10/7/12

Η ελληνική αστυνομία αδιαφορεί για επιθέσεις κατά μεταναστών !


Συμμορίες Ελλήνων επιτίθενται συχνά σε μετανάστες σε ολόκληρη την χώρα χωρίς να συλλαμβάνονται και οι αρχές αγνοούν ή αποθαρρύνουν τα θύματα από το να καταθέτουν μηνύσεις, καταγγέλλει σε έκθεσή της η οργάνωση για την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Human Rights Watch (HRW).
Πηγή: Reuters.
Στην Ελλάδα, που έχει καταστεί η κυριότερη πύλη εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση για τους μετανάστες χωρίς έγγραφα και τους αιτούντες άσυλο από την Ασία και την Αφρική, η παράνομη μετανάστευση αποτελεί πλέον θέμα πολιτικής αντιπαράθεσης.
Με την χώρα να διανύει τον πέμπτο χρόνο οικονομικής ύφεσης και την ανεργία σε ιστορικό υψηλό, το κλίμα ξενοφοβίας εντείνεται, καθώς οι μετανάστες κατηγορούνται για την αύξηση της εγκληματικότητας και την απορρόφηση κρατικών επιδομάτων.
"Μετανάστες και αιτούντες άσυλο μίλησαν στην HRW για περιοχές στην Αθήνα όπου δεν πλησιάζουν τη νύχτα εξαιτίας των φόβων για επιθέσεις από ομάδες μαυροντυμένων Ελλήνων, με σκοπό την βία", αναφέρεται στην έκθεση.
"Ενώ οι τουρίστες είναι καλοδεχούμενοι, οι μετανάστες και οι αιτούντες άσυλο αντιμετωπίζουν ένα εχθρικό περιβάλλον, όπου κινδυνεύουν να τεθούν υπό κράτηση σε απάνθρωπες και ταπεινωτικές συνθήκες και να βρεθούν σε πλήρη ανέχεια και να υποστούν ξενοφοβική βία"καταγγέλλει η οργάνωση.
Η HRW σημειώνει ότι η πραγματική έκταση του φαινομένου της ρατσιστικής βίας στην Ελλάδα παραμένει άγνωστη, δεδομένου ότι πολλά θύματα δεν καταγγέλλουν τις επιθέσεις και τα επίσημα στοιχεία είναι παντελώς αναξιόπιστα.
Η οργάνωση αναφέρει ότι πήρε συνεντεύξεις από 59 άτομα που υπέστησαν ή ήταν θύματα απόπειρας ρατσιστικών επιθέσεων το διάστημα μεταξύ του Αυγούστου 2009 και του Μαΐου 2012. Τα περιστατικά αφορούσαν 51 σοβαρές επιθέσεις, ενώ δύο από τα θύματα ήταν έγκυες γυναίκες (!).
Οι περισσότερες επιθέσεις γίνονται βράδυ, σε πλατείες ή κοντά σε αυτές, αναφέρει η οργάνωση. Οι δράστες κινούνται σε ομάδες και συχνά φορούν σκουρόχρωμα ρούχα, έχοντας καλυμμένα τα πρόσωπά τους με μαντήλια ή κράνη, καταγγέλλει η HRW, προσθέτοντας ότι χρησιμοποιούν συχνά ρόπαλα ή μπουκάλια μπύρας ως όπλα, αλλά και γυμνά χέρια.
Τα θύματα κατήγγειλαν στην HRW ότι η αστυνομία σε αρκετές περιπτώσεις τους αποθάρρυνε από το να καταγγείλουν τις επιθέσεις ή να ζητήσουν την έναρξη ποινικής έρευνας ύπο την απειλή ότι θα τεθούν υπό κράτηση.
Πολλά θύματα εγκατέλειψαν τις προσπάθειες για απόδοση δικαιοσύνης ύστερα από υποδείξεις ότι είναι μάταιη η έρευνα εάν δεν είναι σε θέση να αναγνωρίσουν με βεβαιότητα τους δράστες. Άλλους τους προέτρεψαν να δεχθούν απλώς μια συγνώμη ή να ανταποδώσουν με τον ίδιο τρόπο, αναφέρεται στην έκθεση.
Η HRW αναφέρει επίσης ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία που υποδηλώνουν ότι οι δράστες είναι μέλη ή συνδέονται με "ομάδες πολιτών" για την "προστασία" μιας συνοικίας ή υποστηρικτές της "Χρυσής Αυγής". Η HRW σημειώνει ότι δεν έχουν βρεθεί στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι οι επιθέσεις κατευθύνονται από την "Χρυσή Αυγή", ωστόσο μέλη του κόμματος έχουν κατηγορηθεί για τέτοιες επιθέσεις. Στην έκθεσή της όμως η HRW παραθέτει μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων ανάμεσά τους και ενός αστυνομικού, για εμπλοκή μελών του κόμματος σε βιαιοπραγίες κατά μεταναστών.


Φρένο στο πλιάτσικο στην ενέργεια!


Το τελευταίο διάστημα έχουνε αναζωπυρωθεί διαδικασίες για την τελική αδειοδότηση και λειτουργία ανεμογεννητριών στην Ευρυτανία σε περιοχές όπως η Χελιδόνα, η Επισκοπή και στα σύνορα Ευρυτανίας –Αιτωλοακαρνανίας πίσω από την  Δομνίστα.
Πρόκειται για κινήσεις που εντάσσονται σε γενικότερες στρατηγικές επιδιώξεις του κεφαλαίου σε σχέση με τις ΑΠΕ και την ιδιωτικοποίηση της ενέργειας. Προϋποθέτουν την εκχώρηση δημόσιας λαϊκής περιουσίας σε επιχειρηματικούς ομίλους. Θα έχουν σοβαρότατες αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον.
Ιδιαίτερα στην περίπτωση του αιολικού στο «Μοσχοπλάι» Χελιδόνας η περιβαλλοντική μελέτη είναι παντελώς διάτρητη. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι το σχέδιο συσχετίζεται με το γνωστό νέο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο και τις αλλαγές χρήσης γης που επέβαλε, αποδείχνοντας άλλη μια φορά το χαρακτήρα του ΓΠΣ ως εργαλείου για την προώθηση της στρατηγικής και των σχεδίων του κεφαλαίου και των επιχειρηματικών ομίλων.
Η ανάπτυξη των ΑΠΕ σήμερα γίνεται με μοναδικό σκοπό την κερδοφορία του κεφαλαίου εις βάρος του λαού. Ενδεικτικό είναι ότι τα προηγούμενα χρόνια εντάχθηκαν στον αναπτυξιακό νόμο, που σημαίνει ζεστό χρήμα στους επιχειρηματικούς ομίλους από τη φοροληστεία των λαϊκών στρωμάτων, 406 έργα στο τομέα των ΑΠΕ με επενδύσεις ύψους 224 εκ. € και θα δημιουργήσουν μόλις 84 (!) νέες θέσεις εργασίας. Επιπρόσθετα οι ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ προικοδοτούνται με συνεχείς αυξήσεις της τιμής του ηλεκτρικού και του τέλους των ΑΠΕ τα οποία επιβαρύνουν τους καταναλωτές. Επίσης η εμπειρία από άλλες περιοχές της χώρας μας έχει δείξει ότι ανεμογεννήτριες και επιχειρηματικά συμφέροντα πάνε χέρι-χέρι με τους εμπρησμούς στα δάση.
Το ΚΚΕ καταδικάζει απερίφραστα κάθε προσπάθεια ξεπουλήματος του δημόσιου αγαθού της ηλεκτρικής ενέργειας, την παραχώρηση λαϊκής περιουσίας για την κερδοφορία των εταιρειών.
* Καλούμε τον Ευρυτανικό λαό να βάλει φραγμό τόσο στην παράδοση της Ευρυτανικής Γης, των ορεινών όγκων και των υδάτινων πόρων στις ορέξεις του κεφαλαίου και την καταστροφή της, όσο και στην περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της ενέργειας που πάλι θα κληθεί να πληρώσει!
* Οι αρμόδιοι φορείς, τα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια έχουν ευθύνη να καταψηφίσουν τις σχετικές αποφάσεις οι οποίες θα είναι επιζήμιες τόσο για τον τόπο όσο και για τους εργαζόμενους.
Έχουμε όλοι ευθύνη να βάλουμε φρένο στο πλιάτσικο που γίνεται στον τομέα της ενέργειας και στον υπόλοιπο δημόσιο πλούτο (μεταφορές, υγεία, παιδεία), που αποτελεί έναν από τους πρώτους στόχους της συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ.
Καρπενήσι, 9 Ιούλη 2012

Ο μακρινός ανατρεπτικός προφήτης.


Τριακόσια χρόνια από τη γέννησή του, ο Ζαν Ζακ Ρουσό αποτελεί πηγή έμπνευσης για πολλούς, αλλά και στόχο πολεμικής.
Του Πέτρου Παπακωνσταντίνου,
αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Καθημερινή".

"Ο άνθρωπος γεννήθηκε ελεύθερος, κι ωστόσο είναι παντού δεσμώτης.
Ο πρώτος που έχοντας περιφράξει ένα κομμάτι γης σκέφτηκε να πει «αυτό είναι δικό μου» και βρήκε ανθρώπους αρκετά αφελείς ώστε να τον πιστέψουν υπήρξε ο πραγματικός ιδρυτής της κοινωνίας των πολιτών. Από πόσα εγκλήματα, πολέμους, φόνους, από πόσες αθλιότητες και αίσχη θα είχε απαλλάξει το ανθρώπινο γένος εκείνος που, ξεριζώνοντας τους πασσάλους ή σκεπάζοντας το χαντάκι θα φώναζε στους συνανθρώπους του: «Μην ακούτε αυτόν τον αγύρτη. Χαθήκατε, αν ξεχάσατε πως οι καρποί ανήκουν σε όλους και η γη δεν ανήκει σε κανέναν»!
Οι πλούσιοι από τη δική τους πλευρά, ευθύς μόλις γνώρισαν την ευχαρίστηση της κυριαρχίας, περιφρόνησαν αμέσως όλους τους άλλους και χρησιμοποιώντας τους παλιούς δούλους για να υποτάξουν νέους, δεν σκέφτηκαν παρά να κατακτήσουν και να υποδουλώσουν τους γείτονές τους, ίδιοι με τους πεινασμένους λύκους, που έχοντας δοκιμάσει ανθρώπινη σάρκα, αποφεύγουν κάθε άλλη τροφή και δεν θέλουν παρά να καταβροχθίζουν ανθρώπους.
Ο σφετεριστής της εξουσίας είναι αφέντης μόνο για όσο διάστημα είναι ισχυρότερος και μόλις γίνει δυνατό να εκδιωχθεί δεν μπορεί να διαμαρτυρηθεί για τη βία. Η εξέγερση είναι το ίδιο νόμιμη... Η βία και μόνο τον στήριζε, η βία και μόνο τον ανατρέπει."
Η ριζοσπαστική φωνή του Ζαν Ζακ Ρουσό ακούγεται ξανά δυνατή σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο με αφορμή τη συμπλήρωση, στις 28 Ιουνίου, τριακοσίων χρόνων από τη γέννησή του. Από τη γενέτειρά του Γενεύη και την πόλη που τον ανέδειξε στον Αιώνα των Φώτων, το Παρίσι, μέχρι το Ουέλινγκτον της Νέας Ζηλανδίας, η επέτειος εξελίχθηκε σε μεγάλο, διεθνές, πολιτιστικό και πολιτικό γεγονός. Εκδηλώσεις, εκθέσεις και συμπόσια, ειδικά ένθετα κυριακάτικων εφημερίδων, ζωηρές συζητήσεις, με τη συμμετοχή προβεβλημένων πολιτικών προσωπικοτήτων, στην τηλεόραση. Πολύ σπάνια η επέτειος της γέννησης ή του θανάτου ενός φιλοσόφου προκαλεί τόσο ζωηρά πάθη στις μέρες μας – κάτι που υποδηλώνει ότι αυτό το άστατο, ελευθεριακό πνεύμα αποκτά μια αναγεννημένη επικαιρότητα στην εκρηκτικά αβέβαιη εποχή μας.
Με τον ζωντανό Ρουσό, η Γενεύη και το Παρίσι ήταν λιγότερο στοργικές απ’ όσο εμφανίζονται σήμερα απέναντι στον μεγάλο νεκρό. Τα δύο σημαντικότερα έργα του, ο «Αιμίλιος» και το «Κοινωνικό Συμβόλαιο», αφορίζονται το 1762 από τους αρχιεπισκόπους και παραδίδονται δημοσίως στην πυρά. Η αστυνομία τον καταδιώκει, το σπίτι του λιθοβολείται, ο Ρουσό παίρνει τον δρόμο της εξορίας, όπου δίνει σκληρό αγώνα με την αρρώστια, τη φτώχεια και τη μοναξιά.
«Ο Ρουσό δεν είναι ο στοχαστής που σου επιτρέπει να τον εκτιμήσεις κριτικά και αποστασιοποιημένα. Ή θα τον λατρέψεις ή θα τον μισήσεις», γράφει ο σύγχρονος Γάλλος φιλόσοφος Αλέν ντε Μπενουά. «Δεν τον αγάπησα, τον λάτρεψα σαν Θεό», εξομολογήθηκε ο Λέον Τολστόι, ενώ ο Γκαίτε τον χαρακτήρισε «ανυπέρβλητο σοφό».
Για τους περισσότερους επαναστάτες όλων των εποχών, ο Ρουσό υπήρξε πηγή έμπνευσης. Στη Γαλλία των Γιακωβίνων, το 1794, ο Ροβεσπιέρος οργανώνει λαμπρή, πάνδημη τελετή όπου τα οστά του Ρουσό μεταφέρονται στο Πάνθεον. Τα βιβλία του γίνονται ανάρπαστα στην εξεγερμένη Πολωνία του 1848 και ο Τσερνισέφκσι γράφει τη βιογραφία του, έγκλειστος στις φυλακές της τσαρικής Ρωσίας. Στη Λατινική Αμερική, ο μεγάλος Απελευθερωτής, Σιμόν Μπολιβάρ, εμπνέεται από τα έργα του. Ακόμη και στη μακρινή Ιαπωνία, ο στοχαστής της ισότητας και της άμεσης δημοκρατίας γίνεται η κυριότερη θεωρητική αναφορά για το ισχυρό ελευθεριακό κίνημα, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του εικοστού αιώνα.
Αντίθετα, ο συγγραφέας του «Κοινωνικού Συμβολαίου» γίνεται ευθύς εξ αρχής το μαύρο πρόβατο όλων των συντηρητικών. Ο Γάλλος μοναρχικός Ζοζέφ ντε Μεστρ, εκ των θεμελιωτών του αντι- Διαφωτισμού, τον καυτηριάζει ως πρόδρομο της Τρομοκρατίας. Ο Βρετανός συντηρητικός Εντουμντ Μπερκ, για τον οποίο «οι νόμοι του εμπορίου είναι νόμοι της Φύσης, άρα νόμοι του Θεού», τον απεχθάνεται ως θεωρητικό του λαϊκισμού. Οι ιστορικοί Ιππόλυτος Τεν και Τόμας Καρλάιλ αντιμετωπίζουν τον κοινωνικό εξισωτισμό και την κυριαρχία της «γενικής βούλησης» στο έργο του Ρουσό ως πρωτεϊκό ολοκληρωτισμό – μια γραμμή σκέψης την οποία θα συνεχίσουν οι πρώην αριστεριστές και μετέπειτα «νέοι φιλόσοφοι», τύπου Μπερνάρ Ανρί Λεβί. Για το κατοχικό καθεστώς του Βισί, ο «άθεος» Ρουσό ήταν υπεύθυνος για την ηθική και πολιτική έκπτωση της παλιάς Αυτοκρατορίας, ενώ για την ακροδεξιά, παρακρατική OAS η μιαρή σκέψη του έφταιγε για την απώλεια της Αλγερίας.
Οι διαχρονικοί εκπρόσωποι του κατεστημένου, ακόμη και στην πιο φιλελεύθερη εκδοχή τους, δικαίως θεωρούσαν τον Ρουσό ξένο σώμα. Οι περισσότεροι Διαφωτιστές ήταν οικονομικά εύποροι και πολιτικά συντηρητικοί, οπαδοί της σταδιακής «μεταρρύθμισης εκ των άνω», μέσω της φωτισμένης μοναρχίας. Ο Μοντεσκιέ ήταν παλιός φεουδάρχης, ο Βολταίρος, ο Ελβέτιος και ο Ντ’ Ολμπάκ χρηματιστές. Αντίθετα, ο γιος ενός ταπεινού ωρολογοποιού της Γενεύης, αυτοδίδακτος, ανεξάρτητος τεχνίτης, περιστασιακός δάσκαλος και συγγραφέας με το κομμάτι, περιπλανώμενος και απόβλητος των σαλονιών, ήταν ο θεωρητικός του «επικίνδυνου» πληβειακού πλήθους. Αν οι υπόλοιποι Εγκυκλοπαιδιστές διακρίνονταν για τον ορθό Λόγο και τη λεπτή ειρωνεία τους, ο Ρουσό ακτινοβολούσε πάθος και διέπρεπε στην πολεμική. Ασθενέστερος στο φιλοσοφικό επίπεδο από τις άλλες κορυφές του Διαφωτισμού, ήταν πολύ περισσότερο τολμηρός και διεισδυτικός, αιώνες μπροστά στο πολιτικό πεδίο. Οχι αδικαιολόγητα, πολιτογραφήθηκε ως πρόδρομος του σοσιαλισμού, έστω κι αν δεν πρότεινε ποτέ την κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας, αλλά μόνο τον περιορισμό της κοινωνικής ανισότητας στο ελάχιστο δυνατό.
«Τι θα σκεφτόταν για την Ευρώπη αυτός ο γίγαντας της Γενεύης, 300 χρόνια μετά τη γέννησή του;», αναρωτιέται στον βρετανικό Guardian ο Βρετανός φιλόσοφος Τέρι Ιγκλετον και απαντάει: «Αναμφίβολα, ο στοχαστής που έγραψε στο Κοινωνικό Συμβόλαιο ότι “δεν υπάρχει τίποτα πιο επιβλαβές από την επιρροή των ιδιωτικών συμφερόντων στη δημόσια ζωή”, θα ένοιωθε αποστροφή για τη δραστική συρρίκνωση της δημόσιας σφαίρας, για την πολιορκία της Δημοκρατίας που τόσο ποθούσε από την ισχύ των επιχειρήσεων και τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης από τα μέσα ενημέρωσης... Μπορούμε να φανταστούμε ότι, αντιμέτωπος με αυτήν την προδοσία, θα ένοιωθε άρρωστος και καταπιεσμένος, όπως του συνέβαινε συχνά στη διάρκεια της πραγματικής του ζωής»...
Η άμεση Δημοκρατία και οι δυσκολίες της!
Σε αντίθεση με την τεράστια επίδραση που είχε η σκέψη του Ρουσό στην ηπειρωτική Ευρώπη, η μητέρα-πατρίδα του κοινοβουλευτισμού Βρετανία και η Αμερική του Πολέμου της Ανεξαρτησίας αντιμετώπισαν με παγερή επιφυλακτικότητα τον γαλλόφωνο διανοητή. Στον πυρήνα αυτής της βαθιάς πολιτιστικής αντίθεσης, που επιβιώνει μέχρι σήμερα, βρίσκεται η αντίληψη του Ρουσό για τη δημοκρατία.
Πριν από τον Ρουσό, οι Βρετανοί φιλόσοφοι Τόμας Χομπς και Τζον Λοκ, που επηρέασαν καταλυτικά την αμερικανική επανάσταση, επεξεργάστηκαν την έννοια του κοινωνικού συμβολαίου στο έδαφος της αντιπροσώπευσης: η συντεταγμένη, δημοκρατική Πολιτεία προϋπέθετε την ανάθεση εξουσιών από το πλήθος στον Ηγεμόνα -είτε αυτός ήταν ο φωτισμένος μονάρχης, είτε το κοινοβούλιο- κάτω από σαφείς όρους και μηχανισμούς ελέγχου.
Αντίθετα, για τον Ρουσό η Δημοκρατία είτε είναι άμεση, είτε δεν υπάρχει καθόλου. Ο συγγραφέας που υπέγραφε τα έργα του ως «πολίτης της Γενεύης», επηρεάστηκε καταλυτικά από την αυτόνομη πόλη του Καλβίνου, όπου την εξουσία ασκούσε (θεωρητικά) η συνέλευση των ελεύθερων (αρρένων) πολιτών. Οπως γράφει στο «Κοινωνικό Συμβόλαιο»: «Οι βουλευτές του λαού ούτε είναι ούτε μπορεί να είναι αντιπρόσωποί του. Δεν είναι παρά επίτροποί του. Τίποτα δεν μπορούν να αποφασίσουν οριστικά. Κάθε νόμος που δεν τον εκύρωσε αυτοπροσώπως ο ίδιος ο λαός, είναι άκυρος».
Για τον Ρουσό, μόνο η εκτελεστική εξουσία μπορεί να ανατεθεί σε πληρεξουσίους. Η νομοθετική εξουσία είναι αναπαλλοτρίωτη. Από εδώ και ο βαθύς σκεπτικισμός του για τον βρετανικό κοινοβουλευτισμό. Η κριτική του ακούγεται στις μέρες μας επίκαιρη, φυσικά όχι μόνο για τη Βρετανία: «Ο αγγλικός λαός νομίζει ότι είναι ελεύθερος. Είναι πολύ απατημένος. Δεν είναι ελεύθερος παρά μόνο όσο διαρκεί η εκλογή των μελών του κοινοβουλίου. Μόλις η εκλογή τελειώσει, γίνεται δούλος, δεν είναι πια τίποτα. Και στις ελάχιστες στιγμές της ελευθερίας του, ο τρόπος που τη χρησιμοποιεί δείχνει ότι του αξίζει να τη χάσει».
Στην άμεση Δημοκρατία του Ρουσό δεν υπάρχει λόγος ούτε χώρος για κόμματα και φατρίες που διασπούν το κοινωνικό σώμα, υποτάσσοντας τη λαϊκή κυριαρχία στα ειδικά συμφέροντα. Θαυμαστής της αρχαίας Αθήνας και, ακόμη περισσότερο, της Σπάρτης, υποτάσσει το ατομικό συμφέρον στη «γενική βούληση». Αν η Αναγέννηση έβλεπε τον φιλελευθερισμό και τον απολυταρχισμό ως αντίθετους πόλους, ο Ρουσό διακρίνει τον κοινό τους παρονομαστή: την πρωταρχική σημασία που δίνουν στον ιδιώτη έναντι του πολίτη.
Ασφαλώς, ο Ρουσό δεν αγνοεί τις τεχνικές και ουσιαστικές δυσκολίες που έχει η εφαρμογή της άμεσης Δημοκρατίας σε μεγάλους πληθυσμούς, πέρα από τις μικρές, σχετικά ομοιογενείς πόλεις σαν τη Γενεύη. Αλλωστε, σε δύο πολιτικές πραγματείες του προτείνει διαφορετικές καθεστωτικές λύσεις για τη μικρή Κορσική και τη μεγάλη Πολωνία. Σε κάθε περίπτωση, οι πρωταρχικές του ιδέες περί άμεσης Δημοκρατίας ενέπνευσαν τα πιο προχωρημένα πολιτικά πειράματα αυτού του είδους, από την Παρισινή Κομμούνα του 1871 μέχρι τα ρωσικά Σοβιέτ του 1905 και του 1917, αλλά και τα εργατικά συμβούλια του Τορίνο, του Αμβούργου (1918-1920) και της Βουδαπέστης (1956). Κάτι από την πνοή της ρουσοϊκής άμεσης Δημοκρατίας πλανιέται και σήμερα στην ατμόσφαιρα κινημάτων όπως οι Αγανακτισμένοι της Μαδρίτης ή το Occupy Wall Street.
Ασκησε κριτική στον Διαφωτισμό!
«Μπορούμε να πούμε ότι ο Ρουσό είναι και δεν είναι εκπρόσωπος του Διαφωτισμού», σημειώνει στη γαλλική Humanite ο φιλόσοφος Μπρινό Μπερναντί. «Αν οι υπόλοιποι Εγκυκλοπαιδιστές επέμεναν στον απελευθερωτικό ρόλο της επιστήμης και της τεχνολογίας, ο Ρουσό τόνιζε τον ακρωτηριασμό που επιφέρει η οικονομική πρόοδος στους ανθρώπους και τη φύση». Από αυτή την άποψη, υπήρξε ο πρώτος που άσκησε κριτική στον Διαφωτισμό «από τα μέσα», πρόδρομος ριζοσπαστικών ρευμάτων που θα εμφανίζονταν στο προσκήνιο έναν αιώνα αργότερα.
Ηδη με το πρώτο του έργο που τον έκανε γνωστό, το 1749, ο Ρουσό κεραυνοβόλησε το μορφωμένο κοινό της Γαλλίας με τις αιρετικές του απόψεις. Η Ακαδημία της Ντιζόν προκήρυξε διαγωνισμό για το καλύτερο δοκίμιο πάνω στο ερώτημα: «Πιστεύετε ότι η αποκατάσταση των επιστημών και των τεχνών συνέβαλε στην πρόοδο των ηθών»; Κόντρα στο ρεύμα της εποχής του, ο Ρουσό έγραψε μια ολόκληρη πραγματεία για να τεκμηριώσει ένα τολμηρό «όχι!» - και να κατακτήσει το βραβείο. Προεκτείνοντας την ανάλυσή του στη δεύτερη πραγματεία του, «περί της καταγωγής της ανισότητας», ανασυγκροτεί τον μύθο του «αγαθού αγρίου», του ανθρώπου που απολάμβανε σχετική ελευθερία και ισότητα, σε συνθήκες ενός «πρωτόγονου κομμουνισμού», για να υποδουλωθεί από τα δεσμά της ιδιοκτησίας και της εξουσίας στη συνέχεια. Αυτή η ανάλυση θα του στοιχίσει τη σπινθηροβόλο ειρωνεία του Βολταίρου: «Ποτέ ένας συγγραφέας δεν αφιέρωσε τόσο πνεύμα για να ξαναβάλει τον άνθρωπο στα τέσσερα».
Απορρίπτοντας τον ψυχρό, επιστημονικό ορθολογισμό των Διαφωτιστών, ακόμη και του στενού φίλου του Ντιντερό, ο Ρουσό θεωρούσε τον αθεϊσμό πολυτέλεια των αριστοκρατών. Ο λαός, εξηγούσε, χρειάζεται κάποιου είδους θρησκεία για να απαλύνει τα βάσανά του, αλλά και για να εμπνέεται από μια αίσθηση ηθικής, που θα επιβάλει στον καθένα να εκπληρώνει τα καθήκοντά του ως ενεργός πολίτης. Η κοσμική, πολιτική θρησκεία του δεν είχε τίποτα το κοινό με την επίσημη Εκκλησία - αντίθετα, δεν θα διστάσει να γράψει ότι «ο χριστιανισμός δεν κηρύττει παρά τη δουλεία και την εξάρτηση. Το πνεύμα του είναι πάρα πολύ ευνοϊκό για την τυραννία». Ασκησε ωστόσο μεγάλη επιρροή στους Γιακωβίνους, οδηγώντας το Ροβεσπιέρο να καθιερώσει, τον Μάιο του 1794, τη λατρεία του «Υπέρτατου Οντος» - το οποίο, ωστόσο, δεν επέζησε παρά μόνο για δύο μήνες, μέχρι την καρατόμηση του Αδιάφθορου από τους αντιπάλους του.

Το Πρόσωπο:
Το τίμημα της ελευθερίας!
Γεννημένος το 1712 στην προτεσταντική Γενεύη, όπου οι Γάλλοι πρόγονοί του είχαν βρει καταφύγιο την περίοδο των θρησκευτικών πολέμων, ο νεαρός Ζαν- Ζακ δεν γνώρισε τη μητέρα του, η οποία πέθανε μόλις εννέα ημέρες μετά τη γέννησή του. Ο πατέρας του Ισαάκ, επιδέξιος ωρολογοποιός με ευρεία μόρφωση και λατρεία για τη μουσική, του ενέπνευσε μια εξιδανικευμένη εικόνα του ανεξάρτητου τεχνίτη, με πλούσια ενδιαφέροντα και ανοιχτούς ορίζοντες- προτού τον εγκαταλείψει στον θείο του, σε ηλικία δέκα ετών, για να ζήσει με τη δεύτερη σύζυγό του. Εξίσου εξιδανικευμένη ήταν η εικόνα του Ρουσό για τη γενέτειρά του, τυπικά ελεύθερη πόλη- κράτος με άμεση δημοκρατία, ουσιαστικά υπό τον έλεγχο των 25 πλουσιότερων οικογενειών που τη διοικούσαν.
Τα δύσκολα παιδικά χρόνια σφυρηλάτησαν ένα ανεξάρτητο πνεύμα, αφήνοντας ωστόσο πίσω τους αθεράπευτες πληγές. Γραφέας σε δικαστικό γραφείο αρχικά, μαθητευόμενος χαράκτης στη συνέχεια, φεύγει από τη Γενεύη σε ηλικία 16 ετών για να βρει καταφύγιο στη Σαβοΐα, στο σπίτι της πρόσφατα χωρισμένης βαρώνης ντε Βαράνς, η οποία θα εκπληρώσει καθήκοντα μητέρας και ερωμένης του. Αυτοδίδακτος μέχρι τότε στα γράμματα, τη φιλοσοφία και τις επιστήμες, θα παρακολουθήσει, με έξοδα της προστάτιδός του, συστηματικά μαθήματα μουσικής, που θα του δώσουν αργότερα τη δυνατότητα να παραδίδει μαθήματα, ακόμη και να γράψει μουσικές συνθέσεις.
Στο Παρίσι από το 1742, ο Ρουσό κερδίζει φήμη με τα πρώτα του δοκίμια και αποκτά στενή, φιλική σχέση με τον Ντιντερό. Γράφει αρκετά άρθρα για τη μουσική και την πολιτική οικονομία στη θρυλική «Εγκυκλοπαίδεια» και γνωρίζεται με μορφές του Διαφωτισμού. Ωστόσο, οι υποχονδριακές τάσεις, ο ευέξαπτος χαρακτήρας και η ικανότητά του να αποξενώνει όσους του στέκονταν αλληλέγγυοι θα κάνουν ακόμη πιο δύσκολη τη ζωή του. Μετά από έναν ομηρικό καβγά σε λογοτεχνικό σαλόνι, ο Ντιντερό θα εκραγεί: «Είναι ψεύτης, ματαιόδοξος, σατανικός, αγνώμων, βάναυσος, υποκριτής»! Αργότερα ο Βρετανός φιλόσοφος Ντέιβιντ Χιουμ, ο οποίος θα του προσφέρει άσυλο στη χώρα του, θα αγανακτήσει κι αυτός με τις μεταπτώσεις και τις εκρήξεις του: «Για μεγάλο διάστημα ήταν τρελούτσικος, τώρα είναι εντελώς παρανοϊκός»!
Αν και ο Ρουσό είχε γίνει στόχος βίαιων επιθέσεων ήδη με το δεύτερο σπουδαίο έργο του, την πραγματεία περί ανισότητας, οι πραγματικοί διωγμοί εναντίον του αρχίζουν το 1762, όταν δημοσιεύει το μεγάλο παιδαγωγικό του έργο «Αιμίλιος». Για ειρωνεία της τύχης, αυτό που προκάλεσε την κατακραυγή τόσο της Καθολικής όσο και της Προτεσταντικής Εκκλησίας ήταν το τελευταίο κομμάτι του «Αιμίλιου», το οποίο ο συγγραφέας συνέταξε ως υπεράσπιση της... θρησκείας! Ωστόσο, η απόρριψη του προπατορικού αμαρτήματος και η τοποθέτηση όλων των θρησκειών στον ίδιο παρονομαστή προκάλεσαν τον αφορισμό, την καύση των βιβλίων του και την εξορία.
Ο Ρουσό πέθανε σε ηλικία 66 ετών το 1778 στην Ερμεμονβίγ της Γαλλίας. Το 1974, η Γαλλική κυβέρνηση μετέφερε τη σορό του στο Πάνθεον, όπου αναπαύεται μέχρι σήμερα, απέναντι από τον Βολταίρο. Το 1834, οι αρχές της Γενεύης χάρισαν, μάλλον απρόθυμα, το όνομά του σε ένα νησάκι της λίμνης - λες και το επικίνδυνο αυτό πνεύμα έπρεπε να μείνει σε απόσταση ασφαλείας και μετά τον θάνατο του φθαρτού σώματος που το φιλοξενούσε.


Μεγάλη νίκη της Κυβέρνησης...

...ξεκίνησε η "επαναδιαπραγμάτευση" για το Μνημόνιο και φέρνει επιπλέον νέα μέτρα ύψους 3 δισ. ευρώ άμεσα στις επόμενες εβδομάδες!!!
Αν είναι αυτή η Κυβέρνηση να διαπραγματεύεται έτσι, τότε καλύτερα η κυβέρνηση του Γιωργάκη που δεν διαπραγματευόταν τίποτε!

Στην άμεση λήψη μέτρων ύψους 3 δισεκατομμυρίων είναι πλέον "αναγκασμένη" να προχωρήσει η κυβέρνηση και μάλιστα τις αμέσως επόμενες εβδομάδες, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας πριν από τη λήξη των εργασιών του Ecofin.
Σύμφωνα με τον κ. Στουρνάρα, στη χθεσινή συνεδρίαση του Eurogroup, οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης υπήρξαν ...ανελαστικοί σε ότι αφορά την υλοποίηση των μέτρων που έχει δεσμευθεί να πάρει η Ελλάδα, το 2012. Ως εκ τούτου, μέσα στις επόμενες εβδομάδες, η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να δρομολογήσει την εφαρμογή μέτρων, ισοδύναμων με 3 δισ. ευρώ, που αφορούν μέτρα του Μαρτίου 2012, εξήγησε ο Γ. Στουρνάρας. O υπουργός οικονομικών ταυτόχρονα ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα είναι απίθανο να λάβει αυτή τη στιγμή χρονική επέκταση στη δημοσιονομική της προσαρμογή. Σύμφωνα με τον ίδιο τον υπουργό Οικονομικών, στο Eurogroup δεν ετέθη από Ελληνικής πλευράς επίσημα το θέμα της επιμήκυνσης: «Θα το θέσουμε όταν το πρόγραμμα μπει σε τροχιά» σημείωσε χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας πως από πλευράς των δανειστών μας δεν υπάρχει καμία δέσμευση περί αυτού. Επίσης, ανέφερε ότι η ελληνική κυβέρνηση εργάζεται για να εξοικονομήσει επιπλέον 11,5 δισ. ευρώ τα επόμενα 2 χρόνια, δηλαδή το 2013 και το 2014. «Θα δώσουμε μάχη για να λάβουμε τα μέτρα αυτά με ...δόσεις» ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών και πρόσθεσε: «Δεν θέλω να δημιουργήσω προσδοκίες. Οι εταίροι μας ήταν πολύ σκληροί για το 2012».
Σύμφωνα με όσα δήλωσε και ο Πρόεδρος του Eurogroup, Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ, μετά τη λήξη του συμβουλίου που έγινε στις Βρυξέλλες, ο κ. Στουρνάρας έδωσε στους ομολόγους του διαβεβαιώσεις για την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να επαναφέρει το πρόγραμμα προσαρμογής σε ...σωστή τροχιά και ότι η ελληνική πλευρά δεν υπέβαλε κανένα επίσημο αίτημα στο Eurogroup για χρονική παράταση του στόχου μείωσης του δημοσιονομικού ελλείμματος στο όριο του 3%. Να σημειωθεί και να τονιστεί σε αντιδιαστολή, ότι το Eurogroup αποφάσισε να δώσει ένα χρόνο παράτασης στην Ισπανία για τη μείωση του ελλείμματός της κάτω από το όριο του 3%. 







9/7/12

Κόντρα στην απάθεια του εφικτού...

"Η φαντασία είναι το βασίλειο της αλήθειας, ενώ το εφικτό είναι  μόνο μια από τις επαρχίες της."
(Charles Baudelaire) 

Άρχισε το πλιάτσικο...


Του Γιώργου Δελαστίκ,
αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Πριν".
Πανέτοιμοι να πετάξουν στα πιράνχας του ιδιωτικού τομέα τη δημόσια περιουσία για να την κατασπαράξουν είναι οι πολιτικοί εγκληματίες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αυτή τη φορά με την ευγενική χορηγία των «παρασίτων» της ΔΗΜΑΡ. Αφού οι πολιτικοί ληστές των δύο κομμάτων της κυβέρνησης Παπαδήμου λεηλάτησαν τα ασφαλιστικά ταμεία με το περιβόητο «κούρεμα» και ρήμαξαν τους μισθούς και τις συντάξεις και ο κόσμος τους ξαναψήφισε αντί να τους πετάξει στον εκλογικό Καιάδα, τώρα έχουν έρθει αποφασισμένοι να ολοκληρώσουν το έργο τους, ξεπουλώντας ηλεκτρικό, νερό, λιμάνια, σιδηροδρόμους και γενικά τα πάντα έναντι πινακίου φακής. Άξιος ο μισθός τους.
Εκμεταλλευόμενοι το καλοκαίρι, ο Σαμαράς, ο Βενιζέλος και ο Κουβέλης θα προσπαθήσουν να εκποιήσουν το επόμενο δίμηνο όσα περισσότερα μπορέσουν. Ελπίζουν ότι με το πλιάτσικο αυτό θα ενισχυθεί ουσιωδώς η συμμαχία των κυβερνητικών κομμάτων με την αστική τάξη και βεβαίως προσδοκούν και βελτίωση των οικονομικών τους. Οι ίδιοι είναι αδίστακτοι. Το τι θα πετύχουν όμως στην πράξη συναρτάται απολύτως και με τις αντιστάσεις που θα συναντήσουν από τον λαό. Τώρα που υπερψηφίστηκαν σε βαθμό που τους επέτρεψε τον άνετο σχηματισμό κυβέρνησης, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ εγκατέλειψαν αμέσως τα προεκλογικά παραμύθια περί επαναδιαπραγμάτευσης του Μνημονίου. «Η νέα κυβέρνηση της Ελλάδας... είναι πλήρως δεσμευμένη... σε όλες τις βασικές πολιτικές» του Μνημονίου, αναφέρει χωρίς περιστροφές ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στην επιστολή δουλοφροσύνης και απόλυτης υποταγής που έστειλε προς τους ηγέτες της ΕΕ πριν από τη Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες. Έκοψε έτσι με το μαχαίρι κάθε συζήτηση περί αλλαγής όρων του ολέθριου Μνημονίου, αφού καμιά επαναδιαπραγμάτευση δεν είναι δυνατή στη βάση της επιστολής του.
Οι πολιτικοί απατεώνες της κυβέρνησης δεν σκοπεύουν πλέον να ζητήσουν ούτε καν επιμήκυνση του χρόνου εφαρμογής των ολέθριων μνημονιακών μέτρων που οι ηγέτες της ευρωζώνης είχαν ήδη αποφασίσει προεκλογικά να της δώσουν! «Το πρόγραμμα είναι εκτός τροχιάς και δεν μπορούμε να ζητήσουμε τίποτα από δανειστές μας πριν το επαναφέρουμε στην πορεία του» δήλωσε ο χαρακτηριστικά στους Φαϊνάσιαλ Τάιμς ο νέος υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, ο οποίος είναι ακραίος υποστηρικτής του Μνημονίου – χειρότερος και από τους Τροϊκανούς! Ενθουσιάστηκε με τον Σαμαρά και τον Στουρνάρα ο Γερμανός γκαουλάιτερ της ΕΕ στην χώρας μας, ο κατοχικός διοικητής Χορστ Ράιχενμπαχ. Απαίτησε λοιπόν να συνεχιστεί για πολλά χρόνια η μείωση μισθών των Ελλήνων! «Ήδη έχει γίνει το πρώτο βήμα όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας και μια σημαντική συνεισφορά είναι η διαχείριση του εργασιακού κόστους, η οποία πρέπει να συνεχιστεί για να γίνουν ακόμη καλύτεροι οι όροι της ανταγωνιστικότητας τα επόμενα χρόνια», δήλωσε στην ακατάληπτη για τους κοινούς θνητούς γλώσσα της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας των Βρυξελλών με το δηλητηριώδες περιεχόμενο. «Το μισθολογικό κόστος πρέπει να παραμείνει υπό έλεγχο για χρόνια», μετέφραζε στους τίτλους της η Καθημερινή τα λόγια του Ράιχενμπαχ.
Το γεγονός της εβδομάδας πάντως δεν ήταν οι προγραμματικές δηλώσεις του Σαμαρά. Ήταν η αποκάλυψη εκ των ένδον, από τους εργαζόμενους στα ασφαλιστικά ταμεία, της απίστευτης έκτασης των ζημιών που υπέστησαν τα αποθεματικά τους από το «κούρεμα» στα οποία τα υπέβαλαν ο Βενιζέλος και ο Σαμαράς. Οι αριθμοί που δημοσιοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του της συνδικαλιστικής του οργάνωσης, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Προσωπικού στους Οργανισμούς Κοινωνικής Πολιτικής (ΠΟΠΟΚΠ) προκαλούν φρίκη: Στην τράπεζα της Ελλάδος, τα ταμεία είχαν καταθέσεις συνολικού ύψους 15,3 δις ευρώ πριν το «κούρεμα» του διαβόητου PSI. Μετά το κούρεμα, τους έχουν απομείνει τυπικά μόλις, 8,12 δις ευρώ σε ονομαστική αξία άνευ αντικρίσματος, δεδομένου ότι τους έχουν δώσει αρκετά ελληνικά ομόλογα που λήγουν από ...2023 ως το 2042!!! Αυτά τα «ομόλογα – κωλόχαρτα» αν εξοφληθούν σήμερα πιάνουν το ένα τέταρτο ή το ένα πέμπτο της ονομαστικής τους αξίας, με αποτέλεσμα από τα 15,3 δις ευρώ που ήταν τα διαθέσιμα των ταμείων τον Μάρτιο σήμερα να έχουν καταβαραθρωθεί στα ...4,3 δις! Ο Βενιζέλος και ο Σαμαράς δηλαδή «φάγανε» πάνω από 11 δις ευρώ για τις συντάξεις των Ελλήνων με το «κούρεμα» που συμφώνησαν! Έφαγαν τις συντάξεις του κοσμάκη που σε λίγο θα παίρνει δυο – τρία κατοστάρικα. Έχουμε να κάνουμε με μια κοινωνική τραγωδία ασύλληπτου μεγέθους, η έκταση της οποίας δεν έχει συνειδητοποιηθεί ακόμη από τον λαό που τρελαθεί μόλις αντιληφθεί τι έχει πάθει.
Αν μάλιστα σε αυτό προστεθεί και η τεράστια απάτη που έγινε στο τομέα της Υγείας με την ενοποίηση των φορέων που καλύπτουν 9,5 εκατομμύρια Έλληνες στον ΕΟΠΥΥ, ο οποίος χρωστάει ήδη 4 δις ευρώ και απειλεί με κατάρρευση και τα νοσοκομεία του ΕΣΥ, τότε γίνεται αντιληπτή η βιαιότητα του κοινωνικού Αρμαγεδδώνα που έρχεται.

8/7/12

Η "Χαλυβουργία Ελλάδος" είναι επικίνδυνη για την ίδια την Ζωή.

Ραδιενεργό φορτίο εντόπισαν οι αρχές της Σαρδηνίας σε πλοίο που μετέφερε απόβλητα από τη "Χαλυβουργία Βόλου"! Το πλοίο σύμφωνα με τον Ιταλικό Τύπο, αναγκάστηκε από τις Ιταλικές Αρχές να επιστρέψει με το επικίνδυνο φορτίο του, στο λιμάνι του Βόλου!

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού τύπου στις 27 Ιουνίου, οι ιταλικές αρχές εντόπισαν πλοίο με επικίνδυνα ραδιενεργά απόβλητα. Πρόκειται για το πλοίο "Eilsum”, το οποίο ξεκίνησε από τη "Χαλυβουργία Βόλου"- του γνωστού επιχειρηματία Μάνεση- με προορισμό την εταιρεία "Portovesme Ltd" (Όμιλος Glencore), που βρίσκεται στην επαρχία Καρμπόνια - Ιγκλέσιας της Σαρδηνίας. Με την εν λόγω εταιρεία ο ελληνικός Όμιλος έχει συμβόλαιο για τη διαχείριση αποβλήτων, καθώς τα επικίνδυνα απόβλητα οδηγούνται σε εγκαταστάσεις του εξωτερικού για επεξεργασία.
Κάθε φορτίο αποβλήτων που οδηγείται σε αυτού του είδους τις εταιρείες προς ειδική επεξεργασία, ελέγχεται από ειδικά μηχανήματα μέτρησης ραδιενέργειας. Όπως αναφέρουν τα ιταλικά δημοσιεύματα, κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης και του ελέγχου χτύπησε τρεις φορές ο συναγερμός ραδιενέργειας. Οι υπεύθυνοι της ιταλικής εταιρείας κάλεσαν ειδικούς από το Ινστιτούτο Φυσικής του Πανεπιστημίου του Κάλιαρι, οι οποίοι επιβεβαίωσαν την ύπαρξη του ραδιενεργού στοιχείου Καίσιο - 137.
Ο Ιταλικός τύπος στα εκτεταμένα δημοσιεύματά του αναφέρει ότι το πλοίο "Eilsum” φέρεται να είχε περάσει από ελέγχους στην Ελλάδα, όμως, κατά τον έλεγχο της ιταλικής εταιρείας χτύπησε ο συναγερμός της ραδιενέργειας. Αναφέρεται, μάλιστα, ότι τα επίπεδα του Καισίου - 137 ήταν δύο με τρεις φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο. Οι υπεύθυνοι της ιταλικής εταιρείας έθεσαν αμέσως σε καραντίνα το πλοίο και ανέστειλαν το συμβόλαιο συνεργασίας που είχαν υπογράψει με τη "Χαλυβουργία".
Το πλοίο "Eilsum” με το υπόλοιπο φορτίο, το οποίο μετά τον συναγερμό ραδιενέργειας που χτύπησε δεν εξετάστηκε, επέστρεψε στην Ελλάδα μετά από εντολή που έδωσε ο νομάρχης του Κάλιαρι, ενώ τα πέντε σακιά τα οποία ξεφορτώθηκαν, στα οποία εντοπίστηκε Καίσιο - 137, παραμένουν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας για περαιτέρω έρευνα. Το πλοίο επέστρεψε στον Βόλο την Πέμπτη 5 Ιουλίου με σειρά κρίσιμων ερωτημάτων να ζητάει απάντηση από την διοίκηση της  "Χαλυβουργία Ελλάδος":
Ποιο και πόσο ήταν το περιεχόμενο του φορτίου, από ποια διαδικασία προέκυψαν τα επικίνδυνα απόβλητα, πού βρίσκονται τώρα, τι θα γίνει με τη διαχείρισή τους;
Στα ερωτήματα αυτά οφείλουν να απαντήσουν τόσο ο κ.Μάνεσης, όσο και η Ελληνική Πολιτεία! Θα το κάνουν;

Κι άλλη νίκη στον αγώνα κατά των Ανεμογεννητριών...

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας αναγκάστηκε να απορρίψει την αίτηση της εταιρείας "Κερασούδα Α.Ε. Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας" για την εγκατάσταση αιολικού σταθμού ισχύος 19,55 MW στη θέση «Ψωριάρης –Αλωνάκι - Ανεμίτσα», της Δημοτικής Ενότητας Πλατάνου, του Δήμου Ναυπακτίας και της Δημοτικής Ενότητας Θέρμου, του Δήμου Θέρμου, της Περιφερειακής Ενότητας Αιτωλοακαρνανίας.
Να σημειώσουμε μόνο ότι οι Δημοτικές Αρχές Ναυπάκτου και δη ο δήμαρχος Ναυπάκτου κ. Μπουλές, καμία ενέργεια δεν έπραξε και ουδεμία πρωτοβουλία δεν έλαβε περί τούτου, παρόλο που το κόσμημα της Ορεινής Ναυπακτίας, ο Πλάτανος, έχει πληρώσει ήδη βαρύ τίμημα στην "Πράσινη Ανάπτυξη", με το αιολικό πάρκο στο Ξεροβούνι
Μια μικρή μάχη κερδήθηκε, αλλά ο πόλεμος συνεχίζεται...
Όχι στην μετατροπή της Ναυπακτίας σε απέραντο πάρκο ανεμογεννητριών!
Όχι στην οικονομική καταστροφή του τόπου μας και στο τεράστιο οικονομικό έλλειμμα που γεννούν τα αιολικά πάρκα

Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό!


Όχι στην ιδιωτικοποίηση του νερού! 
Προς την Ελληνική Κυβέρνηση και την Ελληνική Δικαιοσύνη,
Εμείς οι Έλληνες πολίτες που υπογράφουμε την παρούσα επιστολή, είμαστε αντίθετοι στην πώληση σε ιδιώτες των εταιριών Ύδρευσης σε όλη την ελληνική Επικράτεια.
Θεωρούμε ότι μια τέτοια εξέλιξη είναι εις βάρος του κοινωνικού συμφέροντος και επιφυλασσόμαστε για το δικαίωμα μιας ιδιωτικής εταιρίας αλλά και οποιασδήποτε νομικής μορφής να έχει στην ιδιοκτησία της αποκλειστικά ή μερικά δικαιώματα χρήσης των υδάτινων πόρων που αποτελούν φυσικό αγαθό και μάλιστα απολύτως απαραίτητο για την επιβίωση ανθρώπων, φυτών και ζώων, αγαθό που προστατεύεται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία (οδηγία πλαίσιο 2000/60) (1) αλλά και τον ΟΗΕ, που στις 28 Ιουλίου 2010 ενέκρινε ψήφισμα, για να προσθέσει την πρόσβαση σε καθαρό νερό στη διακήρυξη του για τα ανθρώπινα δικαιώματα (AG/10967) (2).
Σχετικά με την ΕΥΔΑΠ, που επί ιδρύσεως της (Ν.1068-1980) ανήκε αποκλειστικά στο κράτος, παρακολουθήσαμε ήδη την σταδιακή αλλαγή του θεσμικού της πλαισίου κατά την μετοχοποίηση της επί πρωθυπουργίας Κ.Σημίτη (Ν.2794-1999) και αμφισβητούμε καταφανώς την ορθότητα της πιο πρόσφατης εξέλιξης εκείνης του να συμπεριληφθεί η ΕΥΔΑΠ καθώς και η κερδοφόρα ΕΥΑΘ (4) στην ανώνυμη εταιρία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» (Ν3986-2011) (3) που όπως αναφέρεται στο άρθρο 1.2 «Το προϊόν αξιοποίησης χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την αποπληρωμή του δημοσίου χρέους της χώρας».(5)
Εκτός της ΕΥΔΑΠ, άμεση σχέση με τους υδάτινους πόρους έχει και η ΔΕΗ. Οι τεχνητές λίμνες, οι ταμιευτήρες και τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια είναι βασικά στην ύδρευση και άρδευση μέσω των δημοτικών σχετικών επιχειρήσεων. Η πώληση τέτοιων περιουσιακών στοιχείων της ΔΕΗ είναι το ίδιο κατακριτέα. (6)(7)
Η νομοθεσία στις Η.Π.Α, που απαγορεύει ή περιορίζει τη συλλογή βρόχινου νερού υπό τη μονότονη ρητορική της «προστασίας» των πόρων, δείχνει την τάση που επικρατεί. Αν οι ιδιωτικοποιήσεις σήμερα αφορούν υπηρεσίες και υποδομές αύριο έχουν ως στόχο τους ίδιους τους φυσικούς πόρους που αποτελούν συλλογικό αγαθό. Ενώ κρύβουν επιμελώς το μόνο πραγματικό ενδιαφέρον των ιδιωτών επενδυτών στον τομέα της ύδρευσης, δηλαδή το κέρδος.
Ίσως η Ελληνική κυβέρνηση αγνοεί περιστατικά όπως τα ακόλουθα:
Χιλή: η Παγκόσμια Τράπεζα επέβαλλε σαν δανειοδοτικό όρο στη χώρα εγγύηση κέρδους 33% στη γαλλική εταιρία ύδρευσης Suez Lyonnaise des Eaux.
Αυστραλία: Το 1998 λίγο καιρό αφότου ανέλαβε την ύδρευση η γαλλική Suez Lyonnaise des Eaux το νερό στο Σύδνεϋ βρέθηκε μολυσμένο από παράσιτα και κρυπτοσπορίδια.
Καναδας: Τουλάχιστον 7 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους αφού μολύνθηκαν από το βακτηριο E coli στο Walkerton, Ontario ύστερα από τη ιδιωτικοποίηση του ελέγχου ποιότητας του νερού που πέρασε στον έλεγχο της A&L Labs. Η εταιρία χαρακτήρισε τα αποτελέσματα των ελέγχων «απόρρητη πνευματική ιδιοκτησία» (!!!) και αρνήθηκε να τα κοινοποιήσει.
Μαρόκο: Οι καταναλωτές είδαν την τιμή του νερού να ανεβαίνει 3 φορές πάνω αφότου ιδιωτικοποιήθηκε η εταιρία ύδρευσης στην Casablanca.
Αργεντινή: Όταν θυγατρική της Suez Lyonnaise des Eaux αγόρασε την κρατική επιχείρηση νερού Obras Sanitarias de la Nacion, οι τιμές διπλασιάστηκαν και η ποιότητα του νερού χειροτέρευσε. Η εταιρίας αναγκάστηκε να αποχωρήσει όταν οι κάτοικοι μαζικά αρνήθηκαν να πληρώσουν τους λογαριασμούς τους.
Μ.Βρετανία: Οι λογαριασμοί ύδρευσης και αποχέτευσης αυξήθηκαν κατά 67% μεταξύ 1989 και 1995. Το ποσοστό διακοπών των παροχών ανέβηκε κατά 177%.
Ν.Ζηλανδία: Οι πολίτες βγήκαν στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν για την εμπορευματοποίηση του νερού.
Ν.Αφρική: Το νερό έγινε απροσπέλαστο, πανάκριβο και μη ασφαλές όταν η εταιρία Suez Lyonnaise des Eaux ανέλαβε την ύδρευση στο Johannesburg. Υπήρξαν εκτεταμένες μολύνσεις και χιλιάδες άνθρωποι είδαν την παροχή τους να διακόπτεται.
Βολιβία: Το 1999 η Παγκόσμια Τράπεζα συστήνει ιδιωτικοποίηση της δημοτικής εταιρίας ύδρευσης της Cochabamba, Servicio Municipal del Agua Potable y Alcantarillado (SENIAPA). Αξιωματούχοι της τράπεζας απείλησαν ανοιχτά να παρακρατήσουν 600 εκατομμύρια $ από την δανειακή σύμβαση αν η Βολιβία δεν αποδεχόταν.
Εκπρόσωποι της εταιρίας Suez Lyonnaise des Eaux, κατόχου του 5,46% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης ΕΥΑΘ (8) σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκη αφού εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για την ιδιωτικοποίηση, γνωστοποίησαν ότι θα έχουν συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του "Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου" (ΤΑΙΠΕΔ), Κώστα Μητρόπουλο, προκειμένου να κοινοποιήσουν και επισήμως την πρόθεση συμμετοχής στον σχετικό διαγωνισμό. Στην πρώτη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης, η Suez είχε συγκροτήσει κοινοπραξία με την ΑΚΤΩΡ. (6-6-2012 εφημερίδα Καθημερινή)
Γι αυτούς τους λόγους αλλά και για τον λόγο ότι δεν αναγνωρίζουμε σε κανέναν αιρετό ή μη προσωρινό διαχειριστή της δημόσιας περιουσίας, σε εθνικό, περιφερειακό ή δημοτικό επίπεδο, το ηθικό δικαίωμα να παίρνει αποφάσεις σε θέματα που υπερβαίνουν το πεδίο δράσης ακόμη και της αρχής του κράτους, που δεν είναι αέναο, ζητούμε να αποσυρθούν οι εταιρίες ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ αλλά και όποιες άλλες δημοτικές εταιρίες ύδρευσης από το μενού των αποκρατικοποιήσεων και να προστατευθούν οι πηγές σε όλη την επικράτεια. Δηλώνουμε ως πολίτες επαρκώς ευχαριστημένοι από την λειτουργία των συγκεκριμένων επιχειρήσεων. και εκφράζουμε δημόσια τη βούλησή μας να αντισταθούμε με κάθε νόμιμο μέσο και με συλλογικές δράσεις διαμαρτυρίας σε περίπτωση που δεν εισακουστούμε.
Σε μια εποχή που η δημόσια παιδεία και υγεία, συρρικνώνονται ως πολυτέλειες που δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου. Αν το βασικό κοινωνικό συμβόλαιο, εκείνο της ανταποδοτικότητας καταρρεύσει, κανείς πολίτης δεν θα υποχρεούται να πληρώνει έμμεσους και άμεσους φόρους. Ακόμη κι αν προχωρήσετε ερήμην μας, εμείς οι Έλληνες πολίτες θα αγωνιστούμε να ακυρώσουμε αυτήν σας την ενέργεια όπως συνέβη στο Παρίσι την 1/1//2010. (9)
Ειλικρινώς.
Οι υπογράφοντες.
Για Συλλογή Υπογραφών, για να υπογράψετε και εσείς, υπογράφουμε όλοι στην παρακάτω διεύθυνση:

Σημειώσεις:
(1) οδηγία πλαίσιο 2000/60: η διαχείριση των υδάτων θα πρέπει να διέπεται από την αρχή της αειφορίας*, δηλαδή της προώθησης της βιώσιμης χρήσης του νερού και της δημιουργίας μιας πολιτικής, η οποία σέβεται τα ύδατα και τα προστατεύει από τις οικονομικές δραστηριότητες του ανθρώπου).
(2) Υπογράφτηκε από 122 χώρες, ενώ 41 χώρες δεν συμμετείχαν στη ψηφοφορία, ανάμεσα τους οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, η Μεγάλη Βρετανία και η Αυστραλία. Η Κίνα, η Ρωσία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ισπανία και η Βραζιλία χαιρέτισαν την εν λόγω απόφαση, ενώ ο Καναδάς προσπάθησε να την αποτρέψει. UN AG/10967.
(3) Συγκεκριμένα: Η ΕΥΔΑΠ Α.Ε. ανακοινώνει, σύμφωνα με το Ν. 3556/2007 και την από 27.1.2012 σχετική γνωστοποίηση, τη μεταβίβαση από το Ελληνικό Δημόσιο 29.074.500 μετοχών της ΕΥΔΑΠ Α.Ε., και ισάριθμων δικαιωμάτων ψήφου, ήτοι ποσοστό 27,30% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ». Η μεταβίβαση έγινε κατόπιν εκτέλεσης εξωχρηματιστηριακής συναλλαγής, σε εφαρμογή των παραγράφων 4 & 5 του άρθρου 2 του Ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152/Α’) και της υπ’ αριθμ. 195/2011 (ΦΕΚ 2501/Β’) Απόφασης της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ)). Η ΕΥΔΑΠ είναι κερδοφόρα επιχείρηση. Στα 5,1 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα κέρδη μετά από φόρους της ΕΥΔΑΠ Α.Ε., στο α΄ τρίμηνο του 2012, έναντι 4,4 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού τριμήνου. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της ΕΥΔΑΠ διαμορφώθηκε στο ποσό των 76,1 εκατ. ευρώ, έναντι 77,7 εκατ. ευρώ του αντιστοίχου τριμήνου του 2011.Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, (EBITDA) ανήλθαν στα 18,3 εκατ. ευρώ έναντι 14,9 εκατ. ευρώ.
(4) Η ΕΥΑΘ Α.Ε. ανακοινώνει, σύμφωνα με το Ν. 3556/2007 και την από 11.5.2012 σχετική γνωστοποίηση, τη μεταβίβαση από το Ελληνικό Δημόσιο 12.348.000 μετοχών της ΕΥΑΘ Α.Ε., και ισάριθμων δικαιωμάτων ψήφου, ήτοι ποσοστό 34,017% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας στο "Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ". Αποτέλεσμα της ως άνω πράξης ήταν η μεταβολή του ποσοστού συμμετοχής του ΤΑΙΠΕΔ στο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας από 40% σε 74,017%. Η μεταβίβαση έγινε κατόπιν εκτέλεσης εξωχρηματιστηριακής συναλλαγής, σε εφαρμογή των παραγράφων 4 & 5 του άρθρου 2 του Ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152/Α’) και της υπ’ αριθμ. 206/2012 (ΦΕΚ 1363) Απόφασης της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ). Η ΕΥΑΘ είναι κι αυτή κερδοφόρα επιχείρηση. Αύξηση 92,3% παρουσίασαν τα καθαρά κέρδη της εισηγμένης ΕΥΑΘ Α.Ε. το πρώτο 6μηνο του 2011, ανερχόμενα σε 12 εκατ. ευρώ έναντι 6,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο τζίρος ανήλθε στο ποσό των 38,89 εκατ. ευρώ έναντι 37,73 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο σημειώνοντας αύξηση 3%, ενώ τα προ φόρων κέρδη έφτασαν το ποσό των 15 εκατ. ευρώ έναντι 12,94 εκατ. πέρυσι παρουσιάζοντας αύξηση 16%. Η εντυπωσιακή αύξηση των κερδών οφείλεται κυρίως στη μείωση και τον εξορθολογισμό των δαπανών κάθε είδους (διοίκησης και διάθεσης), στην αύξηση των εσόδων και στη μείωση των φορολογικών βαρών. Σημειωτέον ότι την προηγούμενη περίοδο η εταιρεία είχε επιβαρυνθεί επιπλέον με την έκτακτη εισφορά του νόμου 3845/2010 και τον πρόσθετο φόρο από διαφορές φορολογικού ελέγχου προηγούμενης πενταετίας (2004-2008). 
(5) σύμφωνα με το άρθρο 2.8 «Εμπράγματα δικαιώματα τρίτων μπορεί να κηρύσσονται αναγκαστικώς απαλλοτριωτέα με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, για λόγους μείζονος σημασίας δημοσίου συμφέροντος, αν κρίνονται αναγκαία για την αξιοποίηση περιουσιακού στοιχείου του Ταμείου ή εταιρείας της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Ταμείο ή αν κρίνονται αναγκαία για την πραγματοποίηση επενδυτικού σχεδίου ειδικού διαδόχου του Ταμείου ή εταιρείας της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Ταμείο.», άρθρο εξίσου αμφισβητήσιμου με το α.14 περί παραχώρησης χρήσης αιγιαλού και παραλίας.
(6) Το γεγονός ότι η ΔΕΗ έχει άμεση σχέση με τη διαχείριση των υδάτινων πόρων αποδεικνύεται από το παρακάτω απόσπασμα από τον ιστότοπο της εταιρίας: « Η ΔΕΗ Α.Ε. αναγνωρίζοντας το ζήτημα του νερού, όχι απλώς ως ένα τεχνικό θέμα αλλά σε συνδυασμό με άλλες ευρύτερες επιλογές, υλοποιεί μια σειρά μέτρων και δράσεων που χαρακτηρίζονται για τον προληπτικό τους χαρακτήρα ως προς την προστασία και ολοκληρωμένη διαχείριση των υδάτων, με υπευθυνότητα και με γνώμονα τη μεγιστοποίηση του συνολικού κοινωνικού, περιφερειακού, χωροταξικού και περιβαλλοντικού οφέλους από τις συνδυασμένες αυτές χρήσεις των έργων της. Η Επιχείρηση, εκμεταλλευόμενη το έντονο φυσικό ανάγλυφο της χώρας μας, κατασκευάζει φράγματα κατά τη ροή των ποταμών και δημιουργεί τεχνητές λίμνες ή αλλιώς ταμιευτήρες, αξιοποιώντας το υδροδυναμικό της χώρας, σύμφωνα πάντα με τις αρχές της αειφορίας, δηλαδή το σεβασμό στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης σε επίπεδο λεκάνης απορροής του κάθε υδατικού διαμερίσματος. Η ΔΕΗ Α.Ε. με τα φράγματα που κατασκεύασε στα κυριότερα ποτάμια της Ελλάδας, συμβάλλει σημαντικά στη διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας και στην εξυπηρέτηση των αναγκών των τοπικών κοινωνιών. Με τα μεγάλα ΥΗΕ που λειτουργούν σήμερα, αξιοποιείται το 30-35% περίπου του τεχνικά εκμεταλλεύσιμου υδροδυναμικού της χώρας, καλύπτοντας το 10% της συνολικής ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας και διαθέτοντας το 30% περίπου της συνολικής εγκατεστημένης ισχύος του διασυνδεδεμένου συστήματος. Συγχρόνως, αξιοποιώντας τους εγχώριους πόρους της χώρας, τα έργα αυτά, μειώνουν την ενεργειακή εξάρτηση από το εξωτερικό και παράλληλα υποκαθιστούν ορυκτά καύσιμα, συμβάλλοντας στον περιορισμό του φαινομένου του θερμοκηπίου. Δεδομένου δε, ότι οι απαιτήσεις σε νερό (δυνάμει ανανεούμενο αγαθό) συνεχώς αυξάνονται, η αποθήκευση αυτού του αγαθού γίνεται πλέον επιτακτική ανάγκη».
(7) «Λίστα με τους προς πώληση υδροηλεκτρικούς σταθμούς της ΔΕΗ δεν υπάρχει, αλλά σταθμοί θα πουληθούν», ήταν η απάντηση του υφυπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη στην Ηρώ Διώτη στις 9/3/2012
(8) 1. Το Ελληνικό Δημόσιο κατέχει δικαιώματα ψήφου 26.868.000 ήτοι ποσοστό 74,02%. 2. Η «SUEZ ENVIRONEMENT» κατέχει δικαιώματα ψήφου 1.982.870 ήτοι ποσοστό 5,462%. 3. Η HMG GLOBETROTTER κατείχε δικαιώματα ψήφου 384.062 ποσοστό 1,06%. 
(9) Από την 1/1/2010 οι υπηρεσίες νερού στο Παρίσι επέστρεψαν σε δημόσιο έλεγχο

* Στη Συνθήκη του Άμστερνταμ θεσμοθετήθηκε η έννοια της «αειφόρου ανάπτυξης» που ενεγράφη στο προοίμιο της ΣΕΕ και στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα άρθρα Β ΣΕΕ και 2 ΣΕΚ.1794 Ο όρος αειφόρος ανάπτυξη καθιερώθηκε από την Διεθνή Επιτροπή για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη το 1987 στην Έκθεση της το «Κοινό μας Μέλλον» γνωστή και ως Έκθεση Brundtland. Στην έκθεση αυτή έθεσε την έννοια της αειφόρου ανάπτυξης ως βασική για την προστασία του περιβάλλοντος και έδωσε το εξής ορισμό: «η ανάπτυξη η οποία ικανοποιεί τις ανάγκες του παρόντος χωρίς να διακυβεύει την ικανότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες». Ο ορισμός αυτός περιέχει δύο βασικές επιταγές, την ικανοποίηση κατά προτεραιότητα των αναγκών των φτωχών κατοίκων και την ιδέα της ορθολογικής χρήσης και της επιβολής περιορισμών, ώστε να ικανοποιηθούν και οι ανάγκες των μελλοντικών γενεών. Η έννοια της αειφόρου ανάπτυξης, επαναπροσδιορίστηκε με την απόφαση 55/199 της 5ης Φεβρουαρίου 2001 της Επιτροπής Αειφόρου Ανάπτυξης, η οποία προέβλεψε ότι συστατικά μέρη της είναι η προστασία του περιβάλλοντος, η κοινωνική ανάπτυξη και η οικονομική ανάπτυξη.


7/7/12

Ξεπουλήστε την Δωδώνη και γρήγορα...

Η Αγροτική Βιομηχανία Γάλακτος Ηπείρου «Δωδώνη Α.Ε.» ιδρύθηκε στις 17-4-1963 από την Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδας και τις 6 Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών της Ηπείρου. Ιδρύθηκε σαν μια μικρή μονάδα παστερίωσης φρέσκου γάλακτος, η οποία αρχικά εξυπηρετούσε αποκλειστικά τις ανάγκες των κατοίκων της πόλης των Ιωαννίνων συλλέγοντας αγελαδινό γάλα από μικρές μονάδες της περιοχής. 40 χρόνια μετά, μέσα από μια πορεία συνεχούς ανάπτυξης, που βασίστηκε στην καθιέρωση των πλέον υψηλών προτύπων ποιότητας στην τυροκομία μέσω της συνεχούς τεχνολογικής πρωτοπορίας, στην επιτυχημένη εφαρμογή απολαυστικών παραδοσιακών γευστικών συνταγών, στο σεβασμό του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και το προσανατολισμό στις ανάγκες και τις προτεραιότητες του καταναλωτή, η «Δωδώνη Α.Ε.» έχει καθιερωθεί σαν η κορυφαία σε δυναμικότητα παραγωγής και πωλήσεις εταιρία τυροκομικών ειδών της χώρας. Η ΑΤΕ κατέχει σήμερα το 67,77% των μετοχών. Το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας είναι 11.892.000 € και το σύνολο ιδίων κεφαλαίων την 31-12-2011 ανέρχονταν σε 31.496.000 €.
Οι εγκαταστάσεις της εταιρίας συμπεριλαμβανόμενων και των σταθμών συγκέντρωσης και πρόψυξης γάλακτος καλύπτουν εκτάσεις 151.080 τ.μ., η δε κτιριακή εγκατάσταση καλύπτει περίπου 31.460 τ.μ. σε ιδιόκτητα ακίνητα. Η εταιρία διαθέτει ιδιόκτητο υπερσύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας γάλακτος 31.460 τ.μ. εντός οικοπέδου 54.000 τ.μ. με άρτιο μηχανικό εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας για την παραγωγή τυροκομικών και γαλακτομικών προϊόντων υψηλής ποιότητας.
Η «Δωδώνη» προμηθεύεται γάλα από 7.000 παραγωγούς - κτηνοτρόφους, συναλλάσσεται με 350 προμηθευτές και 1.200 πελάτες, ενώ απασχολεί 150 μόνιμους εργαζομένους, 250 εποχικούς και 130 παραλήπτες γάλακτος, παίζοντας έτσι έναν καθοριστικό ρόλο στην οικονομική δραστηριότητα της περιφέρειας Ηπείρου. 
Η «Δωδώνη» συγκαταλέγεται ανάμεσα στις μεγαλύτερες Ελληνικές γαλακτοκομικές μονάδες από άποψη οικονομικών μεγεθών και είναι η κορυφαία εξαγωγική εταιρία στο τομέα των τυροκομικών προϊόντων. Ο Κύκλος εργασιών της Εταιρείας πέρυσι ανήλθε σε 96.681.951,01 € έναντι 112.788.984,76 € της προηγούμενης χρήσης σημειώνοντας μείωση 14,28%. Τα μικτά αποτελέσματα της Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 297.920,68 € ήτοι ποσοστό 2,04 %, και ανήλθαν σε 14.877.357,05 € έναντι 14.579.436,37 € της προηγούμενης χρήσης. Τα μικτά αποτελέσματα της Εταιρείας ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών ανήλθαν σε 15,39 % έναντι 12,93 % το 2010, ως ποσοστό δε επί του κόστους των πωλήσεων, ανήλθαν σε 18,19 % έναντι 14,85 % το 2010. Τα λειτουργικά κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων της Εταιρείας στη χρήση του 2011 ανήλθαν σε 9.246.963,92 €, έναντι 7.138.390,19 € την προηγούμενη χρήση παρουσιάζοντας αύξηση 29,54%. Ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών ανήλθαν σε 9,56% έναντι 6,33% στην προηγούμενη χρήση. Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω τα καθαρά αποτελέσματα της Εταιρείας προς απόδοση στους ιδιοκτήτες κατά τη χρήση του 2011, καταλήγουν σε κέρδη 3.308.395,15 € έναντι κερδών 2.528.142,60 € της προηγούμενης χρήσης παρουσιάζοντας αύξηση 30,86%.
Κι όμως αυτή η επικερδής επιχείρηση, η οποία και προσφέρει στην οικονομική ζωή του τόπου και δη της πολύπαθης Ηπείρου, αλλά και που μπορεί να παίξει ακόμη πιο δυναμικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της χώρας, πωλείται...
Το ζήτημα δεν είναι μόνο η τιμή πώλησης της εταιρείας, που αν κρίνουμε από το παράδειγμα της πώλησης του ΟΤΕ, θα είναι και αυτή πραγματικό σκάνδαλο...
Το ζήτημα είναι η εντελώς "λανθασμένη" αντίληψη που διέπει την στρατηγική της σημερινής Κυβέρνησης αλλά και της πλειοψηφίας του πολιτικού κόσμου της χώρας, περί του ρόλου των επιχειρήσεων στην οικονομική ζωή του τόπου... Και αντί να θεωρείται η "Δωδώνη" ως παράδειγμα για την παραγωγική ανασυγκρότηση όλης της χώρας, δίνοντας βαρύτητα στην πρωτογενή παραγωγή, ενδυναμώνοντας το αγροτικό συνεταιριστικό μοντέλο και δίνοντας αναπτυξιακή ώθηση στην πολύπαθη ελληνική επαρχία, οδηγούμαστε στο ξεπούλημα της...
Υπάρχουν κάποιες επιχειρήσεις όμως που και επικερδείς μπορούν να είναι και το κοινωνικό τους ρόλο να παίζουν. Και σε αυτό ο μόνος εγγυητής μπορεί να είναι η ίδια η Κοινωνία μέσω των θεσμών της ( Τοπική Αυτοδιοίκηση, Αγροτικοί Συνεταιρισμοί κα) και όχι οι ιδιώτες επιχειρηματίες. Οι ιδιώτες ενδιαφέρονται μόνο για το κέρδος και για τίποτε άλλο. Κλασικό παράδειγμα για το τελευταίο, αποτελούν η "Coca Cola 3E" και η "Vivartia": οι οποίες ως γνήσιες πολυεθνικές κλείνουν και ανοίγουν εργοστάσια ανάλογα με το ποσοστό κερδοφορίας τους. Και αυτό δεν έχει συνέπειες μόνο στους εργαζόμενους στην γραμμή παραγωγής των εργοστασίων τους. Καθώς έχουν καταφέρει με την επιθετική πολιτική τους τα προηγούμενα χρόνια να απορροφήσουν- και στην κυριολεξία να καταβροχθίσουν μια σειρά άλλων εταιρειών σε τομείς όπως της παραγωγής Φυσικών Χυμών, Προϊόντων Γάλακτος και Μεταλλικών Νερών, οι συνέπειες αφορούν και χιλιάδες παραγωγούς που στηρίζονται πλέον σε αυτές τις πολυεθνικές για να πωλήσουν την παραγωγή τους. Και αντί οι Φυσικοί Χυμοί Πορτοκαλιού, το Παρθένο Ελληνικό Γιαούρτι και το Φυσικό Μεταλλικό Νερό να αποτελούν πηγές ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας αλλά και της επαρχίας, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Σε αυτό το οικονομικό μοντέλο που προωθούν οι Τροικανοί στην Χώρα μας,  ο ρόλος και πολύ περισσότερο ο συμβολισμός της «Δωδώνης» όχι μόνο δεν έχουν θέση αλλά είναι και επικίνδυνοι. Στην εποχή του άκρατου νεοφιλελευθερισμού το "συνεταιριστικό μοντέλο" όχι μόνο δεν χωρά αλλά είναι και εν δυνάμει βόμβα στα θεμέλια του συστήματος: Οι επιχειρήσεις πρέπει να δουλεύουν με μόνο σκοπό το κέρδος- και όχι να υπηρετούν τον άνθρωπο και τις ανάγκες του!