Το παράδειγμα της Εγνατίας οδού!
"Οσμή σκανδάλου" φέρει η υπόθεση της "αποκρατικοποίησης" της Εγνατίας Οδού καθώς έχουν ήδη κινηθεί οι διαδικασίες για την εκχώρησή της σε ιδιώτες. Όπως όμως αποκαλύπτει η εφημερίδα «Βήμα» τα δάνεια που είχαν συναφθεί για τη χρηματοδότηση του έργου θα αποπληρωθούν από το κράτος και θα επιβαρυνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Η τροπή που λαμβάνει η υπόθεση εγείρει ερωτηματικά, ενώ από το ΤΑΙΠΕΔ και το Υπουργείο Υποδομών επισημαίνουν ότι στόχος είναι να γίνει πιο ελκυστική η Εγνατία Οδός ΑΕ προσελκύοντας μεγάλους επενδυτές και ανεβάζοντας το τίμημα για το Δημόσιο.
Στο Δημόσιο θα παραμένουν τελικά τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, ύψους περίπου 600 εκατ. ευρώ και δεν θα βαρύνουν τον "επενδυτή" που αναζητά η κυβέρνηση για την ιδιωτικοποίηση του ομώνυμου αυτοκινητοδρόμου. Αυτό επισημαίνουν κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης στον απόηχο της μεταφοράς των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης της Εγνατίας στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που αποκάλυψε η εφημερίδα «Βήμα».
«Στο Ταμείο μεταφέρθηκε το δικαίωμα παραχώρησης της χρήσης της Εγνατίας, καθώς και η υποχρέωση συντήρησής της, και όχι η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ. Τα δάνεια της επιχείρησης παραμένουν στο δημόσιο», σημειώνουν πηγές κοντά στην υπόθεση, ξεκαθαρίζοντας ότι η εξυπηρέτηση των οικονομικών της υποχρεώσεων θα συνεχιστεί ως έχει.
Σημειωτέον ότι ήδη η Τράπεζα Πειραιώς εισπράττει απευθείας τα διόδια του σταθμού του Πολυμύλου Κοζάνης για την εξυπηρέτηση δανείου που είχε χορηγήσει στην εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια.
Επίσης, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι κύκλοι, η εταιρεία "Εγνατία Οδός ΑΕ" έχει λαμβάνειν από το Δημόσιο επιστροφή ΦΠΑ, που ξεπερνά τα 350 εκατ. ευρώ, ακολουθώντας την ίδια «μοίρα» που υφίσταται και η υπόλοιπη ελληνική αγορά.
Παράλληλα, βούληση του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, όπως άλλωστε διαπιστώθηκε και από την ενημέρωση που είχε από το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας ο γενικός γραμματέας δημοσίων έργων κ. Στρ. Σιμόπουλος, είναι να απεμπλακούν οι "εκκρεμότητες" στα έργα των καθέτων αξόνων του αυτοκινητοδρόμου, που αντιμετωπίζουν προβλήματα, όπως σημειώνει το ρεπορτάζ της εφημερίδας. «Υπάρχουν λύσεις, οι οποίες απαιτούν πολιτικές αποφάσεις και συνεπάγονται ανάληψη ρίσκου», σημειώνουν πηγές του υπουργείου, διαβεβαιώνοντας ότι θα γίνει ότι είναι απαραίτητο για να προχωρήσουν τα έργα υποδομής.
Βέβαια οι "επενδυτές" που θα αγοράσουν την "Εγνατία" τελικά δεν φαίνεται πως θα ρισκάρουν και πολλά!Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει: αυτοί θα είναι και οι μόνοι σίγουρα κερδισμένοι! Χαμένος θα είναι για μια ακόμη φορά ο Ελληνικός Λαός, που θα φορτωθεί στην πλάτη του τα κέρδη των Μεγαλοεργολάβων! Μην τρέφεται καμία αμφιβολία περί τούτου!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου