24/8/12

Τα αιολικά πάρκα παρέχουν μόνο το 3,5% της ενέργειας των ΗΠΑ!

Wind farms provide only 3.5% of U.S. energy!
καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα και επαγγελματικού μέλους της Γεωλογικής Εταιρείας της Αμερικής.
Αναδημοσίευση από την "Daily Dispatch".
Στις 24 Μαΐου του τρέχοντος έτους, ο Πρόεδρος Ομπάμα επισκέφθηκε την βιομηχανία κατασκευής ανεμογεννητριών TPI Composites στο Newton, της πολιτείας Iowa. Εκεί ανακοίνωσε ότι στην "άμεση λίστα προτεραιοτήτων του" για το Κογκρέσο, περιλαμβάνεται η επέκταση της πολιτικής επιδοτήσεων και φοροαπαλλαγών προς τις εταιρείες Αιολικής Ενέργειας (Production Tax Credit: PTC). Η πολιτική αυτή της Αμερικανικής Κυβέρνησης  η οποία κανονικά λήγει στο τέλος του 2012, επιδοτεί με 2,2 σεντ ανά κιλοβατώρα (kWh) το αρχικό κόστος κατασκευής αιολικών πάρκων. Για όλο το 2012, τα αιολικά πάρκα των ΗΠΑ αναμένεται να καλύψουν μόλις το 3,5 τοις εκατό των συνολικών αναγκών της Χώρας σε ηλεκτρική ενέργεια, ή περίπου 145 δισεκατομμύρια κιλοβατώρες, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί αιολικής ενέργειας να χρηματοδοτηθούν με περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια και μάλιστα με επιδοτήσεις που έχουν πλήρη έκπτωση φόρου.
Στις 30 Μαΐου, ο αντίπαλος υποψήφιος του Ομπάμα, ο Μιτ Ρόμνευ ανακοίνωσε τις δικές του προτάσεις για την ενεργειακή πολιτική της Χώρας. Η προεκλογική εκστρατεία του Μιτ Ρόμνευ συνοψίστηκε στο ότι "θα διακόψει την πολιτική επιδοτήσεων προς τα αιολικά πάρκα, και θα δημιουργήσει ένα πεδίο ισότιμων όρων ανταγωνισμού για όλες τις πηγές ενέργειας".
Μέσα στο 2011, η βιομηχανία αιολικής ενέργειας είχε τη δυνατότητα προείσπραξης φοροαπαλλασσόμενων επιδοτήσεων σε ποσοστό 30% επί των επενδύσεων της, χρήματα  που μπορούσε να πάρει εκ των προτέρων σε μετρητά, αντί να πρέπει να περιμένει έως ότου ολοκληρώσει τα έργα της και αρχίσει να πωλεί ηλεκτρικό ρεύμα. Από το τελευταίο πακέτο ύψους 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων που δόθηκαν σε επιδοτήσεις αιολικής ενέργειας από την κυβέρνηση, το 85 τοις εκατό - συνολικά 849 εκατομμύρια δολάρια - έχουν πάει σε ξένες εταιρείες ανεμογεννητριών, όπως η γερμανική Siemens, η ισπανική Gamesa, η Suzlon της Ινδίας, και η Vestas της Δανίας. Η Ισπανική εταιρεία, η Iberdrola SA μόνο έχει συγκεντρώσει 545 εκατομμύρια δολάρια τα τελευταία χρόνια μέσω της αμερικανικής θυγατρικής της.
Ο επικεφαλής της Vestas, της μεγαλύτερης εταιρείας κατασκευής ανεμογεννητριών στον κόσμο, δήλωσε ότι η αγορά ανεμογεννητριών των ΗΠΑ είναι πιθανό να μειωθεί κατά 80 τοις εκατό το επόμενο έτος, εάν διακοπεί η πολιτική επιδοτήσεων για την αιολική ενέργεια. Η Vestas, επίσης, προειδοποίησε ότι η μη συνέχιση της πολιτικής αυτής θα μπορούσε να την αναγκάσει να μειώσει 1.600 θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ. Αντίθετα, μια μελέτη του ερευνητικού ινστιτούτου Wood Mackenzie αναφέρει ότι η παραγωγή φυσικού αερίου και πετρελαίου στις ΗΠΑ θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα επιπλέον εκατομμύριο θέσεις εργασίας ως το 2018.
Τόσο οι κάτοικοι του Ιλινόις, της πολιτείας καταγωγής του Ομπάμα,  όσο και όλοι εμείς οι κατά τ΄άλλα συνηθισμένοι στην καλοκαιρινή ζέστη, κάτοικοι των Μεσοδυτικών Πολιτειών αντιμετωπίσαμε ένα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών τον Ιούλιο. Η ζήτηση ενέργειας εκτινάχθηκαν στα ύψη, καθώς τα κλιματιστικά δούλευαν συνεχώς. Ο νομοθέτης του Ιλλινόις έχει θεσπίσει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο για την χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, και τα 2.900 μεγαβάτ (MW) θεωρητικής ισχύος της αιολικής ενέργειας (ίδιου ύψους με την Μινεσότα) ήταν θεωρητικά έτοιμα. Οι χιλιάδες ανεμογεννήτριες της πολιτείας στέκονταν όρθιες στους λόφους του Ιλλινόις -θεωρητικά έτοιμες γι΄αυτήν την στιγμή! Και αυτό είναι ακριβώς ό,τι έκαναν - στάθηκαν όρθιες αλλά παρέμειναν ακίνητες! Ευτυχώς, οι εγκαταστάσεις πυρηνικής ενέργειας της Πολιτείας δούλεψαν όλο το εικοσιτετράωρο, και όλα τα κλιματιστικά συνέχισαν να δουλεύουν- σε σπίτια, σε νοσοκομεία και σε εργοστάσια.
Ως συνήθως αυτές τις αποπνικτικές μέρες του καύσωνα, δεν υπήρχε μια «ανάσα αέρα».  Η θερμοκρασία στο Σικάγο ήταν υψηλή στις 6 Ιουλίου, και από τα 2.900 MW θεωρητικής αιολικής ισχύος της Πολιτείας παράχθηκαν μόνο 4 MW, ενέργεια αρκετή για να τροφοδοτήσει μερικές εκατοντάδες σπίτια -μια πολύ μικρή γειτονιά του Σικάγου. Αυτή την καυτή εβδομάδα,  οι ανεμογεννήτριες του Ιλλινόις παρήγαγαν κατά μέσο όρο μόλις το 10 τοις εκατό της ονομαστικής τους ισχύος.
Απ΄την αρχή του 2012 μέχρι σήμερα, από τα 50.000 MW ονομαστικής -θεωρητικής αιολικής ισχύος που διαθέτουν οι ΗΠΑ, παράχθηκε μόνο το 29% αυτής της ισχύος και αυτή εγχύθηκε στο ενεργειακό σύστημα της χώρας κατά τρόπο διαλείποντα και απρόβλεπτο. Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους που η αιολική ενέργεια απαιτεί κρατικές επιδοτήσεις.
Τα επίσημα στοιχεία από την Energy Information Administration (EIA) δείχνουν ότι οι επιδοτήσεις ανά μονάδα παραγόμενης ενέργειας αναλόγως της πηγής ενέργειας αντιστοιχίζονται ως εξής: το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο λαμβάνει  0,28 σεντ, η πυρηνική ενέργεια λαμβάνει 1,79 δολάρια, τα  βιοκαύσιμα παίρνουν 20,37 δολάρια και η αιολική ενέργεια παίρνει 32,59 δολάρια.
Η Βρετανία είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην αιολική ενέργεια με ένα ισχυρά επιδοτούμενο πρόγραμμα για να επωφεληθεί δήθεν από τους ισχυρούς ανέμους που στην κυριολεξία "δέρνουν" τα βουνά και τις θάλασσές της. Αλλά το πρόγραμμά της συνεχίζει να αποτυγχάνει παταγωδώς. Τα επίσημα στοιχεία που κυκλοφόρησαν στις αρχές Ιανουαρίου έδειξαν ότι καθώς οι θερμοκρασίες βυθίστηκαν πολύ κάτω από το μηδέν και η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας εκτινάχθηκε στα ύψη, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τις 3.100 ανεμογεννήτριες στη Βρετανία μειώθηκε από το 8,6% που υποτίθεται ότι συμμετέχουν στο ενεργειακό "μείγμα" της χώρας σε μόλις 1,8%. Το βράδυ της 20ης Δεκεμβρίου, η μέση θερμοκρασία στη Βρετανία υποχώρησε στους μείον 5,6 βαθμούς Κελσίου. Στις 6:30 το απόγευμα, τα αιολικά πάρκα της Βρετανίας, τα οποία υποτίθεται ότι παράγουν 5.200 MW ηλεκτρικής ενέργειας, στην πραγματικότητα παρήγαγαν μόλις 40 MW.
Όπως Jeremy Nicholson, διευθυντής του UK Energy Intensive Users Group, επισημαίνει: "Αυτό που είναι ανησυχητικό είναι ότι αυτού του είδους οι αριθμοί δεν είναι ένα one-off. Συνέβη ακριβώς το ίδιο τον περασμένο Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, όταν ένα υψηλό ατμοσφαιρικό βαρομετρικό έφερε τσουχτερό κρύο και χιόνι αλλά καθόλου άνεμους." Και ο Nicholson προσθέτει:"Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε παρόμοιες καταστάσεις αυτή τη στιγμή, διότι δεν υπάρχει ακόμα μεγάλη εξάρτηση από ενέργεια που να βασίζεται στον άνεμο. Τι θα συμβεί όμως όταν είμαστε εξαρτώμενοι από τις ανεμογεννήτριες περισσότερο από τις δυνάμεις μας, και ξαφνικά υπάρχει μια περίοδος που ο άνεμος δεν θα φυσά και θα υπάρχει μεγάλη ζήτηση ενέργεια;"
Ο σύζυγος της βασίλισσας Ελισάβετ, ο Δούκας του Εδιμβούργου, συνόψισε την λογική για το πρόγραμμα επιδότησης της αιολικής ενέργειας στην Βρετανία, περιγράφοντας τους υποστηρικτές του ανέμου ως ανθρώπους που "πιστεύουν σε παραμύθια." Ο Κυβερνήτης Ρόμνευ έχει και αυτός εν μέρει δίκαιο όταν υποστηρίζει πως ήρθε η ώρα για "όλες τις πηγές ενέργειας, να ανταγωνιστούν επί της ουσίας τους."
ΥΓ1) Σημείωση προς αποφυγή παρεξηγήσεων: 
Ανεξάρτητα αν διαφωνεί κανείς με την λογική στην οποία βασίζεται και την πολιτική που τελικά εκφράζει ο καθηγητής Westgard, η ουσία της ανάλυσής του. καθώς και  τα στοιχεία που παραθέτει, αποδεικνύουν περίτρανα την μεγάλη "απάτη" των αιολικών πάρκων! Το σίγουρο είναι πως αν τα στοιχεία του αφορούν την μεγαλύτερη αυτήν την στιγμή οικονομία του κόσμου, τότε τι θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς για μια χρεοκοπημένη χώρα σαν την ΕλλάδαΚαι προσέξτε πως η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πιο μπροστά όσον αφορά την  "πράσινη ανάπτυξη" από ότι η ΗΠΑ και η Αγγλία:
Προσέξτε πόσο ποιο "αναπτυγμένη" είναι η αιολική ενέργεια στην Ελλάδα σε σχέση με τις ΗΠΑ, την Αγγλία και την Γαλλία!
ΥΓ2) Από τις πρώτες έξι χώρες σε παγκόσμια κλίμακα, που πρωτοπορούν στην "Πράσινη Ανάπτυξη" οι τέσσερις είναι η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία και η Ισπανία... Μήπως παραείναι μεγάλη σύμπτωση;

23/8/12

Δικαίωσαν τον αγώνα του Τσουκάτου- άντε με το καλό λευτεριά και στον Άκη!

Υπεγράφη σήμερα από τον υπουργό Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, η «Συμφωνία Συμβιβασμού» μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των εταιριών Siemens AG και Siemens Α.Ε., με βάση τη σχετική εξουσιοδότηση που του έχει παράσχει η Βουλή

Με την υπογραφή του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα ολοκληρώθηκε και επίσημα η συμφωνία συμβιβασμού του ελληνικού δημοσίου με τη Siemens, για την οποία όμως έχουν υπάρξει πάμπολλες ενστάσεις αλλά και πολλά "σχόλια". Πάντως το υπουργείο Οικονομικών κρίνει ότι με την εν λόγω συμφωνία το Δημόσιο επιτυγχάνει σημαντικά οφέλη σε δημοσιονομικό επίπεδο, αλλά και σε επίπεδο πραγματικής οικονομίας μέσα από θετικές δράσεις και μιας σειράς παροχών (στις παροχές είναι εξάλλου εξειδικευμένη η Siemens...)! Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται συμψηφισμός απαιτήσεων της Siemens έναντι του Δημοσίου, χρηματοδότηση διαφόρων προγραμμάτων και φορέων, και επενδύσεις που θα δημιουργήσουν ...θέσεις εργασίας.
Επιπλέον μέσω της συμφωνίας ορίζεται ότι η Siemens θα συνεχίσει να παρέχει (!!!) κάθε δυνατή υποστήριξη στις Ελληνικές Αρχές (εδώ γελάει κανείς τρανταχτά...), όποτε της ζητηθεί (και εδώ κανείς κινδυνεύει με έμφραγμα από τα πολλά γέλια), σε σχέση με τη συνεχιζόμενη ανάκριση κατά φυσικών προσώπων, που έχουν εμπλακεί στην υπόθεση. 
Ακόμη ορίζεται ότι αναλαμβάνει την καταβολή της νομικής δαπάνης, με την οποία έχει επιβαρυνθεί το Ελληνικό Δημόσιο για την υπόθεση αυτή, αλλά και ότι εντάσσεται για μια περίοδο έως τριών ετών σε πρόγραμμα εταιρικής συμμόρφωσης υπό ένα Επίτροπο που θα διορίσει το ελληνικό Δημόσιο. Σε αντάλλαγμα, η ελληνική κυβέρνηση απαλλάσσει τη Siemens από κάθε αστική ή διεκδικητική αξίωση σε σχέση με το σκάνδαλο (εδώ- στο σημείο αυτό, τι να σχολιάσει κανείς άραγε...)! Υπενθυμίζεται πως η ζημία για το ελληνικό δημόσιο, είχε υπολογιστεί από την Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής σε 2 δισ. ευρώ. Το πόσα χρήματα όμως μπήκαν και βγήκαν από τα  "μαύρα" ταμεία της Siemens, και που τελικά κατέληξαν όλα αυτά τα χρήματα δεν θα το μάθουμε ποτέ, παρόλο που τον λογαριασμό θα τον πληρώσουμε μέχρι τελευταίου λεπτού εμείς και μόνο εμείς!
Η ενυπόγραφη Συμφωνία, που -όπως τονίζει η σημερινή Κυβέρνηση- δεν έχει καμία διαφοροποίηση από το σχέδιο «Συμφωνίας», που ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία η Βουλή των Ελλήνων πριν από τέσσερις περίπου μήνες, θα διαβιβαστεί στη Βουλή για ...ενημέρωση.

Το μόνο που μπορούμε να σχολιάσουμε εμείς είναι πως:
 Ο αγώνας του Τσουκάτου, του Μαντέλη και των άλλων εθνοσωτήρων μας τώρα δικαιώνεται! 

Η Ελλάδα είναι έτοιμη να πωλήσει τα νησιά της!

Σαμαράς στη «Le Monde»: 
«Η Ελλάδα είναι έτοιμη να πωλήσει τα ακατοίκητα νησιά της»!!!

«H Aθήνα είναι έτοιμη να πουλήσει τα ακατοίκητα νησιά της» είναι ο τίτλος συνέντευξης του Αντώνη Σαμαρά στην σημερινή ηλεκτρονική έκδοση της γαλλικής Le Monde. Ο κ. Σαμαράς αφού αναφέρει πως ...δεν θα μείνει στις υποσχέσεις σχετικά με τα εφαρμοζόμενα μέτρα λιτότητας στης Χώρα μας, φέρνει ως παράδειγμα ότι μειώθηκε και ο δικός του μισθός, όπως και οι δαπάνες της κυβέρνησης συνολικά. Παράλληλα ως απόδειξη - πως η Κυβέρνησή του δεν σκοπεύει να μείνει στα λόγια- αναφέρει το άνοιγμα της Χαλυβουργίας, η οποία «δεν λειτουργούσε εδώ και μήνες από μία μειοψηφία εργατών». Στη συνέχεια τονίζει το εκτεταμένο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων (και όχι «αποκρατικοποιήσεων») που φιλοδοξεί να φέρει εις πέρας η Κυβέρνησή του, αυξάνοντας το ποσό-στόχο πάνω από τα 30 δις το 2016, σημειώνοντας μάλιστα πως έχουν πλέον συμπεριληφθεί οι σιδηρόδρομοι, η ΔΕΗ και μία έκταση στην Αττική έως το Σούνιο!!! Τέλος ο κ.Σαμαράς έρχεται στο επίμαχο θέμα των νησιών το οποίο επιλέγει και ως κεντρικό τίτλο για το άρθρο της, η Le MondeΟ Έλληνας πρωθυπουργός δηλώνει  ότι «δεν υπάρχουν ιδιωτικά νησιά εκτός από λίγα. Τα περισσότερα είναι ακατοίκητα στη μέση του αρχιπελάγους. Υπό την προϋπόθεση ότι δεν δημιουργούνται προβλήματα εθνικής ασφάλειας, μερικά από αυτά τα νησιά μπορούν να έχουν εμπορική χρήση. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση για ξεπούλημα, αλλά για την μετατροπή αχρησιμοποίητων εκτάσεων σε ένα κεφάλαιο, που μπορεί να αποδώσει εισοδήματα σε μια δίκαια τιμή». 
Το μόνο που δεν λέει ο κ.Σαμαράς στην συνέντευξή του, είναι ότι και ο φίλος και προκάτοχός του στην πρωθυπουργία, ήθελε να πουλήσει την ...Πελοπόννησο και τελικά όχι μόνο πήρε πόδι από την θέση του, αλλά κινδύνεψε να μην εκλεγεί ούτε και βουλευτής!!! Ας μην το ξεχνάει αυτό ο κ.Σαμαράς! Και περισσότερο αυτό ας το θυμούνται καλά, και όσοι στηρίζουν την Κυβέρνησή του- δήθεν για σώσουν την Χώρα!!! 

22/8/12

«Ο Έλληνας ασθενής επιστρέφει για περισσότερη βοήθεια»...


The Greek patient returns for more help!
Με τον άκρως ειρωνικό τίτλο «Ο Ελληνας ασθενής επιστρέφει ζητώντας κι άλλα χρήματα», που παραπέμπει στην κατάσταση της ελληνικής οικονομίας αλλά και στην πρόσφατη περιπέτεια της υγείας του Αντ. Σαμαρά, η βρετανική εφημερίδα Independent σχολιάζει με δηκτικό τρόπο την ευρωπαϊκή εξόρμηση του Ελληνα πρωθυπουργού. Ο Independent υπογραμμίζει τις επαφές που θα έχει ο πρωθυπουργός με την Γερμανίδα καγκελάριο και τον Γάλλο πρόεδρο και εκτιμά ότι οι πιθανότητες η Άνγκελα Μέρκελ να ζητήσει από την γερμανική βουλή να εγκρίνει ένα τρίτο πακέτο διάσωσης για την Ελλάδα είναι μικρές. 
"Η Ελλάδα ξαναβγαίνει για επαιτεία στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες", αναφέρει ειρωνικά ο συντάκτης του άρθρου, ο οποίος, αφού περιγράφει τα ποσά της βοήθειας που έχει λάβει μέχρι τώρα η Ελλάδα, διερωτάται: «Γιατί λοιπόν μετά από όλη αυτή τη βοήθεια, η Ελλάδα βγήκε πάλι με το δίσκο στην Ευρώπη;».
Υπάρχουν πολλοί λόγοι, αναφέρει το άρθρο, αλλά ο κύριος λόγος είναι ότι η ελληνική οικονομία παραμένει βαλτωμένη σε άγρια ύφεση εδώ και 5 χρόνια. Το γεγονός αυτό οδήγησε στην εκτίναξη της ανεργίας στο 23%. Διέλυσε επίσης τα φορολογικά έσοδα καθώς πολλές επιχειρήσεις έχουν βάλει λουκέτο, οι δε καταναλωτές σταμάτησαν να ξοδεύουν. Αμφότερα δυσχεραίνουν την προσπάθεια της χώρας να μειώσει τα ελλείμματά της! Όλες οι περικοπές και οι αυξήσεις φόρων που οι Ελληνικές κυβερνήσεις έχουν θεσπίσει τα τελευταία τρία χρόνια, ανερχόμενες στο 8 τοις εκατό του Ελληνικού ΑΕΠ, έχουν τελικά απορροφηθεί από την μεγάλη ύφεση της Ελληνικής οικονομίας. Και τα πράγματα δεν αναμένονται να γίνουν καλύτερα τα επόμενα χρόνια! Αν η τρομακτική ύφεση συνεχιστεί τότε οι στόχοι για την βιωσιμότητα του Ελληνικού Χρέους θα καταρρεύσουν, και θα είναι αδύνατον η Χώρα να ξαναβγεί στις Αγορές το 2014, τονίζει η Βρετανική εφημερίδα.
Θα πάρει η Ελλάδα περισσότερο χρόνο και πρόσθετη βοήθεια για να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της; Αυτό θα εξαρτηθεί εν πολλοίς από τη γερμανική πολιτική, καταλήγει το άρθρο, παραπέμποντας σε πρόσφατες δηλώσεις του Γκίντο Βεστερβέλε, ότι ο χαμένος χρόνος των ελληνικών εκλογών θα πρέπει να συνυπολογισθεί. «Αλλά κάποιοι Γερμανοί πολιτικοί από το συντηρητικό κίνημα της κ. Μέρκελ έχουν αρχίσει να μιλούν ανοιχτά για την επιθυμία να κοπούν οι δεσμοί με την Ελλάδα», υπογραμμίζει, καταλήγοντας ότι ο κ. Σαμαράς πρέπει να είναι πολύ ...πειστικός αυτή την εβδομάδα. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται εξάλλου και το νέο πρόγραμμα περαιτέρω περικοπών ύψους 11,5 δισ. , που ισοδυναμεί με το 5 τοις εκατό του Ελληνικού ΑΕΠ και που άμεσα θα εξαγγείλει η Ελληνική Κυβέρνηση! Αν και όπως φαίνεται η τρόικα απαιτεί ένα επιπλέον  πακέτο περαιτέρω μέτρων ύψους 2,5 δισ. €.

Περισσότερες ανεμογεννήτριες στα Ελληνικά Βουνά, περισσότερο κάρβουνο στην Γερμανία!

Η κατανάλωση του πλέον ρυπογόνου καυσίμου- του λιγνίτη, έχει αυξηθεί κατά 4,9% από την ημέρα που η Καγκελάριος Ανγκέλα Μέρκελ ανακοίνωσε τη διακοπή λειτουργίας των πυρηνικών εργοστασίων της Γερμανίας λίγο μετά την   Φουκουσίμα, και την στροφή της χώρας προς την "Πράσινη Ανάπτυξη". Πρόσφατα μάλιστα τέθηκε σε λειτουργία μια νεά μονάδα άνθρακα ισχύος 2.200 Μεγαβάτ του ενεργειακού κολλοσού της Γερμανίας, της RWE στην Κολωνία, που αναμένεται να ηλεκτροδοτήσει τουλάχιστον 3,4 εκατομμύρια νοικοκυριά. Η μονάδα που καίει λιγνίτη για να παράγει ενέργεια, εγκαινιάστηκε από τον ίδιο τον υπουργό Περιβάλλοντος της Γερμανίας
Οι γερμανικές εταιρειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας RWE και E.ON AG προτιμούν πλέον τον φθηνό άνθρακα έναντι των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και του εισαγώμενου φυσικού αερίου, τη στιγμή μάλιστα που το κόστος των "δικαιωμάτων άνθρακα" καταρρέει παγκοσμίως και η ηλεκτροπαραγωγή με χρήση του ορυκτού άνθρακα γίνεται χωρίς να επισύρει πια υψηλά “πρόστιμα”. Η ενέργεια που παράγει η RWE στη Γερμανία έχοντας ως βάση τον "Βρώμικο Άνθρακα", αυξήθηκε κατά 12 τοις εκατό το πρώτο εξάμηνο φέτος σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν. Η  E.ON AG  παράγει 10 τοις εκατό περισσότερη ενέργεια από την καύση  άνθρακα σε σχέση με πέρυσι.
"Ο λιγνίτης είναι το πιο φθηνό είδος για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και έτσι αποκτά  όλο και μεγαλύτερο μερίδιο την αγορά!" δηλώνει ο Martin Pack, εκπρόσωπος της RWE.
Παρότι η Γερμανία παρουσιάζεται ως ο μοχλός της “πράσινηςενεργειακής ανάπτυξης στη Γηραιά Ήπειρο η συμμετοχή του άνθρακα στο ενεργειακό της μείγμα ανήλθε σε 30%, το υψηλότερο ποσοστό από το 1969, σύμφωνα με στοιχεία της BP PLC. Οι εδικοί αναλυτές και οι υπεύθυνοι της ενεργειακής πολιτικής της Γερμανίας τονίζουν εξάλλου πως η Αιολική και η Ηλιακή Ενέργεια δεν μπορούν να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια όλο το εικοσιτετράωρο και να παρέχουν την απαιτούμενη σταθερότητα στο ηλεκτρικό δίκτυο.
"Η κατασκευή και νέων σταθμών που στηρίζονται στον λιγνίτη για να παράγουν ενέργεια σημαίνει πως η Γερμανία θα συνεχίσει να βασίζεται στον άνθρακα για τα επόμενα 30 χρόνια τουλάχιστον!" τονίζει ο Dieter Helm, καθηγητής Ενεργειακής Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Κι αν αναρωτηθείτε που τελικά καταναλώνεται όλη αυτή η παραπανίσια ενέργεια που παράγεται από το βρώμικο κάρβουνο στην Γερμανία, δεν θα έχετε πέσει και πολύ έξω αν ο νους σας τρέξει αμέσως στις Ανεμογεννήτριες και στα Φωτοβολταϊκά Πάνελ με τα οποία γεμίζει η Ελλάδα...
ΥΓ1) ...σε όσους δεν έχουν καλή μνήμη θα τους υπενθυμίσουμε να ξαναδιαβάσουν τι γράφαμε, ένα χρόνο πριν για ...το πως ο Ελληνικός Ήλιος πριμοδοτεί το Γερμανικό Κάρβουνο! Και θα τους καλέσουμε να διαβάσουν τι γράφουμε ...φέτος, ελπίζοντας πως έτσι θα αποτρέψουμε να επιβεβαιωθούμε και πάλι του χρόνου- όταν όμως θα είναι πια αργά
ΥΓ2) Αλήθεια την ΔΕΗ και τα λιγνιτωρυχεία της, ποιες εταιρείες ενδιαφέρονται να τα εξαγοράσουν έναντι "πινακίου φακής";

Γιατί η "πράσινη" ανάπτυξη κατέληξε να είναι σήμερα τοξική;


Του Jose Pagliery,
αναδημοσίευση από το Money CNN.
Οι επιχειρηματίες της "Πράσινης" Ενέργειας αισθάνονται πλέον τις συνέπειες της απόρριψης από τους "επενδυτές κεφαλαίων", οι οποίοι δείχνουν να ανησυχούν για την πτώση των τιμών της ενέργειας αλλά και για την συνέχιση της κυβερνητικής στήριξης προς το καθεστώς επιδοτήσεων των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας! Η "έκρηξη" του φυσικού αερίου έχει πλήξει την "ανταγωνιστικότητα" των εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Και οι προτεινόμενες περικοπές του κρατικού προϋπολογισμού θα αναγκάσουν την Κυβέρνηση να αναπροσαρμόσει την υποστήριξή της -και τις επιδοτήσεις προς τις Α.Π.Ε.
Οι ιδιώτες επενδυτές και οι τράπεζες δηλώνουν τώρα ότι δεν θα δανείζουν κεφάλαια σε εταιρείες πράσινης ενέργειας, επειδή δεν έχουν αποδείξει ότι μπορούν να είναι κερδοφόρες χωρίς τις κρατικές επιδοτήσεις!
Η Rosa McCormick, διευθύνων σύμβουλος της "Wild Basin Investments" στο Ώστιν, προειδοποιεί ότι είναι πλέον κάτι παραπάνω από προφανές ότι οι Αμερικανικές εταιρείες κατασκευής φωτοβολταϊκών πάνελ, όπως η Solyndra και η Abound Solar, είναι πλέον καταδικασμένες. Οι Αμερικανικές εταιρείες δεν μπορούν να μειώσουν τις τιμές ώστε να ανταγωνιστούν με τις Κινεζικές εταιρείες, οι οποίες κυριαρχούν στην αγορά.
"Η αγορά της πράσινης ενέργειας έχει πέσει έξω," τονίζει  η McCormick. "Κανείς πια δεν θέλει να επενδύσει σε αυτήν. Είναι τοξική από κάθε άποψη!"
Οι αμερικανικές εταιρείες αιολικής ενέργειας αντιμετωπίζουν ένα παρόμοιο αλλά και πιο πολύπλοκο σύνολο προβλημάτων. Η ομοσπονδιακή πολιτική επιδοτήσεων που καλύπτει το 30% των δαπανών στα νέα αιολικά πάρκα, πρόκειται να λήξει στο τέλος του τρέχοντος έτους. Εάν το Κογκρέσο δεν την ανανεώσει, η κατασκευή και η εγκατάσταση νέων ανεμογεννητριών θα μπορούσε να καταλήξει "δραματικά αργή", σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση του υπουργείου Ενέργειας. Οι παραγγελίες για νέες ανεμογεννήτριες για το 2013 έχουν ήδη πέσει, και η βιομηχανία αιολικής ενέργειας βρίσκεται μπροστά σε ένα "ένα πραγματικό ξετίναγμα", σύμφωνα με τον Matt Kaplan, αναπληρωτή διευθυντή της IHS Emerging Energy Research στο Cambridge της Μασαχουσέτης
Ένας άλλος αντίθετος άνεμος φυσάει κατά της βιομηχανίας αιολικής ενέργειας- και γενικά κατά της ανάπτυξης των Α.Π.Ε.- και αυτός είναι αποτέλεσμα της πτώσης των τιμών του φυσικού αερίου, του οποίου οι τιμές βρίσκονται στο λιγότερο από το μισό από αυτό που ήταν μόλις πριν από λίγα χρόνια. Γιατί να βρεθούν επενδυτές να ρίξουν τα χρήματά τους σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας, όταν το φυσικό αέριο είναι άφθονο και φθηνό;
Η Danotek Motion Technologies αισθάνεται ήδη την πίεση της αγοράς. Πριν λίγο καιρό ήταν από τις κορυφαίες εταιρείες στην κατασκευή ανεμογεννητριών και τώρα έχει οδηγηθεί ήδη σε μαζικές απολύσεις-αυτήν την στιγμή έχει μόνο 30 εργαζόμενους. "Η αγορά αιολικής ενέργειας είναι στα κάτω της. Αυτό θέτει ένα μείζων πρόβλημα στις πωλήσεις μας, που επηρεάζει τον όγκο των εργασιών μας και την ανάπτυξη μας" τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος της ετειρείας, Don Naab.
Οι εταιρείες που συμμετέχουν στη παραγωγή του βιοκαύσιμου της αιθανόλης, που προέρχεται από το καλαμπόκι, αντιμετωπίζουν επίσης έντονη πίεση. Η συνεχιζόμενη ξηρασία έχει καταστρέψει τις καλλιέργειες και οδήγησε την τιμή του καλαμποκιού να εκτιναχθεί στα ύψη. Δεκάδες βουλευτές ζητούν τώρα την αναθεώρηση της Κυβερνητικής απόφασης απαιτώντας η αιθανόλη να μην μπορεί να αναμιχθεί με την βενζίνη.
Ο Bob Calcaterra, διευθύνων σύμβουλος της Startup Midwest Management LLC που εδρεύει στο Σαιντ Λούις, συμβουλεύει τους πελάτες του να αποφεύγουν τις επενδύσεις που συνδέονται με τη βιομηχανία αιθανόλης και γενικά με τις Α.Π.Ε. "Υπάρχει πάρα πολύ εξάρτηση της πράσινης ανάπτυξης από τις κυβερνητικές ενισχύσεις, και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το πόσο καιρό ακόμη αυτή θα διαρκέσει." σημειώνει ο Calcaterra και τονίζει: "Οι έξυπνοι επενδυτές θα πρέπει να μείνουν μακριά από τις Α.Π.Ε.!"
Στο Michigan, οι κρατικές επιδοτήσεις για τις πράσινες ενεργειακές εταιρείες έχουν εξαφανιστεί εδώ και καιρό μετά από του Κυβερνήτη της Πολιτείας, Rick Snyder! Τώρα οι  εταιρείες αυτές έχουν αναγκαστεί να βρεθούν σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού με όλους τους άλλους, χωρίς την κρατική προστασία που ως τώρα απολάμβαναν- και το χρήμα των φορολογούμενων που κάλυπτε ένα μεγάλο κομμάτι του τζίρου τους. Ο Steve Bakkal, επικεφαλής του Γραφείου Ενέργειας της πολιτείας του Michigan, συνοψίζει τη νέα πολιτική, ως εξής: "Ας αφήσουμε την αγορά να αποφασίσει ποια βιομηχανία μπορεί να επιβιώσει! Δεν είμαστε εμείς αυτοί που υπαγορεύουν ότι οι εταιρείες πράσινης ενέργειας είναι καλύτερες από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία στο Μίτσιγκαν! Αυτό δεν είναι θέμα για μας - εμάς μας ενδιαφέρει η αδιάλειπτη παροχή ενέργειας στους καταναλωτές και στην βιομηχανία της Πολιτείας σε όσο ποιο συμφέρουσα τιμή γίνεται."
Καθώς όμως όλο και μειώνεται η κυβερνητική υποστήριξη προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, μειώνονται και τα χρήματα που διαθέτουν οι τράπεζες και οι επενδυτές για αυτές.
"Ο λόγος για τον οποίο οι εν λόγω βιομηχανίες απορρόφησαν τόσα επιχειρηματικά κεφαλαία μέχρι τώρα, οφείλεται στο γεγονός ότι υπήρχαν μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις, και  έντονη κρατική υποστήριξη προς αυτές," τονίζει ο John Harbison, στέλεχος της Tech Coast Angels. "Οι επιδοτήσεις όμως θα κοπούν. Το σημερινό οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον δεν μπορεί να συνεχίσει αυτού του είδους την υποστήριξη προς τις εταιρείες πράσινης ενέργειας."  

20/8/12

Αιολικά Πάρκα και πυρκαγιές: το παράδειγμα του φαραγγιού Jawbone!

Η μάχη για τους 
Κόνδορες της Σιέρα Νεβάδα
χάθηκε!

Δυστυχώς η μάχη που έδιναν οι μεγαλύτερες Περιβαλλοντικές Οργανώσεις της Καλιφόρνιας για να σώσουν το φαράγγι Jawbone, από την επέλαση των Αιολικών Πάρκων, χάθηκε. Μια τεράστια πυρκαγιά, που ξεκίνησε πριν από 10 ημέρες ανάμεσα σε τρία είδη εγκατεστημένα αιολικά πάρκα, κατέστρεψε σχεδόν ολοσχερώς το μοναδικό αυτό καταφύγιο του Κόνδορα της Καλιφόρνιας! Ένας από τους ελάχιστους βιότοπους του απειλούμενου με εξαφάνιση αυτού πτηνού χάθηκε για πάντα! 
Αν και ο τρόπος πρόκλησης της πυρκαγιάς διερευνάται ακόμη από την Πυροσβεστική και την Δασική Υπηρεσία της Καλιφόρνιας, οι ειδικοί αναφέρουν ότι στην εν λόγω περιοχή δεν είχε αναφερθεί πυρκαγιά για τουλάχιστον 150 χρόνια! Από την δεκαετία του 1990 όμως, που στην περιοχή κατασκευάστηκε ένα από τα πρώτα αιολικά πάρκα των ΗΠΑ, οι πυρκαγιές είναι πλέον ο κανόνας. 
Συνολικά τρία αιολικά πάρκα έχουν ήδη κατασκευαστεί στην περιοχή. Η εταιρεία North Sky River Landholdings που πρόσφατα εξαγόρασε αυτά τα πάρκα, παρουσίασε ένα επενδυτικό σχέδιο για την ανάπτυξη ενός φαραωνικού αιολικού πάρκου, από 327 ανεμογεννήτριες, ξεσηκώνοντας έτσι την αντίδραση Περιβαλλοντικών και Οικολογικών Οργανώσεων. Το φαράγγι Jawbone  είναι (ή δυστυχώς πλέον: ήταν) ένας από τους σημαντικότερους βιοτόπους για την επιβίωση του Καλιφορνέζικου Κόνδορα. Μέχρι πριν λίγες ημέρες που η φωτιά ξέσπασε, από άγνωστη αιτία, στην περιοχή των ήδη λειτουργούντων αιολικών πάρκων!
Και παρόλο που ήδη στην περιοχή έχει διανοιχτεί ένα μεγάλο οδικό δίκτυο λόγω ακριβώς των Αιολικών Πάρκων, οι τεράστιες πυροσβεστικές δυνάμεις που κινητοποιήθηκαν (σχεδόν 1000 εξειδικευμένοι δασοπυροσβέστες και χιλιάδες εθελοντές) δεν μπόρεσαν να ελέγξουν την πυρκαγιά, η οποία ακόμη και σήμερα συνεχίζει να καίει ανεξέλεγκτη, δίνοντας έτσι ένα ακόμη ισχυρό και ατράνταχτο επιχείρημα στους ακτιβιστές της κίνησης Roadless Rule ("εκτάσεις ελεύθερες από δρόμους ") υπέρ του αγώνα τους για την προστασία της Άγριας Φύσης: Λιγότεροι δρόμοι, δυσκολότερη η πρόσβαση για τον άνθρωπο, περισσότερες οι πιθανότητες για την Άγρια Φύση να επιβιώσει! 
Μόνο που για τους Κόνδορες στο φαράγγι Jawbone είναι πλέον αργά!

Οικολογική καταστροφή στις υπώρειες του Παναιτωλικού!

Μεγάλη φωτιά σε εξέλιξη!
Απειλείται η Παραβόλα!
Αυτή τη στιγμή καίγεται το δάσος της Παραβόλας και η φωτιά βρίσκεται περίπου 200 μέτρα από τα πρώτα σπίτια του χωριού!
Η φωτιά ξέσπασε στις 10 το πρωί σε δασική έκταση στην περιοχή του Αφράτου, μακριά από κατοικημένη περιοχή αλλά κοντά στις εκεί εγκατεστημένες κεραίες κινητής τηλεφωνίας, και γρήγορα πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Εξαπλώθηκε με πολλά μέτωπα, μεταξύ της Παραβόλας, του Αφράτου και του Περιστερίου. Το μέτωπο προς την Παραβόλα καίει το μοναδικό πευκόδασος της περιοχής και κατευθύνεται προς τα πρώτα σπίτια του χωριού!
Να σημειωθεί ότι όλοι σχεδόν κάνουν λόγο για ανθρώπινο χέρι που έβαλε τη φωτιά σε δύσβατο μέρος, ενεργώντας προφανώς πεζή και όχι με όχημα, ενώ οι ντόπιοι τονίζουν ότι είναι η πολλοστή φορά που κάποιος επιχειρεί να κάψει το πανέμορφο πευκοδάσος.

Η νέα καταστροφή της Χίου!


Εκατό ακριβώς χρόνια μετά την προσάρτησή της στο ελληνικό κράτος, η Χίος απέκτησε την όψη που είχε το καλοκαίρι του 1822, σχεδόν διακόσια χρόνια πριν δηλαδή. Καμμένη και ρημαγμένη, σβησμένη σχεδόν από τον χάρτη.
Με λίγα λόγια, εκατό χρόνια νεοελληνικής διοίκησης και “ανάπτυξης”, γύρισαν τη Χίο ακριβώς διακόσια χρόνια πίσω.
Οι προεστοί της εποχής εκείνης είχαν κρεμαστεί πρώτοι στα πλατάνια της πλατείας Βουνακίου. Οι Βουλευτές, ο Αντιπεριφερειάρχης, ο Δήμαρχος και οι κάθε λογής Σύμβουλοι σήμερα, κάνουν συσκέψεις και αναμένουν την 11η Νοεμβρίου για να μπουν επικεφαλής της παρέλασης και των εκδηλώσεων τιμής της “απελευθέρωσης”.
Η Ελλάδα καταστρέφεται από άκρη σ’ άκρη εδώ και δεκαετίες. Τώρα βρισκόμαστε στην κορύφωση της καταστροφής, στο αποτελείωμα της χώρας και της ψυχής που θράφηκε σ’ αυτά τα χώματα.
Είναι η μεγαλύτερη καταστροφή μετά από την Σφαγή και στον Σεισμό του 1881, δήλωσε ο Δήμαρχος Χίου για την πυρκαγιά που αφάνισε το νησί. 
Η μεγαλύτερη καταστροφή Δήμαρχε δεν ήταν η πυρκαγιά αλλά όλο αυτό το κοινωνικοπολιτικό σύστημα που σας εξέθρεψε και σας ανέδειξε ως πολιτική φυσιογνωμία. Κι εσάς και τον Αντιπεριφερειάρχη και τους Βουλευτές και κάθε άλλον όμοιο αναπτυξιολάγνο, ανιστόρητο και έτοιμο να θυσιάσει οτιδήποτε για να εξασφαλίσει το ευτελέστερο όλων, το χρήμα. Όλους εσάς τους πολιτικούς παράγοντες, που φέρατε το νησί μας διακόσια χρόνια πίσω. Που αξιωθήκατε να το αφανίσετε άλλη μια φορά, δυο αιώνες μετά τον Καρά Αλή.
Η μεγαλύτερη καταστροφή Δήμαρχε είστε όλοι εσείς, οι απάτριδες ναινέδες του κάθε ντόπιου ή αποικιοκράτη “επενδυτή”, που είστε έτοιμοι από καιρό κάθε φορά να γονατίσετε εμπρός του, παραδίδοντας κομμάτια της πατρίδας μας έναντι προσδοκίας χρήματος, ανταποδοτικών τελών όπως έχει επικρατήσει να λέγεται η εκπόρνευση.
Η μεγαλύτερη καταστροφή Δήμαρχε είστε όλοι εσείς, οι επί τόσα χρόνια άρχοντες της Χίου και της Ελλάδας γενικότερα, που με την πολιτική σας οδηγήσατε την πατρίδα σε αδιέξοδο και τώρα της δίνετε την χαριστική βολή, την απαξιώνετε, την καταστρέφετε, την αφανίζετε για να την ξεπουλήσετε όσο όσο.
Η ανάπτυξη που ευαγγελιζόσασταν τόσα χρόνια Δήμαρχε εσείς και οι όμοιοί σας πολιτικά, έφερε τα γνωστά αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης. Τώρα, και ενώ η Ελλάδα πεθαίνει, ενώ η Χίος εξέπνευσε ήδη, πρωτοπόρα για μια ακόμα φορά όπως τότε που ενέπνευσε το φιλελληνικό κίνημα στην Ευρώπη, εσείς βρίσκεστε ακόμα στις θέσεις σας και συνεχίζετε να μιλάτε, δίχως τσίπα, για μια χειρότερη ακόμη ανάπτυξη.
Είστε έτοιμοι να μετατρέψετε το νησί σε εργοστάσιο, να γεμίσετε με ανεμογεννήτριες τα βουνά μας κύριοι προεστοί της Χίου. Τα βουνά μας που μέχρι προχτές τα χαρακτηρίζατε ως ξερότοπους και βράχια ενώ τώρα χύνετε κροκοδείλια δάκρυα υπέρτατης υποκρισίας.
Οι ηθικοί αυτουργοί της βιβλικής αυτής καταστροφής είστε όλοι εσείς κύριοι. Αφανίσατε τη Χίο. Τα ονόματά σας και οι πολιτικές σας οντότητες συνδέθηκαν ήδη ιστορικά με την δεύτερη μέσα σε δυο αιώνες ολοσχερή καταστροφή του νησιού.
Πενθώ για την πατρίδα μου και δεν αναμένω πως έχετε ίχνος τσίπας για να παραιτηθείτε. Αναμένω όμως, και είμαι απόλυτα βέβαιος γι αυτό, ότι όπως σε πολύ σύντομο χρόνο η Φύση θα αρχίσει να επουλώνει τις πληγές της και να ανασταίνεται, έτσι και η κοινωνία των ανθρώπων θα ιαθεί από το πολιτικό καρκίνωμα, θα σας κλείσει όλους μαζί στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και κανείς στο μέλλον δεν θα θυμάται την αποτρόπαια θητεία σας.

Μεγάλη νίκη για την σωτηρία της Σαράνταινας!

Όχι Ανεμογεννήτριες στην Δομνίστα, στο Κρίκελλο, στους Σταύλους και στην Άμπλιανη!
Μετά τις έντονες αντιδράσεις και κινητοποιήσεις κατοίκων και συλλογικών φορέων της Ευρυτανίας, το Δημοτικό Συμβούλιο Καρπενησίου που συνεδρίασε στο Κρίκελλο στις 17 Αυγούστου έκφρασε κατά απόλυτο, σαφή και κατηγορηματικό τρόπο την αντίθεσή του για την εγκατάσταση  των τριών αιολικών πάρκων της εταιρείας "ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ", στις θέσεις "Καστρί-Κοκκάλια", "Καράβι-Αλογοβούνι" και "Τύμπανο-Τρυπήρι", στην οροσειρά της Οξυάς
Η εισήγηση του Δημάρχου κ. Μπακογιάννη προς το Δημοτικό Συμβούλιο αποτέλεσε τελικά την ευχάριστη έκπληξη καθώς έλαβε υπόψη της όχι μόνο την καθολική αντίθεση του Ευρυτανικού Λαού στην καταστροφή των Ευρυτανικών βουνών, αλλά και γιατί συμπεριέλαβε όλες τις αιτιάσεις που στοιχειοθετούν και αιτιολογούν το γιατί η οροσειρά της Οξυάς είναι στην πραγματικότητα "Μνημείο της Φύσης"! Και ως τέτοιο- ως Μνημείο της Φύσης δηλαδή, πρέπει να προστατευθεί από κάθε άλλη προσπάθεια βεβήλωσης της: άμεσα ο Δήμος Ναυπακτίας πρέπει να εμποδίσει την εγκατάσταση του Αιολικού Πάρκου στην  θέση "Ψηλή Ράχη-Πύργος-Προφήτης Ηλίας" όπως και άμεσα ο δήμος Σπερχειάδας-Μακρακώμης πρέπει να λάβει παρόμοιες αποφάσεις για την πλήρη προστασία της!