15/6/12

Διάσωση του λαού και όχι διάσωση του ευρώ!


"Η απαλλαγή από τα μνημόνια, τις δανειακές συμβάσεις και από τη θηλιά του χρέους είναι ακατόρθωτη εντός του ευρώ. Ζωή μπορεί να υπάρξει μόνο έξω από το ευρώ. Μπορούμε να στηριχθούμε στις δικές μας δυνάμεις, να αξιοποιήσουμε τις πλούσιες δυνατότητες της χώρας προς όφελός μας, να ανοίξουμε έναν άλλο δρόμο για αξιοβίωτη ζωή, για κατακτήσεις στο σήμερα και στο αύριο."
Κείμενο – παρέμβαση για το θέμα του ευρώ, ενόψει και των εκλογών, με τίτλο «Διάσωση του λαού και όχι διάσωση του ευρώ» συνυπογράφουν προσωπικότητες από την ευρύτερη Αριστερά.
«Μονόδρομος για τα λαϊκά συμφέροντα και την επιβίωση του λαού είναι η άμεση έξοδος από το ευρώ και η ρήξη με την Ευρωπαϊκή Ένωση!
Δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Κι είναι ανάγκη να γίνει άμεσα, συντεταγμένα με παράλληλη οργάνωση του λαού, με συνείδηση των δυσκολιών αλλά και της ελπιδοφόρας προοπτικής που γεννιέται.
Η απαλλαγή από τα μνημόνια, τις δανειακές συμβάσεις και από τη θηλιά του χρέους είναι ακατόρθωτη εντός του ευρώ. Το ευρώ είναι το νόμισμα του χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου, της σύγχρονης ιμπεριαλιστικής Ευρώπης-φυλακής. Ένα νόμισμα που λειτουργεί σαν μηχανισμός χρεοκοπίας κρατών και οικονομιών, δεν είναι ούτε μπορεί να γίνει «νόμισμα των ευρωπαϊκών λαών». 
Η παραμονή στο ευρώ σημαίνει την καταδίκη της χώρας και του λαού μας σε καθεστώς μόνιμης χρεοκοπίας. Σημαίνει να καταστούν θεμέλιοι νόμοι του κράτους η δημοσιονομική πειθαρχία και το σύμφωνο για το ευρώ. Σημαίνει συναίνεση στην κοινωνική μας καταβαράθρωση, στην εκποίηση της χώρας μας σε όφελος των δανειστών, του ξένου και ντόπιου κεφαλαίου που μας λεηλατούν επί δεκαετίες και μας οδήγησαν στην κρίση.
Η τρομοκράτηση του λαού, η σύνδεση της εξόδου από το ευρώ με βιβλικές καταστροφές, έχει μοναδικό σκοπό να εξοριστεί η μοναδική λύση υπέρ της εργασίας και της δημοκρατίας:
Η μονομερής διαγραφή του χρέους, έξω από το ευρώ και σε ρήξη με την ΕΕ.
Οι ίδιοι που οδήγησαν τη χώρα στα μνημόνια, θα  την οδηγήσουν και στη «δραχμή» ή σε «διπλό νόμισμα» εάν πρόκειται να σώσουν το ευρώ τους, και να μείνει η χώρα, οι εργαζόμενοι και ο λαός δεμένοι με το χρέος στο «πειθαρχείο» της Ε.Ε.   
Ζωή μπορεί να υπάρξει μόνο έξω από το ευρώ. Μπορούμε να στηριχθούμε στις δικές μας δυνάμεις, να αξιοποιήσουμε τις πλούσιες δυνατότητες της χώρας προς όφελός μας, να ανοίξουμε έναν άλλο δρόμο για αξιοβίωτη ζωή, για κατακτήσεις στο σήμερα και στο αύριο. 
Υπάρχει τρόπος. Προϋποθέτει υιοθέτηση εθνικού νομίσματος και στήριξη σε μια παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας σε αντικαπιταλιστική-φιλολαϊκή κατεύθυνση. Εθνικοποίηση του τραπεζικού συστήματος και πριν απ’ όλα της Τράπεζας της Ελλάδος, με στόχο να στηριχθεί η εγχώρια παραγωγή και να επιβληθούν αυστηροί έλεγχοι στην κίνηση των κεφαλαίων. Γενναία αναδιανομή του πλούτου για να ενισχυθεί το εισόδημα των εργαζομένων και να τονωθεί η εσωτερική αγορά.
Προϋποθέτει τον πλήρη δημόσιο έλεγχο στους στρατηγικούς τομείς της οικονομίας. Ολόκληρη η παραγωγική μηχανή της χώρας πρέπει -βασισμένη σε προγράμματα δημοσίων επενδύσεων και στον εργατικό κοινωνικό έλεγχο- να προσανατολιστεί στην ικανοποίηση των σύγχρονων λαϊκών αναγκών.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν μπορεί να γίνει χωρίς την κινητοποίηση ολόκληρου του λαού, χωρίς περισσότερη δημοκρατία, χωρίς πραγματική εθνική-λαϊκή κυριαρχία.
Ο δρόμος για να σταθεί η χώρα στα δικά της πόδια δεν θα είναι περίπατος. Απαιτεί ρήξη με τους δανειστές, τις «αγορές», το κεφάλαιο, το πολιτικό τους προσωπικό. Με όλους αυτούς που επέβαλαν στο λαό και στη χώρα μας την καταστροφική πορεία που ζούμε, με όλους αυτούς που επωφελήθηκαν κι επωφελούνται από αυτή.
Απαιτεί επομένως ρήξη με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Είναι ο μοναδικός δρόμος που εξασφαλίζει την επιβίωση και δίνει χειροπιαστή προοπτική. Είναι ο δρόμος όχι μόνο για να ανασάνει ο λαός, αλλά και να γίνει αφέντης στον τόπο του.»
Το κείμενο συνυπογράφουν οι εξής:

-ΒΑΤΙΚΙΩΤΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ-ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
-ΒΟΥΡΕΚΑΣ ΘΟΔΩΡΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΕ
-ΓΑΤΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
-ΓΡΟΛΛΙΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΑΝ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΠΘ
-ΔΕΛΑΣΤΙΚ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
-ΘΕΡΜΟΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΡΟΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ, τ. ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
-ΚΑΛΙΑΜΠΑΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΕΜΠ
-ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ, ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
-ΚΥΡΙΑΚΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ -ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
-ΜΑΡΚΕΤΟΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΠΘ
-ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΜΕΤΑΛΛΕΙΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΕ
-ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ ΦΑΝΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
-ΠΑΠΑΔΕΔΕ ΦΛΩΡΑ, Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΣΕΠ/ΔΕΗ, ΜΕΛΟΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΕ
-ΠΑΠΟΥΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΜΕΤΩΠΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ
-ΠΑΤΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
-ΡΑΧΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
-ΡΟΥΣΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ
-ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ
-ΣΑΡΑΦΙΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
-ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΣΟΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΜΕΤΩΠΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ
-ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
-ΤΟΥΛΙΑΤΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΜΗΧ/ΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ, ΜΕΛΟΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΕ
-ΤΣΑΚΝΗΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ, ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΗΣ
-ΧΡΥΣΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΤΕΙΟΥ ΠΑΝ/ΜΙΟΥ




Νεοφιλελεύθερη Τζημεροδεξιά...


Μετά το κατάπτυστο γράμμα του Τζήμερου προς την Μέρκελ, έρχεται ο Μάνος να ...καλέσει την Τρόικα να γίνει πιο αυστηρή με τους Έλληνες! 
"Κριτική" Μάνου προς τους τροϊκανούς: "Δεν είστε αρκετά αυστηροί"!
Κριτική στην τρόικα (!!!) επειδή σύμφωνα με την άποψή του δεν έχει αρκετά αυστηρές απαιτήσεις (!!!), ασκεί ο επικεφαλής της Δράσης και πρώην υπ. Οικονομίας της Ελλάδας, Στέφανος Μάνος, σύμφωνα με την Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Ο ανταποκριτής της εφημερίδας Michael Martens επισημαίνει ότι δεν είναι ασυνήθιστο να επικρίνουν οι Έλληνες πολιτικοί την Τρόϊκα, σημειώνει, ωστόσο, τον Στέφανο Μάνο ως τη μεγάλη εξαίρεση (!!!). Συγκεκριμένα σημειώνει ότι ο Στέφανος Μάνος ασκεί κριτική στην τρόικα επειδή δεν απαιτεί περισσότερα από τα ελληνικά πολιτικά κόμματα. 
«Αυτό που βιώσαμε στα δύο τελευταία χρόνια, ήταν μια γενική αυστηρή πολιτική, η οποία όμως άφησε ανέγγιχτο τον πυρήνα των προβλημάτων. Το μεγάλο κακό, το υπέρμετρο μέγεθος και η αναποτελεσματικότητα του δημόσιου τομέα, αγνοήθηκε συστηματικά» τονίζει ο Μάνος σε δήλωσή του στην εφημερίδα. 
Η βασική του θέση είναι ότι κανένας τις τελευταίες δεκαετίες δεν κέρδισε τόσα πολλά από τους εργαζόμενους στον δημόσιο τομέα. Ωστόσο, αντί να φροντίσουν να καταστεί η κρατική μηχανή μικρότερη και αποτελεσματικότερη, Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ δεν έπραξαν τίποτα και ούτε καν άγγιξαν τον δημόσιο τομέα. Ο ίδιος θεωρεί ότι πρέπει να γίνουν απολύσεις ευρείας κλίμακας στο Δημόσιο, ο αριθμός των οποίων μπορεί να φτάσει και τις 400.000. Η πολιτική λιτότητας κατά τον κ. Μάνο, μπορεί να έχει επιτυχία, μόνο εάν το κράτος τηρήσει αυστηρή «δίαιτα».

Ελλάς-Γαλλία... συμμαχία!

Le Point: Να δοθεί η Ελλάδα στην Τουρκία!

Προκλητικό άρθρο για την Ελλάδα δημοσιεύει το γαλλικό περιοδικό Le Point που ούτε λίγο ούτε πολύ, προτείνει να δοθεί η Ελλάδα… στους Τούρκους!
Ο αρθρογράφος που δεν είναι άλλος από τον διευθυντή του περιοδικού Φραντς Ολιβιέ Ζισμπέρ, ερωτά αν «Πρέπει να σωθεί η Ελλάδα». Ο συγγραφέας ο οποίος έχει συχνά αναστατώσει στο παρελθόν με τις απόψεις του, θεωρεί ότι μέχρι σήμερα, «η Ευρώπη έκανε ότι μπορούσε για να βγάλει την Ελλάδα στην επιφάνεια διαθέτοντας εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ». Κατά τον κ. Ζισμπέρ «όσο η Ευρώπη τη βοηθάει, τόσο η Ελλάδα εναντιώνεται: Δαγκώνει ακόμα και το χέρι που την τρέφει, όπως φαίνεται κι από την ανάδειξη της ριζοσπαστικής κι αντιευρωπαϊκής Αριστεράς (ΣΥΡΙΖΑ) στις εκλογές της 6ης Μαϊου, που διεκδικεί ρόλο πρώτης πολιτικής δύναμης στις κάλπες της 17ης Ιουνίου».
Ο αρθρογράφος χαρακτηρίzει τις οικονομικές λύσεις του ΣΥΡΙΖΑ «ηλίθιες και γελοίες» και υποστηρίζει πως ο κ. Τσίπρας θέλει να φέρει την Ελλάδα κοντά στη Ρωσία (!!!)
«Γιατί όχι και με την Κίνα, τη Βενεζουέλα ή το Κατάρ; Εκτός κι αν η Τουρκία, ως κληρονόμος της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, αναλάβει για ακόμα μια φορά» σημειώνει, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έζησε τέσσερις αιώνες υπό οθωμανική κυριαρχία. «Μπορεί να είναι παράλογο αλλά οι απίστευτες οικονομικές επιδόσεις της Τουρκίας, με ρυθμούς ανάπτυξης 8% και αύξηση των εξαγωγών κατά 18%, δεν της δίνουν την απαραίτητη νομιμοποίηση για να αναλάβει εκείνη την ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας; Έχουμε φτάσει στο σημείο να θεωρούμε τα πάντα γελοία» καταλήγει ο διευθυντής του Le Point.

Οι Γερμανοί ψηφίζουν Σαμαρά, οι Γάλλοι Βενιζέλο...

...ας πάρουν θέση και οι Αμερικανοί για να τελειώσει επιτέλους το παραμύθι περί Δημοκρατίας στην Ελλάδα! Ας διορίσουν κατευθείαν την Κυβέρνηση της αρεσκείας τους και ας καταργήσουν εντελώς τις εκλογές! Έτσι κι αλλιώς στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποφασίζουν οι αγορές και όχι οι πολίτες!

Όπως ακριβώς έκαναν και οι κατοχικές δυνάμεις στην κατακτημένη από τους Ναζί Ελλάδα,  και έβγαζαν τις ανακοινώσεις τους τόσο στα Γερμανικά όσο και στα Ελληνικά, έτσι και σήμερα η Γερμανική έκδοση των Financial Times κυκλοφόρησε με τίτλο στα Γερμανικά και στα Ελληνικά: «Αντισταθείτε στον δημαγωγό», όπου ούτε λίγο ούτε πολύ καλούν τον Ελληνικό Λαό να ψηφίσει Νέα Δημοκρατία και να εκλέξει πρωθυπουργό τον Σαμαρά! 
Λίγες ημέρες μετά τον προκλητικό Ολαντρέου, που ούτε λίγο ούτε πολύ κάλεσε τους Έλληνες να υποστηρίξουν το ΠΑΣΟΚ και τον Βενιζέλο, έρχεται αυτό το κατάπτυστο πρωτοσέλιδο των Financial Times Deutschland, για  να ολοκληρωθεί το παζλ! Βέβαια από το παζλ λείπουν ακόμη ορισμένα κομμάτια, όπως πχ. η θέση της Αμερικανικής Πρεσβείας για το ποιον πρέπει να εκλέξουν οι Έλληνες ως πρωθυπουργό τους, αλλά μάλλον αυτά τα κομμάτια δεν έχουν πλέον ουσιαστικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση του όλου κάδρου! Η ουσία είναι πλέον ότι η Μέρκελ και η Τρόικα έχουν αποφασίσει για την Ελλάδα, και το μόνο που δεν κάνουν πλέον είναι να ...μοιράζουν και ψηφοδέλτια  της Νέας Δημοκρατίας. Και να είστε σίγουροι ότι αν σε αυτές τις εκλογές μετρούσε και η σταυροδοσία για την εκλογή των Βουλευτών, τότε σίγουρα θα μοίραζαν και σταυρωμένα ψηφοδέλτια ώστε να μην αφήσουν καμία πιθανότητα να μην εκλεγούν οι αρεστοί τους!   Δηλαδή οι υποταχτικοί τους! Όσοι  συμπεριλαμβάνονταν στις λίστες του Χριστοφοράκου, και στα μαύρα ταμεία της Ζήμενς!
Το πρωτοφανές και εν πολλοίς προκλητικό και κατάπτυστο δημοσιογραφικό κείμενο των “Financial Times Deutschland” καλεί, με πρωτοσέλιδο τίτλο, τους Έλληνες εκλογείς, να μην ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ΝΔ. Η εφημερίδα απευθύνεται στους Έλληνες στο δεύτερο πρόσωπο («Αγαπητές Ελληνίδες, αγαπητοί Έλληνες») και τους καλεί να φροντίσουν «για ξεκάθαρες πολιτικές λύσεις» και να ψηφίσουν «θαρραλέα υπέρ της μεταρρυθμιστικής πορείας και όχι οργισμένα κατά της αναγκαίας και επίπονης αναδιάρθρωσης». Σημειώνει δε ότι «μόνο με τα κόμματα που αποδέχονται τους όρους των διεθνών χρηματοδοτών, η χώρα σας θα μπορέσει να παραμείνει στο ευρώ» και καλεί τους Έλληνες «να αντισταθούν στην δημαγωγία του Αλέξη Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ». «Μην εμπιστεύεστε τις υποσχέσεις τους, ότι δηλαδή είναι δυνατή η χωρίς συνέπειες καταγγελία όλων των συμφωνιών. Η χώρα σας έχει επιτέλους ανάγκη από ένα κράτος που λειτουργεί. Για την ομαλή διακυβέρνησή της συνιστούμε τη Νέα Δημοκρατία, κάτι που κάνουμε με βαριά καρδιά», επισημαίνεται στο άρθρο και αναφέρεται ότι «η Νέα Δημοκρατία άσκησε επί δεκαετίες λάθος πολιτική και είναι συνυπεύθυνη για τη σημερινή μιζέρια». Παρόλα αυτά, συνεχίζει η εφημερίδα, «η καλύτερη επιλογή για τη χώρα σας θα ήταν μία κυβέρνηση συνασπισμού με αρχηγό τον Αντώνη Σαμαρά και όχι τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος θέλει να γυρίσει πίσω τον τροχό της ιστορίας και σας βαυκαλίζει με έναν κόσμο που είναι εκτός πραγματικότητας». Από την εφημερίδα διευκρινίζεται ότι η σύσταση γίνεται «κατ΄ εξαίρεση», καθώς συνηθίζεται μόνο στην περίπτωση των εκλογών για το Ομοσπονδιακό Κοινοβούλιο της Γερμανίας και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και γίνεται λόγος για «κοινό συμφέρον των Financial Times Deutschland και της πλειοψηφίας των Ελλήνων: η χώρα σας να παραμείνει στο ευρώ». «Την Κυριακή γίνονται ιστορικές εκλογές, οι οποίες θα είναι καθοριστικές ακριβώς επ΄ αυτού, αλλά και για το μέλλον της Ευρωπαϊκής Νομισματικής Ένωσης», σημειώνεται.

14/6/12

Εκλογές βίας και νοθείας!


Του Πέτρου Παπακωνσταντίνου.
Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο "ThePressProject".

Οι εκλογές της 29ης Οκτωβρίου του 1961 έμειναν στην νεώτερη ελληνική ιστορία ως οι κατ' εξοχήν εκλογές βίας και νοθείας. Είχε προηγηθεί η κατάρρευση του Κέντρου και η εκτόξευση της ΕΔΑ στη δεύτερη θέση, στην προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση, που προκάλεσε πανικό στον αστικό πολιτικό κόσμο και στους ατλαντικούς επικυρίαρχους. Με επιτελικό κέντρο τα Ανάκτορα και εκτελεστικά όργανα το στρατό, τη χωροφυλακή και το παρακράτος, οργανώθηκε μια ανηλεής εκστρατεία τρομοκρατίας εναντίον της Αριστεράς σ' όλη την Ελλάδα, που άφησε πίσω της κάμποσους νεκρούς. Τη  μέρα των εκλογών, περισσότεροι από 400.000 άνθρωποι διπλοψήφισαν. Οι βιαστές της λαϊκής βούλησης δεν ενδιαφέρονταν καν να τηρήσουν τα προσχήματα- αίφνης, 218 χωροφύλακες που ψήφισαν σε μια περιοχή εμφανίζονταν να κατοικούν άπαντες στην ίδια μονοκατοικία. Μ' αυτά και μ'αυτά, η ερυθρά απειλή αναχαιτίσθηκε και η ΕΡΕ του Κωνσταντίνου Καραμανλή ήρθε πρώτο κόμμα, για να μπει η χώρα στην ταραγμένη περίοδο του Ανένδοτου Αγώνα, της Αποστασίας και των Ιουλιανών, που θα οδηγούσε τελικά στη χούντα των συνταγματαρχών.
Μισό αιώνα αργότερα, η Ελλάδα βαδίζει σε εκλογές μεταμοντέρνας βίας και νοθείας, πολύ διαφορετικής μορφής, αλλά όχι μικρότερης σημασίας. Με το υπηρετικό, πολιτικό προσωπικό τους στην Ελλάδα παντελώς απαξιωμένο, οι ξένοι επικυρίαρχοι ανέλαβαν οι ίδιοι, προσωπικά τον προεκλογικό αγώνα εναντίον της Αριστεράς. Κάθε βράδυ στα κεντρικά δελτία ειδήσεων των ελληνικών καναλιών- μπροστά στα οποία η “Ιζβέστια” της εποχής Μπρέζνιεφ ήταν υπόδειγμα πολυφωνίας- πρωταγωνιστούν όχι ο Σαμαράς, η Μπακογιάννη κι ο Βενιζέλος, αλλά η Μέρκελ, ο Ολάντ κι ο Ομπάμα. Δεν υπάρχει προηγούμενο, ούτε καν στα πέτρινα μετεμφυλιακά χρόνια, τέτοιας πανστρατιάς όλων των μεγάλων δυνάμεων και των ηγετών τους για να αποτραπεί η επικράτηση της Αριστεράς. Μεγαλοεργολάβοι, μεγαλοεκδότες και εφοπλιστές που ελέγχουν το κύκλωμα της “ενημέρωσης” μετατρέπονται χωρίς περίσκεψη, χωρίς αιδώ, σε παιδάκια για τα θελήματα του κ. Μιχελάκη, αναπαράγοντας όλα τα βίντεο μαύρης προπαγάνδας του κόμματος της Συγγρού περί Ιφικράτη Αμυρά, αντάρτικου πόλεων, 17 Νοέμβρη, κουκουλοφόρων και άλλων δαιμονίων.
Όσο για το βαρύ πυροβολικό αυτού του ψυχολογικού πολέμου, που θα διδάσκεται για δεκαετίες στις σχολές πολιτικών επιστημών, αυτό εντοπίζεται στις συστοιχίες της οικονομικής τρομοκρατίας. Η πρώτη, τροχιοδεικτική βολή ήρθε από τις Βρυξέλλες, με την περικοπή ενός δις ευρώ από τη δανειακή δόση, ώστε να προκληθεί χάος στα δημόσια ταμεία, να μείνουν χωρίς φάρμακα οι καρκινοπαθείς και να προειδοποιηθούν οι ιθαγενείς ότι “την επόμενη φορά, πρέπει να ψηφίσουν σωστά, αν δεν θέλουν να πεινάσουν”. Ακολούθησαν ομοβροντίες ανακοινώσεων, δηλώσεων και χαλκευμένων ρεπορτάζ περί επικείμενης εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ για να προκληθεί  τραπεζιτικός πανικός σε αργή κίνηση, καθώς εφτά δις ευρώ έφυγαν από τις τράπεζες μόνο στο διάστημα των τεσσάρων εβδομάδων από τις εκλογές της 6ης Μαίου. Στην ατμόσφαιρα του χάους, της διάλυσης των πάντων και του φόβου ήρθαν να συμβάλουν τα ναζιστοειδή της Χρυσής Αυγής, “αδελφού κόμματος” της Νέας Δημοκρατίας κατά δήλωση του Μακεδονομάχου Ψωμιάδη.
Πολύ σύντομα θα γνωρίζουμε αν αυτό το επικοινωνιακό “Σοκ και Δέος” θα έχει, τελικά, τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί μόνο πρόγευση για όσα θα ακολουθήσουν αυτό το καυτό καλοκαίρι, που δεν αποκλείεται να μας φέρει καινούργια “Ιουλιανά”, μια σκληρή κοινωνική και πολιτική σύγκρουση, ενδεχομένως πολύ σφοδρότερη από εκείνη που έζησε η προηγούμενη γενιά. Ανεξάρτητα από το ποιο κόμμα θα βγει πρώτο και θα σχηματίσει κυβέρνηση (κάτι προφανώς πολύ σημαντικό), οι εκλογές της Κυριακής θα αποτυπώσουν μια έντονη πολιτική πόλωση με βαθύ κοινωνικό περιεχόμενο, καθώς τα εργατικά- λαϊκά στρώματα θα πολωθούν γύρω από την Αριστερά, ενώ η μικρή και μεγάλη αστική τάξη θα συσπειρωθεί γύρω από την πιο αντικομμουνιστική, αυταρχική έως και φασιστική Δεξιά που γνώρισε ο τόπος μετά τη μεταπολίτευση. Η πόλωση αποκτά ακόμη πιο εκρηκτική δυναμική γιατί, σε αντίθεση με τη δεκαετία του '60, το πολιτικό “Κέντρο” που θα μπορούσε να εκτονώσει το λαϊκό ριζοσπαστισμό βρίσκεται, για την ώρα τουλάχιστον, υπό κατάρρευση. Το κυριότερο, οι κυρίαρχες δυνάμεις δεν έχουν τη δυνατότητα να καταπραύνουν τη λαϊκή οργή- η οποία θα χτυπήσει κόκκινο πολύ σύντομα μετά τις εκλογές, με τα σκοπίμως καθυστερημένα εκκαθαριστικά της Εφορίας- με κάποιες παροχές και ελαφρύνσεις. Αντίθετα, από την επομένη των εκλογών, αν τελικά αναδειχθεί κυβέρνηση με κορμό τη Νέα Δημοκρατία, θα επιβληθούν νέα σκληρότατα μέτρα, που θα φέρουν την Ελλάδα αντιμέτωπη με μια ανθρωπιστική κρίση διαστάσεων ανάλογων με εκείνη που έζησε η Ρωσία της εποχής Γέλτσιν.
Οι εκτιμήσεις αυτές ακούγονται ως παραφωνία μέσα στη συγχορδία όσων υποστηρίζουν ότι, μετά τη νίκη του Ολάντ στη Γαλλία και την κλιμάκωση της κρίσης σε Ισπανία και Ιταλία, η Μέρκελ είναι απομονωμένη, η Ευρώπη αλλάζει προς το καλύτερο και η Ελλάδα μπορεί να ελπίζει ότι το μνημόνιο θα ακυρωθεί, αρκεί να είμαστε υπεύθυνοι και να μην τους προκαλούμε. Μια αυταπάτη την οποία διαδίδει ο Σαμαράς και τα συστημικά μέσα ενημέρωσης που τον στηρίζουν, δυστυχώς όμως αναπαράγει με τον τρόπο του και ο ΣΥΡΙΖΑ, πασχίζοντας να εμφανιστεί ως η ήρεμη  δύναμη, που εγγυάται και την ακύρωση του μνημονίου και την παραμονή στο ευρώ, για να μη φοβίσει τους ταλαντευόμενους ψηφοφόρους. Λησμονεί όμως ότι, φευ, τα ταλαντευόμενα μεσαία στρώματα σε εποχές οξύτατης πόλωσης πείθονται όχι από την “ηρεμία” και την “μετριοπάθεια”, αλλά από τη δύναμη, οσμίζονται τη λιποψυχία και απομακρύνονται από τους ηγέτες που απλώς εκφράζουν τη δική τους ταλάντευση, αντί να την υπερβαίνουν με τόλμη και αποφασιστικότητα.
Τι θα έπρεπε να έχει αντιτάξει στο σύνολό της η Αριστερά (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΑΝΤΑΡΣΥΑ) στο συνδυασμό τρομοκρατίας και ευρωφαντασίωσης των αντιπάλων της; Πρώτα απ' όλα θα έπρεπε να έχει καταστήσει σαφές στους πολίτες ότι η Ελλάδα μπορεί να αναγκαστεί σε λίγους μήνες να ζήσει εκτός ευρώ, εντελώς ανεξάρτητα από το ποιος θα φτιάξει κυβέρνηση, καθώς η ευρωζώνη μπορεί να καταρρεύσει εξαιτίας των άλυτων, εσωτερικών της αντιφάσεων. Αυτή τη στιγμή, στο Καθαρτήριο του μηχανισμού στήριξης και των μνημονίων βρίσκονται τρεις χώρες- Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία- ενώ αύριο θα βρίσκονται τουλάχιστον έξι, με την προσθήκη Κύπρου, Ισπανίας και Ιταλίας. Δηλαδή, 11 χώρες της ευρωζώνης θα πρέπει να “διασώσουν” τις άλλες έξι- και βλέπουμε. Κι εδώ δεν μιλάμε μόνο για τα μέχρι χθες μικρά μεγέθη, τύπου Ελλάδας. Ιταλία και Ισπανία, η τρίτη και η τέταρτη οικονομία της ευρωζώνης, έχουν αθροιστικά το ίδιο μέγεθος με την οικονομία της Γερμανίας. Με άλλα λόγια, ακόμη κι αν το ήθελε η Μέρκελ, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα είχε την οικονομική και την πολιτική δυνατότητα να τις διασώσει, επιβάλλοντας στον δικό της λαό ένα κύμα πρωτοφανούς λιτότητας. Επομένως ο ΣΥΡΙΖΑ θα έπρεπε, αντί να δίνει μάταιες διαβεβαιώσεις περί της παραμονής μας στο ευρώ, που τον αιχμαλωτίζουν στη γωνία του ριγκ, να αξιοποιήσει την κρίση του ευρωπαϊκού Νότου για να πείσει τον κόσμο ότι πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο να ζήσει εκτός ευρώ, ακόμη κι αν αυτή δεν είναι η πρώτη επιλογή του- κάτι που μόνο τις τελευταίες ημέρες αποσαφήνισε ο Αλέξης Τσίπρας, επιδεικνύοντας πολύ μεγαλύτερο πολιτικό θάρρος από τους περισσότερους συντρόφους και τους ευκαιριακούς συμμάχους του.
Έπειτα, ακόμη κι αν η Γερμανία, για τα δικά της συμφέροντα, αποφασίσει να σώσει, επί του παρόντος, την ευρωζώνη, το τίμημα θα είναι πολύ βαρύτερο από την έξοδο από το ευρώ. Το περίφημο γερμανικό σχέδιο περί τραπεζικής, δημοσιονομικής και πολιτικής ένωσης, που οι αστικές δυνάμεις προβάλλουν ως λυτρωτικό όραμα, στο δρόμο για τις “Ενωμένες Πολιτείες της Ευρώπης”, ακόμη κι αν γίνει αποδεκτό από τη Γαλλία και τις άλλες πυρηνικές χώρες (πράγμα πολύ αμφίβολο) θα αποδειχθεί εφιάλτης: Θα πρόκειται, εν ολίγοις, για τη μετατροπή της Ευρώπης σε Γερμανική Αυτοκρατορία, όπως πολύ ρεαλιστικά εκτίμησε ο Τζορτζ Σόρος. Με το γερμανικό σχέδιο, οι ελληνικές και ισπανικές τράπεζες θα γίνουν “ευρωπαϊκές”, δηλαδή γερμανικές, καθώς οι μάνατζερ της Φραγκφούρτης θα αποφασίζουν ποιες θα συγχωνευτούν, ποιες θα κλείσουν, πόσους θα απολύσουν και σε ποιους θα δίνουν δάνεια. Παράλληλα, το ελληνικό και το ισπανικό κράτος θα χάσουν ακόμη και τον έλεγχο του προϋπολογισμού τους, ο οποίος θα πρέπει να εγκρίνεται από το ευρωπαϊκό “υπουργείο Οικονομικών”. Με άλλα λόγια, η Ελλάδα του Σαμαρά και της Μπακογιάννη στην αυριανή Ευρώπη θα έχει το βάρος και την κυριαρχία που έχει η Ονδούρα και άλλες Μπανανίες στον Οργανισμό Αμερικανικών Κρατών ή το κατεχόμενο Πόρτο Ρίκο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Όσο για τα περιθώρια “ηπιότερης” οικονομικής πολιτικής, η Άγκελα Μέρκελ ήταν απολύτως σαφής στον κυνισμό της όταν δήλωνε τις προάλλες ότι η Ελλάδα, όποια κυβέρνηση και να βγει, πρέπει να τηρήσει απαρέγκλιτα το μνημόνιο, ανεξάρτητα αν είναι αποτελεσματικό ή όχι, μόνο και μόνο για να αποτελέσει δακτυλοδεικτούμενο παράδειγμα προς σωφρονισμό των λοιπών Ευρωπαίων. Με αυτά τα δεδομένα, η σύγκρουση με την Ευρωπαϊκή Ένωση σε περίπτωση σχηματισμού αριστερής κυβέρνησης στην Ελλάδα είναι προδιαγεγραμμένη- όχι γιατί το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι πολύ αριστερό, αλλά γιατί η ιστορική κρίση του καπιταλισμού και της ευρωζώνης σπρώχνει τις κυρίαρχες δυνάμεις πολύ δεξιά. Αλλά και στην πιθανή περίπτωση νίκης της Νέας Δημοκρατίας, ένα ανυπόληπτο πολιτικό προσωπικό, απολύτως δουλικό απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα αναγκαστεί από την επόμενη μέρα να καταπιεί ακόμη και τα δειλά του ψελίσματα περί επαναδιαπραγμάτευσης, για να τεθεί σε τροχιά βίαιης σύγκρουσης με τα λαϊκά στρώματα. Απομένει να δούμε αν, σ'αυτή την περίπτωση, η Αριστερά στο σύνολό της βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα, υπερβεί αυταπάτες και διασπάσεις, ώστε να σχηματίσει το αναγκαίο λαϊκό, δημοκρατικό μέτωπο, από τις γειτονιές μέχρι το κεντρικό πολιτικό επίπεδο, που θα της επιτρέψει να νικήσει στον επόμενο γύρο, που δεν θα αργήσει. Εάν τα καταφέρει, θα μετατρέψει μια πρόσκαιρη εκλογική αποτυχία σε στρατηγική νίκη για την Ελλάδα και το λαό της. Αν όχι, θα προδώσει τις ελπίδες αυτού του λαού σε χρονικό ορίζοντα μιας ολόκληρης γενιάς.

Η Χρεοκοπία της Ευρώπης επί θύρας... η διάλυση της Ευρωζώνης εν όψη!


Εκτός αγορών οδηγείται η Ισπανία- Πιέσεις και στην Ιταλία- Σχεδόν σίγουρη η προσφυγή και της Κύπρου στην Τρόικα- Στην σειρά και η Σλοβενία!
Στα ύψη εκτοξεύονται οι αποδόσεις των ισπανικών και ιταλικών ομολόγων, καθώς η συμφωνία για τη "διάσωση" των ισπανικών τραπεζών από την Ευρωζώνη με 100 δισ. ευρώ, δεν μπόρεσε να ...καθησυχάσει τις αγορές. 
«Πλησιάζουμε με ταχύτητα στο σημείο που τόσο η Ισπανία όσο και η Ιταλία θα πρέπει να βγουν από τις αγορές!», σημειώνει στο Reuters o Gary Jenkins, διευθυντής της Swordfish Research, ενώ ανησυχητική άνοδο καταγράφει και το ιταλικό spread που διευρύνεται στις 483 μονάδες βάσης καταγράφοντας υψηλό 5 μηνών.
Η απόδοση των 10ετών ισπανικών ομολόγων αυξήθηκε σήμερα κατά 25 μονάδες βάσης στο επίπεδο - ρεκόρ του 7%, ενώ και η απόδοση των αντίστοιχων ιταλικών τίτλων αυξήθηκε 8 μ.β. στο 6,30%.
Ο οίκος Moody's υποβάθμισε χθες το βράδυ το αξιόχρεο της Ισπανίας κατά τρεις βαθμίδες, στο Baa3 από Α3, αναφέροντας ως λόγους την αύξηση του χρέους της χώρας, την εξασθένηση της οικονομίας της και την περιορισμένη πρόσβασή της στις αγορές κεφαλαίου.
Ο Moody's υποβάθμισε επίσης το αξιόχρεο της Κύπρου κατά δύο βαθμίδες, στο Ba3 από Ba1, αποδίδοντας την απόφασή του αυτή στην αυξημένη πιθανότητα εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, η οποία θα είχε πιθανόν ως συνέπεια τη μεγαλύτερη στήριξη των κυπριακών τραπεζών από την κυβέρνηση της Λευκωσίας. 
Δημοσίευμα της σλοβένικης εφημερίδας «Ντνέβνικ» της Λιουμπλιάνας, κάνει λόγο για προσφυγή της χώρας στον Μηχανισμό Στήριξης, εξαιτίας των υψηλών επιτοκίων δανεισμού της και προβλημάτων στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, όπως έκανε πρόσφατα η Ισπανία.Τα επισφαλή δάνεια στις σλοβενικές τράπεζες, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ανέρχονται σε περίπου 4 δισ. ευρώ, δηλαδή στο 8% των δανείων στην κατοχή των τραπεζών. Η κατάσταση αυτή είναι παρόμοια με της Ισπανίας, η κυβέρνηση της οποίας ζήτησε οικονομική βοήθεια από την Ευρώπη, επειδή το 8,37% των δανείων στην κατοχή των τραπεζών, ποσό 150 δισ. ευρώ ήταν επισφαλή, αναφέρει η εφημερίδα «Ντνέβνικ».




Δανείζουμε τους Ισπανούς...


Δανείζουμε τους Ισπανούς από... τα δανεικά που δεν πήραμε!
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η χώρα μας θα λάβει τις επόμενες μέρες το εναπομείναν 1 δισεκατομμύριο από την τελευταία δόση που, αν και το δικαιούται, της παρακρατήθηκε και παρέμεινε στα ταμεία του EFSF, αλλά θα κληθεί να δώσει πάραυτα ολόκληρο αυτό το 1 δισ. και πάλι πίσω στο EFSF σαν το μερίδιο που πρέπει να καταβάλει στο «πακέτο» ενίσχυσης των ισπανικών τραπεζών. Την ώρα δηλαδή που τα ταμειακά διαθέσιμα της χώρας «στραγγίζουν» και η χώρα δεν έχει πχ για να πληρώσει τα φάρμακα για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, η κατάσταση στην Ευρώπη αναγκάζει και τη χώρα μας να εισφέρει τα λεφτά αυτά στο «κοινό ταμείο» του EFSF.
Υπό κανονικές συνθήκες, η επόμενη Ελληνική κυβέρνηση θα υπολόγιζε να εισπράξει έως τις 30 Ιουνίου το υπόλοιπο από την δόση του Μαΐου. Με το αναγκαίο παζάρι όμως πιθανότατα θα μπορέσει να «τρενάρει» την επιστροφή του 1 δισ. στο EFSF για τον Ιούλιο, και αφού πρώτα εγκριθεί η επόμενη ...δόση των δανείων, ύψους 4,2 δισ. ευρώ. Παρόλα αυτά, ζητούμενο παραμένει αν τελικώς θα δοθεί μετεκλογικά και έως τέλους του μηνός, όπως είναι συμφωνημένο, αυτό το «περίφημο» 1 δισ. Στο ελληνικό υπουργείο Οικονομικών λένε πως για το συγκεκριμένο ποσό έχουν πέσει οι υπογραφές με τους ευρωπαίους "εταίρους" και σε κάθε περίπτωση θα εκταμιευτεί μέχρι τις 30 Ιουνίου. Από την άλλη, οι πιέσεις της Γερμανίας μπορεί να ενταθούν και δεν αποκλείεται να συνεχιστεί το «πάγωμα» της δόσης του 1 δισ. ευρώ που θα βοηθούσε στην κάλυψη των εσωτερικών αναγκών της χώρας. Η απόφαση μάλιστα πρέπει να ληφθεί επισήμως στο συμβούλιο των υπουργών οικονομικών της ευρωζώνης στις 21 Ιουνίου στο Λουξεμβούργο, λίγες μέρες δηλαδή μετά τις εκλογές.

13/6/12

Αυτό το έλλειμμα ποιος θα το πληρώσει;

Άγνοια στοιχειωδών μαθηματικών και οικονομικών γνώσεων...
ή απάτη ολκής σε βάρος του Ελληνικού Λαού;

Ολη η παραγόμενη από τα Αιολικά Πάρκα ηλεκτρική ενέργεια αγοράζεται από τον ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας ΑΕ) σε τιμή που είναι "εγγυημένη" για 25 χρόνια (feed in tariffs- με τιμαριθμική βέβαια αναπροσαρμογή κάθε χρόνο) και διοχετεύεται στο ηλεκτρικό δίκτυο του ΔΕΣΜΗΕ (Διαχειριστής του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας ΑΕ) για να καταλήξει στους καταναλωτές. 
Για την τιμολόγηση της ενέργειας η οποία παράγεται στα Αιολικά Πάρκα υπάρχουν δύο κατηγορίες:
1. Η Αιολική ενέργεια που "αξιοποιείται" από χερσαίες εγκαταστάσεις ισχύος μεγαλύτερης των 50 kW, για τις οποίες η τιμή της kWh είναι 0,08785 €/kWh για το Διασυνδεδεμένο Σύστημα ενώ για τα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά είναι 0,09945 €/kWh
2. Και η Αιολική ενέργεια που "αξιοποιείται" με χερσαίες εγκαταστάσεις ισχύος μικρότερης ή ίσης των 50 kW, για τις οποίες η τιμή της kWh είναι 0,25 €/kWh.
Αν παρατηρήσετε τους χάρτες της ΡΑΕ που καταγράφουν την αδειοδότηση των Αιολικών Πάρκων ανά την επικράτεια, θα διαπιστώσετε πως αδειοδοτούνται πολλά αιολικά πάρκα ισχύος μικρότερης των 50 kW σε μικρές αποστάσεις, που στην πραγματικότητα ανήκουν σε θυγατρικές εταιρείες της ίδιας εταιρείας Μεγαλοεργολάβων. Έτσι στο ίδιο βουνό (πχ στην Σαράνταινα) η μητρική εταιρεία των Μεγαλοεργολάβων στην πραγματικότητα εγκαθιστά ένα τεράστιο Αιολικό Πάρκο, αλλά μέσω των θυγατρικών της φαίνεται πως έχει εγκαταστήσει-και βέβαια πληρώνεται για πολλά αιολικά μικρότερης ισχύος (και βέβαια πληρώνεται σε τιμές μεγαλύτερες από ότι θα πληρωνόταν για το επι της ουσίας ένα τεράστιο αιολικό πάρκο που στην πραγματικότητα έχει εγκαταστήσει)!
Η τιμή πώλησης της kWh στους οικιακούς καταναλωτές είναι κλιμακωτή αναλόγως της κατανάλωσης. Aν η κατανάλωση είναι 0 έως 800 kWh ανά τετράμηνο η χρέωση για τις Μονοφασικές  Παροχές είναι  0,06987 €/kWh. Aν η κατανάλωση είναι πάνω από 801 kWh στο  τετράμηνο:
- οι πρώτες 800 kWh πωλούνται στην τιμή των 0,07197 €/kWh.
- οι επόμενες 800 kWh πωλούνται στην τιμή των  0,09171 €/kWh.
Το τιμολόγιο που αφορά επιχειρήσεις και βιομηχανίες διέπεται από ειδικές ρυθμίσεις και  η τιμή πώλησης της kWh κειμένεται από τα 0,05400 ευρώ για το νυχτερινό τιμολόγιο, έως τα 0,07110 ευρώ για τις βιομηχανίες ή το μέγιστο τα 0,08548 ευρώ για τα καταστήματα.
Κάνοντας απλούς υπολογισμούς- με απλά μαθηματικά Πρώτης Δημοτικού- εύκολα κανείς συμπεραίνει πως καθημερινά στην αγορά της Ηλεκτρικής Ενέργειας δημιουργείται ένα τεράστιο έλλειμμα που εκφράζεται σε τεράστια κέρδη για τους Μεγαλοεργολάβους. Και γεννάται το εύλογο ερώτημα: Ποιός θα πληρώσει αυτό το έλλειμμα;
Η απάντηση βέβαια είναι πως δυστυχώς και αυτό το έλλειμμα θα το φορτωθεί  ο Ελληνικός Λαός! 
Όπως φορτώνεται και το έλλειμμα που γεννάει η πολιτική των επιδοτήσεων στους Μεγαλοεργολάβους για την κάλυψη του αρχικού κόστους εγκατάστασης των Αιολικών, με το μύθο της δημιουργίας "πράσινων" θέσεων εργασίας. Για του λόγου το αληθές παραθέτουμε το ρεπορτάζ της κυριακάτικης «Καθημερινής» με τον εύληπτο τίτλο «Μία μόνο θέση εργασίας για κάθε επένδυση 2,7 εκατ.»! Σύμφωνα, λοιπόν, με το ρεπορτάζ της καθόλα "πράσινης" εφημερίδας, «μόλις μία θέση εργασίας δημιουργείται για κάθε 2,7 εκατομμύρια ευρώ επιχορήγησης που εγκρίνονται για επενδυτικά σχέδια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας». Από την εξέταση 406 αποφάσεων υπαγωγής στον αναπτυξιακό νόμο, που επικαλείται η εφημερίδα, διαπιστώνεται ότι προβλέπεται η δημιουργία 84 θέσεων, όταν οι ενισχύσεις για τα συγκεκριμένα έργα φτάνουν τα 224 εκατομμύρια ευρώ!!! 
Και γεννάται πλέον το βασικό ερώτημα: Οι Κρατικοί, Πολιτειακοί και Πολιτικοί φορείς που συνεχίζουν  την καταστροφική πολιτική "Ανεμογεννήτριες Παντού"- πολιτική καταστροφική τόσο σε οικονομικό όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο- διαθέτουν στοιχειώδεις γνώσεις μαθηματικών; Μπορούν να κάνουν απλές μαθηματικές πράξεις; Μάλλον όχι! Γιατί αν αποδειχτεί ότι έχουν τελειώσει την Πρώτη Δημοτικού και ξέρουν τουλάχιστον "πρόσθεση" και "αφαίρεση", τότε εμπλέκονται σε μια Απάτη Ολκής σε βάρος του Ελληνικού Λαού, πράγμα που δεν θέλουμε ούτε να το φανταστούμε!!! Γιατί είναι άλλο πράγμα να μην ενδιαφέρονται για την επιβίωση των Λύκων των Κραβάρων και της Αρκούδας της Σαράνταινας, και άλλο να οδηγούν τον Ελληνικό Λαό στην Χρεοκοπία!  

12/6/12

Η Κύπρος λίγο πριν το Μνημόνιο...

Του Γιώργου Δελαστίκ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Απεγνωσμένη μάχη δίνει η κυπριακή κυβέρνηση του προέδρου Δημήτρη Χριστόφια με αντιπάλους τον χρόνο και τους Ευρωπαίου εταίρους της, οι οποίοι πιέζουν ασφυκτικά στο παρασκήνιο για να υπαγάγουν την Κύπρο σε καθεστώς Μνημονίου και μάλιστα μέσα στο επόμενο εικοσαήμερο, πριν από τις 30 Ιουνίου! Με δεδομένο ότι την 1η Ιουλίου η Κυπριακή Δημοκρατία θα αναλάβει για πρώτη φορά στην ιστορία της, την έστω και τυπική πλέον προεδρία της ΕΕ, θα συνιστά βαρύτατη πολιτική ήττα για τη Λευκωσία να έχει υπαχθεί σε καθεστώς οικονομικής και πολιτικής υποτέλειας προς την ΕΕ λίγα 24ωρα πριν αρχίσει η προεδρία της, στην οποία η Κύπρος έχει επενδύσει πολλά για την προβολή του εθνικού της θέματος.
Απειλείται με εκμηδένιση το διεθνές κύρος της χώρας, αν η Κυπριακή Δημοκρατία αναδειχθεί στην πρώτη χώρα της ΕΕ που επιχειρεί να προεδρεύσει των «27» τελούσα η ίδια υπό καθεστώς περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας. Το τραγικό στοιχείο είναι ότι στην κατάσταση αυτή απειλούν να φέρουν τη Λευκωσία αφενός οι κυπριακές τράπεζες και αφετέρου η Ελλάδα, η «μητέρα πατρίδα» που με την πολιτική της τόσα δεινά έχει κατά καιρούς συσσωρεύσει στην Κύπρο.
Η Κυπριακή Δημοκρατία απειλείται με υπαγωγή σε καθεστώς Μνημονίου επειδή οι κυπριακές τράπεζες έχουν υπερβολικά ανεπτυγμένες δραστηριότητες στο εξωτερικό και πάνω απ' όλα στην Ελλάδα, η οποία απειλείται με χρεοκοπία. Η εν λόγω δραστηριότητα είναι τόσο μεγάλη ώστε αν όντως χρεοκοπήσει η Ελλάδα, αυτομάτως θα καταρρεύσει και η Κυπριακή Δημοκρατία εν ριπή οφθαλμού! Ο ισχυρισμός αυτός απορρέει από τα οικονομικά μεγέθη των κυπριακών τραπεζών και του κυπριακού κράτους. Ας δούμε πιο συγκεκριμένα τι εννοούμε. Η Κύπρος είναι μια πολύ μικρή χώρα. Το ΑΕΠ της ανήλθε κατά το 2011 σε 17,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ΑΕΠ της Ελλάδας, για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, την ίδια χρονιά και παρά τη δραματική συρρίκνωση ανήλθε σε 215 δισεκατομμύρια - δηλαδή το ελληνικό ΑΕΠ είναι 12 φορές μεγαλύτερο από το κυπριακό.
Οι κυπριακές τράπεζες όμως έχουν χορηγήσει σε επιχειρήσεις και σε ιδιώτες που ζουν στην Ελλάδα δάνεια ύψους 23 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ενα ποσόν δηλαδή που ανέρχεται στο... 129% του ΑΕΠ της Κύπρου! Αυτονόητο είναι ότι αν οι Ελληνες πελάτες των κυπριακών τραπεζών βρεθούν σε αδυναμία εξυπηρέτησης των δανείων τους λόγω χρεοκοπίας της χώρας, οι κυπριακές τράπεζες θα καταρρεύσουν και το κυπριακό κράτος θα είναι εντελώς αδύνατον να τις διασώσει. Για να έχουμε μια συνολικότερη εικόνα του γιγαντισμού του κυπριακού τραπεζικού συστήματος σε σύγκριση με το κυπριακό κράτος, αρκεί να πούμε ότι στο τέλος Απριλίου του 2012 οι συνολικές καταθέσεις στις κυπριακές τράπεζες ανήλθαν στα 71,6 δισεκατομμύρια ευρώ - δηλαδή 4 φορές το ΑΕΠ της Κύπρου!
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η Λευκωσία οφείλεται στις ζημιές που προκάλεσε στις κυπριακές τράπεζες το διαβόητο «κούρεμα» των ελληνικών κρατικών ομολόγων. Οι κυπριακές τράπεζες κατείχαν αρκετά ελληνικά ομόλογα, με αποτέλεσμα οι ζημιές τους να ανέλθουν στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ποσό φαντάζει μικρό, αλλά αντιστοιχεί στο 17% του κυπριακού ΑΕΠ!
Ενα τμήμα της ζημιάς καλύφθηκε... Μέχρι τις 30 Ιουνίου όμως η κυπριακή κυβέρνηση πρέπει να βρει 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ -ποσό που αντιστοιχεί στο 10% του κυπριακού ΑΕΠ- για να προχωρήσει στην επανακεφαλαιοποίηση των κυπριακών τραπεζών. Αν δεν το βρει, γι' αυτό το γελοίο ποσό του 1,8 δισ. ευρώ η Κύπρος θα υπαχθεί σε καθεστώς Μνημονίου με ολέθριες όχι μόνο οικονομικές, αλλά και εθνικές συνέπειες!
Οι ευρωπαϊκές και οι αμερικανικές τράπεζες δεν τη δανείζουν. Ο πρόεδρος Χριστόφιας προσπαθεί να δανειστεί αυτό το ποσό από την Κίνα. Τον Δεκέμβριο που μας πέρασε ήταν η Ρωσία που έσωσε την Κύπρο, δανείζοντάς της 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ και αποτρέποντας την ύστατη των στιγμών την υπαγωγή της Κυπριακής Δημοκρατίας σε καθεστώς Μνημονίου στο οποίο έχουν λυσσάξει να την οδηγήσουν οι Ευρωπαίοι.
Δυστυχώς, όσο περισσότερο εδραιώνεται διεθνώς η αντίληψη ότι η Ελλάδα οδηγείται σε χρεοκοπία τόσο δυσκολότερο γίνεται για την Κύπρο να δανειστεί από οποιαδήποτε χώρα αφού αναπότρεπτα θα καταβαραθρώσει την κυπριακή οικονομία ενδεχόμενη ελληνική χρεοκοπία.
Εφιάλτης:
Τραγική «λύση» του Κυπριακού!
Ερμαιο των επεκτατικών βλέψεων της Τουρκίας θα καταστεί η Κυπριακή Δημοκρατία στην περίπτωση που τελικά η Λευκωσία υποχρεωθεί να περάσει υπό τον ζυγό μνημονιακού καθεστώτος. Κρίνοντας από τη μέχρι τώρα πολιτική της ΕΕ στο Κυπριακό, είναι βέβαιο πως αν η Κύπρος εξαρτά την επιβίωσή της από τα χρήματα των Ευρωπαίων, αυτοί θα την εκβιάσουν ανελέητα προκειμένου να παραδώσει στον τουρκικό Αττίλα τα κατεχόμενα εδάφη. Να αποδεχθεί δηλαδή να νομιμοποιήσει τα τετελεσμένα της προς σαράντα σχεδόν ετών τουρκικής εισβολής. Με τον τρόπο αυτό η επιβολή Μνημονίου στην Κύπρο -για την οποία ευθύνεται το «κούρεμα» των ελληνικών ομολόγων- ισοδυναμεί με τραγική επίλυση του Κυπριακού.

Νέα μελέτη κόλαφος για την απάτη των Αιολικών Πάρκων!

Και δεύτερη μελέτη διαπιστώνει πως τα αιολικά πάρκα αυξάνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα!
Το Argonne National Laboratory, το μεγαλύτερο ίδρυμα έρευνας και τεχνολογίας στις ΗΠΑ,  δημοσίευσε μια μελέτη υπό τη διεύθυνση του Ομοσπονδιακού Τμήματος Ενέργειας, όπου αποκαλύπτει πως η αιολική ενέργεια το μόνο που δεν κάνει είναι να μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα! Και ειδικά όταν ο άνεμος δεν φυσά ή όταν φυσά πολύ. 
Η μελέτη αυτή είναι η δεύτερη μεγάλη μελέτη που σε διάστημα λίγων μηνών καταρίπτει  επιστημονικά τον μύθο της συμμετοχής των Αιολικών Πάρκων στην μείωση της εκπομπής ρύπων CO2! Και οι δύο μελέτες διαπιστώνουν ότι η αιολική ενέργεια είναι εντελώς "αναξιόπιστη" και απαιτεί ως υποστήριξη-back-up, συμβατικούς σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας  προκειμένου να διατηρηθεί μια συνεπή παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στο ενεργειακό σύστημα, με αποτέλεσμα την αύξηση των εκπομπών CO2!
Δηλαδή πλέον υπάρχουν και επιστημονικές μελέτες που αποδεικνύουν πως τα Αιολικά Πάρκα δεν κάνουν ούτε αυτό που υποτίθεται πως όφειλαν να κάνουν: να μειώνουν τις εκπομπές CO2
Τώρα γιατί κάποιοι πολιτικοί στην Ελλάδα "επιμένουν" στην ανάπτυξη των Αιολικών Πάρκων, αυτό είναι θέμα που σηκώνει πολύ συζήτηση! Το σίγουρο είναι πως το μόνο που δεν θα μπορούν να ισχυριστούν είναι ότι λόγω των ...αγαθών τους προθέσεων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, έπεσαν θύματα ...παραπληροφόρησης από τον ΣΚΑΙ

11/6/12

Υπάρχει όντως ...ακυβερνησία;

Νέο περιβαλλοντικό έγκλημα στην Ναυπακτία!

Μπορεί καθημερινά να βομβαρδιζόμαστε με ...αναφορές στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Αποβλάκωσης, περί των κινδύνων της συνεχιζόμενης "Ακυβερνησίας", αλλά από ότι φαίνεται όταν το Κράτος πρόκειται να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των Μεγαλοεργολάβων τότε η Κρατική Μηχανή λειτουργεί με τις μηχανές στο φουλ και καλά λαδωμένες. Ο υπερπεριφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Αποστολόπουλος ενέκρινε τελικά την ...περιβαλλοντική μελέτη του έργου: «Αιολικό Πάρκο, ισχύος 26 MW καθώς και των συνοδών έργων πρόσβασης και διασύνδεσης» στη θέση Μαλαθούνα Δ. Ναυπακτίας Ν. Αιτωλ/νίας, ιδιοκτησίας της εταιρείας "Αιολική Μαλέα Λακωνίας Α.Ε".
Και βέβαια οι ανεκδιήγητοι  κ. Κατσιφάρας και κ. Μπουλές, Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας και Δήμαρχος Ναυπάκτου αντίστοιχα, "συνυπογράφουν" την καταστρεπτική αυτή απόφαση- καταστρεπτική όχι μόνο για το περιβάλλον της Ναυπακτίας αλλά και για την Οικονομία της Χώρας.  
Την ίδια ώρα που σε όλη την Ευρώπη η εγκατάσταση των Ανεμογεννητριών σταματάει ως αντιοικονομική, αντιπαραγωγική και αντιεπενδυτική, στον Τόπο μας κάποιοι συνεχίζουν να καλλιεργούν τον μύθο της "Πράσινης Ανάπτυξης". Γιατί άραγε;  
Φταίει η Ακυβερνησία ή στην πραγματικότητα φταίει ότι έχουμε Κυβερνητικές, Πολιτειακές και Κρατικές Αρχές που το μόνο που δεν τις ενδιαφέρει είναι το μέλλον του Τόπου μας;  
Γιατί κανείς δεν αναρωτιέται π.χ. για ποιο λόγο η Ισπανία, που είναι μια από τις μεγαλύτερες χώρες παραγωγής Ανεμογεννητριών, σταματάει την εγκατάσταση Αιολικών Πάρκων στα εδάφη της και τις Ανεμογεννήτριες που παράγει τις εξάγει σε τριτοκοσμικές χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα;  
Σε αυτό το απλό ερώτημα οι κ.κ. Μπουλές, Κατσιφάρας, Αποστολόπουλος μπορούν να απαντήσουν; 
Γιατί για το μέλλον της Ναυπακτίας σίγουρα δεν έχουν να πουν τίποτε!
O Tempora O Mores!

Σώζουν τις τράπεζες, όχι την Ελλάδα!

Χάνες Άντρος:"Δεν έφθασαν ποτέ στην Ελλάδα 170 δισ. €. Κατέληξαν σε γερμανικές και γαλλικές τράπεζες!"

Οι Ελληνες καλούνται να πληρώσουν για κάτι που δεν προκάλεσαν. Την εξαιρετικά σημαντική επισήμανση έκανε ο Αυστριακός πρώην υπουργός Οικονομικών των κυβερνήσεων (1970-1983) του ιστορικού καγκελάριου Μπρούνο Κράισκι, Χάνες Αντρος. Ο ίδιος εξέφρασε την πλήρη κατανόησή του για τη δυσθυμία των Ελλήνων. Σε συνέντευξή του στη μεγάλης κυκλοφορίας, αυστριακή εφημερίδα «Österreich», σημείωσε ότι, όταν ένας δανειστής δανείζει σε μία χώρα 372 δισεκατομμύρια ευρώ, τότε ο δανειστής είναι εξίσου υπεύθυνος, εάν ο δανειολήπτης δεν μπορεί να αποπληρώσει τα δάνεια, ο κ. Αντρος, ενώ επεσήμανε ότι 170 δισεκατομμύρια ευρώ δεν έφτασαν ποτέ στην Ελλάδα, αλλά κατέληξαν στις γερμανικές και γαλλικές τράπεζες. Στη συνέντευξή του, ο θεωρούμενος ως ένας από τους σημαντικότερους υπουργούς Οικονομικών της μεταπολεμικής Αυστρίας, προειδοποιεί ότι, όπως η υπερβολική χρήση ενός φαρμάκου -«επειδή ένα φάρμακο είναι καλό, δεν σημαίνει ότι το χορηγούμε δέκα φορές την ημέρα»- μπορεί να εξελιχθεί σε δηλητήριο, ακριβώς αυτό μπορεί να συμβεί και στην περίπτωση της υπερβολικής λιτότητας, προσθέτοντας πως χωρίς ανάπτυξη δεν μπορεί να υπάρξει έξοδος από την κρίση. 

Ο ίδιος τονίζει την ανάγκη να υπάρξει αλλαγή στάσης, προπάντων από τους Γερμανούς και αυτοί να επιδείξουν, όπως και ολόκληρη η Ευρώπη, περισσότερη αλληλεγγύη, ενώ επισημαίνει πως, αν η Ευρώπη είχε συμπεριφερθεί κατά την επανένωση της Δυτικής και Ανατολικής Γερμανίας, όπως οι Γερμανοί κατά την κρίση του Ευρώ, τότε ποτέ δεν θα είχε πραγματοποιηθεί η επανένωση. Οπως λέει, την γερμανική επανένωση πλήρωσαν όλοι και όταν η ισοτιμία του ανατολικογερμανικού μάρκου έγινε «ένα προς ένα» με το δυτικογερμανικό, προκάλεσε σε ολόκληρη την Ευρώπη υψηλότερα επιτόκια. Κατά την άποψή του, το ευρώ δεν επιτρέπεται να παραμείνει μόνον ένα μέσο πληρωμών, αλλά απαιτείται ένα ενιαίο δημοσιονομικό σχέδιο και ένα ενιαίο τραπεζικό σύστημα, καθώς δεν γίνεται για τις τράπεζες της Ευρώπης να υπάρχουν 17 διαφορετικές εποπτείες, αλλά χρειάζεται μια Τραπεζική Ενωση με μια πανευρωπαική τραπεζική εποπτεία. Αναφερόμενος στην άσχημη κατάσταση των δημοσιονομικών και του τραπεζικού συστήματος στην Ευρώπη, ο κ. Αντρος παραπέμπει στην επίσης άσχημη κατάσταση στις ΗΠΑ, για να επισημάνει συγχρόνως πως η διαφορά έγκειται στο ό, τι εκεί υπάρχει μια από κοινού αντιμετώπιση της κατάστασης και ακριβώς αυτό διαφοροποιεί το δολάριο από το ευρώ. Πρόσφατα, σε άλλη συνέντευξή του, ο Αυστριακός πρώην υπουργός Οικονομικών είχε καταγγείλει πως «η σωτηρία της Ελλάδας είναι μια σωτηρία των τραπεζών και μέχρι σήμερα στους ίδιους τους Ελληνες δεν έφθασε ούτε ένα λεπτό του Ευρώ», ενώ είχε χαρακτηρίσει το «πακέτο σωτηρίας» για την Ελλάδα ως «απερίσκεπτη θεραπεία» που θα μπορούσε να στείλει τον ασθενή ακόμη και στο θάνατο, καθώς, χωρίς θεραπεία των αιτίων, η «επιβληθείσα, υπερβολική, εξαναγκαστική λιτότητα», δεν μπορεί να βγάλει τη χώρα από την κρίση. Σύμφωνα με τον κ. Αντρος, η οικονομία στην Ελλάδα συρρικνώνεται και το κράτος πρέπει να πληρώνει ολοένα και υψηλότερα επιτόκια, κάτι που μπορεί να συγκριθεί με έναν γιατρό ο οποίος γράφει στον ασθενή ένα δραστικό φάρμακο σε δεκαπλάσια δόση, χωρίς να λάβει υπόψη του τις παρενέργειες, ωστόσο, κατά την άποψή του, μια έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, εξαιτίας του κινδύνου μετάδοσης σε άλλες χώρες της, είναι πολύ πιο ακριβή απ΄ ότι η προσπάθεια σωτηρίας.

Πηγή :"Έθνος"

8/6/12

Μύθοι περί ευρώ και Ελλάδας...

Του Γιώργου Δελαστίκ.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
Εχει υπερβεί κάθε όριο ανοχής η ανθελληνική προπαγάνδα των γερμανικών μέσων ενημέρωσης. Με έναν καταιγισμό ψεμάτων έχουν πείσει τον γερμανικό λαό ότι δήθεν η Ελλάδα εξαπάτησε τους εταίρους της στην ΕΕ και έτσι μπήκε δολίως στην Ευρωζώνη, στην οποία δεν θα έπρεπε να είχε ενταχθεί ποτέ. Στη βάση αυτή, μας σερβίρουν κάθε τόσο δημοσκοπήσεις του τύπου το 49% των Γερμανών επιθυμεί την αποβολή της Ελλάδας από το ευρώ, το 62% των Γερμανών συμφωνεί με την πολιτική επιβολής εξοντωτικής λιτότητας στους Ελληνες, το 59% δεν κατανοούν γιατί οι Ελληνες ψηφίζουν κόμματα που αντιτίθενται στο μνημόνιο που ρημάζει τη ζωή τους και άλλα παρόμοια.
Αποφεύγουμε συνήθως να ασχολούμαστε με θέματα του παρελθόντος, αλλά αυτή τη φορά είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε μια εξαίρεση για να αποδείξουμε ότι στην Ελλάδα δεν κατοικούν... Λωτοφάγοι. Οι νέοι λογικό είναι να μη γνωρίζουν τι έγινε πριν από 12 χρόνια, όταν αποφασιζόταν ποιες χώρες θα μπουν στην Ευρωζώνη και αρκετοί μεγαλύτεροι να έχουν ξεχάσει τα γεγονότα, τα οποία άλλωστε δεν είχαν καμιά δραματικότητα και έτσι πιθανόν να μην τα είχαν καν προσέξει τότε, αφού είχαν διαδικαστικό, διεκπεραιωτικό χαρακτήρα.
Σε καμιά απολύτως περίπτωση η Ελλάδα δεν γέλασε τις υπόλοιπες κυβερνήσεις της ΕΕ για να μπει στην Ευρωζώνη. Ηταν καθαρά γερμανική απόφαση να μπουν στο ευρώ όλες ανεξαιρέτως οι χώρες - μέλη της ΕΕ των «15» (τόσα κράτη - μέλη είχε τότε η ΕΕ) που το επιθυμούσαν! Γι' αυτό και μπήκαν στην Ευρωζώνη και οι 12 χώρες που το ήθελαν και έμειναν εκτός ευρώ μόνο οι 3 χώρες που αρνήθηκαν να μπουν (Βρετανία, Σουηδία, Δανία). Ολα τα υπόλοιπα είναι παραμύθια.
Υπήρχαν δε απολύτως συγκεκριμένοι λόγοι που ώθησαν τους Γερμανούς σε αυτή την απόφαση. Λόγοι τεράστιας γεωπολιτικής σημασίας για το Βερολίνο.
Επί σχεδόν δέκα χρόνια μετά την ενοποίηση της Γερμανίας μαίνονταν στη χώρα αυτή οι συζητήσεις γύρω από τη νομισματική ενοποίηση. Αν δηλαδή θα φτιαχνόταν ένα «σκληρό» ευρώ Γερμανίας - Γαλλίας (στο οποίο θα συμμετείχαν κυρίως για λόγους «καμουφλάζ» η Ολλανδία, το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και η Αυστρία) ή αν θα φτιαχνόταν ένα «μαλακό» ευρώ με όλες τις χώρες - μέλη της ΕΕ που επιθυμούσαν να συμμετάσχουν σε αυτό.
Οι Γερμανοί ταλαντεύονταν ακόμη ανάμεσα στις δύο εκδοχές, όταν έλαβε χώρα ένα καταλυτικό γεγονός: οι ΗΠΑ αποφάσισαν να εντάξουν στο ΝΑΤΟ όλες τις πρώην «σοσιαλιστικές» χώρες του Συμφώνου της Βαρσοβίας - Πολωνία, Τσεχία, Ουγγαρία, Σλοβακία κ.λπ. Με τον τρόπο αυτόν οι Αμερικανοί αποκτούσαν τον στρατιωτικό και πολιτικό έλεγχο των χωρών αυτών.
Τον Μάρτιο του 1999 έλαβε χώρα αυτή η διεύρυνση του ΝΑΤΟ. Η αντίδραση των Γερμανών ήταν άμεση και δόθηκε σε δύο επίπεδα.
Το Βερολίνο αποφάσισε πρώτον, να εντάξει στο ευρώ όλες ανεξαιρέτως τις χώρες της ΕΕ που συμφωνούσαν να μπουν στην Ευρωζώνη και δεύτερον, να εντάξουν στην ΕΕ όλες τις χώρες του πρώην «υπαρκτού σοσιαλισμού», παρόλο που λόγω της κατάρρευσης της οικονομίας τους ήταν εντελώς ανέτοιμες για ένταξη στην ΕΕ. Η απόφαση αυτή υλοποιήθηκε με το πρώτο μεγάλο κύμα ένταξης οκτώ χωρών της Κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης στην ΕΕ το 2004, μαζί με την Κύπρο και τη Μάλτα. Στη συνέχεια εντάχθηκαν και η Ρουμανία και Βουλγαρία.
Στην πραγματικότητα δηλαδή ο ανταγωνισμός της Γερμανίας με τις ΗΠΑ για την ηγεμονία στην Ευρώπη ήταν ο λόγος που το Βερολίνο αποφάσισε και να βάλει όλες τις χώρες της ΕΕ στο ευρώ, αλλά και να εντάξει στην ΕΕ όλες τις χώρες - ερείπια του πρώην «υπαρκτού σοσιαλισμού».
Οι αποφάσεις αυτές υπηρετούσαν κορυφαία στρατηγικά συμφέροντα της Γερμανίας, η οποία επέλεγε τον αργό αλλά πολύ πιο σταθερό δρόμο της οικονομικής κυριαρχίας επί των χωρών της Ευρώπης για να αντισταθμίσει έτσι τη στρατιωτικοπολιτική ηγεμονία των ΗΠΑ πάνω στα ίδια κράτη και τελικά να τα αποσπάσει από την επιρροή της Ουάσιγκτον. Αυτή είναι η αλήθεια και όχι οι ανοησίες που λένε σήμερα.
ΣΥΝΕΝΟΧΟΙ:
Ολοι έκαναν τότε λογιστικές απάτες!
Εξοργίζεται κανείς με το θράσος των Γερμανών και των υπόλοιπων Ευρωπαίων να κατηγορούν την Ελλάδα για παραποίηση των στοιχείων προκειμένου να ενταχθεί στην Ευρωζώνη. Υποκρίνονται ότι ξεχνούν πως, όταν ήρθε η ώρα να δουν ποιος πιάνει τα κριτήρια του Μάαστριχτ για να μπει στο ευρώ, διαπίστωσαν με φρίκη ότι πληρούσαν τα κριτήρια μόνο... δύο χώρες, το Λουξεμβούργο και η Δανία, η οποία μάλιστα δεν ήθελε να ενταχθεί στην Ευρωζώνη! Ούτε η Γερμανία, ούτε η Γαλλία, ούτε κάποια άλλη από τις συνολικά 12 χώρες που αρχικά εντάχθηκαν στο ευρώ είχε πιάσει όλους τους δημοσιονομικούς στόχους και έτσι όλες ανεξαιρέτως οι χώρες αυτές έκαναν λογιστικές απάτες! Η Αθήνα απλώς... αντέγραψε!