλάδα δεν πρέπει να αφεθεί να πέσει αλλά αντίθετα, να εξυγιανθεί όπως θα έκανε ο ίδιος «ως επιχειρηματίας με μία θυγατρική» , τονίζει σε συνέντευξή του στο περιοδικό Der Spiegel ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανών Βιομηχάνων κ. Χανς-Πέτερ Κάιτελ. 
Παράλληλα απευθύνει έκκληση προς την Ένωση να δοθεί κάθε δυνατή βοήθεια προς την Χώρα μας, προκειμένου να «διασωθεί από την οικονομική καταστροφή όλη η Ευρώπη». Παρομοιάζει μάλιστα την ελληνική οικονομία με έναν ασθενή ο οποίος χρειάζεται μία μάσκα οξυγόνου, προκειμένου να ανασάνει:
«Όλες οι συζητήσεις περί εξόδου της Ελλάδας δεν οδηγούν πουθενά. Εγώ ως επιχειρηματίας δεν θα άφηνα τη θυγατρική εταιρεία μου που είναι σε πολύ κακή κατάσταση να πέσει, αλλά θα την εξυγίαινα. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να μετατραπεί σε ένα είδος ειδικής οικονομικής ζώνης εντός της ευρωζώνης, θωρακισμένη με την αναγκαία και επιτρεπτή οικονομική βοήθεια, αλλά και με προσωπικό από υπαλλήλους της ΕΕ. Η Ελλάδα δεν θα έπρεπε μεν να εκχωρήσει κυριαρχία, αλλά θα έπρεπε να δώσει στους βοηθούς από την ΕΕ την ευκαιρία της επί τόπου συνδιαμόρφωσης των μεταρρυθμίσεων στη χώρα. Αλλά και για ενέχυρα πρέπει να γίνουν σκέψεις. Βασικά, θα πρέπει να θέσουμε την Ελλάδα σε μια συσκευή οξυγόνωσης, για να μπορέσει η χώρα να εξυγιανθεί μακροπρόθεσμα. Προς τούτο οι Έλληνες χρειάζονται καιρό - όχι μόνο μήνες, αλλά χρόνια».

Μεταξύ άλλων ο πρόεδρος των Γερμανών βιομηχάνων, σχολίασε και την απροθυμία των ξένων επενδυτών να έλθουν στην Ελλάδα: «Ποιος να επενδύσει τώρα στην Ελλάδα; Η οικονομική και πολιτική ελίτ της Ελλάδας πρέπει να κατορθώσει να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη για επενδύσεις. Δεν μπορώ σήμερα να επενδύσω σε μία χώρα, για την οποία δεν ξέρω τι νόμισμα θα έχει αύριο. Αντιστρόφως, σ’ αυτήν την κατάσταση το κράτος δύσκολα μπορεί να ιδιωτικοποιήσει επιχειρήσεις. Η οικονομία χρειάζεται επιτέλους σαφήνεια για την περαιτέρω πορεία των πραγμάτων στην Ελλάδα».
Όσον αφορά τους κινδύνους που εγκυμονεί η Ευρωπαϊκή Κρίση για την ίδια την Γερμανία, ο πρόεδρος των Γερμανών βιομηχάνων, δηλώνει στο περιοδικό ότι δεν υπάρχουν λόγοι ανησυχίας προς το παρόν αρκεί η Γερμανική Βιομηχανία να παραμείνει παραγωγική και ανταγωνιστική στο μέλλον, πράγμα που απαιτεί και συγκεκριμένα μέτρα από Κυβερνητικής πλευράς, με κυριότερο την μείωση της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας

9/9/12

Σινοευρωπαϊκός εμπορικός πόλεμος για τα φωτοβολταϊκά!


Έρευνα για πιθανό ντάμπινγκ της Κίνας στον τομέα των ηλιακών συλλεκτών ξεκίνησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μετά από προσφυγή του ευρωπαϊκού βιομηχανικού Συνδέσμου Ηλιακής Ενέργειας ProSun.
H Κομισιόν κάνει λόγο για τη μεγαλύτερη υπόθεση "αντιντάμπινγκ" που την έχει απασχολήσει ποτέ. Σύμφωνα με την ProSun, το 2011 οι κινεζικές εταιρίες εξήγαγαν στην ΕΕ ηλιακούς συλλέκτες και σχετικά προϊόντα, συνολικής αξίας 21 δις ευρώ, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές, με στόχο να κατακτήσουν την ευρωπαϊκή αγορά και να γονατίσουν την ευρωπαϊκή βιομηχανία. Η Επιτροπή προειδοποιεί μάλιστα τώρα με την επιβολή εξισωτικών δασμών βάσει των προκαταρκτικών πορισμάτων της, μέσα σε εννέα μήνες. Ευρωπαϊκές εταιρείες με πρωτοπόρα την γερμανική SolarWorld AG, ζήτησαν από την ΕΕ να ερευνήσει ισχυρισμούς ότι οι κινεζικές εταιρείες πωλούν τα προϊόντα τους κάτω από την αγοραία αξία στην Ευρώπη- την μεγαλύτερη αγορά ηλιακής ενέργειας παγκοσμίως. Η SolarWorld πήρε παρόμοια πρωτοβουλία στις ΗΠΑ, με αποτέλεσμα η αμερικανική κυβέρνηση να επιβάλει τον Μάιο δασμούς της τάξεως 31% στις εισαγωγές ηλιακών πάνελ από την Κίνα.
Από την πλευρά της η Κίνα, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλιακών συλλεκτών διεθνώς -το 65% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής προέρχεται από την ασιατική χώρα- αντέδρασε καταρχήν με ψυχραιμία. Εάν η Ευρώπη βάλει κατά κινεζικών προϊόντων ηλιακής ενέργειας, τότε αυτό ζημιώνει όχι μόνον την Κίνα αλλά και τους ίδιους τους Ευρωπαίους και τις ανανεώσιμες πηγές διεθνώς, αναφέρει ένας εκπρόσωπος του κλάδου στην ιστοσελίδα του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου. Συμπληρώνει δε ότι η διαμάχη θα πρέπει να επιλυθεί μέσω του διαλόγου.
Εκπρόσωπος της εταιρίας Yingli, μιας από τις μεγαλύτερες κατασκευάστριες ηλιακών συλλεκτών της Κίνας συμπληρώνει: «Οι ευρωπαϊκές εταιρίες που προσέφυγαν κατά της Κίνας αποτελούν μια μειοψηφία. Έχουν τα δικά τους προβλήματα τα οποία προσπαθούν τώρα να αποδώσουν στον κινεζικό ανταγωνισμό. Το θεωρώ άδικο. Ωστόσο οι φωνές αυτές βρήκαν στήριξη στην Ευρώπη. Δεδομένης της κρίσης, εντείνεται εκεί ο προστατευτισμός».
Ενδεχόμενη επιβολή δασμών θα ήταν σύμφωνα με τον ίδιο καταστροφή όχι μόνον για τις κινεζικές εταιρίες αλλά και για τις ευρωπαϊκές, κυρίως δε τις γερμανικές που τροφοδοτούν τις κινεζικές επιχειρήσεις με πρώτες ύλες και μηχανήματα. Σημειώνεται ότι τo 2011 η βιομηχανία της Κίνας εισήγαγε από την ΕΕ εξοπλισμό και πρώτες ύλες αξίας περίπου 5,9 δις ευρώ.
Υπό αυτό το πρίσμα, όπως σημειώνουν αναλυτές, η προσφυγή αυτή δεν υποστηρίζεται από όλες τις ευρωπαϊκές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ηλιακής ενέργειας. Πολλοί εκφράζουν φόβους για έναν νέο εμπορικό πόλεμο με την Κίνα που θα μπορούσε να έχει καταστροφικές συνέπειες για το σύνολο του κλάδου και όχι μόνο.
Tο 2011 οι κινεζικές εταιρίες εξήγαγαν στην ΕΕ ηλιακούς συλλέκτες και σχετικά προϊόντα συνολικής αξίας 21 δις ευρώ!
Την ίδια ώρα το ευρωπαϊκό εμπορικό επιμελητήριο επικρίνει τον υπερβολικό κρατικό παρεμβατισμό στην κινεζική οικονομία και την ευνοϊκότερη μεταχείριση των εγχώριων επιχειρήσεων. Όπως δήλωσε στο Πεκίνο ο Γ.Γ. του επιμελητηρίου Ντιρκ Μενς: «Είμαστε υπέρ του διαλόγου για να αποφύγουμε την κλιμάκωση. Από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου υπάρχουν σαφείς υποδείξεις για τις κρατικές επιχορηγήσεις. Επιτρέπονται μόνον σε πολύ μικρό βαθμό. Όταν λοιπόν διαπιστώνουμε ότι υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός, πρέπει να μιλήσουμε. Και όταν αυτό δεν βοηθά, πρέπει να αξιοποιήσουμε τα υπάρχοντα εργαλεία».
Είναι κοινό μυστικό ότι στην Κίνα το κράτος στηρίζει σε μεγάλο βαθμό τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ηλιακής ενέργειας, μεταξύ άλλων με ιδιαίτερα ευνοϊκά δάνεια ή την παραχώρηση γης σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
Στο μεταξύ όμως η κρίση έχει χτυπήσει την πόρτα και των κινέζων κατασκευαστών. Τα χρέη της LDK Solar, για παράδειγμα, ενός από τους μεγαλύτερους καθετοποιημένους παραγωγούς φωτοβολταϊκών πλαισίων παγκοσμίως, έφτασαν τα 3,3 δις ευρώ. Η κυβέρνηση φέρεται πρόθυμη να βοηθήσει. Σε διαφορετική περίπτωση θα κινδύνευαν θέσεις εργασίας…και στη Γερμανία. Αρχές του 2012 η LDK εξαγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο της γερμανικής Sunways.
«Εάν η ΕΕ ακολουθήσει το προηγούμενο των ΗΠΑ και επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλιακά προϊόντα, η κινεζική βιομηχανία ηλιακής ενέργειας θα δεχθεί θανάσιμο πλήγμα», προειδοποίησε ο Wang Yiyu, επικεφαλής της κινεζικής Yingli Solar.
«Η έρευνα θα προκαλέσει επίσης μεγάλης κλίμακας εμπορικό πόλεμο μεταξύ Κίνας και ΕΕ, που θα στοιχίσει τεράστιες απώλειες και για τις δύο πλευρές», τονίστηκε σε ανακοίνωση 4 μεγάλων κινεζικών εταιρειών- Yingli, SunTech, Trina και Canadian Solar.
Μια πιθανή εμπορική δράση στην Ευρώπη πιθανώς θα προκαλέσει αντίποινα από την πλευρά της Κίνας, λαμβάνοντας παρόμοια μέτρα εναντίον των ευρωπαϊκών εταιρειών ηλιακής ενέργειας. Η Ευρώπη είναι ακόμα η σημαντικότερη αγορά για προϊόντα ηλιακής ενέργειας, αναλογώντας στο 74% των παγκόσμιων εγκαταστάσεων το 2011, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή βιομηχανική ένωση φωτοβολταϊκών (EPIA). 
Το 2011, το 57% όλων των ηλιακών κυττάρων παρήχθησαν στην Κίνα, με δεύτερη την Ταϊβάν (11%) και με την Γερμανία κοντά στο 7%, να έρχεται τρίτη! Η Γερμανία όμως είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλιακής ενέργειας στον κόσμο σε συνολικές εγκαταστάσεις - και ταυτόχρονα αποτελεί και τον κυριότερο εξαγωγέα εξοπλισμού και πρώτων υλών προς την Κίνα όπου κατασκευάζονται και τα περισσότερα φωτοβολταϊκά πάνελ, που κατόπιν εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση!

Και τώρα η ώρα της Ισπανίας!


Πηγές της Κομισιόν που δεν κατονομάζονται, δήλωσαν στο γερμανικό περιοδικό Spiegel ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί πιθανό να ζητήσει η Μαδρίτη μέσα στις επόμενες εβδομάδες τη στήριξη του μόνιμου μηχανισμού στήριξης, εφόσον βεβαίως o ESM περάσει προηγουμένως το σκόπελο του γερμανικού συνταγματικού δικαστηρίου, την ερχόμενη Τετάρτη. Όπως σημειώνει το Spiegel, μπορεί τα επιτόκια δανεισμού της Ισπανίας να έχουν υποχωρήσει τις τελευταίες ημέρες μετά και την απόφαση της ΕΚΤ για την αγορά ομολόγων, αυτό ωστόσο αφορά τα ομόλογα μικρής χρονικής διάρκειας. Το επιτόκιο στα 10ετή ομόλογα εξακολουθεί να κινείται στο 6 %.
Ενδεχόμενη προσφυγή στον ESM θα συνεπαγόταν ελέγχους από την ΕΕ, την ΕΚΤ αλλά και το ΔΝΤ. Ωστόσο, όπως σημειώνει το περιοδικό, οι όροι που θα συνοδεύουν τη βοήθεια δεν θα είναι τόσο σκληροί όπως στην περίπτωση της Ελλάδας, καθώς η ισπανική διοίκηση θεωρείται πολύ πιο ...αποδοτική από την Ελληνική (ή μήπως η Ισπανία θεωρείται πολύ μεγάλη χώρα για να υποστεί τις ταπεινώσεις και τους εξευτελισμούς που υπέστει η Ελλάδα;).

Σε κέντρα κράτησης οι Έλληνες που «δεν πείθουν» πως είναι τουρίστες...


Δεκάδες Έλληνες πολίτες, κάτοχοι ελληνικών (και συνεπώς και ευρωπαϊκών)  διαβατηρίων, που επισκέφθηκαν την Αυστραλία ως τουρίστες, οδηγήθηκαν σε προσωρινά κέντρα κράτησης, πριν απελαθούν με την πρώτη διαθέσιμη πτήση πίσω στην Ελλάδα.

Αυτό προκύπτει από στοιχεία που δημοσιοποιούν διεθνή μέσα ενημέρωσης, τα οποία, όμως, δεν έχουν επιβεβαιωθεί πλήρως από το αυστραλιανό υπουργείο Μετανάστευσης.
Όπως είναι γνωστό, τον τελευταίο καιρό έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των Ελλήνων που επισκέπτονται την Αυστραλία είτε ως τουρίστες, είτε ως μετανάστες, είτε ως ομογενείς (κάτοχοι αυστραλιανών διαβατηρίων) που παλιννοστούν.
Η Αυστραλία εφαρμόζει μια ιδιαίτερα αυστηρή μεταναστευτική πολιτική. Το ίδιο αυστηρή είναι και με όσους δηλώνουν ότι έρχονται στην χώρα για τουρισμό (;).
Όχι μόνο πρέπει να έχουν αεροπορικό εισιτήριο με επιστροφή αλλά και να δείχνουν ότι έχουν αρκετά χρήματα για να ζήσουν για όσο διάστημα τους χορηγείται η τουριστική βίζα.
Έτσι, όσοι δηλώνουν ότι έρχονται για τουρισμό στην Αυστραλία, αλλά, κατά την κρίση των ελεγκτών διαβατηρίων στα αεροδρόμια της χώρας «δεν πείθουν» (!!!) για τις προθέσεις τους (δεν έχουν χρήματα, διεύθυνση διαμονής ή δηλώνουν ότι θα ψάξουν για εργασία κ.λπ.), στέλνονται αμέσως πίσω στην χώρα από όπου προέρχονται. Εάν δεν υπάρχει πτήση οδηγούνται προσωρινά στα κέντρα κράτησης όπου οδηγούνται και οι λαθρομετανάστες.
Αυτή η τακτική ισχύει, φυσικά, για όλους τους επισκέπτες και όχι μόνο για τους Έλληνες. Και επειδή τελευταία, λόγω της κρίσης στην Ελλάδα, αυξήθηκε ο αριθμός Ελλήνων που θέλουν να μεταναστεύσουν στην Αυστραλία, κάποιοι επισκέπτονται τη χώρα ως τουρίστες, προκειμένου να εξετάσουν το ενδεχόμενο της μετανάστευσης.
Όμως, σε ορισμένες περιπτώσεις οι αρχές είναι ιδιαίτερα αυστηρές, καθώς κρίνουν πως δεν πρόκειται πράγματι για τουρίστες και σκοπεύουν να μείνουν παράνομα στη χώρα, με αποτέλεσμα να τους στέλνουν πίσω.
«Θύματα» αυτής της τακτικής έχουν πέσει τελευταία αρκετοί Έλληνες, οι οποίοι έκαναν σημαντικά έξοδα για να ταξιδέψουν ως την μακρινή ήπειρο, και χωρίς τελικά να μπορέσουν να δουν την Αυστραλία, καθώς συνελήφθησαν από τις αρχές στο αεροδρόμιο κατά την άφιξή τους: Κάποιοι, μάλιστα, οδηγήθηκαν και κρατήθηκαν σε κέντρα κράτησης μεταναστών (Detention Centres), πριν ...απελαθούν. Εκτιμάται πως μόνο στη Μελβούρνη οδηγήθηκαν τον τελευταίο καιρό τουλάχιστον 20 Έλληνες σε τέτοια κέντρα.

8/9/12

Θα φύγω ένα πρωί μακριά απ' τα ψέματα...


Θα φύγω ένα πρωί μακριά απ' τα ψέματα,
προτού με κλείσουν πάλι συρματοπλέγματα!
Θα αφήσω μες το χτες τους καθοδηγητές,
σε πεθαμένο κόσμο φονιάδες και ληστές!
Θα αφήσω πίσω μου κοπάδια όσους πεινούν,
με ταξικές ανάγκες που θα τους τυραννούν...

Φίλοι εσείς της ερημιάς δεν είναι κόσμος τούτος για μας,
χρόνια το αίμα ενός λαού καθρέφτης είναι τ' ουρανού!

Θα αφήσω ένα πρωί τη διαλεκτική,
θα φύγω και θ' αρχίσω δουλειά και πρακτική,
γιατί πολλοί σιωπούν και κείνοι που μιλούν,
στην ίδια τους πατρίδα σαν πρόσφυγες ρωτούν,
ποιο κόμμα το μπορεί τον ουρανό να πιει,
τη θάλασσα να κλείσει στου ανθρώπου την ψυχή.

Φίλοι εσείς της ερημιάς δεν είναι κόσμος τούτος για μας,
χρόνια το αίμα ενός λαού καθρέφτης είναι τ' ουρανού!

Θα φύγω ένα πρωί να βρω το τέρμα μου,
και δόξα άλλου κόσμου να μπει στο αίμα μου.
Το ρούχο μιας γενιάς το μαύρο ντύθηκα,
μα τώρα φεύγω μόνος όπως γεννήθηκα.
Και φεύγω δυνατός μακριά απ' τα ψέματα.

Μάνος Ελευθερίου:"Μακριά απ' τα ψέματα!"