7/6/12

«Οι επιλογές των Ελλήνων ιστορικές για όλο τον κόσμο!»

«Οι επιλογές που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες είναι δύσκολες κι οδυνηρές. Πλην όμως είναι ιστορικής σημασίας, όχι μόνο για το μέλλον της Ελλάδας, αλλά και για το σύνολο της Ευρώπης και για ολόκληρο τον κόσμο», τονίζει ο Νόαμ Τσόμσκι στο μήνυμα που στέλνει μέσω της εφημερίδας «Αυγή», ενόψει των εκλογών της 17ης Ιουνίου. 
 
Μήνυμα του Ν. Τσόμσκι για τις εκλογές της 17ης Ιουνίου!
Στο μήνυμά του ο κορυφαίος Αμερικανός διανοητής Νόαμ Τσόμσκι, ασκεί δριμεία κριτική στους Ευρωπαίους ηγέτες για τις πολιτικές λιτότητας που εφαρμόζουν, οι οποίες «θα υπονομεύσουν το κοινωνικό συμβόλαιο που κατακτήθηκε ύστερα από πολύχρονους λαϊκούς αγώνες». 
Επισημαίνει ότι η Ελλάδα υπήρξε «το κύριο θύμα» αυτών των «βάρβαρων προγραμμάτων» και επιπλέον ότι βρίσκεται «στην πρώτη γραμμή των εξελισσόμενων κινημάτων σε όλη την Ευρώπη». Τέλος, στρέφει το βλέμμα με ενδιαφέρον στην ελληνική εκλογική διαδικασία της 17ης Ιουνίου, επισημαίνοντας το ιστορικό βάρος της για «ολόκληρο τον κόσμο».  
Συγκεκριμένα στο μήνυμά του ο Νόαμ Τσόμσκι, καθηγητής του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), αναφέρει: 
«Από το οικονομικό κραχ του 2008 μέχρι σήμερα, οι Ευρωπαίοι ηγέτες εμμένουν στην εφαρμογή πολιτικών λιτότητας, τορπιλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την προοπτική να υπάρξει ανάκαμψη και τιμωρώντας τους πληθυσμούς τους. Οι εφαρμοζόμενες πολιτικές θα υπονομεύσουν το κοινωνικό συμβόλαιο που κατακτήθηκε ύστερα από πολύχρονους λαϊκούς αγώνες. Αυτή η έκβαση άλλωστε -όπως έχουν παραδεχθεί κατά καιρούς κι ανοικτά- μπορεί να αποτελεί και το κυρίαρχο κίνητρο για το όλο εγχείρημα. 
Η Ελλάδα υπήρξε το κύριο θύμα αυτών των καταστρεπτικών κι από πολλές απόψεις βάρβαρων προγραμμάτων. Την ίδια στιγμή, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των εξελισσόμενων κινημάτων σε όλη την Ευρώπη, που αμφισβητούν τα συγκεκριμένα προγράμματα κι επιδιώκουν την ανατροπή τους. Οι επιλογές που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες είναι δύσκολες και οδυνηρές. Πλην όμως είναι ιστορικής σημασίας, όχι μόνο για το μέλλον της Ελλάδας, αλλά για το σύνολο της Ευρώπης και για ολόκληρο τον κόσμο. 
Νόαμ Τσόμσκι, 5 Ιουνίου 2012»

6/6/12

Άρχισαν τα ...όργανα και στις Γερμανικές χώρες!

Υποβαθμίσεις γερμανικών και αυστριακών τραπεζών από τον Moody’s!
Ο οίκος αξιολόγησης Moody's υποβάθμισε το αξιόχρεο πολλών γερμανικών και αυστριακών τραπεζών καθώς και θυγατρικών τους στο εξωτερικό, επικαλούμενος τον αυξημένο κίνδυνο που αντιμετωπίζουν λόγω των περαιτέρω προβλημάτων που αναμένονται να προκύψουν από την κρίση χρέους στην ευρωζώνη και τις περιορισμένες δυνατότητές τους να απορροφήσουν ζημίες.
Ανάμεσα στις τράπεζες είναι και οι θυγατρικές της Commerzbank, δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας της Γερμανίας, στη Νέα Υόρκη και στο Παρίσι. «Ως αποτέλεσμα το μακροπρόθεσμο αξιόχρεο για τα χρεόγραφα και τις καταθέσεις έξι ομίλων και μιας γερμανικής θυγατρικής ενός ξένου ομίλου μειώνεται κατά μία βαθμίδα, ενώ το αξιόχρεο για έναν όμιλο επιβεβαιώνεται», ανέφερε ο οίκος. Για τις θυγατρικές διαφόρων γερμανικών τραπεζών το αξιόχρεο μειώθηκε έως και τρεις βαθμίδες, πρόσθεσε. Ο Moody's ανέφερε ότι η αναθεώρηση της αξιολόγησης της Deutsche Bank AG και των θυγατρικών της θα ολοκληρωθεί μαζί με εκείνες για άλλες χρηματοοικονομικές εταιρίες παγκόσμιας εμβέλειας.
Ο Moody's υποβάθμισε ταυτόχρονα και το αξιόχρεο των τριών μεγαλύτερων τραπεζών της Αυστρίας -της Erste Bank, της Raiffeisen Bank International (RBI) και της Bank Austria, θυγατρικής του ιταλικού ομίλου UniCredit-ουσιαστικά λόγω της έκθεσής τους στην οικονομική κρίση στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης. Σε ανακοίνωσή του, ο Moody's υποστηρίζει ότι η Erste Bank και RBI έχουν εκτεθεί ιδιαίτερα στην ανατολική Ευρώπη, ειδικά στην Ουγγαρία και στη Ρουμανία, ενώ η υποβάθμιση της Bank Austria συσχετίζεται με τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει η ιταλική μητρική της UniCredit. Το αξιόχρεο της Erste Bank μειώθηκε δύο βαθμίδες από τον οίκο, ενώ αυτά της RBI, εισηγμένης στο χρηματιστήριο και θυγατρικής του αυστριακού ομίλου Raiffeisen, καθώς και της Bank Austria μία βαθμίδα. Για τις Erste Bank και Bank Austria, η προοπτική αξιολογείται ως «αρνητική», ενώ για την RBI ως «σταθερή» από τον Moody's.




5/6/12

Καταρρέει και η Ισπανία.

Η ισπανική κυβέρνηση ζήτησε επισήμως την διεθνή οικονομική βοήθεια για την αντιμετώπιση της κρίσης που πλήττει τις ισπανικές τράπεζες, καθώς ο αρμόδιος υπουργός για τον Προϋπολογισμό, Κριστόμπαλ Μοντόρο, δήλωσε ότι οι ευρωπαϊκοί «θεσμοί» πρέπει άμεσα να συνδράμουν  για τη στήριξη του ισπανικού τραπεζιτικού κλάδου. Ο ισπανός υπουργός απέστειλε ουσιαστικά δραματικό μήνυμα, τονίζοντας ότι οι διεθνείς χρηματαγορές οσιαστικά έκλεισαν τη στρόφιγγα προς την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης! 
Ο Κριστομπάλ Μοντόρο απηύθυνε το δραματικό μήνυμα της αφόρητης πίεσης που υφίσταται πλέον η οικονομία της Ισπανία, κατά τη διάρκεια συνέντευξης του στο ραδιόφωνο Onda Cero όπου περιέγραψε τις συνέπειες που έχει η κρίση του τραπεζικού συστήματος στον κρατικό δανεισμό, λέγοντας ευθέως ότι με τις σημερινές τιμές (δανεισμού) οι αγορές έχουν ουσιαστικά κλείσει για την Ισπανία.«Αυτή τη στιγμή έχουμε πρόβλημα πρόσβασης στις αγορές, ενώ έχουμε ανάγκη χρηματοδότησης του χρέους μας», δήλωσε ο Μοντόρο.Την ίδια στιγμή οι G7 συγκαλούν έκτακτη τηλεδιάσκεψη για την ολοένα και επιδεινούμενη κρίση της ευρωζώνης.


2/6/12

Ανεγκέφαλοι εγκληματίες...


Λαθροκυνηγοί σκότωσαν και ακρωτηρίασαν αρκούδα στη Φλώρινα!
Σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση, «Αρκτούρος», αρκούδα βρέθηκε νεκρή και ακρωτηριασμένη, στη δασική περιοχή Σκοπιά του νομού Φλώρινας.
Το άτυχο ζώο, ηλικίας 20 ετών και βάρους 200 κιλών, εντόπισαν ορειβάτες-περιπατητές και ειδοποίησαν την Ομάδα Άμεσης Επέμβασης του «Αρκτούρου». Σύμφωνα με την οργάνωση, η πραγματική ημερομηνία θανάτωσης του ζώου δεν είναι γνωστή, αλλά από τη νεκροψία προκύπτει ότι το πτώμα είναι περίπου 8 ημερών. «Η αιτία θανάτωσης, είναι ο πυροβολισμός από κυνηγετικό όπλο στην κοιλιακή χώρα και το αριστερό πλευρό του ζώου. Μετά το θάνατό της, η αρκούδα υπέστη ακρωτηριασμό στα δύο μπροστινά άκρα, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ζώο σκοτώθηκε από πρόθεση και τα δύο του πόδια αποτέλεσαν το τρόπαιο της αποκρουστικής πράξης», επισημαίνεται σε ανακοίνωση του «Αρκτούρου». Η περιβαλλοντική οργάνωση καταγγέλλει το περιστατικό ως παράνομη πράξη, καθώς -όπως αναφέρει- ο φόνος αρκούδας απαγορεύεται από τη διεθνή, αλλά και την εθνική νομοθεσία ήδη από το 1969 και ακόμη το χαρακτηρίζει τουλάχιστον ως «πράξη αποτρόπαια» που προσβάλλει κάθε έννοια και ηθική "περί ζωής".

Η λιτότητα αποσκοπεί στην εκμετάλλευση της κρίσης, όχι στην επίλυσή της.


Του νομπελίστα οικονομολόγου Paul Krugman.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "The New York Times".
«Η ανάπτυξη και όχι η ύφεση είναι η κατάλληλη στιγμή για λιτότητα». Αυτό διακήρυσσε πριν από 75 χρόνια ο Τζον Μέιναρντ Κέινς και είχε δίκαιο. Ακόμη και αν έχεις χρόνιο πρόβλημα ελλείμματος - και ποιος δεν έχει; - οι περικοπές των δαπανών την ώρα που η οικονομία βρίσκεται σε βαθιά ύφεση είναι μία αυτοκαταστροφική στρατηγική, επειδή απλά βαθαίνει ακόμη περισσότερο την ύφεση. 
Γιατί η λοιπόν η Βρετανία κάνει ακριβώς αυτό που δεν θα έπρεπε; Σε αντίθεση με τις κυβερνήσεις, για παράδειγμα της Ισπανίας ή της Καλιφόρνια στις ΗΠΑ, η βρετανική κυβέρνηση σήμερα μπορεί να δανειστεί ελεύθερα, σε ιστορικά χαμηλά επιτόκια. Γιατί λοιπόν η κυβέρνηση του Λονδίνου μειώνει δραστικά τις επενδύσεις και γιατί εξολοθρεύει εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στον δημόσιο τομέα, αντί να περιμένει η οικονομία της να γίνει πιο ισχυρή;
Τις τελευταίες ημέρες, έθεσα αυτό το ερώτημα σε μία σειρά υποστηρικτών της κυβέρνησης του Ντέιβιντ Κάμερον, κάποιες φορές ιδιωτικά, κάποιες φορές στη τηλεόραση. Και όλες οι συζητήσεις που ακολούθησαν ήταν ανάλογες: ξεκίνησαν με μία κακή παρομοίωση και κατέληξαν στην αποκάλυψη απώτερων κινήτρων. Η κακή παρομοίωση - την έχετε ακούσει σίγουρα κι εσείς πολλές φορές - εξισώνει το πρόβλημα χρέους μίας εθνικής οικονομίας με το πρόβλημα χρέους μίας οικογένειας.
Μία «οικογένεια» που έχει συσσωρεύσει πολύ μεγάλο χρέος, λέει η ιστορία, «πρέπει να σφίξει τα ζωνάρια». Έτσι λοιπόν, αφού η Βρετανία έχει συγκεντρώσει υπερβολικό χρέος - που έχει, αν και είναι κυρίως ιδιωτικό και όχι δημόσιο -, δεν θα πρέπει να κάνει το ίδιο;
Ποιo είναι το πρόβλημα σε αυτή τη σύγκριση; Η απάντηση είναι ότι μία οικονομία δεν είναι σαν μία χρεωμένη οικογένεια. Το χρέος μας είναι κυρίως χρέος που οφείλουμε ο ένας στον άλλον. Ακόμη πιο σημαντικό, το εισόδημά μας προέρχεται από αγαθά που πουλάμε ο ένας στον άλλον.
Τα έξοδά σου είναι το εισόδημά μου, και τα έξοδά μου είναι το εισόδημά σου. Τi θα συμβεί λοιπόν αν όλοι ξαφνικά περικόψουν τις δαπάνες τους ώστε να περιορίσουν το χρέος; Η απάντηση είναι ότι τα εισοδήματα όλων θα συρρικνωθούν: το εισόδημά μου μειώνεται επειδή ξοδεύεις λιγότερα και το εισόδημά σου μειώνεται επειδή ξοδεύω λιγότερα. Και καθώς τα εισοδήματά μας βυθίζονται, το πρόβλημα του χρέους μας, καθίσταται χειρότερο.
Δεν πρόκειται για τίποτα καινούργιο. Ο μεγάλος αμερικανός οικονομολόγος Ίρβινγκ Φίσερ, τα εξήγησε όλα το 1933, συνοψίζοντας αυτό που αποκαλούσε «αποπληθωρισμό χρέους» με το ζουμερό σλόγκαν: «όσα περισσότερα πληρώνουν οι οφειλέτες, τόσα περισσότερα χρωστούν».
Τα πρόσφατα γεγονότα στην Ευρώπη το αποδεικνύουν. Και υπάρχει ένα ηθικό δίδαγμα σε αυτή την ιστορία: Όταν ο ιδιωτικός τομέας με πανικό προσπαθεί να μειώσει το χρέος, ο δημόσιος τομέας πρέπει να κάνει το αντίθετο, να ξοδεύει όταν ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί ή δεν θέλει. Η ανάπτυξη και όχι η ύφεση είναι η κατάλληλη στιγμή για λιτότητα. Αλλά όπως είπα, δεν πρόκειται για κάτι νέο.
Γιατί λοιπόν τόσοι πολιτικοί επιμένουν στη λιτότητα σε περίοδο ύφεσης; Και γιατί δεν αλλάζουν πορεία, ακόμη και όταν η εμπειρία επιβεβαιώνει τα μαθήματα της θεωρίας και της Ιστορίας; Λοιπόν, εδώ το πράγμα γίνεται ενδιαφέρον. Επειδή όταν τονίζεις στους υπέρμαχους της λιτότητας τα κακώς κείμενα της παρομοίωσης περί οικογένειας που χρησιμοποιούν, σχεδόν πάντα καταφεύγουν σε φράσεις όπως: «Μα είναι απαραίτητο να μειώσουμε το μέγεθος του κράτους». Αυτές οι φράσεις συνοδεύονται από ισχυρισμούς ότι η οικονομική κρίση από μόνη της καταδεικνύει την ανάγκη συρρίκνωσης του δημόσιου τομέα.
Ομως ούτε αυτό είναι αλήθεια. Δείτε τις χώρες της Ευρώπης που τα έχουν βγάλει πέρα καλύτερα στην κρίση και θα βρείτε κράτη με μεγάλους δημόσιους τομείς όπως η Σουηδία και η Αυστρία.
Το ερώτημα εδώ είναι το εάν η προφανής αποτυχία της λιτότητας να φέρει οικονομική ανάκαμψη θα οδηγήσει σε ένα «Σχέδιο Β». Ίσως. Αλλά πιθανολογώ ότι ακόμη και εάν ένα τέτοιο σχέδιο ανακοινωθεί, δεν θα έχει σπουδαία αποτελέσματα. Γιατί η οικονομική ανάκαμψη ποτέ δεν ήταν το ζητούμενο. Η λιτότητα αποσκοπούσε στην εκμετάλλευση της κρίσης, όχι στην επίλυσή της. Και ακόμη εκεί αποσκοπεί.
Πηγή: εφημερίδα "Το Βήμα". 

1/6/12

Απορία αγαθού και αφελούς πολίτη....

Η χώρα κινδυνεύει να βυθιστεί στο σκοτάδι κυριολεκτικά πλέον και όχι απλά μεταφορικά!
Η χώρα βρίσκεται μπροστά σε ενεργειακό κράχ! Υπάρχει ορατός και σοβαρός κίνδυνος ο ΑΔΜΗΕ (διαχειριστής συστήματος μεταφοράς) και ο ΛΑΓΗΕ (λειτουργός της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας) να μην μπορούν να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες της Χώρας και να πρέπει να προχωρήσουν σε καθημερινές διακοπές ρεύματος τόσο σε επιχειρήσεις όσο και σε νοικοκυριά, προκειμένου να αποφευχθεί ένα γενικό μπλακ άουτ! Γιατί λοιπόν σε αντίθεση με τους Γερμανούς, τους Ιταλούς, τους Ισπανούς, και τους άλλους ... Ευρωπαίους, "εμείς" σαν χώρα επιμένουμε στην πανάκριβη, ασταθή ενεργειακά και κατ' ευφημισμόν "πράσινη" ενέργεια; Και έτσι διογκώνουμε και το χρέος μας, καθώς ήδη το ταμειακό έλλειμμα του  ΛΑΓΗΕ  έχει ξεπεράσει τα 400 εκατ. ευρώ και η Υπηρεσιακή Κυβέρνηση αναγκάστηκε να λάβει έκτακτο δάνειο της τάξεως των 250 εκατ. ευρώ διάρκειας 6 μηνών με δυνατότητα ανανέωσης από το Ταμείο παρακαταθηκών και δανείων για να αποσοβήσει ένα γενικευμένο μπλακ άουτ πριν τις εκλογές...

Αν δεν ήμουν αφελής και αγαθός θα έλεγα ότι όλα αυτά συμβαίνουν γιατί την χώρα μας την διοικούν πολιτικοί που είναι υποταγμένοι στο δόγμα: "Alemania (Deutschland) über alles"! Επειδή όμως είμαι αφελής και αγαθός, αναρωτιέμαι μήπως ήρθε η ώρα να σταματήσει επιτέλους το καταστρεπτικό πρόγραμμα "Ανεμογεννήτριες και Φωτοβολταϊκά Παντού"! Λέω μήπως και προλάβουμε πριν καταλήξουμε να μας χορηγούν και το ηλεκτρικό ρεύμα με το δελτίο και μάλιστα σε πανάκριβες τιμές...

Καταρρέει το ισχυρό ευρώ-διαλύεται η σταθερή Ευρωζώνη!

Αρμαγεδών στις αγορές, μετά το ευρώ πέφτει και το δολάριο...
Ιδιαίτερη αναταραχή επικρατεί στις αγορές με αφορμή τα αρνητικά στοιχεία από μια σειρά δεικτών σε Ευρώπη και Ασία, με αποτέλεσμα το ευρώ να καταρρέει προς τα 1,233 δολάρια και τα χρηματιστήρια να σημειώνουν μεγάλη πτώση. 

Tα πρώτα… βροντερά  τριξίματα από την κρίση χρέους ακούγονται στο Χρηματιστήριο της  Φρανκφούρτης με βουτιά 3,5%, ενώ στην Αθήνα η πτώση ξεπέρασε το 5%. Ο αρμαγεδώνας, όμως δεν λέγεται "Αλέξης Τσίπρας", αλλά γερμανικά Bunds (ομόλογα) καθώς έκθεση της Societe Generale τα χαρακτηρίζει πλέον μη ελκυστικά, ενώ αν φύγει η Ελλάδα  από το ευρώ προβλέπει για το ευρώ επίπεδα ισοτιμίας κοντά  στα 1,10 δολάρια! Αν δεν δημιουργηθεί "τείχος προστασίας" τότε πολλοί –όπως η Goldman Sachs –εκτιμούν – ότι θα διαλυθούν σταδιακά τα αμερικανικά και γερμανικά ομόλογα...
Διαλύονται, όμως, οι αγορές σε όλη την  Ευρώπη με το ξεπούλημα στο Παρίσι να φτάνει στο 2,40%, στην Γερμανία με 3,60%, ενώ μικρότερη είναι η πτώση σε Λονδίνο, Μιλάνο και Μαδρίτη! Ταυτόχρονα σε επίπεδα ρεκόρ φτάνουν τα ασφάλιστρα κινδύνου έναντι της ιταλικής και της ισπανικής χρεοκοπίας.  Πτώση κοντά στα 1,23 δολάρια για το ευρώ ακριβώς λόγω των κακών στοιχείων  τόσο για την πορεία της Ευρωζώνης όσο και των εκτιμήσεων για την αμερικανική αγορά εργασίας! Το όλο κλίμα επιβαρύνεται από τις ανακοινώσεις για την ανεργία, η οποία έφτασε στο ποσοστό - ρεκόρ του 11% για την Ευρωζώνη, ενώ διαμορφώθηκε στο 8,2% για τις ΗΠΑ, δηλαδή πολύ υψηλότερα από τις εκτιμήσεις.
Ρεκόρ ανεργίας στην Ευρωζώνη, με 17,4 εκ. ανέργους!
Στο επίπεδο ρεκόρ του 11% ως ποσοστού επί του ενεργού πληθυσμού ανήλθε η ανεργία τον Απρίλιο στην Ευρωζώνη, στη βάση αναθεωρημένων στοιχείων που εξέδωσε η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat. Σύμφωνα με την αναθεώρηση των στοιχείων αυτών, η ανεργία είχε ανέλθει στο επίπεδο του 11% ήδη από τον Μάρτιο. Σύμφωνα με υπολογισμούς της Eurostat το μήνα Απρίλιο οι άνεργοι στην ευρωζώνη αριθμούσαν τα 17,4 εκ. ήτοι αυξημένοι κατά 110.000 έναντι του Μαρτίου. Ο δείκτης της ανεργίας στις ΗΠΑ αυξήθηκε τον Μάιο, για πρώτη φορά μέσα σε έναν χρόνο, φθάνοντας το 8,2%, καθώς ο ρυθμός στις προσλήψεις υπήρξε βραδύτερος μέσα στο 12μηνο που πέρασε, προκύπτει από τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Ουάσιγκτον. Η χώρα δημιούργησε τον Μάιο μόλις 69.000 θέσεις εργασίας περισσότερες από αυτές που χάθηκαν, τονίζει στην έκθεσή του το υπουργείο Εργασίας. Οι μεσοσταθμικές προβλέψεις των αναλυτών έκαναν λόγο για δημιουργία 150.000 θέσεων απασχόλησης κατά τον ίδιο μήνα, ενώ προέβλεπαν ότι ο δείκτης ανεργίας θα παρέμενε σταθερός στο 8,1%.
Ισχυρό ευρώ και σταθερή ευρωζώνη; Μάλλον πρόκειται πλέον για ανέκδοτο...
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ασφάλιστρα κινδύνου έναντι ιταλικής και ισπανικής χρεοκοπίας βρέθηκαν νωρίτερα σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ προφανώς δεν είναι άσχετο με το όλο κλίμα το ότι συναντώνται εκτάκτως τη Δευτέρα ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζοζέ Μπαρόζο με την Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ. Επίσης, οριστικοποιήθηκε και η διεξαγωγή της λεγόμενης μικρής Συνόδου Κορυφής μεταξύ της Άνγκελα Μέρκελ, του Μάριο Μόντι, του Φρανσουά Ολάντ και του Μαριάνο Ραχόι, η οποία θα πραγματοποιηθεί μία εβδομάδα πριν την εξαμηνιαία σύνοδο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που είναι προγραμματισμένη για τις 28 και 29 Ιουνίου. 
Χαρακτηριστικό του κλίματος που κυριαρχεί είναι πως οι αποδόσεις των γερμανικών ομολόγων σημείωσαν νέο χαμηλό ρεκόρ σήμερα με τον τίτλο διετούς διάρκειας να σημειώνει αρνητική απόδοση για πρώτη φορά (πράγμα που σημαίνει ότι οι επενδυτές όχι μόνο δεν κερδίζουν αλλά πληρώνουν κι από πάνω για να τοποθετήσουν τα χρήματά τους στους τίτλους αυτούς), καθώς οι ανησυχίες για την δυνατότητα της Ισπανίας να θωρακίσει το τραπεζικό της σύστημα οδηγούσε τους επενδυτές σε ασφαλή καταφύγια. Η απόδοση του διετούς γερμανικού ομολόγου υποχωρούσε στο -0,001%, και του 10ετούς στο 1,1677%. «Η κατάσταση φαίνεται πολύ απαισιόδοξη για το ευρώ, καθώς οι τελευταίες ροές κεφαλαίων δείχνουν σημαντικά ποσά φεύγουν από τις ισπανικές τράπεζες, υποδηλώνοντας ότι πιθανόν (η Ισπανία) θα χρειασθεί επίσημη βοήθεια», δήλωσε αναλυτής της γερμανικής τράπεζας CommerzbankΗ Ελβετία και η Δανία ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να επιβάλλουν αρνητικά επιτόκια για να εμποδίσουν μία σπειροειδή ανατίμηση των νομισμάτων τους.
Αναστάτωση από την εμφάνιση της «ελληνικής δραχμής» στα τερματικά του Bloomberg!
Κωδικός συναλλάγματος με την ένδειξη «ελληνική δραχμή μετά το ευρώ» εμφανίσθηκε την Παρασκευή στα τερματικά του Bloomberg. Ο κωδικός «κατέβηκε» αργότερα, καθώς λόγω του αρνητικού κλίματος που υπάρχει για την Ελλάδα και τα σενάρια για το μέλλον της στην Ευρωζώνη, υπήρχε κίνδυνος να προκληθεί πανικός. Όπως, πάντως, διευκρίνισαν από το πρακτορείο ειδήσεων και το τμήμα τεχνικής υποστήριξης helpdesk, επρόκειτο για ...«μία εσωτερική δοκιμαστική λειτουργία».



31/5/12

Η Ελλάδα ή η Ισπανία σας «τρομάζει» περισσότερο;


Διαδικτυακή ψηφοφορία του Guardian!
Ανοιχτή ψηφοφορία διεξάγει από σήμερα και για δύο μέρες η ηλεκτρονική έκδοση του Guardian μέσω ίντερνετ. «Ποια χώρα της ευρωζώνης προκαλεί τη μεγαλύτερη ανησυχία;» διερωτάται ο Guardian και προσφέρει τις επιλογές «Ελλάδα» και «Ισπανία».
«Οι επενδυτές ανησυχούν για την τραπεζική κρίση στην Ισπανία, ενώ όλα τα βλέμματα στρέφονται στις ελληνικές εκλογές τον επόμενο μήνα», τονίζει ο Guardian
Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα της ηλεκτρονικής φηφοφορίας, η συντριπτική πλειοψηφία των αναγνωστών της βρετανικής εφημερίδας πιστεύει πως η ισπανική οικονομία βρίσκεται ένα βήμα πριν την κατάρρευση σε ποσοστό 76,6%, ενώ αυτοί που ανησυχούν για την Ελλάδα είναι το 23,4%. Οι... επιλογές των χρηστών της βρετανικής εφημερίδας αντανακλούν το γενικότερο κλίμα, αφού ο ...«Τισπανικός» και η «Ισπανική Γρίπη» διαδέχεται σιγά σιγά την GRexit στα πρωτοσέλιδα του διεθνούς Τύπου... 
Χαρακτηριστικός ο τίτλος του πρώτου θέματος του Reuters«Η Ισπανία "φωνάζει" για βοήθεια, αλλά το Βερολίνο ακούει;».
Ταυτόχρονα, ο οίκος αξιολόγησης Fitch ανακοίνωσε ότι προχώρησε στην υποβάθμιση του αξιόχρεου οκτώ ισπανικών περιφερειών, συμπεριλαμβανομένης της Μαδρίτης και μάλιστα με αρνητική προοπτική. Μαζί με τη Μαδρίτη, υποβαθμίστηκαν επίσης οι περιφέρειες: Καστίλλη-Λα Μάντσα, Καταλωνία, Αστούριες, Ανδαλουσία, Χώρα των Βάσκων, τα Κανάρια και η Κανταβρία.
Η Ισπανία θα είναι η  πρώτη χώρα που θα βγει από το ευρώ, εκτιμά ο «Independent»!
Την ίδια ώρα ο Hamish McRae, οικονομικός αρθρογράφος της «Independent», εκτιμά πως η Ισπανία θα μπορούσε να προσπεράσει την Ελλάδα στην άτυπη «κούρσα» για το ποια χώρα κινδυνεύει να εκτροχιαστεί πρώτη από την ευρωζώνη!
«Αφορμή για τη σκέψη αυτή αποτέλεσε μια ανάλυση του Matthew Lynn της Strategy Economics, ο οποίος αναφέρει πως το ενδεχόμενο εξόδου της Ισπανίας από το ευρώ έναντι της Ελλάδας είναι ένα πιο πιθανό κι επικρατέστερο σενάριο», επισημαίνει ο McRae.
Πρώτον, η ιβηρική χώρα είναι πολύ μεγάλη για να διασωθεί. Μία ελληνική διάσωση θα κοστίσει «ψίχουλα» σε σχέση με την Ισπανία, όπου θα χρειαστεί η ΕΕ να «ρίξει» άμεσα 110 δις. ευρώ και μετά άγνωστο αριθμό επιπλέον κονδυλίων.
Δεύτερον, η Ισπανία έχει κουραστεί ήδη από τη λιτότητα, αφού το νέο κύμα διεθνούς διαμαρτυρίας ενάντια στις περικοπές ξεκίνησε στη Μαδρίτη πριν από ένα χρόνο (με το κίνημα των Αγανακτισμένων) κι από εκεί διαδόθηκε στην Ελλάδα και άλλες χώρες της ευρωζώνης, παράλληλα με το κίνημα για τις καταλήψεις πλατειών.
Το τρίτο σημείο είναι πως η Ισπανία έχει μια πραγματική οικονομία με μια αξιοσέβαστη βιομηχανική βάση που της επιτρέπει να ευελπιστεί ότι μπορεί να έχει ένα μέλλον ευημερίας και εκτός ευρωζώνης.
«Επίσης - τέταρτον-, η Ισπανία είναι πολιτικά σταθερή που την διαφοροποιεί από πολλές άλλες χώρες», συνεχίζει ο αρθρογράφος, προσθέτοντας πως «λόγου χάρη, οι Έλληνες μένουν σε αυτή, επειδή τους κρατάει μέσα στην Ευρώπη, οι Ιρλανδοί επειδή είναι αυτό που τους χωρίζει από τη Βρετανία, οι Γερμανοί επειδή το ευρώ αντιπροσωπεύει τη ρήξη τους με το ταραγμένο παρελθόν τους και οι Γάλλοι επειδή το νόμισμα ενισχύει την επιρροή τους στον υπόλοιπο κόσμο. Αλλά η Ισπανία δεν έχει κανένα από αυτά τα ζητήματα. Μπορεί να φύγει απ' το ευρώ ανάλογα με το αν βολεύει τους Ισπανούς ή όχι».
Ο πέμπτος λόγος είναι το ότι η Ισπανία έχει μεγαλύτερο ορίζοντα προόδου. Η οικονομία της κοιτάζει τόσο στην Ευρώπη, αλλά και στις ραγδαία αναπτυσσόμενες ισπανόφωνες οικονομίες της Λατινικής Αμερικής. Οι ευκαιρίες στην Λατινική Αμερική, μπορεί να πείσουν τους Ισπανούς ότι μπορούν να τα καταφέρουν και χωρίς το ευρώ και την λιτότητά του. Και τέλος - έκτον-, υπάρχει πληθώρα οικονομολόγων εντός Ισπανίας, που υποστηρίζουν ότι το πραγματικό πρόβλημα της χώρας είναι το ευρώ και ότι θα ανακάμψει οικονομικά μόνο αν φέρει πίσω την πεσέτα.
«Το ταμπού καταρρίφθηκε», καταλήγει ο Lynn.
Για όλους αυτούς τους λόγους, η Ισπανία είναι η χώρα του ενιαίου νομίσματος που θα μπορούσε να καταλήξει πρώτη απ' όλες εκτός ευρωζώνης και το «Spexit» (η Ισπανική έξοδος απ' το ευρώ) θα έρθει πριν από το «Grexit» (την απειλούμενη ελληνική αποχώρηση απ' την ευρωζώνη).

Νεοφιλελεύθερη Τζημεροδεξιά...

Η "ντροπή" δεν αξίζει στον Τζήμερο, αλλά σε αυτούς που ψήφισαν ή σκέφτονται να ψηφίσουν Τζήμερο και Μάνο! 
«Να πάει στο διάβολο αυτή η απαίσια χώρα»!!! Αυτό θα έλεγε (;) ο επικεφαλής του κόμματος «Δημιουργία, ξανά!» Θ. Τζήμερος αν ήταν στη θέση της Α. Μέρκελ., όπως ο ίδιος αποκαλύπτει στη Γερμανίδα καγκελάριο στη επιστολή που της απηύθυνε, και στην οποία την αποκαλεί «Εξοχοτάτη» (!!!). Να σημειωθεί ότι την επιστολή ο κ. Τζήμερος την είχε στείλει στις 20 Οκτωβρίου του 2011 και τώρα δόθηκε ολόκληρη στη δημοσιότητα-και προφανώς δόθηκε στην δημοσιότητα από όσους αγρεύουν ψήφους στον χώρο του Νεοφιλελευθερισμού. Το θέμα βέβαια δεν είναι απλά θέμα διαπάλης στον χώρο της Δεξιάς για τα ...ψηφαλάκια! Το θέμα είναι και μείζων πολιτικό και δείχνει την γενικότερη σαπίλα που κυριαρχεί στο αστικό πολιτικό μας σύστημα!
Δεν έχει κανένα νόημα να αναδημοσιεύσουμε την κατάπτυστη επιστολή του ανεκδιήγητου αυτού  διαφημιστή-πολιτικάντη! Εξάλλου δεν περιμέναμε τίποτε διαφορετικό από αυτόν, όπως δεν περιμένουμε και τίποτε διαφορετικό από οποιονδήποτε Νεοφιλελεύθερο! Το πρόβλημα είναι πως οι κάθε λογής Τζήμεροι- Μάνοι- Ντόρες- και Βενιζελοσαμαράδες συνεχίζουν να έχουν πολιτικό ακροατήριο σε αυτήν την χώρα!

30/5/12

Τζημεροδεξιά...


Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Βήμα".
Καλά τα λέει ο κ. Θάνος Τζήμερος. Δεν μπορεί ο μετανάστης, που είναι και μαυριδερός, να μιλάει για κατώτερα ημερομίσθια. Θα κάτσει να δουλέψει με φραγκοδίφραγκα: «Οταν κάποιος φεύγει από μια χώρα όπου το επίπεδο αμοιβών είναι 1 δολάριο τη μέρα είναι πρόθυμος να εργαστεί με αμοιβή που μπορεί να είναι κατώτερη από τον κατώτατο μισθό της χώρας προορισμού, αλλά πάντως είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή που θα έπαιρνε στη χώρα του». Κακώς δεν πρόσθεσε και την υιοθέτηση ποινών της ισλαμικής δημοκρατίας. Όταν κάποιος είναι μουσουλμάνος και κλέψει, να του κόψουν το χέρι. Κι επίσης αν έχει κατέβει από τα Χίντου Κους, να μην ζητά καμπινέ στον καταυλισμό φιλοξενίας. Στο χώμα να πάει. 
Ο κ. Θάνος Τζήμερος διατείνεται ότι το κόμμα του, Δημιουργία ξανά!, εκφράζει την κοινή λογική. Παρουσιάστηκε ως κόμμα που δεν έχει σχέση με τίποτε και κανέναν από το παρελθόν, εκφράζοντας απόψεις που φάνηκαν ως φιλελεύθερες. Οσο ξύνουμε την επιφάνεια, διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για ένα κόμμα συντηρητικό, πατριωτικό, ξενοφοβικό, ομοφοβικό. Εντάξει, οι περισσότεροι υποψήφιοι ήταν πετυχημένοι επαγγελματίες, άμωμοι της πολιτικής. Τούτο ασφαλώς δεν τους καθιστά φιλελεύθερους. Μέσα σε λίγες ημέρες, μετά τις εκλογές, οι απόψεις διίστανται: πρόκειται για σχήμα λαϊκής Δεξιάς, άκρας Δεξιάς, κεντροδεξιάς, σκέτης Δεξιάς; Δεν θα κολλήσουμε στον προσδιορισμό. Το βέβαιον είναι ότι είναι ένα κόμμα ασυνεπές. 
Ακριβώς μετά τις εκλογές αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του κόμματος η εξής διαβεβαίωση: «Η ψήφος εμπιστοσύνης στη Δημιουργία, ξανά! δεν είναι εξαγοράσιμη, ούτε προς πολιτική εκμετάλλευση. Είναι η ξεκάθαρη και συνειδητή επιλογή των πολιτών για τη στήριξη ενός διαφορετικού πολιτικού πολιτισμού σ’ αυτή τη χώρα. Θα την τιμήσουμε». Τίμησαν τη συνειδητή επιλογή συνεργαζόμενοι με τον κ. Στέφανο Μάνο, ο οποίος τους καταδέχτηκε όταν απερρίφθη η πρότασή του προς το ΠαΣοΚ για κοινή εκλογική κάθοδο. Τούτων δοθέντων θα έπρεπε να επιμηκυνθεί το μότο του κόμματος και από «Πολιτική χωρίς πολιτικούς» να γίνει «Πολιτική χωρίς πολιτικούς αλλά με επικοινωνιολόγους». Φαίνεται να ενδιαφέρει περισσότερο το αμπαλάζ από το περιεχόμενο. 
Ένα παράδειγμα για το ποιος είναι ο κ. Τζήμερος και πώς θέλει να φαίνεται ότι είναι. Υπόθεση Αδελφάτο. Ντρεπόταν να συνεργαστεί με τον κ. Γρηγόρη Βαλλιανάτο, φοβούμενος πιθανώς ότι ο ομοφυλοφιλία είναι μεταδοτική. Είπε ότι διαφωνεί μαζί του οριζοντίως, διαγωνίως, καθέτως (κάτι που έγινε αντιληπτό ως διαφωνία μπρούμυτα, ανάσκελα). Ενώ λοιπόν ο κ. Τζήμερος έβλεπε Βαλλιανάτο και φυλαγότανε, έφτασε στο σημείο, λίγες ημέρες αργότερα, να εκπλήξει με τις προχωρημένες δηλώσεις του: «Ολα τα ζευγάρια, ανεξάρτητα από τον ερωτικό τους προσανατολισμό, θα πρέπει να έχουν το δικαίωμα να επισημοποιήσουν τη σχέση τους». Και το προχώρησε: «Οσον αφορά στην υιοθεσία, το ιδανικό θα ήταν ένα παιδί να μεγαλώνει με μητέρα και πατέρα. Όμως, προκειμένου να μεγαλώσει σε ένα ίδρυμα, προτιμώ τη θαλπωρή ενός σπιτιού – κι ας μην πρόκειται για μια τυπική οικογένεια».
Το πρόβλημα με τον κ. Θάνο Τζήμερο δεν είναι ότι αλλάζει άποψη, ότι προσαρμόζεται σε όσα θέλουν να ακούσουν οι πιθανοί ψηφοφόροι. Το πρόβλημα είναι ότι δεν έχει προσδιορίσει καν τις πρώτες ύλες του για να ξέρουμε επακριβώς πότε και πόσο ανακατεύει τα ιδεολογικά υλικά του. 

Η Κίνα προετοιμάζεται για ενδεχόμενο «Grexit»...

Του
Αναδημοσίευση από το "Project Syndicate"
Παρά τις συνεχείς διαβεβαιώσεις των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έπειτα από περισσότερα από δύο χρόνια, ακόμη δεν φαίνεται φως στην άκρη του τούνελ της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους. Πρόσφατα, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, αναφερόμενος σε μία πιθανή έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη, είπε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ότι δεν υπάρχει «Σχέδιο Β».
Η δήλωση του Μπαρόζο υποτίθεται ότι ήταν καθησυχαστική. Αλλά έπειτα από τόσες απογοητεύσεις, η Κίνα δεν μπορεί να στηριχθεί στις διαβεβαιώσεις των ευρωπαίων πολιτικών, τις οποίες ακόμη και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να εξαργυρώσουν. Η Κίνα πρέπει να έχει το δικό της «Σχέδιο Β» σε περίπτωση που η Ελλάδα εγκαταλείψει την ευρωζώνη.
Πράγματι, είναι πολύ πιθανό ότι η Ελλάδα θα υπαναχωρήσει στις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη διάσωσή της. Αν αυτό συμβεί, η Τρόικα (η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) θα διακόψει την παροχή οικονομικής υποστήριξης και η έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ θα είναι αναπόφευκτη. Σε αυτή την περίπτωση, η Κίνα πρέπει να είναι προετοιμασμένη για μία επακόλουθη παγκόσμια οικονομική αναταραχή και τις μακροπρόθεσμες συνέπειές της.
Πρώτον, οι κινέζοι αξιωματούχοι δεν θα πρέπει να έχουν την ψευδαίσθηση ότι η χώρα είναι άτρωτη στη διάχυση των αρνητικών χρηματοοικονομικών συμβάντων. Μία «Grexit» θα χτυπήσει τις τράπεζες που διαθέτουν ομόλογα της ευρωπαϊκής περιφέρειας. Το κρουστικό κύμα της απομόχλευσης θα εξαπλωθεί με τη σειρά του στις αναδυόμενες αγορές, όπως η Κίνα. Αν και η έκθεση των κινεζικών τραπεζών και χρηματοπιστωτικών θεσμών στον ευρωπαϊκό δημόσιο και τραπεζικό τομέα είναι αμελητέα, μετά την «Grexit» η φυγή κεφαλαίου από τις επικίνδυνες αγορές θα μπορούσε να συγκριθεί ή και να ξεπεράσει εκείνη που ακολούθησε την κατάρρευση της Lehman Brothers τον Σεπτέμβριο του 2008.
Η Κίνα δεν θα πρέπει να εξετάζει τώρα την απελευθέρωση της κίνησης κεφαλαίων. Αντίθετα, η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας και άλλες σχετικές Αρχές θα πρέπει να εξετάσουν τον έλεγχο του κεφαλαίου και να προνοήσουν για την παροχή έκτακτης ρευστότητας. Αυτά τα μέτρα δεν διαφέρουν από εκείνα που θα πάρει η Ευρώπη αν η Ελλάδα αποχωρήσει από το ευρώ. Ιδανικά, η Κίνα θα μπορούσε να συνεργαστεί με τους διεθνείς εταίρους της για αυτό το ενδεχόμενο στο G20. Οι υποδομές για τέτοιου είδους συνεργασία έχουν αναπτυχθεί από το 2008.
Επιπλέον η Κίνα θα πρέπει να διαθέτει ένα μεσοπρόθεσμο σχέδιο προκειμένου να αντιμετωπίσει τον οικονομικό απόηχο της Grexit. Αν η διάχυση είναι περιορισμένη, με μοναδικό θύμα την Ελλάδα, οι επιπτώσεις στην ευρωζώνη θα είναι μεγάλες αλλά όχι καταστροφικές. Σε κάθε περίπτωση, η ΕΕ είναι ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Κίνας και το Πεκίνο θα πρέπει να είναι προετοιμασμένο για μεγάλες απώλειες στον τομέα των εξαγωγών. Τέλος, η Κίνα θα πρέπει να είναι έτοιμη να προσφέρει χείρα βοηθείας.
Για να διασφαλιστεί ότι μετά την Grexit η ευρωζώνη δεν θα αντιμετωπίσει κίνδυνο, η Κίνα θα πρέπει να συνεργαστεί με τους διεθνείς εταίρους της προκειμένου να δημιουργηθεί ένα αξιόπιστο τείχος προστασίας, μέσω του ΔΝΤ. Ωστόσο, η ευρωζώνη και κυρίως η Γερμανία, θα πρέπει να αναγνωρίσουν τους βασικούς λόγους εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ και να δεσμευθούν ότι θα προχωρήσουν σε μία δημοσιονομική ένωση, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι η προσέγγιση της αυστηρής λιτότητας στα μέλη που κινδυνεύουν είναι αδιέξοδη. Μία πιθανή Grexit συνιστά μία εντελώς νέα πρόκληση για την Κίνα για τους επόμενους μήνες και η χώρα θα πρέπει να αποφύγει τον εφησυχασμό όσον αφορά τη δική της έκθεση. Ένα σχέδιο μάχης για το παρόν και το μέλλον χρειάζεται τώρα.

29/5/12

Όμορφος κόσμος, ηθικός κι αγγελικά πλασμένος...


Unicef: Εκατομμύρια παιδιά σε ανεπτυγμένες χώρες ζουν κάτω από το όριο φτώχειας!
Καθώς εντείνονται οι συζητήσεις σχετικά με τα μέτρα λιτότητας και τις περικοπές των κοινωνικών δαπανών, μια νέα έκθεση αποκαλύπτει την έκταση της παιδικής φτώχειας και των παιδιών που ζουν με στερήσεις στις προηγμένες οικονομίες του κόσμου. Περίπου 13 εκατομμύρια παιδιά στην Ευρωπαϊκή Ένωση (συν Νορβηγία και Ισλανδία) στερούνται βασικά αγαθά απαραίτητα για την ανάπτυξή τους. Ταυτόχρονα, 30 εκατομμύρια παιδιά – σε ένα σύνολο 35 χωρών με αναπτυγμένες οικονομίες - ζουν σε συνθήκες φτώχειας.
Η έκθεση, που συντάχθηκε από το Κέντρο Ερευνών Innocenti της UNICEF, εξετάζει την παιδική φτώχεια και τις στερήσεις των παιδιών σε όλο τον βιομηχανικό κόσμο, συγκρίνοντας και κατατάσσοντας τις επιδόσεις των χωρών. Αυτή η σύγκριση σε διεθνές επίπεδο, αναφέρει η έκθεση, αποδεικνύει ότι η παιδική φτώχεια στις χώρες αυτές δεν είναι αναπόφευκτη, αλλά εξαρτάται από τις πολιτικές - και ότι ορισμένες χώρες τα πάνε πολύ καλύτερα από άλλες στην προστασία των περισσότερο ευάλωτων παιδιών τους.
«Τα στοιχεία υποστηρίζουν το ότι πάρα πολλά παιδιά εξακολουθούν να ζουν χωρίς βασικά πράγματα σε χώρες που έχουν τα μέσα να τα παρέχουν», δήλωσε ο Gordon Alexander, Διευθυντής του Γραφείου Ερευνών της UNICEF. «Η έκθεση δείχνει επίσης ότι ορισμένες χώρες είχαν καλές επιδόσεις - όταν κοιτάμε κυρίως τα δεδομένα προ της κρίσης - λόγω των συστημάτων κοινωνικής προστασίας που ήταν θεσμοθετημένα. Ο κίνδυνος είναι ότι στην τρέχουσα κρίση δεν θα δούμε τις συνέπειες κακών αποφάσεων παρά πολύ αργότερα.»
Η έκθεση εξετάζει την παιδική φτώχεια και τις στερήσεις των παιδιών με δύο εντελώς διαφορετικούς τρόπους. Εξετάζοντας τους δύο αυτούς διαφορετικούς τύπους της παιδικής φτώχειας, η έκθεση συγκεντρώνει τα πλέον επίκαιρα διαθέσιμα στοιχεία για την παιδική φτώχεια και τις στερήσεις των παιδιών σε όλες τις προηγμένες βιομηχανικά οικονομίες του κόσμου.
Ο πρώτος τρόπος είναι ο Δείκτης Παιδικής Αποστέρησης, που λαμβάνεται από δεδομένα των Στατιστικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Εισόδημα και τις Συνθήκες Διαβίωσης από 29 Ευρωπαϊκές χώρες που περιλαμβάνουν για πρώτη φορά ένα τομέα για παιδιά. Η έκθεση ορίζει ένα παιδί ως "αποστερημένο" όταν του λείπουν δύο ή περισσότερα αγαθά από ένα κατάλογο 14 βασικών πραγμάτων, όπως τρία γεύματα την ημέρα, ένα ήσυχο μέρος για τη σχολική του εργασία, εκπαιδευτικά βιβλία στο σπίτι ή μια σύνδεση στο Internet. Τα υψηλότερα ποσοστά αποστέρησης παρουσιάζονται σε χώρες όπως Ρουμανία, Βουλγαρία και Πορτογαλία (με ποσοστά πάνω από 70%, 50% και 27% αντίστοιχα) αν και μερικές πλουσιότερες χώρες, όπως η Γαλλία και η Ιταλία, έχουν ποσοστά αποστέρησης άνω του 10%. Οι Σκανδιναβικές χώρες εμφανίζουν τη χαμηλότερη παιδική αποστέρηση, όλες με ποσοστά κάτω του 3%.
Πιο συγκεκριμένα, στις τρεις καλύτερες θέσεις της κατάταξης των χωρών σύμφωνα με αυτό τον τρόπο μέτρησης βρίσκονται, η Ισλανδία (0,9%), Σουηδία (1,3%) και Νορβηγία (1,9%) ενώ στις χαμηλότερες, η Ρουμανία (72,6%), Βουλγαρία (56,6%) και Ουγγαρία (31,9%). Η Ελλάδα βρίσκεται στην 21η θέση με 17,2% αμέσως μετά την Ιταλία (13,3%) και πριν τη Σλοβακία (19,2%).
Ο δεύτερος τρόπος διερεύνησης της έκθεσης ασχολείται με τη σχετική φτώχεια, εξετάζοντας το ποσοστό των παιδιών που ζουν κάτω από το εθνικό τους «όριο φτώχειας» - που ορίζεται ως το 50% του μέσου διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος.
Με αυτόν τον τρόπο η έκθεση της UNICEF προσπαθεί να εκτιμήσει ποιο είναι το ποσοστό των παιδιών που υστερούν σημαντικά σε σχέση με αυτό που είναι φυσιολογικό για τις κοινωνίες τους.
Οι σκανδιναβικές χώρες και η Ολλανδία παρουσιάζουν τα χαμηλότερα ποσοστά σχετικής παιδικής φτώχειας, περίπου 7%. Η Αυστραλία, ο Καναδάς, η Νέα Ζηλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ποσοστά μεταξύ 10% και 15%, ενώ πάνω από το 20% των παιδιών στη Ρουμανία και στις Ηνωμένες Πολιτείες ζουν σε σχετική φτώχεια.
Πιο συγκεκριμένα στις τρεις καλύτερες θέσεις της κατάταξης των χωρών σύμφωνα με αυτό τον τρόπο μέτρησης βρίσκονται, η Ισλανδία (4,7%), Φινλανδία (5,3%) και Κύπρος (6,1%) ενώ τις χαμηλότερες καταλαμβάνουν, η Ρουμανία (25,5%), ΗΠΑ (23,1%) και Λετονία (18,8%). Η Ελλάδα καταλαμβάνει την 30η θέση με 16,0% και πάλι αμέσως μετά την Ιταλία (15,9%) και πριν την Ισπανία (17,1%).
Μεταξύ των σημαντικών ευρημάτων της έκθεσης που αφορούν την Ελλάδα συμπεριλαμβάνονται:
Εξετάζοντας την παιδική φτώχεια με βάση διαφορετικό «όριο φτώχειας», στο 50%, 40% και 60%, η Ελλάδα τοποθετείται σε κάθε περίπτωση μεταξύ των χωρών με τις χαμηλότερες επιδόσεις του πίνακα με ποσοστά 16% (βασική κατάταξη) - 8,1% και 23,5% αντίστοιχα.
Εξετάζοντας τα ποσοστά παιδικής αποστέρησης των χωρών για 2, 3, 4 ή 5 και περισσότερα αγαθά, τα ποσοστά για τη χώρα μας είναι 17,2% (βασική κατάταξη) - 11,7% - 8,4% και 6,1% αντίστοιχα.
Εξετάζοντας τα ποσοστά παιδικής αποστέρησης σε επιλεγμένες κοινωνικές ομάδες, στις μονογονεϊκές οικογένειες (από 17,2%) αυξάνουν σε 24,3%, στις οικογένειες με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο γονέων σε 50,8% και σε οικογένειες μεταναστών σε 42,2%.
Ενώ σε όλες τις χώρες τα ποσοστά παιδικής φτώχειας μειώνονται μετά τον υπολογισμό των επιπτώσεων φόρων και παροχών στο διαθέσιμο εισόδημα, στην Ελλάδα αυξάνονται από 13% στο 16%. Για παράδειγμα στην Ιρλανδία μειώνονται από άνω του 40% στο 8,4%, στις περισσότερες άλλες χώρες μειώνονται σχεδόν στο μισό ή και περισσότερο και στις υπόλοιπες μειώνονται αισθητά, εκτός Ελβετίας, Ισπανίας, ΗΠΑ, Ιαπωνίας και Ιταλίας όπου μειώνονται λίγο.
Στην Ελλάδα οι δημόσιες δαπάνες για τις οικογένειες (επιδόματα-φοροαπαλλαγές-υπηρεσίες) ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι στην προτελευταία θέση της κατάταξης - περίπου 1,1% - μετά τη Μάλτα (1%). Συγκριτικά, η Γαλλία είναι η πρώτη σε αντίστοιχες δαπάνες με 3,7%.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακές είναι στην έκθεση οι συγκρίσεις μεταξύ των χωρών με παρόμοιες οικονομίες, γεγονός που αποδεικνύει ότι η κυβερνητική πολιτική μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις ζωές των παιδιών. Για παράδειγμα, η Δανία και η Σουηδία παρουσιάζουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά παιδικής αποστέρησης από το Βέλγιο ή τη Γερμανία, παρά το ότι και οι τέσσερις χώρες έχουν περίπου τα ίδια επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης και κατά κεφαλήν εισόδημα.
«Η έκθεση καθιστά σαφές ότι ορισμένες κυβερνήσεις τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα στην αντιμετώπιση της παιδικής αποστέρησης από άλλες», δήλωσε ο κ. Alexander. «Αυτές με τις καλύτερες επιδόσεις, δείχνουν ότι είναι δυνατή η αντιμετώπιση της φτώχειας στις παρούσες οικονομικές συνθήκες. Από την άλλη πλευρά, η αποτυχία να προστατευθούν τα παιδιά από τη σημερινή οικονομική κρίση, είναι από τα λάθη που μια κοινωνία μπορεί να πληρώσει πολύ ακριβά.»


Να 'χα δυο ζωές...

Μουσική: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος
Στίχοι: Μιχάλης Γκανάς
Ερμηνεία: Γιώτα Νέγκα

Να 'μουν χαρά να μοιραστώ
και λύπη να σκορπίσω
κι ένα βουνό ψηλό βουνό
τον ουρανό ν' αγγίξω

Να 'μουν αλλού να 'μουν αλλιώς
να 'ξερα τι γυρεύω
και σαν τραγούδι σιγανό
στα χείλη σου ν' ανέβω

Να 'χα δυο ζωές
από την αρχή να ξαναρχίσω
αχ καημέ
κι όλα μου τα λάθη να τα σβήσω

Να 'χα δυο ζωές
όλα μου τα πάθη να τα ζήσω
αχ καημέ
κι από την αρχή να ξαναρχίσω

Να 'μουν εσύ να 'σουν εγώ
να 'ξερα τι γυρεύω
και σαν τραγούδι σιγανό
στα χείλη σου ν' ανέβω

Να 'χα δυο ζωές...

Αναμενόμενο...

Δήλωση στήριξης στον Αντώνη Σαμαρά και τη Νέα Δημοκρατία έκανε ο πρόεδρος του Κόμματος Ελλήνων Κυνηγών κ. Γεώργιος Τσαγκανέλιας. «Με χαρά πληροφορηθήκαμε την απόφαση του Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Αντώνη Σαμαρά, να συμπεριλάβει στο ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας στη Β΄ Αθηνών τον κ. Σταθόπουλο Νικόλαο, Πρόεδρο της Δ΄ Κυνηγετικής Ομοσπονδίας. Τέτοιες πρωτοβουλίες, πιστεύουμε ότι θα τύχουν της επιδοκιμασίας των Ελλήνων Κυνηγών» δήλωσε ο πρόεδρος του κόμματος Ελλήνων Κυνηγών.
Για μας η είδηση αυτή ήταν τουλάχιστον αναμενόμενη: γιατί η εκμετάλλευση της Φύσης και του Ανθρώπου είναι συγκοινωνούντα δοχεία!
Και για αυτό περιμένουμε και ανάλογη δήλωση του προέδρου της ΕΛΕΤΑΕΝ, της ...ναυαρχίδας της Πράσινης Ανάπτυξης!
Αν και για να πούμε του στραβού το δίκαιο, πιο πιθανό θεωρούσαμε οι Κυνηγοί να υποστηρίξουν Χρυσή Αυγή και η ΕΛΕΤΑΕΝ  τον...Τσίπρα!

«Ξεφορτωθείτε τα ευρώ… ελληνικής κοπής!»


«Με τη χρεοκοπία της Ελλάδας τα ελληνικά ευρώ που θα έχουμε στις τσέπες μας θα μετατραπούν σε ελληνικό νόμισμα!», τονίζει η γερμανική εφημερίδα Bild, κάνοντας μία εκτίμηση για το ενδεχόμενο ελληνικής χρεοκοπίας και την υιοθέτηση νέου νομίσματος στην Ελλάδα.
Φιλοξενώντας δηλώσεις και εκτιμήσεις του καθηγητή και επιστημονικού συνεργάτη του υπουργείου οικονομικών της Γερμανίας Charles Blankart η γερμανική εφημερίδα αναφέρεται πως στην αναμενόμενη ούτως ή άλλως έξοδο της χώρας μας από την ευρωζώνη, έξοδο δεδομένη και ανεξάρτητα από τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα,  τα ελληνικά ευρώ θα μετατραπούν αυτομάτως στο νέο εθνικό νόμισμα της Ελλάδας και η αξία τους θα είναι μηδενική για όσους Ευρωπαίους κατέχουν τέτοια ευρώ. «Τα ευρώ με σειριακό αριθμό που αρχίζει από Υ (ο αριθμός που υποδηλώνει πως τυπώθηκαν στην Ελλάδα) θα χάσουν αμέσως κάθε αξία», υπογραμμίζει η Bild Zeitung, προτείνοντας στους αναγνώστες της να τα ξεφορτωθούν άμεσα. 
Οι Γερμανοί προετοιμάζονται για το αναπόφευκτο! Και εμείς άραγε τι κάνουμε; Θα επιμένουμε στην πολιτική του Μνημονίου που μας οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην αναπόφευκτη έξοδό μας από το Ευρώ ή θα χαράξουμε μια νέα πολιτική που θα φέρει στο προσκήνιο τα συμφέροντα των ανθρώπων και της κοινωνίας ανεξάρτητα από το νόμισμα που θα έχουμε; Αυτό είναι το πραγματικό διακύβευμα των εκλογών ανεξάρτητα με το τι υποστηρίζουν οι  Σαμαροβενιζέλοι και οι Μερκολάντ!