8/7/12

Η "Χαλυβουργία Ελλάδος" είναι επικίνδυνη για την ίδια την Ζωή.

Ραδιενεργό φορτίο εντόπισαν οι αρχές της Σαρδηνίας σε πλοίο που μετέφερε απόβλητα από τη "Χαλυβουργία Βόλου"! Το πλοίο σύμφωνα με τον Ιταλικό Τύπο, αναγκάστηκε από τις Ιταλικές Αρχές να επιστρέψει με το επικίνδυνο φορτίο του, στο λιμάνι του Βόλου!

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιταλικού τύπου στις 27 Ιουνίου, οι ιταλικές αρχές εντόπισαν πλοίο με επικίνδυνα ραδιενεργά απόβλητα. Πρόκειται για το πλοίο "Eilsum”, το οποίο ξεκίνησε από τη "Χαλυβουργία Βόλου"- του γνωστού επιχειρηματία Μάνεση- με προορισμό την εταιρεία "Portovesme Ltd" (Όμιλος Glencore), που βρίσκεται στην επαρχία Καρμπόνια - Ιγκλέσιας της Σαρδηνίας. Με την εν λόγω εταιρεία ο ελληνικός Όμιλος έχει συμβόλαιο για τη διαχείριση αποβλήτων, καθώς τα επικίνδυνα απόβλητα οδηγούνται σε εγκαταστάσεις του εξωτερικού για επεξεργασία.
Κάθε φορτίο αποβλήτων που οδηγείται σε αυτού του είδους τις εταιρείες προς ειδική επεξεργασία, ελέγχεται από ειδικά μηχανήματα μέτρησης ραδιενέργειας. Όπως αναφέρουν τα ιταλικά δημοσιεύματα, κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης και του ελέγχου χτύπησε τρεις φορές ο συναγερμός ραδιενέργειας. Οι υπεύθυνοι της ιταλικής εταιρείας κάλεσαν ειδικούς από το Ινστιτούτο Φυσικής του Πανεπιστημίου του Κάλιαρι, οι οποίοι επιβεβαίωσαν την ύπαρξη του ραδιενεργού στοιχείου Καίσιο - 137.
Ο Ιταλικός τύπος στα εκτεταμένα δημοσιεύματά του αναφέρει ότι το πλοίο "Eilsum” φέρεται να είχε περάσει από ελέγχους στην Ελλάδα, όμως, κατά τον έλεγχο της ιταλικής εταιρείας χτύπησε ο συναγερμός της ραδιενέργειας. Αναφέρεται, μάλιστα, ότι τα επίπεδα του Καισίου - 137 ήταν δύο με τρεις φορές πάνω από το επιτρεπτό όριο. Οι υπεύθυνοι της ιταλικής εταιρείας έθεσαν αμέσως σε καραντίνα το πλοίο και ανέστειλαν το συμβόλαιο συνεργασίας που είχαν υπογράψει με τη "Χαλυβουργία".
Το πλοίο "Eilsum” με το υπόλοιπο φορτίο, το οποίο μετά τον συναγερμό ραδιενέργειας που χτύπησε δεν εξετάστηκε, επέστρεψε στην Ελλάδα μετά από εντολή που έδωσε ο νομάρχης του Κάλιαρι, ενώ τα πέντε σακιά τα οποία ξεφορτώθηκαν, στα οποία εντοπίστηκε Καίσιο - 137, παραμένουν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας για περαιτέρω έρευνα. Το πλοίο επέστρεψε στον Βόλο την Πέμπτη 5 Ιουλίου με σειρά κρίσιμων ερωτημάτων να ζητάει απάντηση από την διοίκηση της  "Χαλυβουργία Ελλάδος":
Ποιο και πόσο ήταν το περιεχόμενο του φορτίου, από ποια διαδικασία προέκυψαν τα επικίνδυνα απόβλητα, πού βρίσκονται τώρα, τι θα γίνει με τη διαχείρισή τους;
Στα ερωτήματα αυτά οφείλουν να απαντήσουν τόσο ο κ.Μάνεσης, όσο και η Ελληνική Πολιτεία! Θα το κάνουν;

Δεν υπάρχουν σχόλια: