18/9/12

Η απάτη των "πράσινων" θέσεων εργασίας στην Αιολική Ενέργεια!


The Cost of Wind-Energy Jobs!
Του Robert Bryce.
Αναδημοσίευση από το "National Review".
Οι επιχειρηματίες της αιολικής ενέργειας συχνά ισχυρίζονται ότι ο άνεμος είναι δωρεάν. Αυτό μπορεί να είναι αλήθεια, αλλά η δημιουργία θέσεων εργασίας στην επιχείρηση αιολικής ενέργειας είναι μια πολύ δαπανηρή πρόταση.
Η μάχη που δίνεται αυτήν την περίοδο στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής για την συνέχιση της πολιτικής των επιδοτήσεων (Production Tax Credit: PTC) προς την αιολική ενέργεια, η οποία ανέρχεται σε 2,2 σεντ ανά κιλοβατώρα και λήγει στο τέλος του έτους, έχει στην κυριολεξία "ανάψει". Τον περασμένο μήνα, η Επιτροπή Οικονομικών της Γερουσίας ενέκρινε ένα σχέδιο για την επέκταση της PTC. Ο ρεπουμπλικανός υποψήφιος Mitt Romney δήλωσε  ότι, αν εκλεγεί, θα αφήσει το πίστωση λήξει. Ο πρόεδρος Barack Obama θέλει να επεκταθεί: την περασμένη εβδομάδα, σε ομιλία του στο Συνέδριο των Δημοκρατικών, δήλωσε ότι "χιλιάδες Αμερικανοί βρίσκουν δουλειά κατασκευάζοντας ανεμογεννήτριες"!
Πόσο ακριβές όμως είναι αυτές οι θέσεις εργασίας; Ας δούμε τους αριθμούς. Η Αμερικανική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (AWEA) έχει επανειλημμένα υποστήριξε ότι αν η PTC δεν παραταθεί, 37.000 θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την Αιολική Ενέργεια, θα χαθούν. Τώρα αν εξετάσουμε τα στοιχεία  από τη επιτροπή του Κογκρέσου για τη φορολογία, το κόστος της επέκτασης της PTC ανέρχεται σε 12,18 δισεκατομμύρια $ για την περίοδο 2013 - 2022. Διαιρέστε αυτό το ποσό με τις 37.000 θέσεις εργασίας που αναφέρει η AWEA, και μπορείτε να βρείτε ότι το κόστος για καθεμία θέση εργασίας στην Αιολική Ενέργεια ανέρχεται  329.000 $.
Οι υποστηρικτές της Αιολικής Ενέργειας μπορεί να ισχυριστούν ότι τα 329.000 $ φαντάζουν μεν πολλά αλλά ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι αφορούν μια δεκαετία, όπως και οι δαπάνες που υπολογίζονται από την επιτροπή του Κογκρέσου. Αν πάρουμε αυτήν την προσέγγιση, τότε κάθε θέση εργασίας στην αιολικής ενέργειας κοστίζει 32.900 δολάρια ανά έτος. Αλλά ακόμη και με αυτήν την πιο συντηρητική προσέγγιση, οι θέσεις απασχόλησης στην αιολική ενέργεια εξακολουθούν να είναι πολύ πιο ακριβές, ιδίως σε σύγκριση με θέσεις εργασίας στους παραδοσιακούς τομείς της ενέργειας.
Για άλλη μια φορά, οι αριθμοί λένε την ιστορία. Τον Μάρτιο, το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κογκρέσου ανέφερε ότι αν οι φορολογικές ελαφρύνσεις επεκταθούν στο σύνολο του τομέα των ορυκτών καυσίμων θα υπάρξει ένα κόστος περίπου 2.500 εκατομμυρίων δολαρίων ανά έτος. Το American Petroleum Institute έχει εκτιμήσει ότι αν ισχύσει κάτι τέτοιο η συνολική άμεση απασχόληση από τον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, χωρίς να συνυπολογίζονται τα πρατήρια καυσίμων, θα οδηγήσει σε 1,2 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας. Αυτό πρακτικά σημαίνει κόστος περίπου 2.100 δολαρίων ανά θέση εργασίας, ανά έτος. Για να είμαστε δίκαιοι, η σύγκριση που κάνουμε αφορά τον αριθμό των θέσεων εργασίας που μπορεί να χαθούν στον τομέα της αιολικής ενέργειας αν δεν υπάρξει επέκταση της PTC, με τις μόνιμες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν στους τομείς του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, αν επεκταθεί κι εκεί η πολιτική των επιδοτήσεων και των φοροαπαλλαγών! Σαφώς δεν πρόκειται για μια αναλογική σύγκριση, αλλά παρέχει μια αίσθηση της φορολογικής μεταχείρισης των βιομηχανιών.
Χρησιμοποιώντας αυτή τη σύγκριση, οι θέσεις εργασίας στην Αιολική Ενέργεια κοστίζουν στους Αμερικανούς φορολογούμενους περίπου 15 φορές περισσότερο από όσο οι  θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου. Και ενώ αυτό είναι ένα σημαντικό εύρημα, πρέπει να έχετε κατά νου ότι και τα δύο ποσά που υπολογίσαμε για το κόστος των θέσεων εργασίας στην αιολική ενέργεια  - $ 32,900 και $ 329.000 - μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πολύ μεγαλύτερα.
Τον Δεκέμβριο του 2010, η Susan Combs, ειδική ελεγκτής στην πολιτεία του Τέξας, ανέφερε  ότι για κάθε μια θέση εργασίας που σχετίζεται με την Αιολική Ενέργεια στο Τέξας, το οποίο σημειωτέον εμφανίζει και την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην αιολική ενέργεια από οποιαδήποτε άλλη πολιτεία των ΗΠΑ, το κόστος που επιβαρύνει τους φορολογουμένους φθάνει τα 1.600.000 δολάρια.
Αν δεν πείθεστε από αυτά τα στοιχεία σκεφτείτε την πιο σκανδαλώδη περίπτωση επιδοτήσεων αιολικής ενέργειας που έχει λάβει εξάλλου και ευρεία δημοσιότητα ως ένα παράδειγμα πράσινης ανάπτυξης: το γιγαντιαίο αιολικό πάρκο Shepherds Flat στο Όρεγκον, το οποίο έχει ήδη πάρει μια επιχορήγηση ύψους 490 εκατομμυρίων δολαρίων από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Το έργο, που υποστηρίζεται από την General Electric, την Google και άλλες εταιρείες, θα δημιουργήσει μόλις 35 μόνιμες θέσεις εργασίας. Κόστος για κάθε μια από αυτές τις θέσεις εργασίας: περίπου 14 εκατομμύρια δολάρια. Ακόμα και αν συμπεριλαμβάναμε τις 400 προσωρινές θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν κατά την φάση της κατασκευής του έργου και ακόμη κι αν τις μετατρέψουμε κι αυτές σε μόνιμες θέσεις εργασίας, οι φορολογούμενοι εξακολουθούν να ξοδεύουν περίπου 1,1 εκατομμυρίων δολάρια για δουλειές του ...ανέμου!
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών της κυβέρνησης Obama, οι υποστηρικτές της Αιολικής Ενέργειας ισχυρίστηκαν ότι οι τουρμπίνες τους ήταν μια ουσιαστική μέθοδος μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Και αυτό αποδείχτηκε λάθος-αν όχι απάτη! Επιπλέον καθώς η Αμερικανική Οικονομία συνεχίζει να χωλαίνει, σε συνδυασμό με την ανάγκη για φθηνή ενέργεια και ταυτόχρονα με την μείωση του κόστους του φυσικού αερίου, η αιολική ενέργεια γίνεται όλο και λιγότερο οικονομικά βιώσιμη: το μόνο επιχείρημα που έχει απομείνει στους υποστηρικτές της αιολικής ενέργειας είναι ότι 37.000 θέσεις εργασίας μπορεί να χαθούν.
Είναι διδακτικό να συγκρίνετε τις παράλληλες τακτικές των σκανδάλων Big Corn και  Big Wind. Περίπου ένα χρόνο πριν, καθώς το Κογκρέσο συζητούσε την παράταση της έκπτωσης φόρου για την παραγωγή βιοαιθανόλης καλαμποκιού, ο Σύνδεσμος Βιοκαυσίμων (RFA) εγκατέλειψε τις παράλογες αξιώσεις του για «ενεργειακή ανεξαρτησία» και αντ' αυτού άρχισε να "τρέχει" διαφημίσεις στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που διαλαλούσαν τις "70.000 θέσεις εργασίας" που βασίζονταν στην παραγωγή βιοαιθανόλης. Η βιομηχανία αιθανόλης, σύμφωνα με τον Bob Dinneen, διευθύνοντα σύμβουλο του Renewable Fuels Association, ήταν μια "βιομηχανία δημιουργίας θέσεων απασχόλησης υψηλής καινοτομίας." Το έμμεσο μήνυμα του Dinneen στην πραγματικότητα ήταν: "Χρειαζόμαστε τις επιδοτήσεις για να διατηρήσουμε τις θέσεις εργασίας."
Αυτή η δήλωση του Dinneen, είναι φοβερά παρόμοια με την δήλωση που έκανε ο Denise Bode, κορυφαίο στέλεχος της AWEA, πρόσφατα ότι η PTC είναι μια "αποτελεσματική φορολογική πολιτική, που δημιουργεί θέσεις απασχόλησης." Αν αφήσουμε να λήξει, ισχυρίζεται, θα βάλουμε "καλές αμερικανικές θέσεις εργασίας" σε κίνδυνο.
Και αυτό μας φέρνει σε ένα άλλο παραλληλισμό: Μέχρι πέρυσι, η σκανδαλώδης πολιτική "Big Corn" είχε εξασφαλίσει στην βιομηχανία των βιοκαυσίμων μια νομοθετική εντολή και μια κρατική επιδότηση. Το Κογκρέσο τελικά αναγκάστηκε να κόψει την επιδότηση στην βιοαιθανόλη, η οποία κόστισε στους φορολογούμενους 6,1 δισεκατομμύρια δολάρια  μόνο για το 2011, αλλά οι απατεώνες των βιοκαυσίμων εξακολουθούν να έχουν μια ομοσπονδιακή νομοθετική εντολή που απαιτεί από τους οδηγούς να χρησιμοποιούν αναγκαστικά υδρόφιλα, διαβρωτικά νόθευσης των καυσίμων τους.
Και η σκανδαλώδης πολιτική "Big Wind" έχει εξασφαλίσει για την Βιομηχανία Αιολικής Ενέργειας, πέρα από την κρατική επιδότηση και μια παρόμοια κυβερνητική νομοθετική εντολή: Είκοσι εννέα πολιτείες και η Περιφέρεια της Κολούμπια υπόκεινται σε νομοθεσία που προαπαιτεί την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε συγκεκριμένο ποσοστό από ανανεώσιμες πηγές, πράγμα που επηρεάζει το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας για τουλάχιστον 220 εκατομμύρια καταναλωτές. Και όπως ακριβώς έπραξαν πέρυσι οι παραγωγοί βιοαιθανόλης στα πλαίσια της πολιτικής "Big Corn", έτσι στα πλαίσια της πολιτικής "Big Wind" η Βιομηχανία Αιολικής Ενέργειας αγωνίζεται φέτος σκληρά γιατί θέλει να κρατήσει τόσο την νομοθετική εντολή όσο και την κρατική επιδότηση.
Η "βιομηχανία μας θα χάσει πολλές θέσεις εργασίας" είναι το τελευταίο επιχείρημα της επιδοτούμενης Βιομηχανίας Αιολικής Ενέργειας. Πολύ γρήγορα ξεχάστηκαν τα επιχειρήματα για την σωτηρία του Πλανήτη και την Πράσινη Ανάπτυξη! Το Κογκρέσο ανέτρεψε την επιδότηση "Big Corn" πέρυσι. Θα πρέπει να κάνουμε το ίδιο και για την επιδότηση "Big Wind" και μάλιστα εξίσου γρήγορα. 

17/9/12

Η Ισπανία εγκαταλείπει την Αιολική Ενέργεια!


Η ισπανική κυβέρνηση αποφάσισε να επιβάλει φόρο 6% στην ηλεκτροπαραγωγή ανεξαρτήτως πηγής, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το έλλειμμα που έχει δημιουργηθεί στην αγορά ενέργειας. Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία, η διαφορά ανάμεσα στο πραγματικό κόστος του ηλεκτρισμού και σε αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές έχει αγγίξει τα 24 δις. ευρώ, εξ ου και η ανάγκη άμεσων αποφάσεων. Σημειώνεται ότι για το μεγαλύτερο μέρος του ελλείμματος ευθύνεται το σύστημα επιδότησης των ΑΠΕ, συμβαίνει δηλαδή λίγο-πολύ ότι και στην Ελλάδα. Το υπουργείο Ενέργειας της Ισπανίας υπολόγισε ότι με τους σημερινούς ρυθμούς, το έλλειμμα θα διογκωνόταν με ρυθμό 5 δις. ευρώ ετησίως και τόνισε ότι με την επιβολή της φορολογίας θα δοθεί και ένα ακόμα κίνητρο για εξοικονόμηση ενέργειας στους πολίτες και τις επιχειρήσεις!
Όπως είναι φυσικό, η πρωτοφανής απόφαση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στους κύκλους των ηλεκτροπαραγωγών της Ισπανίας. Ο σύνδεσμος αιολικών της χώρας τόνισε ότι δεν προηγήθηκε καμία διαδικασία διαβούλευσης με τον κλάδο, ενώ το κόστος για τα αιολικά το 2013 εκτιμάται σε 241 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, ο πρόεδρος του συνδέσμου, Ρόσιο Σίκρε, αποκάλεσε τον συγκεκριμένο φόρο ως «το τελειωτικό χτύπημα για την αιολική ενέργεια στην χώρα». 

Μήπως όντως μας κυβερνούν ηλίθιοι;


Η "μερίδα του λέοντος" των κρατικών επιδοτήσεων πάει στα αιολικά πάρκα!
Οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) και πρωτίστως τα Αιολικά Πάρκα, είναι ο τομέας που θα λάβει τη "μερίδα του λέοντος" σε επιδοτήσεις με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό, όπως προκύπτει από στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης. Από τα 648 επενδυτικά σχέδια που έχουν υποβληθεί στη Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων και έχουν ελεγχθεί για να ακολουθήσει εκταμίευση της επιδότησης, τα 380 αφορούν στον τομέα των ΑΠΕ, 137 στην παροχή υπηρεσιών, 56 στη μεταποίηση και 127 στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Για το έτος 2012, ο επενδυτικός Νόμος 3908/11 θα διαθέσει συνολικά 3,7 δισ. ευρώ. Από το συνολικό αυτό ποσό, το 1 δισ. ευρώ θα διατεθούν στις ιδιωτικές επιχειρήσεις με τη μορφή επιχορήγησης ή και επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης και τα 2,7 δισ. ευρώ με τη μορφή φορολογικών απαλλαγών. Ταυτόχρονα και σύμφωνα με την τρέχουσα ειδησεογραφία, προωθείται από την κυβέρνηση πολυνομοσχέδιο για τον "εκσυγχρονισμό" του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου επιδοτήσεων, την απλούστευση των διαδικασιών και την εν γένει δημιουργία ...φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Παράλληλα, όπως σημειώνεται και από το υπουργείο Ανάπτυξης, καταβάλλεται σημαντική προσπάθεια για την επίσπευση των διοικητικών διαδικασιών που αφορούν την επιδότηση των επενδυτικών σχεδίων που έχουν υποβληθεί, σε συνάρτηση με το βαθμό ωριμότητας της κάθε επένδυσης.
Και καλά οι ειδήμονες στο Υπουργείο Ανάπτυξης δεν είναι ενημερωμένοι για το ότι σε όλες τις χώρες του Κόσμου, ακόμη και στην Γερμανία, οι επιδοτήσεις προς τις ΑΠΕ και ιδίως προς τα Αιολικά Πάρκα, περικόπτονται δραστικά ή και πλήρως! Αλλά δεν υπάρχει κανείς λογικός και σκεπτόμενος άνθρωπος στην Κυβέρνηση να σκεφτεί για το που θα καταλήξουν οι επιδοτήσεις:
1) Τα αιολικά πάρκα χρησιμοποιούν εισαγόμενη τεχνολογία-άρα μεγάλο ποσοστό των χρημάτων του Ελληνικού Λαού θα φύγει στο εξωτερικό!
2) Τα αιολικά πάρκα δεν δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας-αντιθέτως οδηγούν σε απώλεια υφιστάμενων θέσεων εργασίας! Οι μόνες μόνιμες θέσεις εργασίας που δημιουργούνται με τα αιολικά πάρκα, είναι αυτές των  “σεκιουριτάδων” που αναλαμβάνουν την φύλαξή τους! Και ταυτόχρονα χάνονται θέσεις εργασίας από άλλες οικονομικές δραστηριότητες που επηρεάζονται αρνητικά από την εγκατάσταση των αιολικών πάρκων όπως πχ. στον Τουρισμό.
3) Τα αιολικά πάρκα οδηγούν σε αύξηση των τιμών του ηλεκτρικού ρεύματος και συνεπώς και σε αύξηση του κόστους παραγωγής στην πραγματική οικονομία.
4) Αλλά ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι όλα τα παραπάνω είναι δύσκολο να τα αντιληφθούν οι ιθύνοντες της Κυβέρνησης, αυτοί που υποτίθεται πως έχουν αναλάβει την "σωτηρία" της χώρας, δεν συνειδητοποιούν ότι σε συνθήκες κρίσεις είναι πρώτιστη ανάγκη, όλες οι επιδοτήσεις να στραφούν στην πραγματική οικονομία, δηλαδή στην πρωτογενή παραγωγή και στην μεταποίηση; Και ότι για να υπάρχει παραγωγή θέλουμε φθηνή ενέργεια;

16/9/12

Επιστροφή στην Τουρκοκρατία!

Έρχεται χαράτσι ακόμη και για τα ακαλλιέργητα χωράφια! 
Έναν ενιαίο φόρο ακινήτων θα πληρώνουν ετησίως από το 2013 όλοι οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων, μονοκατοικιών, γραφείων, καταστημάτων, αποθηκών και για πρώτη φορά και οι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίων και οποιασδήποτε έκτασης γης ανεξαρτήτου χρήσης και αξίας.
Ο νέος αυτός φόρος θα βρεθεί το επόμενο διάστημα στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ των εκπροσώπων των τριών κομμάτων που συγκυβερνούν και της τρόικας που διαφεντεύει την Χώρα. Ο Ενιαίος Φόρος Ακινήτων θα αντικαταστήσει τους δύο βασικούς υπάρχοντες φόρους που επιβαρύνουν σήμερα την περιουσία των Ελλήνων, δηλ. του περιβόητου Χαρατσιού της ΔΕΗ και του ΦΑΠ (Φόρου Ακίνητης Περιουσίας), ενώ δεν υπάρχει σκέψη ούτε για κατάργηση των τελών και των φόρων που εισπράττουν οι δήμοι, αλλά ούτε και να υπάρξει ριζική αλλαγή στον φόρο μεταβίβασης ακινήτων. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα σχέδια ο φορολογικός συντελεστής έχει καθοριστεί ήδη από την κυβέρνηση στο 0,1% για συνολική αντικειμενική αξία έως 200 χιλιάδες ευρώ και θα ανεβαίνει κλιμακωτά μέχρι το 1% για ακίνητη περιουσία άνω των 2.100.001 ευρώ, ανεξάρτητα αν τα ακίνητα αυτά αποφέρουν εισόδημα ή όχι στον ιδιοκτήτη τους. Ωστόσο τον τελικό λόγο φαίνεται ότι για ακόμη μία φορά θα τον έχει η τρόικα, καθώς στο δεύτερο μνημόνιο περιλαμβάνεται σαφής πρόβλεψη για αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης στα επίπεδα της αγοράς, ενώ θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι από τις αλλαγές στη φορολογία δεν θα μειωθούν τα έσοδα του κράτους. Γι' αυτό και η Κυβέρνηση σκοπεύει να εντάξει στον νέο φόρο όλα τα ακίνητα που μπορεί κάποιος να κατέχει, ανεξάρτητα αν του αποφέρουν εισόδημα ή όχι, και ανεξάρτητα αν τα αγόρασε ο ίδιος ή τα κληρονόμησε από τον προπάππου του!
Το ερώτημα "πως μπορεί κάποιος να φορολογείται για κάτι που δεν του αποφέρει εισόδημα;" αναμένεται να το απαντήσει προς τον Ελληνικό Λαό εκ μέρους της Κυβέρνησης ο κ. Κουβέλης, καθώς οι άλλοι δύο Κυβερνητικοί εταίροι, οι κ.κ. Σαμαράς και Βενιζέλος, έχουν προ πολλού εκφραστεί υπέρ της κατάργησης της ...ατομικής ιδιοκτησίας στην Χώρα μας!    

Επιδιώκουν εμφύλιο και ονειρεύονται επανασύσταση των Ταγμάτων Ασφαλείας!


Επτά βουλευτές της Χρυσής Αυγής με επικεφαλής τον υπόδικο Ηλία Κασιδιάρη παραβρέθηκαν στην "επέτειο" της μάχης του Μελιγαλά. "Τιμή στους χίτες και ταγματασφαλίτες" φώναζαν εκατοντάδες μέλη και οπαδοί του κόμματος...
Οι Χρυσαυγίτες με ελληνικές σημαίες και σημαίες του κόμματός τους, παρατεταγμένοι σαν στρατός, φώναξαν συνθήματα, όπως "αλήτες – φονιάδες – κομμουνιστές", "τσεκούρι και φωτιά στα κόκκινα σκυλιά", "ο λαός δεν ξεχνά τους προδότες τους κρεμά", "Αίμα – τιμή – Χρυσή Αυγή". Ενώ ο βουλευτής τους Ηλίας Παναγιώταρος, στην ομιλία του, μεταξύ άλλων ανέφερε : «Οι γιορτές αυτές είναι γιορτές μνήμης και όχι γιορτές μίσους. Τώρα που η Χρυσή Αυγή ανεβαίνει, αυτές οι γιορτές θα γίνουν εθνικές...» Και οι εκατοντάδες συγκεντρωμένοι ακροδεξιοί φασίστες κραύγαζαν: "Τιμή στους χίτες και ταγματασφαλίτες"! Πάλι καλά που δεν φώναξαν "Ζήτω τα S.S." αλλά πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι θα το φωνάξουν και αυτό χωρίς κανένα ενδοιασμό, εάν η Κοινωνία δεν τους απομονώσει όσο είναι νωρίς! 


Είμαστε άξιοι της μοίρας και της τύχης μας!

Αυτό το μικρό αγγελούδι συνάντησε τον θάνατο στην προσπάθεια των γονιών του να περάσουν τα σύνορα για να βρουν μια καλύτερη ζωή! Κανείς δεν θα μάθει ποτέ το όνομά του: σε ένα κόσμο όπου νόμος είναι το "κέρδος", ήταν απλά μια "λαθραία" ζωή! Κανείς δεν θα μάθει τι όνειρα είχε στην ζωή του: σε έναν κόσμο όπου κυριαρχούν οι εφιάλτες της Μισαλλοδοξίας και του Μισανθρωπισμού, τα όνειρα των μικρών παιδιών δεν έχουν καμία ελπίδα! Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που η Ανθρωπότητα έχει σπάσει τα σύνορα του Διαστήματος και έχει φτάσει στον πλανήτη Άρη: τα κάθε λογής σύνορα στην Γη συνεχίζουν να πνίγουν τα αθώα όνειρα μικρών παιδιών! Είμαστε άξιοι της μοίρας και της τύχης μας: δηλαδή των επιλογών μας ή και της αδράνειάς μας! Γιατί και το να αδρανούμε είναι δικής μας επιλογή!

Ολοκληρώθηκε η Οικολογική Καταστροφή στον Πλάτανο Ναυπακτίας!

Έτσι κατάντησε το Ξεροβούνι Πλατάνου, από τους Μεγαλοεργολάβους της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης! Και βέβαια το θέμα δεν είναι μόνο αισθητικό: το καταφύγιο Άγριας Ζωής που βρισκόταν στο βουνό νέκρωσε από κάθε ζωή! Μια βόλτα στους δεκάδες δρόμους που οδηγούν στο Αιολικό Πάρκο και πληγώνουν βάναυσα το βουνό, αρκεί για να πείσει και τον κάθε δύσπιστο! 
ΥΓ1) Αλήθεια η Τρόικα της Ναυπακτίας θα ανέβει μια βόλτα στο βουνό να θαυμάσει τα έργα της;
ΥΓ2) Αυτό που μας θλίβει περισσότερο δεν είναι το ότι δεν καταφέραμε να αποτρέψουμε αυτή την οικολογική καταστροφή!  Αυτό που μας εξοργίζει είναι ότι και αυτό το Αιολικό Πάρκο- όπως και όλα τα Αιολικά Πάρκα λόγω του ότι είναι αντιπαραγωγικά- κατασκευάστηκε με δικά μας λεφτά, και θα συνεχίζει να επιδοτείται και πάλι με δικά μας λεφτά! Και χωρίς να συμβάλει κατά το ελάχιστο στην μείωση των ρύπων CO2 αλλά αντιθέτως θα τους αυξάνει!

Βαρδούσια!

Όχι Ανεμογεννήτριες στα Βαρδούσια!
Οι πανέμορφες Σούφλες των Βαρδουσίων.
Ας τις προστατέψουμε από την λαίλαπα των Μεγαλοεργολάβων της Μαύρης Ανάπτυξης και της Πράσινης Απάτης!

15/9/12

Εμείς τι διαθέτουμε άραγε και πως το αξιοποιούμε;

"Η τέχνη θέλει είτε τη μοναξιά, είτε την ανάγκη, είτε το πάθος!"
Alexandre Dumas, fils.


Αρχικά αναρωτηθείτε γιατί μέσα από τις ορδές του Φασισμού δεν αναδείχτηκε ποτέ κανείς ποιητής, κανείς ζωγράφος και κανείς δημιουργός...
Μετά σκεφτείτε τι είναι αυτό που οδηγεί τον Άνθρωπο προς την Τέχνη; 
Και μετά θα συνειδητοποιήσετε πόσο δίκαιο είχε ο Αλέξανδρος Δουμάς ο υιός, όταν έλεγε πως η τέχνη θέλει είτε τη μοναξιά, είτε την ανάγκη, είτε το πάθος! 
Η τέχνη θέλει την Ζωή, πηγάζει από την Ζωή, υμνεί την Ζωή, εξυψώνει την Ζωή και οδηγεί στην πραγματική Ζωή! 
Και μετά αναρωτηθείτε τι κάνουμε εμείς με την δική μας Ζωή;
Αφήνουμε την μοναξιά να πνίξει τα όνειρά μας! 
Και δεν κάνουμε την μοναξιά μας τραγούδι μιας νέας ζωής!
Αφήνουμε τις ανάγκες να λεηλατήσουν την ζωή μας! 
Και δεν κάνουμε τις ανάγκες μας ζωγραφιά ενός νέου κόσμου!  
Αφήνουμε το πάθος μας να σβήσει και μαζί του σβήνουμε και εμείς!
Και δεν αφήνουμε το πάθος να γίνει η δημιουργική δύναμη που θα μας ενώσει με τους συνανθρώπους μας για να κάνουμε την τέχνη Ζωή και την Ζωή τέχνη! 
Αφήνουμε τον Φασισμό της Καθημερινότητας να καταπνίγει την απελευθερωτική δύναμη της Ζωής! 
Και σε αυτό έχουμε όλοι μας το μερίδιο ευθύνης που μας αναλογεί... 
Έτσι κι αλλιώς μιλάμε για την δική μας Ζωή!

Έκτακτο: νύχτα ξεπουλάνε την ΔΕΗ!

Στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκε το 17% της ΔΕΗ!
Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση "άνευ ανταλλάγματος" πακέτου 39.440.000 μετοχών της ΔΕΗ (δηλαδή περίπου το 17% του μετοχικού της κεφαλαίου) στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Σημειώνεται ότι, μετά την παραπάνω μεταβολή, το ποσοστό του Ελληνικού Δημοσίου στα δικαιώματα ψήφου μετοχών ΔΕΗ διαμορφώνεται σε 34% και το ποσοστό του ΤΑΙΠΕΔ σε 17%. Σημειώνουμε επίσης πέρα από το ότι η ΔΕΗ είναι μια καθόλα επικερδής επιχείρηση, αυτήν την στιγμή η μετοχή της διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο γύρω στα 3,5 ευρώ, όσο δηλαδή ένα σουβλάκι με πίτα, τζατζίκι, ντομάτα και μπόλικες πατάτες...

Τα αιολικά πάρκα δεν θα σταματήσουν την υπερθέρμανση του πλανήτη!

Wind farms will not stop global warming!

Τα αιολικά πάρκα δεν είναι η απάντηση για την επίλυση του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής, δηλώνει ο Όουεν Πάτερσον, ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος της Βρετανίας. 
Παρόλο που η Βρετανική Κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική αφειδών επιδοτήσεων προς τα Αιολικά Πάρκα, ο Πάτερσον στην πρώτη συνέντευξη του κατά την ανάληψη των καθηκόντων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, δήλωσε έντονα "σκεπτικιστής" σχετικά με τις πολιτικές αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, και κυρίως όσον αφορά τα αιολικά πάρκα, που απορροφούν και τις  περισσότερες κρατικές επιδοτήσεις.
"Είναι απολύτως προφανές πως η κλιματική αλλαγή είναι εκεί έξω, και σαφώς υπάρχει μια ανθρώπινη συμβολή στο φαινόμενο αυτό, αλλά θέλω να είμαι σίγουρος πως τα μέτρα που παίρνουμε για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα δεν δημιουργούν και άλλα παραπάνω προβλήματα", δήλωσε ο Πάτερσον,"Γι' αυτό είμαι έντονα δύσπιστος απέναντι στην χρησιμότητα των αιολικών πάρκων." 

Ο Πάτερσον ήταν ήδη γνωστό πριν ακόμη προταθεί για την θέση του υπουργού Περιβάλλοντος, ότι ήταν εχθρικά διακείμενος στην εγκατάσταση αιολικών πάρκων στην περιφέρεια του North Shropshire, στην οποία εκλέγεται από χρόνια βουλευτής. Για αυτό και η ανακοίνωση του ονόματός του στην θέση του Υπουργού Περιβάλλοντος, κατά τον πρόσφατο ανασχηματισμό της Βρετανικής Κυβέρνησης, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από το λόμπυ της Αιολικής Ενέργειας! Ο ίδιος στην συνέντευξή του δικαιολόγησε την ως τώρα στάση του, τονίζοντας ότι τα σχέδια για την ανάπτυξη αιολικών πάρκων ήταν "απίστευτα αντιδημοφιλή και τελικά αποδείχθηκε ότι δεν μπορούν να και είναι βιώσιμα, αν δεν υπήρχαν οι μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις από την φορολογία του Βρετανικού Λαού για να τα στηρίξουν!"

ΥΓ) τελικά από ότι φαίνεται τελευταίοι υποστηρικτές της "Αιολικής Ενέργειας" σε ολόκληρη την  Ευρώπη θα απομείνουν κάποιοι "πολιτικοί ταρτούφοι" στην χώρα μας, με πρώτους και καλύτερους αυτούς που απαρτίζουν την Ναυπακτιακή Τρόικα! Και είναι να μην απορούμε μετά εμείς για τα κίνητρα της στάσης τους;

Νέο κοινοβουλευτικό πραξικόπημα ετοιμάζει η Κυβέρνηση του Μαύρου Μετώπου!

Υπό τη μορφή ενός και μόνο άρθρου θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή το πακέτο των νέων σκληρών μέτρων, ύψους 11,9 δισ. ευρώ, προκειμένου να μην δοθεί στους κυβερνητικούς βουλευτές η δυνατότητα να επιλέξουν ποια μέτρα θα στηρίξουν και ποια όχι. Και αυτό λίγα 24ώρα μετά την αναγκαστική απόσυρση από την Βουλή της κατάπτυστης συμφωνίας με την Siemens, με την δικαιολογία ότι δεν χρειάζεται επικύρωση και νομιμοποίηση από την Ελληνική Βουλή!!! Ο φόβος εκτεταμένων αντιδράσεων ακόμη και στο εσωτερικό των τριών κομμάτων που συγκροτούν την Κυβέρνηση του Μαύρου Μετώπου, οδηγεί τους τρεις πολιτικούς αρχηγούς σε σπασμωδικές μεν κινήσεις, με απρόβλεπτες όμως συνέπειες για το μέλλον του πολιτικού και πολιτειακού συστήματος στην Χώρα μας!   
Όπως αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα στον ημερήσιο τύπο, τόσο ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς όσο και οι κυβερνητικοί του εταίροι κ.κ. Βενιζέλος και Κουβέλης, με την σύμφωνη γνώμη του πρόεδρου της Βουλής Βαγγέλη Μεϊμαράκη, συμφώνησαν σε αυτή τη διαδικασία της ψήφισης των νέων μνημονιακών μέτρων με την  μορφή του ενός και μόνου άρθρου, για να διασφαλίσουν ότι το πακέτο θα περάσει ως έχει, και προκειμένου να μην υπάρχει η δυνατότητα σε βουλευτές να καταψηφίσουν συγκεκριμένα μέτρα με τα οποία διαφωνούν!
Με βάση τον σχεδιασμό αυτό η λίστα των μέτρων πρέπει να έχει κλείσει οριστικά μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας, ανεξάρτητα από τις όποιες αντιδράσεις υπάρχουν.
Σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, η επόμενη συνάντηση των πολιτικών αρχηγών θα πρέπει να τοποθετείται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας -Δευτέρα ή το αργότερο Τρίτη- και στη συνέχεια ο πρωθυπουργός του Μαύρου Μετώπου, θα ανακοινώσει το περίγραμμα των νέων σκληρών μέτρων με μήνυμά του στον ελληνικό λαό.
Στόχος της κυβέρνησης είναι τα μέτρα να έχουν ψηφιστεί έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, ώστε η έκθεση της τρόικας να είναι έτοιμη μέσα στον πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου. Και οι τρεις κυβερνητικοί εταίροι τονίζουν προς κάθε κατεύθυνση, ότι ο κ. Σαμαράς πρέπει να εμφανιστεί στη Σύνοδο Κορυφής της 18ης Οκτωβρίου έχοντας ψηφισμένα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα δοθεί στη χώρα η "δόση" των 31,5 δισ. ευρώ, αλλά και υπάρχει το κατάλληλο έδαφος για τη διεκδίκηση της περιβόητης "επιμήκυνσης".
Με την ταχτική που ακολουθεί πλέον η Κυβέρνηση του Μαύρου Μετώπου, φαίνεται πως παρά την ισχυρή πλειοψηφία που διαθέτει στο Κοινοβούλιο, δεν εμπιστεύεται ούτε τον ίδιο της τον εαυτό, και αναγκαστικά έτσι οδηγείται στο να καταρρακώνει ακόμη και τους πιο βασικούς θεσμούς της Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, που όφειλε πρωτίστως να υπηρετεί! Γίνεται πλέον ξεκάθαρο- ακόμη και στα μάτια των πιο δύσπιστων, ότι ο δρόμος του Μνημονίου που ακολουθεί η Κοινοβουλευτική πλειοψηφία, οδηγεί νομοτελειακά όχι μόνο σε οικονομικό αδιέξοδο αλλά και σε "πολιτειακό" αδιέξοδο. Η συνεχής υποβάθμιση βασικών και θεμελιωδών δημοκρατικών αρχών μπορεί μεν να εξασφαλίζει στους Κυβερνώντες ότι τα μέτρα θα περάσουν, αλλά ταυτόχρονα "ανοίγει και τους ασκούς του Αιόλου", και μάλιστα σε εποχές που η άνοδος της Ακροδεξιάς θα έπρεπε όλους να τους προβληματίζει! Δυστυχώς λίγοι πλέον διδάσκονται από τα πάμπολλα  ιστορικά παραδείγματα που δείχνουν πως ναι μεν ο Φασισμός πάτησε πάνω στις κατάλληλες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες για να ανδρωθεί, αλλά την εξουσία τελικά την κατέκτησε όταν το πολιτικό σύστημα κατέρρευσε μέσα στα ίδια του τα αδιέξοδα: φαίνεται πως οι κ.κ. Σαμαράς, Βενιζέλος και Κουβέλης όχι μόνο δεν έχουν ακουστά για την ιστορία της Βαϊμάρης, αλλά εγκλωβισμένοι καθώς είναι στην πιστή εφαρμογή της Μημονιακής Πολιτικής στην Χώρα μας, δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι τα οικονομικά αδιέξοδα της πολιτικής τους σύντομα θα γίνουν και πολιτικά αδιέξοδα του Συστήματος! 
Μακάρι η ιστορία να μην επαναληφθεί, αλλά για να γίνει αυτό δεν αρκούν οι ευχές! Και επειδή καλό είναι να θυμόμαστε ότι σε παρόμοιες καταστάσεις η Ανθρωπότητα είτε θα κάνει το άλμα προς το Μέλλον, είτε θα βυθιστεί στο πιο Μαύρο Σκοτάδι που της επιφυλάσσει η Ιστορία, είναι τώρα η ώρα να επαναθεμελιώσουμε την πιο βασική αρχή του Ανθρωπισμού: η οικονομία και το πολίτευμα πρέπει να υπηρετούν τον Άνθρωπο, τις Ανάγκες και τα Δικαιώματά του και όχι το αντίστροφο!
ΥΓ) το να καταργηθεί το πενθήμερο και το 8ώρο, όπως επιδιώκει η Τρόικα, θα αποτελεί βέβαια επιστροφή στις πιο μαύρες ημέρες της σύγχρονης ιστορίας, το να γίνει όμως αυτό με Κυβέρνηση "Χρυσής Αυγής" και με υπουργό εργασίας τον περιβόητο Καιάδα δεν θέλουμε ούτε να το φανταζόμαστε: δεν είναι όμως και διόλου απίθανο- η Ιστορία διδάσκει πως γίνεται και έχει γίνει ήδη μια φορά· θα αφήσουμε εμείς να ξανασυμβεί;

14/9/12

Τα αιολικά πάρκα μας σώζουν ή μας σκοτώνουν;

Are wind farms saving or killing us?
A provocative investigation claims thousands of people are falling sick because they live near them!
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Daily Mail"!
Ήταν ακριβώς η ηρεμία και η άγρια ​​ομορφιά του Uplawmoor που οδήγησε την Aileen Jackson να εγκατασταθεί εκεί στο μικρό και γραφικό Σκωτσέζικο χωριουδάκι, πριν από 28 χρόνια. Είχε βαρεθεί τη ζωή στη μεγάλη πόλη. Ήθελε την ησυχία και την γαλήνη της υπαίθρου για να ξεκινήσει την οικογένεια που ονειρευόταν, να χαρεί τα άλογα της, και να απολαμβάνει καθημερινά την υπέροχη θέα πέρα από την κοιλάδα ως την ανοιχτή θάλασσα της Σκωτίας! Και τα κατάφερε! 
Μέχρι πριν δύο χρόνια!
"Στην συνέχεια", λέει η ίδια, "όλα εξελίχθηκαν λάθος και βγήκαν ξινά". 
Ένας γείτονας με τον οποίο η ίδια και η οικογένειά της ήταν φίλοι, αποφάσισε να επωφεληθεί από τις τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις για τις «ανανεώσιμες πηγές» ενέργειας. Τοποθέτησε μια ανεμογεννήτρια ύψους 64 ποδών, η οποία, αν και βρισκόταν μέσα στην δική του γη, απείχε μόλις 300 μέτρα από το σπίτι της οικογένειας Jackson. 
Οι άγρυπνες νύχτες που προκαλούνται από το συνεχές βουητό της ανεμογεννήτριας ήταν μόνο η αρχή των προβλημάτων τους. Πολύ χειρότερες ήταν οι επιπτώσεις στην υγεία τους.
Η Aileen, διαβητική από την ηλικία των 19 ετών, βρέθηκε πλέον με τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα της στα ύψη- πράγμα που την ανάγκασε να λαμβάνει περισσότερη ινσουλίνη και οδηγώντας την στο να αναπτύξει καταρράκτη στα μάτια, υποστηρίζει η ίδια. 
Ο νεότερος γιος της, ο Brian, ένας ευτυχισμένος νέος, πολλά υποσχόμενος ακαδημαϊκά φοιτητής και ενθουσιώδης νεαρός άνδρας, ξαφνικά κατέληξε καταθλιπτικός, σταμάτησε να βλέπει τους φίλους του και σχεδόν σταμάτησε από τις σπουδές του στο κολέγιο. 
Ο William, σύζυγος της Aileen, ο οποίος είχε πάντα χαμηλή αρτηριακή πίεση, βρέθηκε σήμερα να πάσχει από κακοήθη Υπέρταση - και βρίσκεται υπό ισχυρή φαρμακευτική αγωγή από τότε.
Όλα αυτά θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως είναι τυχαία! Και αν το ισχυριστείτε και εσείς αυτό, θα έχετε την πλήρη και ενθουσιώδη υποστήριξη του κλάδου της αιολικής ενέργειας.
Αυτό ακριβώς είναι που υποστηρίζει και ο επίσημος φορέας των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Βρετανία, η περιβόητη RenewableUK: "Με πάνω από 25 χρόνια εμπειρία και με χιλιάδες ανεμογεννήτριες εγκατεστημένες σε όλο τον κόσμο, κανένας πολίτης δεν έχει υποστεί ζημία από την λειτουργία των αιολικών πάρκων."
Προκειμένου, όμως, να το ισχυριστείτε και εσείς αυτό, θα πρέπει να απορρίψετε τις μαρτυρίες των χιλιάδων ανθρώπων από όλο τον κόσμο, που υποστηρίζουν ακριβώς όπως και η Aileen πως η υγεία τους έχει καταστραφεί από τα αιολικά πάρκα. 
Θα πρέπει να αγνοήσετε τις εκθέσεις των γιατρών, όπως της Sarah Laurie από την Αυστραλία, της Nina Pierpont από τον Καναδά και της Amanda Harry από την Βρετανία, που συγκεντρώνουν εκατοντάδες τέτοιες περιπτώσεις του αποκαλούμενου και Συνδρόμου Ανεμογεννητριών. Και θα έπρεπε να απορρίψετε και την εμπειρία των ειδικών επιστημόνων όπως των μηχανικών του ήχου, των Ωτορινολαρυγγολόγων, των ειδικών για τις παθήσεις του ύπνου, αλλά και των επιδημιολόγων και των ερευνητών φυσιολόγων, που μαρτυρούν ότι ο θόρυβος που παράγεται από αιολικά πάρκα αντιπροσωπεύει μια σημαντική απειλή για τη δημόσια υγεία.
«Αν αυτό αφορούσε την πυρηνική βιομηχανία, θα ήταν ένα σκάνδαλο, το οποίο θα ήταν και στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων κάθε μέρα για μήνες!» υποστηρίζει ο Chris Heaton-Harris, ο βουλευτής του Ντάβεντρι, ο οποίος οδήγησε στην "κοινοβουλευτική" εξέγερση ενάντια στα αιολικά πάρκα πριν λίγους μήνες, απαιτώντας καταρχάς και τουλάχιστον να κοπούν οι επιδοτήσεις τους, και τονίζει: «Αλλά επειδή ακριβώς αφορά τα αιολικά πάρκα το θέμα έχει αποσιωπηθεί πλήρως!»
Wind Turbine Syndrome-Σύνδρομο Ανεμογεννητριών.
Μέχρι να έχετε ιδία αντίληψη για το τι επιπτώσεις μπορεί να επιφέρει σε μια κοινότητα η εγκατάσταση ενός αιολικού πάρκου, άνετα μπορείτε να απορρίψετε αυτούς τους ισχυρισμούς ως υποχονδριακές αιτιάσεις ή απλά ως ένα ακόμη αστικό μύθο.
Αλλά η τρομακτική εικόνα που συναντά κανείς στο Waterloo, ένα χωριουδάκι έξω από Αδελαΐδα της Νότιας Αυστραλίας, είναι πέρα από όλα πάρα πολύ πραγματική.
Ο τόπος δίνει την αίσθηση μιας πόλης-φάντασμα: παραμελημένα και κλειστά σπίτια και σκόνη που σκεπάζει τα πάντα- δημιουργούν στο επισκέπτη μια αύρα μοχθηρής ανησυχίας, όπως ακριβώς σε μια ταινία τρόμου, όπου κάτι τρομερό έχει συμβεί στο παρελθόν σε μια κάποτε ακμάζουσα πόλη, αλλά με την πρώτη σας ματιά δεν είστε σίγουροι για το τι.
Και στη συνέχεια στρέφοντας το βλέμμα στον ορίζοντα θα δούμε την αιτία, να περιστρέφει  τις λεπίδες της στο κάποτε αναζωογονητικό αεράκι...
«Οι άνθρωποι του αιολικού πάρκου μας είπαν ότι θα πρέπει να κάνουμε το χρέος μας για να σώσουμε τον πλανήτη», λέει ένας κάτοικος. «Είπαν ότι αυτά τα πράγματα θα είναι πιο ήσυχα από ό,τι ένα ψυγείο. Είπαν ότι θα ήταν όλα ρόδινα και ωραία».
«Λοιπόν, πώς γίνεται και δεν μπορώ να κοιμηθώ στο σπίτι μου πια; Πώς γίνεται κι έρχονται μερικές φορές που χρειάζομαι να πάρω 15 δισκία Valium την ημέρα για να ηρεμήσω; Πώς γίνεται, όταν κάποτε ήμουν ένα αρκετά ώριμο και συναισθηματικό σταθερό άτομο, τώρα να είμαι τόσο νευρικός ώστε να είναι μόνο θέμα χρόνου προτού καταλήξω στη φυλακή;»
Υπάρχουν εκατοντάδες παρόμοιες ιστορίες από νοσοκόμες, αγρότες, δημόσιους υπάλληλους, επιχειρηματίες και δασεργάτες σε όλο τον κόσμο, από τη Νέα Νότια Ουαλία έως και τη Σουηδία.
Τα συμπτώματα που ισχυρίζονται ότι υπέστησαν μπορεί να ποικίλουν - ζάλη, προβλήματα ισορροπίας, απώλεια μνήμης, αδυναμία συγκέντρωσης, αϋπνία, ταχυκαρδία, αυξημένη αρτηριακή πίεση, αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, πονοκέφαλος, ναυτία, εναλλαγές της διάθεσης, άγχος, εμβοές, αίσθημα παλμών, κατάθλιψη - αλλά το θέμα παραμένει το ίδιο. Πρόκειται για απλούς ανθρώπους που εγκαταστάθηκαν στην ύπαιθρο για να έχουν μια ήσυχη ζωή και εξαιτίας των ανεμογεννητριών έχασαν την υγεία τους.
Τον Δεκέμβριο του 2011, σε μια έγκριτη διεθνή μελέτη που δημοσιοποιήθηκε στο Δελτίο της Επιστήμης, Τεχνολογίας και Κοινωνίας, ο Δρ. Carl Phillips - ένας από τους πιο διακεκριμένους επιδημιολόγους των ΗΠΑ - κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχουν «συντριπτικά στοιχεία για το ότι οι ανεμογεννήτριες προκαλούν σοβαρά προβλήματα υγείας σε περιοίκους».
Σύμφωνα με μια μελέτη Αμερικανών ειδικών για τον έλεγχο του θορύβου, με επικεφαλής τον διάσημο μηχανικό Rick James, τα αιολικά πάρκα παράγουν τα ίδια συμπτώματα όπως το γνωστό "Sick Building Syndrome" - πάθηση που μάστιζε τους εργαζόμενους γραφείων στη δεκαετία του ογδόντα και του ενενήντα, η διερεύνηση της οποίας αποκάλυψε τελικά ότι είναι ο θόρυβος χαμηλής συχνότητας (LFN), που προκαλείται από την λειτουργία των συστημάτων κλιματισμού, που είναι υπεύθυνος για την αιτιοπαθογένεια του Συνδρόμου. Ο συνδυασμός του LFN και της «διαμόρφωσης πλάτους» (ένταση που πηγαίνει πάνω-κάτω) οδηγεί σε κόπωση, κακή συγκέντρωση και ζάλη.
Και ο ειδικός στον ύπνο,  Dr. Chris Hanning πιστεύει ότι ο συνδυασμός αυτός διεγείρει μια τροποποίηση στις εγκεφαλικές λειτουργίες, που τελικά οδηγεί σε επεισόδια διέγερσης τη νύχτα, πράγμα που κάνει τον ξεκούραστο ύπνο πρακτικά αδύνατο: «Έχω μιλήσει με πολλούς πάσχοντες και δυστυχώς η μόνη θεραπεία είναι γι αυτούς είναι να απομακρυνθούν όσο πιο μακριά από το αιολικό πάρκο».
Αλλά αν το πρόβλημα είναι πραγματικά τόσο διαδεδομένο, γιατί δεν είναι και ευρύτερα και καλύτερα γνωστό;
Η σύντομη και αδιαμφισβήτητη απάντηση είναι τα χρήματα: η βιομηχανία αιολικής ενέργειας είναι μια εξαιρετικά προσοδοφόρα επιχείρηση με πολλά τα εκατομμύρια που ξοδεύει σε lobbying. Επιπλέον, μέχρι πρόσφατα, η βιομηχανία αιολικής ενέργειας επωφελήθηκε από τις ευρύτερες κοινωνικές ανησυχίες στο ότι «κάτι πρέπει να γίνει για την κλιματική αλλαγή» και η αιολική ενέργεια - δήθεν «δωρεάν», και δήθεν «φιλική στο περιβάλλον» - ήταν η προφανής λύση.
«Για πολλά χρόνια ήταν αιρετικό να επικρίνει κανείς την αιολική ενέργεια», λέει ο Heaton-Harris.
Κατά την τελευταία δεκαετία, εντούτοις, ένα πλήθος αποδείξεων έχουν προκύψει για να αποδείξουν πέρα πάσης αμφιβολίας ότι η Αιολική Ενέργεια δεν είναι η πανάκεια όπως παρουσιάστηκε πως είναι. 
Από πολλούς οικονομολόγους, όπως ο Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου Gordon Hughes, είναι αποδεδειγμένο ότι η αιολική ενέργεια είναι αναξιόπιστη και διαλείπουσα, χωρίς πραγματική αγοραία αξία επειδή απαιτεί σχεδόν 100% "back-up" συμβατικής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα. 
Από την οικονομοτεχνική έρευνα του ινστιτούτου Verso Economics αποδεικνύεται ότι για κάθε μια «πράσινη θέση εργασίας» που δημιουργήθηκε- και μάλιστα όχι από ιδιωτικές επενδύσεις αλλά από τις επιδοτήσεις με τα χρήματα των φορολογουμένων, χάθηκαν 3,7 θέσεις εργασίας στην πραγματική οικονομία.
Αναφέρεται μάλιστα ότι χάρη στην τεχνητή αύξηση των τιμών της ενέργειας που προκαλείται από τις επιδοτήσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, που αναμένεται να φθάσουν τα 13 δισεκατομμύρια £ ετησίως μέχρι το 2020, τουλάχιστον 50.000 άτομα το χρόνο στη Βρετανία οδηγούνται σε ενεργειακή ένδεια.
Και πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε έρευνα της ισπανικής κυβέρνησης που ισχυρίζεται ότι κάθε ανεμογεννήτρια σκοτώνει κατά μέσο όρο 300 πτηνά το χρόνο (ανάμεσά τους και πολλά σπάνια, όπως Αετοί και Ωτίδες) και τουλάχιστον ανάλογο αριθμό από νυχτερίδες.
Ωστόσο, κατά περίεργο τρόπο παρά την κατάρρευση των τιμών των μετοχών και την αύξηση των δημοσίων αντιδράσεων, η βιομηχανία Αιολικής Ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται.
Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Matt Ridley πρόσφατα στο περιοδικό "The Spectator", υπάρχουν «πάρα πολλοί άνθρωποι που έχουν σαν τα γουρούνια ορμίσει με το ρύγχος στη γούρνα με το φαΐ!»
Αριστοκράτες γαιοκτήμονες τα έχουν καταφέρει ιδιαίτερα καλά στο τομέα της Πράσινης Ανάπτυξης, όπως ο κόμης του Moray (£ 2 εκατομμύρια το χρόνο από επιδοτήσεις για ανεμογεννήτριες στην περιουσία του) και ο Δούκας του Roxburghe (£ 1,5 εκατομμύρια το χρόνο από το κτήμα του στη Lammermuir Hills). Ο πεθερός του Πρωθυπουργού της Βρετανίας, ο Sir Reginald Σέφιλντ βγάζει περισσότερες από  1.000 £ την ημέρα από τις οκτώ ανεμογεννήτριες στα κτήματά του Lincolnshire. Ακόμη και μικρότεροι ιδιοκτήτες γης μπορούν να έχουν ένα καθαρό κέρδος: περίπου £ 40.000 ετησίως, για τις μεγάλες (3MW) τουρμπίνες, χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια ή κόστος από μεριάς τους.
Οι μεγαλύτεροι νικητές, όμως, είναι ως επί το πλείστον ξένες πολυεθνικές εταιρείες (Mitsubishi, Gamesa, Siemens), για τις οποίες η "επιχείρηση-άνεμος" ήταν μέχρι πρόσφατα μια σχεδόν ακίνδυνη επένδυση.
Στη Βρετανία, τα χερσαία αιολικά πάρκα επιδοτούνται από τις εισφορές στους λογαριασμούς των καταναλωτών, σε ποσοστό 100%! Η υπεράκτια αιολική ενέργεια επιδοτείται με 200 τοις εκατό: δεν έχει σημασία πόσο λίγη ενέργεια τελικά παράγουν οι ανεμογεννήτριες στην πραγματικότητα, οι αποδόσεις τους και τα κέρδη τους είναι εγγυημένα.
Η συζήτηση όμως που τελικά άνοιξε για τα αιολικά πάρκα έχει προκαλέσει πλέον και τεράστια πάθη:
«Δέχτηκα ακόμη και απειλές θανάτου. Όσο για τη φήμη και την υπόληψή μου καταρρακώθηκαν πλήρως στις εφημερίδες! Με έκανα σκουπίδι!», λέει η Αυστραλέζα ακτιβίστρια Δρ. Sarah Laurie.
«Και για τι όλα αυτά; Επειδή εξέφρασα το αυτονόητο: "Οι άνθρωποι αρρωσταίνουν και  κάποιος πρέπει να κάνει κάτι για να το σταματήσει αυτό." »
Όταν Aileen Jackson διαμαρτυρήθηκε σχετικά με τα σχέδια για την εγκατάσταση 23 νέων ανεμογεννητριών στην περιοχή της, δέχτηκε κι αυτή απειλές: Το αυτοκίνητο της υπέστη βανδαλισμούς! Κάποιοι σκόρπισαν σπασμένα γυαλιά στο λιβάδι που έβοσκαν τα άλογά της! Σε δύο περιπτώσεις βρήκε τα άλογα της ραντισμένα με "φαγουρόσκονη", και πνιγμένα στο αίμα καθώς έτριβαν το σώμα τους στον φράχτη για να σταματήσουν τη φαγούρα.
Δεν υπάρχει καμία απόδειξη πως κάποιος από τους εμπλεκόμενους σε τοπικό επίπεδο με τα αιολικά πάρκα συμμετείχε σε αυτές τις παράνομες και δόλιες ενέργειες.
Αλλά οι υποστηρικτές των αιολικών πάρκων είναι ειλικρινείς σχετικά με τα οφέλη που έχουν.
«Υπάρχουν τόσα πολλά χρήματα που πετούν στο αέρα των αιολικών πάρκων, κι αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα», λέει η Jackson.
«Αν προσπαθήσουμε να μιλήσουμε με τους αγρότες για το θέμα αυτό, η απάντηση που παίρνουμε είναι παντού η ίδια: "Έχω δουλέψει σκληρά όλη μου τη ζωή και αυτό είναι το σχέδιο για την σύνταξή μου," απαντούν όλοι».
Αυτό που τρομάζει τις κοινότητες και τους κατοίκους που απειλούνται από τις εξελίξεις με τα αιολικά πάρκα είναι το ότι είναι ανίσχυροι να τα σταματήσουν.
Στο Northwich στο Cheshire, κατά την ετήσια συνεδρίαση της οργάνωσης "Εθνική Αντίσταση στα Αιολικά Πάρκα" (National Opposition to Windfarms- NOW), όπου διάφοροι δικηγόροι όπως ο λόρδος Carlile (πρόεδρος της NOW) ενημέρωσαν τις τοπικές ομάδες διαμαρτυρίας για το πώς να αμφισβητήσουν και να αντισταθούν στην επέλαση των αιολικών πάρκων, η απόγνωση ήταν προφανής. Η ισχύουσα νομοθεσία αποτελεί τεκμήριο υπέρ της Πράσινης Ανάπτυξης! Τα αιολικά πάρκα θεωρούνται ζωτικής σημασίας για την εκστρατεία της ΕΕ και με γνώμονα το σχέδιο της Βρετανίας να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 20 τοις εκατό μέχρι το 2020. Τα επιχειρήματα για τις επιπτώσεις των ανεμογεννητριών στην δημόσια υγεία, αλλά και η γενικότερη κριτική για την τελική τους ωφελιμότητα λίγο φαίνεται να απασχολούν τους υπεύθυνους για την χάραξη της Ενεργειακής, Οικονομικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής στην Βρετανία.
Το όλο σύστημα είναι καθαρά στημένο υπέρ του κλάδου της Αιολικής Ενέργειας. Ένα από τα μεγαλύτερα μήλα της έριδος αυτή την περίοδο είναι η ρύθμιση των αποδεκτών επιπέδων θορύβου.
Στη Βρετανία, οι υπεύθυνοι των Αιολικών Πάρκων δεσμεύονται από τον κώδικα ETSU-R-97, που θέτει όρια στην ηχητική όχληση εντός του φάσματος της ανθρώπινης ακοής- τα όρια όμως αυτά αδυνατούν να αντιμετωπίσουν τις καταστροφικές πτυχές των ανεμογεννητριών: τους ήχους χαμηλών συχνοτήτων  και τα υποηχητικά κύματα θορύβου.
Σύμφωνα με το προπαγανδιστικό άρθρο του RenewableUK «Μεγάλοι Μύθοι για την Αιολική Ενέργεια», οι κατηγορίες ότι τα αιολικά πάρκα εκπέμπουν «υπόηχους και προκαλούν προβλήματα υγείας που συνδέονται με αυτούς» είναι «μη επιστημονικές». Παραθέτει μάλιστα δήλωση του Δρ Geoff Leventhall, συγγραφέα της έκθεσης για λογαριασμό της Defra: «Μπορώ να δηλώσω κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχουν σημαντικά στοιχεία για την εκπομπή υπόηχων από τις ανεμογεννήτριες»
Και ο Robert Norris, επικεφαλής του τμήματος Δημοσίων Σχέσεων στο RenewableUK, λέει: «Δεν υπάρχει καμία απόδειξη που να συνδέει τα πολύ χαμηλά επίπεδα του θορύβου που παράγεται από αιολικά πάρκα με οποιεσδήποτε συνέπειες για τους ανθρώπους που ζουν κοντά.»
«Οι θορύβοι χαμηλής συχνότητας δεν είναι καθόλου πρόβλημα. Εκτεταμένες μετρήσεις που λαμβάνονται κατ' επανάληψη από τους επιστήμονες σε όλη την Ευρώπη και τις ΗΠΑ δείχνουν ότι το επίπεδο του ήχου είναι τόσο ελάχιστο που δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό, ακόμα και από κοντά!».
Ωστόσο, ο δρ. Robert Rand, ειδικός επιστήμονας της Ακουστικής στο Μαίην, ο οποίος έχει κάνει ειδική εργασία για τα αιολικά πάρκα, λέει: «Όλες οι ανεμογεννήτριες παράγουν χαμηλής συχνότητας θόρυβο. Ο λόγος που δεν εμφανίζεται στους ελέγχους της βιομηχανίας της  αιολικής ενέργειας είναι ότι ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούν αποκλείει χαμηλής συχνότητας θορύβους!».
Ο Δρ. John Constable, Διευθυντής του Ιδρύματος για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας προσθέτει: «Ο θόρυβος από τις ανεμογεννήτριες, ιδιαίτερα τη νύχτα, είναι γνωστό ότι είναι ένα πολύ σοβαρό και αρκετά κοινό πρόβλημα, αλλά ο θόρυβος χαμηλής συχνότητας είναι ένα μυστήριο.»
«Κανείς δεν ξέρει αρκετά για να πούμε κάτι συγκεκριμένο, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Αυτή είναι μία από εκείνες τις περιπτώσεις όπου απαιτείται περισσότερη έρευνα!»
Ο Δρ Alec Salt, φυσιολόγος του Τμήματος Ωτορινολαρυγγολογίας στο Washington University School of Medicine στο St Louis του Missouri, έχει μελετήσει το θέμα από την δεκαετία του εβδομήντα: «Η ιδέα ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τους υπόηχους δεν θα μπορούσε να είναι πιο λάθος», τονίζει. «Οι αντιδράσεις του ανθρώπινου αυτιού στους θορύβους χαμηλής συχνότητας (LFN) είναι απλά τεράστιες. Μεγαλύτερες από ό,τι σε οτιδήποτε στα πλαίσια του κανονικού ηχητικού φάσματος.»
Οι ακουστοί από το ανθρώπινο αυτί ήχοι διεγείρουν τα εσωτερικά τριχωτά κύτταρα στον κοχλία (το τμήμα ακουστικής του εσωτερικού αυτιού), αλλά οι ήχοι LFN ενεργοποιούν τα εξωτερικά τριχωτά κύτταρα, στέλνοντας νευρικά σήματα προς τον εγκέφαλο. Ειδικοί στρατιωτικοί ερευνητές φαίνεται να γνώριζαν γι΄αυτό το φαινόμενο εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα.
Μια έκθεση του 1997 από την Πολεμική Αεροπορία των Η.Π.Α. για λογαριασμό του Ινστιτούτου Μελετών Εθνικής Ασφαλείας σημειώνει: «Υπόηχοι: πολύ χαμηλής συχνότητας ήχοι που μπορεί να ταξιδέψουν μεγάλες αποστάσεις εύκολα και διαπερνούν τα περισσότερα κτίρια και οχήματα.»
«Η μετάδοση του ήχου μεγάλου μήκους κύματος, δημιουργεί σοβαρές βιοφυσικές επιπτώσεις όπως ναυτία, γαστρεντερικές διαταραχές, αποπροσανατολισμό, εμετό, πιθανή βλάβη των εσωτερικών οργάνων ή να επιφέρουν ακόμη και θάνατο».
Ωστόσο, όπως επισημαίνει ο Δρ Phillips, αντί για την προστασία του κοινού, οι κυβερνήσεις στην πραγματικότητα είναι συνένοχοι σε αυτό το έγκλημα κατά της δημόσιας υγείας, με την ενθάρρυνση της ανάπτυξης της αιολικής ενέργειας μέσω γενναιόδωρων επιδοτήσεων.
«Είναι γελοίο αν όχι τραγικό. Εδώ είναι μια βιομηχανία η οποία θέτει την υγεία δεκάδων χιλιάδων ανθρώπων σε κίνδυνο. Εάν αυτό συνέβαινε σε μια οποιαδήποτε άλλη βιομηχανία πχ αφορούσε  μια φαρμακευτική εταιρεία θα έχει ανασταλεί η λειτουργία της πάραυτα!»
Τις απόψεις του Δρ Phillips συμμερίζεται και ο ορθοπεδικός χειρουργός Δρ Robert McMurtry, ο αρχαιότερος και ανώτερος υπεύθυνος της Κυβέρνησης του Καναδά για την δημόσια υγεία: «Ό,τι κι αν νομίζετε για την κλιματική αλλαγή, μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι η αιολική ενέργεια δεν είναι η λύση.»
«Υπάρχει μια πληθώρα πλέον αποδεικτικών στοιχείων που δείχνουν ότι οι υπόηχοι από τα αιολικά πάρκα αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Μέχρι να διεξαχθεί περαιτέρω έρευνα για το θέμα αυτό και να βρεθούν λύσεις, θα πρέπει να υπάρξει ένα άμεσο μορατόριουμ στην εγκατάσταση νέων ανεμογεννητριών!»
Ο αρθρογράφος Christopher Booker χαρακτηρίζει την ιστορία με τα αιολικά πάρκα ως «τη μεγαλύτερη πολιτική γκάφα της εποχής μας», αν όχι την μεγαλύτερη πολιτική απάτη στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Αλλά σε πρόσφατη δήλωσή του ο υπουργός ενέργειας της Βρετανίας Charles Hendry υποστήριξε: «Οι μελέτες έχουν εξετάσει το φαινόμενο του θορύβου που είναι γνωστό ως διαμόρφωση πλάτους (AM), και δείχνουν ότι μέχρι σήμερα μόνο ένα αιολικό πάρκο στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε ένα εύρος ηχητικών οχλήσεων στους κατοίκους. Το θέμα έκτοτε έχει επιλυθεί.»
«Θα συνεχίσουμε την εξέταση για την "διαμόρφωση πλάτους" και χαιρετίζουμε την πρόσθετη έρευνα που έχει προκηρύξει η RenewableUK για το ίδιο αυτό θέμα!» ήταν η απάντησή του σε κοινοβουλευτική ερώτηση του βουλευτή Chris Heaton-Harris.
Ο Heaton-Harris δεν είναι ικανοποιημένος με την απάντηση του Υπουργού:
«Τα αιολικά πάρκα καταστρέφουν τις ζωές των ανθρώπων, καταστρέφουν το περιβάλλον, καταστρέφουν την οικονομία - αλλά αντί να μπει ένας φραγμός στην επέκτασή τους, και τα τρία κύρια πολιτικά κόμματα της Χώρας έχουν δεσμευτεί για την εγκατάσταση περισσότερων ακόμη από αυτά.»
«Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Γιατί είναι ένα στημένο παιχνίδι μεταξύ του λόμπι των Εργολάβων του Ανέμου και των φίλων τους στο Κοινοβούλιο και αυτό είναι ακόμη πιο εξωφρενικό. Γιατί αποτελεί καταβαράθρωση των θεσμών μας ως Δημοκρατίας!»
«Είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο υγείας της εποχής μας και την πολιτικό-οικονομική ελίτ που μας κυβερνά όχι μόνο δεν την νοιάζει, αλλά ακόμη χειρότερα προσπαθεί να το συγκαλύψει! Και αυτό είναι πιο σκανδαλώδες!».