17/11/10

Βολικοί μύθοι.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ
Πέντ' έξι ψήφισαν. Κι έβγαλαν δημάρχους και περιφερειάρχες. Ούτε η δήθεν «κοινωνία των πολιτών» επέβαλε τον Καμίνη και τον Μπουτάρη, ούτε η απήχηση του Κουβέλη και των οικολόγων.
Πόσω μάλλον η... ελκυστική εικόνα του ΠΑΣΟΚ. Δύναμή τους, η αποχή των άλλων -για οποιονδήποτε λόγο κι αν την επέλεξαν. Τώρα, αν μέτρησε ο απωθητικός λαϊκισμός του Κακλαμάνη, οι ψήφοι της Ντόρας στον Μπουτάρη (ελάχιστες, αλλά καθοριστικές) δεν έχει μεγάλη σημασία. Το θέμα είναι ότι τόσο το πράσινο στις Περιφέρειες, όσο και οι θεαματικές ανατροπές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έδωσαν την ευκαιρία στο ΠΑΣΟΚ να κερδίσει τις εντυπώσεις. Υπαρκτός θρίαμβος, αλλά πρόσκαιρος. Γιατί η αποχή ίσως να δείξει τα αντικυβερνητικά δόντια της στις γενικές εκλογές. Ανάσα για την κυβέρνηση και ευκαιρία για τον Ντομινίκ Στρος-Καν να χειροκροτήσει τη... δικαίωση της ασκούμενης πολιτικής των εντεταλμένων.
*** Αλήθεια, ποια είναι η περιώνυμη «κοινωνία των πολιτών»; Και πώς δημιουργείται η δυναμική της; Μια προσεκτική ματιά π.χ. στους υποστηρικτές του κ. Καμίνη πείθει ότι οι πρωτεργάτες, σχεδόν στο σύνολό τους, είναι προβεβλημένοι «επώνυμοι», φίλα προσκείμενοι στο «εκσυγχρονιστικό» ΠΑΣΟΚ, υποστηρικτές του Μνημονίου, θιασώτες της παγκοσμιοποίησης, φανατικοί αντίπαλοι των λαϊκών κινητοποιήσεων και αφιονισμένοι εχθροί παντός του εθνικού. Με αναμφισβήτητη ισχύ στον χώρο των μήντια και των πανεπιστημίων, δημιούργησαν μια δυναμική, στην οποία βαθμηδόν εντάχθηκαν αρκετοί «ανώνυμοι» που νομίζουν ότι ο -ουχί ευκαταφρόνητος, αλλά ατελής- ακτιβισμός, όπως εκδηλώνεται με τα κεράκια και τα ποδήλατα, μπορεί να ανατρέψει παγιωμένες καταστάσεις στην άκαμπτη και συνοφρυωμένη πόλη. Αναφαίρετο δικαίωμα και των «επωνύμων» να προβάλλουν τις ιδέες τους και των «ανωνύμων» να νομίζουν ότι η πρακτική τους -με κάποιες φρέσκιες ιδέες, είναι, αλήθεια- θα αλλάξει τα πράγματα. Το μόρφωμα αυτό δεν συνιστά «κοινωνία πολιτών». Μια μορφή της, ίσως. Και πάντως όχι πρωτογενή και ανόθευτη.
*** Από το «διακύβευμα» στις «αφηγήσεις». Καινούργιο κοσκινάκι, κατάλληλο διά πάσαν χρήσιν, που δανείζει κλέος στον χρήστη...
*************
Αναδημοσίευση από εδώ: Βολικοί μύθοι

Δεν υπάρχουν σχόλια: