10/10/12

Η Ελλάδα θα γίνει ...Ελντοράντο!


...Οι 'Ελληνες θα έχουν την τύχη των Μάγια και των Ίνκας;

Στη μεγαλύτερη χώρα παραγωγής χρυσού στην Ευρώπη μπορεί και να μετατραπεί η Ελλάδα, αφού όπως επισημαίνει σε άρθρο του το πρακτορείο Bloomberg, έχει τη δυνατότητα ως το 2016, να παράγει 425.000 ουγγιές χρυσού, αξίας 757 εκατ. δολαρίων. Στο ίδιο άρθρο, βέβαια, καταγράφονται τα γραφειοκρατικά εμπόδια αλλά και οι αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες, που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εξόρυξή του. Όμως όπως αναφέρει το πρακτορείο, γίνονται έντονες κινήσεις από πλευράς Κυβέρνησης ώστε να «ξεμπλοκάρουν» συμφωνίες που παρέμεναν «στον πάγο» για περισσότερο από μια δεκαετία, λόγω της γραφειοκρατίας αλλά και κυρίως των περιβαλλοντικών κανονισμών. Το άρθρο τονίζει χαρακτηριστικά πως εν μέσω κρίσης και λίγο μετά την επίσκεψη της Γερμανίδας Καγκελάριου στην Αθήνα, η εξόρυξη χρυσού αρχίζει να «πατάει γκάζι» χάρη στο επονομαζόμενο πρόγραμμα "fast-track" εγκρίσεων έργων. Εξάλλου σε συνθήκες κρίσης η Περιβαλλοντική Πολιτική περνάει σε δεύτερη μοίρα!
Τα "εμπόδια" που αντιμετωπίζουν όσες εταιρίες επιχειρούν να εισέλθουν στον κλάδο της εξόρυξης χρυσού στην Ελλάδα (γραφειοκρατία, περιβαλλοντικοί περιορισμοί, κωλυσιεργία στην λήψη αποφάσεων), είναι λίγο πολύ γνωστά και κοινά για όλες, αναφέρει το αμερικανικό πρακτορείο. Η χορήγηση αδειών εξόρυξης μπορεί να διαρκέσει αρκετά χρόνια μέσα στα οποία οι εταιρίες αναθεωρούν το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στη χώρα ενώ ταυτόχρονα πλήττονται και οικονομικά. 
Η καναδέζικη επιχείρηση European Goldfields, για παράδειγμα, προσπαθούσε για περισσότερο από πέντε χρόνια να πάρει άδεια εξόρυξης για τα ορυχεία στις Σκουριές και την Ολυμπιάδα Χαλκιδικής και κατά το διάστημα αυτό η μετοχή της «υπέφερε» από μεγάλα σκαμπανεβάσματα.
Ανησυχίες προκύπτούν σχετικά και με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα έχει η εξόρυξη καθώς και με τις συνέπειες για τον τουρισμό της εκάστοτε περιοχής. Μόλις τον προηγούμενο μήνα οι κάτοικοι του χωριού Ιερισσός διαδήλωναν κατά της λειτουργίας του ορυχείου στις Σκουριές καθώς στην περιοχή εξόρυξης συμπεριλαμβάνονται και 410 εκτάρια δασικής έκτασης που ενδέχεται να αποψιλωθούν λόγω των εργασιών. Παρά τις προθέσεις τις εταιρίας για αναφύτευση οι κάτοικοί υποστηρίζουν ότι η οικολογική καταστροφή θα είναι τεράστια. Μια άλλη καναδέζικη εταιρία, η TVX, που είχε δικαιώματα εξόρυξης για τα ορυχεία Ολυμπιάδας και Στρατωνίου είχε έρθει πολλές φορές σε σύγκρουση με τις τοπικές αρχές και είχε βρεθεί στα δικαστήρια για παράβαση περιβαλλοντικών κανονισμών πριν εγκαταλείψει οριστικά τις δραστηριότητες τις στην περιοχή το 2003.
Τα τελευταία χρόνια ωστόσο και μεσούσης της οικονομικής κρίσης  παρατηρείται μια ...μεταστροφή κλίματος. Η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα την τελευταία πενταετία και έχει εκτοξεύσει τα ποσοστά ανεργίας στα ύψη κάνει επιτακτική την ανάγκη "προσέλκυσης επενδύσεων" που όχι μόνο θα δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας αλλά θα δώσουν και ώθηση στην ελληνική οικονομία. Στο κλάδο της εξόρυξης χρυσού διακρίνεται μια προσπάθεια "εξομάλυνσης" των προβλημάτων. Βέβαια ο όρος "εξομάλυνση" μπορεί και να υποκρύπτει την πλήρη παραβίαση των όρων περιβαλλοντικών κανονισμών αδειοδότησης των εξορυκτικών εργασιών -αν με σιγουριά δεν το κάνει! Και σίγουρα η "εξομάλυνση" δεν αφορά τους όρους παραχώρησης του ορυκτού πλούτου από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου προς τις Ιδιωτικές Πολυεθνικές, ούτε βέβαια τις επιπτώσεις στην Ζωή και τις οικονομικές δραστηριότητες των κατοίκων των εγγύς περιοχών!
Αυτό οφείλεται εν μέρει στο πρόγραμμα έγκρισης έργων γνωστό και ως «fast track». Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός "φιλικού επιχειρησιακού περιβάλλοντος" για στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις. Αυτή τη στιγμή ο χρυσός είναι το μόνο μέταλλο που επιτρέπει τη ταχεία έγκριση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στη χώρα.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εταιριών εξόρυξης η Ελλάδα μπορεί να πάρει τη θέση της Φινλανδίας  ως ο μεγαλύτερος παραγωγός χρυσού στην Ευρώπη καθώς οι ελληνικές αρχές ξεπαγώνουν συμφωνίες που έμειναν στάσιμες για χρόνια λόγω της γραφειοκρατίας και των περιβαλλοντικών περιορισμών.
Η Glory Resources, ιδιοκτήτρια του ορυχείου στις Σάπες Ροδόπης και η Eldorado Gold, μητρική εταιρία της European Goldfields, δήλωσαν ότι η παραγωγή και των δύο το 2016 θα φτάνει τις 425000 ουγκιές χρυσού (αξίας 757 εκ. δολάρια), ξεπερνώντας κατά πολύ τις 16000 ουγκιές που ήταν η παραγωγή της χώρας το 2011. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Eldorado, Εντουάρντο Μούρα, η εταιρία σκοπεύει να επενδύσει στην Ελλάδα σχεδόν ένα δισ. δολάρια μέσα στην επόμενη πενταετία.
«Οι πολιτικοί αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο ότι μια στάση υπέρ της εξόρυξης είναι απαραίτητη, λόγω των προοπτικών δημιουργίας θέσεων εργασίας», δήλωσε ο πρόεδρος της Glory Resources Τζέρεμι Γουόρτχολ. Η Ελλάδα απασχολεί σήμερα 10300 εργαζόμενους συνολικά στον τομέα της μετάλλευσης και της εξόρυξης. Η Eldorado Gold διπλασίασε το εργατικό δυναμικό της στη χώρα σε 800 άτομα από τότε που έγινε η εξαγορά των ορυχείων και σχεδιάζει να το αυξήσει σε 1500 όταν θα αναπτύξει πλήρως την παραγωγή της. Η Glory Resources υποστηρίζει ότι θα απασχολεί περίπου 200 εργαζόμενους όταν ξεκινήσει την παραγωγή της. Ακόμη και αυτοί οι μικροί αριθμοί φαντάζουν τεράστιοι σε μια χώρα που η Ανεργία ξεπερνά το 24%. 
«Νομίζω ότι όλο και περισσότεροι Έλληνες συνειδητοποιούν ότι η εξόρυξη Χρυσού είναι μέρος της λύσης του Ελληνικού Προβλήματος, καθώς ένα σημαντικό μέρος της οικονομικής ανάκαμψης που προσδοκά η Χώρα θα είναι λόγω ακριβώς της εξόρυξης», υποστηρίζει ο Μούρα. «Είμαι πεπεισμένος ότι οι άνθρωποι που αντιτίθενται στα έργα μας γρήγορα θα  συνειδητοποιήσουν ότι η εξόρυξη μπορεί να είναι μια θετική δύναμη για αλλαγή.»
Και όντως ο αντιπρόεδρος της Eldorado Gold μπορεί να έχει δίκιο και πλέον όλο και περισσότεροι άνθρωποι στην Ελλάδα να αποδέχονται πως τέτοιες επενδύσεις είναι αναγκαίες για να σωθεί η Οικονομία της Χώρας, αυτό που όμως κανείς δεν λέει και σίγουρα δεν θα περιμέναμε να το έλεγε και να το παραδεχόταν ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της Eldorado Gold, είναι πως με τις τρέχουσες τιμές πώλησης του Χρυσού η Eldorado Gold θα έχει αποσβέσει το κόστος της επένδυσής της σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο... αλλά στο μεταξύ το μαγευτικό δάσος των Σκουριών στην Χαλκιδική θα έχει καταστραφεί πλήρως από αυτήν την επένδυση και ότι το μόνο που θα απομείνει για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής είναι τα "μεροκάματα" που θα έχουν κερδίσει στα λαγούμια του ορυχείου! Γιατί ο Χρυσός της Χαλκιδικής θα έχει κάνει φτερά για αλλού! Εξάλλου να μην ξεχνάμε ότι στο όνομα της μυθικής χρυσής πόλης του ...Ελντοράντο οι Ισπανοί Κονκισταδόρες λεηλάτησαν όλη την Λατινική Αμερική και εξόντωσαν τους ιθαγενείς κατοίκους της!


9/10/12

Ποιους επιχειρηματίες είδε στην Αθήνα η Μέρκελ;


Δώδεκα εκπροσώπους από όλο το "φάσμα" της επιχειρηματικής δραστηριότητας συνάντησαν στο ξενοδοχείο «Χίλτον» η γερμανίδα Καγκελάριος Ανγκελα Μέρκελ και ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Την εκδήλωση οργάνωσε η γερμανική πρεσβεία. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Πολ Τόμσεν, απεσταλμένος του ΔΝΤ στην Αθήνα, ο Χορστ Ράιχενμπαχ επικεφαλής της ομάδας δράσης της ΕΕ (Task Force) και ο αρμόδιος για την ελληνογερμανική συνεργασία Χανς-Γιοάχιμ Φούχτελ.
Οι δώδεκα "προσκεκλημένοι" ήταν οι εξής:
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δημήτρης Δασκαλόπουλος,
ο πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου Μιχάλης Μαϊλλης,
οι τραπεζίτες Γιώργος Ζανιάς (Εθνική) και Νίκος Νανόπουλος (Eurobank),
o διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ,
ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Αρθούρος Ζερβός,
ο επιχειρηματίας Δημήτρης Κοπελούζος,
ο Νίκος Φρουζής πρόεδρος του συνδέσμου φαρμακευτικών επιχειρήσεων,
ο διευθύνων σύμβουλος της Boss στην Ελλάδα Bairon Herzberg,
ο διευθύνων σύμβουλος της Siemens Hellas Πάνος Ξυνής,
ο διευθύνων σύμβουλος της Hochtief Hellas Joahim Kochling και
ο επικεφαλής του Zeus Capital Στέλιος Ζαβός.
Η ελληνική κυβέρνηση αλλά και η γερμανική πλευρά έδωσαν πολύ μεγάλο βάρος στη συνάντηση αυτή, καθώς αναμένεται να μπουν οι βάσεις για επενδύσεις γερμανικών κεφαλαίων στη χώρα μας κυρίως στους τομείς της Ενέργειας, του Τουρισμού και του Περιβάλλοντος. Οι τομείς που επιθυμούν διακαώς να επενδύσουν οι Γερμανοί είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, οι βασικές υποδομές όπως λιμάνια, δρόμοι και αεροδρόμια, η διαχείριση αποβλήτων, η βιομηχανία τροφίμων, η ναυτιλία και φυσικά το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, από όπου πολλοί κερδοφόροι τομείς του Ελληνικού Δημοσίου- που σήμερα είναι μονοπώλια (πχ. ΕΥΔΑΠ) θα βρεθούν στα χέρια ιδιωτών έναντι ...πινακίου φακής. Εξάλλου οι Γερμανοί έχουν εμπειρία σε τέτοιου είδους "μπίζνες"... Η μεγάλη μάχη όμως αναμένεται να δοθεί για τους Ελληνικούς υδρογονάνθρακες, όπου ήδη η Αμερικανική Πρεσβεία έχει εκφράσει την δυσφορία της για τους τρόπους χειρισμού του θέματος από πλευράς Ελληνικών Κυβερνήσεων. Αλλά αυτά τα λένε και τα διαδίδουν οι κακές γλώσσες...

Το «Αμπού Γκράιμπ» της ΕΛ.ΑΣ.

Αντιρατσιστές συλληφθέντες καταγγέλλουν βασανιστήρια από την Ελληνική Αστυνομία «που θυμίζουν Αμπου Γκράιμπ»,την ιρακινή φυλακή όπου αμερικανοί στρατιώτες εξευτέλιζαν τους κρατούμενους.
Τους βασάνισαν στη ΓΑΔΑ και απείλησαν να δώσουν τα στοιχεία τους στη Χρυσή Αυγή!


Βασανιστήρια σε βάρος τους στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής-ΓΑΔΑ καταγγέλλουν 15 συλληφθέντες που συμμετείχαν σε αντιφασιστική διαδήλωση κατά της Χρυσής Αυγής στην Αθήνα στις 30 Σεπτεμβρίου, αναφέρει ρεπορτάζ της ιστοσελίδας της εφημερίδας «Guardian». Αλλοι 25 διαδηλωτές, που συνελήφθησαν την επομένη διαμαρτυρόμενοι για την σύλληψη των 15, υποστηρίζουν ότι ξυλοκοπήθηκαν και εξαναγκάστηκαν να ξεγυμνωθούν μπροστά σε αστυνομικούς επίσης στη ΓΑΔΑ, το αρχηγείο της αστυνομίας στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Ο δικηγόρος τους κάνει λόγο για ταπεινωτική μεταχείριση των κρατουμένων με πρακτικές που θυμίζουν "Αμπού Γκράιμπ". Αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι ένας αστυνομικός τους χαστούκιζε και τους χτυπούσε ενώ πέντε ή έξι άλλοι συνάδελφοί του παρακολουθούσαν, τους έφτυναν και τους χρησιμοποίησαν ως «ανθρώπινα σταχτοδοχεία» επειδή «βρωμούσαν». Επίσης, τους κράτησαν ξύπνιους όλη τη νύχτα ρίχνοντας το φως από φακούς και λέιζερ στα μάτια τους. Ορισμένοι καταγγέλλουν ότι οι αστυνομικοί τους έκαιγαν τα μπράτσα με αναπτήρα. Κατά τη διάρκεια όλων αυτών οι αστυνομικοί φέρονται να τραβούσαν βίντεο με τα κινητά τους απειλώντας ότι θα τα ανέβαζαν στο ίντερνετ και ότι θα έστελναν τις διευθύνσεις των συλληφθέντων στη Χρυσή Αυγή.
Ανάλογες καταγγελίες κάνουν κι άλλα άτομα που συνελήφθησαν και όπως έχουν αναφέρει, υπέστησαν ξυλοδαρμό, υποχρεώθηκαν να γδυθούν και να σκύψουν μπροστά από αστυνομικούς μέσα στην ασφάλεια.
Μία εκ τω δύο γυναικών που είναι μεταξύ των συλληφθέντων που έχουν προβεί στις καταγγελίες, έχει δηλώσει στην εφημερίδα πως οι αστυνομικοί χρησιμοποιούσαν προσβολές σεξουαλικού περιεχομένου και της τράβηξαν τα μαλλιά όταν προσπάθησε να αποφύγει τη βιντεοσκόπηση. Καταγγέλλεται επίσης ότι επί 19 ώρες δεν είχαν πρόσβαση σε δικηγόρο αλλά ούτε και σε νερό, με αποτέλεσμα κάποιοι να πιουν νερό από τις τουαλέτες. 
Συλληφθείς με σπασμένο χέρι και τραύμα στο κεφάλι που αιμορραγούσε καταγγέλλει ότι υπέστη τον τραυματισμό κατά τη σύλληψη και ότι οι αστυνομικοί συνέχισαν να τον χτυπούν στη ΓΑΔΑ. Ένας άλλος καταγγέλλει ότι αστυνομικός τον κλώτσησε στα γεννητικά όργανα κατά τη σύλληψη, ανοίγοντάς του τα πόδια με τη βία. Προσθέτει ότι οι αστυνομικοί τον έφτυσαν λέγοντάς του ότι θα πέθαινε όπως οι παππούδες του στον εμφύλιο.
Το ρεπορτάζ περιγράφει περισσότερες λεπτομέρειες καταγγελλόμενης χρήσης βίας από αστυνομικούς στις συγκεκριμένες περιπτώσεις και σημειώνει ότι οι καταγγέλλοντες έχουν ζητήσει να μη δημοσιευθούν τα ονόματά τους φοβούμενοι αντίποινα από την αστυνομία ή τη Χρυσή Αυγή.
Ενας από την δεύτερη ομάδα συλληφθέντων κατήγγειλε στη βρετανική εφημερίδα: «Ενας αστυνομικός μας ανάγκασε να γδυθούμε στον διάδρομο, να σκύψουμε και να ανοίξουμε τα οπίσθιά μας μπροστά σε όλους τους παριστάμενους. Έκανε ό,τι ήθελε με μας γ...σει, μας χαστούκισε, μας χτύπησε, μας είπε να μην τον κοιτάζουμε. Οι άλλοι αστυνομικοί που ήταν παρόντες δεν έκαναν τίποτε. Μας κράτησε εκεί επί περισσότερες από δυο ώρες. Απαντούσε στο κινητό του και έλεγε: "Είμαι στη δουλειά και τους γ…άω, τους γ...άω καλά". Τελικά μόνο σε τέσσερις από εμάς απαγγέλθηκαν κατηγορίες για αντίσταση κατά την σύλληψή μας».  
Η διαδήλωση κατά την οποία πραγματοποιήθηκαν οι αρχικές συλλήψεις οργανώθηκε ως διαμαρτυρία για το βανδαλισμό ενός κέντρου της κοινότητας των Τανζανών στον Άγιο Παντελεήμονα από ρατσιστές.
Το ρεπορτάζ συνοδεύεται από φωτογραφίες τραυμάτων ενός νεαρού άνδρα, του οποίου το πρόσωπο δεν φαίνεται.
Ο δικηγόρος ενός εκ των συλληφθέντων διαδηλωτών αναφέρει ότι μέχρι φέτος η κακομεταχείριση κρατουμένων από την αστυνομία ήταν σπάνιο φαινόμενο. Τα επίμαχα περιστατικά όμως δείχνουν ότι «έχει αλλάξει η σελίδα» και ότι δεν ισχύει η προηγούμενη πεποίθηση πως οι συλληφθέντες είναι ασφαλείς στα χέρια της ελληνικής αστυνομίας. Ο συνήγορος τεσσάρων άλλων διαδηλωτών καταγγέλλει ότι παρόμοια περιστατικά συμβαίνουν καθημερινά. «Αυτό είναι το νέο πρόσωπο της αστυνομίας, σε σύμπραξη με τη δικαιοσύνη», σχολιάζει ο Έλληνας δικηγόρος.
Ένας εκ των συλληφθέντων διαδηλωτών, προσθέτει η εφημερίδα, ζήτησε από τον "Guardian" να δημοσιοποιηθούν οι καταγγελίες καθώς οι δημοσιογράφοι στην Ελλάδα δεν αναφέρονται σε τέτοια θέματα.

«Angela, weine nicht.»

«Da ist nichts im Schrank, was zu holen ware!»
Το πραγματικά εμπνευσμένο πανό που αναρτήθηκε στην Πλατεία Συντάγματος, μπροστά από την Βουλή των Ελλήνων, χαιρετίζει την άφιξη στην Αθήνα της Άνγκελας Μέρκελ με τους στίχους του Bertold Brecht: «Angela, weine nicht. Da ist nichts im Schrank, was zu holen ware». («Άνγκελα μη κλαις. Στο ντουλάπι δεν έχει ψίχα ψωμί».) Για την ...περίσταση και μόνο η «Άννα» του Brecht  έγινε «Angela». Είναι μια πραγματικά ειρωνική αλλά σαφή απάντηση στη σκληρή πολιτική της Μέρκελ απέναντι στην Ελλάδα και στην δήλωσή της πριν λίγο καιρό ότι... «η καρδιά της ματώνει για την Ελλάδα».

Στίχοι: Bertolt Brecht.
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος.
Μιλάνε για καιρούς δοξασμένους, και πάλι
(Άννα μην κλαις)
θα γυρέψουμε βερεσέ απ' τον μπακάλη.
Μιλάνε για του έθνους, ξανά, την τιμή
(Άννα μην κλαις)
στο ντουλάπι δεν έχει ψίχα ψωμί.
Μιλάνε για νίκες που το μέλλον θα φέρει
(Άννα μην κλαις)
Εμένα δε με βάζουν στο χέρι.
Ο στρατός ξεκινά
(Άννα μην κλαις)
Σαν γυρίσω ξανά
θ' ακολουθώ άλλες σημαίες.
Ο στρατός ξεκινά...


Το κίνημα "Δεν πληρώνω χαράτσι στην ΔΕΗ" ξεκίνησε από τους Μεγαλοεργολάβους!


Μεγαλοεκδότες και Μεγαλοεργολάβοι "γλίτωσαν" εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από το "χαράτσι" της ΔΕΗ χάρη στο ...“δωράκι Βενιζέλου”!
Της Αντιγόνης Ζούντα. 
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Αυγή". 
Μερικές ή και ολικές απαλλαγές εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από το “χαράτσι” των ακινήτων σε μεγαλοεπιχειρηματίες με “χαριστική” απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, με υπουργό τον Ευ. Βενιζέλο, επί κυβερνήσεως Λ. Παπαδήμου, που πάντως ενεργοποιήθηκε μετά τις εκλογές από την τρικομματική κυβέρνηση, κατήγγειλε η ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ.
Στοιχεία για την εφαρμογή της επίμαχης απόφασης παρουσίασε χθες ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ Ν. Φωτόπουλος, η απόκτηση των οποίων απετέλεσε και τον σκοπό της κατάληψης του κέντρου πληροφοριακών συστημάτων της ΔΕΗ, την Κυριακή το βράδυ, οδηγώντας στη σύλληψη των συνδικαλιστών, που θα δικαστούν στις αρχές του 2013.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες της ΓΕΝΟΠ, σε νέα απόφαση (16.12.2011) του υπουργείου Οικονομικών προστέθηκε παράγραφος σύμφωνα με την οποία για ακίνητα που δεν έχουν οικιακή χρήση και με εμβαδόν δομημένης ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας άνω των 1.000 τετραγωνικών μέτρων το τέλος ακινήτων (ΕΕΤΗΔΕ) υπολογίζεται μειωμένο κατά 30%, ενώ για επιφάνεια άνω των 2.000 τετραγωνικών μέτρων το τέλος υπολογίζεται μειωμένο κατά 60%. Εκτός από τον τρόπο υπολογισμού του τέλους 2012 η απόφαση είχε και αναδρομική ισχύ για τον υπολογισμό του 2011, αφού καταργούσε την παλαιότερη απόφαση. Σημειώνεται ότι η απόφαση εκδόθηκε την τελευταία ημέρα συνεδρίασης του ΣτΕ (2.3.2012), επί προσφυγής κατά της παλαιάς απόφασης του υπουργείου, την οποία έκρινε συνταγματική και αναλογική. Δηλαδή το ΣτΕ συνεδρίασε και έκρινε μια απόφαση καταργημένη χωρίς καμία ισχύ.
Ο Ν. Φωτόπουλος επέρριψε ευθύνες στο ΠΑΣΟΚ, τη Ν.Δ. - που διέθετε υφυπουργό -τοποτηρητή στο υπουργείο- καθώς και στη ΔΗΜ.ΑΡ., επισημαίνοντας για την τελευταία ότι όφειλε να γνωρίζει, γιατί, αν ισχυριστεί ότι δεν γνώριζε, θα επιβεβαιώσει όχι μόνο τον χαρακτηρισμό που της προσάπτουν “του αριστερού άλλοθι”, αλλά θα προσθέσει μόνη της και άλλον έναν, αυτόν ...“του κορόιδου της παρέας”.
Έκανε λόγο για εμπαιγμό και αδικία της πολιτείας απέναντι στον λαό, στους φτωχούς - άνεργους, για καταπάτηση του άρθρου 4 του Συντάγματος που λέει ότι όλοι οι Έλληνες είναι ίσοι, παραπλάνηση των μελών του ΣτΕ και σημείωσε ότι “οι πλούσιοι αυτής της χώρας, τα αφεντικά, βρίσκουν τρόπους να μην πληρώσουν... όταν η κυβέρνηση ετοιμάζεται και πάλι να πετσοκόψει μισθούς και συντάξεις, λέγοντας με περίσσιο θράσος ότι δεν υπάρχει μία...”.
Σημειώνεται ότι σχετική ερώτηση στη Βουλή έχει καταθέσει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σ. Σακοράφα, η οποία εδώ και περίπου ένα μήνα παραμένει ...αναπάντητη.
Οι ...εκπτώσεις ή “το δωράκι Βενιζέλου”, σύμφωνα με τη ΓΕΝΟΠ, αφορούν, μεταξύ άλλων, πολυκαταστήματα, μεγάλα σούπερ μάρκετ, γραφεία πολυεθνικών, κτήρια τραπεζών, μεγάλα ξενοδοχεία, ιδιωτικά νοσοκομεία, ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, μεγάλα ΜΜΕ κ.α.
Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν (για το σύνολο του ΕΕΤΗΔΕ ετών 2011-2012) αφορούν τις εξής επιχειρήσεις:
* Lamda Olympia Village (The Mall Athens): Με τον αρχικό νόμο θα έπρεπε να πληρώσει 2.404.436 ευρώ, τελικά πλήρωσε 974.730 ευρώ (δηλαδή “γλίτωσε” 1.429.706 ευρώ).
* Kifissos Mall (River West): Έπρεπε να πληρώσει 1.370.220, πλήρωσε 558.888 (-811.332 ευρώ).
* Lamda Estate Development Μαρούσι: Έπρεπε να πληρώσει 297.804 ευρώ, πλήρωσε 135.680 (-162.124 ευρώ).
* Καρφούρ Μαρινόπουλος Α.Ε. (Λ. Αθηνών 93-97 Αθήνα): Έπρεπε να πληρώσει 436.229,50 ευρώ, πλήρωσε 184.841,80 (-251.387,70 ευρώ).
* Θεραπευτήριο “ΥΓΕΙΑ”: έπρεπε να πληρώσει 364.896 ευρώ, πλήρωσε 153.408 (-211.488 ευρώ).
* Πόρτο Καρράς Α.Ε. (Ν. Μαρμαράς): Έπρεπε να πληρώσει 511.224 ευρώ, πλήρωσε 211.689,60 (-299.534,40 ευρώ). Για έτερη επιφάνεια έπρεπε να πληρώσει 191.128 ευρώ, πλήρωσε 83.651,20 (-107.476,80 ευρώ).
* Media Markt Αθήνα ΙΙΙ Α.Ε. (Λ. Αθηνών 64, Περιστέρι): Έπρεπε να πληρώσει 147.036 ευρώ, πλήρωσε 69.614,40 ευρώ (-77.421,60 ευρώ).
* Πρόκτερ & Γκαμπλ Ελλάς ΕΠΕ (Ασπρόπυργος): Έπρεπε να πληρώσει 231.522 ευρώ, πλήρωσε 83.519,94 (-148.002,06 ευρώ).
* Αττική Οδός Α.Ε. (Παλλήνη): Έπρεπε να πληρώσει 164.832,80 ευρώ, πλήρωσε 92.316,40 (-72.516,40 ευρώ).
* Θεόδωρος Αγγελόπουλος (Ψυχικό): Έπρεπε να πληρώσει 172.776 ευρώ, πλήρωσε 102.230,40 (-70.545,60 ευρώ).
* ΔΟΛ (Μιχαλακοπούλου 80, Αθήνα): Έπρεπε να πληρώσει 266.560,80 ευρώ, πλήρωσε 107.116,80 (-159.444 ευρώ).
1. Ο επιχειρηματίας Μπάμπης Βωβός σε τέσσερις παροχές ρεύματος επί της οδού Κηφισίας, ενώ επί χρόνια πλήρωνε ΤΑΠ με συγκεκριμένα τετραγωνικά σε κάθε παροχή, μόλις μπήκε το χαράτσι: στην πρώτη παροχή τα τ.μ. από 15.578 έγιναν 9.985 και γλίτωσε 196.585 ευρώ χαράτσι, στη δεύτερη παροχή τα τ.μ. από 33.705 έγιναν 19.981 και γλίτωσε 446.626 ευρώ, στην τρίτη παροχή τα τ.μ. από 20.956 έγιναν 9.728 και γλίτωσε 310.364, ενώ και στην τέταρτη παροχή τα τ.μ. από 22.173 έγιναν 12.844 και ο επιχειρηματίας γλίτωσε 296.891 ευρώ...
2. Τι έγινε με το Regency Kαζίνο στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, που ενώ το 2011 χρεώνεται ΕΕΤΗΔΕ βάσει των τετραγωνικών του, το 2012 μηδενίζονται τα τετραγωνικά και πλέον του επιστρέφεται το ποσό χρέωσης 2011. Ανήκει στις Ουρσουλινες;  Έχει ανάγκη στήριξης; Είναι φιλόπτωχο ταμείο;
3. Τι έγινε με το Καζίνο Πάρνηθας που ενώ αρχικώς πλήρωσε δεν πληρώνει τώρα ΕΕΤΗΔΕ. Ανήκει κι αυτό στην εκκλησία; Έχει ανάγκη στήριξης;
4. Τι έγινε με τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ και δεν πληρώνει καθόλου χαράτσι. Είναι φιλανθρωπικό Ίδρυμα; Είναι βιομηχανία; Είναι εκκλησία;
5. Τι έγινε με τα εκπαιδευτήρια Κωστέα - Γείτονα που δεν πληρώνουν χαράτσι.Έχει ανάγκη φιλανθρωπίας  ο κ. Γείτονας; 
6. Ο εκδοτικός Οργανισμός Λαμπράκη και η εφημερίδα "Ελευθεροτυπία" μετά το “δώρο Βενιζέλου” πληρώνουν με μειωμένο χαράτσι. Ο εκδοτικός οίκος "Πήγασος" δεν πληρώνει καθόλου- κι αν η απάντηση είναι γιατί έχει βιομηχανικό ρεύμα, τι διαφορετικό βγάζει-κάνει-εκδίδει από τον ΔΟΛ και την Ελευθεροτυπία που να του δίνει την δυνατότητα να έχει βιομηχανικό ρεύμα;
7. Τι έγινε και τα ελαστικά Μισελέν -δεν πληρώνουν χαράτσι.Παράγονται εδώ;
8. Τι έγινε και το ΙΚΕΑ στα Σπάτα δεν πληρώνει.Οι Σουηδοί κι οι Γερμανοί έχουν δική τους οικονομική ζώνη;



8/10/12

Σε συνθήκες οικονομικής κρίσης ανθεί η ..."πράσινη" παραοικονομία!


Ιδιαιτέρως "θετική" χαρακτηρίζεται η αύξηση της διείσδυσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στον Ενεργειακό Χάρτη της Χώρας, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας "Ημερησίας".
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από μελέτη της εταιρείας "ICAP Group" με τίτλο «Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας», την πενταετία 2006-2011 η συνολική εγκατεστημένη ισχύς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ (σε MW) αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 23%(!!!) (την ίδια ώρα που ταυτόχρονα το ΑΕΠ της χώρας καταβαραθρωνόταν!)
Τα αιολικά πάρκα καλύπτουν διαχρονικά το μεγαλύτερο ποσοστό στο σύνολο των ΑΠΕ, με το μερίδιό τους να διαμορφώνεται σε 68% το 2011. Ακολούθησαν τα φωτοβολταϊκά πάρκα με ποσοστό 21,6% και οι "μκροί" ιδιωτικοί υδροηλεκτρικοί σταθμοί με 8,5% το ίδιο έτος.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ αυξήθηκαν σημαντικά αυτή την πενταετία με μέσο ετήσιο ρυθμό 33,9% (την ίδια ώρα βέβαια το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ διογκωνόταν, οι λογαριασμοί του Ηλεκτρικού αυξάνονταν και το κόστος παραγωγής στην χώρα μας γινόταν απαγορευτικό λόγω ακριβώς του ακριβότερου ηλεκτρικού ρεύματος στην Ευρώπη!!!).
Η συνεχής ανάπτυξη των ΑΠΕ τα τελευταία χρόνια σχετίζεται σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, με την αναγκαιότητα μείωσης του βαθμού εξάρτησης από τους υδρογονάνθρακες (βλέπε "Κοινοτικές Οδηγίες" για τις εκπομπές ρύπων CO2), το υψηλό ενεργειακό δυναμικό της Ελλάδας αλλά και τη χρήση του συστήματος "feed-in tariff" για την αποζημίωση των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη(!!!)

Όταν η εξουσία φοβάται τον λαό...

Απαγόρευση συναθροίσεων αλλά και απαγόρευση διακίνησης πληροφοριών!

Εφημερίδα "Μακεδονία" 25 Απρίλη 1967.

7/10/12

«Παρήλθε η εποχή της αειφόρου ανάπτυξης;»


Ο διάσημος αρθρογράφος των «Financial Times» Martin Wolf παρουσιάζει την μελέτη ενός ειδικού στην παραγωγικότητα οικονομολόγου και καθηγητή στο Northeastern University, του Robert Gordon σε ένα άρθρο με το τρομακτικό ερώτημα «Παρήλθε η εποχή της αειφόρου ανάπτυξης;». Αυτό το άρθρο αναδημοσιεύουμε θέλοντας να αναδείξουμε μια σειρά από ερωτήματα που από ότι φαίνεται θα μας απασχολήσουν στο άμεσο μέλλον.  Ο καθηγητής Gordon στο εγχειρίδιό του αναλύει τα εμπόδια που στερούν από τον μέσο Αμερικανό τις ευκαιρίες εκείνες που εδώ και δύο αιώνες εγγυώνταν και  η εγκατάσταση και μόνο και η δραστηριοποίησή του στις ΗΠΑ. Αναλύει τους λόγους για τους οποίους το περίφημο «αμερικανικό όνειρο» -που είναι και το όνειρο για προσωπική οικονομική ανέλιξη και που καλλιεργεί εξ ορισμού ο καπιταλισμός- δυσκολεύεται πλέον να λειτουργήσει όπως λειτουργούσε κατά το παρελθόν. Διότι η καινοτομία, η ανθρώπινη ευφυΐα και βεβαίως η εργασία δεν παράγουν πλέον τον πλούτο που παρήγαν άλλοτε. Είναι η οικονομική παγκοσμιοποίηση που εξετράπη; Είναι η λειτουργία του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος που εκτροχιάστηκε; Είναι η θρησκευτική εμμονή στη δημοσιονομική πειθαρχία, που επέβαλε η κατίσχυση του νεοφιλελευθερισμού επί του κεϊνσιανισμού; Είναι η γήρανση του πληθυσμού στις ανεπτυγμένες οικονομίες σε συνδυασμό με το παγκόσμιο δημογραφικό πρόβλημα; Είναι όλα αυτά μαζί; Ή είναι το ίδιο το σύστημα του Καπιταλισμού που νοσεί; Κι αν ισχύει το τελευταίο πως γίνεται και εν μέσω βαθιάς κρίσης κάποιοι να συνεχίζουν να κερδίζουν περισσότερα από ότι πριν και να εμφανίζονται πιο ισχυροί οικονομικά και πολιτικά από ότι ποτέ μέχρι σήμερα; Κι αν το Καπιταλιστικό Σύστημα δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την ίδια του την κρίση, τότε πιο θα είναι το Σύστημα που θα το κάνει αυτό; Μήπως τελικά το πρόβλημα δεν είναι να έχουμε συνεχή Οικονομική Ανάπτυξη αλλά συνεχή Κοινωνική Ευημερία και συνεχή εξελικτική Κοινωνική, Πολιτισμική και Επιστημονική Πρόοδο; Και μήπως τελικά στις υπάρχουσες συνθήκες αυτά τα δύο είναι άκρως αντικρουόμενα; Θα πρέπει να κάνουμε την Οικονομία να λειτουργεί προς όφελος της Κοινωνίας, και να απομυθοποιήσουμε το "χρήμα" αποκαθιστώντας το  σε αυτό που πραγματικό είναι: ανταλλακτικό μέσο. Θα πρέπει να αξιολογούμε τα πράγματα με βάση την χρηστική τους αξία και όχι τους Ανθρώπους! Η εποχή της συνεχούς οικονομικής ανάπτυξης τελειώνει κατά δραματικό τρόπο και είτε θα απαντήσουμε συνολικά ως Ανθρωπότητα σε αυτή την κρίση κάνοντας ένα άλμα προς το εμπρός-προς την εποχή της συνεχούς Κοινωνικής Ευμάρειας, είτε θα χαθούμε στα πιο σκοτεινά σκοτάδια της Ιστορίας! Το δίλημμα είναι μπροστά μας και είναι αμείλικτο!
Is unlimited growth a thing of the past?
Του Martin Wolf.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Financial Times".
Μπορεί η "συνεχής ανάπτυξη" να έχει τελειώσει; Αυτή είναι μια αιρετική ερώτηση και η απάντησή της φαντάζει ακόμη πιο αιρετική. Ωστόσο, ένας εξειδικευμένος εμπειρογνώμονας σε θέματα παραγωγικότητας, ο καθηγητής Robert Gordon του πανεπιστημίου Northwestern, θέτει αυτό το ερώτημα και προσπαθεί να το απαντήσει σε μια πραγματικά προκλητική ανάλυσή του. Σε αυτήν, αμφισβητεί τη συμβατική άποψη των οικονομολόγων ότι “η οικονομική ανάπτυξη ... θα συνεχιστεί επ 'αόριστον.
Ωστόσο, η λογική της απεριόριστης και συνεχούς ανάπτυξης είναι μια πραγματικά ηρωική υπόθεση. Για το μεγαλύτερο μέρος της σύγχρονης ανθρώπινης ιστορίας, δίπλα σε κάθε μετρήσιμη αύξηση της οικονομικής παραγωγής ανά άτομο συνέβη και μια ανατροπή. Το τι συνέβη τελικά με την ανάπτυξη προήλθε από την αύξηση του πληθυσμού. Στη συνέχεια, στο μέσο του 18ου αιώνα, κάτι άρχισε να αλλάζει. Η παραγωγή ανά άτομο, στις πιο παραγωγικές οικονομίες του κόσμου - το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το 1900 και τις ΗΠΑ στη συνέχεια - άρχισε να επιταχύνει. Η αύξηση της παραγωγικότητας κορυφώθηκε στις δυόμισι δεκαετίες μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Στη συνέχεια επιβραδύνθηκε και πάλι, παρά την ανοδική πορεία της μετά την πτώση που εμφάνισε μεταξύ του 1996 και του 2004. Το 2011 - σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων του Conference Board  - η παραγωγή στις ΗΠΑ ανά εργατοώρα ήταν κατά ένα τρίτο χαμηλότερο από ό,τι θα ήταν αν η τάση της περιόδου 1950-72 συνέχιζε αδιάλειπτα. Ο καθηγητής Gordon προχωρά περαιτέρω: υποστηρίζει ότι η αύξηση της παραγωγικότητας θα μπορούσε να συνεχίσει να επιβραδύνει κατά τον επόμενο αιώνα, φθάνοντας τελικά σε αμελητέα επίπεδα.
Το μέλλον είναι άγνωστο. Αλλά το παρελθόν είναι αποκαλυπτικό. Ο πυρήνας του επιχειρήματος του καθηγητή Gordon είναι ότι η ανάπτυξη οδηγείται από την ανακάλυψη και την εκμετάλλευση συγκεκριμένων τεχνολογιών και - πάνω από όλα - με "τεχνολογίες γενικής εφαρμογής", που επηρεάζουν τη ανθρώπινη ζωή βαθύτατα και ευρύτατα, με τρόπους ποικίλους αλλά δραστικούς.
Η εφαρμογή μιας σειράς από "τεχνολογίες γενικής εφαρμογής", που ανακαλύφθηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα οδήγησαν στα μέσα του 20ου αιώνα σε μια έκρηξη της παραγωγικότητας, υποστηρίζει ο καθηγητής Gordon. Αυτές περιλάμβαναν την χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, τις υποδομές στην ύδρευση και στην αποχέτευση, στις επικοινωνίες (ραδιόφωνο και τηλέφωνο), στα χημικά και στο πετρέλαιο. Αυτά αποτελούν "τη δεύτερη βιομηχανική επανάσταση". Η πρώτη, μεταξύ 1750 και 1830, ξεκίνησε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτή ήταν η εποχή του ατμού, η οποία κορυφώθηκε με τη σιδηροδρομική γραμμή. Σήμερα, ζούμε σε μια τρίτη βιομηχανική επανάσταση, που διαρκεί ήδη περίπου 50 χρόνια: πρόκειται για την εποχή των πληροφοριών, της οποίας οι τεχνολογίες αιχμής είναι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, οι ημιαγωγοί και το διαδίκτυο.
Ο καθηγητής Gordon υποστηρίζει, κατά πολύ πειστικό τρόπο, ότι ο αντίκτυπος της δεύτερης βιομηχανικής επανάστασης στην οικονομία και την κοινωνία, ήταν τελικά πολύ πιο βαθύς από ό,τι ο αντίκτυπος που προκάλεσε η πρώτη βιομηχανική επανάσταση ή που προκαλεί η τρίτη. Η ισχύς του κινητήρα αντικατέστησε την ζωική δύναμη σε όλους τους τομείς της οικονομίας, και επέφερε δραστικές αλλαγές σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης ζωής από την απομάκρυνση των απορριμμάτων των ζώων από τους δρόμους μέχρι και την επανάσταση που επέφερε στις μεταφορές με την ταχύτητα και την άνεση που έχουν τα σύγχρονα μέσα μεταφοράς. Το τρεχούμενο νερό σε κάθε σπίτι αντικατέστησε την συλλογή βρόχινου νερού ή την ανέλκυσή του από τα πηγάδια, φέρνοντας μια νέα επανάσταση  στην ποιότητα της ζωής και την υγιεινή.Το ίδιο έγινε και με το δίκτυο αποχέτευσης και την διαχείριση των αστικών αποβλήτων. Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο αντικατέστησε την εξόρυξη του άνθρακα και την χρήση ξύλου. Τα ηλεκτρικά φώτα αντικατέστησαν τα κεριά. Οι ηλεκτρικές συσκευές επέφεραν μια πραγματική επανάσταση στον τομέα των επικοινωνιών, της ψυχαγωγίας και, πάνω απ 'όλα, στην οικιακή εργασία. Η ανθρώπινη κοινωνία έγινε έτσι πιο βιομηχανοποιημένη και αστικοποιημένη. Το προσδόκιμο ζωής ανέβηκε στα ύψη. Ο καθηγητής Gordon σημειώνει χαρακτηριστικά ότι "είναι ελάχιστα γνωστό το γεγονός ότι ο ετήσιος ρυθμός βελτίωσης του προσδόκιμου ζωής κατά το πρώτο μισό του 20ού αιώνα ήταν τρεις φορές μεγαλύτερος από όσο το τελευταίο μισό του 19ου." Η δεύτερη βιομηχανική επανάσταση επηρέασε πολύ περισσότερο την κοινωνία από ότι η πρώτη. Οι ζωές των Αμερικανών, των Ευρωπαίων και, αργότερα, και της Ιαπωνίας, άλλαξαν εντελώς.
Πολλές από αυτές τις αλλαγές ήταν πραγματικά τρομαχτικές αλλά και πολύ γρήγορες. Η ταχύτητα μετακίνησης πήγε ξαφνικά από το άλογο στο αεριωθούμενο αεροπλάνο. Όμως στη συνέχεια, και για περίπου πενήντα χρόνια, στην κυριολεξία θα "κολλήσει". Η αστικοποίηση είναι ένας διακόπτης "one-off". Το ίδιο συνέβη επίσης και με τομείς της δημόσιας υγείας, όπως είναι η αντιμετώπιση της παιδικής θνησιμότητας και ο τριπλασιασμός του προσδόκιμου ζωής των ανθρώπων. Έτσι συνέβη και με τον έλεγχο πάνω στις εσωτερικές θερμοκρασίες και το κλίμα των κτηρίων μας. Έτσι, επίσης, συνέβη και με την απελευθέρωση των γυναικών από τον αυστηρά ενδοοικογενειακό τους ρόλο.
Με τέτοια πρότυπα που πρόσφερε η δεύτερη βιομηχανική επανάσταση, η εποχή της πληροφορίας είναι σήμερα μεν γεμάτη από ήχο και μανία, που όμως τελικά σημαίνουν και πολλά λιγότερα για την κοινωνία, έτσι όπως είναι δομημένη. Πολλά από τα εργασιακά οφέλη που επέφερε η χρήση των υπολογιστών συνέβησαν πριν από δεκαετίες. Υπήρξε μια έξαρση στην αύξηση της παραγωγικότητας στη δεκαετία του 1990. Αλλά αργότερα τα αποτελέσματα παρέμειναν στάσιμα.
Στη δεκαετία του 2000, ο αντίκτυπος της επανάστασης της πληροφορικής έχει έρθει σε μεγάλο βαθμό μέσω της συναρπαστικής ψυχαγωγίας και στις συσκευές επικοινωνίας. Πόσο σημαντικό είναι αυτό τελικά; Ο καθηγητής Gordon απαντά με μια πειραματική συλλογιστική. Αν θα μπορούσατε να κρατήσετε είτε τις λαμπρές συσκευές που εφευρέθηκαν από το 2002 ή το τρεχούμενο νερό στις τουαλέτες των σπιτιών σας τι θα επιλέγατε τελικά;  Είστε σίγουροι ότι θα κρατούσατε το Facebook αντί για το νερό στην βρύση της κουζίνας σας; Μήπως αυτό το δίλημμα σας κάνει να αλλάξετε το μυαλό σας; Σκεφτείτε το: επ' ουδενί δεν θα κρατούσατε  όλα αυτά που εφευρέθηκαν από το 1970 και κατόπιν, αν η εναλλακτική λύση ήταν να χάσετε το τρεχούμενο νερό στο σπίτι σας.
Αυτό που ζούμε σήμερα είναι μια έντονη, αλλά στενά περιορισμένη εφαρμογή καινοτομιών σε έναν σημαντικό μεν αλλά περιορισμένο τομέα της τεχνολογίας. Έχει αυτό τελικά σημασία; Ναι. Σε μια δεκαετία ή το πολύ δύο από τώρα, ο κάθε άνθρωπος της Γης θα έχει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες του κόσμου. Αλλά αυτό δεν αναιρεί ότι η συνολική καινοτομία είναι σήμερα πιο αργή από ό,τι πριν από έναν αιώνα! 
Τι σημαίνει αυτή η ανάλυση του καθηγητή Gordon και τι συνέπειες έχει στην ζωή τουλάχιστον για τους Αμερικανούς Πολίτες; Πρώτον, οι ΗΠΑ παραμένουν η παγκόσμια δύναμη της παραγωγικότητας. Εάν ο ρυθμός επιβράδυνσης της Παγκόσμιας Παραγωγικότητας αυξηθεί, το να συνεχίσουν οι ΗΠΑ να διατηρούν αυτή την πρωτιά θα πρέπει να είναι ένας ευκολότερος στόχος. Δεύτερον, η επίτευξη αυτού του στόχου θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και παγκόσμια ανάπτυξη με σχετικά υψηλό ρυθμό και για σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα (αν βέβαια τα υπάρχοντα παραγωγικά μέσα και οι φυσικοί πόροι το επιτρέψουν). Εξάλλου ας μην ξεχνάμε πάνω από όλα, ότι το μέσο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν ανά κεφαλή στις αναπτυσσόμενες χώρες εξακολουθεί να είναι μόνο το ένα έβδομο από εκείνο των ΗΠΑ (σε ισοτιμία αγοραστικής δύναμης). Τρίτον, η ανάπτυξη δεν είναι απλώς ένα προϊόν κινήτρων. Εξαρτάται ακόμη περισσότερο τις ευκαιρίες. Η ταχεία αύξηση της παραγωγικότητας είναι δυνατή μόνο αν προκύψουν και οι κατάλληλες καινοτομίες. Οι μεταφορές και η ενέργεια και οι τεχνολογίες που συνδέονται με αυτές ελάχιστα έχουν αλλάξει  μέσα σε μισό αιώνα. Το σύνθημα κάτω οι φόροι δεν πρόκειται να το αλλάξουν αυτό.
Ο καθηγητής Gordon σημειώνει περαιτέρω εμπόδια στην συνέχιση της συνεχούς ανόδου του βιοτικού επιπέδου για τους απλούς Αμερικανούς. Σε αυτά περιλαμβάνονται ενδογενή εμπόδια όπως: η αλλαγή της δημογραφικής σύνθεσης του πληθυσμού και η αύξηση του μορφωτικού επιπέδου της Αμερικανικής Κοινωνίας. Σημαντικό ρόλο παίζουν όμως και εξωγενή εμπόδια   που προέρχονται από την παγκοσμιοποίηση, την αύξηση του κόστους των φυσικών πόρων, τα υψηλά δημοσιονομικά ελλείμματα και τα αυξημένα ιδιωτικά χρέη. Εν συντομία,ο καθηγητής Gordon αναμένει ότι η αύξηση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος των Αμερικανών πολιτών έξω βέβαια από την οικονομική ελίτ θα επιβραδυνθεί πολύ το επόμενο διάστημα. Πράγματι,αυτό φαίνεται να έχει ήδη συμβεί: παρόμοιες εξελίξεις εξάλλου συμβαίνουν και σε άλλες χώρες υψηλού εισοδήματος- τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία.
Για σχεδόν δύο αιώνες, οι αναπτυγμένες οικονομικά χώρες μαζί με τους πολίτες υψηλού εισοδήματος που συγκροτούν την κοινωνικοοικονομική ελίτ, απολάμβαναν τα αποτελέσματα της καινοτομίας, που τους έκανε να ευημερούν πολύ περισσότερο από ό,τι πριν και ταυτόχρονα τους έκανε και πολύ πιο ισχυρούς από ό,τι όλοι οι άλλοι στον κόσμο. Αυτός ήταν ο κόσμος του αμερικανικού ονείρου και της αμερικανικής μοναδικότητας. Τώρα η καινοτομία είναι αργή και οικονομική επιβράδυνση πολύ γρήγορη. Στην ελίτ των υψηλών εισοδημάτων μπορεί να αρέσει πολύ αυτός ο νέος κόσμος, στο υπόλοιπο του πληθυσμού της Γης όμως τους αρέσει πολύ λιγότερο. Συνηθίστε αυτό. Αυτό δεν θα αλλάξει προς το παρόν.

Ασύλληπτες ΑΠΕτεωνιές!

Στην Βρετανία πέρυσι δόθηκαν 34 εκατομμύρια £ στα Αιολικά Πάρκα για να σταματήσουν να λειτουργούν τις μέρες που φύσαγε δυνατός αέρας!
Η είδηση προέρχεται από την βρετανική εφημερίδα "Daily Mail" και είναι πραγματικά ασύλληπτη από τον κοινό νου: η βρετανική βιομηχανία αιολικής ενέργειας, πληρώνεται με πάρα πολλά λεφτά - μέσω μάλιστα κονδυλίων που η Βρετανική Κυβέρνηση προσπάθησε να αποκρύψει παρόλο που πρόκειται για χρήματα προερχόμενα από την φορολόγηση των λαϊκών νοικοκυριών - για να σταματούν οι ανεμογεννήτριες, όταν φυσάει υπερβολικά ο άνεμος που υποτίθεται πως είναι και η κινητήρια τους δύναμη!
"34 εκατομμύρια £ καταβλήθηκαν πέρυσι στις εταιρείες Αιολικής Ενέργειας για να σταματήσουν τις ανεμογεννήτριες τους να περιστρέφονται τις μέρες που οι άνεμοι ήταν ισχυροί. Δύο μέρες την περασμένη εβδομάδα -που φύσαγε λίγο παραπάνω- οι ιδιοκτήτες Αιολικών Πάρκων έλαβαν στο χέρι τους  τουλάχιστον 400.000 £ για να μην κάνουμε τίποτα! Τα ποσά αυτά χορηγούνται με βάση κρυφές νομοθετικές διατάξεις που σαν σκοπό έχουν να αντισταθμίσουν τις απώλειες που εμφανίζουν τα έσοδα των αιολικών πάρκων, λόγω της ανικανότητας της Εθνικής Εταιρείας Ηλεκτροδότησης National Grid να απορροφήσει την υπερπροσφορά ενέργειας που παράγεται κατά τη διάρκεια ισχυρών ανέμων. Η ακριβής δομή των πληρωμών αυτών ήταν απόρρητη και μυστική - παρόλο που οι Βρετανικές οικογένειες είναι αυτές που επωμίζονταν το κόστος τους, υπό τη μορφή των υψηλότερων χρεώσεων στους  λογαριασμούς ρεύματος."
Οι κρυφές αυτές πληρωμές αποκαλύφθηκαν τελικά μετά από σχετική έρευνα της Daily Mail που αποκάλυψε ότι τα αιολικά πάρκα χρηματοδοτούνται με πολύ περισσότερα χρήματα από ό,τι  πίστευαν μέχρι σήμερα η κοινή γνώμη, οι καταναλωτές ηλεκτρικού ρεύματος και οι φορολογούμενοι πολίτες. Τελικά τα στοιχεία ήρθαν στο φως της δημοσιότητας! Στοιχεία που αποκάλυψαν πως οι επιχειρήσεις Αιολικής Ενέργειας κέρδισαν κρυφό αλλά ζεστό χρήμα- κρυμμένο από την κοινή γνώμη λόγω του «εμπορικού απορρήτου».
Τη Δευτέρα και την Τρίτη της περασμένης εβδομάδας, όταν οι άνεμοι ήταν εξαιρετικά θυελλώδεις, η National Grid δήλωσε αρχικά ότι κατέβαλε £ 16.118 ως αποζημίωση για το σταμάτημα της λειτουργίας των αιολικών πάρκων. Αλλά μόνο όταν ζητήθηκαν οι ακριβείς συναλλαγές αποκαλύφθηκε η πραγματική εικόνα: η National Grid κατέβαλε για τις δύο αυτές ημέρες £ 387.000.
Ο Murdo Fraser, μέλος του κοινοβουλίου της Σκωτίας, όπου βρίσκονται εγκατεστημένα πολλά αιολικά πάρκα, δήλωσε στην Daily Mail: «Γιατί οι αρχές έδειξαν τόση μυστικοπάθεια και φοβόντουσαν να δημοσιοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες; Είναι επειδή στην πραγματικότητα φοβόντουσαν ότι αυτό θα μπορούσε να υπονομεύσει οποιοδήποτε υπόλοιπο εμπιστοσύνης δείχνουν οι Βρετανοί πολίτες στην πολιτική ανανεώσιμων πηγών ενέργειας! Οι άνθρωποι θα αναρωτιόντουσαν και με το δίκιο τους για το αν και για ποιους λόγους, Κυβέρνηση και Εταιρείες προσπαθούσαν να συγκαλύψουν την αλήθεια. Η αποκάλυψη για τα τεράστια χρηματικά ποσά που καταβάλλονται στις εταιρείες Αιολικής Ενέργειας θα οδηγήσει όλο και περισσότερους ανθρώπους να αμφισβητούν την κυρίαρχη κυβερνητική πολιτική υποστήριξης της Πράσινης Ανάπτυξης».
Ο εκπρόσωπος της National Grid, Chris Mostyn αναγκάστηκε τελικά να παραδεχτεί: «Έχουμε μια σειρά από εργαλεία που είναι διαθέσιμα για να μας βοηθήσουν να ισορροπούμε λεπτό προς λεπτό το ηλεκτρικό δίκτυο και να κρατούμε τα φώτα ανοιχτά σε κάθε σπίτι, και οι πληρωμές αυτές είναι ένα από αυτά τα εργαλεία. Τα κίνητρα μας καθορίζονται από τη ρυθμιστική αρχή για τη λειτουργία του δικτύου ως αποτελεσματικά από άποψη κόστους όσο το δυνατόν... Είμαστε πάντα σε συνεργασία με τη αιολική βιομηχανία ώστε να βελτιώσει και να αναπτύξει τον τρόπο που λειτουργεί το δίκτυο, καθώς επενδύονται εκατομμύρια λίρες τα επόμενα χρόνια!»
Είναι γνωστό ότι τα Αιολικά Πάρκα σταματούν την λειτουργία τους όταν δεν φυσάει καθόλου ή όταν φυσάει υπερβολικά και αυτό για λόγους δικής τους ασφαλείας! Αυτό που επίσης είναι γνωστό είναι ότι οι ανεμογεννήτριες λόγω ακριβώς της μη σταθερής λειτουργίας τους δημιουργούν αστάθεια στο ηλεκτρικό δίκτυο. Και ήταν πάντα γνωστό ότι η National Grid κάνει τις αποκαλλούμενες «περιοριστικές» πληρωμές προς τις εταιρείες Αιολικής Ενέργειας- που δίνονται με σκοπό να κλείσουν προσωρινά τις τουρμπίνες τους όταν η προσφορά ξεπεράσει τη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας.
Αλλά αυτό που δεν ήταν γνωστό και μόλις τώρα βγήκε στη δημοσιότητα με όλες του τις λεπτομέρειες είναι οι προπληρωμές που κάνει National Grid προς τις εταιρείες Αιολικής Ενέργειας, με την ονομασία «αναμενόμενες συναλλαγές», με βάση τις οποίες τα Αιολικά Πάρκα προπληρώνονται με την πρόβλεψη και μόνο ότι ο καιρός αναμένεται να είναι θυελλώδης. Τα χρήματα προκαταβάλλονται ακόμη και πριν έστω και μια τουρμπίνα κλείσει.
Περιορισμένες πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που καταβάλλονται προς τις εταιρείες της Πράσινης Ενέργειας δημοσιεύονται με ένα αρκετά περίπλοκο τρόπο στην ιστοσελίδα National Grid - και σε μια μορφή που ακόμα και οι ειδικοί της ενέργειας δύσκολα μπορούν να ερμηνεύσουν.
Η National Grid έχει παραδεχθεί πως τουλάχιστον 15.5 εκατομμύρια £ καταβλήθηκαν σε φορείς των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με τη μορφή "συμβατικών" πληρωμών για να διακόψουν την παραγωγή τους, το διάστημα 2011-12 στην Αγγλία και τη Σκωτία. Αλλά για πρώτη φορά αποδείχθηκε ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσό -18.6 εκατομμύρια £  - πληρώθηκε στις προθεσμιακές συναλλαγές. Αυτό σημαίνει ότι οι συνολικές πληρωμές για το προηγούμενο έτος ήταν 34,1 εκατομμύρια £, ποσό πολύ υψηλότερο από ό,τι προηγουμένως επίσημα είχε ανακοινωθεί.
Ο Moroney Lee, από το Ίδρυμα για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, δήλωσε: «Η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας του Ηνωμένου Βασιλείου πρέπει να γίνει πολύ πιο διαφανής. Τα αιολικά πάρκα ήδη επιδοτούνται σε μεγάλο βαθμό και το σωστό θα είναι ότι όλες οι πληρωμές που γίνονται για τα αιολικά πάρκα- ακόμα κι αυτές που μέχρι τώρα κρατιόντουσαν κρυφές όπως πχ. για να μειώσουν την παραγωγή τους όταν φυσάει πολύ- πρέπει να βγουν στο φως της πλήρους διαφάνειας, έτσι ώστε οι καταναλωτές, οι οποίοι φέρουν τελικά το βάρος αυτών των δαπανών, να είναι σε θέση να κρίνουν κατά πόσον οι δαπάνες είναι λογικές και επιθυμητές



6/10/12

Παλαβή η ιδέα για πίστα Formula 1 στην Πάτρα!


H Αθήνα θέλει να επιδοτήσει την κατασκευή μιας πίστας Formula 1 με τα εκατομμύρια των φορολογούμενων και αυτό οι Έλληνες Πολιτικοί το ονοματίζουν ανάπτυξη: Η σκέψη πως το διεθνές "jet set" θα προτιμά την Χαλανδρίτσα από το Μόντε Κάρλο είναι τουλάχιστον γελοία!
Αναδημοσίευση από το γερμανικό περιοδικό "Stern".
Τα σχέδια αυτά της ελληνικής κυβέρνησης είναι σαν να χλευάζουν τις προσπάθειες των άλλων χωρών της ευρωζώνης να "βοηθήσουν" την Ελλάδα να ξανασταθεί στα πόδια της και καταδεικνύει τον φαντασιακό κόσμο, στον οποίο ζουν οι έλληνες πολιτικοί.
Κατ’ αρχάς η πίστα θα έχει  απλώς και μόνον προδιαγραφές για Formula 1. Κανείς δεν εγγυάται ότι θα διεξαχθεί εκεί ποτέ αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Σίγουρα με αυτόν τον τρόπο δεν προσελκύονται οι οπαδοί του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Για να διοργανώσει κανείς αγώνα Formula 1, χρειάζονται πολλά χρήματα, όχι μόνο για την κατασκευή αλλά για τη λειτουργία της πίστας. Ο επικεφαλής της Formula 1Bernie Ecclestone  αγαπά τα έσοδα, αλλά δεν θέλει να φέρει τον κίνδυνο από τη λειτουργία της επιχείρησης. Αυτόν θα τον φέρουν οι Έλληνες.
Επιπλέον, η Ελλάδα δεν είναι γνωστή ούτε για την αυτοκινητοβιομηχανία της ούτε για την παράδοσή της στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Ο ενθουσιασμός των Ελλήνων για τον αθλητισμό είναι περιορισμένος, όπως συνέβη και στους Ολυμπιακούς Αγώνες, στους οποίους τα αθλήματα που δεν πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο της Αθήνας, έλαβαν χώρα χωρίς κοινό.
Για τον μέσο, χτυπημένο από την κρίση Έλληνα, η δυνατότητα να παρακολουθήσει έναν αγώνα Formula 1 θα είναι περιορισμένη, ακόμα και αν είναι λάτρης του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μόνον οι πλούσιοι θα μπορούν να πάνε στον αγώνα.
Υπενθυμίζεται ότι οι  μέσες τιμές των εισιτηρίων για τον αγώνα της Formula 1 στο Spa-Francorchamps ανέρχονται στα 400 Ευρώ και δεν περιλαμβάνουν διαμονή. Σε μία χώρα ευρισκόμενη στο μέσο μίας υπαρξιακής κρίσης, στην οποία οι πολίτες είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές χωρίς όμως να λαμβάνουν φάρμακα, οι επιδοτήσεις για την πίστα της Formula 1 θα είναι κόκκινο πανί για τους πολίτες.
Οι πολιτικοί όμως στην Αθήνα δεν ενδιαφέρονται ούτε για τη  Formula 1 ούτε για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Διαφορετικά δεν θα εγκατέλειπαν το σχέδιο για τη δημιουργία πίστας στον Πειραιά, πολύ κοντά στην αθηναϊκή μητρόπολη. Προκειμένου να αποκλείσουν εντελώς κάθε περίπτωση επιτυχίας, η πίστα μετατέθηκε για την Χαλανδρίτσα κοντά στην Πάτρα, 200 χιλιόμετρα μακριά από την Αθήνα.
Χάρη  σε αυτά τα «ιδιοφυή» σχέδια των ελλήνων οικονομολόγων δεν πρόκειται να ευδοκιμήσουν: Ούτε πλούσιοι θα ταξιδέψουν για την Πάτρα, ούτε και αγωνιστικά μονοθέσια θα κυκλοφορήσουν. Υπάρχει η πεποίθηση ότι θα δημιουργηθούν 500 θέσεις εργασίας, ακόμα και αν στην πίστα διεξαχθούν μόνον αγώνες ερασιτεχνών ή καρτ. Αλλά ούτε και αυτό θα συμβεί, καθώς κανείς δεν πρόκειται να ταξιδέψει στη βαθιά επαρχία για να οδηγήσει λίγο καρτ. Αυτή η αδιαφορία για την πραγματικότητα αποκαλύπτει το πραγματικό δράμα της Ελλάδας: Αντί για σχεδιασμό μιας δυναμικής οικονομίας, τα Υπουργεία ονειρεύονται εύκολο πλουτισμό και ένα ατελείωτο πάρτι.
Την κατασκευή της πίστας πρέπει να συγχρηματοδοτήσει και ο ευρωπαίος φορολογούμενος, όπως και τη λειτουργία της. Και το αν μετά από μερικά χρόνια η πίστα μείνει ανενεργή, αυτό δεν ενδιαφέρει κανέναν.   
ΥΓ) Αλήθεια ποιοι είναι αυτοί οι "οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες" του τόπου μας, που θέλουν να μας πείσουν πως "σκοπεύουν" να μετατρέψουν την  Χαλανδρίτσα σε ...Μόντε Κάρλο και ταυτόχρονα θέλουν να μας παρουσιάσουν την κατασκευή μιας πίστας Formula 1, ως αναπτυξιακό έργο που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της ύφεσης και της ανεργίας όχι μόνο στην Δυτική Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Χώρα; Και μήπως τελικά δεν είναι και τόσο λανθασμένη η εντύπωση που έχει δημιουργηθεί τουλάχιστον προς το παρόν μόνο σε εμάς, πως πρόκειται απλά για απατεώνες πολιτικούς και αγύρτες μεγαλοεργολάβους , που είναι ικανοί να κατασκευάσουν με τα ...δικά μας λεφτά πάντα, ακόμη και "Γυναικολογική και Μαιευτική Κλινική στο Άγιο Όρος" και αυτό να το παρουσιάσουν ως ένα ακόμη μεγάλο έργο τους, σωτήριο για την Χώρα