3/11/12

Ο άνθρωπος "182-642"...

«Λέ­γο­μαι Ισαάκ Μι­ζάν, με α­ριθ­μό βρα­χίο­να 182-642»

Μέλος της ελληνικής εβραϊκής κοινότητας της Άρτας, ο Ισαάκ Μιζάν σε ηλικία 16 ετών γνώρισε τη φρίκη του ναζισμού και των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Η ιστορία ενός Έλληνα επιζήσαντα του Άουσβιτς, σε μια συγκυρία κατά την οποία τα σύννεφα της μισαλλοδοξίας και του ρατσισμού συγκεντρώνονται απειλητικά στον ουρανό της Ελλάδας.
Της Έλλης Κρι­θα­ρά­κη,
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Εποχή".

«Εκεί­νο το βρά­δυ ήρ­θε έ­νας Γερ­μα­νός με έ­να χω­ρο­φύ­λα­κα. Νο­μί­ζα­με ό­τι εί­χαν έρ­θει για έ­ναν λο­χα­γό α­πό το α­ντάρ­τι­κο που φι­λο­ξε­νού­σα­με. Τον κρύ­ψα­με σε έ­να πα­τά­ρι στο δεύ­τε­ρο ό­ρο­φο αλ­λά δυ­στυ­χώς εί­χαν έρ­θει για ε­μάς. Μας εί­παν να ε­τοι­μά­σου­με λί­γα πρά­μα­τα και μας πή­γαν ά­ρο­ν-ά­ρον σε μια αί­θου­σα κι­νη­μα­το­γρά­φου. Το πρωί ήρ­θαν κά­ποιοι συμ­μα­θη­τές και διά­φο­ροι πε­ρίερ­γοι για να δουν τι συ­νέ­βη. Κά­ποια στιγ­μή έ­φυ­γα με τα παι­διά και βγή­κα έ­ξω, αλ­λά ξα­να­γύ­ρι­σα για­τί νό­μι­ζα ό­τι έ­πρε­πε να εί­μαι μα­ζί με τους γο­νείς μου, για να τους βο­η­θή­σω. Ήμουν ο μό­νος ά­ντρας. Έχω πε­ριέρ­γεια, ό­ταν μας 'πιά­σαν ε­κεί­νο το βρά­δυ, ά­ρα­γε, αν το ευ­χα­ρι­στή­θη­καν. Αν και ε­γώ με τους χρι­στια­νούς συμ­μα­θη­τές μου δεν εί­χα κα­νέ­να πρό­βλη­μα. Μα­ζί παί­ζα­με».
Έλλη­νες ε­βραίοι σε στρα­τό­πε­δα συ­γκέ­ντρω­σης.

«Νο­μί­ζω ό­τι πή­ρα­με α­ψή­φι­στα ό­σα συ­νέ­βη­σαν το ’43 στην Θεσ­σα­λο­νί­κη. Εδώ που τα λέ­με, τα πή­ραν α­ψή­φι­στα οι ί­διοι οι Θεσ­σα­λο­νι­κείς(1).
Το κα­λο­καί­ρι του 1943 έ­διω­ξαν τον Μου­σο­λί­νι και έ­γι­νε η συν­θη­κο­λό­γη­ση των Ιτα­λώ­ν (2). Οι Γερ­μα­νοί ήρ­θαν το Σε­πτέμ­βριο. Θυ­μά­μαι ό­τι μας έ­βα­λαν το ά­στρο του Δαυΐδ, να, ε­δώ. Αυ­τό θα έ­πρε­πε να μας προ­βλη­μα­τί­σει αλ­λά, δυ­στυ­χώς, εί­χα­με μα­γα­ζιά και δεν εί­χα­με που να τα α­φή­σου­με. Στο με­τα­ξύ εί­χα­με μά­θει ό­τι οι Αγγλο­α­με­ρι­κά­νοι θα κά­νουν α­πό­βα­ση στην Κρή­τη. Πι­στεύα­με ό­τι θα ε­λευ­θε­ρω­θού­με πά­ρα πο­λύ γρή­γο­ρα -δεν τα ξέ­ρε­τε, βέ­βαια, ε­σείς αυ­τά.
Τους Κερ­κυ­ραίους τους πιά­σα­νε τον Ιού­νιο του 1944 και τον Οκτώ­βριο α­πε­λευ­θε­ρώ­θη­κε η Ελλά­δα. Μά­λι­στα υ­πήρ­χε και μια πε­ρίερ­γη ι­στο­ρία, [στη Ζά­κυν­θο], ό­ταν ο Γερ­μα­νός διοι­κη­τής ζή­τη­σε να μα­ζέ­ψουν τους ε­κεί Εβραίους. Τό­τε, ο δή­μαρ­χος και ο δε­σπό­της εί­παν ό­τι "οι Εβραίοι εί­μα­στε ε­μείς". Έτσι, δεν πεί­ρα­ξαν κα­νέ­ναν α­πό ε­κεί (3). Θα μπο­ρού­σε να έ­χει γί­νει και στην Άρτα αυ­τό».
Για το Άου­σβι­τς...
«Στις 2 Απρι­λίου, στην Αθή­να, μας φόρ­τω­σαν ε­μέ­να, τους γο­νείς μου, τις τέσ­σε­ρις α­δελ­φές μου, τους δύο ά­ντρες τους και τα παι­διά τους σε φορ­τη­γά-βα­γό­νια των 35-40 α­τό­μων και φύ­γα­με για το Άου­σβι­τς.
Μό­λις φτά­σα­με α­νοί­ξα­νε οι πόρ­τες. Ένας διερ­μη­νέ­ας μας εί­πε να α­φή­σου­με ε­κεί τα λί­γα μας πρά­μα­τα –κά­τι κου­βέρ­τες, ε­σώ­ρου­χα και διά­φο­ρα άλ­λα. Κα­τε­βή­κα­με και χω­ρι­στή­κα­με σε δύο ο­μά­δες: οι ά­ντρες και οι γυ­ναί­κες.
Ένας Γερ­μα­νός για­τρός μας κοι­τού­σε ό­πως στε­κό­μα­σταν στη σει­ρά και έ­κα­νε την κί­νη­ση: "α­ρι­στε­ρά – δε­ξιά". Από τη μία πλευ­ρά πή­γαι­ναν οι ι­κα­νοί προς ερ­γα­σία και α­πό την άλ­λη οι μη ι­κα­νοί, τους ο­ποίους έ­βα­ζαν σε φορ­τη­γά. Το ί­διο συ­νέ­βη και με τις γυ­ναί­κες.
Όταν εί­δα ό­τι έ­βα­ζαν και τον πα­τέ­ρα μου στα φορ­τη­γά –ή­ταν 58 χρο­νών, για να κα­τα­λά­βε­τε πως εν­νοού­σαν το μη ι­κα­νός για ερ­γα­σία– πή­γα σε έ­να Γερ­μα­νό και του εί­πα ό­τι θέ­λω να πάω με τον πα­τέ­ρα μου. Αυ­τούς που έ­βα­λαν στα φορ­τη­γά, α­πό ε­κεί­νη τη στιγ­μή δεν τους ξα­να­εί­δα­με. Πή­γαν κα­τευ­θείαν στους θα­λά­μους α­ε­ρίων και α­πό ε­κεί στα κρε­μα­τό­ρια.
Πολ­λά κο­ρι­τσά­κια στην η­λι­κία σας και την η­λι­κία της κό­ρης μου και πιο μι­κρά, έ­παιρ­ναν στην α­γκα­λιά τους παι­δά­κια και πα­ρί­στα­ναν τις μα­νά­δες. Αφε­νός για να γλι­τώ­σουν τον πο­δα­ρό­δρο­μο με τα φορ­τη­γά και α­φε­τέ­ρου ε­πει­δή πί­στευαν ό­τι θα τους ε­γκα­θι­στού­σαν σε στρα­τό­πε­δα ό­που οι δου­λειές δεν θα ή­ταν τό­σο βα­ριές. Την πα­τή­σαν και πή­γαν ό­λες στα κρε­μα­τό­ρια, κο­ρί­τσια σαν τα κρύα τα νε­ρά, 18, 20 και 25 χρο­νών».
Η ζωή στο στρα­τό­πε­δο...
«Έμα­θα για τους γο­νείς μου με­τά α­πό μια ε­βδο­μά­δα. Όπως περ­νού­σαν οι α­δελ­φές μου, τις ρώ­τη­σα και μου α­πά­ντη­σαν ό­τι "εί­ναι κα­λά, μια χα­ρά, θα τους δεις σε λί­γες μέ­ρες". Μας κο­ρόι­δευαν ό­λους και μας έ­λε­γαν ό­τι κά­θε 15 μέ­ρες θα πη­γαί­να­με στα κο­μά­ντο φα­μί­λιας, στα στρα­τό­πε­δα φα­μί­λιας για να δού­με τους δι­κούς μας.
Με­τά άρ­χι­σε η ε­πι­βίω­ση η δι­κή μας. Δεν υ­πήρ­χε το να α­ντι­δρά­σεις.
Τα εί­χα­με μά­θει ό­λα μέ­σα σε μια βδο­μά­δα α­πό τους Θεσ­σα­λο­νι­κείς που εί­χαν έρ­θει έ­να χρό­νο νω­ρί­τε­ρα α­πό ε­μάς. Βλέ­πα­με και την κα­μι­νά­δα. Τό­σοι πολ­λοί έ­κα­ναν τό­σο φρι­κτά ε­γκλή­μα­τα...
Με­τά την πρώ­τη δια­λο­γή, φύ­γα­με α­πό το Άου­σβι­τς και πή­γα­με στο Μπιρ­κε­νά­ου. Το ε­πό­με­νο πρωί, α­φού κά­να­με μπά­νιο, μας κου­ρέ­ψα­νε, μας ξυ­ρί­σα­νε και μας έ­βα­λαν το νού­με­ρο. Το 123456 ή­ταν το δι­κό μου.
Όταν μου έ­κα­ναν το τα­τουά­ζ, πο­νού­σα αλ­λά δεν τρα­βή­χτη­κα. Όταν ή­μουν μι­κρός διά­βα­ζα κά­τι βι­βλία με ή­ρωες και εί­πα ό­τι θα δεί­ξω θάρ­ρος. Μά­λι­στα κοι­τού­σα.
Δεν έ­νιω­σα τί­πο­τα. Δεν υ­πήρ­χε πια ού­τε ο Ισαάκ Μι­ζάν, δεν υ­πήρ­χε κα­νέ­νας, α­πλώς το νού­με­ρο. Με­τά μας δώ­σα­νε α­πό μια φα­νέ­λα, έ­να σώ­βρα­κο, έ­να που­κά­μι­σο και τη στο­λή τη ρι­γέ.
Ση­κω­νό­μα­στε 6 η ώ­ρα το πρωί, μας έ­δι­ναν έ­να υ­πο­τυ­πώ­δες ρό­φη­μα –τσάι, οι πρώ­τοι 20 προ­λά­βαι­ναν, ε­μείς πί­να­με νε­ρά­κι σκέ­το– και πη­γαί­να­με σε διά­φο­ρες δου­λειές. Στην εί­σο­δο του στρα­το­πέ­δου, υ­πήρ­χε μία ε­πι­γρα­φή που έ­λε­γε "Arbeit macht frei", δη­λα­δή "H δου­λειά ε­λευ­θε­ρώ­νει". Υπήρ­χε και μια ορ­χή­στρα και μπαί­να­με και βγαί­να­με με βή­μα.
Δεν σκέ­φτη­κα πο­τέ να δρα­πε­τεύ­σω. Όταν γυ­ρί­ζα­με το α­πό­γε­μα στο Μπιρ­κε­νά­ου, υ­πήρ­χαν κρε­μά­λες. Τα πτώ­μα­τα αυ­τών που εί­χαν α­πο­πει­ρα­θεί να δρα­πε­τεύ­σουν ή­ταν σε τρί­πο­δα για πα­ρα­δειγ­μα­τι­σμό.
Εγώ ή­μουν πα­ρέα με τέσ­σε­ρα ξα­δέρ­φια μου με τα ο­ποία με­γα­λώ­σα­με μα­ζί, μέ­να­με στο ί­διο σπί­τι. Δυ­στυ­χώς και τα τέσ­σε­ρα τα στεί­λα­νε στα Ζoντερ­κο­μά­ντο. Οι Ζoντερ­κο­μά­ντο ή­ταν οι κο­μά­ντο που βγά­ζα­νε τους νε­κρούς α­πό τους θα­λά­μους α­ε­ρίων και τους βά­ζα­νε στους φούρ­νους, τα λε­γό­με­να κρε­μα­τό­ρια».
Ζο­ντερ­κο­μά­ντο...
«Τον Ιού­νιο, ό­ταν έ­φε­ραν τους Κερ­κυ­ραίους, έ­νας α­δελ­φός έ­κα­ψε την α­δελ­φή του. Την εί­χαν βά­λει στους θά­λα­μους α­ε­ρίων. Αυ­τό το παι­δί ή­ταν φί­λος μου...
Όταν ά­νοι­γαν οι πόρ­τες, τα παι­διά του Ζο­ντερ­κο­μά­ντο α­ντί­κρι­ζαν τοί­χους και πόρ­τες ό­λο αί­μα­τα... Και έ­πε­φταν σω­ροί α­πό πτώ­μα­τα αν­θρώ­πων που ή­ταν σκαρ­φα­λω­μέ­νοι μπρο­στά α­πό την πόρ­τα. Οι νέ­οι πο­δο­πα­τού­σαν τους πιο με­γά­λους, προ­σπα­θώ­ντας να α­νέ­βουν μή­πως βρουν κά­ποια σα­νί­δα σω­τη­ρίας, μή­πως α­να­πνεύ­σουν.
Εί­χα α­κού­σει ό­τι έ­βα­ζαν στους με­γά­λους φούρ­νους δύο ά­ντρες και μια γυ­ναί­κα μα­ζί. Διό­τι, λέει, ό­τι έ­τσι και­γό­ντου­σαν πιο γρή­γο­ρα. Εν τω με­τα­ξύ τα μω­ρά, πέ­ντε-έ­ξι μω­ρά μα­ζί, τα πε­τά­γα­νε μέ­σα στο φούρ­νο.
Τον Αύ­γου­στο μή­να, ό­ταν έ­φε­ραν τους Ούγ­γρους, ά­νοι­ξαν με­γά­λους λάκ­κους και άλ­λους τους σκο­τώ­να­νε και άλ­λους τους έ­ρι­χναν μέ­σα ζω­ντα­νούς. Ήταν πά­ρα πολ­λοί και δεν προ­λά­βαι­ναν τα κρε­μα­τό­ρια. Η φλό­γα, μά­λι­στα, ή­ταν τό­σο με­γά­λη, που έ­φτα­νε στον ου­ρα­νό κα­τά κά­ποια έν­νοια.
Έτυ­χε κά­πο­τε να α­νε­βά­σω 40 πυ­ρε­τό και φο­βό­μουν ό­τι θα βγω στην α­να­φο­ρά. Eπει­δή ε­ξαρ­τιό­ταν α­πό το κέ­φι και τη διά­θε­ση του κα­θε­νός, μπο­ρεί να πή­γαι­να κα­τευ­θείαν για το κρε­μα­τό­ριο. Δεν βγή­κα στην α­να­φο­ρά –και δεν ξέ­ρω πως τα κα­τά­φε­ρα– άλ­λα μπή­κα στο μπλοκ 13 (4). Όταν ήρ­θε ο Γερ­μα­νός να κά­νει έ­λεγ­χο, κρύ­φτη­κα κά­τω α­πό το κρε­βά­τι. Αν με έ­βρι­σκαν ε­κεί, ο­πωσ­δή­πο­τε θα με σκο­τώ­να­νε την ί­δια στιγ­μή: δεν μας ε­πέ­τρε­παν ού­τε καν να μι­λά­με με τους Ζο­ντερ­κο­μά­ντο για­τί αυ­τοί ξέ­ραν πολ­λά.
Στο τέ­λος, δυ­στυ­χώς, εί­ναι ζή­τη­μα αν σώ­θη­καν κα­μιά δε­κα­ριά α­πό αυ­τούς. Σκό­τω­σαν πά­ρα πολ­λούς. Βε­βαίως, για να μην υ­πάρ­χουν μαρ­τυ­ρίες».
Ανα­χώ­ρη­ση α­πό Πο­λω­νία...
«Φεύ­γο­ντας α­πό το Μπιρ­κε­νά­ου πή­γα­με στο Ορα­νίεν­μπουρ­γκ, έ­να στρα­τό­πε­δο δια­κο­μι­δής και την ε­πό­με­νη στο Ζα­ξεν­χά­ου­ζεν.
Από ε­κεί έ­φυ­γα για το Αμβούρ­γο και με­τά στο Όρντουρφ. Εκεί η δου­λειά δεν ή­ταν πο­λύ σκλη­ρή. Φεύ­γο­ντας α­πο ε­κεί, ε­κεί άρ­χι­σε η κα­τρα­κύ­λα. Μας πή­γαν στο Μπέρ­γκεν – Μπέλ­σεν. Δεν εί­χαν θα­λά­μους α­ε­ρίων ε­κεί. Όσοι πέ­θαι­ναν, τους καί­γα­νε στα κρε­μα­τό­ρια. Όταν ή­μα­σταν πο­λύ κου­ρα­σμέ­νοι και δεν μπο­ρού­σα­με που­θε­νά να ξα­πλώ­σου­με, ξα­πλώ­να­με δί­πλα στα πτώ­μα­τα ή τα βά­ζα­με για μα­ξι­λά­ρι.
Όταν πή­γα­με στο δί­πλα στρα­τό­πε­δο, δυ­στυ­χώς εί­χα πέ­σει πά­ρα πο­λύ. Εάν οι Άγγλοι κα­θυ­στε­ρού­σαν δύο μέ­ρες να έρ­θουν, δεν θα ή­ταν κα­νείς α­πό ε­μάς στο στρα­τό­πε­δο. Εγώ ε­λευ­θε­ρώ­θη­κα 35 κι­λά. Ήρθαν α­σθε­νο­φό­ρα και μας πή­γαν κα­τευ­θείαν στα νο­σο­κο­μεία.
Τσα­κώ­θη­κα με έ­ναν Άγγλο συ­νταγ­μα­τάρ­χη–αρ­χία­τρο για­τί μας δί­ναν έ­να φλιτ­ζα­νά­κι το­σο­δά φα­γη­τό. Άρχι­σα τα κλά­μα­τα. Τί ή­μου­ν;... Παι­δά­κι 17 χρο­νών που ε­λευ­θε­ρώ­θη­κα. Πα­ρα­πο­νιό­μουν ό­τι οι Γερ­μα­νοί μας δί­ναν πε­ρισ­σό­τε­ρο φα­γη­τό. Ο άν­θρω­πος μου ε­ξή­γη­σε με λί­γα αγ­γλι­κά, λί­γα γαλ­λι­κά, λί­γα ελ­λη­νι­κά, λί­γα τούρ­κι­κα, ό­τι το στο­μά­χι μας ή­ταν τό­σο μι­κρό που αν τρώ­γα­με πε­ρισ­σό­τε­ρο θα πε­θαί­να­με. Από­δει­ξη ή­ταν ό­τι άλ­λοι ε­λευ­θε­ρω­μέ­νοι, που ή­ταν πιο δυ­να­τοί και δεν χρεια­ζό­ντου­σαν ια­τρι­κή πε­ρί­θαλ­ψη, πέ­θα­ναν. Οι Αγγλο­α­με­ρι­κά­νοι τους έ­δι­ναν σο­κο­λά­τες, ψω­μιά, το έ­να, το άλ­λο και α­πό το πο­λύ φα­γη­τό δεν ά­ντε­ξε ο ορ­γα­νι­σμός τους.
Κά­θι­σα στο νο­σο­κο­μείο δύο μή­νες. Η μία α­δελ­φή μου ε­λευ­θε­ρώ­θη­κε και η άλ­λη πέ­θα­νε στο δρό­μο της ε­πι­στρο­φής. Εγώ γύ­ρι­σα τον Αύ­γου­στο του ’45 και η α­δελ­φή μου το Δε­κέμ­βριο του ’45 με αρ­χές Γε­νά­ρη του ’46.
Φύ­γα­με με γο­νείς, με τέσ­σε­ρις α­δελ­φές, με παι­διά και με γα­μπρούς και γύ­ρι­σα ε­γώ με μια α­δελ­φή μό­νο. Αυ­τή εί­ναι η ι­στο­ρία μου σε γε­νι­κές γραμ­μές».

Ση­μειώ­σεις:
1. Μό­νο στη Θεσ­σα­λο­νί­κη ζού­σαν 55.000 Εβραίοι. Σύμ­φω­να με ο­ρι­σμέ­νους ι­στο­ρι­κούς, υ­πο­λο­γί­ζε­ται ό­τι πέ­θα­ναν πε­ρί­που 47.000 σε στρα­τό­πε­δα συ­γκέ­ντρω­σης.
2. Τον Ιού­λιο 1943 κα­τέρ­ρευ­σε το κα­θε­στώς Μου­σο­λί­νι και ο στρα­τάρ­χης Μπα­ντό­λιο, ο ο­ποίος τον δια­δέχ­θη­κε, συν­θη­κο­λό­γη­σε στις 8 Σε­πτεμ­βρίου 1943 με τις συμ­μα­χι­κές δυ­νά­μεις.
3. Οι 275 Εβραίοι της Ζα­κύν­θου ε­πέ­ζη­σαν α­πό το Ολο­καύ­τω­μα, χά­ρη στο δή­μαρ­χο Λου­κά Carrer και τον Μη­τρο­πο­λί­τη Χρυ­σό­στο­μο. Όταν οι δύο ά­ντρες δια­τάχ­θη­καν να πα­ρα­δώ­σουν γρα­πτώς τον κα­τά­λο­γο των Εβραίων του νη­σιού, ε­πέ­στρε­ψαν τη δια­τα­γή με δύο μό­νο ο­νό­μα­τα, τα δι­κά τους.
4. Το Μπλοκ 13 στο στρα­τό­πε­δο του Μπιρ­κε­νά­ου, ή­ταν γνω­στό και ως το μπλοκ των Ζο­ντερ­κο­μά­ντο.


2/11/12

Ο τυφώνας "Λαγκάρντ" πλήττει την Αθήνα!


«Εντείνεται η καταιγίδα για την λίστα Λαγκάρντ» είναι ο τίτλος του κεντρικού θέματος στην εφημερίδα "Financial Times" που αναφέρεται στις κατηγορίες για «εγκληματική αμέλεια» τις οποίες αναμένεται να αντιμετωπίσουν, σύμφωνα με νομικούς κύκλους που επικαλείται ο αρθρογράφος της εφημερίδας, οι δύο τέως υπουργοί οικονομικών κ.κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου και Ευάγγελος Βενιζέλος. 
Το άρθρο κάνει εκτενή αναφορά στις εξελίξεις γύρω από τη λίστα Λαγκάρντ στην Ελλάδα. «Το 2010, ο κ. Παπακωνσταντίνου παρέλαβε από την κυρία Κριστίν Λαγκάρντ -η οποία ήταν τότε υπουργός Οικονομικών στην Γαλλία- ένα cd με την λίστα Ελλήνων καταθετών στην Ελβετία, όμως δεν έδωσε εντολές στην οικονομική αστυνομία να διεξάγει πλήρη έρευνα. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι αργότερα η λίστα ...χάθηκε» τονίζει η εφημερίδα. 
Μάλιστα τονίζεται ότι την ώρα που ο οικονομικός εισαγγελέας Γρηγόρης Πεπόνης απέστειλε το φάκελο της υπόθεσης στη Βουλή, ζητώντας να διερευνηθούν τα στοιχεία και τα πραγματικά περιστατικά, που αφορούν στη διαδρομή της "λίστας Λαγκάρντ" και αφορούν σε πράξεις ή παραλείψεις των κ.κ. Παπακωνσταντίνου και Βενιζέλου, ένας Έλληνας δημοσιογράφος, ο Κώστας Βαξεβάνης, ο οποίος απέκτησε και δημοσίευσε την λίστα Λαγκάρντ οδηγήθηκε στην δικαιοσύνη για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των 2.000 καταθετών που είχαν λογαριασμούς στην Ελβετία. 
«Αντί να συλλαμβάνουν τους φοροφυγάδες, συνέλαβαν τον δημοσιογράφο που δημοσίευσε τα ονόματα υπόπτων για φοροδιαφυγή» υποστηρίζει στους "Financial Times" ο Αιμίλιος Αβγολέας, καθηγητής Οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου. 
Η Βουλή άνοιξε τις διαδικασίες για την διερεύνηση της υπόθεσης το βράδυ της Πέμπτης μετά το αίτημα του οικονομικού εισαγγελέα. Ο σημερινός υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, αποκάλυψε στη Βουλή πως όταν ανέλαβε τον Ιούνιο δεν βρήκε καμία λίστα. Την λίστα αυτή κατάφερε όμως να την βρει και να την δημοσιοποιήσει ο Βαξεβάνης, ξεσηκώνοντας πολιτικό σάλο στην χώρα!
«Είναι μία λίστα που θα μπορούσε να αποδειχθεί χρήσιμη για τον εντοπισμό φοροφυγάδων... Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών μου είπαν πως δεν μπορούσαν να την εντοπίσουν» υποστήριξε ο κ. Στουρνάρας. Το διάστημα που ο κ. Στουρνάρας είναι επικεφαλής του υπ.οικονομικών, το υπουργείο έχει ξεκινήσει χωριστές έρευνες για πιθανή φοροδιαφυγή από 400 Έλληνες που αγόρασαν μεγάλης αξίας ακίνητα στο Λονδίνο και επίσης για την μεταφορά 22 δισ. ευρώ εκτός Ελλάδας από 54.000 πολίτες της χώρας.  Σύμφωνα με τους "Financial Times", σε τουλάχιστον 15.000 υποθέσεις μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό τα χρήματα δεν έχουν δηλωθεί στα εισοδήματα των καταθετών που τα «φυγάδευσαν» στο εξωτερικό. Το υπουργείο Οικονομικών ελπίζει να εισπράξει τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ από διαφυγόντες φόρους.
Το πρόβλημα είναι όμως πως πλέον η τρικομματική Κυβέρνηση συνεργασίας της Αθήνας έχει χάσει κάθε πολιτική της νομιμοποίηση στο εσωτερικό της χώρας όσο και κάθε της αξιοπιστία στο εξωτερικό. Ο κ. Βενιζέλος που κατηγορείται από τις δικαστικές αρχές της χώρας για επίδειξη «εγκληματικής αμέλειας» στο θέμα της λίστας "Λαγκάρντ", είναι ένας από τους τρεις εταίρους στην Κυβέρνηση, και πλέον η φερεγγυότητα του αμφισβητείται ανοιχτά. «Ο κ. Βενιζέλος κατέστησε σαφές ότι τόσο αυτός όσο και οι 33 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσουν να υποστηρίζουν τον συντηρητικό πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος έχει δεσμευτεί να εφαρμόσει σκληρές δημοσιονομικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, παρά τις αυξανόμενες επικρίσεις εναντίον του», σημειώνουν οι "Financial Times".

Γορίλες κολυμπούν στην λίμνη των Ιωαννίνων...

Πωλήθηκε η Δωδώνη!
Η Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδος ανακοίνωσε την πώληση της Αγροτικής Βιομηχανίας Γάλακτος Ηπείρου «Δωδώνη Α.Ε.», έναντι του τιμήματος των 20.851.800 ευρώ.  Εμείς δεν θα αναφερθούμε στο σύνολο ιδίων κεφαλαίων της επιχείρησης που πέρυσι ανέρχονταν στα 31.496.000 €, ούτε στον κύκλο εργασιών της που πέρυσι ανήλθε στα 96.681.951 €, ούτε και στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας κατά τη χρήση του 2011 που ανήλθαν σε 9.246.963 €, παρουσιάζοντας αύξηση 29,54% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Δεν θα αναφερθούμε επίσης καθόλου στις εγκαταστάσεις της εταιρείας  συμπεριλαμβανόμενων και των σταθμών συγκέντρωσης και πρόψυξης γάλακτος που καλύπτουν συνολική έκταση 151.080 τ.μ., ούτε στα 31.460 τ.μ. ιδιόκτητων ακίνητων που κατέχει. Και επίσης δεν θα αναφερθούμε και στο υπερσύγχρονο εργοστάσιο επεξεργασίας γάλακτος συνολικού εμβαδού 31.460 τ.μ. εντός ιδιόκτητου οικοπέδου 54.000 τ.μ. με άρτιο μηχανικό εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας για την παραγωγή τυροκομικών και γαλακτομικών προϊόντων υψηλής ποιότητας, που διαθέτει η εταιρεία.
Θα αναφερθούμε όμως στα συνολικής αξίας 42.000.000 € αποθεματικά προϊόντων που διαθέτει αυτήν την στιγμή η εταιρεία: δηλαδή η Αγροτική Βιομηχανία Γάλακτος Ηπείρου «Δωδώνη Α.Ε.» αυτήν την στιγμή διαθέτει αποθεματικά προϊόντων αξίας τουλάχιστον 42 εκατομμυρίων ευρώ και κάποιοι την πούλησαν έναντι τιμήματος 20.851.800 ευρώ!!! Αλήθεια ποιοι είναι αυτοί οι "τρομεροί" "οικονομολόγοι-τεχνοκράτες" του Ελληνικού Κράτους που πέτυχαν μια τέτοια "καταπληκτική" και τόσο "επικερδή" συμφωνία προς όφελος του Ελληνικού Λαού και ποια οικονομική σχολή έχουν τελειώσει; Μήπως την ίδια που τελείωσε και η κυρία  Άννα Μπουμπενίκοβα- αυτή της Οικονομικής Σχολής των Γορίλων; Μην εκπλήσσεστε και μην απορείτε: κι όμως υπάρχει τέτοια σχολή- και οι απόφοιτοί της έχουν αναλάβει τις Ελληνικές αποκρατικοποιήσεις! 

Οι χαμένες γενιές.

The Lost Generations.
Του Jeffrey D. Sachs
διευθυντή στο Earth Institute στο πανεπιστήμιο Columbia.
Αναδημοσίευση από το "Project Syndicate".
Πηγή: εφημερίδα "Βήμα".
Η ευμάρεια και η επιτυχία μιας χώρας εξαρτάται από την εκπαίδευση, τις δεξιότητες, και την υγεία του πληθυσμού της. Ωστόσο, πολλές κοινωνίες σε όλο τον κόσμο δεν έχουν καθόλου ανταποκριθεί στην διασφάλιση των βασικών υπηρεσιών υγείας και αξιοπρεπούς εκπαίδευσης για τις νέες γενιές πολιτών τους. Γιατί στην πρόκληση της παιδείας τόσες πολλές χώρες αποτυγχάνουν; Μερικές είναι απλώς υπερβολικά φτωχές για να παράσχουν αξιοπρεπή σχολεία. Αλλά και οι πλούσιες χώρες αποτυγχάνουν.
Οι ΗΠΑ, για παράδειγμα, αφήνουν με σκληρότητα τα φτωχότερα παιδιά τους να υποφέρουν. Οι φτωχοί ζουν σε φτωχογειτονιές με φτωχά σχολεία. Οι γονείς είναι συχνά άνεργοι, άρρωστοι, χωρισμένοι ή φυλακισμένοι. Τα παιδιά παγιδεύονται σε έναν επίμονο δια-γενεαλογικό κύκλο φτώχειας, παρά την γενικότερη ευημερία της κοινωνίας. Πολύ συχνά, τα παιδιά που μεγαλώνουν στη φτώχεια καταλήγουν φτωχοί ενήλικες.
Ένα νέο ντοκιμαντέρ, «The House I Live In» (Το σπίτι όπου ζω) δείχνει ότι η ιστορία της Αμερικής είναι ακόμη πιο θλιβερή και σκληρή λόγω των καταστροφικών πολιτικών που εφαρμόζονται. Πριν από περίπου 40 χρόνια, οι αμερικανοί πολιτικοί κήρυξαν ένα «πόλεμο κατά των ναρκωτικών», δήθεν για να καταπολεμήσουν την χρήση εθιστικών ουσιών όπως η κοκαΐνη. Όπως όμως δείχνει με σαφήνεια η ταινία, ο πόλεμος κατά των ναρκωτικών έγινε πόλεμος κατά των φτωχών, ιδίως των φτωχών που ανήκουν σε μειονότητες.

Ο πόλεμος κατά των ναρκωτικών οδήγησε στην μαζική φυλάκιση νέων μειονοτικών αντρών. Στις ΗΠΑ είναι φυλακισμένοι ανά πάσα στιγμή 2,3 εκατ. άνθρωποι. Η χώρα έχει το υψηλότερο ποσοστό φυλακισμένων παγκοσμίως - 743 άτομα ανά 100.000!
Το ντοκιμαντέρ παρουσιάζει έναν εφιαλτικό κόσμο στον οποίο η φτώχεια περνάει από τη μια γενιά στην άλλη ενώ ο ωμός, δαπανηρός και αναποτελεσματικός «πόλεμος κατά των ναρκωτικών» διευκολύνει τη διαδικασία. Οι φτωχοί, συχνά Αφροαμερικανοί, δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Ζουν στη φτώχεια και στρέφονται στα ναρκωτικά.
Αντί όμως να λάβουν κοινωνική και ιατρική βοήθεια, συλλαμβάνονται και μετατρέπονται σε εγκληματίες. Από εκείνη τη στιγμή, μπαινοβγαίνουν στις φυλακές και έχουν ελάχιστες πιθανότητες να βρουν μια νόμιμη δουλειά που θα τους επιτρέψει να ξεφύγουν από τη φτώχεια. Τα παιδιά τους μεγαλώνουν χωρίς τον ένα γονιό στο σπίτι. Συχνά γίνονται και τα ίδια ναρκομανείς, καταλήγουν στη φυλακή, υφίστανται βία ή πεθαίνουν νωρίς.
Για να σπάσει τον κύκλο της φτώχειας, μια χώρα πρέπει να επενδύσει στο μέλλον των παιδιών της και όχι στην φυλάκιση 2,3 εκατ. ανθρώπων τον χρόνο.
Πολλοί πολιτικοί είναι πρόθυμοι συνεργοί αυτής της τρέλας. Εκμεταλλεύονται τους φόβους της μεσαίας τάξης, ιδίως τον φόβο της για τις μειονότητες, προκειμένου να διαιωνίσουν αυτή την κακή διαχείριση κοινωνικής προσπάθειας και κρατικών δαπανών.
Στην σοσιαλδημοκρατία που εφαρμόζεται στη Σκανδιναβία αλλά και σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Κόστα Ρίκα, οι κοινωνικές επενδύσεις είναι υψηλές και χρηματοδοτούνται από υψηλούς φόρους τους οποίους οι πλούσιοι όντως πληρώνουν αντί να γλιτώνουν.
Αυτή είναι η μέθοδος για να σπάσει ο δια-γενεαλογικός κύκλος της φτώχειας. Ένα φτωχό παιδί στη Σουηδία έχει πλεονεκτήματα από την αρχή.
Μια σύγκριση ΗΠΑ - Σουηδίας είναι αποκαλυπτική. Οι ΗΠΑ έχουν ποσοστό φτώχειας 17,3%, διπλάσιο από το 8,4% της Σουηδίας. Αλλά το αμερικανικό ποσοστό φυλακισμένων είναι δεκαπλάσιο από το σουηδικό των 70 ατόμων ανά 100.000. Οι ΗΠΑ είναι γενικώς πλουσιότερες από τη Σουηδία αλλά στην Αμερική η ψαλίδα ανάμεσα στους πλουσιότερους και τους φτωχότερους είναι πολύ μεγαλύτερη απ' όσο στη Σουηδία. Οι ΗΠΑ συμπεριφέρονται στους φτωχούς σαν να τους τιμωρούν αντί να τους υποστηρίζουν.
Σοκ προκαλεί επίσης ότι τα τελευταία χρόνια η Αμερική έχει σχεδόν το χαμηλότερο ποσοστό κοινωνικής κινητικότητας ανάμεσα στις εύπορες χώρες. Τα παιδιά που γεννιούνται φτωχά παραμένουν φτωχά, εκείνα που γεννιούνται εύπορα γίνονται εύποροι ενήλικες.
Αυτό ισοδυναμεί με το ότι πολλά ανθρώπινα ταλέντα πάνε χαμένα. Αν δεν αλλάξει πορεία η Αμερική θα πληρώσει το τίμημα μακροχρόνια.  Αντίθετα επενδύοντας στα παιδιά και στην νεολαία της έχει να κερδίσει πάρα πολλά, τόσο από οικονομικής όσο και από ανθρώπινης σκοπιάς.

1/11/12

Πως δισεκατομμύρια ευρώ γίνονται αέρας κοπανιστός μέσα σε λίγες ώρες!

Νέο κραχ με πτώση 5% στο Χρηματιστήριο Αθηνών: 
Μέσα σε λίγες ώρες χάθηκαν 2 δισ. ευρώ! 
Οι συνταξιούχοι, οι μισθωτοί και οι άνεργοι θα τα φορτωθούν και αυτά;
Εικόνα κατάρρευσης παρουσίασε σήμερα το ελληνικό χρηματιστήριο, στα όρια του κραχ, με το κλίμα να είναι εξαιρετικά αρνητικό από το ξεκίνημα της ημέρας και τις απώλειες, να αυξάνονται όσο περνούσε η ώρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αγορά έκλεισε κοντά στο χαμηλό ημέρας, ενώ μέσα σε μια ημέρα χάθηκαν είτε λίγο είτε πολύ περίπου 2 δις ευρώ από τη συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς. Ο γενικός δείκτης τιμών έκλεισε στις 761,24 μονάδες σημειώνοντας σημαντική πτώση κατά 5%. Η συνολική αξία των συναλλαγών διαμορφώθηκε στα 106,40 εκατομμύρια ευρώ. Μόνο 23 μετοχές σημείωσαν άνοδο, 111 υποχώρησαν και 16 παρέμειναν σταθερές. Η κατάρρευση (-12,15%) αφορούσε κυρίως στις τράπεζες, με το δείκτη αυτών να πέφτει στις 262,93 μονάδες. Στις επιμέρους τραπεζικές μετοχές, μεγάλη πτώση είχαν αυτή της ΕΤΕ (1,58 ευρώ, -11,73%), της Alpha Bank (1,60 ευρώ, -11,11%), της Eurobank (0,809 ευρώ, -10,11%), της Πειραιώς (0,349 ευρώ, -16,11%), της Κύπρου (0,283 ευρώ, -13,19%) και της Λαικής Τράπεζας (0,055 ευρώ, -11,29%). Στο υπόλοιπο ταμπλό, πολύ μεγάλες πιέσεις σε μια σειρά μετοχών όπως της ΔΕΗ (3,95 ευρώ, -10,63%), του ΟΠΑΠ (4,59 ευρώ, -6,90%), του ΟΤΕ (3,16 ευρώ, -7,86%), της MIG (0,30 ευρώ, -12,28%), της Μέτκα (6,45 ευρώ, -7,99%) και του Μυτιληναίου (3,19 ευρώ, -8,86%). Ενώ πάνω από 6% υποχώρησαν και οι μετοχές των Jumbo και της Βιοχάλκο. Το «κόκκινο» ταμπλό συμπλήρωσαν οι μετοχές της Motor Oil (-5,37% στα 6,35 ευρώ),του  Ελλάκτωρ (-3,31% στα 1,46 ευρώ) και των  ΕΛΠΕ (-2,15% στα 5,91 ευρώ).
Σημειώνουμε πως ο Γενικός Δείκτης έχει συμπληρώσει 6 διαδοχικές πτωτικές συνεδριάσεις συσσωρεύοντας απώλειες 128 περίπου μονάδων ή 14,45%, ενώ στο ίδιο διάστημα ο δείκτης των τραπεζών έχει «βυθιστεί» σε ποσοστό 33,71%... Και το μεγάλο ερώτημα είναι αυτά τα δισ. ευρώ που χάνονται μέσα σε λίγες ώρες και σε καθημερινή βάση στο Χρηματιστήριο Αθηνών ποιος τα βάζει στην τσέπη του και ποιος τελικά θα κληθεί να πληρώσει τον λογαριασμό;




31/10/12

Εnough is enough!

Οι καμπάνες χτυπούν πλέον πένθιμα στην Βρετανία για τα αιολικά πάρκα«φτάνει πια με την απάτη της αιολικής ενέργειας», λέει ο Βρετανός υπουργός ενέργειας!
Προσέξτε: οι δηλώσεις δεν ανήκουν σε κάποιον "γραφικό οικολόγο" ή σε κάποιον "ακροαριστερό αγκιτάτορα"- όπως κατά καιρούς και επανειλημμένα έχουν χαρακτηρίσει εμάς- αλλά στον ίδιο τον υπουργό Ενέργειας της Μεγάλης Βρετανίας! Ο John Hayes δήλωσε ότι "δεν μπορούμε να επιβάλλουμε την τοποθέτηση άλλων ανεμογεννητριών στις τοπικές κοινωνίες" και πρόσθεσε ότι "φαίνεται πραγματικά εξωπραγματικός ο τρόπος με τον οποίο ως τώρα έχουν εξαπλωθεί τόσο πολύ σε όλη τη χώρα τα αιολικά πάρκα."  "Εγώ λέω εδώ και μη παρέκει" κατέληξε ο Hayes, και εν αγγλιστί για τους εν παροικούντες τη Ιερουσαλήμ: «Εnough is enough!» 
Ο υπουργός έχει αναθέσει σε επιστημονικούς φορείς την διενέργεια έρευνας για τις ανεμογεννήτριες ώστε να ληφθεί υπόψιν μια πολύ πιο ευρεία και εκτεταμένη εκτίμηση των επιπτώσεών τους στο αγροτικό τοπίο, στο φυσικό περιβάλλον, τον τουρισμό και στις τιμές των κατοικιών. "Ζήτησα από τον υπουργό σχεδιασμού να επανεξετάσουμε τη σχέση μεταξύ των ανεμογεννητριών και του τοπίου", δήλωσε. "Φαίνεται πραγματικά εξωφρενικό το ότι μέχρι τώρα επιτρέψαμε να χωροθετηθούν τα αιολικά πάρκα ελεύθερα σε όλη την χώρα, χωρίς να ληφθούν υπόψη τα συμφέροντα της τοπικής κοινότητας ή οι επιθυμίες τους."
Ο κ. Hayes τόνισε ότι μέχρι τώρα ο μεγάλος αντίκτυπος των χερσαίων αιολικών πάρκων στο φυσικό περιβάλλον είχε σκόπιμα "παραμεληθεί" και προειδοποίησε ότι πλέον οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα πρέπει να χωροθετούνται σε "αυστηρά εγκεκριμένες περιβαλλοντικά και αισθητικά θέσεις" έχοντας ως προαπαιτούμενο επιπλέον και την "γνήσια αποδοχή από την τοπική κοινότητα". "Η περίοπτη θέση της αισθητικής στις συζητήσεις σχετικά με τις επιπτώσεις των αιολικών πάρκων έχει συχνά ως τώρα και σκόπιμα παραμεληθεί. Όλα αυτά που θα κάνουμε όμως από δω και πέρα στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα τοπικά περιβάλλοντα και τα ευαίσθητα οικοσυστήματα."
Ο Hayes αποκάλυψε ακόμη πως έχει επίσης ζητήσει από εξειδικευμένους επιστήμονες του Βρετανικού Ινστιτούτου Ακουστικής να εξετάσουν τις καταγγελίες για τις επιπτώσεις του θορύβου των ανεμογεννητριών στην διαβίωση και την υγεία των ανθρώπων αλλά και τις πολύ πιο άγνωστες επιπτώσεις των υποήχων σε όλο το φάσμα της φύσης- καθώς οι μέχρι τώρα έρευνες αφορούσαν μόνο τις επιπτώσεις στις πτήσεις στρατιωτικών αεροσκαφών και στο "μπλοκάρισμα των ραντάρ αεροπλοΐας".
Ταυτόχρονα κ. Hayes τόνισε ότι στον ενεργειακό σχεδιασμό της Βρετανίας πρέπει να ληφθεί υπόψην και το κόστος των αιολικών πάρκων: "Έχουμε εκδώσει πρόσκληση υποβολής στοιχείων για τα οφέλη της αιολικής ενέργειας. Αυτό που θα ληφθεί υπόψη δεν θα είναι μόνο το κόστος τους ως επένδυση, αλλά και και το κόστος που προκαλούν για την τις τοπικές κοινότητες."
Σχεδόν 4.000 ανεμογεννήτριες πρόκειται να κατασκευαστούν σε όλη τη Βρετανία τα επόμενα χρόνια. Ο υπουργός ενέργειας δήλωσε ότι μόνο μια μικρή μειοψηφία των χιλιάδων ανεμογεννητριών που έχουν υποβάλει αίτηση για πολεοδομική άδεια είναι πιθανό τελικά να πάρουν το πράσινο φως. Σημείωσε μάλιστα ότι αυτό θα ήταν αρκετό για να εκπληρώσει τους πράσινες στόχους που έχει θέσει η κυβέρνηση με βάση τις δεσμεύσεις της έναντι της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
"Αν κοιτάξετε τι έχει χτιστεί μέχρι τώρα, τι έχει προγραμματιστεί να χτιστεί και τι σχεδιάζεται να χτιστεί, ένα μεγάλο μέρος του τελικά δεν θα περάσει και θα απορριφθεί αν θέσουμε αυστηρά όρια για την χωροθέτηση των αιολικών πάρκων. Ακόμα όμως και αν μόνο ένα μικρό ποσοστό τελικά απομείνει και αδειοδοτηθεί, πρόκειται άνετα να φθάσουμε και να καλύψουμε τους στόχους μας για το 2020! " δήλωσε ο κ. Hayes.
Πράγματι, το ποσό της ενέργειας που παράγουν οι ανεμογεννήτριες είναι τόσο γελοίο ώστε ακόμη και τώρα, που έχουν χτιστεί πάνω 3.500 ανεμογεννήτριες σε όλη την Βρετανία, η μέση ποσότητα της ενέργειας που παράγεται από αυτές δεν είναι τίποτα περισσότερο από αυτό που παράγεται από ένα μεσαίου μεγέθους σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο, και με ένα απειροελάχιστο  μόνο κλάσμα του κόστους των ανεμογεννητριών. Χωρίς στο κόστος των ανεμογεννητριών να συνυπολογίζεται το περιβαλλοντικό κόστος που προκαλούν.

Και ο κ. Hayes κατέληξε: "Δεν μπορούμε πλέον να αφήσουμε- και δεν θα αφήσουμε τις ανεμογεννήτριες να επιβάλλονται στις τοπικές κοινότητες. Σίγουρα δεν μπορώ μόνος μου να οικοδομήσω μια νέα Ιερουσαλήμ, αλλά θα κάνω και θα πράξω ότι μπορώ για να προστατεύσω την αισθητική και την οικολογία της γη μας."Εnough is enough!" 

«Είναι η Γαλλία η νέα Ελλάδα;»


«Είναι η Γαλλία η νέα Ελλάδα;»  Με αυτό το ερώτημα κυκλοφορεί η έντυπη έκδοση της γερμανικής “Bild” η οποία σε ολοσέλιδο αφιέρωμά της παρουσιάζει τα συμπεράσματα του Ινστιτούτου Berggruen για την πορεία της γαλλικής οικονομίας με τα μελανότερα χρώματα. Η γερμανική εφημερίδα υποστηρίζει πως η υψηλή ανεργία και η μηδενική ανάπτυξη οδηγούν την γαλλική οικονομία σε ζοφερά μονοπάτια.
«Χωρίς το δίδυμο Γαλλίας - Γερμανίας δεν συμβαίνει τίποτε στην Ευρώπη. Αλλά είναι σαφές πως η Γαλλία των ΑΑΑ βρίσκεται σε ύφεση με αρνητικές προοπτικές και με τον πρόεδρο Φρνασουά Ολάντ να αδυνατεί να κάνει οτιδήποτε!» αναφέρει χαρακτηριστικά η γερμανική εφημερίδα
Στο συνέδριο για την Ευρώπη που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Berggruen δύο ημέρες πριν, έλαβαν μέρος μερικές από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της Ευρώπης, ανάμεσά τους, ο πρώην έλληνας πρωθυπουργός Γ.Παπανδρέου, οι πρώην Καγκελάριοι της Γερμανίας Χέλμουτ Σμιτ και Γκέρχαρντ Σρέντερ, καθώς και ο πρώην πρόεδρος της ΕΚΤ Ζαν – Κλοντ Τρισέ. Ο τελευταίος μάλιστα κάλεσε δημοσίως τη Γαλλία να λάβει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας της. 
«Μια ματιά στους δείκτες της γαλλικής οικονομίας αρκεί για να καταλάβει κάποιος πως η χώρα είναι αντιμέτωπη με τα προβλήματα του ευρωπαϊκού Νότου. Ανεργία στο 25%. Έλλειμμα στο 5%. Μηδενική ανάπτυξη. Βιομηχανική παραγωγή σε διαρκή πτώση» αναφέρει χαρακτηριστικά η “Bild” και συνεχίζει «Ο Σοσιαλιστής πρόεδρος Ολάντ έχει ανακοινώσει μεταρρυθμίσεις, όπως την κατάργηση των 35 ωρών εργασίας την εβδομάδα, αλλά φοβούμενος τις αντιδράσεις δεν κάνει το παραμικρό. Αντίθετα έχει αυξήσει τη φορολογία με αποτέλεσμα να μειώνεται τόσο η κατανάλωση, όσο και οι επενδύσεις!». «Η Γαλλία μπορεί ακόμη να δανείζεται χρήματα με λογικά επιτόκια», υπογραμμίζει η γερμανική εφημερίδα «αλλά τα δομικά μεγέθη της γαλλικής οικονομίας θυμίζουν όλο και πιο έντονα ορισμένες χώρες της Νότιας Ευρώπης, όπως η Ελλάδα.»


Προϋπολογισμός Χρεοκοπίας!

Βαθύτερη ύφεση (4,5%) υψηλότερο έλλειμμα (5,2%) και νέα μέτρα ύψους 9,2 δισ ευρώ προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2013!
Υψηλότερο του αναμενόμενου έλλειμμα, βαθύτερη ύφεση και νέα μέτρα προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2013 που κατατέθηκε σήμερα από την συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ. O υπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Στουρνάρας, κατάθεσε το τελικό κείμενο του νέου προϋπολογισμού στη Βουλή που θα πρέπει να έχει ψηφιστεί έως τις 11 Νοεμβρίου και που πρόκειται για τον προϋπολογισμό με τα πιο “σκληρά” μέτρα των τελευταίων ετών.
Η εσπευσμένη κατάθεση του προϋπολογισμού που αρχικώς είχε προγραμματιστεί για τις 20 Νοεμβρίου οφείλεται στην απαίτηση της τρόικας να έχει ψηφιστεί ο προϋπολογισμός του 2013 πριν την έγκριση για την εκταμίευση της επόμενης δόσης. Μάλιστα, μαζί με τον προϋπολογισμό θα κατατεθεί και το επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα ως ξεχωριστό κεφάλαιο με δικιά του εισηγητική έκθεση και θα αφορά στα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν έως το 2016.
Υφέση και ανεργία!
Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός προβλέπει έλλειμμα 5,2% του ΑΕΠ για το 2013 έναντι 4,2% που προέβλεπε το προσχέδιο. Η οικονομία αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 4,5% έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 3,8%, ενώ το δημόσιο χρέος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στο 189,1% του ΑΕΠ έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 179,3%.

Ο προϋπολογισμός φέρνει το 2013 νέα μέτρα ύψους 10,98 δισ. ευρώ τα οποία (λόγω ύφεσης) θα αποδώσουν στην πράξη 9,4 δισ. ευρώ, μειώνοντας ισόποσα το έλλειμμα. Σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο έως το 2016 τα μέτρα που θα ληφθούν θα είναι ύψους 14,2 δισ. ευρώ. Από αυτά τα 7,6 δισ. ευρώ είναι περικοπή δαπανών και το υπόλοιπο ποσό αυξήσεις φόρων. Το αποτέλεσμα όλων αυτών θα είναι οριακό πρωτογενές πλεόνασμα 748 εκατ. ευρώ (0,4% του ΑΕΠ), ενώ το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης (μαζί με τόκους) διαμορφώνεται στα 9,4 δισ. ευρώ το 2013. Τα φορολογικά έσοδα αναμένεται να μειωθούν κατά 5,6% και οι πρωτογενείς δαπάνες να περισταλούν κατά 6,2%. Το σύνολο των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού, πλην χρεολυσίων, αναμένεται να μειωθεί κατά 9,8%. Η ύφεση το 2012 εκτιμάται πλέον στο 6,5% του ΑΕΠ. Η πτώση στην ιδιωτική κατανάλωση είναι πολύ μεγαλύτερη (7,7% φέτος και 7% το 2013). Οι επενδύσεις αναμένεται και αυτές να συρρικνωθούν, το 2013 κατά 3,7%, ενώ το ποσοστό ανεργίας αναμένεται να αυξηθεί και πάλι στο 22,8% από 22,4% φέτος. Το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων φέτος και το 2013 διαμορφώνεται στα 6,85 δισ. ευρώ. Η πληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους προς ιδιώτες κατανέμεται σε 3,5 δισ. φέτος και 3,5 δισ. ευρώ το 2013.
Μείωση κρατικών δαπανών!
Όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού που κατέθεσε σε στικάκι (flashάκι)  στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας για το έτος 2013 το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης προβλέπεται να περιορισθεί στα 9,4 δισ. ευρώ ή στο 5,2% του ΑΕΠ και το πρωτογενές αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης να διαμορφωθεί σε πλεόνασμα ύψους 748 εκατ. ευρώ ή στο 0,4% του ΑΕΠ. Η βελτίωση του ελλείμματος κατά 1,4 εκατοστιαίες μονάδες θα προέλθει κυρίως από τη βελτίωση του αποτελέσματος του ισοζυγίου του κρατικού προϋπολογισμού, και ιδιαίτερα από το σκέλος των δαπανών του τακτικού προϋπολογισμού που είναι μειωμένες κατά 6,05 δισ. ευρώ.
Στο  189,1% το χρέος του 2013!
Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης στο τέλος του 2012 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 340.600 ε-κατ. ευρώ ή 175,6% του ΑΕΠ, έναντι 355.657 εκατ. ευρώ ή 170,6% του ΑΕΠ το 2011, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 5,0% του ΑΕΠ. Σημειώνεται ότι σε απόλυτους αριθμούς το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 15.057 εκατ. ευρώ. Το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης του έτους 2013 προβλέπεται ότι θα ανέλθει στα 346.200 εκατ. ευρώ ή 189,1% του ΑΕΠ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13,5% του ΑΕΠ έναντι του 2012.
Παραδοχή για «φαύλο κύκλο» δημοσιονομικής προσαρμογής!
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εισηγητική έκθεση βασικό χαρακτηριστικό των οικονομικών εξελίξεων για το 2012 ήταν η παραμονή της οικονομίας σε βαθιά ύφεση, η οποία άρχισε το 2008 και συνεχίζεται αμείωτη για πέμπτο συνεχόμενο έτος, με τη συνολική συρρίκνωση του ΑΕΠ να ξεπερνά το 20% την τελευταία πενταετία. Φαίνεται ότι η Ελληνική οικονομία έχει περιπέσει σε ένα φαύλο κύκλο δημοσιονομικής προσαρμογής – ύφεσης – μη επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων, με κεντρικό σημείο αναφοράς την εντεινόμενη αβεβαιότητα, ο οποίος μπορεί να διακοπεί αν ενισχυθούν οι θετικές προσδοκίες για την οικονομία. Οι θετικές προσδοκίες είναι συνάρτηση, κυρίως, ενός αξιόπιστου προγράμματος οικονομικής πολιτικής, ενός σταθερού χρηματοπιστωτικού πλαισίου και πρωτοβουλιών για την ανάταξη της οικονομίας.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, συνεχίζει η εισηγητική, η δημοσιονομική στρατηγική της Κυβέρνησης για το 2013 βασίζεται στους παρακάτω πυλώνες:
* στην εφαρμογή ενός νέου Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής για την περίοδο 2013-2016,
* στην υλοποίηση των αναγκαίων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και θεσμικών αλλαγών,
* στη δημιουργία ενός απλού, δίκαιου και σταθερού φορολογικού συστήματος,
* στην επιτάχυνση των αποκρατικοποιήσεων και του προγράμματος αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου και
* στην περαιτέρω αναδιάρθρωση και συγχώνευση των φορέων του δημόσιου τομέα.
Αποκρατικοποιήσεις!  
Ο γενικότερος στόχος είναι η επίτευξη εσόδων της τάξης των 2.586 εκατ. ευρώ κατά το 2013, δεδομένου του ευρύτερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος, έσοδα εκ των οποίων τα πιο πολλά αναμένονται το τελευταίο τρίμηνο.
Με βάση το επικαιροποιημένο πλάνο αποκρατικοποιήσεων που συμφωνήθηκε με τη Τρόικα, τα έσοδα των ιδιωτικοποιήσεων υπολογίζεται, πλέον, ότι θα φτάσουν στα 11,1 δισ ευρώ (σε σχέση με τα 50 δισ που επαγγελλόταν η κυβέρνηση Παπανδρέου)  και μάλιστα με χρονικό ορίζοντα το τέλος του 2016.
Σύμφωνα με την έκθεση που κατέθεσε την Τρίτη στη Βουλή η ηγεσία του Ταμείου  Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), προβλέπονται 27 μεγάλες αποκρατικοποιήσεις. Κατά σειράν: 
1.      πρώην Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης – IBC στο Μαρούσι: έκταση 153.000 τμ, στο οποίο περιλαμβάνεται το εμπορικό κέντρο Golden Hall. Αποφασίστηκε μεταβίβαση της επικαρπίας επί τους δικαιώματος διοίκησης χρήσης για 90 χρόνια. Χρηματοοικονομικός σύμβουλος αποκρατικοποίησης: Εθνική Τράπεζα.
2.     Κασσιώπη Κέρκυρας: το έργο προβλέπει ολοκληρωμένη τουριστική ανάπτυξη, σε έκταση 490 στρεμμάτων και επί ακτογραμμής μήκους 725 τμ. Εξαιρείται από την αξιοποίηση το ιδιωτικό δάσος που υπάρχει εκεί. Το κοινό θα έχει πρόσβαση στην παραλία και τη λίμνη εντός του ακινήτου. Προβλέπεται η πώληση των μετοχών της Εταιρίας Ειδικού Σκοπού που θα συσταθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και στην οποία θα μεταβιβαστεί για 99 χρόνια το εμπράγματο δικαίωμα επί της γης. Χρηματοοικονομικός σύμβουλος EFG Eurobank.
3.  Αφάντου Ρόδου:  τουριστική ανάπτυξη σε έκταση 1,8 εκατ. τ.μ και επί ακτογραμμής 5 χιλιομέτρων (το κοινό θα έχει ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία). Χρηματοοικονομικός σύμβουλος Τράπεζα Πειραιώς.
4.     Ελληνικό: ανάπτυξη μικτών χρήσεων (μεταξύ των οποίων η δημιουργία ενός από τα μεγαλύτερα μητροπολιτικά πάρκα στον κόσμο) σε έκταση 6,2 εκατ. τμ. και επί ακτογραμμής 4 χλμ «με στόχο να αναπτυχθεί η Αθήνα σε πόλο διεθνούς εμβέλειας» -όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι Citi, Τράπεζα Πειραιώς.
5.    Κρατικά Λαχεία: παραχώρηση για 12 χρόνια της εκμετάλλευσης και διοίκησης για το Λαϊκό Λαχείο, το Εθνικό Λαχείο, «Πρωτοχρονιάτικο»  Λαχείο Κοινωνικής Αντίληψης,  Ευρωπαϊκό Λαχείο, το Στιγμιαίο Λαχείο και Στεγαστικό Κρατικό Λαχείο.
6.      ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ:  Η ΔΕΠΑ είναι φορέας επιφορτισμένος για την χονδρική πώληση, εμπορία και διανομή του φυσικού αερίου. Η ΔΕΣΦΑ, εταιρία 100% θυγατρική της ΔΕΠΑ, κατέχει και διαχειρίζεται τα δίκτυα μεταφοράς αερίου υψηλής πίεσης και τις εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου (LPG). Προβλέπεται πώληση (από κοινού με τα ΕΛΠΕ) μέσω διεθνούς διαγωνισμού  του 100% της ΔΕΠΑ αλλά και το 65% της ΔΕΣΦΑ. Σε κάθε περίπτωση το 34% της ΔΕΣΦΑ θα παραμείνει στο δημόσιο. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι οι Rothschild, UBS, Alpha Bank.
7.   ОПАП: ο ΟΠΑΠ έχει το αποκλειστικό δικαίωμα έως το 2030 για να διαχειρίζεται 11 αριθμοπαιχνίδια και αθλητικά στοιχήματα στην Ελλάδα, αλλά και 35.000 παιγνιομηχανημάτων.
8.       ΑΣΤΕΡΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ: Το ακίνητο βρίσκεται στο Καβούρι, 20 χλμ από το κέντρο της Αθήνας, έκτασης 308.000 τμ, εκ των οποίων το 38% ανήκει στο δημόσιο (120.000 στρέμματα). Η Εθνική Τράπεζα έχει την επικαρπία στο ακίνητο στην οποία ανήκει και το ακίνητο του Astir Palace. Η ΕΤΕ και το δημόσιο θέλουν να πουλήσουν το σύνολο του ακινήτου. Προβλέπεται έναρξη της διαδικασίας στις αρχές του 2013 και η ολοκλήρωση μετά από 9-12 μήνες. Χρηματοοικονομικός σύμβουλος η Τράπεζα Πειραιώς.
9.     28 κτίρια υπουργείων και δημοσίων φορέων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις. Σημειώνεται ότι το 25% της επιφάνειας των ακινήτων παραμένουν σήμερα αναξιοποίητα. Επιδιώκεται η πώληση των κτιρίων, σε ένα ή περισσότερα χαρτοφυλάκια και η επαναμίσθωσή τους από το Ελληνικό δημόσιο για διάστημα 20-30 χρόνων. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι EFG Eurobank, Alpha, Εθνική Τράπεζα, Τράπεζα Πειραιώς.
10.    Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: εξετάζεται η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης με την Hochtief και διάθεση μεριδίου που κατέχει το δημόσιο. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι BNP Paribas, Εθνική Τράπεζα.
11.  Περιφερειακά Αεροδρόμια: προβλέπεται η παραχώρηση εκμετάλλευσης, λειτουργίας, συντήρησης και περαιτέρω ανάπτυξης ορισμένων από τα 37 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Οι αερολιμένες θα ομαδοποιηθούν σε μία ή περισσότερες ομάδες. Το δημόσιο θα εισπράττει ετήσιο μίσθωμα. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι Citi και EFG Eurobank.
12.  Μικροί και τουριστικοί λιμένες: παραχώρηση λειτουργίας, συντήρησης και περαιτέρω ανάπτυξης για 405 λιμένες και μαρίνες, σε ομάδες ή μεμονωμένα. Πέραν του προκαταβολικού τιμήματος, μέρος των εσόδων θα αποδίδεται στο δημόσιο. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι Maritime & Transport Business Solution – Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδος.
13.  ΟΛΠ, ΟΛΘ και άλλοι 10 λιμένες με μορφή ΑΕ: εξετάζεται η παραχώρηση τμημάτων ή λειτουργιών τους σε ιδιώτες επενδυτές. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι Morgan Stanley – Τράπεζα Πειραιώς.
14.    Υποθαλάσσιος Αποθηκευτικός Χώρος Φυσικού Αερίου «ΝΟΤΙΑ ΚΑΒΑΛΑ»: παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης  των δικαιωμάτων επί των υποθαλάσσιων κοιτασμάτων το 1972. Η παραγωγή ξεκίνησε το 1981 και τα δικαιώματα εκμετάλλευσης δόθηκαν σε ιδιωτική πετρελαϊκή εταιρία έως τον Νοέμβριο το 2014. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το ΤΑΙΠΕΔ  «τα σχεδόν εξαντλημένα αποθέματα φυσικού αερίου, φτάνουν τα 150 εκατ. κυβικά μέτρα, ποσότητα που θα χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία του υπογείου φυσικού χώρου της ως άνω περιοχής, ως αποθηκευτικού χώρου φυσικού αερίου». Η ακριβής στρατηγική θα καθοριστεί μετά την εισήγηση των συμβούλων αποκρατικοποίησης. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι: HSBC.
15.    ΔΕΗ: το Ελληνικό Δημόσιο προχωράει σε μελέτη αξιολόγησης της εθνικής στρατηγικής στο χώρο της ηλεκτρικής ενέργειας. Κατόπιν τούτου θα προσδιοριστεί η στρατηγική αξιοποίησης της εταιρίας. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι: Bank of America, Merrill Lynch, Credit Suisse, NBG, Alpha bank.
16. ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ: το ελληνικό δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ διαπραγματεύονται για τις συμβάσεις τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων (ΝΕΑ ΟΔΟΣ, ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ, ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΡΟΔΡΟΜΟΙ ΑΙΓΑΙΟΥ). Μετά την υπογραφή συμφωνίας οριστικής λύσης για την επανεκκίνηση των έργων αυτοκινητοδρόμων, εξετάζεται η δυνατότητα τιτλοποίησης των  μελλοντικών εσόδων των έργων αυτοκινητοδρόμων αυτών. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι: Barclays-Ernst & Young).
17.   ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: ανάθεση για 30 χρόνια της λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των δύο καθέτων οδικών αξόνων (Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή – Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Σέρρες- Προμαχώνας). Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι: Barclays-Ernst & Young).
18.   ΕΥΑΘ: η σύμβαση παραχώρησης που υφίσταται θα τροποποιηθεί. Παράλληλα έως και το 24% των μετοχών της θα πωληθεί μέσω διεθνούς διαγωνισμού.  Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι: HSBC-EFG.
19.  ΕΥΔΑΠ: η σύμβαση παραχώρησης της ΕΥΔΑΠ και θα πωληθεί ποσοστό έως και 61% των μετοχών της. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι: Emporiki Bank-EFG.
20.  ΤΡΑΙΝΟΣΕ: θα ερευνηθούν εναλλακτικές μορφές και δομές αποκρατικοποίησης.
21.  ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΡΙΣΜΑ: η σταδιακά μετάβαση του τηλεοπτικού σήματος από αναλογικό σε ψηφιακό θα απελευθερώσει σημαντικό εύρος του φάσματος ραδιοσυχνοτήτων. Το σημαντικότερο μέρος της (790-862 MHz) είναι γνωστό και ως «Ψηφιακό Μέρισμα», το οποίο θα αποδοθεί για υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών (κυρίως κινητής τηλεφωνίας). Προβλέπεται παραχώρηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα των δικαιωμάτων χρήσης του φάσματος αυτούς, με τη συνεργασία της ΕΕΤΤ.
22.  ΟΔΙΕ: Παραχώρηση για 20 χρόνια του αποκλειστικού δικαιώματος Οργανισμού Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος για τη διεξαγωγή αμοιβαίου ιπποδρομιακού στοιχήματος. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι: Emporiki Bank.
23.  ΕΛΠΕ:  το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να διαθέσει το 35,5% των ΕΛΠΕ μέσω ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού σε χρόνο που θα έπεται της αποκρατικοποίησης της ΔΕΠΑ. Χρηματοοικονομικός σύμβουλος: Nomura.
24.  ΛΑΡΚΟ:  Η ΛΑΡΚΟ είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής σιδηρονικελίου στην Ευρώπη. Εξάγει σχεδόν το σύνολο της παραγωγής της στους κυριότερους κατασκευαστές ανοξείδωτο χάλυβα παγκοσμίως.  Τα περιουσιακά στοιχεία της ΛΑΡΚΟ (εργοστάσια) στον Άγιο Ιωάννη και στη Λάρυμνα Φθιώτιδος επιστρέφουν εκ του νόμου στο Δημόσιο της 31η.12.2012 λόγω της λήξης της σύμβασης μίσθωσης του 1976.αυτά τα περιουσιακά στοιχεία θα μεταβιβαστούν σε νέα εταιρία που θα συσταθεί για το σκοπό αυτό, η οποία θα μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να αποκρατικοποιηθεί, ενώ τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία της ΛΑΡΚΟ (ορυχεία) θα πωληθούν ξεχωριστά. Χρηματοοικονομικός σύμβουλος: HSBC.
25.  ΕΛΤΑ: Έως και 90%  των ΕΛΤΑ θα τεθούν προς πώληση. Χρηματοοικονομικός σύμβουλος: Lazard
26.  ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ-ΕΑΣ: επιλεγμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες του ομίλου ΕΑΣ ή και περιουσιακών στοιχείων του θα αξιοποιηθούν. Η επιλογή τους και ο τρόπος αξιοποίησης θα αποτελούν αντικείμενο των συμβούλων αποκρατικοποίησης που θα επιλεγούν.
27.  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΑΒΕ-ΕΛΒΟ:  Η ΕΛΒΟ ιδρύθηκε το 1972 με την επωνυμία STEYR HELLAS то 1972 και то 1987 –μετά τη μεταβίβαση των αυστριακών μετοχών στο ελληνικό δημόσιο- μετονομάστηκε σε Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων. Η δομή της συναλλαγής θα καθοριστεί μετά την εισήγηση των συμβούλων αποκρατικοποίησης (Τράπεζα Αττικής, KPMG, δικηγορικό γραφείο Ρόκας και συνεργάτες).
 Νέα μέτρα!
Παράλληλα, θα πρέπει να ψηφιστούν και τα μέτρα που αφορούν στην περίοδο 2014-2016 και ανέρχονται σε 4,3 δισ ευρώ. Αυτά θα περιλαμβάνονται στο επικαιροποιημένο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που θα κατατεθεί επίσης σήμερα, αλλά θα υπάρχει ξεχωριστή εισηγητική έκθεση για το Μεσοπρόθεσμο. Το μεγαλύτερο βάρος της δημοσιονομικής προσαρμογής του 2013, αλλά και ολόκληρης της περιόδου έως το 2016 θα “σηκώσουν” οι περικοπές σε συντάξεις, μισθούς και επιδόματα.
Στον προϋπολογισμό του 2013 και στο νέο Μεσοπρόθεσμο προβλέπεται:
1. Κατάργηση των δώρων όλων των συνταξιούχων.
2. Μειώσεις στις συντάξεις άνω των 1.000 ευρώ μικτά (κύριας και επικουρικής).
3. Περικοπές στα εφάπαξ.
4. Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ασφαλισμένους προ του 1993.
5. Αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης κατά 2 έτη (στα 67 έτη, αντί των 65 ετών).
6. Κατάργηση των δώρων στους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους.
7. Εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου για τους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ.
8. Κλιμακωτές μειώσεις στις αποδοχές όσων αμείβονται με ειδικό καθεστώς (ειδικά μισθολόγια). Οι περικοπές θα ξεκινούν από 2% και θα φθάνουν έως και το 35%. Μάλιστα, οι περικοπές θα εφαρμοστούν αναδρομικά από 1η Αυγούστου.
9. Τοποθέτηση σε καθεστώς διαθεσιμότητας 27.000 δημοσίων υπαλλήλων από τώρα έως το τέλος του 2013 (εκ των οποίων 2.000 φέτος).
10. Περικοπές στις συμπληρωματικές αμοιβές των εργαζομένων στους ΟΤΑ.
11. Κατάργηση του ΕΚΑΣ για όσους είναι κάτω των 64 ετών.
12. Αντικατάσταση των οικογενειακών και πολυτεκνικών επιδομάτων με ένα νέο που θα δίνεται βάσει εισοδηματικών κριτηρίων.
13. Κατάργηση των ειδικών επιδομάτων ανεργίας.
14. Νέα μέτρα περικοπής δαπανών για την υγεία (φαρμακευτικές και νοσοκομειακές δαπάνες).



30/10/12

Παράκρουση...



Δεν νομίζουμε ότι χρειάζονται παραπάνω σχόλια για να καταλάβουμε όλοι, μηδενός πλέον εξαιρουμένου, το ποιοι έχουν αναλάβει να μας ..."σώσουν"! 
Ο "Θεός" ας βάλει το χέρι του, λοιπόν...