2/9/12

Ο Ξένιος Δίας δεν μένει πια εδώ...


Του Παντελή Μπουκάλα.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Καθημερινή".
Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο, με παραμέτρους πολύ περισσότερες απ’ όσες μάς επιτρέπουν να δούμε οι ιδεολογικές ή συμφεροντολογικές παρωπίδες μας. Και μία από τις αιτίες της τωρινής οξύτητάς του είναι η στάση της πολιτείας: τα κυβερνήσαντα κόμματα, καθένα με τη σειρά του, γνώριζαν ότι μεγάλο τμήμα της ανάπτυξης των προηγούμενων χρόνων οφειλόταν στην ανασφάλιστη και πάμφθηνη εργασία που εξαναγκαστικά παρείχαν οι μετανάστες. Ως και το «θαύμα» των Ολυμπιακών, με τα έργα που εσκεμμένα αφέθηκαν για την τελευταία στιγμή ώστε να θεωρηθούν πολυτέλεια οι διαγωνισμοί, οφείλουν εν πολλοίς στους κάθε χρώματος «μαύρους» την έγκαιρη πραγματοποίησή τους.
Κάποιοι, λοιπόν, καρπώθηκαν τα κέρδη της φτηνής εργασίας και ανέβηκαν στην κοινωνική κλίμακα, σαρκάζοντας όποτε άκουγαν για φορολογική συνείδηση κ.τ.λ. Οι ωφελημένοι, είτε προύχοντες των αγροτικών περιοχών ήταν είτε εργολάβοι, βουλκανιζατεράδες, κτηνοτρόφοι ή επαγγελματίες του τουρισμού, εν αντιθέσει με τους μετανάστες, ψήφιζαν. Ηταν κομμάτι του κοινωνικού κατεστημένου, του κομματικού συστήματος, του πελατειακού κράτους. Κι έτσι έμενε στα αζήτητα η νομιμότητα που επικαλείται τώρα η κυβέρνηση (και η ΔΗΜΑΡ;). Αλλωστε, ποιος θα γηροκομούσε τους υπερήλικους συγγενείς μας; Ποιος θα έδινε ζωή σε χωριά που έσβηναν; Ποιος θα συνέβαλλε στην άμβλυνση του δημογραφικού προβλήματος; Και ποιοι θα συνέδραμαν στην υποστύλωση των υπό κατάρρευση ασφαλιστικών ταμείων.
Τα ξέρουμε όλοι όλα αυτά. Αλλά τα κρύβουμε κάτω από το χαλί της ευαισθησίας και της συνείδησής μας, αφήνοντας έξω μόνο το έγκλημα. Γιατί τώρα προέχουν άλλα. Τώρα τον τόνο τον δίνει ο φόβος, γνήσιος ή καλλιεργημένος. Τώρα η «Χρυσή Αυγή», με υμνητές του Χίτλερ στους κόλπους της, είναι στη Βουλή και δίνει τη γραμμή, αφού υπερκέρασε τον «λάιτ» ΛΑΟΣ.
Αλλά τόσος κυνισμός πού βρέθηκε; Ποιος αρρωστημένος νους-νουνός αποφάσισε γελώντας σαρκαστικά να ονομάσει «Ξένιο Δία» το πογκρόμ; Υπάρχουν πιο ταιριαστά πλάσματα για να αναστήσουν οι ελληνολάτρες ονοματοδότες μετά τον Ξενοκράτη, τον Τειρεσία, τον Καλλικράτη κ.ά. Υπάρχει ο Κέρβερος, οι Εκατόγχειρες, ο Πανόπτης Αργος. Υπήρχε, χειρότερος απ’ όλους άρα και καταλληλότερος, ο Κύκλωπας Πολύφημος, όπως θα ξέρουν όλοι όσοι κινητοποιήθηκαν για να «αποδείξουν», διαστρέφοντας και διαβάλλοντας τα παραδεδομένα, ότι ο Ξένιος Δίας προστάτευε μόνο τους Ελληνες διαφορετικών πόλεων και όχι τους εθνικά ή φυλετικά ξένους.
Στην «Οδύσσεια», λοιπόν, οι Ιθακήσιοι φτάνουν στη γη των Κυκλώπων και ο Οδυσσέας προσπέφτει στον Πολύφημο, λέγοντας (μτφρ. Δ.Ν. Μαρωνίτης): «Σεβάσου τους θεούς· είμαστε / ικέτες σου· κι ο Δίας εκδικείται και τους ικέτες και τους ξένους, / ο Ξένιος Δίας που τιμώντας τους ξένους συντροφεύει». Αν η αιγίδα του Ξενίου Διός κάλυπτε μόνο τις ελληνικές πόλεις, όπως διατείνονται οι ανασκευαστές, κανένα δικαίωμα δεν θα είχε ο γνώστης Οδυσσέας να ζητήσει από τον Κύκλωπα να σεβαστεί τον φιλόξενο αρχιθεό. Εκτός και αποφασίσουμε ότι ο αναιδής, απολίτιστος και ξενοφάγος Πολύφημος ήταν Ελληνας. Ηταν;

1/9/12

Μεγάλη φωτιά στην Υπάτη!


Μεγάλη πυρκαγιά εκδηλώθηκε πριν από λίγο κοντά στην Αμαλώτα στην περιοχή της Υπάτης. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η φωτιά έχει δυο μέτωπα και απειλεί το Καταφύγιο και  Εκτροφείο Άγριας Ζωής στην Μονή Αγάθωνος! Να σημειώσουμε ότι το εκτροφείο είναι ένα από τα λίγα στην χώρα μας που εκτρέφονται ελάφια, ζαρκάδια, αγριογούρουνα, αγριοκάτσικα, αγριοπρόβατα, φασιανοί, και πέρδικες! Στην Πυροσβεστική Υπηρεσία έχει σημάνει συναγερμός και στην περιοχή σπεύδουν ήδη ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις. Ας ελπίσουμε ότι θα αποφευχθούν τα χειρότερα- αν και με την πείρα που έχουμε για το πως λειτουργεί στις σημερινές συνθήκες ο Κρατικός Μηχανισμός δυστυχώς δεν το πιστεύουμε!

Ετοιμάζουν νέα χαράτσια για να ενισχύσουν τους Μεγαλοεργολάβους!


Μέσα σε 24 ώρες επιβεβαιωθήκαμε πλήρως ως αναφορά τις προβλέψεις μας για τα αρπακτικά στον χώρο της ενέργειας!
"Κοστολογικούς" ελέγχους σε κάθε σταθμό της ΔΕΗ και σε κάθε δραστηριότητά της, από τα ορυχεία μέχρι τη μεταφορά και εμπορία ηλεκτρικού ρεύματος, προτίθεται να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, και στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζεται να προκηρύξει ...διεθνή διαγωνισμό για την πρόσληψη "εξειδικευμένου" συμβούλου. Ήδη, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, η ΡΑΕ ξεκίνησε τη διαδικασία κατάρτισης των σχετικών τευχών δημοπράτησης, προκειμένου ο διαγωνισμός να έχει προκηρυχθεί ως το τέλος Σεπτεμβρίου.
Αντικείμενο της μελέτης θα είναι να "συγκριθούν" τα στοιχεία κόστους της ΔΕΗ με βάση τις απαιτήσεις και τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την Μνημονιακή Πολιτική που ακολουθεί η χώρα μας, καθώς όπως είχε αποκαλύψει παλαιότερη μελέτη της Booz Allen Hamilton, υπάρχουν περιθώρια μείωσης του εργατικού κόστους!
Οπότε η υποχρεωτική από το "Μνημόνιο" σύνδεση της τιμής χονδρικής με τις τιμές λιανικής, θα αυξήσει σημαντικά όλα εκείνα τα τιμολόγια που διατηρούνται χαμηλά, μεταξύ των οποίων την πλειονότητα των οικιακών, από τις πολύ χαμηλές κατηγορίες μέχρι και τις 2.000 KWh.
Στο μεταξύ, κάπου στα μέσα Οκτωβρίου ή αρχές Νοεμβρίου, η ΡΑΕ αναμένεται να έχει ολοκληρώσει την τελική πρότασή της με τις επιδιωκόμενες αλλαγές στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Ηδη, η συζήτηση έχει ξεκινήσει από τις αρχές Ιουλίου οπότε και η ΡΑΕ εξέδωσε μια σειρά προτάσεων τόσο για την αγορά χονδρικής, όσο επίσης για τις ΑΠΕ και την αγορά λιανικής. 
Υπενθυμίζουμε ότι τα πιο βασικά θέματα που βρίσκονται στο τραπέζι των προτεινόμενων αλλαγών αφορούν την πώληση της ΔΕΗ, την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (και πλέον πρακτικά μόνο των Αιολικών Πάρκων καθώς η αγορά θεωρείται κορεσμένη για τα φωτοβολταϊκά μέχρι τουλάχιστον να μπει σε εφαρμογή το περιβόητο "Πρόγραμμα Ήλιος"), καθώς και τις νέες αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ, που θα ενσωματώνουν πλέον το κόστος τόσο των ΑΠΕ, όσο και των  προς πώληση λιγνιτωρυχείων της ΔΕΗ!

31/8/12

Για να μην τρέφουμε αυταπάτες!

Καθαρά κέρδη ύψους 9,7 εκατ. ευρώ παρουσίασε στο πρώτο εξάμηνο ο όμιλος "Ελλάκτωρ", από ζημιές 24,3 εκατ. ευρώ που είχε πέρυσι το αντίστοιχο εξάμηνο. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της ίδιας της εταιρείας,  ο κλάδος των "Αιολικών Πάρκων" είναι αυτός που "ξελάσπωσε" την εταιρεία, καθώς παρουσίασε για το πρώτο εξάμηνο του 2012 καθαρά κέρδη 2,7 εκατ. ευρώ έναντι 1,6 εκατ. ευρώ πέρυσι, τα κέρδη της εμφάνισαν αύξηση δηλαδή κατά 61,9%.  Αυξημένα καθαρά κέρδη κατά 13,4% και για την "Τέρνα Ενεργειακή", για το ίδιο χρονικό διάστημα σύμφωνα με τα στοιχεία του οικονομικού τύπου. Τα έσοδα για την εταιρεία και μόνο από τον τομέα της ενέργειας, ανήλθαν στα 38,2 εκατ. ευρώ έναντι 20 εκατ. ευρώ, το α’ εξάμηνο του 2011, αυξήθηκαν δηλαδή κατά 91,2%.
Από που προήλθαν όμως αυτά τα κέρδη και μάλιστα σε συνθήκες κρίσης; Η απάντηση είναι εύκολη: Από τις επιδοτήσεις στο κόστος της αρχικής κατασκευής των αιολικών πάρκων (επιδοτήσεις που προέρχονται από τα χρήματα των φορολογούμενων) και από τις πανάκριβες εγγυημένες τιμές με τις οποίες οι εταιρείες αυτές μεταπωλούν το ρεύμα που παράγουν από τις ανεμογεννήτριές τους (όταν παράγουν ρεύμα, δηλαδή όταν φυσάει!) στον ΔΕΣΜΗΕ και δια μέσω αυτού στους τελικούς καταναλωτές, δηλαδή στους Έλληνες πολίτες! 
Κι αν κάποιος όψιμος οικολόγος μας αντιπαραβάλει ως επιχείρημα ότι οι Έλληνες πληρώνουν από το υστέρημά τους για να ...σωθεί ο Πλανήτης από την ραγδαία αύξηση του CO2, τότε θα τον προκαλέσουμε να μας δείξει μια μελέτη που να αποδεικνύει ότι οι ανεμογεννήτριες όντως μειώνουν τις εκπομπές των ρύπων που συμβάλλουν στο φαινόμενο του Θερμοκηπίου! Εξάλλου η χώρα μας είναι πλέον στις δέκα πρώτες χώρες παγκοσμίως στην ανάπτυξη των αιολικών πάρκων! Γιατί άραγε αυξήθηκαν οι εκπομπές "ρύπων άνθρακα" στην Ελλάδα, αντί να μειωθούν; 
Και σ'αυτήν την ερώτηση η απάντηση είναι εύκολη: Επειδή οι Ανεμογεννήτριες έχουν διαλείπουσα λειτουργία (σταματάνε όταν δεν φυσάει ή όταν φυσάει υπερβολικά!) διαταράσσουν την ισορροπία του ενεργειακού δικτύου: ως αποτέλεσμα χρειάζεται να υπάρχουν σε συνεχή διαθεσιμότητα ενεργειακοί σταθμοί που να βασίζονται σε συμβατικά καύσιμα (πχ λιγνίτη). Η μη σταθερή όμως λειτουργία των σταθμών αυτών, και η συνεχής αναπροσαρμογή της τροφοδοτικής τους ισχύος, έχει ως συνέπεια και την μεγαλύτερη κατανάλωση πρώτης ύλης, με τελικό αποτέλεσμα και το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους αλλά και τις αυξημένες εκπομπές ρύπων! Και έτσι και οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος αυξάνουν αλλά και το πιο ειρωνικό: περισσότερα και μεγαλύτερα είναι τα πρόστιμα που πρέπει να πληρώσει η χώρα μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση επειδή αυξάνει τις εκπομπές ρύπων άνθρακα!
Φανταστείτε τώρα τι έχει να γίνει όταν αυτές οι ίδιες εταιρείες εξαγοράσουν τους λιγνιτικούς σταθμούς της ΔΕΗ! 
Το ηλεκτρικό ρεύμα θα ακριβαίνει, οι εκπομπές CO2 θα αυξάνουν, περισσότερες ανεμογεννήτριες θα τοποθετούνται στα βουνά μας, περισσότερος λιγνίτης θα καίγεται στους θερμοηλεκτρικούς σταθμούς,  οι εκπομπές  CO2 θα αυξάνουν κι άλλο, το ηλεκτρικό ρεύμα θα αυξάνει κι άλλο, περισσότερες ανεμογεννήτριες θα τοποθετούνται στα βουνά μας, και ούτω καθεξής. Αν νομίζετε ότι αυτό είναι ένα "σενάριο" διεστραμμένων μυαλών και μόνο, τότε δεν έχετε παρά να αναρωτηθείτε πως γίνεται από τις έξι πρώτες χώρες της Ευρώπης στην Πράσινη Ανάπτυξη, οι τέσσερις να είναι ήδη χρεοκοπημένες: η Ελλάδα, η Πορτογαλία, η Ιρλανδία και η Ισπανία! Κι αν πιστεύετε πως αυτό είναι μια απλή σύμπτωση τότε λογικό είναι να νομίζετε πως και η σχέση των ανεμογεννητριών με τις δασικές πυρκαγιές, είναι και αυτή μια ακόμη απλή σύμπτωση! Μόνο που στην Επιστήμη της Στατιστικής οι συνεχείς συμπτώσεις κρύβουν μια Μαθηματική Βεβαιότητα! Και είναι απολύτως βέβαιο ότι η πολιτική της "Πράσινης Ανάπτυξης" μας οδηγεί σε οικονομική και περιβαλλοντική χρεοκοπία! Το αποδεικνύουν και οι ισολογισμοί των εταιρειών της Πράσινης Ανάπτυξης πέρα πάσης αμφιβολίας! 
Αλλά επειδή δυστυχώς, πολλοί είναι αυτοί στην χώρα μας που καταλαβαίνουν πλεόν μόνο την ...Γερμανική, ας καταγράψουμε το τελικό συμπέρασμα στα γερμανικά, μπας και το κατανοήσουν: 

Μεγάλη φωτιά στον Τέρνο!

Φωτιά τώρα στην Μεσοκώμη Δομνίστας!
Μεγάλη πυρκαγιά ξέσπασε από τις μεσημβρινές ώρες στο Παρθένο Δάσος της Μεσοκώμης Ευρυτανίας.  Παρά την κινητοποίηση πυροσβεστικών δυνάμεων από όλο το νομό Ευρυτανίας, αλλά και τους γειτονικούς νομούς της Φθιώτιδας και της Αιτωλοακαρνανίας, η φωτιά είναι ανεξέλεγκτη και καταστρέφει ένα μοναδικό παρθένο δάσος για την περιοχή μας! Η κατάσταση περιγράφεται "δύσκολη" από τους αξιωματικούς της Πυροσβεστικής, και αν δεν ελεγχθεί μέχρι της βραδυνές ώρες θα εξελιχθεί σε "τραγική"!  
Και με αφορμή και την νέα αυτή φωτιά μέσα σε λίγες ώρες στην περιοχή μας, ξαναθέτουμε το αμείλικτο ερώτημα: 

30/8/12

Ποιοι αλήτες καίνε τα Βαρδούσια;

Ένα μοναδικό οικοσύστημα παραδόθηκε στις φλόγες!
Μεγάλη πυρκαγιά εκδηλώθηκε σήμερα το μεσημέρι σε ορεινή έκταση στα Βαρδούσια, πάνω από το χωριό Κονιάκος. Στη περιοχή έφτασαν δυνάμεις της πυροσβεστικής και πολλοί κάτοικοι που δυστυχώς δεν μπορούσαν να έχουν αποτελεσματική δράση λόγω του δυσπρόσιτου της περιοχής.
Μέχρι τις απογευματινές ώρες η φωτιά είχε κάψει πολλά στρέμματα  ορεινής χορτολιβαδικής έκτασης και κινούταν στα όρια της δασικής ζώνης! Ένα πυροσβεστικό αεροπλάνο που επιχείρησε για λίγο, ήταν πολύ δύσκολο να πλησιάσει στις εστίες της φωτιάς, καθώς υπήρχε κίνδυνος να προσκρούσει στα απότομα βράχια των Βαρδουσίων. Το ιδανικό μέσο πυρόσβεσης θα ήταν κάποιο ελικόπτερο που δυστυχώς δεν έφτασε ποτέ καθώς δεν υπήρχε διαθέσιμο λόγω των πολλών πυρκαγιών που ήταν σε εξέλιξη σε όλη τη χώρα.
Τα συνεργεία των πυροσβεστών και οι ομάδες εθελοντών, έχουν κάνει κάποιες προστατευτικές ζώνες, αλλά λίγο πριν νυχτώσει η φωτιά ήταν σε πλήρη εξέλιξη, με κίνδυνο και με την βοήθεια του ανέμου, να εξαπλωθεί στο παρακείμενο δάσος αλλά και προς τα μοναδικά αλπικά λιβάδια του βουνού.
Το ερώτημα που τίθεται επί τάπητος πέρα από τις προφανείς αδυναμίες του κρατικού μηχανισμού στο τομέα της δασοπροστασίας και της δασοπυρόσβεσης, είναι: 


Η "πράσινη Οικονομία" είναι μια νέα μορφή αποικιοκρατίας!


Αναδημοσιεύουμε την ιστορική ομιλία του πρόεδρου της Βολιβίας Έβο Μοράλες στην "Συνάντηση για τη Γη, Ριο +20", με την οποία ανακοινώνοντας το δικό του σχέδιο νόμου που ετοιμάζει για την προστασία της "Μάνας Γης", χαρακτήρισε την "Πράσινη Ανάπτυξη" ως την νέα μορφή αποικιοκρατίας

«Θέλω να θυμίσω ότι εμείς οι λαοί του Νότου γιορτάζουμε τη δική μας Πρωτοχρονιά των Άνδεων και του Αμαζονίου. Γιορτάζουμε τον "Ίντι Ράιμι", που στη διάλεκτο Κέτσουα σημαίνει "Γιορτή του Ήλιου", και στη διάλεκτο Αϋμάρα λέγεται "Ουίλκα Κούτι", δηλαδή "Επιστροφή του πατέρα Ήλιου". Είναι οι επέτειοι που μας διδάσκουν, που σφραγίζουν τους αιώνες της μάνας Γης. Σήμερα στη Βολιβία είναι μέρα γιορτής. Γιορτάζουμε την Πρωτοχρονιά των Άνδεων και του Αμαζονίου. Με την ευκαιρία στέλνουμε τις ευχές μας στους λαούς του Νότου και ειδικά στα αυθεντικά ιθαγενικά κινήματα.
Εδώ και 20 χρόνια η Σύνοδος Κορυφής που έγινε, εδώ, στη Βραζιλία μας, έδωσε τη μεγάλη ευκαιρία να αναστοχαστούμε για τη ζωή και την ανθρωπότητα, σε σχέση με τον πλανήτη μας, τη Γη.
Θυμάμαι ως συνδικαλιστικό στέλεχος το σπουδαίο μήνυμα ενός μεγάλου σοφού, του Φιντέλ Κάστρο, προέδρου και ηγέτη της επαναστατικής Κούβας. Τι μας έλεγε; Έλεγε να τελειώνουμε με την πείνα, να πούμε “όχι” στην πείνα. Κι ότι υπάρχει το οικολογικό χρέος, όχι το εξωτερικό χρέος.
Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε πως μας λένε ότι στις καπιταλιστικές χώρες τα χρέη είναι αδύνατον να πληρωθούν, ενώ στις λεγόμενες φτωχές ή αναπτυσσόμενες χώρες η κατάσταση έχει βελτιωθεί σε σχέση με το παρελθόν. Για τούτο θεωρώ πως στη Σύνοδο αυτή είναι σημαντικό να καταθέσω κάποιες σκέψεις λαβαίνοντας υπ’ όψιν τις μελλοντικές γενιές. Από χτες ξεκίνησε η συζήτηση για τη λεγόμενη “πράσινη οικονομία”. Σε συντονισμό με τα κοινωνικά κινήματα στον κόσμο, ειδικά το ιθαγενικό κίνημα: τι εννοούμε με τον όρο “πράσινη οικονομία”; Ο περιβαλλοντισμός της “πράσινης οικονομίας” είναι η νέα μορφή αποικιοκρατίας που έχει σκοπό να υποδουλώσει τους λαούς και τις χώρες που μάχονται τον καπιταλισμό.
Ο περιβαλλοντισμός του καπιταλισμού είναι μια νέα μορφή διπλοπρόσωπης αποικιοκρατίας, είναι μια αποικιοκρατία σε βάρος της φύσης που εμπορευματοποιεί τις πλουτοπαραγωγικές πηγές. Είναι μια αποικιοκρατία σε βάρος των λαών και χωρών του Νότου που έχουν αναλάβει το καθήκον της προστασίας του περιβάλλοντος που έχει καταστραφεί από τη βιομηχανική καπιταλιστική οικονομία των χωρών του Βορρά.
Ο περιβαλλοντισμός μετατρέπει τη φύση σε εμπόρευμα, κάθε δέντρο, κάθε φυτό, κάθε σταγόνα νερού κάθε πλάσμα της φύσης γίνεται εμπόρευμα που υπόκειται στη δικτατορία της αγοράς. Η δικτατορία της αγοράς ιδιωτικοποιεί τον πλούτο και κοινωνικοποιεί τη φτώχεια.
Ο περιβαλλοντισμός εκμεταλλεύεται την δημιουργικότητα της φύσης, που είναι κοινή κληρονομιά για όλα τα έμβια όντα και την απαλλοτριώνει προς όφελος της ιδιωτικής κερδοσκοπίας.
Στο όνομα της προστασίας της φύσης ο περιβαλλοντισμός είναι μια εξουσιαστική στρατηγική που μετατρέπει κάθε ποτάμι, κάθε λίμνη, κάθε φυτό, κάθε δημιούργημα της φύσης σε οικονομικό μέγεθος, αντικείμενο κερδοσκοπίας των επιχειρηματιών, περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή για την αποκόμιση του μεγαλύτερου δυνατού κέρδους από αυτά. Ο περιβαλλοντισμός αποτιμώντας σε χρήμα τη χρησιμότητα της φύσης για τη ζωή μας, αποικιοποιεί την ίδια τη φύση, αφού μετατρέπει τους πόρους της ζωής όλων των γενεών σε εμπόρευμα και αντικείμενο κερδοσκοπίας για λίγους επιχειρηματίες.
Για τούτο ο περιβαλλοντισμός είναι μόνο μια μορφή πραγμάτωσης του καταστροφικού καπιταλισμού, ένας τρόπος σταδιακής και κλιμακωτής εμπορευματοποίησης της φύσης, και ο καπιταλιστικός περιβαλλοντισμός είναι επίσης μια αρπακτική μορφή αποικιοκρατίας γιατί επιτρέπει στις ανεπτυγμένες χώρες που έχουν καθήκον να διαφυλάξουν τη φύση για τις επόμενες γενεές, να υποτάξουν τις αναπτυσσόμενες χώρες, ενώ οι πρώτες καταγίνονται με μανία να καταστρέψουν τη φύση εμπορευματοποιώντας το περιβάλλον, οι χώρες του Βορρά πλουτίζουν υφαρπάζοντας τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και εξαναγκάζοντας εμάς, τις χώρες του Νότου, να γίνουμε οι φτωχοί υποτελείς στους δασοφύλακες.
Πασχίζουν να μας στερήσουν τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών μας πηγών, περιορίζοντας και ελέγχοντας τα δικαιώματα μας χρήσης και εκμετάλλευσης των δημόσιων αγαθών. Επιδιώκουν να δημιουργήσουν μηχανισμούς επέμβασης για να παρακολουθούν ηλεκτρονικά, να κρίνουν και να ελέγχουν τις εθνικές μας πολιτικές, επιχειρούν να μας δικάζουν και να μας τιμωρούν για τη χρήση των δικών μας πλουτοπαραγωγικών πηγών, με περιβαλλοντίστικα επιχειρήματα.
Θέλουν ανίσχυρα κράτη με ανίσχυρους θεσμούς γιατί έτσι μπορούν εύκολα να εκμεταλλευτούν τις πλουτοπαραγωγικές μας πηγές, όπως δείχνει η εμπειρία του παρελθόντος.
Γι’ αυτό, είναι σημαντικό να καταθέσουμε τις σκέψεις μας σε τούτη την Παγκόσμια Συνδιάσκεψη, όπου εκπροσωπούνται όλες οι χώρες του κόσμου. Και αφού ο καπιταλισμός προωθεί την ιδιωτικοποίηση και την εμπορευματοποίηση της βιοποικιλότητας και την μπίζνα των ενεργειακών πηγών, καταλήγω στο επόμενο συμπέρασμα για τον καπιταλισμό και την αποικιοκρατία που χρησιμοποιούν τον περιβαλλοντισμό στην παρούσα Συνδιάσκεψη: η ζωή δεν είναι πια δικαίωμα όλων.
Κύριοι πρόεδροι, δεν είναι δυνατόν ο λεγόμενος πολιτισμός 2.300 ετών να καταστρέφει την αρμονική ζωή των ιθαγενικών λαών διάρκειας πάνω από 5.000 ετών. Αυτή είναι η ριζική διαφορά που χωρίζει τη Δύση από τις χώρες του Νότου και ειδικά τα κοινωνικά κινήματα όσων ζουν σε αρμονία με τη μάνα Γη.
Μια μικρή συνεισφορά της Βολιβίας: στη Γερουσία πριν από δύο μέρες, εγκρίθηκε ο "Νόμος της μάνας Γης και της Αειφόρου Ανάπτυξης για μια ζωή με ποιότητα". Στόχος μας είναι να ζούμε καλά μέσω της αειφόρου ανάπτυξης σε αρμονία με τη Μάνα Γη, για να φτιάξουμε μια κοινωνία δίκαια, ισόνομη, αλληλέγγυα και χωρίς φτώχεια για όλους.
Για να πετύχουμε την αειφόρο ανάπτυξη πρέπει να εξασφαλίσουμε συμπληρωματικά τα παρακάτω δικαιώματα: τα δικαιώματα της μάνας Γης, τα δικαιώματα των ιθαγενικών λαών, το δικαίωμα των φτωχών να ξεφύγουν από τη φτώχεια τους και το δικαίωμα του βολιβιανού λαού να ζει ποιοτικά, το δικαίωμα και την υποχρέωση του κράτους να προωθεί μια ισορροπημένη ανάπτυξη, μπορούμε να αναπτυχθούμε χωρίς να εξελίσσουμε τη φύση, δεν μπορούμε να αναπτυχθούμε καταστρέφοντας τη φύση.
Για τούτο, ο νόμος μας προτείνει τη συμπληρωματικότητα των δικαιωμάτων. Εκτός αυτού ο Νόμος μας ιδρύει το "Πολυεθνικό Ινστιτούτο Κλιματικής Δικαιοσύνης" για να διαχειριστούμε την προσαρμογή, την κλιματική αλληλεπίδραση και να δημιουργήσουμε μια εθνική υποδομή κλιματικής δικαιοσύνης.
Μέχρι σήμερα έχουμε μια μικρή εμπειρία ανάκτησης των πλουτοπαραγωγικών μας πηγών που στη Βολιβία βοήθησε πολύ στη βελτίωση-προώθηση της οικονομίας μας.
Τρία παραδείγματα: η μεγαλύτερη βολιβιανή εταιρία, η Εταιρία Εθνικών Βολιβιανών Πετρελαϊκών Αποθεμάτων (YPFB), το 2005 απέδιδε μόνο 300 εκατομμύρια δολάρια. Μετά την εθνικοποίηση των υδρογονανθράκων, σε πολύ μικρό διάστημα βελτίωσε την οικονομία μας, και φέτος η επιχείρηση αυτή αξίζει γύρω στα 3.500 εκατομμύρια δολάρια. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στους αγώνες του βολιβιανού λαού που συμφώνησε με την απόφαση εθνικοποίησης των πλουτοπαραγωγικών μας πηγών. Ξέρουμε καλά πως είμαστε μια μικρή χώρα, που μας έχουν κατατάξει στις φτωχές χώρες του πλανήτη, χώρα αναπτυσσόμενη και πως τα διεθνή μας αποθεματικά το 2005 ήταν 1.700 εκατομμύρια δολάρια. Φέτος, όμως, ανέρχονται στο ποσό των 13.000 εκατομμυρίων δολαρίων.
Οι δημόσιες επενδύσεις στη Βολιβία το 2005, πριν αναλάβω την προεδρία της χώρας, ήταν 600 εκατομμύρια δολάρια, από τα οποία το 70% ήταν από δάνεια ή δωρεές. Φέτος οι προγραμματισμένες δημόσιες επενδύσεις ξεπερνούν τα 5.000 εκατομμύρια δολάρια.
Μπορείτε να φανταστείτε πόσο άλλαξε η οικονομία μας, μετά την ανάκτηση ή εθνικοποίηση των υδρογονανθράκων, από 600 σε πάνω από 5.000 εκατομμύρια δολάρια.
Να πόσο σημαντική είναι η εθνικοποίηση των πλουτοπαραγωγικών μας πηγών! Με πολύ σεβασμό για τις χώρες της Λατινικής Αμερικής, τα αφρικανικά κράτη και όλο τον κόσμο: πρέπει να εθνικοποιήσουν, να ανακτήσουν τις πλουτοπαραγωγικές τους πηγές, τις οποίες πρέπει να διαχειρίζονται-εκμεταλλεύονται οι ίδιες οι χώρες και όχι οι πολυεθνικές.
Μια άλλη εμπειρία μας, επίσης, είναι ότι οι βασικές υπηρεσίες δεν μπορεί να ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρίες. Στη Βολιβία είχαν ιδιωτικοποιηθεί ακόμη και οι τηλεπικοινωνίες και το νερό. Μετά την ανάληψη της Προεδρίας αρχίσαμε να ανακτούμε τον έλεγχο των τομέων αυτών. Αυτό είναι καθήκον του κράτους και όχι οι ιδιωτικοποιήσεις που είναι δουλειά των πολυεθνικών. Αυτό μας βοηθάει να επιλύσουμε τα πιο σημαντικά προβλήματα στη Βολιβία.
Αγαπητοί σύντροφοι και συντρόφισσες που βρίσκεστε σήμερα εδώ, πρέπει οπωσδήποτε να μας απασχολήσουν οι επόμενες γενιές και αυτό πιστεύω ότι μπορεί να γίνει μόνο αν δώσουμε ένα οριστικό τέλος στο μοντέλο ληστρικής εκμετάλλευσης, ένα οριστικό τέλος στο καπιταλιστικό σύστημα. Ο καπιταλισμός δεν είναι η λύση, λυπάμαι που το λέω, αλλά έχω ασχοληθεί σε βάθος με τη λεγόμενη “πράσινη οικονομία” και θέλω να επαναλάβω για άλλη μια φορά πως αυτή είναι το πρόσωπο του νέου καπιταλισμού που επιδιώκει να υποτάξει τους αντιιμπεριαλιστικούς αντικαπιταλιστικούς λαούς. Για τούτο πρέπει να σκεφτούμε σοβαρά το μέλλον των επόμενων γενεών!».

Όταν και η πολιτεία του Αϊντάχο τα βάζει με την ΤΕΡΝΑ...

Η εταιρεία παροχής ηλεκτρισμού της πολιτείας του Αϊντάχο, Idaho Power Co. θέλοντας να προστατέψει τους πελάτες της από το υψηλό κόστος που προκαλούν τα αιολικά πάρκα στην τελική τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος, προσφεύγει κατά της ΤΕΡΝΑ, και του σχεδιαζόμενου από αυτήν αιολικού πάρκου στις βουνοκορφές γύρω από την πόλη Mountain Home. Η ΤΕΡΝΑ σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία το νέο της αιολικό πάρκο, ονομαστικής ισχύος 138 MW, μέχρι τον Οκτώβρη.  Η  Idaho Power Co όμως απαιτεί την ...επαναδιαπραγμάτευση των όρων πώλησης της ενέργειας που θα παράγει το εν λόγω αιολικό πάρκο, και ζητάει την παρέμβαση των αρμόδιων πολιτειακών αρχών για τον σκοπό αυτό. Η Idaho Power Co δικαιολογεί την προσφυγή της, λέγοντας ότι η ίδια δεν θέλει να αγοράζει ρεύμα από την ΤΕΡΝΑ μόνο "όταν φυσάει", αλλά σύμφωνα με τις ανάγκες του δικτύου της και με γνώμονα το συμφέρον των τελικών καταναλωτών, δηλαδή των πολιτών του Αϊντάχο. "Η ανισορροπία που προκαλούν οι ανεμογεννήτριες στο ηλεκτρικό δίκτυο έχει ως αποτέλεσμα να απαιτείται μια διαλείπουσα αλλά περισσότερο κοστοβόρα λειτουργία σταθμών παραγωγής ενέργειας από συμβατικές πηγές- και αυτό επιβαρύνει περισσότερο ακόμη τους καταναλωτές!" υποστηρίζει ο Tessia Park, διευθυντικό στέλεχος της Idaho Power Co
Από την πλευρά της η ΤΕΡΝΑ σχεδιάζει να προσφύγει στις Ομοσπονδιακές Αρχές για να "προστατέψει" την επένδυσή της, υποστηρίζοντας ότι οποιαδήποτε αλλαγή των συμβάσεων που καθορίζουν τις τιμές πώλησης  της ενέργειας που θα παράγουν (όταν την παράγουν) οι ανεμογεννήτριές της, θα επηρεάσει το κόστος του έργου και την εξυπηρέτηση των δανείων στα οποία βασίστηκε!  Ήδη, μία επενδυτική εταιρεία, η Exergy Development Group, ανακοίνωσε την αναστολή μιας χρηματοδότησης ύψους 323 εκατομμυρίων δολαρίων για έργα σε αιολικά πάρκα, οδηγώντας την σύγκρουση ΤΕΡΝΑ- Idaho Power Co να καταλήξει σε μια γενικευμένη κρίση για τον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο Idaho, αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο όπως χαρακτηριστικά τονίζει το πρακτορείο Bloomberg.

Η άνοδος των Νεοναζί στην Αθήνα- η πτώση της Δημοκρατίας στην Ευρώπη!


Independent:Ο συνασπισμός της ΝΔ μιμείται τη γλώσσα των ακροδεξιών εξτρεμιστών!

Την προσοχή της Ευρώπης στις επιθέσεις κατά μεταναστών στην Ελλάδα εφιστά η αρθρογράφος Laurie Penny της εφημερίδας "Independent", που αναφερόμενη στη Χρυσή Αυγή σημειώνει ότι αυτή τη φορά οι ιστορικοί παραλληλισμοί με την εμφάνιση του ναζισμού δεν είναι απλώς μια κενή ρητορική.
«Δεν είναι κενή ρητορική η σύγκριση με το Ναζισμό! Πραγματικοί φασίστες με μαύρες μπλούζες κραδαίνουν σβάστικες και δολοφονούν εθνοτικές μειονότητες στην Αθήνα». 
«Αυτοί οι φασίστες κάνουν πορείες με μαύρα T-Shirt και φωτοβολίδες σε όλη την Αθήνα, τρομοκρατούν εθνοτικές και σεξουαλικές μειονότητες, κουνώντας ένα έμβλημα που μοιάζει με σβάστικα, δηλώνοντας περιφρόνηση για τις πολιτικές διαδικασίες. Και όμως, σε όλη την Ευρώπη, συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται ως ένα απλό σύμπτωμα της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα», σημειώνει η αρθρογράφος της βρετανικής εφημερίδας, τονίζοντας ότι αυτή τη φορά η Ευρώπη πρέπει να θυμηθεί ότι το κόστος της εκκόλαψης του φασισμού είναι πολύ πιο σκληρό και πιο ακριβό από οποιοδήποτε εθνικό χρέος.
Η συντάκτης αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ενώ η βία κατά μεταναστών και μειονοτήτων κλιμακώνεται, στην Αθήνα έχουν κυκλοφορήσει απειλητικά φυλλάδια που προειδοποιούν ομοφυλόφιλους ότι μετά τους μετανάστες έρχεται η σειρά τους. Παράλληλα τονίζει ότι φασίστες οπαδοί της Χρυσής Αυγής έχουν αρχίσει να προωθούν επιθέσεις μίσους τόσο κατά ομοφυλόφιλων όσο και εναντίων ανθρώπων με αναπηρίες. 
«Και παρόλα αυτά στην Ευρώπη συνεχίζουν να  αντιμετωπίζουν τους νεοναζιστές ως ένα απλό σύμπτωμα της ελληνικής οικονομικής κρίσης», επισημαίνει το δημοσίευμα.
Αναφέρεται επίσης ότι τώρα οι επιθέσεις γίνονται απροκάλυπτα ακόμα και υπό το φως της ημέρας και ότι μετανάστες που καταγγέλλουν επιθέσεις στην αστυνομία κινδυνεύουν με σύλληψη. Σημειώνεται μάλιστα ότι μεγάλο τμήμα της στήριξης της Χρυσής Αυγής προέρχεται από τους κόλπους της αστυνομίας και ότι πλέον οι μετανάστες φοβούνται να βγουν μόνοι στους δρόμους της Αθήνας. 
«Οικογένειες που ήρθαν στη χώρα για ασφάλεια, τώρα φοβούνται για τα παιδιά τους», προσθέτει το άρθρο και σημειώνει ότι το 80% των προσφύγων που έρχονται στην ΕΕ περνούν πρώτα αναγκαστικά στην Ελλάδα, καθώς και ότι οι ελληνικές αρχές έχουν κατηγορηθεί ότι «κάνουν τα στραβά μάτια» στο φαινόμενο της ξενοφοβικής βίας.
Η αρθογράφος τονίζει ότι σαν να μην έφτανε αυτό, δηλώσεις όπως του αρμόδιου υπουργού Νίκου Δένδια εντείνουν το ρατσισμό, κάτι που περιγράφεται ως στρατηγική αντιπερισπασμού από την κρίση. «Όπως και άλλες κεντροδεξιές κυβερνήσεις, έτσι και ο κυβερνητικός συνασπισμός της ΝΔ, μιμείται τη γλώσσα των ακροδεξιών εξτρεμιστών, υποθάλποντας αντί να κατευνάζει την ξενοφοβία», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Η αρθρογράφος συνεχίζει, αναφέροντας ότι η Χρυσή Αυγή παρουσιάζεται ως υπερασπίστρια της περιθωριοποιημένης εργατικής τάξης και εχθρός του χρεοκοπημένου δημοκρατικού συστήματος, εκμεταλλευόμενη τη λαϊκή οργή προς όφελός της. Ωστόσο, αν και υποστηρίζει ότι τάσσεται κατά της λιτότητας δεν έχει οικονομικό σχέδιο, «οι τακτικές της είναι απλώς βίαιες, διχαστικές και ρατσιστικές». 
«Και οι κυβερνήσεις Ελλάδας και Ευρώπης μοιάζουν πρόθυμες να το ανεχθούν αυτό ως το κοινωνικό κόστος μιας συνεχιζόμενης συναίνεσης λιτότητας», ενίσταται η συντάκτρια και καταλήγει: «Πολύ μετά την ανάληψη της εξουσίας από το ναζιστικό κόμμα στη Γερμανία το 1933, μετά τον εμπρησμό του Ράιχσταγκ και την υιοθέτηση της αντισημιτικής βίας ως επίσημης πολιτικής του κράτους, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις παρέμεναν περισσότερο ανήσυχες για την πιθανότητα μια σοσιαλιστικής Γερμανίας, παρά για μια πιθανή φασιστική Γερμανία. Σχεδόν έως το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο παρέμενε πιο σημαντικό για πολλούς ηγέτες το θέμα της αποπληρωμής των γερμανικών χρεών. Οι ιστορικοί παραλληλισμοί με το ναζισμό (…) σε αυτή την περίπτωση δεν είναι απλή ρητορική».
«Αυτή τη φορά, η Ευρώπη πρέπει να θυμηθεί ότι το κόστος της υπόθαλψης του φασισμού είναι πολύ πιο σκληρό και τελικά και πιο δαπανηρό από οποιοδήποτε εθνικό χρέος» καταλήγει το δημοσίευμα.

29/8/12

Ενδοκυβερνητικές διαμάχες στην Γερμανία για τα αιολικά...

Όταν και οι Γερμανοί ανακαλύπτουν την
Ο Γερμανός Υπουργός Περιβάλλοντος Peter Altmaier, όλο και πιο συχνά εκφράζει την ανησυχία του για τη ραγδαία ανάπτυξη της αιολικής ενέργειας στην ξηρά. "Υπάρχουν αυτήν τη στιγμή πάρα πολλά προγραμματισμένα σχέδια για αιολικά πάρκα στην ξηρά," επισήμανε ο Altmaier σε πρόσφατες δηλώσεις του. Διέψευσε όμως αναφορές ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχεδιάζει ένα ανώτατο όριο για την προώθηση της αιολικής ενέργειας. "Δεν υπάρχουν αποφάσεις προς το παρόν", δήλωσε. Ο Altmaier κατέστησε όμως σαφές ότι πρέπει να υπάρξει μια συμφωνία σχετικά με το ζήτημα του ρυθμού ανάπτυξης της Αιολικής Ενέργειας. Διαφορετικά, υπάρχει ο κίνδυνος  "το τεράστιο κόστος της μετάβασης στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας να πρέπει να καταβληθεί σε πολύ μικρότερο χρονικό διάστημα από ότι υπολογιζόταν αρχικά." Ο υπουργός Περιβάλλοντος τόνισε ότι δεν αμφισβητεί τους στόχους της ανάπτυξης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, σημείωσε όμως πως: "Όσοι υποστηρίζουν πως δεν πρέπει να λάβουμε υπόψη και το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο η Γερμανία θα επιτύχει τους στόχους της για τις ΑΠΕ, θέλουν να τορπιλίσουν την ενεργειακή επανάσταση. Δεν έχει κανένα νόημα η εγκατάσταση ανεμογεννητριών χωρίς τον κατάλληλο σχεδιασμό και τις ανάλογες υποδομές στο δίκτυο. Θα έχουμε γεμίσει ανεμογεννήτριες που απλά δεν θα περιστρέφονται." Επειδή ακριβώς τα αιολικά πάρκα δεν έχουν συνεχή και αδιάλειπτη λειτουργία απαιτείται ένα τεράστιο και πολυδάπανο δίκτυο μέσα στο οποίο θα μπορεί να "διαχέεται" η ηλεκτρική ενέργεια που παράγουν οι ανεμογεννήτριες-όταν την παράγουν, ώστε το ενεργειακό σύστημα της χώρας να μην καταρρεύσει! Οι μελέτες,τα πειραματικά μοντέλα αλλά και η πρόσφατη γερμανική εμπειρία, έχουν δείξει ότι τα αιολικά πάρκα δεν μπορούν να είναι ασφαλή για την ισορροπία του ενεργειακού συστήματος εάν το ποσοστό της συμμετοχής τους στην ενεργειακή παραγωγή ξεπερνά ένα ποσοστό της τάξης του 5-10%! Σε ποσοστά μεγαλύτερα η ενεργειακή ισορροπία του συστήματος διαταράσσεται επικίνδυνα είτε λόγω υπερλειτουργίας (όταν φυσάει πολύ) είτε λόγω υπολειτουργίας τους (όταν δεν φυσάει)!
Ο μόνος τρόπος για να ξεπεραστεί αυτό το πρόβλημα είναι: α) η συνεχής λειτουργία σταθμών παραγωγής ενέργειας από συμβατικές πηγές και β) η όλο και μεγαλύτερη διασύνδεση του ηλεκτρικού δικτύου. Και οι δύο όμως αυτές λύσεις έχουν ένα τεράστιο οικονομικό κόστος. Και σε συνθήκες ύφεσης το ζήτημα είναι ποιος θα επωμιστεί αυτό το κόστος; Ήδη οι γερμανικές βιομηχανίες άρχισαν να εκφράζουν τις έντονες διαμαρτυρίες τους προς την Γερμανική Κυβέρνηση για την ακολουθούμενη ενεργειακή της πολιτική. Το κόστος παραγωγής επιβαρύνεται όσο αυξάνει το κόστος για τις ενεργειακές τους δαπάνες! Μέσα σε αυτό το κλίμα ο ίδιος ο Υπουργός Περιβάλλοντος- και θέλοντας να καθησυχάσει τους μεγάλους καταναλωτές ενέργειας της Χώρας, εγκαινίασε πρόσφατα μια νέα τεράστια μονάδα ηλεκτροπαραγωγής βασισμένης στον βρώμικο αλλά φτηνό άνθρακα!  Και η ίδια η Καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ, ανάθεσε στο υπουργό Οικονομικών και Αντικαγκελάριο Φίλιπ Ρέσλερ, να συντάξει ένα πλαίσιο για την ανάπτυξη των θαλάσσιων αιολικών πάρκων. Τα θαλάσσια αιολικά πάρκα θεωρούνται πιο επικερδείς επενδύσεις για την Αιολική Βιομηχανία από ότι αυτά της ξηράς, καθώς στα βαθιά νερά μπορούν να τοποθετήσουν εκατοντάδες ανεμογεννήτριες στην σειρά- και χωρίς πολλές αντιδράσεις σε αντίθεση με τις Άλπεις! Τα σχέδια για τα αιολικά πάρκα στην Βόρεια Θάλασσα και στην Βαλτική είναι πραγματικά "φαραωνικού" χαρακτήρα! 
Την ίδια ώρα όμως η Υπουργός Προστασίας των Καταναλωτών Ilse Aigner διαφωνεί έντονα με τις νέες νομοθετικές διατάξεις του Φίλιπ Ρέσλερ, για την προώθηση της αιολικής ενέργειας στην ανοικτή θάλασσα. Η  Aigner δήλωσε ανοικτά ότι οι προτεινόμενοι σχεδιασμοί της Γερμανικής Κυβέρνησης για την επιτάχυνση της κατασκευής αιολικών πάρκων στη Βόρεια Θάλασσα θα πρέπει να απορριφθούν χωρίς δεύτερη κουβέντα.  
Ο κύριος λόγος είναι ότι με πρωτοβουλία του Ρέσλερ, η νέα γερμανική νομοθεσία εμπεριέχει διατάξεις που θα μετακυλίουν το κόστος από τις καθυστερήσεις στην εγκατάσταση και την λειτουργία των υπεράκτιων αιολικών πάρκων στους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας. Το τελευταίο διάστημα πολλά σχέδια για αιολικά πάρκα στην Βόρεια Θάλασσα και στην Βαλτική έχουν παγώσει είτε λόγω περιβαλλοντικών ενστάσεων, είτε λόγω αδυναμίας διασύνδεσης των Ανεμογεννητριών με το Ηλεκτρικό Δίκτυο. Σε μια προσπάθεια να μην προκαλούνται οι   Γερμανοί πολίτες από τον "φαραωνικό" χαρακτήρα αυτών των έργων, τα αιολικά πάρκα χωροθετούνται σε όλο και πιο βαθιά νερά, με αποτέλεσμα οι αποστάσεις από την στεριά να γίνονται όλο και μεγαλύτερες: έτσι η διασύνδεση τους με το δίκτυο ηλεκτροδότησης γίνεται  ακόμα πιο δαπανηρή. Οι εταιρείες αιολικής ενέργειας πίεσαν την Γερμανική Κυβέρνηση και πέτυχαν ώστε το κόστος αυτό να βαρύνει τους οικιακούς καταναλωτές. Το νομοσχέδιο του Ρέσλερ κινείται σε αυτήν ακριβώς την κατεύθυνση: όλο το κόστος στους καταναλωτές και στους φορολογούμενους! Εξαιτίας αυτής της πολιτικής και με βάση τις επίσημες προβλέψεις μέχρι το 2020, οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας θα ανέλθουν κατά 30 τοις εκατό, τουλάχιστον! Η Aigner θεωρεί κάτι τέτοιο επιεικώς απαράδεκτο:"Πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι το κόστος της ενέργειας για τους οικιακούς καταναλωτές θα παραμείνει ελεγχόμενο!" Με γραπτή του επίσημη ανακοίνωση μάλιστα το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Διατροφής, Γεωργίας και Προστασίας των Καταναλωτών σχετικά με το νομοσχέδιο του Ρέσλερ για τα αιολικά πάρκα, έκφρασε την έκπληξη του για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν στην σύνταξη του και την αντίθεσή του στα όσα τελικά προβλέπει!
Και η αντιπαράθεση αναμένεται να οξυνθεί ακόμη περισσότερο καθώς αποκαλύφθηκε ότι 7,6 δισ. ευρώ θα διανεμηθούν φέτος στους φορείς εκμετάλλευσης της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας με την μορφή επιδοτήσεων, αν και η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από αυτούς είναι συνολικής αξίας μικρότερης από 5.000.000.000 €!  Αυτή την τεράστια διαφορά την καλύπτουν και την πληρώνουν οι καταναλωτές όπως χαρακτηριστικά τονίζει  η γερμανική εφημερίδα "Die Welt". Το μεγάλο ερώτημα που πρέπει όμως να απαντήσουν οι Γερμανοί Πολιτικοί στους καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος και στους φορολογούμενους της Γερμανίας είναι γιατί ενώ ξοδεύουν όλο και πιο πολλά χρήματα στα Αιολικά Πάρκα, και το ηλεκτρικό ρεύμα ακριβαίνει συνεχώς αλλά και η ηλεκτροπαραγωγή από συμβατικούς σταθμούς που βασίζονται στον Άνθρακα τελικά αυξάνει -και μάλιστα δυσανάλογα από ότι αν δεν υπήρχαν καθόλου αιολικά πάρκα! "Είναι δυνατόν να χρηματοδοτούμε και να επιχορηγούμε την αύξηση των εκπομπών CO2 την στιγμή που θέλουμε να μιλάμε για την επανάσταση της Πράσινης Ανάπτυξης;"
Πηγή: εφημερίδα "Die Welt"



28/8/12

Το ανέκδοτο ...του αιώνα!

Μέρκελ: «Ματώνει η καρδιά μου με τις περικοπές συντάξεων στην Ελλάδα»!!!

Την ...συμπάθειά της προς τους Έλληνες που πλήττονται εξαιτίας των περικοπών που επιβάλλει το πρόγραμμα λιτότητας, εξέφρασε η καγκελάριος της Γερμανίας, Άνγκελα Μέρκελ και επισήμανε ότι πρέπει να πληρώσουν και πιο εύποροι Έλληνες. «Ματώνει η καρδιά, όταν βλέπει κανείς μειώσεις συντάξεων για δημοσίους και ιδιωτικούς υπαλλήλους» στην Ελλάδα, δήλωσε η Καγκελάριος της Γερμανίας 'Αγκελα Μέρκελ, μιλώντας κατά την διάρκεια εκδήλωσης του προγράμματος «Διάλογος για το μέλλον της Γερμανίας», το οποίο ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2011 και ολοκληρώθηκε σήμερα. Η ίδια πάντως πρόσθεσε "αιχμηρά" ότι την ίδια ώρα οι εύποροι Έλληνες  «διαφεύγουν» στο εξωτερικό.
Είναι προφανές μετά από αυτές τις δηλώσεις της κα.Μέρκελ, ότι οι προσπάθειες της Συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ, για την επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου, βρίσκονται σε πολύ καλό δρόμο: πέτυχαν τον πρώτο τους στόχο- να ραγίσουν την καρδιά της Γερμανίδας Καγκελαρίου! Το επόμενο βήμα είναι να την κάνουν να ...δακρύσει όταν στην προσεχή σύνοδο κορυφής του Οκτωβρίου, εξαγγείλει την παράταση του Μνημονίου στην χώρα μας, που θα απαιτεί όμως επιπλέον μέτρα 20 δισ. ευρώ!!!  

Τα χρέη "κοινωνικοποιούνται" και τα κέρδη "ιδιωτικοποιούνται"!


Το παράδειγμα της Εγνατίας οδού!
"Οσμή σκανδάλου" φέρει η υπόθεση της "αποκρατικοποίησης" της Εγνατίας Οδού καθώς έχουν ήδη κινηθεί οι διαδικασίες για την εκχώρησή της σε ιδιώτες. Όπως όμως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Βήμα» τα δάνεια που είχαν συναφθεί για τη χρηματοδότηση του έργου θα αποπληρωθούν από το κράτος και θα επιβαρυνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Η τροπή που λαμβάνει η υπόθεση εγείρει ερωτηματικά, ενώ από το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπουργείο Υποδομών επισημαίνουν ότι στόχος είναι να γίνει πιο ελκυστική η Εγνατία Οδός ΑΕ προσελκύοντας μεγάλους επενδυτές και ανεβάζοντας το τίμημα για το Δημόσιο.

Στο Δημόσιο θα παραμένουν τελικά τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ και δεν θα βαρύνουν τον "επενδυτή" που αναζητά η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση του ομώνυμου αυτοκινητοδρόμου. Αυτό επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης στον απόηχο της μεταφοράς των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης της Εγνατίας στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που αποκάλυψε η εφημερίδα «Βήμα». 
«Στο Ταμείο μεταφέρθηκε το δικαίωμα παραχώρησης της χρήσης της Εγνατίας, καθώς και η υποχρέωση συντήρησής της, και όχι η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ. Τα δάνεια της επιχείρησης παραμένουν στο δημόσιο», σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση, ξεκαθαρίζοντας ότι η εξυπηρέτηση των οικονομικών της υποχρεώσεων θα συνεχιστεί ως έχει. 
Σημειωτέον ότι ήδη η Τράπεζα Πειραιώς εισπράττει απευθείας τα διόδια του σταθμού του Πολυμύλου Κοζάνης για την εξυπηρέτηση δανείου που είχε χορηγήσει στην εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια. 
Επίσης, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι, η εταιρεία "Εγνατία Οδός ΑΕ" έχει λαμβάνειν από το Δημόσιο επιστροφή ΦΠΑ, που ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ, ακολουθώντας την ίδια «μοίρα» που υφίσταται και η υπόλοιπη ελληνική αγορά. 
Παράλληλα, βούληση του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, όπως άλλωστε διαπιστώθηκε και από την ενημέρωση που είχε από το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας ο γενικός γραμματέας δημοσίων έργων κ. Στρ. Σιμόπουλος, είναι να απεμπλακούν οι "εκκρεμότητες" στα έργα των καθέτων αξόνων του αυτοκινητοδρόμου, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, όπως σημειώνει το ρεπορτάζ της εφημερίδας«Υπάρχουν λύσεις, οι οποίες απαιτούν πολιτικές αποφάσεις και συνεπάγονται ανάληψη ρίσκου», σημειώνουν πηγές του υπουργείου, διαβεβαιώνοντας ότι θα γίνει ότι είναι απαραίτητο για να προχωρήσουν τα έργα υποδομής. 
Βέβαια οι "επενδυτές" που θα αγοράσουν την "Εγνατία" τελικά δεν φαίνεται πως θα ρισκάρουν και πολλά!Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει: αυτοί θα είναι και οι μόνοι σίγουρα κερδισμένοι! Χαμένος θα είναι για μια ακόμη φορά ο Ελληνικός Λαός, που θα φορτωθεί στην πλάτη του τα κέρδη των Μεγαλοεργολάβων! Μην τρέφεται καμία αμφιβολία περί τούτου!

Από την Δημοκρατία του Κοινωνικού Κράτους στην Δικτατορία των Αγορών!

 
Η δημοκρατία φθίνει στην ΕΕ!
Του Γιώργου Δελαστίκ,
αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Ζοφερές εποχές για την Ευρώπη. Οι χώρες της Ευρωζώνης που υπάγονται σε καθεστώς Μνημονίου χάνουν την εθνική τους ανεξαρτησία με ταπεινωτικό και επώδυνο τρόπο ως αντάλλαγμα για τη δανειακή βοήθεια από τους εταίρους τους. Οι «συλλογικές» διαδικασίες των οργάνων της ΕΕ έχουν συρρικνωθεί σε γερμανογαλλικές συναντήσεις κορυφής και στη συνέχεια επιβολή των συμφωνιών Βερολίνου - Παρισιού επί των υπολοίπων κρατών. Ακόμη και στο εσωτερικό των χωρών-μελών της ΕΕ οι όλο και στενότερα ελεγχόμενες από τις χρηματοπιστωτικές αγορές κυβερνήσεις προσπαθούν επίμονα και πετυχαίνουν να περιθωριοποιούν σταδιακά μέχρι και τα κοινοβούλια των χωρών τους. Είναι πανθομολογούμενη πλέον η στραγγαλιστική συρρίκνωση της δημοκρατίας, όπως τη γνωρίσαμε. Εχουν φουντώσει οι συζητήσεις πάνω στο θέμα αυτό.
Για «μια διαδικασία, ήδη πολύ προχωρημένη, η οποία μεταβάλλει τη δημοκρατία των πολιτών που δομήθηκε στη βάση της ιδέας του κοινωνικού κράτους σε μια δημοκρατία παράλυτη, καθοδηγούμενη από τους κανόνες της αγοράς» κάνουν λόγο σε ένα ενδιαφέρον κείμενό τους τρεις κορυφαίοι Γερμανοί: ο φιλόσοφος Γίργκεν Χάμπερμας, ο οικονομολόγος Πέτερ Μπόφινγκερ, ένας από τους «πέντε σοφούς» της χώρας του, και ο Γιούλιαν Νίντα-Ρίμελιν, καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Από τη «δημοκρατία του κοινωνικού κράτους» στην «παράλυτη δημοκρατία των αγορών», λοιπόν.
Λένε και άλλα οι τρεις Γερμανοί, σοσιαλδημοκρατικής κατεύθυνσης, οι οποίοι τονίζουν ότι οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις «συνεχίζουν να υπονομεύουν τα αδύναμα δημοκρατικά θεμέλια της ΕΕ».
Παραδέχονται ότι «δικαίως οι πολίτες είναι αγανακτισμένοι. Είναι γεγονός ότι οι διαδικασίες των απρόσωπων αγορών αντικατέστησαν κατά την αντίληψη των πολιτών την πολιτική και αυτό προκαλεί αγανάκτηση». Κάνουν λόγο για «τις αμαρτωλές πρακτικές ενός σκιώδους παράλληλου σύμπαντος των επενδυτικών τραπεζών», το οποίο αντιδιαστέλλουν προς την «πραγματική οικονομία των αγαθών και των υπηρεσιών».
Ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις κάνει στο θέμα αυτό και ο αρθρογράφος της ισπανικής εφημερίδας «Ελ Παΐς» Ιγνάθιο Σοτέλο σε ανάλυσή του με τίτλο «Κρίση και δημοκρατικό έλλειμμα στην ΕΕ».
Γράφει μεταξύ πολλών άλλων: «Η ΕΕ όχι μόνο δεν έχει σοβαρούς δημοκρατικούς θεσμούς, αλλά επιπλέον μην έχοντας κατορθώσει να υπερβεί το στάτους μιας διακρατικής σύμπραξης οικονομικής συνεργασίας, με τον ριζοσπαστικό νεοφιλελευθερισμό της έχει αποκαλυφθεί ως παράγοντας που συντελεί στην αποδόμηση του κοινωνικού κράτους, όπως για μια ακόμη φορά φαίνεται από την πολιτική της λιτότητας που προσπαθεί να επιβάλει για να βγούμε από την κρίση». Ο Ισπανός αρθρογράφος προειδοποιεί: «Είναι αναγκαίο να διαπιστώσουμε την ύπαρξη σχέσης ανάμεσα σε μια μεγαλύτερη οικονομική ολοκλήρωση στην ΕΕ και σε ένα μικρότερο κοινωνικό κράτος στις χώρες-μέλη της. Δεν πρέπει να αποκλείσουμε, λοιπόν, ότι η αντικοινωνική τάση που φέρει η ΕΕ στα σωθικά της θα καταλήξει να προκαλέσει την οργή των λαών. Είναι ήδη αισθητή η αντιευρωπαϊκή εχθρότητα...».
Πέρα, όμως, από τις απόψεις επιστημόνων και δημοσιογράφων, το πιο σοβαρό και πολιτικά επικίνδυνο δείγμα αυτής της τάσης αντιδημοκρατικής εκτροπής των κυβερνήσεων της ΕΕ συνιστούν τα όσα είπε για το θέμα αυτό ο Ιταλός πρωθυπουργός Μάριο Μόντι σε συνέντευξή του προς το γερμανικό περιοδικό «Ντερ Σπίγκελ» προ εικοσαημέρου: «Αν οι κυβερνήσεις (σ.σ.: των χωρών της ΕΕ) επιτρέπουν να δεσμεύονται πλήρως από τις αποφάσεις των κοινοβουλίων τους, χωρίς να διατηρούν ένα δικό τους διαπραγματευτικό περιθώριο, η διάσπαση της Ευρώπης θα ήταν πιθανότερη από μια στενότερη ολοκλήρωση... Στο κάτω κάτω της γραφής, ένα κοινοβούλιο και ένα συνταγματικό δικαστήριο υπάρχουν σε κάθε χώρα της ΕΕ!», δήλωσε υπονοώντας ότι... «αλίμονο αν παίρναμε στα σοβαρά υπόψη μας όλα αυτά τα κοινοβούλια και τα συντάγματα των ευρωπαϊκών χωρών»! Μιλώντας ουσιαστικά ως εκπρόσωπος του χρηματοπιστωτικού συστήματος, όπως και πραγματικά είναι, ο Μάριο Μόντι δεν κατόρθωσε να συγκρατήσει την περιφρόνηση και την εχθρότητα των Ευρωπαίων τραπεζιτών προς τα κοινοβούλια. Ελέγχοντας πλήρως τις κυβερνήσεις, οι τράπεζες και οι κερδοσκόποι θέλουν αυτές και μόνον αυτές να αποφασίζουν για τα πάντα.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ:
Μια πορεία χωρίς λαϊκή νομιμοποίηση!
Οι τράπεζες και τα συμφέροντά του υπόλοιπου χρηματοοικονομικού συστήματος, τα οποία γίνονται όλο και πιο «αεριτζίδικα» σε ολόκληρη την Ευρώπη, είναι ο καθοριστικός παράγοντας υπονόμευσης των δημοκρατικών θεσμών στα κράτη της ΕΕ. Η αυστηρή ιδιωτικοποίηση των κερδών και η απλόχερη... κοινωνικοποίηση των ζημιών του τραπεζικού συστήματος, στις οποίες προβαίνουν οι κυβερνήσεις που ελέγχονται πλήρως από τη χρηματοπιστωτική παντοδυναμία, διαρρηγνύουν τις κοινωνικές συμμαχίες του καπιταλισμού. Τεράστιες μάζες του πληθυσμού αισθάνονται πια αποξενωμένες, καθώς βλέπουν το βιοτικό τους επίπεδο να πέφτει ραγδαία. Η συρρίκνωση της δημοκρατίας και ο αυταρχισμός είναι η πρώτη απάντηση των κυβερνήσεων.

27/8/12

Μεγαλύτερο σκάνδαλο από αυτό της Siemens είναι η προσπάθεια κουκουλώματός του στην Βουλή!

Στα "μαύρα" ταμεία της Siemens ο νομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού;

Ο Ιωάννης Καρακώστας είναι διαπρεπής καθηγητής και σήμερα έχει την ιδιότητα του νομικού συμβούλου του πρωθυπουργού. Κατά τη διάρκεια του πλούσιου εργασιακού του βίου ήταν και νομικός σύμβουλος της Siemens Α.Ε. Όταν αποκαλύφθηκε αυτό, ο ίδιος ισχυρίσθηκε πως είχε φύγει με την έλευση Χριστοφοράκου (Οκτώβριος 1996) επειδή δεν τον δεχόταν στο γραφείο του και "η συνεργασία ήταν αδύνατη" - εμφανίσθηκε περίπου ως "αντιστασιακός" στα ήθη που έφερε η διοίκηση Χριστοφοράκου. Όμως στην εκκρεμή δικογραφία για τη Siemens -6 χρόνια έχουν περάσει από τις συλλήψεις στη Γερμανία και εδώ ακόμη συντάσσεται κατηγορητήριο...- υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι πληρωνόταν από τα "μαύρα" ταμεία της και την περίοδο Χριστοφοράκου!
Το αποκλειστικό έγγραφο που δημοσιεύει η εφημερίδα "Αυγή" είναι η επίσημη μετάφραση από την Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών ενός τραπεζικού extre - ενός από τα εκατοντάδες που βρίσκονται στη δικογραφία και ο εισαγγελέας και οι ανακριτές ζήτησαν να μεταφραστούν. Σύμφωνα με αυτό το extre, στις 23 Ιουλίου 1998 πληρωνόταν ο καθηγ. Δρ. Ιωάννης Καρακώστας με 30.000 γερμανικά μάρκα στην τράπεζα Schmidt Bank στο Μόναχο (αρ. λογαριασμού 066049188). Πρόκειται για επίσημο έγγραφο της δικογραφίας. Δείχνει ακόμη ότι τα 30.000 μάρκα εμβάσθηκαν από το παραλογιστήριο της Siemens, από λογαριασμό που η μητρική τροφοδοτούσε από το Μόναχο (Deutsche Bank) στο Σάλτσμπουργκ και στη Raiffeisenverband.
Επιπλέον η "Αυγή" δημοσιεύει το έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου που περιλαμβάνει το συγκεκριμένο τραπεζικό παραστατικό, όπως παραδόθηκε από την εισαγγελία Μονάχου στην εισαγγελία της Αθήνας.
Κρυμμένα σε θυρίδες...
Σύμφωνα με πληροφορίες, είναι από τα πρώτα στοιχεία που έφθασαν από τη γερμανική Δικαιοσύνη ύστερα από τη δικαστική συνδρομή που ζήτησε ο εισαγγελέας Π. Αθανασίου το 2006. Πρόκειται για στοιχεία που είχαν φυλαγμένα σε θυρίδες οι διαχειριστές των "μαύρων" ταμείων της Siemens (Ράινχαρτ Σίκατσεκ, Μάικλ Κουτσενρόιτερ κ.ά. ), καθώς διαχειρίζονταν εκτός των επίσημων λογαριασμών της μητρικής Siemens το χρήμα που προοριζόταν για δωροδοκίες πολιτικών, κρατικών λειτουργών, κομμάτων, διαμορφωτών της κοινής γνώμης, δικαστικών, χορηγίες, δημόσιες σχέσεις, ταξίδια υπαλλήλων ΟΤΕ κ.λπ.
Ίδια πορεία με το χρήμα για τις δωροδοκίες!
Υπογραμμίζεται ότι ο νομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού φέρεται να λαμβάνει το έμβασμα των 30.000 μάρκων από το "μαύρο" ταμείο της Siemens με την ίδια ακριβώς μέθοδο που εστάλησαν άλλα ποσά που προορίζονταν για πολιτικά κόμματα και πρόσωπα (Θόδωρος Τσουκάτος, Τάσος Μαντέλης), στελέχη του ΟΤΕ, στελέχη της ελληνικής Siemens (Ηλίας Γεωργίου, Χρήστος Καραβέλας) και δεκάδες άλλα πρόσωπα που δεν έχουν ταυτοποιηθεί ακόμη: από την Deutsche Bank του Μονάχου (όπου είναι ο εταιρικός λογαριασμός της Siemens) στη Raiffeisenverband του Σάλτσμπουργκ (η οποία είναι η τράπεζα - "καταφύγιο" για τις δωροδοκίες) και από εκεί στους ειδικούς διαχειριστές των "μαύρων" ταμείων, οι οποίοι έστελναν βάσει οδηγιών τα χρήματα και κρατούσαν παραστατικά.
Ερωτήματα:
Για τον νομικό σύμβουλο του πρωθυπουργού ανακύπτουν ερωτήματα:
- Γιατί αμείφθηκε τον Ιούλιο του 1998 από τα "μαύρα" ταμεία;
- Πώς ισχυρίσθηκε στις 11 Ιουλίου ότι παραιτήθηκε από τη θέση του νομικού συμβούλου της ελληνικής Siemens, "σύντομα μετά την ανάληψη της διεύθυνσης της εταιρείας από τον Μ. Χριστοφοράκο", όταν πληρώνεται τουλάχιστον μέχρι το 1998;
- Ποιες υπηρεσίες προσέφερε δύο χρόνια μετά την έλευση Χριστοφοράκου;
- Δηλώθηκε φορολογικά η συγκεκριμένη αμοιβή;
Το ήξερε η Ν.Δ. και ο Αντ. Σαμαράς;
Το θέμα έχει και πολιτικές διαστάσεις, που αφορούν τη Ν.Δ. και τον πρωθυπουργό.
Τα έγγραφα που δημοσιεύει η "Αυγή" έφθασαν το καλοκαίρι του 2010 στην εξεταστική επιτροπή μαζί με όλη τη δικογραφία του σκανδάλου Siemens. Η Ν.Δ. δεν είδε ότι υπήρχε απόδειξη αμοιβής του Ι. Καρακώστα από τα "μαύρα" ταμεία; Μήπως αποσιωπήθηκε; Και ποιος ήταν ο διαχειριστής του υλικού της δικογραφίας ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη ή δέχθηκε την εντολή να το αποσιωπήσει; Σήμερα ο συγκεκριμένος έχει πολιτική θέση δίπλα στον πρωθυπουργό; Μήπως γύρω από τον Αντ. Σαμαρά έχει δημιουργεί ένας ιστός προσώπων που συνδέονται μεταξύ τους και με το σκάνδαλο της Siemens;