6/10/12

Υπάρχουν άραγε ακόμη πολίτες που εμπιστεύονται το ΠΑΣΟΚ;


Ανεπανόρθωτη η ζημιά του πολιτικού συστήματος από τη λίστα «Λαγκάρντ»!
Του Γιώργου Δελαστίκ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Στην πλήρη καταρράκωση του όποιου εναπομείναντος κύρους του πολιτικού συστήματος συνεισέφερε τα μέγιστα ο τρόπος χειρισμού της διαβόητης πλέον «λίστας Λαγκάρντ» από τον αρχηγό του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλο και τον προκάτοχό του στο υπ. Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, τον επιφανέστερο εκ των αποκληθέντων «κηπουρών» του Γ. Παπανδρέου. 
Ο Γ. Παπακωνσταντίνου κράτησε επί σχεδόν 7 μήνες κρυφή την ύπαρξη της επίμαχης λίστας και την έδωσε στον επικεφαλής του ΣΔΟΕ μόνο όταν έφευγε από τη θέση του υπουργού Οικονομικών. Μετά από δύο μήνες, ο υπεύθυνος του ΣΔΟΕ την παραδίδει στον νέο υπουργό Ευ. Βενιζέλο, ο οποίος με τη σειρά του την κρατάει στο συρτάρι του επί έναν ολόκληρο χρόνο, με αποτέλεσμα η «λίστα Λαγκάρντ» να... «εξαφανιστεί»!
Αυτή η «εξαφάνιση» της λίστας με τα ονόματα 1.991 Ελλήνων που είχαν καταθέσεις σε μία και μόνη τράπεζα (την HSBC) στην Ελβετία επιτρέπει κάθε είδους βάσιμες ή αβάσιμες εικασίες. Αναλόγως του βαθμού καχυποψίας του κάθε Ελληνα προς το πολιτικό σύστημα, ο καθένας πιστεύει ό,τι θέλει. Οι αφελέστεροι θεωρούν ότι έγινε «κουκούλωμα» των φοροφυγάδων, συγκάλυψη δηλαδή των ενόχων. Οι πιο «πονηρεμένοι» έχουν την άποψη -χωρίς στοιχεία, βεβαίως- ότι οι λίστες αξιοποιήθηκαν για τον εκβιασμό πολιτικών αντιπάλων και οικονομικών παραγόντων. 
Το βέβαιο πάντως είναι ότι μόνο θυμηδία και σκωπτικά σχόλια προκάλεσε ο ισχυρισμός Βενιζέλου ότι δήθεν «γίνεται απόπειρα διάλυσης του θεσμικού ιστού της χώρας και της παράταξης» μέσω της κριτικής που ασκείται στους χειρισμούς του, που οδήγησαν στην «εξαφάνιση» της λίστας. Ούτε καν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ δεν συμμερίζονται την άποψη του αρχηγού τους στην ολότητά τους. Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ προσωπικά και το κόμμα του βγαίνουν εξαιρετικά αποδυναμωμένοι από την υπόθεση αυτή. Η αιτία της αποδυνάμωσής τους όμως δεν είναι η συνωμοτική δράση κάποιων κέντρων, αλλά τα πεπραγμένα του Ευ. Βενιζέλου και των κορυφαίων στελεχών του ΠΑΣΟΚ. Το πάλαι ποτέ κραταιό ΠΑΣΟΚ απειλείται όντως με αποσύνθεση, αλλά εξαιτίας της πολιτικής που άσκησε τόσο κατά την ολέθρια τελευταία τριετία όσο και κατά ορισμένα διαστήματα της 30ετούς κυριαρχίας του.
Το ΠΑΣΟΚ του Γ. Παπανδρέου οδήγησε τη χώρα στο καθεστώς υποτέλειας του Μνημονίου και στην εξαθλίωση των Ελλήνων. Αυτό δεν πρόκειται να του το συγχωρήσει ποτέ ο λαός - και το πολιτικό αντίτιμο που θα καταβάλει το ΠΑΣΟΚ είναι ήδη βαρύτατο και θα γίνει ακόμη πιο εξοντωτικό στο άμεσο μέλλον, μη αποκλειομένης μέχρι και της απόσυρσής του από το πολιτικό σκηνικό. Αυτή ενδέχεται να είναι η ποινή που θα του επιβάλει ο σοβαρότατα πληγείς από την πολιτική του ελληνικός λαός, όχι αποτέλεσμα των βυσσοδομιών κάποιων σκοτεινών κέντρων. 
Αυτονόητο είναι φυσικά πως, καθώς το ΠΑΣΟΚ δίνει την εικόνα ότι πνέει τα λοίσθια και κορυφαία στελέχη του αποστασιοποιούνται από τον Ευ. Βενιζέλο (Λοβέρδος, Διαμαντοπούλου, Χρυσοχοΐδης, Ραγκούσης και πολλοί άλλοι), ακόμη και ξένες δυνάμεις που διατηρούν στενές πολιτικές σχέσεις με ορισμένα στελέχη του θα επιδιώξουν όσο μπορούν να τα προωθήσουν στην ηγεσία είτε του εναπομείναντος και διαρκώς συρρικνούμενου ΠΑΣΟΚ είτε της νέας κεντροαριστερής παράταξης που θα το αντικαταστήσει.
Αυτό που δεν έχουν πάντως αντιληφθεί όλα ανεξαιρέτως τα παρελθούσης χρήσεως στελέχη του ΠΑΣΟΚ είναι πως οι όποιες ρεαλιστικές ή υπερφίαλες φιλοδοξίες τους αποκλείεται να υλοποιηθούν όσο παραμένουν προσδεδεμένοι με την πολιτική του Μνημονίου. Αποκλείεται να αποκτήσουν λαϊκή βάση στήριξης όσο ισχυρές πλάτες κι αν τους στηρίζουν παρασκηνιακά. Θα αντικατασταθούν από άλλους πολιτικούς, παρά το γεγονός ότι οι ίδιοι βαυκαλίζονται με αυταπάτες περί επικείμενης πρωτοκαθεδρίας τους στη νομή των προνομίων της εξουσίας. Το παιχνίδι το έχουν ήδη χάσει, έστω και αν δεν το έχουν συνειδητοποιήσει.

5/10/12

Ολοταχώς προς την ύφεση οδεύει και η Γερμανία!


Αναπάντεχα μεγάλη κάμψη των βιομηχανικών παραγγελιών στη Γερμανία τον Αύγουστο κατέγραψε η κυβέρνηση του Βερολίνου. Πρόκειται για άλλη μια ένδειξη ότι η μεγαλύτερη και ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης δεν μένει αλώβητη από την κρίση χρέους που ταλανίζει τις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου.
Όπως ανακοίνωσε το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών, οι εποχικά σταθμισμένες και αποπληθωρισμένες παραγγελίες βιομηχανικών αγαθών μειώθηκαν τον Αύγουστο κατά 1,3% συγκριτικά με τον Ιούλιο, μήνα κατά τον οποίο είχε καταγραφεί οριακή αύξησή τους κατά 0,3% συγκριτικά με τον Ιούνιο.
"Το δίχτυ ασφαλείας της γερμανικής οικονομίας απέναντι στην κρίση του ευρώ έχει γίνει επικίνδυνα λεπτό,"  προειδοποιεί ο Carsten Brzeski, οικονομολόγος της ING Bank! 
Η κάμψη των παραγγελιών έχει ροκανίσει και το ηθικό των γερμανών επιχειρηματιών. Ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στη χώρα έχει υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων δυόμιση χρόνων, καθώς η γερμανική οικονομία στηρίζεται κυρίως στις εξαγωγές της και δευτερευόντως στην εσωτερική κατανάλωση, η οποία παραμένει σχετικά χαμηλή λόγω των πολύ περιορισμένων μισθολογικών αυξήσεων στη χώρα.Το μεγαλύτερο μέρος μάλιστα των γερμανικών εξαγωγών εξακολουθούν να απορροφούν οι χώρες της ΕΕ.
«Τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή επιτείνουν την ανησυχία για αρνητικό ρυθμό ανάπτυξης της γερμανικής οικονομίας το τρίτο τρίμηνο του έτους. Διότι αναμένεται να ανακοινωθεί περαιτέρω κάμψη των παραγγελιών το Σεπτέμβριο», δήλωσε από το Λονδίνο στο Bloomberg ο Κρις Ουίλιαμσον, επικεφαλής οικονομολόγος της Markit Group. Ο Stefan Schlibe, οικονομολόγος της HSBC Trinkhaus, εκτιμά ότι η πτώση των παραγγελιών προκλήθηκε από την εξασθένηση της παγκόσμιας ζήτησης και προειδοποιεί: "Περιμένουμε πως το τρίτο τρίμηνο του '12 η οικονομική ανάπτυξη στη Γερμανία θα επιβραδυνθεί και θα   φτάσει σε στασιμότητα.".
Το δεύτερο τρίμηνο ο ρυθμός ανάπτυξης της γερμανικής οικονομίας επιβραδύνθηκε στο 0,3% από 0,5% που ήταν κατά το πρώτο τρίμηνο. Συνολικά στην ευρωζώνη το δεύτερο τρίμηνο η ανάπτυξη συρρικνώθηκε κατά 0,2% καθώς πέντε από τις 17 χώρες-μέλη βρίσκονται σε ύφεση. 

Έρχεται!!!


Επίσκεψη Μέρκελ στην Αθήνα την Τρίτη!

Η Γερμανίδα Καγκελάριος κ. Αγκελα Μέρκελ πρόκειται να πραγματοποιήσει επίσκεψη στην Αθήνα την ερχόμενη Τρίτη, ανακοίνωσε ο Γερμανός κυβερνητικός εκπρόσωπος Τύπου, μεταδίδουν τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία. Θα πρόκειται για μια «επίσκεψη εργασίας» στην διάρκεια της οποίας τα κύρια θέματα συζήτησης θα είναι η κατάσταση στην Ελλάδα, η κατάσταση στην ευρωζώνη, διεθνή θέματα και οι διμερείς σχέσεις των δύο χωρών.
"Χαιρόμαστε για την αποδοχή από την καγκελάριο κ. Αγκελα Μέρκελ, της πρόσκλησης που της είχε απευθύνει ο πρωθυπουργός κ. Αντώνης Σαμαράς!" δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου, και συμπλήρωσε: "Είναι η πρώτη φορά μετά από πέντε χρόνια, που η καγκελάριος της Γερμανίας επισκέπτεται την Ελλάδα. Η επίσκεψη αυτή είναι πολύ θετική για την ενίσχυση των παραδοσιακών δεσμών των δύο κρατών και σίγουρα θα αποτελέσει ένα περαιτέρω βήμα για τις σημαντικές μελλοντικές ευρωπαϊκές αποφάσεις!"
"Το μήνυμα το οποίο η Γερμανία θέλει να μεταδώσει στην Ελλάδα είναι αυτό που η καγκελάριος πάντοτε μετέφερε, ειδικά όταν ο κ. Σαμαράς είχε έλθει στο Βερολίνο, δηλαδή: θέλουμε να βοηθήσουμε την Ελλάδα και την σταθεροποίηση στην ευρωζώνη", δήλωσε ο εκπρόσωπος της καγκελαρίας, Στέφεν Ζάιμπερτ. "Διαπιστώνουμε ότι υπό την κυβέρνηση Σαμαρά γίνεται μια πιο σθεναρή μεταρρυθμιστική προσπάθεια και υποστηρίζουμε την συνέχισή της!", συμπλήρωσε ο Ζάιμπερτ.
Το μόνο ερώτημα που μένει προς το παρόν αναπάντητο είναι το πως θα οργανώσει ο Ελληνικός Λαός την υποδοχή της Γερμανίδας Καγκελάριου στην Αθήνα και με ποιο τρόπο θα εκφράσει την μεγάλη ευγνωμοσύνη του για τις προσπάθειες που καταβάλλει η Γερμανίδα Πολιτικός για την ...σωτηρία της Χώρας! Οψόμεθα!

4/10/12

Ξεπουλάμε σε τιμές ευκαιρίας....

Reuters: η Ελλάδα διαθέτει 4 τρισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου και 3 δισ. βαρέλια αργού πετρελαίου.
Τα υπεράκτια κοιτάσματα φυσικού αερίου θα μπορούσαν να αλλάξουν δραματικά την τύχη της Ελλάδας, εάν επιβεβαιωθούν οι αρχικές εκτιμήσεις για αποθέματα αξίας 600 δισ. δολαρίων στην περιοχή νότια της Κρήτης, όπως προκύπτει από μελέτη που επικαλείται το πρακτορείο Reuters και η οποία παρουσιάστηκε στον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, που συνθέτει υφιστάμενα επιστημονικά δεδομένα, υπάρχουν γεωλογικές ομοιότητες που υποδηλώνουν πως τα κοιτάσματα στα ανοικτά της Κρήτης ίσως είναι αντίστοιχα της λεκάνης της Λεβαντίνης, όπου συγκεντρώνονται οι πρόσφατες ανακαλύψεις του Ισραήλ και της Κύπρου. 
Επισημαίνεται, συγκεκριμένα, ότι στρατηγικής σημασίας αποθέματα υπάρχουν σε ελληνικά χωρικά ύδατα νότια της Κρήτης, περί τα 3,5 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, αρκετά δηλαδή για να καλύψουν πάνω από έξι χρόνια ζήτησης φυσικού αερίου στην Ε.Ε., και το ισοδύναμο περίπου σε 1,5 δισεκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου. 
Παρόλο που θα χρειαστούν χρόνια για την έρευνα και την εκμετάλλευση των όποιων αποθεμάτων, η Ελλάδα έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία αδειοδότησης και έχει ήδη επιλέξει μια εταιρία για τη διενέργεια σεισμικών ερευνών που θα εξακριβώσει το μέγεθός τους. Τα αποτελέσματα αναμένονται στα μέσα του 2013. 
Κατά την παρουσίαση των ευρημάτων της μελέτης, όπως αναφέρει το Reuters, οι συγγραφείς της, Αντώνης Φώσκολος, Ηλίας Κονοφάγος και Νίκος Λυγερός, διαπίστωσαν ότι τα αποθέματα υδρογονανθράκων αναμένεται να δημιουργήσουν κέρδη 599 δισ. δολαρίων, με χρονικό ορίζοντα πάνω από 25 χρόνια. «Αισθανόμαστε ότι αυτό είναι μια πολύ συντηρητική εκτίμηση», φέρεται να δήλωσε στο πρακτορείο ο κ. Κονοφάγος, η εταιρεία του οποίου (Flow) εδρεύει στην Αθήνα και συμβουλεύει άτυπα την κυβέρνηση για την ενεργειακή στρατηγική. 
Ο ομότιμος καθηγητής στο Πολυτεχνείο Κρήτης και στο Καναδικό Τμήμα Γεωλογικής Επισκόπησης, κ. Φώσκολος, δήλωσε ότι οι εκπομπές μεθανίου, υποθαλάσσια, και η παρουσία αναχωμάτων στο βυθό της θάλασσας δείχνουν την παρουσία μεγάλων δεξαμενών. 
Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Environmental Science and Engineering, τον Ιούνιο, έδειξε ότι η Ελλάδα είχε 4 τρισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου και επιπλέον 3 δισ. βαρέλια αργού πετρελαίου. 
Σύμφωνα με το Reuters, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελλάδα δαπανά 5% του ΑΕΠ για εισαγωγές ενέργειας, με βάση τις παραπάνω εκτιμήσεις, θα μπορούσε να ξεπληρώσει η χώρα το χρέος της, εξοικονομώντας κόστος πολλών δισεκατομμυρίων σε ετήσια βάση.
Το ερώτημα που τίθεται όμως πλέον και υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι αν και πως η Ελλάδα θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί αυτά τα ενεργειακά αποθέματα καλύτερα και προς το δικό της συμφέρον; Ή θα τα ...ξεπουλήσει κι αυτά όσο κι όσο υπό την "δαμόκλειο σπάθη" της Τρόικας; Η απάντηση νομίζουμε πως είναι πολύ εύκολη και κανείς δεν πρέπει να τρέφει αυταπάτες περί τούτου! Εξάλλου η Ελλάδα εισάγει Ισπανικές και Γερμανικές Ανεμογεννήτριες για να αντιμετωπίσει τόσο το ενεργειακό της πρόβλημα όσο και το έλλειμμα του εμπορικού της ισοζυγίου! Η πράσινη ανάπτυξη να είναι καλά, και δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτε!

3/10/12

Το Μνημόνιο μας βουλιάζει πάλι στα χρέη!


Του Γιώργου Δελαστίκ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Τα δραματικά αποτελέσματα της πολιτικής του Μνημονίου που έχουν επιβάλει στην Ελλάδα η ΕΕ και το ΔΝΤ και υλοποιούν διαδοχικά οι κυβερνήσεις του Γιώργου Παπανδρέου, του Λουκά Παπαδήμου και του Αντώνη Σαμαρά αποτύπωσε ανάγλυφα για μια ακόμη φορά το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2013.
Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι πληθώρα παραμέτρων του προσχεδίου αυτού θα αλλάξει επί τα χείρω, αρκεί μια ματιά στα κρισιμότερα δημοσιονομικά μεγέθη και μια απλή παράθεση των αντίστοιχων στοιχείων των προηγούμενων ετών για να συνειδητοποιήσει αμέσως ο καθένας σε ποια άβυσσο έχουμε πέσει.
Ας δούμε πρώτα τα απόλυτα μεγέθη. Το δημόσιο χρέος της χώρας μας, το 2009 ανήλθε στα 299,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Με το που μπήκε η χώρα στο Μνημόνιο, το χρέος εκτοξεύθηκε στα 329,5 δισ. το 2010 και στα 355,6 δισ. το 2011. Μας είπαν δηλαδή οι «τροϊκανοί» ότι δήθεν είμαστε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας με τα 300 δισ. χρέος και για να μας «σώσουν» με το Μνημόνιο αύξησαν το δημόσιο χρέος της χώρας μας κατά... 25% σε δύο χρόνια! Εξοχη θεραπεία.
Φέτος μας πούλησαν το παραμύθι ότι θα μας σώσουν με το «κούρεμα» των ομολόγων. Μείωσαν λοιπόν το χρέος μας μέσω του «κουρέματος» κατά 105,97 δισ. ευρώ. Ταυτόχρονα όμως, όπως περιγράφεται αναλυτικά στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, το δημόσιο χρέος φέτος εκτινάσσεται κατά περίπου... 90 (!) δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα αντί για 105 δισ. να γλιτώσουμε μόνο... 15! Για να είμαστε ακριβείς, από 355,6 δισ. ευρώ που ήταν το χρέος στο τέλος του 2011, στο τέλος του 2012, θα πέσει στα... 340,6 δισ. φέτος! Αυτό λέει το προσχέδιο του προϋπολογισμού, το οποίο μάλιστα προβλέπει ότι το χρέος θα ανέλθει στα 346,2 δισ. ευρώ το 2013. Αδύνατον δηλαδή να πιάσουμε το χρέος της... «χρεοκοπίας» του 2009, τα 299,7 δισ.!
Δεν σταματάει εδώ η τραγωδία. Παράλληλα με την απογείωση του χρέους, η μνημονιακή πολιτική στραγγαλίζει συνεχώς και το ΑΕΠ της Ελλάδας. Το 2009 το ΑΕΠ μας ήταν 231,6 δισ. ευρώ. Το 2010 υποχώρησε λίγο και έπεσε στα 227,3 δισ. ευρώ και το 2011 καταβυθίστηκε στα 215,1 δισ.
Το προσχέδιο του προϋπολογισμού εκτιμά ότι το 2012 θα καταποντιστεί στα 200,9 δισ. και προβλέπει ότι το 2013 θα σημειώσει περαιτέρω πτώση στα 193 δισ. Αυτό σημαίνει ότι το ΑΕΠ θα έχει πέσει φέτος κατά 13,25% με τρία χρόνια μνημονιακής πολιτικής και το 2013, αν επαληθευτούν οι προβλέψεις, θα έχουμε πτώση του ΑΕΠ κατά 16,67% στα απόλυτα μεγέθη, μέσα σε μια μνημονιακή τετραετία.
Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα.
Η βιωσιμότητα του χρέους μιας χώρας δεν κρίνεται από το απόλυτο ύψος, του πόσα λεφτά χρωστάει δηλαδή, αλλά από το ποσοστό του χρέους προς το ΑΕΠ.
Από τη στιγμή λοιπόν που το ποσό που χρωστάει η Ελλάδα αυξάνεται ή μειώνεται ελάχιστα και παράλληλα το ΑΕΠ πέφτει συνεχώς στα χρόνια του Μνημονίου, η κατάσταση επιδεινώνεται διαρκώς και μάλιστα ραγδαία. Ετσι το 2009, τελευταία προμνημονιακή χρονιά, το ελληνικό δημόσιο χρέος ανήλθε στο 129,4% του ΑΕΠ. Το 2010 εκτοξεύθηκε στο 145% του ΑΕΠ και το 2012 απογειώθηκε στο 165,3%.
Το 2012, παρά τη μείωση του χρέους έστω και μόνο κατά 15 δισ. ευρώ, το ποσοστό χειροτερεύει και γίνεται 169,5% του ΑΕΠ γιατί το ΑΕΠ της χώρας έπεσε ποσοστιαία περισσότερο από όσο επίσης ποσοστιαία μειώθηκε το χρέος. Αυτό εκτιμά το προσχέδιο του προϋπολογισμού, το οποίο προβλέπει νέα σοβαρή επιδείνωση και για το 2013, με το χρέος να ανέρχεται πλέον στο 179,3% του ΑΕΠ! Μας πήρε δηλαδή το Mνημόνιο από το 129,4% και μας οδήγησε στο 179,3% - 50 εκατοστιαίες μονάδες παραπάνω ως αποτέλεσμα μιας πολιτικής που εξουθενώνει τους Ελληνες για να... μειώσει (!) το χρέος. Τι άλλο πρέπει να γίνει για να αντιληφθούμε ότι αυτή η πολιτική μάς ρίχνει στον γκρεμό;

«Κρίση στην ευρωζώνη; Ποια κρίση;»


Αλγεινή εντύπωση προκαλεί παγκοσμίως πλέον η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να βάλει μπροστά το σχέδιο δημιουργίας πίστας  για τη Formula 1 στην Ελλάδα. Το υπουργείο Ανάπτυξης υπέγραψε την σχετική υπουργική απόφαση για την ένταξη της επένδυσης στον αναπτυξιακό νόμο και αναμένεται η έγκριση από τη Βουλή ώστε να αρχίσει η υλοποίηση του έργου. Η πίστα αγώνων πρόκειται να κατασκευαστεί στην τοποθεσία Ρέντες του δηµοτικού διαµερίσµατος Χαλανδρίτσας του Δήµου Φαρών στον Νοµό Αχαΐας και το ποσό της επιχορήγησης από τον αναπτυξιακό ανέρχεται στα 28,92 εκατ. ευρώ (!!!)
Η είδηση  κάνει τις τελευταίες ώρες το γύρο του κόσμου, με τα ξένα ΜΜΕ να σχολιάζουν αρνητικά τα νέα σχεδία της χώρας, και μάλιστα εν μέσω κρίσης. Και προφανώς όχι άδικα, καθώς όλοι αναρωτιόνται για το τι ανάπτυξη θα φέρει μια πίστα αγώνων Formula 1, στον πρωτογενή οικονομικό τομέα της χώρας μας! Και σε τελική ανάλυση αν αξίζει να επιδοτηθεί με τόσα χρήματα εν μέσω οικονομικής κρίσης! 
«Κρίση στην ευρωζώνη; Ποια κρίση; Στην Ελλάδα ετοιμάζουν πίστα για την F1» είναι ο τίτλος του δημοσιεύματος της βρετανικής εφημερίδας "Daily Mail" στο οποίο αναφέρεται ότι το κόστος ανέγερσης του σιρκουί στην Χαλανδρίτσα της Πάτρας θα φτάσει τις 75 εκατ. λίρες. Ουσιαστικά, η πίστα θα κοστίσει στην Ελλάδα 94,6 εκατ. ευρώ, τα 28,92 εκ των οποίων θα καλύψει το ελληνικό κράτος με τη μορφή επιχορήγησης. Την ώρα που οι απελπισμένοι Έλληνες κατεβαίνουν κάθε ήμερα στους δρόμους, κανείς δεν θα περίμενε ότι στις προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης θα ήταν η δημιουργία πίστας για την Formula 1, σχολιάζει η Daily Mail, υπογραμμίζοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα «ενοχλήσει» ιδιαίτερα τους πολίτες της Ευρωζώνης η οποία «βρίσκεται στο χείλος της κατάρρευσης επειδή η Ελλάδα δεν μπόρεσε να ελέγξει το πρόβλημα χρέους της». Ωστόσο, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, η εν λόγω κίνηση είναι πολύ πιθανό να εξοργίσει και τους Έλληνες που αναγκάζονται να υποστούν τα πολύ σκληρά μέτρα λιτότητας. Ο αρθρογράφος αναφέρεται μάλιστα και στα επεισόδια που έλαβαν χώρα στην Αθήνα την προηγουμένη εβδομάδα κατά το μεγάλο συλλαλητήριο της ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ.
Στο ίδιο θέμα αναφέρεται με σκωπτικό ύφος και η εφημερίδα "Telegraph". Παρά τα στοιχεία που δείχνουν ότι η Ελλάδα οδεύει προς το έκτο έτος ύφεσης, η κυβέρνηση προχωρά με την κατασκευή πίστας Formula 1 στην Χαλανδρίτσα, κοντά στην Πάτρα, σχολιάζει η εφημερίδαΣύμφωνα μάλιστα με τον σχολιαστή της Telegraph, η κατασκευή της πίστας είναι ενταγμένη στο σχέδιο του Ελληνικού προϋπολογισμού για το 2013,παρόλο που το υπουργείο Οικονομικών αναμένει συρρίκνωση του ΑΕΠ κατά 3,8% το επόμενο έτος.
Στη μελέτη προβλέπεται η δημιουργία πίστας αγώνων διεθνών προδιαγραφών όπου θα μπορούν να γίνουν αγώνες F1, αγώνες μοτοσικλέτας κ.ά. Σύμφωνα µε το χρονοδιάγραµµα, η διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου είναι 36 µήνες. Ο "φορέας της επένδυσης" είναι η εταιρεία Αυτοκινητοδρόµιο Πάτρας ΑΕ και ήδη έχει λάβει όλες τις αναγκαίες "άδειες", όπως έγκριση περιβαλλοντικών όρων, αρχιτεκτονική μελέτη, μελέτη σκοπιμότητας και καταλληλότητας οικοπέδου. Το ερώτημα αν έχει λάβει και την άδεια του Ελληνικού Λαού και μάλιστα για να κατασπαταληθεί κατά αυτόν τον τρόπο το δημόσιο χρήμα που τελεί εν πλήρη ελλείψει από την χώρα, θα παραμείνει προς το παρόν αναπάντητο: εκτός κι αν κάποιοι καταφέρουν να τον πείσουν ότι η Χαλανδρίτσα θα μετατραπεί σε ...Μόντε Κάρλο! Διόλου απίθανο όμως κι αυτό, αφού κάποιοι στο πρόσφατο παρελθόν τον έπεισαν ότι η Χώρα μας θα γίνει η... Δανία του Νότου!

2/10/12

Τρύπα 25 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ισπανική Οικονομία από την Πράσινη Ανάπτυξη.

Την ώρα που η Ισπανία ακροβατεί στην κόψη του ...ξυραφιού της τρόικας, μια νέα τρύπα στην οικονομία της έρχεται να την σπρώξει βίαια στον δρόμο της Ελλάδας: 25 δισεκατομμύρια  € (ή περίπου 32 δισ. $) είναι τα συσσωρευμένα χρέη της από το σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας. Η Ισπανική Κυβέρνηση φορτώνεται μια σειρά από χρέη που γέννησαν ιδιωτικές επιχειρήσεις λειτουργώντας καθαρά κερδοσκοπικά όπως οι Τράπεζες και οι εταιρείες Πράσινης Ανάπτυξης, και τα μετακυλύει στον Ισπανικό Λαό! Κοινώς στην Γερμανική "Profit für wenige – Schaden für viele!" και σε απλά Ελληνικά για όσους δεν ξέρουν Γερμανικά: "Τα κέρδη για τους λίγους  - κι ο λογαριασμός στους πολλούς!" 
Και πλέον αυτό δεν είναι το συμπέρασμα κάποιων "γραφικών" σαν κι εμάς, αλλά του διεθνούς οικονομικού ειδησεογραφικού πρακτορείου BloombergΑν μη τι άλλο εμείς δεν σχολιάζουμε τίποτε παραπάνω!

1/10/12

Δεν υπάρχει μόνο αυτό που βλέπουμε...

Το ότι δεν μπορούμε να τα δούμε δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν: 
τα ίχνη του αετού στον ουρανό, τα ίχνη του φιδιού στον βράχο, τα ίχνη του ψαριού στην θάλασσα και τα ίχνη των απλών κοινών ανθρώπων στην Ιστορία.

Der Spiegel: Διαλύστε την τρόικα!

"Troikas taugen nichts!"
Spiegel: Πιόνια πολιτικών συμφερόντων οι ελεγκτές της τρόικας! 
«Πιόνια πολιτικών συμφερόντων», έχουν καταστεί οι ελεγκτές της τρόικας, σύμφωνα με σχόλιο που δημοσιεύεται στο περιοδικό "Der Spiegel", στο οποίο μάλιστα προτείνεται η διάλυσή της. 
Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, καθένα από τα μέλη της τρόικας ακολουθεί τα δικά του συμφέροντα, ενώ οι αποφάσεις για την τύχη της Ελλάδας, λαμβάνονται τελικά από τις κυβερνήσεις της Ευρωζώνης και κυρίως από το Βερολίνο. «Ακριβώς επειδή πρέπει να ληφθούν αντιδημοφιλείς αποφάσεις, είναι βολικό να φορτώνονται όλα σε ανεξάρτητες επιτροπές, χωρίς την κρίση των οποίων, δεν αποφασίζεται, υποτίθεται, τίποτα», αναφέρει ο αρθρογράφος και τονίζει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί την παραμονή της Ελλάδας στην Ευρωζώνη, ενώ το ΔΝΤ πιέζει για μια κατά το δυνατόν πιο αντικειμενική έκθεση. «Αν η τρόικα παρουσιάσει μια αρνητική για την Ελλάδα έκθεση, το ΔΝΤ θα μπορούσε να σταματήσει τη συμμετοχή του στην διάσωση της Ελλάδας. Ακόμη όμως και χωρίς τη συμμετοχή του ΔΝΤ, τα κράτη της Ευρωζώνης δεν θα αφήσουν την Ελλάδα να χρεοκοπήσει», υποστηρίζει το περιοδικό.
ΥΓ) άργησε το Spiegel αλλά το ...ανακάλυψε: τώρα που ο "κόμπος έφτασε στο χτένι" όλο και περισσότεροι θα ανακαλύπτουν ότι το να θεοποιούμε τους "νόμους της αγοράς" και να καλλιεργούμε την εικόνα πως η οικονομία λειτουργεί με τους δικούς της κανόνες ανεξάρτητα από την πολιτική και την κοινωνία, αργά ή γρήγορα θα φέρει σε αδιέξοδο τόσο την ίδια την οικονομία όσο και πολύ περισσότερο την πολιτική και τελικά και την κοινωνία  με τον φόβο όλο το "οικοδόμημα" να πέσει σαν χάρτινος πύργος

Πώς να σωπάσω...

"Πώς να σωπάσω μέσα μου, 
την ομορφιά του κόσμου;
Ο ουρανός δικός μου, 
η θάλασσα στα μέτρα μου!

Πώς να με κάνουν να τον δω,
τον ήλιο μ'άλλα μάτια;
Στα ηλιοσκαλοπάτια,
μ' έμαθε η μάνα μου να ζω...

Στου βούρκου μέσα τα νερά,
ποια γλώσσα μου μιλάνε, 
αυτοί που μου ζητάνε, 
να χαμηλώσω τα φτερά;"

Μια συμπαραγωγή του "Παγκρήτιου Δικτύου κατά των Βιομηχανικών ΑΠΕ" και της "Τηλεόρασης από τους Πολίτες" για το θέμα της επέλασης της «πράσινης» ενέργειας στην Κρήτη. Η κατάληψη ζωτικού χώρου εις βάρος του πρωτογενούς τομέα παραγωγής (γεωργία – κτηνοτροφία) και οι επιπτώσεις στους ανθρώπους, στα σπάνια πτηνά και ευρύτερα στο φυσικό περιβάλλον της Κρήτης. Ένα βίντεο καταγγελία για την χωρίς μέτρο και σχεδιασμό χωροθέτηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας ακόμα και σε προστατευόμενες περιοχές με μόνο σκοπό τα οφέλη των εταιριών από την πώληση του ρεύματος, στο όνομα μιας απροσδιόριστης και νόθας «ανάπτυξης».

«Βαϊμάρη θυμίζει το ελληνικό πρόγραμμα διάσωσης»

Εσφαλμένη κατά τον Πέτερ Μπόφινγκερ η πολιτική που ακολουθεί η τρόικα στις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου!
Με την πολιτική που ασκήθηκε στη Δημοκρατία της Βαϊμάρης παρομοιάζει την εφαρμοζόμενη πολιτική λιτότητας στην Ελλάδα, την Πορτογαλία και την Ισπανία, ο Πέτερ Μπόφινγκερ, επιφανής Γερμανός οικονομολόγος και μέλος της επιτροπής των «σοφών» που συμβουλεύουν την κυβέρνηση Μέρκελ σε οικονομικά θέματα.
Σε συνέντευξή του στη εφημερίδα «Weser-Kurier», ο κ. Μπόφινγκερ τονίζει ότι «η πολιτική που ασκείται στην Ισπανία, την Πορτογαλία και την Ελλάδα είναι η πολιτική του καγκελάριου Μπρίνινγκ» παραπέμποντας στην στρατηγική των περικοπών στο κοινωνικό κράτος, η οποία στις αρχές της δεκαετίας του '30 οδήγησε σε εκτίναξη της ανεργίας και του πληθωρισμού-και τελικά στην άνοδο των Ναζί στην εξουσία.
«Τέτοιου είδους περικοπές δεν έχουν κανένα νόημα σε χώρες που βρίσκονται σε ύφεση», επισήμανε ο κ. Μπόφινγκερ, διευκρινίζοντας: «Η κατάσταση στην Ελλάδα οφείλεται μεταξύ άλλων στην "οικονομική θεραπεία σοκ" που ακολουθείται». Σύμφωνα με το μέλος του «συμβουλίου των σοφών» της γερμανικής οικονομίας, «υπάρχει ο σοβαρός κίνδυνος, η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Ισπανία να έχουν την τύχη της Ελλάδας».
Μένει να δούμε αν όντως η Ελλάδα θα έχει την τύχη και την μοίρα της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης! Αν και αυτό είναι στο χέρι μας να το αποτρέψουμε!

30/9/12

Το σάπιο σύστημα μας πνίγει...


Του Γιώργου Δελαστίκ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Πριν".
Την Τετάρτη, εκατοντάδες χιλιάδες λαού βρίσκονταν στους δρόμους και τις πλατείες της Αθήνας και δεκάδων άλλων πόλεων της χώρας προκειμένου να διαδηλώσουν την οργή τους για τα νέα μέτρα εξοντωτικής λιτότητας που προωθεί η πανάθλια συγκυβέρνηση Σαμαρά, Βενιζέλου και του κατάπτυστου κάποτε αριστερού Κουβέλη. Οι ηγέτες της κυβέρνησης των "γερμανοτσολιάδων" δεν τολμούσαν φυσικά να κάνουν εκείνη την ημέρα σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου με πάνω από 100.000 απεργούς απ'έξω. Ποτέ δεν ξέρεις, μη τυχόν και κάποιο τυχαίο και απρόβλεπτο γεγονός οδηγούσε τα πλήθη να κατευθυνθούν προς το πρωθυπουργικό μέγαρο και να κάνουν έφοδο εναντίον των συνεργατών των ξένων επικυρίαρχων.
Την Πέμπτη όμως τα πράγματα ήταν πολύ πιο άνετα για τους ηγέτες της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ. Μπορούσαν ανέμελα να πραγματοποιήσουν τη σύσκεψή τους, αφού οι μόνοι που διαδήλωναν ήταν οι ανάπηροι. Σαμαράς, Βενιζέλος και Κουβέλης λοιπόν μαζεύτηκαν για να εγκρίνουν τυπικά όλες τις εντολές της Γερμανίας που τους έχει επιδώσει η τρόικα.Έστειλαν και τα παλικάρια των ΜΑΤ να πλακώσουν στις σπρωξιές, τις μπουνιές και τις κλοτσιές τους "σακάτηδες" που διαδήλωναν και φώναζαν και τους ενοχλούσαν, χαλώντας την ωραία ατμόσφαιρα "σωτηρίας της πατρίδος" κι έτσι όλα πήγαν μέλι-γάλα. Κατάργησαν τα δώρα στους μισθούς όλων των δημοσίων υπαλλήλων, κατάργησαν τα δώρα στις συντάξεις τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα, αύξησαν την ηλικία συνταξιοδότησης από τα 65 στα 67 χρόνια για να προλαβαίνουν να πεθαίνουν περισσότεροι πριν πάρουν σύνταξη, αποφάσισαν να αυξηθούν κατά 35% οι τιμές των εισιτηρίων στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και πάει λέγοντας.
Οι πολιτικοί απατεώνες όμως που μας κυβερνούν κατ'εντολή του λαού μας στις μόλις προ τριμήνου διενεργηθείσες εκλογές, δεν αρκούνται στον εξανδραποδισμό των Ελλήνων και στο ξεπούλημα της χώρας, για τα όποια ανδραγαθήματα έχουν ήδη εξασφαλίσει περίοπτη θέση ανάμεσα στα λύματα του απόπατου της ιστορίας. Θέλουν να δέσουν χειροπόδαρα στο άρμα του Τέταρτου Ράιχ και των σύγχρονων Ελλήνων μαυραγοριτών και δοσίλογων και τις επόμενες κυβερνήσεις. Ετοιμάζονται να ψηφίσουν και τη σατανική στη σύλληψη "ρήτρα απόκλισης" που συνέλαβε η τρόικα.
Τι σημαίνει αυτό; Συμφωνούν από τώρα με την ΕΕ και το ΔΝΤ και βάζουν εξαιρετικά υψηλούς στόχους περικοπών δαπανών που ισοδυναμούν με εξόντωση του ελληνικού πληθυσμού. Στόχους που είναι αδύνατον να πιαστούν ακόμη και από τους Κουίσλινγκ που μας κυβερνούν. Δεν σταματούν εκεί. Υπογράφουν επιπλέον ότι αν δεν πιαστούν αυτοί οι στόχοι, πράγμα που είναι βέβαιο, τότε όσα δισεκατομμύρια υπολείπονται των στόχων θα αφαιρούνται αυτομάτως από τους ..μισθούς και τις συντάξεις! Οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι της Ελλάδας δηλαδή θα χρηματοδοτούν την εξόντωσή τους! 
Κι ενώ ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος βασανίζονταν πώς θα το περάσουν αυτό χωρίς να τους πάρουν με τις πέτρες , ο "σοφός γέρων" Φώτης Κουβέλης, ο "Νέστορας της προσκυνημένης Αριστεράς" που δικαίως και πανάξια κατέλαβε τη θέση του εκλιπόντος Λεωνίδα Κύρκου, απέδειξε τη χρησιμότητα της συμμετοχής του στην κυβέρνηση των πολιτικών δοσιλόγων: Τους είπε να το κουκουλώσουν απαιτώντας να μπει μια ...ρήτρα που να λέει ότι όταν πιάνουν και ξεπερνούν τους στόχους της τρόικας- δηλαδή ποτέ- να ..αφαιρούν μέτρα λιτότητας ίσης αξίας! 
Μπράβο, ρε Φώτη, τους έσκισες! "Τουέλβ πόιντς-Ντούζ πουάν" που λένε και στο διαγωνισμό της Γιουροβίζιον οι δικοί σου!
Αν όμως ο Κουβέλης είναι το πρότυπο της γριάς κότας που έχει το ζουμί και νομίζει ότι έγινε αλεπού, ο "πολλά βαρύς κι ασήκωτος" Βαγγέλας, κατά κόσμον Βαγγέλης Μεϊμαράκης, πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, διάλεξε να παίξει ρόλο, ανδρικό, του λεβέντη Κρητικού. Αφορμή αποτέλεσε δημοσίευμα της "Real Νews" του Νίκου Χατζηνικολάου, το οποίο δημοσιοποιούσε δικαστικό έγγραφο όπου ο κτηματομεσίτης Ιωσήφ Λιβανός, πρώην συνεργάτης του επιχειρηματία Ι. Καρούζου, ενέπλεκε τους Β.Μεϊμαράκη, Γ.Βουλγαράκη και Μ.Λιάπη σε σκάνδαλο ξεπλύματος μαύρου χρήματος ύψους 10 δισεκατομμυρίων(!) ευρώ μέσω αγοραπωλησιών ακινήτων. 
Ποιος είδε τον Βαγγέλα και δεν τον φοβήθηκε. "Μαφιόζικη, αλήτικη και εκβιαστική" χαρακτήρισε την επίθεση εναντίον του και διαπίστωσε ότι "ο φίλος μου Νίκος Χατζηνικολάου έχει πάρει το καλαμάκι και θέλει να μου πιει το αίμα, αλλά δεν θα τον διευκολύνω". Εμβρόντητο έμεινε το πανελλήνιο από τη δήλωση του Β. Μεϊμαράκη ότι...αν βγάλει το παντελόνι του, θα αποσταθεροποιηθεί η χώρα!!! "Μπορώ να βγάλω αυτό το κοστούμι (σσ. του προέδρου της Βουλής) άμα λάχει, αλλά αν το κάνω αυτό βγάζω πρώτα το παντελόνι" δήλωσε και έσπευσε να προσθέσει ότι δεν παραιτείται από το αξίωμά του "γιατί δεν θέλω να προκαλέσω κυβερνητικό πρόβλημα και αποσταθεροποίηση της χώρας". 
Ο Πρόεδρος της Βουλής διαθέτει πάντως χαλύβδινη αυτοπεποίθηση. Αυτό απορρέει από πληροφορίες βουλευτών της ΝΔ ότι ο Β. Μεϊμαράκης επέπληξε τον Προκόπη Παυλόπουλο που συνομίλησε ραδιοφωνικά με τον Ν. Χατζηνικολάου, παροτρύνοντάς τον να μη γλύφει τον δημοσιογράφο αλλά να προτιμά τον ίδιο. Να έχετε πάντως υπόψη σας ότι οι Μεϊμαράκης και Παυλόπουλος "διαψεύδουν με κατηγορηματικό τρόπο τον δήθεν μεταξύ τους διάλογο που έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο", όπως ανακοίνωσε ώρες αργότερα το Γραφείο Τύπου της Βουλής.
Αυτό είναι το "ποιόν" εκείνων που επιτρέπουμε ως λαός να μας κυβερνούν. Όσο αυτό συνεχίζεται, είμαστε άξιοι της μοίρας μας.

Βρε, μπας και υπάρχουν λεφτά και μας το κρύβουν;

Δάνειο 140 εκατ. ευρώ για την ...Πράσινη Ανάπτυξη!
Η κυβέρνηση θα παράσχει "ένεση" ρευστότητας 140 εκατ. ευρώ για να στηρίξει τον Λειτουργό Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ), δήλωσε στο Reuters ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής. 
Ο κ. Ασημάκης Παπαγεωργίου ανάφερε στη συνέντευξη που έδωσε στο διεθνές πρακτορείο ότι ο ΛΑΓΗΕ θα λάβει μονοετές δάνειο 140 εκατ. ευρώ για να καλύψει το έλλειμμά του, σημειώνοντας ότι η τρόικα το ενέκρινε«Η Τρόικα το ενέκρινε, γιατί αντιλαμβάνεται την στόχευση των συγκεκριμένων ενεργειών, που σκοπό έχουν να μπορέσει να επιβιώσει η αγορά και να επανέλθει σε μια κανονική κατάσταση», δήλωσε ο κ. Παπαγεωργίου. 

Παράλληλα με το δάνειο, η κυβέρνηση θα επιβάλει προσωρινή εισφορά (!) στους παραγωγούς ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ) που έχουν ήδη συμβάσεις, δήλωσε ο υφυπουργός. «Θα το ονομάσουμε μια εισφορά αλληλεγγύης», δήλωσε ο υφυπουργός. «Δεν μπορώ να πω ακριβώς πού θα κυμανθεί, αλλά θα είναι σε τέτοιο επίπεδο που να επιτρέπει να λειτουργούν κανονικά και να διατηρούν ικανοποιητικές αποδόσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγεωργίου. «Θα ισχύει άλλωστε για πολύ συγκεκριμένο διάστημα και όχι εσαεί για το σύνολο του υπολοίπου χρόνου για το οποίο έχουν σύμβαση», πρόσθεσε. 
Ο κ. Παπαγεωργίου δήλωσε επίσης ότι η Ελλάδα θα παρουσιάσει μέχρι το τέλος του 2012, τα σχέδια για την πλήρη αναμόρφωση της αγοράς της ηλεκτρικής ενέργειας στην Χώρα μας: «Το σημερινό μοντέλο δεν λειτουργεί. Η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας δεν μπορεί να αποκατασταθεί διότι είναι πάρα πολύ παραμορφωμένη. Έτσι χτίζουμε μια νέα αγορά!»
Στην κατεύθυνση αυτή το πρώτο βήμα είναι η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗΗ ΔΕΗ, πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί στα πλαίσια ενός φιλόδοξου κυβερνητικού σχεδίου ιδιωτικοποιήσεων sell-off (sell-off = ξεπούλημα) για να αντιμετωπιστεί η δημοσιονομική κρίση της Χώρας, σημειώνει το πρακτορείο!
ΥΓ) Και εμείς οι "πτωχοί τω πνεύματι" αναρωτιόμαστε: από την μια δανειζόμαστε για να καλύψουμε τα "φέσια" της Πράσινης Ανάπτυξης, και από την άλλη ξεπουλάμε την απολύτως κερδοφόρα ΔΕΗ και μάλιστα έναντι "πινακίου φακής"! Πολύ κουβαρντάδες είναι οι Συγκυβερνώντες που ανέλαβαν να σώσουν την Χώρα μας! Βρε, μπας και υπάρχουν λεφτά και μας το κρύβουν;   


Όταν η Δημοσιογραφία υπηρετεί... την αλήθεια και τον λαό...

Βήμα 30 Σεπτεμβρίου 2012.

Νέα 24 Απριλίου 1967.

Μακεδονία 25 Απριλίου 1967.

Μήπως τελικά το ...πραξικόπημα συνέβη και απλά δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι;


Οι Μεγαλοεργολάβοι της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης καταπατούν δημόσια Γη... και η πολιτεία κάνει τα στραβά μάτια!
Με τον τσαμπουκά τους μετατρέπουν την Ελλάδα σε ...τσιφλίκι τους!
Η καταγγελία που ακολουθεί και αναδημοσιεύουμε κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ανεξέλεγκτη επέλαση των Μεγαλοεργολάβων ΑΠΕτεώνων οι οποίοι συμπεριφέρονται στην κυριολεξία ως "κράτος εν κράτει"! Μήπως  τελικά το ...πραξικόπημα συνέβη και απλά δεν το έχουμε πάρει χαμπάρι; Το σίγουρο είναι πως η επέλαση της "Πράσινης Ανάπτυξης" πέρα από ανεξέλεγκτα περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, δημιουργεί και ένα τεράστιο δημοκρατικό έλλειμμα που δικαιολογεί απόλυτα τον χαρακτηρισμό που της έχει δοθεί ως η "Νέα Αποικιοκρατία"!
"Κατά τη διάρκεια της Κυριακάτικης εκδρομής του Φυσιολατρικού Συλλόγου Ηρακλείου στην περιοχή βόρεια της Πλάκας Ελούνταςστις 9 Σεπτεμβρίου, πεζοπορήσαμε ως τον ιστορικό φάρο του Αγίου Ιωάννη (ή «Αφορεσμένου») σε ένα ανεπανάληπτα άγριο και αμιγώς Κρητικό τοπίο.
Κατά την επιστροφή μας μέσω του αιολικού πάρκου του Βρουχά διαπιστώσαμε όλοι μας με μεγάλη έκπληξη και οργή ότι τμήμα του δρόμου που οδηγεί στο Φάρο, στην πανέμορφη παραλία της Χωματίστρας αλλά και σε άλλες παραλίες της περιοχής είναι σφραγισμένος με μπάρες ως ιδιωτικός χώρος! Με αυτό τον τρόπο αποκλείεται σε οποιονδήποτε να επισκεφτεί ένα από τα ιστορικότερα σύγχρονα μνημεία της Κρήτης, το Φάρο του Αφορεσμένου, τα γερμανικά πολυβολεία, αλλά και την παραλία της Χωματίστρας.
Τρεις μπάρες με λουκέτο έχουν τοποθετηθεί από την επιχείρηση που εκμεταλλεύεται το αιολικό πάρκο με την δικαιολογία ότι υπάρχει ...κίνδυνος ατυχήματος (;;;), πρόφαση εντελώς ανυπόστατη καθώς οι μπάρες βρίσκονται εκτός του αιολικού πάρκου και δεν υπάρχει απολύτως καμιά υποδομή σε απόσταση πολλών μέτρων. Επίσης, η πινακίδα στην πρώτη μπάρα αναφέρει ότι ο δρόμος σφραγίστηκε ως ιδιωτικός (!!!), πράγμα παράνομο, καθώς δεν υπάρχει εναλλακτικός δρόμος στην παραλία και στο φάρο όπως απαιτεί ρητά ο νόμος. Μάλιστα, αν δει κανείς τριγύρω θα διαπιστώσει ότι υπήρχαν κι άλλοι παρακαμπτήριοι οδοί παλαιότερα, οι οποίοι έχουν μπαζωθεί επίτηδες!
Όποιος βρεθεί εκεί μπορεί να καταλάβει αμέσως ότι μοναδικός και προφανής λόγος είναι να αποκλειστεί η πρόσβαση στο φάρο και στις παραλίες, ώστε να αποθαρρύνει όσους το επιθυμούν να περάσουν μέσα από το πάρκο.
Παρακαλούμε θερμά το Δήμο και την Αστυνομία του Αγίου Νικολάου να ασχοληθούν με αυτό το πολύ σημαντικό θέμα, που αφορά την ελεύθερη πρόσβαση οποιουδήποτε επιθυμεί σε ένα από τα ιστορικότερα φαρικά μνημεία της Ελλάδος. Με την ευκαιρία, κρούουμε και τον κώδωνα του κινδύνου ολικής κατάρρευσης του Φάρου του Αφορεσμένου, καθώς έχει υποστεί τεράστια διάβρωση από τη θάλασσα.
Αλέξανδρος Ρονιώτης
Ερευνητής - Συγγραφέας
Ινστιτούτο Πληροφορικής ΙΤΕ"