18/6/12

Άτακτη Ισπανική υποχώρηση σε όλη την Ευρώπη...

Πάνω από το 7% "σκαρφαλώνει" η απόδοση του ισπανικού 10ετούς ομολόγου!
Άνοδο κατά 26 μονάδες βάσης σημείωσε το επιτόκιό του!!! 
Στα ύψη και ο Ιταλικός δανεισμός!
Σε νέο ιστορικό υψηλό από τη σύσταση της Ευρωζώνης, πάνω από το 7%, αναρριχήθηκαν οι αποδόσεις των ισπανικών 10ετών ομολόγων εν μέσω ανησυχιών πως η ευρωπαϊκή κρίση χρέους βαθαίνει, καθώς υποχωρεί ο αρχικός ενθουσιασμός για το αποτέλεσμα των ελληνικών εκλογών.
Συγκεκριμένα, το επιτόκιο του ισπανικού 10ετούς σημείωσε άνοδο κατά 26 μονάδες βάσης, ανερχόμενο στο 7,14%! Άνοδο σημείωσε και η απόδοση του ιταλικού 10ετούς ομολόγου, στο 6,08%! Άνοδο 25,70 μονάδων βάσης σημειώνει το spread των ισπανικών ομολόγων στις 569 μ.β., ενώ και το ιταλικό spread διευρύνεται κατά 13,50 μ.β στις 462 μονάδες βάσης. Ηπιότερη είναι η κίνηση των spreads των ιρλανδικών και πορτογαλικών ομολόγων, που σημειώνουν άνοδο κατά 5,00 και 0,42 μ.β. στις 600 και 909 μονάδες βάσης αντίστοιχα. «Η όποια ανακούφιση μετά τις ελληνικές εκλογές θα πρέπει να θεωρείται σύντομη σε διάρκεια ... Τώρα τα βλέμματα στρέφονται και πάλι στην Ισπανία, όπου οι τελευταίες εξελίξεις εξακολουθούν να προβληματίζουν» σύμφωνα με αναλυτή της Societe Generale στο Παρίσι. Στην αντιστροφή του κλίματος συμβάλλει και η ανακοίνωση από την κεντρική τράπεζα της Ισπανίας, σύμφωνα με την οποία τα επισφαλή δάνεια των ισπανικών τραπεζών αναρριχήθηκαν τον Απρίλιο σε υψηλό 18 ετών φτάνοντας το 8,72%, ήτοι στα 152,74 δισ. ευρώ, από 8,37% το Μάρτιο. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό από τον Απρίλιο του 1994, ενώ παράλληλα απέχει ελάχιστα από το ιστορικό υψηλό που καταγράφηκε φέτος τον Φεβρουάριο, στο 9,15% του συνόλου των δανείων.
Την ίδια ώρα κάλεσμα στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα να παρέμβει ώστε να αντιμετωπιστούν οι πιέσεις των αγορών απηύθυνε ο υπουργός Προϋπολογισμού της Ισπανίας, Cristobal Montoro, καθώς το αποτέλεσμα των ελληνικών εκλογών δεν οδήγησε σε εξομάλυνση των ανησυχιών για την κρίση χρέους.  «Η ΕΚΤ πρέπει να απαντήσει με αξιοπιστία σε αυτές τις πιέσεις οι οποίες εξακολουθούν να εκτροχιάζουν το εγχείρημα της Ευρωζώνης!» δήλωσε ο Montoro κατά τη διάρκεια ομιλίας στην ισπανική γερουσία.



17/6/12

Πανηγυρίζουν οι... Γερμανοί!


Οι πρώτοι που πανηγύρισαν με το αποτέλεσμα των Ελληνικών Εκλογών ήταν οι Γερμανοί "φίλοι" μας, οι οποίοι μάλιστα με μεγάλη ικανοποίηση αναδημοσιεύουν τα Ελληνικά exit polls, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα κυρίως στην ισχυρή Κοινοβουλευτική Πλειοψηφία των 175 εδρών που θεωρούν δεδομένο πως θα διαθέτει η νέα Ελληνική Κυβέρνηση:
ΝΔ: 28,6% - 30% και 127 έδρες
ΣΥΡΙΖΑ: 27% - 28,4%  και 72 έδρες
ΠΑΣΟΚ: 11% -12,4%  και 32 έδρες
Ανεξάρτητοι Έλληνες: 6,8% - 7,8% και 21 έδρες
Χρυσή Αυγή: 6,5% - 7,1%  και 19 έδρες
Δημοκρατική Αριστερά: 5,8% - 6,6%  και 16 έδρες
ΚΚΕ: 4,8% - 5,6% και 13 έδρες

Η ΕΡΕ επανέρχεται σε όλο της το μεγαλείο...


Μέρες και έργα ΕΡΕ: εκλογική αντιπρόσωπος της ΝΔ σε εκλογικό τμήμα της Λαμίας φέρεται να "άλλαζε" ψηφοδέλτια!

Μέσα στο εκλογικό τμήμα κρατείται περισσότερο από μία ώρα μία εκλογική αντιπρόσωπος της ΝΔ, η οποία φέρεται να άλλαζε ψηφοδέλτια την ώρα της διαλογής τους, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.
Πρόκειται για το 128ο εκλογικό τμήμα στη Λαμία, στην περιοχή Γαλανέικων, όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, ο εκλογικός αντιπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ εντόπισε αυτές τις κινήσεις, τις κατήγγειλε στη δικαστική αντιπρόσωπο και αμέσως διατάχθηκε η κράτησή της.
Σύμφωνα πάντα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, στο εκλογικό τμήμα βρέθηκαν στελέχη όλων των άλλων κομμάτων και όπως περιγράφουν η εκλογική αντιπρόσωπος της ΝΔ «άλλαζε ψηφοδέλτια των άλλων κομμάτων με ψηφοδέλτια του κόμματός της που είχε στην τσέπη της», ενώ σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, και η ίδια αναγκάστηκε να παραδεχτεί τις συγκεκριμένες πράξεις της. Στο εκλογικό κέντρο βρίσκονται ήδη δυνάμεις της αστυνομίας, οι οποίες και έθεσαν υπό κράτηση την εν λόγω εκλογική αντιπρόσωπο αναμένοντας την εντολή του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Λαμίας για την δίωξή της.

Ας γίνουμε η κραυγή του Μέλλοντος...

...κι ας πετάξουμε στους Ουρανούς της Ελπίδας!

16/6/12

Βάρβαροι με μπαλτάδες και τσεκούρια...

Το σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας "Πρωινός Λόγος" μας αφήνει άναυδους και μόνο από τον τίτλο:"Ψαράδες αποκεφαλίζουν τις θαλάσσιες χελώνες στον Αμβρακικό!" Δράστης και αυτού του εγκλήματος και πάλι ο ...άνθρωπος, θύματα και πάλι τα ζώα. Τα σκοτώνουν επειδή τρώνε αυτό που τους αναλογεί για να επιβιώσουν! Στον Αμβρακικό είναι οι Χελώνες, στην Ναυπακτία είναι οι Λύκοι και στην Φλώρινα είναι οι Αρκούδες! 
Δι’ αποκεφαλισμού (!) εκτελούν τις θαλάσσιες χελώνες του Αμβρακικού!
Κάποιοι βάρβαροι με τσεκούρι ή μπαλτά…



• Μία από τις σημαντικότερες περιοχές εύρεσης τροφής σε ολόκληρη τη Μεσόγειο για τις θαλάσσιες χελώνες αποτελεί ο Αμβρακικός Κόλπος. Κι αυτό γιατί οι υγρότοποί του είναι, παρά την εκτεταμένη αλιεία, ιδιαίτερα πλούσιοι σε ψάρια. 
Τα  εντυπωσιακά αυτά αμφίβια όμως αποδεικνύεται τελικά πως έχουν έναν θανάσιμο εχθρό στον Κόλπο, που απειλεί την ίδια την παρουσία τους στην περιοχή μας: Τον άνθρωπο! Ποιοι είναι αυτοί που δεν θέλουν τις χελώνες στον Αμβρακικό; Μα φυσικά ορισμένοι αλιείς που τις βλέπουν ως… ανταγωνιστές στο κυνήγι των ψαριών, καθώς και οστρακοκαλλιεργητές, πιθανώς για ζημιές που προξενούν στις εγκαταστάσεις τους! Γι’ αυτό και δεν διστάζουν να τις σκοτώσουν, συχνά με τον πλέον βάρβαρο και απεχθή τρόπο. Θύματα λοιπόν της απανθρωπιάς κάποιων έπεσαν τελευταία τέσσερις θαλάσσιες χελώνες, οι οποίες ξεβράστηκαν σχεδόν… αποκεφαλισμένες στις ακτές της λουρονησίδας στην περιοχή «Τσουκαλιό» του Αμβρακικού. Με τα νέα αυτά θύματα, ο Φορέας Διαχείρισης του Κόλπου κάνει λόγο πλέον για την ύπαρξη και φέτος ενός δυσανάλογα μεγάλου αριθμού νεκρών θαλάσσιων χελωνών στο Εθνικό Πάρκο, όπως εξάλλου συμβαίνει κάθε χρόνο.
Με τσεκούρι ή μπαλτά!
Οι τέσσερις χελώνες δολοφονήθηκαν με κάποιο αιχμηρό αντικείμενο. Τα αποκεφαλισμένα σώματά τους, το είδος και το βάθος των πληγών που φέρουν αποδεικνύουν, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του Φορέα ( που υπογράφεται από τον Διευθυντή του Δημήτρη Μπαρέλο), τη χρήση τσεκουριού ή μπαλτά και φανερώνουν πέραν πάσης αμφιβολίας την εσκεμμένη ανθρώπινη συμμετοχή. 
Ο Φορέας στην ανακοίνωσή του εκφράζει την έκπληξή του για το γεγονός ότι κάποιοι συμπατριώτες μας έφτασαν στο σημείο να βλέπουν ως εχθρό ένα σπάνιο αρχέγονο είδος με παρουσία στη γη αρκετών εκατομμυρίων χρόνων πριν την εμφάνιση του ανθρώπινου είδους. Και αναρωτιέται χαρακτηριστικά: «Μήπως έχουμε ξεπεράσει προ πολλού κάθε όριο ανταγωνισμού και αντιμετωπίζουμε ακραίες μορφές συμπεριφοράς που διακρίνονται από απανθρωπιά, βαρβαρότητα και παράλογη εκδικητικότητα;».
Ο Αμβρακικός αποτελεί ακόμα, όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, έναν πλούσιο ψαρότοπο ιδανικό για τους ερασιτέχνες και επαγγελματίες αλιείς, νόμιμους και παράνομους, ιχθυοκαλλιεργητές και οστρακοκαλλιεργητές. 
Ταυτόχρονα όμως, αποτελεί και για τη θαλάσσια χελώνα μία από τις σημαντικότερες περιοχές τροφοληψίας σε ολόκληρη τη Μεσόγειο θάλασσα. 
Κάτι πρέπει να γίνει...
Τι πρέπει να γίνει λοιπόν, ώστε να μην καταλήξουμε κάποια στιγμή στο σημείο να βλέπουμε θαλάσσιες χελώνες στον Αμβρακικό μόνο μέσα από φωτογραφίες; Καταρχήν να τιμωρηθούν εκείνοι που τις σκοτώνουν. Ο Φορέας Διαχείρισης Υγροτόπων δεσμεύθηκε χθες ότι θα καταβάλει κάθε ανθρωπίνως δυνατή προσπάθεια, για την εξεύρεση και παραδειγματική τιμωρία των υπαιτίων της τελευταίας σφαγής.
Επιπλέον, με τη συνδρομή των συναρμόδιων υπηρεσιών (Λιμεναρχείο, Τμήματα Αλιείας κ.α.) αναφέρεται πως θα καταβληθεί προσπάθεια να προστατευθούν οι χελώνες ώστε να μην συμβούν ανάλογα αποτρόπαια εγκλήματα και στο μέλλον. Πρέπει ωστόσο να δει κανείς και την πλευρά των αλιέων του Κόλπου και των οστρακοκαλλιεργητών που δεν θέλουν τις θαλάσσιες χελώνες στον... χώρο τους, γιατί ζημιώνουν τα επαγγελματικά τους συμφέροντα. Και γι’ αυτό το θέμα ο Φορέας διαβεβαιώνει ότι «θα επιχειρήσει να προσεγγίσει το πρόβλημα με ορθολογικό και περιβαλλοντικά αποδεκτό τρόπο, ώστε να βρεθούν εκείνες οι βιώσιμες και δίκαιες λύσεις που θα αντισταθμίζουν την αδήριτη υποχρέωση προστασίας των θαλάσσιων χελωνών». 
Μια χρυσή «τομή»!
Όπως και να’ χει το πράγμα, πρέπει να βρεθεί μία χρυσή «τομή» ώστε να μπορέσουν να συνυπάρξουν αρμονικά στον Αμβρακικό επαγγελματίες της αλιείας και θαλάσσιες χελώνες. Εξάλλου, ψάρια η συγκεκριμένη θάλασσα έχει για όλους. Κι εδώ επιβάλλεται μια πιο εκτεταμένη επιτήρηση του Κόλπου από τον Φορέα σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς της Πολιτείας. Πάντως, περιστατικά όπως το τελευταίο με τις τέσσερις νεκρές χελώνες είναι σαφές πως καταδικάζονται από ολόκληρη την τοπική κοινωνία.

Στις φλόγες πάλι η Ναυπακτία!

Μεγάλη πυρκαγιά ξέσπασε πριν από λίγο στο λόφο της Αγίας Τριάδας στην Κάτω Βασιλική της Χάλκειας, από την πλευρά που βρίσκεται το ρέμα που διασχίζει το κάμπο της Κάτω Βασιλικής. Η φωτιά έχει κάψει ήδη μεγάλο κομμάτι του πευκόδασος που είχε απομείνει από τις περσινές πυρκαγιές και αρκετά ελαιόδεντρα από παρακείμενα χωράφια. Στην περιοχή ήδη βρίσκονται πυροσβεστικά οχήματα και δεκάδες εθελοντές που δίνουν άνιση μάχη για να θέσουν τη φωτιά υπό έλεγχο. Να θυμίσουμε ότι η περιοχή έχει ξανακαεί ουκ ολίγες φορές κατά το παρελθόν!




Την ίδια στιγμή μεγάλες πυρκαγιές μαίνονται στην Αττική, στην Λακωνία, στην Αχαΐα και στη Χαλκιδική. «Σύμμαχος» των εμπρηστών στέκονται οι ισχυροί άνεμοι που φτάνουν ακόμη και τα 9 μποφόρ αλλά και η κυβερνητική απρονοησία που δεν είχε λάβει  κανένα προληπτικό μέτρο αν και έχουμε μπει ήδη στην περίοδο υψηλού κινδύνου. Και κάποια στιγμή πρέπει να προσωποποιηθούν οι πολιτικές ευθύνες και να καταλογιστούν οι ποινικές ευθύνες των πολιτικών αποφάσεων που οδηγούν την χώρα σε πύρινο ολοκαύτωμα κάθε καλοκαίρι. Αλλιώς ποτέ δεν θα σταματήσει αυτό το κακό...




Σταθείτε αγέρωχα...

...σαν το Βελούχι και σαν γνήσια του Βελουχιού παιδιά!
Πάντα όρθιοι και με το βλέμμα πάντα ψηλά!

Απίστευτη πρόκληση κι από την Bild!


"Αν δεν είχατε τα λεφτά μας, ας ψηφίζατε όποιο Καραγκιόζη θέλετε! Τώρα ψηφίστε τον Χατζηαβάτη που θέλουμε εμείς! "

Μία ημέρα μετά την προκλητική «σύσταση προς τους Έλληνες ψηφοφόρους» των Financial Times Deutschland και η γερμανική ταμπλόιντ Bild απευθύνει επιστολή προς τους Έλληνες.
Γραμμένη στα ελληνικά και στα γερμανικά, η επιστολή προειδοποιεί σε ιδιαίτερα οξύ τόνο ότι «εάν κερδίσουν τις εκλογές τα κόμματα που θέλουν να τελειώσουν με τη λιτότητα και με τις μεταρρυθμίσεις, παραβιάζοντας κάθε συμφωνία- θα σταματήσουμε να πληρώνουμε» και σημειώνει ότι στις αυριανές εκλογές η επιλογή είναι μόνο ανάμεσα στην «επίπονη σύνεση» και στην «ολοκληρωτική καταστροφή».
Η επιστολή, με τίτλο «Αγαπητοί Έλληνες, μην κάνετε τώρα κανένα λάθος» και υπέρτιτλο «Μια επιστολή της Bild από ανησυχία για την Ευρώπη», συνοδεύεται από εισαγωγικό σημείωμα, στο οποίο αναφέρεται ότι στις εκλογές της 17ης Ιουνίου «κρίνεται η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ ή το εάν η κρίση θα κορυφωθεί δραματικά σε όλη την Ευρώπη».
Ολόκληρο το κατάπτυστο κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:
«Αγαπητοί Έλληνες,​
Είστε περήφανος λαός, περήφανη χώρα. Αύριο έχετε για πολλοστή φορά εκλογές.​ 
Εσείς λέτε: Είμαστε ελεύθεροι.​
Η BILD σάς λέει: Είναι στο χέρι σας.​
Έχει διαφορά.​
Αν δεν θέλατε τα δισεκατομμύρια τα δικά μας, από μας είχατε το ελεύθερο να εκλέγετε τον κάθε αριστερό ή δεξιό καραγκιόζη που θέλετε.​
Αλλά εδώ και πάνω από δυο χρόνια η κατάσταση έχει ως εξής: Τα ΑΤΜ σας εξακολουθούν να βγάζουν ευρώ μόνο γιατί τα βάλαμε εμείς, οι Γερμανοί, και τα υπόλοιπα κράτη που έχουν το ευρώ.​
Ότι παρόλα αυτά στην Ελλάδα μας βρίζουν Ναζί, δεν το βρίσκουμε αστείο. Τέλος πάντων.​
Για να καταλαβαινόμαστε όμως: Εάν κερδίσουν τις εκλογές τα κόμματα που θέλουν να τελειώσουν με τη λιτότητα και με τις μεταρρυθμίσεις παραβιάζοντας κάθε συμφωνία – θα σταματήσουμε να πληρώνουμε. Η συμφωνία ήταν: εσείς φτιάξτε τη χώρα σας και εμείς στο μεταξύ θα σας βοηθήσουμε.​
Εάν εσείς αυτό δεν το θέλετε πια, ούτε εμείς το θέλουμε.​
Είναι στο χέρι σας.​
Αύριο έχετε εκλογές. Επιλογές όμως δεν έχετε. Θα επιλέξετε μεταξύ επίπονης σύνεσης και ολοκληρωτικής καταστροφής.​
Και πολύ φοβόμαστε: δεν το έχετε καταλάβει ακόμα.​
Φιλικά,
Η Bild σας».

Αίσχος και ντροπή...

Βεβήλωσαν το μνημείο του Δ. Χριστούλα κατά τη συγκέντρωση της ΝΔ στο Σύνταγμα!

Με το πέρας της κεντρικής προεκλογικής συγκέντρωσης της ΝΔ στο Σύνταγμα, το μνημείο του Δημήτρη Χριστούλα, το οποίο βρίσκεται στο σημείο που αυτοκτόνησε επί της πλατείας Συντάγματος ενόχλησε προφανώς κάποιους τόσο που το βεβήλωσαν. Έσπασαν την πλάκα, στην οποία αναγραφόταν η επιστολή που άφησε πίσω του εκείνο το πρωινό του Απριλίου που έδωσε τέλος στη ζωή του, διαμαρτυρόμενος για την οικονομική κρίση στη χώρα μας.
Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου… 
ή μαύρη η ψυχή των ακροδεξιών που έρχονται για να μας κυβερνήσουν; 
Γιατί ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας: Η ΝΔ που ετοιμάζεται να κυβερνήσει την Χώρα δεν είναι πλέον ένα Κεντροδεξιό Κόμμα- αν δείτε, ακούσετε και προσέξετε καλά θα δείτε ότι όλο και πιο πολύ η Νέα Δημοκρατία θυμίζει την μετεμφυλιακή ΕΡΕ- γι αυτό εξάλλου και θεωρεί την "Χρυσή Αυγή", αδελφό της κόμμα!
  

Ο Παπανδρέου στις εκλογές στηρίζει τον Αντώνη Σαμαρά!


Ανήμερα του Αγίου Μνημονίου και των Γενεθλίων του, ο Γιωργάκης Παπανδρέου δίνει συνέντευξη στην βρετανική εφημερίδα Guardian, όπου εύχεται να εκλεγεί Πρωθυπουργός ο Σαμαράς!
Για ...επείγουσα ανάγκη εκλογής μίας "φιλοευρωπαϊκής" κυβέρνησης κάνει λόγο ο πρώην πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, σε συνέντευξή του στην βρετανική εφημερίδα Guardian, τονίζοντας επίσης πως η Ευρώπη πρέπει να ξεκινήσει να αντιμετωπίζει με άλλον τρόπο την Ελλάδα. Η Guardian σχολιάζοντας τον τέως Έλληνα Πρωθυπουργό, κάνει λόγο με την σειρά της για «ειρωνεία της κρίσης», καθώς ο "σοσιαλιστής" πρώην πρωθυπουργός στηρίζει τον πρώην πολιτικό του "αντίπαλο", τον συντηρητικό Αντώνη Σαμαρά προκειμένου να ...διασφαλιστεί η παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη.
Ο Γιώργος Παπανδρέου, στην συνέντευξή του στην βρετανική εφημερίδα Guardian, τονίζει  χαρακτηριστικά πως ελπίζει «στη νίκη των φιλοευρωπαϊκών κομμάτων που μπορούν να δημιουργήσουν έναν σταθερό συνασπισμό και επομένως να εξετάσουν πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τα μέτρα λιτότητας». Στην συνέχεια υποστηρίζει πως «αυτό το πιο πιθανό θα συνεπάγεται την επιμήκυνση του προγράμματος και ο επιπρόσθετος αυτός χρόνος θα σήμαινε ότι θα χρειαζόμασταν περισσότερα χρήματα».
«Χρειαζόμαστε ασφάλεια και μία σαφή πορεία και αυτό δεν είναι κάτι που μπορούν να κάνουν μόνοι τους οι Έλληνες. Η Ευρώπη πρέπει να επίσης να αναλάβει πρωτοβουλία», λέει ο Γιώργος Παπανδρέου. «Με κάθε βήμα μέχρι στιγμής μπαλώνουμε το πρόβλημα. Το συνονθύλευμα αυτό πρέπει να τελειώσει», επισημαίνει.
Στην συνέχεια ο πρώην πρωθυπουργός κάνει λόγο για ύπαρξη πολλών στερεοτύπων στην Ελλάδα. «Έχουμε γίνει το σημείο αναφοράς για κάθε αναλυτή που θέλει να προβάλλει τη θέση του για την παγκόσμια οικονομία», λέει, προσθέτοντας πως «είναι πολύ εύκολο να λες ότι η Ελλάδα είναι το πρόβλημα αλλά έχουμε δει και έχουμε ξαναδεί ότι κινδυνεύει το σύστημα. Αυτό που αντιμετωπίζει η Ελλάδα είναι που θα δούμε να συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Είμαστε μόνο το είδωλο των προβλημάτων που μπορεί να έρθουν».
Ο Γιώργος Παπανδρέου παραδέχεται ότι έχει νιώσει μεικτά συναισθήματα. «Υπήρχαν καλές και κακές στιγμές», λέει. «Όμως ο θυμός δεν είναι καλός σύμβουλος. Πρέπει να να κοιτάξουμε μπροστά με πιο ψύχραιμο τρόπο». Επιμένει, πάντως, ότι ως πρωθυπουργός έκανε «ότι ήταν ανθρωπίνως δυνατό για να κρατήσει την Ελλάδα πάνω από την επιφάνεια του νερού».
Στην συνέχεια, δηλώνει πως η κυβέρνησή του είχε την πρόθεση να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, ωστόσο όπως ο ίδιος υποστηρίζει: «είχα πει από την αρχή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το ΔΝΤ και την ΕΚΤ ότι παρότι έχουμε την πρόθεση, δεν έχουμε την διοικητική ικανότητα να υλοποιήσουμε τέτοια μέτρα». «Έπρεπε να χρησιμοποιούμε τους χάρτες του Google Earth για να εντοπίσουμε τις πισίνες, να χρησιμοποιούμε τους λογαριασμούς της ΔΕΗ για φορολογήσουμε την περιουσία, καθώς δεν είχαμε μία δημόσια υπηρεσία ικανή να κάνει αυτά τα πράγματα», συμπληρώνει.
«Ό,τι και να έκανε η Ελλάδα οι αγορές δεν θα την αφήσουν ήσυχη μέχρι η Ευρώπη δει τις δικές της εσωτερικές αντιθέσεις» λέει, ενώ συμπληρώνει πως κάτι τέτοιο το πιστεύει όλο και περισσότερο κάθε μέρα.
Αναφορικά με το φημισμένο δημοψήφισμα, λέει πως «από το καλοκαίρι του 2011 συζητούσαμε για ένα δημοψήφισμα», αποκαλύπτοντας ότι τόσο η Άνγκελα Μέρκελ όσο και ο Νικολά Σαρκοζί ήταν πλήρως ενήμεροι για τα σχέδιά του σε ότι αφορά το δημοψήφισμα.
«Κατάλαβαν ότι θα προχωρούσα στη διεξαγωγή δημοψηφίσματος και συμφώνησαν», αναφέρει, προσθέτοντας ότι αν ένα δημοψήφισμα είχε γίνει τότε θα είχε απομακρύνει την αβεβαιότητα που έχει στοιχειώσει την Ελλάδα και την Ευρώπη.

Πάει και το Ξεροβούνι της Πυλήνης!

Η ΤΕΡΝΑ εφορμά με τις μπουλντόζες της και στο Ξεροβούνι Πυλήνης! 
Η νέα άδεια που της  χορηγήθηκε αφορά την εγκατάσταση αιολικού σταθμού, ισχύος 22MW, αποτελούμενου από 11 ανεμογεννήτριες ισχύος 2MW έκαστη και με διάμετρο ρότορα 90 μέτρα. Ο σταθμός θα εγκατασταθεί στη θέση «Ξεροβούνι» του τέως Δήμου Πυλήνης,  όπως αποτυπώνεται στα τοπογραφικά διαγράμματα  τα οποία κατατέθηκαν στη ΡΑΕ. 
Τελικά κύριε Μπουλέ, θα μας κάνετε να πιστέψουμε πως όντως δεν έχετε στοιχειώδεις γνώσεις μαθηματικών και οικονομικών! Γιατί τι άλλο να υποθέσουμε με την εμμονή σας να γεμίσετε Ανεμογεννήτριες τα Βουνά της Ναυπακτίας; Σίγουρα δεν ενδιαφέρεστε για το Παρθένο Περιβάλλον των Βουνών μας, σίγουρα δεν ενδιαφέρεστε για το μέλλον της Ναυπακτίας, αλλά δεν καταλαβαίνεται πως με την πολιτική σας οδηγείτε ολόκληρη την Χώρα στην Χρεοκοπία; Είναι θέμα απλών μαθηματικών πράξεων και στοιχειωδών οικονομικών γνώσεων! Τις διαθέτετε άραγε; 

Ανεμιστός ή Κρεμαστός.

 Ο μεγαλύτερος καταρράκτης της Ελλάδας!
Βοηθήστε να σώσουμε τα τελευταία παρθένα βουνά του τόπου μας!
Διαδώστε-συνδράμετε και υποστηρίξτε την προσπάθεια για την
Άμεση Ίδρυση Φυσικού Πάρκου 

ΔΝΤ: Μνημόνιο και στην Ισπανία...

Αύξηση φόρων, μειώσεις μισθών και απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων ζητεί το ΔΝΤ από την Ισπανία!
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο κάλεσε την Ισπανία να παρουσιάσει ένα "σαφές και συγκροτημένο" πρόγραμμα ...μεταρρυθμίσεων, μία εβδομάδα μετά την ανακοίνωση για παροχή ευρωπαϊκής βοήθειας στις ισπανικές τράπεζες, στην οποία το ΔΝΤ θα έχει ρόλο επιτηρητή (!). Υπογραμμίζοντας ότι η βοήθεια αυτή μπορεί να ανέλθει στο ποσό των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ, το ΔΝΤ σημειώνει ότι «θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα πλήρες σύνολο μεταρρυθμίσεων σε άλλους τομείς», όπως την άμεση αύξηση του ΦΠΑ, την μείωση του μισθολογικού κόστους και τις απολύσεις στο Δημόσιο, προκειμένου «να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στην ισπανική οικονομία και να επανέλθει η οικονομία στο δρόμο της ανάπτυξης, της ενίσχυσης και της απασχόλησης». Επίσης το ΔΝΤ προβλέπει ότι ο στόχος της μείωσης του Ισπανικού ελλείμματος στο 5,3% του ΑΕΠ πιθανότατα δεν θα επιτευχθεί. Και αυτό επειδή "παρά την ανακοίνωση περί ευρωπαϊκής στήριξης οι συνθήκες στις αγορές παραμένουν αδύναμες". Η "ασάφεια" που περιβάλλει το ευρωπαϊκό σχέδιο στήριξης των ισπανικών τραπεζών και κυρίως οι "προϋποθέσεις" που θα επιβληθούν στη Μαδρίτη, συμβάλλουν στη συνέχιση της ...έντασης στις αγορές, με αποτέλεσμα ο δανεισμός της Ισπανίας από αυτές να γίνεται πλέον με επιτόκια "απαγορευτικά". Πράγμα που με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγήσει την Ισπανία σε αναζήτηση νέων δανείων από την Τρόικα για να αναχρηματοδοτήσει τόσο το χρέος της όσο και το έλλειμμά της, λίαν συντόμως.
Το δημόσιο χρέος της Ισπανίας αυξήθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2012 στο 72,1% του ΑΕΠ, από 68,5% που ήταν το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η κεντρική τράπεζα της χώρας. Το ισπανικό χρέος έχει αυξηθεί πάνω από 30 ποσοστιαίες μονάδες από το 2008, πυροδοτώντας έντονες ανησυχίες στις αγορές και στέλνοντας το κόστος δανεισμού της χώρας σε μη βιώσιμα επίπεδα.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη η Ισπανία έχει εφαρμόσει ένα βαρύ πρόγραμμα λιτότητας- χωρίς να είναι στην τρόικα- με αποτέλεσμα το ποσοστό ανεργίας στην χώρα να φτάνει το 24,44%, και να είναι το υψηλότερο μεταξύ των βιομηχανικά ανεπτυγμένων χωρών.
Ήδη η κυβέρνηση Ραχόι προωθεί ένα νέο θηριώδες πακέτο αντιλαϊκών μέτρων και θυσιών ύψους 27,3 δισ. Περιλαμβάνει μέτρα φοροεπιδρομής στο λαό που ξεπερνούν τα 12 δισ., με αυξήσεις της έμμεσης φορολογίας και των τιμών για λαϊκή κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος. Προωθεί πάγωμα μισθών στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και περικοπές των δαπανών κοινωνικής πολιτικής στην Υγεία, στην Παιδεία, στους νομαρχιακούς προϋπολογισμούς. Η τελευταία Έκθεση της Κομισιόν συστήνει επιπλέον νέα αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης μετά την προηγούμενη του 2011, ελαστικότερες εργασιακές σχέσεις, μειώσεις μισθών και νέες επιδοτήσεις κεφαλαίου των μονοπωλιακών ομίλων.
Παρά τις θυσίες όμως του ισπανικού λαού η κρίση στην ισπανική οικονομία βαθαίνει. Τα Μέσα Μαζικής Αποχαύνωσης φωτίζουν μόνο την εκδήλωσή της στο χρηματοπιστωτικό τομέα και προσπαθούν να αποκρύψουν πως επί της ουσίας η κρίση στην Ισπανία είναι πλέον συστημική.  Η συρρίκνωση του όγκου της βιομηχανικής παραγωγής φτάνει στο 79% του επιπέδου του 2005 και ιδιαίτερα στο βιομηχανικό τομέα κατασκευών φτάνει στο επίπεδο του 42,6% του 2005. Είναι πλέον φανερό πως πρόκειται για κρίση υπερσυσσώρευσης κεφαλαίου που δε βρίσκει διεξόδους επένδυσης με ικανοποιητικό ποσοστό κέρδους. Και για αυτό δεν πρόκειται παρά το επόμενο διάστημα να βαθαίνει ακόμη περισσότερο! 

15/6/12

«Η Ελλάδα είναι ένα μπουρδέλο!»


"Griechenland ist ein einziges Hurenhaus" είναι ο τίτλος δημοσιεύματος του γερμανικού περιοδικού Focus, για τη χρήση του οποίου -ευτυχώς- επικαλείται έναν Έλληνα πολίτη που συνάντησε συντάκτης του περιοδικού κατά την επίσκεψη του διάρκειας τριών εβδομάδων στην... Ελλάδα.

«Η Ελλάδα είναι ένα μπουρδέλο!» είναι ο τίτλος δημοσιεύματος του γερμανικού περιοδικού Focus. Ο συντάκτης του άρθρου εμπνεύστηκε τον τίτλο όπως ο ίδιος αναφέρει, από τη δήλωση Έλληνα πολίτη που συνάντησε κατά την επίσκεψη του στη χώρα μας.
Ο Peter Seiffert διέμεινε στην Ελλάδα για τρεις εβδομάδες προκειμένου... να ολοκληρώσει το ρεπορτάζ του.
"Κρίση, χρέη και διαφθορά: Οι άνθρωποι στην Ελλάδα είναι απογοητευμένοι και επιλέγουν ως διέξοδο στα διλήμματα που τους ταλανίζουν ή την άκρα αριστερά ή την άκρα δεξιά. Η απελπισία είναι διάχυτη σε όλη την επικράτεια της χώρας" παρατηρεί ο απεσταλμένος του Focus.
"Η αντιμετώπιση που είχα από τους Έλληνες σε καμία περίπτωση δεν ήταν εχθρική, αλλά μάλλον φιλόξενη" παραδέχεται ο κ. Seiffert και σημειώνει: "Το να με κεράσουν, ως Γερμανό μία ρακί ή ένα κρασί ήταν κάτι σαν ζήτημα τιμής".
Ο Γερμανός δημοσιογράφος περιγράφει ως απελπιστική την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα: "Στα Νοσοκομεία δεν λειτουργούν τα χειρουργεία, δεν υπάρχει παροχή φαρμάκων και οι περισσότεροι πολίτες αναγκάζονται να πληρώνουν πανάκριβα φάρμακα από την τσέπη τους. Ένας στους δύο νέους είναι άνεργος ενώ όσοι εργάζονται έχουν υποστεί δραστικές περικοπές, το κράτος είναι υπερχρεωμένο, δεν υπάρχει πουθενά προοπτική και ελπίδα. Η Ελλάδα με τους 11,2 εκατομμύρια κατοίκους, βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού " γράφει μεταξύ άλλων.
Συνεχίζοντας κάνει λόγο για τις εικόνες που αντίκρισε στο Σύνταγμα και τους γύρω δρόμους: "Άδεια μαγαζιά, αστυνομία παντού".
"Οι περισσότεροι Έλληνες αισθάνονται βαθιά απογοητευμένοι. Μια απογοήτευση που μετατρέπεται σε οργή και θα εκφραστεί την Κυριακή στις κάλπες" αναφέρει ο Γερμανός δημοσιογράφος.
"Στην ύπαιθρο επιβιώνεις. Οι άνθρωποι φυτεύουν λαχανικά και φρούτα, εκτρέφουν κότες και ζώα και κάπως επιβιώνουν. Στην Αθήνα η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη" επισημαίνει παρακάτω.
"Η Ελλάδα εδώ και 38 χρόνια δεν είναι μια Δημοκρατία, είναι ένα μπουρδέλο" δηλώνει ο κ. Γιώργος, 60χρονος μηχανικός αυτοκινήτων από την Καλαμπάκα στο γερμανικό περιοδικό. "Από τη δικτατορία και έπειτα οι πολιτικοί κλέβουν, κλέβουν, κλέβουν με αποτέλεσμα να μας καταστρέφουν" σημειώνει ο ίδιος συνομιλώντας με τον απεσταλμένο του Γερμανικού περιοδικού και καταλήγει πως αυτός θα ψηφίσει την νεοναζιστική Χρυσή Αυγή.

Yπο κατάρρευση η αγορά ηλεκτρισμού στην Ελλάδα...


To ενεργειακό θρίλερ των τελευταίων εβδομάδων, που απειλεί με κατάρρευση και γενικευμένες διακοπές ρεύματος αποκάλυψε το φιάσκο της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρισμού στην Ελλάδα.
Της Μανταλένας Πίου.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Ημερησία".
Ιδιωτικές εταιρείες εμπορίας ηλεκτρικού ρεύματος κλείνουν ή μία μετά την άλλη, η ΔΕΠΑ ψάχνει έκτακτη χρηματοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για να πληρώσει τους προμηθευτές της, αφού δεν την πληρώνουν οι πελάτες της και κυρίως οι ιδιωτικές εταιρείες ηλεκτροπαραγωγής που με τη σειρά τους δεν έχουν πληρωθεί από το Λειτουργό της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας ( ΛΑΓΗΕ) και η ΔΕΗ καταρρέει κάτω από το βάρος των απλήρωτων λογαριασμών, που στο τέλος του πρώτου τριμήνου είχαν σωρευτικά ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.
Για τη «μαύρη τρύπα», των 400 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ στην αγορά ενέργειας, δεν φταίει μόνον η κρίση. Μεγαλύτερες ίσως ευθύνες έχει το μοντέλο της απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρισμού που εφήρμοσαν οι ελληνικές κυβερνήσεις, το οποίο με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγούσε, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, στην κατάρρευση.
Η απελευθέρωση!
Από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, που εφαρμόστηκε η απελευθέρωση βάσει σχετικής οδηγίας της Ε.Ε., το ελληνικό μοντέλο στηρίχθηκε σε λάθος παραδοχές. Το πρώτο και το σημαντικότερο ήταν ότι στην «ελληνική περίπτωση» η απελευθέρωση οδηγούσε σε αύξηση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος, αφού, κάτω από την πίεση της συνθήκης του Κιότο και των «καθαρών» καυσίμων, οι κυβερνήσεις αποφάσισαν να υποκαταστήσουν τον εγχώριο, φθηνό, λιγνίτη που χρησιμοποιεί η ΔΕΗ ως καύσιμο, με εισαγόμενο φυσικό αέριο, το οποίο υπόκειται στο ρίσκο των διεθνών τιμών του πετρελαίου. Όλες οι ιδιωτικές ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες που δημιουργήθηκαν την τελευταία δεκαετία χρησιμοποιούν φυσικό αέριο και εκ των πραγμάτων έχουν υψηλότερο λειτουργικό κόστος από τη ΔΕΗ, που διαθέτει μείγμα καυσίμων με άφθονο λιγνίτη και νερό στους μεγάλους υδροηλεκτρικούς σταθμούς της.
Το αποτέλεσμα είναι καμία ιδιωτική εταιρεία να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τη ΔΕΗ στο κόστος παραγωγής ηλεκτρισμού τελικές και εφόσον, οι κυβερνήσεις αρνούνταν να αυξήσουν τα τιμολόγια ρεύματος σε επίπεδα ικανά να καλύψουν και το κόστος των ιδιωτικών μονάδων φυσικού αερίου, η μόνη λύση ήταν να εφευρίσκονται διάφορα τεχνάσματα για να στηριχθεί η «απελευθερωμένη αγορά». Ανάμεσα σε αυτά και το εγγυημένο έσοδο στους ηλεκτροπαραγωγούς, ένα ποσό που πληρώνεται σε όλες τις μονάδες, ανεξαρτήτως αν αυτές παράγουν ενέργεια ή όχι. Πρόκειται για ένα σημαντικό τμήμα του χρέους που έχει σωρευτεί προς τους ιδιώτες παραγωγούς και το οποίο σήμερα καλείται να καλύψει ο ΛΑΓΗΕ , προκειμένου να μην καταρρεύσει η αγορά.
Μείγμα καυσίμων!
Η κατάσταση θα μπορούσε να είχε εξομαλυνθεί αν οι κυβερνήσεις είχαν εξασφαλίσει για τις ιδιωτικές εταίρειες, τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν μείγμα καυσίμων ανάλογο με αυτό της ΔΕΗ. Όμως, το άνοιγμα νέων λιγντικών μονάδων και μεγάλων υδροηλεκτρικών σταθμών από ιδιώτες είχε πρακτικά αποκλειστεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις,  με αποτέλεσμα, σήμερα, κάτω από την πίεση της Ε.Ε. και της τρόικας, να πρέπει η ΔΕΗ να πουλήσει λιγνιτικές και υδροηλεκτρικές μονάδες για να συμμορφωθεί με τους κανόνες της πραγματικής απελευθέρωσης. Και όλα αυτά σε συνθήκες συρρίκνωσης της αγοράς ηλεκτρισμού, αφού η ζήτηση ρεύματος, λόγω της οικονομικής κρίσης, μειώνεται συνεχώς.
Το προβληματικό τοπίο επέτεινε η αθρόα αύξηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Οι ΑΠΕ μπορεί να είναι «καθαρές» όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος, έχουν όμως το μειονέκτημα να είναι ασταθείς πηγές ηλεκτρισμού και να έχουν ακριβό κόστος παραγωγής ρεύματος. Γι 'αυτό αποζημιώνονται με εγγυημένες τιμές, πολλαπλάσιες όχι μόνον του κόστους των άλλων καυσίμων αλλά και σε αρκετές περιπτώσεις ακόμα και της λιανικής τιμής του ρεύματος.Έως τώρα, για προφανείς λόγους, δεν έχει αυξηθεί το τέλος υπέρ του λογαριασμού ΑΠΕ στο επίπεδο που πρέπει προκειμένου να εξισορροπήσει τη διαφορά τιμής ανάμεσα, όχι μόνον στη χονδρική αλλά και στη λιανική τιμή ηλεκτρισμού και το ύψος των εγγυημένων τιμών ΑΠΕ, με αποτέλεσμα ο ΛΑΓΗΕ να συσσωρεύει χρέη. Στο τέλος του 2011 το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ από τις ΑΠΕ έφθανε στα 200 εκατ. ευρώ και έκτοτε κάθε μήνα αυξάνεται με ρυθμούς της τάξης των 25-30 εκατ. ευρώ.
Στη δομικές ανισορροπίες της αγοράς ενέργειας προστέθηκε η οικονομική κρίση. Η δραστική μείωση της ρευστότητας της ΔΕΗ, η οποία στο παρελθόν τροφοδοτούσε το σύστημα ακόμα και αγοράζοντας ρεύμα στη χονδρική σε τιμές υψηλότερες απ' ότι πουλούσε στη λιανική αγορά, επέτεινε το πρόβλημα. Από τον Σεπτέμβριο η ΔΕΗ, αντί να πληρώνει, συμψηφίζει τις οφειλές της στον ΛΑΓΗΕ για την προμήθεια ρεύματος με τα έσοδα που έχει να εισπράττει ως παραγωγός, με αποτέλεσμα να περιοριστεί δραστικά η ρευστότητα του Λειτουργού.
Δάνεια!
Κάτω από τις συνθήκες αυτές, οι εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων μοιάζουν με το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου. Τα δάνεια, μπορεί να δώσουν προσωρινές ανάσες, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα. Η τρόικα πιέζει για αύξηση των τιμών λιανικής, στο επίπεδο που να καλύπτουν το κόστος στη χονδρική αγορά αλλά και για μείωση στις εγγυημένες τιμές των ΑΠΕ. Η νέα κυβέρνηση θα κληθεί να πάρει τις τελικές αποφάσεις.

ΥΓ) Εμείς πλέον τι να πούμε: 
θα θυμίσουμε ότι όταν όλα αυτά τα πρωτοφώναζαμε και τα πρωτογράφαμε πολλοί ήταν αυτοί που μας λοιδορούσαν και μας χαρακτήριζαν ..."γραφικούς"! 
Και μπορεί στον αγώνα μας τελικά να ηττηθήκαμε, όμως και η ιστορική δικαίωση είναι πολύ μεγάλο πράγμα...