30/10/12

Ο ...εθισμός στις δόσεις είναι θανατηφόρος!


Το 1 δισ. ευρώ μας το χρεώνουν 13,5 δισ. ευρώ!
Από τα 31,5 δισ. ευρώ της «σωτήριας» δόσης:
α) Τα 25 δισ. ευρώ θα πάνε στους τραπεζίτες στο πλαίσιο της λεγόμενης «ανακεφαλαιοποίησης» των τραπεζών.
β) Τα 5 δισ. ευρώ θα πάνε για αποπληρωμές τόκων και χρεολυσίων ομολόγων και εντόκων γραμματίων που έληξαν ή λήγουν, με τη μερίδα του λέοντος - περί τα 4 δισ. ευρώ - να επιστρέφουν στην ΕΚΤ.
γ) Περί τα 500 εκατ. ευρώ, ίσως και περισσότερα, θα διατεθούν για την κάλυψη του ελλείμματος του 2012.
*
Δηλαδή:
Από τα 31,5 δισ. ευρώ, αυτό που απομένει για τον λαό (τάχα) είναι το... «σωτήριο» ποσό του μόλις ενός (αριθμός:1) δισ. ευρώ!
Όμως, αυτό το 1 δισ. ευρώ (στην ουσία: το ...κανένα δισ. ευρώ αφού ούτε ψίχουλο δεν θα πάει στον ελληνικό λαό), ο ελληνικός λαός καλείται να το πληρώσει με επιπλέον φόρους, χαράτσια, μειώσεις μισθών, μειώσεις συντάξεων, κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων και με μέτρα ύψους 13,5 δισ. ευρώ (τουλάχιστον)!

Θα διωχθούν και όσοι πολίτες διάβασαν την "λίστα Λαγκάρντ";



«Οι Ελληνες πολιτικοί έσπευσαν, με αισχρό τρόπο, να κόψουν βασικές κοινωνικές υπηρεσίες από τους πιο φτωχούς και ευάλωτους πολίτες της χώρας. Και άργησαν, με αισχρό τρόπο, να διερευνήσουν πιθανή φοροδιαφυγή από τους πλούσιους και διαπλεκόμενους. Οι εκλεγμένοι ηγέτες της Ελλάδας πρέπει να ενδιαφερθούν περισσότερο για τις έρευνες σε πιθανά οικονομικά εγκλήματα και λιγότερο για την δίωξη δημοσιογράφων», γράφει η αμερικανική εφημερίδα.
«Η αργή και δυσκίνητη ελληνική Δικαιοσύνη κινήθηκε με εκπληκτική ταχύτητα το σαββατοκύριακο για την σύλληψη και την απαγγελία κατηγοριών σε έναν έγκυρο για τις έρευνές του δημοσιογράφο, ο οποίος δημοσίευσε μια λίστα με ονόματα πολιτών που διατηρούν λογαριασμούς σε ελβετικές τράπεζες. Συγκρίνετε αυτό με τα δύο χρόνια στα οποία οι ελληνικές φορολογικές αρχές είχαν αυτή την λίστα και δεν έκαναν τίποτα.
Η διατήρηση λογαριασμών σε ελβετικές τράπεζες είναι νόμιμη, αρκεί τα ποσά να είναι δηλωμένα στην εφορία. Και όμως, διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις, οι οποίες είχαν δεσμευθεί να αυξήσουν τα έσοδα από την είσπραξη φόρων, απέτυχαν να διερευνήσουν αυτό το θέμα.
Χάρη, κυρίως, στην απόφαση του εκδότη Κώστα Βαξεβάνη να δημοσιεύσει την λίστα στο περιοδικό του Hot Doc, αρκετοί πρώην υπουργοί Οικονομικών πασχίζουν να δώσουν εξηγήσεις.
Αυτή η λίστα και άλλες με λογαριασμούς σε offshore εταιρείες που βρίσκονται στα χέρια της ελληνικής κυβέρνησης πρέπει να εξετασθούν πλήρως για πιθανή φοροδιαφυγή. Αλλά, προς το παρόν, ο μόνος άνθρωπος που κατηγορείται είναι ο κ. Βαξεβάνης. Αντιμετωπίζει φυλάκιση ενός έτους όταν θα εκδικαστεί η υπόθεση, την Πέμπτη.
Η υπόθεση φαίνεται σε εμάς, και σε πολλούς άλλους δημοσιογράφους, σαν επιλεκτική και εκδικητική δίωξη.Το πραγματικό σκάνδαλο είναι τα δύο χρόνια της κυβερνητικής αδράνειας», τονίζουν οι Times της Νέας Υόρκης.
ΥΓ) και πάλι καλά να λέμε που η Κυβέρνηση δεν αποφάσισε να διώξει ποινικά όσους αγόρασαν το περιοδικό Hot Doc και διάβασαν τα ονόματα που περιλαμβάνονται στην λίστα Λαγκάρντ! Αν και δεν πρόκειται να μας προκαλέσει έκπληξη αν το δούμε να γίνεται κι αυτό...

29/10/12

«Ξεχάστε την εθνική κυριαρχία»...


O Ευρωπαίος Κεντρικός Τραπεζίτης Μάριο Ντράγκι, σε συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό "Spiegel" εξέφρασε την απόλυτη συμφωνία του με την πρόταση του κ. Σόιμπλε για έλεγχο των εθνικών προϋπολογισμών από έναν Υπερεπίτροπο.
Στη συνέντευξή του στο περιοδικό "Spiegel" o κ.Ντράγκι επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να εξετάσουν σοβαρά ένα τέτοιο ενδεχόμενο τονίζοντας ότι για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη στην Ευρωζώνη, θα πρέπει οι χώρες να μεταφέρουν μέρος της κυριαρχίας του σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Όπως επισημαίνει  στην συνέντευξή του, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας  «αρκετές κυβερνήσεις δεν έχουν ακόμα συνειδητοποιήσει ότι έχουν χάσει εδώ και καιρό την εθνική τους ανεξαρτησία καθώς στο παρελθόν, επέτρεψαν τη συσσώρευση του χρέους τους και τώρα έχουν ανάγκη από τη καλή διάθεση των χρηματοπιστωτικών αγορών». Ολοκληρώνοντας τον συλλογισμό του, ο Μάριο Ντράγκι παραδέχθηκε ότι ακούγεται κάπως παράδοξο αλλά «μόνο αν οι χώρες της Ευρωζώνης είναι πρόθυμες να παραχωρήσουν την κυριαρχία του σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θα καταφέρουν να την κερδίσουν ξανά!»
Ο Κεντρικός Τραπεζίτης με τις δηλώσεις του αυτές και τις ...παραπομπές του, ουσιαστικά «φωτογραφίζει» τη διάταξη σχετικά με τις αποκρατικοποιήσεις που παρακάμπτει τη Ελληνική Βουλή και θέτει υπεράνω του Κοινοβουλίου το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου. Στο εν λόγω νομοσχέδιο σχετικά με τις αποκρατικοποιήσεις που κατέθεσε η Κυβέρνηση στην Βουλή αντιτίθενται ακόμη και κυβερνητικοί βουλευτές οι οποίοι και καταγγέλλουν τη στάση των εκπροσώπων της τρόικας, σημειώνοντας ότι «προκειμένου οι δανειστές της χώρας να εξασφαλίσουν το απρόσκοπτο ξεπούλημα των ΔΕΚΟ και όλης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου, δεν ανέχονται τις πλέον στοιχειώδεις δημοκρατικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες με τις οποίες είναι συνυφασμένη η ιστορία και η κουλτούρα της Ευρώπης!»

Στην ίδια αυτή συνέντευξη, ο κ. Ντράγκι ξεκαθάρισε πως «το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων των υπερχρεωμένων κρατών της Ευρωζώνης δεν αφορά καθόλου την Ελλάδα, καθώς απευθύνεται αποκλειστικά σε χώρες, οι οποίες εξακολουθούν χρηματοδοτούνται από τις αγορές κεφαλαίων».
Ο κ. Ντράγκι ταυτόχρονα υπεραμύνθηκε του νέου προγράμματος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για την αγορά ομολόγων, υποστηρίζοντας πως «τα επιτόκια σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες περιείχαν πρόσθετη επιβάρυνση για εικασίες σχετικά με ενδεχόμενη κατάρρευση της Ευρωζώνης, άρα, επειδή αυτές οι εικασίες ήταν αδικαιολόγητες, έπρεπε να δράσουμε για να τις καταπολεμήσουμε». Τονίζει τέλος ότι δεν περιμένει απώλειες για τους φορολογούμενους από αυτές τις ενέργειες της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, αλλά το ακριβώς αντίθετο αφού «μέχρι τώρα είχαμε και κέρδη από τις αγορές ομολόγων, που εισέρρευσαν στις εθνικές τράπεζες».



Ο Έλληνας πρέσβης και η Βουλγαρική "Πράσινη Ανάπτυξη"...


Η Βουλγαρία προσπαθεί να αποφύγει την οικονομική ύφεση στην οποία την παρασέρνει η "πράσινη ανάπτυξη" και η Ελλάδα την πιέζει προς την αντίθετη κατεύθυνση!!!
Η Βουλγαρική Κυβέρνηση βλέποντας από την μια το ηλεκτρικό ρεύμα να ακριβαίνει λόγω της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και κυρίως των αιολικών πάρκων και να συμπαρασύρει μαζί του το κόστος παραγωγής σε όλους τους τομείς της Οικονομίας της, κι από την άλλη μην αντέχοντας ο ισχνός προϋπολογισμός της να σηκώνει το δυσβάσταχτο βάρος των κρατικών επιδοτήσεων προς τις ΑΠΕ, αποφάσισε να λάβει δραστικά μέτρα και να προβεί σε περικοπές και μάλιστα αναδρομικές των επιδοτήσεων προς τα αιολικά πάρκα, και ταυτόχρονα να αυξήσει τα τέλη σύνδεσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με το κρατικό ενεργειακό δίκτυο. Ως εδώ όλα καλά, μιας και η Βουλγαρία είναι ανεξάρτητο κράτος και έχει το δικαίωμα να χαράζει την δική της πολιτική για τα θέματα που την αφορούν. Λογάριαζε όμως χωρίς την σύμφωνη γνώμη της ...Γερμανίας! 
Στις 8 Οκτωβρίου οι πρέσβεις 15 κρατών, απέστειλαν επιστολή προς το βουλγαρικό υπουργείο Ενέργειας, προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τα μέτρα αυτά θεωρώντας ότι έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση της κερδοφορίας για τις επιχειρήσεις του κλάδου (!!!) Την επιστολή συνυπογράφουν οι: Γερμανία, Κίνα, Βέλγιο, Φινλανδία, Ιρλανδία, Κορέα, Πορτογαλία, Τουρκία, Βρετανία, Δανία, Γαλλία, Ιταλία, Λιθουανία, Σλοβακία και Ελλάδα (!!!)
Στην επιστολή σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής οι εταιρείες με έδρα τις χώρες αυτές έχουν πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην αγορά των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας  της Βουλγαρίας και κυρίως στα αιολικά πάρκα, οι οποίες πλέον βρίσκονται σε κίνδυνο, όπως και οι μελλοντικές επενδύσεις που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν. Χαρακτηριστικό είναι ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, οι επιστροφές των επιχειρήσεων περιορίστηκαν κατά 39% ως αποτέλεσμα των κυβερνητικών αποφάσεων και ως εκ τούτου ο κλάδος κάνει λόγο για μια "de facto" αναδρομική μείωση των επιδοτήσεων. Οι 15 πρέσβεις τονίζουν επίσης ότι με αντίστοιχα μέτρα τίθεται υπό αμφισβήτηση η εικόνα της Βουλγαρίας ως μια αγορά με στέρεες ρυθμιστικές βάσεις για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων (;). Παράλληλα, δεν αποκλείονται αρνητικές συνέπειες και για το βουλγαρικό τραπεζικό σύστημα, αλλά και για τα ξένα ιδρύματα (;!!!). Για τους λόγους αυτούς, ζητούν την αναστολή των μέτρων και την επιστροφή στο παλαιότερο καθεστώς προ της ψήφισης των μέτρων. 
Δεν θα σχολιάσουμε το αν είναι ή όχι παρέμβαση στα εσωτερικά ενός κυρίαρχου κράτους μια τέτοια κίνηση! Δεν θα σχολιάσουμε το ποια κράτη κάνουν μια τέτοια παρέμβαση: ακόμη και ο πιο αδαής καταλαβαίνει ότι είναι τα κράτη στα οποία κατασκευάζονται οι ανεμογεννήτριες και οι επιχειρήσεις των οποίων έχουν οικονομικά οφέλη από την συνέχιση της πολιτικής των επιδοτήσεων
Θα σχολιάσουμε μόνο αυτό που μας προκαλεί εμάς έκπληξη: γιατί ο Έλληνας πρέσβης υπέγραψε αυτήν την επιστολή; Η Ελληνική Κυβέρνηση επιδιώκει να ...ακριβαίνει το ηλεκτρικό ρεύμα στην γείτονα χώρα για να φτάσει στα Ελληνικά επίπεδα, ώστε να μειωθεί η ψαλίδα της ανταγωνιστικότητας μεταξύ των δύο χωρών ή εξυπηρετεί απλά τα συμφέροντα κάποιων εταιρειών που δεν τους έφτανε το Ελληνικό Κρατικό Χρήμα και ορέγονται και το Κρατικό Χρήμα των γειτονικών μας χωρών;  

Την βάψαμε στα σίγουρα...



Μετά από αυτό τι να σχολιάσουμε εμείς, παρά μόνο ότι αν ο Γιωργάκης Παπανδρέου μετά την Σωτηρία της Ελλάδας, ανέλαβε να σχεδιάσει και το Μέλλον της Ευρώπης, τότε την ...βάψαμε σίγουροι όλοι



Εξαπλώνεται η κρίση, ελέω ευρώ!


H "οικονομική καταιγίδα" πλήττει πλέον και τις χώρες του βορρά!

«H οικονομική καταιγίδα χτυπάει το Βέλγιο», τιτλοφορείται δημοσίευμα της εφημερίδας "Le Soir" στο οποίο αναλύεται το πώς η γενικευμένη οικονομική επιβράδυνση στην Ευρώπη επηρεάζει τις επιχειρήσεις και την οικονομία της χώρας αυτής. «Οι επιχειρήσεις δεν πιστεύουν πια σε μία γρήγορη ανάκαμψη και απολύουν», επισημαίνει το δημοσίευμα, αναφέροντας ως παράδειγμα τις απώλειες θέσεων εργασίας στη Ford, την HP, την Alcatel, τη Lucent, την Coca-Cola κ.ά. 
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η βελγική οικονομία, στενά συνδεδεμένη με τη γερμανική "ατμομηχανή", αντιστεκόταν ως τώρα, ίσως καλύτερα από τους άλλους ευρωπαίους εταίρους. Αλλά αυτή τη φορά, σημειώνει το άρθρο, το Βέλγιο με τη σειρά του πλήττεται από την γενικευμένη οικονομική επιβράδυνση στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, η Soir αναφέρει: «Δεν χρειάζεται να ψάχνουμε άλλες εξηγήσεις σε όλες αυτές τις απολύσεις. Η ανταγωνιστικότητά μας δεν έπεσε ξαφνικά, ούτε υπήρξε έκρηξη, από τη μία μέρα στην άλλη, του μισθολογικού κόστους. Η φορολογία μας δεν αποθάρρυνε το επιχειρηματικό πνεύμα. Φταίει η ευρωπαϊκή συγκυρία. Η καταιγίδα που πλήττει τις χώρες του Νότου, είναι πλέον πάνω μας. Η "καρδιά" της Ευρωζώνης έχει χτυπηθεί. Η Γαλλία, η Ολλανδία, δεν πάνε καλά και αυτές. Η Γερμανία αντιστέκεται ακόμη. Αλλά για πόσο καιρό;». 
«Γιατί αυτή η επιβράδυνση; Φταίνε οι Έλληνες, οι Ισπανοί, όλη αυτή η περιφέρεια που πνίγεται στην κρίση του δημόσιου χρέους; Μάλλον φταίει το "φάρμακο" που η Ένωση τους επιβάλλει και επιβάλλει στον εαυτό της: μία δραστική λιτότητα που θα έπρεπε να εξυγιάνει ταχύτατα τα δημοσιονομικά και να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των αγορών, αλλά που προκαλεί κατάρρευση των οικονομιών, πολλαπλασιασμό των πτωχεύσεων, απότομη μείωση των δημόσιων εσόδων, καταντώντας τους δημοσιονομικούς στόχους αδύνατους -- και δικαιολογώντας, με μία παράξενη λογική, ακόμη περισσότερη λιτότητα. Μέχρι και το ΔΝΤ ανησύχησε πρόσφατα δημόσια γι αυτό. Αλλά είναι μάλλον αργά: λίγο λιγότερη λιτότητα δεν θα αλλάξει πολλά, η δυναμική της ύφεσης άρχισε». «Όταν η οικονομία επιβραδύνει, οι επιχειρήσεις δεν απολύουν άμεσα: κάνουν υπομονή. Διότι αν η οικονομία ξεκινούσε ξανά σύντομα, αυτές που θα είχαν μειώσει την παραγωγή τους δεν θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την ανάκαμψη. Αλλά σήμερα, οι επιχειρήσεις δεν πιστεύουν στην ανάκαμψη. Η κρίση είναι διαρκείας, υπερβολικά σοβαρή, αφορά υπερβολικά πολύ κόσμο: οι κύριοι εμπορικοί εταίροι του Βελγίου --Γαλλία, Βρετανία, Ολλανδία-- είναι στην ίδια κατάσταση. Τα τελευταία βαρόμετρα δείχνουν ότι, λίγο-πολύ, παντού οι οικονομικοί παράγοντες, νοικοκυριά ή επιχειρήσεις, κατακλύζονται από απαισιοδοξία. Στο Βέλγιο, το ηθικό των νοικοκυριών και των εργοδοτών έφτασε στο επίπεδο του 2009, όταν δεν είχε ακόμη χωνέψει το τεράστιο σοκ της χρηματοοικονομικής κρίσης. Η ύφεση προβλέπεται μεγάλη και για αυτό, οι επιχειρήσεις αποφάσισαν, προετοιμάζοντας τον προϋπολογισμό τους του 2013, να μειώσουν οριστικά την παραγωγή τους». 
«Η σπατάλη των πόρων, στην Ευρωζώνη, είναι σήμερα εντυπωσιακή, σημειώνει ο οικονομολόγος Patrick Artus. Η αποταμίευση δεν κατευθύνεται σε σχέδια δημόσιας ή ιδιωτικής επένδυσης, δεν κυκλοφορεί πια ανάμεσα στις χώρες της Ευρωζώνης. Η ανεργία των νέων, συμπεριλαμβανομένων των καταρτισμένων, αυξάνεται δραματικά. Οι δυνατότητες παραγωγής καταστρέφονται από την ανεπάρκεια της ζήτησης». Η εσωστρέφεια των επιχειρήσεων και η παραλυσία του καταναλωτή θα σφραγίσουν σίγουρα το μέλλον, πόσο μάλλον όταν τα Κράτη, με τη δημοσιονομική λιτότητα, δεν θα αναπληρώσουν την πτώση της δραστηριότητας με μεγάλα σχέδια επενδύσεων.
Οι συνέπειες κινδυνεύουν να φάνουν σε τρία επίπεδα. Πρώτον, το δυναμικό που καταστρέφεται σήμερα δεν θα ξαναγεννηθεί αύριο. Η Ford δεν θα ξαναγυρίσει στο Genk. Οι οικονομολόγοι λένε ότι το Βέλγιο θα «χάσει δυνητική ανάπτυξη», που σημαίνει ότι όταν τελειώσει η κρίση, οι οικονομίες μας θα ξεκινήσουν σε ένα πολύ πιο χαμηλό επίπεδο από το 2007. Δεύτερον, το κοινωνικό σύστημα της χώρας κινδυνεύει και αυτό να τρανταχθεί γερά. Χωρίς ανάπτυξη, δεν μπορούμε παρά να προβλέψουμε μείωση της απασχόλησης και μείωση του επιπέδου ζωής του πληθυσμού. Αυτό συμβαίνει στη χειρότερη περίοδο, ενώ οι κοινωνίες μας αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της γήρανσης. Πως θα χρηματοδοτήσουμε τις συντάξεις και τις μελλοντικές δαπάνες υγείας χωρίς ανάπτυξη; Τρίτον, κινδυνεύει και το νόμισμα.
Ο Patrick Artus διερωτάται: «Ειλικρινά, δεν θα ήταν πιο λογικό να σπάσουμε το ευρώ;». Δεν είναι ο μόνος που θέτει αυτό το εικονοκλαστικό ερώτημα. Γιατί σήμερα, σε μία νομισματική ζώνη χωρίς μεταφορές πλούτου από τις πλούσιες περιφέρειες προς τις φτωχές, οι αναπροσαρμογές γίνονται με σχεδόν ανυπόφορη οδύνη για τις εύθραυστες χώρες. «Με τις σημερινές δομές, το ευρώ προκαλεί φτώχεια στις χώρες σε δύσκολη κατάσταση και δεν φέρνει πλέον τα προνόμια που αναμέναμε από αυτό», δηλώνει ο Patrick Artus.
Πηγή:Capital.

Έκτακτο: δίωξη κατά της Κριστίν Λαγκάρντ!


Μετά την εντολή για την δίωξη κατά του Κώστα Βαξεβάνη, η Εισαγγελία Αθηνών έκανε ένα ακόμα βήμα και ζητάει να συλληφθεί και η Κριστίν Λαγκάρντ, με την κατηγορία της παραβίασης των προσωπικών δεδομένων των Ελλήνων μεγαλοκαταθετών της Ελβετίας, δεδομένου ότι είναι η πρώτη που κατείχε στα χέρια της την περιβόητη Λίστα που εξάλλου φέρει και το όνομά της: λίστα Λαγκάρντ, και εξάλλου είναι και αυτή που την έφερε στην χώρα μας. Ως μάρτυρες κατηγορίας η Εισαγγελία Αθηνών στην σχετική δικογραφία αναφέρει τους δύο τέως υπουργούς Οικονομικών: τον κ. Παπακωνσταντίνου, που φέρεται να καταθέτει ότι αρνιόταν επίμονα να πάρει στα χέρια του την λίστα όταν του την έδινε η κα. Λαγκάρντ, γιατί την θεωρούσε προϊόν εγκληματικής πράξης, αλλά και τον κ. Βενιζέλο που κατέθεσε ότι επειδή ακριβώς ο ίδιος γνώριζε ότι η περιβόητη λίστα ήταν προϊόν εγκληματικής πράξης, την κρατούσε κλειδωμένη στο συρτάρι του κομοδίνου του!  Έγκυρες πληροφορίες θέλουν ήδη την Ιντερπόλ να έχει εκδώσει ένταλμα σύλληψης και να αναζητεί την διευθύντρια του ΔΝΤ, ενώ όλη η διεθνής κοινότητα υμνεί τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η Ελληνική Δικαιοσύνη και φέρνει την χώρα μας ως παράδειγμα ευνομούμενης δημοκρατίας!  

28/10/12

Η Απάτη της Γερμανικής Πράσινης Ανάπτυξης!

Όπως αναμεταδίδει το πρακτορείο Bloomberg, ένας ιδιότυπος ενεργειακός πόλεμος έχει ανάψει στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης: πολλές από αυτές όπως η Τσεχία, η Πολωνία, η Σλοβακία και η Ουγγαρία σχεδιάζουν να διακόψουν την διασύνδεσή τους με το Γερμανικό Δίκτυο Ηλεκτροδότησης, καθώς τις ημέρες που φυσάει πολύ, η υπερπροσφορά ηλεκτρικού ρεύματος από τις ανεμογεννήτριες της Γερμανίας, διοχετεύεται στο δικά τους δίκτυα με αποτέλεσμα την αποσταθεροποίησή τους και τα επανειλημμένα Black Out!
"Η Γερμανία έχει μεν επίγνωση του προβλήματος, αλλά δεν διαθέτει αρκετή πολιτική βούληση για την επίλυσή του, διότι είναι πολύ δαπανηρή!" δήλωσε ο Pavel Solc, Τσέχος αναπληρωτής υπουργός βιομηχανίας και εμπορίου, σε μια πρόσφατη συνέντευξη τύπου για το θέμα που έχει προκύψει ανάμεσα στην χώρα του και στην Γερμανία. "Έτσι εμείς είμαστε αναγκασμένοι να πάρουμε μονόπλευρα αμυντικά μέτρα για την πρόληψη ατυχημάτων στο δίκτυο μας και να προστατέψουμε την οικονομία μας από την καταστροφή."
Τα δίκτυα ενέργειας στις πρώην κομμουνιστικές και νυν δορυφόρες της Γερμανίας χώρες είναι στην κυριολεξία "στα όριά τους" και βρίσκονται συχνά αντιμέτωπα με τον κίνδυνο του Black Out όταν κύματα ενέργειας από τις ανεμογεννήτριες στη βόρεια Γερμανία και στη Βαλτική Θάλασσα, διοχετεύονται προς αυτές ώστε να ελαφρυνθεί το Γερμανικό Δίκτυο. Οι Τσέχοι μάλιστα σκοπεύουν να εγκαταστήσουν μέχρι το τέλος του έτους, ειδικούς διακόπτες ασφαλείας στα σύνορα τους για να αποσυνδεθούν από το κοινό Ευρωπαϊκό Ενεργειακό Δίκτυο και έτσι να αποφύγουν την υπερφόρτωση του δικτύου τους από το ενεργειακό πλεόνασμα που τους διοχετεύει η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Η ενεργειακή συμφόρηση και η υπερφόρτωση του δικτύου είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που ανέκυψαν τα τελευταία οκτώ χρόνια στην Γερμανία. Πάνω από 460 δισεκατομμύρια δολάρια κατασπαταλήθηκαν για να εγκατασταθούν αιολικά πάρκα σε όλη την χώρα, πάνω σε λόφους, μέσα σε πεδιάδες, καθώς και βαθιά στη θάλασσα πριν όμως τα ενεργειακά δίκτυα επεκταθούν και εκσυγχρονιστούν για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των μεταβολών στην τάση που επιφέρει η διαλείπουσα λειτουργία των ανεμογεννητριών. Η Γερμανία έχει εγκαταστήσει περισσότερα από 8.885 μεγαβάτ αιολικής ενέργειας από το 2007, κυρίως στα βόρεια. Για κάποιο "άγνωστο" ή μάλλον για κάποιο προφανή λόγο οι ανεμογεννήτριες δεν αναπτύχθηκαν ούτε στις Βαυαρικές Άλπεις, ούτε στα δάση του Μέλανα Δρυμού, ώστε να είναι κοντά στις μεγαλύτερες γερμανικές πόλεις και στις πιο ενεργοβόρες βιομηχανικές ζώνες της Γερμανίας. Έτσι η αναβάθμιση του ενεργειακού συστήματος της Γερμανίας και μόνο για την αντιμετώπιση των φέρουσων ικανοτήτων του και των τεχνικών του ελλείψεων θα κοστίσει τουλάχιστον 42 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνει το πρακτορείο BloombergΗ διοχέτευση της παραπανίσιας ηλεκτρικής ενέργειας προς την Τσεχική Δημοκρατία και την Πολωνία, όταν το Γερμανικό Δίκτυο υπερφορτώνεται, είναι η μόνη λύση που υπάρχει.
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ειδικά η αιολική ενέργεια προκαλούν τεράστια προβλήματα σταθερότητας στο ενεργειακό σύστημα κάθε χώρας διότι σε αντίθεση με τις άλλες μορφές παραγωγής ενέργειας η λειτουργία τους δεν είναι αδιάλειπτη και η ενέργεια τους δεν αποθηκεύεται, με αποτέλεσμα το ηλεκτρικό ρεύμα που παράγουν να πρέπει  να καταναλώνεται όταν ακριβώς παράγεται ή να διοχετεύεται σε άλλα απομακρυσμένα δίκτυα, ειδάλλως υπάρχει ο κίνδυνος να προκαλέσουν κατάρρευση του δικτύου. Κατά καιρούς μάλιστα, το πλεόνασμα αυτό  ενέργειας μπορεί να είναι τόσο μεγάλο όπως συμβαίνει στην Γερμανία τις ημέρες που φυσάει πολύ, ώστε οι κοινοί καταναλωτές και οι φορολογούμενοι πολίτες να πληρώνουν από την τσέπη τους τις εταιρείες κοινής ωφελείας για να αναλάβουν "δράση" και να απαλλάσσουν το εθνικό ενεργειακό σύστημα από το πλεόνασμα αυτό:οι Γερμανικές εταιρείες κοινής ωφελείας διοχετεύουν το πλεόνασμα αυτό σε τιμές κάτω του κόστους προς τις γειτονικές τους χώρες. Την ίδια ώρα οι παραγωγοί αιολικής ενέργειας πληρώνονται σε τιμές επιδοτούμενες πολύ πάνω από το κόστος. Το έλλειμμα που προκύπτει εξαιτίας αυτής της παράλογης πολιτικής το χρεώνονται οι Γερμανοί πολίτες! 
Η ενδογενής ανεπάρκεια που έχει η αιολική τεχνολογία έχουν κάνει την παγκόσμια εξάπλωση της αιολικής ενέργειας να είναι μια ένα άμορφη διαδικασία που κρύβει πολλές οικονομικές απάτες. Πρόσφατα αποκαλύφθηκε πως οι εταιρείες Αιολικής Ενέργειας στο Δυτικό Τέξας πλήρωναν  (!!!) τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να χρησιμοποιούν την παραπανίσια ηλεκτρική ενέργεια που παρήγαγαν τις ιδιαίτερα θυελλώδεις ημέρες, επειδή ταυτόχρονα κέρδιζαν ακόμα και 22 $ ανά μεγαβατώρα από τις ομοσπονδιακές φορολογικές επιδοτήσεις, σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg.
Οι εταιρείες κοινής ωφέλειας στα γειτονικά με την Γερμανία κράτη, όπως η Τσέχικη CEZ AS  και η Πολωνική PGE Α.Ε. μερικές φορές αναγκάζονται να αποσυνδέουν κάποια εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής που καίνε άνθρακα στις δυτικές περιοχές της Τσεχικής Δημοκρατίας και της Πολωνίας αντίστοιχα, λόγω της περίσσειας ενέργειας που ρέει από τη Γερμανία όταν φυσάει πολύ στην Βόρεια Θάλασσα. Αυτό όμως αυξάνει κατά πολύ το κόστος λειτουργίας των εργοστασίων αυτών και ταυτόχρονα, όταν η "πράσινη ενέργεια" τελικά παύει να εισρέει αφειδώς από την Γερμανία, επειδή για να επανέλθουν σε συνθήκες πλήρους λειτουργίας οι γεννήτριές τους απαιτείται μεγαλύτερη καύση άνθρακα από ότι αν διατηρούσαν μια σταθερή λειτουργία, αυξάνουν τελικά και τις εκπομπές ρύπων CO2 που εκπέμπουν από τις καπνοδόχους τους, επηρεάζοντας αρνητικά το περιβάλλον στις γύρω περιοχές αλλά και αναγκάζοντας τις Κυβερνήσεις τους να πληρώσουν τεράστια ποσά σε πρόστιμα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση επειδή εκπέμπουν ρύπους CO2!!! 

"Τα μέτρα που χρησιμοποιούμε για να εξισορροπήσουμε τις διαφορές τάσεις που μας προκαλλεί η Γερμανία, είναι πολύ δαπανηρά για εμάς και μερικές φορές δεν είναι αρκετά", δήλωσε ο Jerzy Dudzik, στέλεχος του δικτύου διαχείρισης  ηλεκτρικής ενέργειας της Πολωνίας στο πρακτορείο Bloomberg.
Τώρα τόσο η Πολωνία όσο και η Δημοκρατία της Τσεχίας σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν τους λεγόμενους "μετασχηματιστές μετατόπισης φάσης" στην διασυνοριακή περιοχή με τη Γερμανία για τη ρύθμιση των ροών ενέργειας και την προστασία των δικών τους δικτύων μεταφοράς ενέργειας. Ενώ οι Τσέχοι είναι ακόμη σε διαπραγματεύσεις με τη Γερμανία για άλλες βραχυπρόθεσμες λύσεις και πιέζουν για τη δημιουργία μικρότερων περιοχών συναλλαγής ηλεκτρικών φορτίων με ρεαλιστική κατανομή δυναμικότητας, βρίσκονται σε σχεδιασμό για την εγκατάσταση τεσσάρων "μετασχηματιστών μετατόπισης φάσης" μέχρι το 2017, σημειώνει το πρακτορείο Bloomberg.
"Οι Γερμανοί χρησιμοποιούν τις υποδομές μας με υπερβολικό τρόπο", δήλωσε σε συνέντευξή του στην Πράγα ο Zbynek Boldis, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του δικτύου διαχείρισης  ηλεκτρικής ενέργειας της Τσεχίας. "Σε τέτοιο σημείο που όπως κι αν το πάρει κανείς  κι από όπου αν το δει η όλη υπόθεση μοιάζει με  ένα δωρεάν γεύμα."
Οι ανατολικοί γείτονες της Γερμανίας καταγγέλλουν επίσης ότι η κοινή γερμανο-αυστριακή αγορά ενέργειας, βάζει τους ίδιους σε μειονεκτική θέση, δεδομένου ότι πρέπει να μειώσουν τη διασυνοριακή δυναμικότητα μεταφοράς ενέργειας λόγω των συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών και ταυτόχρονα πρέπει να λάβουν δαπανηρά μέτρα για την προστασία των δικτύων τους.
Η Γερμανία χρησιμοποιεί τα μεγάλα υδροηλεκτρικά εργοστάσια της Αυστρίας για να εξισορροπεί το ενεργειακό της σύστημα, όπως ακριβώς κάνει και η Δανία με την υπερπληθώρα ανεμογεννητριών που από την μια χρησιμοποιεί τα υδροηλεκτρικά εργοστάσια της Νορβηγίας για να έχει σταθερή παροχή ενέργειας, και από την άλλη "διαχέει" την δική της αιολική ενέργεια προς το γιγαντιαίο Γερμανικό Ενεργειακό Δίκτυο. "Οι έμποροι ενέργειας εντός της αυστρο-γερμανικής κοινής ενεργειακής ζώνης δεν χρειάζεται να υποβάλουν προσφορές στους καθημερινούς πλειστηριασμούς ηλεκτρικούς ρεύματος που κάνουμε αν και χρησιμοποιούν το δικό μας δίκτυο και καταλαμβάνουν μέρος της ενεργειακής χωρητικότητας του δικτύου μας" δηλώνει ο Boldis. "Αυτό είναι μια ξεκάθαρη καταπάτηση των κανόνων της αγοράς ενέργειας."

"Η συνολική ποσότητα φορτίων που ανταλλάσσονται στα πλαίσια της γερμανοαυστριακής κοινής αγοράς δεν αντιστοιχεί με τον όγκο των συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών, έτσι ώστε η περίσσεια φορτίων να καταλήγει τελικά στα δίκτυα της Τσεχίας, της Πολωνίας, της Σλοβακίας και της Ουγγαρίας", υποστηρίζει ο Boldis. Οι τέσσερις χώρες απαιτούν από τη Γερμανία και την Αυστρία να αναδιατυπώσουν τον χάρτη των ενεργειακών τους συναλλαγών, δημιουργώντας έτσι μικρότερες περιοχές που θα απορροφούν καλύτερα τις ροές ηλεκτρικής ενέργειας.
"Η Ηλεκτρική ενέργεια ακολουθεί το μονοπάτι της μικρότερης αντίστασης στο δίκτυο, σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής," τονίζει ο Boldis. "Το αποτέλεσμα είναι ότι λόγω της ενεργειακής πολιτικής της Γερμανίας το δικό μας σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας είναι υπερφορτωμένο, και έχουμε συνεχείς απειλές για την ασφάλειά του."
Το πρόβλημα εντείνεται καθώς πλησιάζει ο χειμώνας. Με ανεπαρκή την διασύνδεση μεταξύ βορρά-νότου, το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας της Γερμανίας ήρθε κοντά στην κατάρρευση τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν οι ισχυροί άνεμοι στη Βαλτική θάλασσα στην κυριολεξία πλημμύρισαν με ενέργεια τόσο το ενεργειακό σύστημα της Γερμανίας όσο και αυτά της Τσεχικής Δημοκρατίας και της Πολωνίας, οι οποίες και απείλησαν να αποσυνδέσουν τα δίκτυα τους από το Γερμανικό δίκτυο. "Ο επερχόμενος χειμώνας μπορεί να είναι πολύ πιο κρίσιμος", δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας Philipp Roesler.
Τελικά αυτό που ξεκίνησε ως ενεργειακό πρόβλημα κατέληξε να γίνει τεράστιο οικονομικό πρόβλημα, πάντα όμως θα παραμένει βαθιά περιβαλλοντικό και για αυτό και θα είναι και βαθύτατα πολιτικό πρόβλημα! Και καλά εντάξει, από την Πολιτική Ηγεσία του τόπου μας είναι σίγουρο πως κανείς δεν διαβάζει εμάς , αλλά δεν υπάρχει έστω κι ένας που να ενημερώνεται από το πρακτορείο Bloomberg, παρά όλοι τους παρακολουθούν μόνο τον..."ΣΚΑΙ" και διαβάζουν μόνο  το  "Εnergypress"

Έρχεται νέο κούρεμα με 150 νέα δυσβάσταχτα μέτρα...

Spiegel: Η τρόικα θα ζητήσει 150 νέες μεταρρυθμίσεις από την Ελλάδα εν όψη νέου κουρέματος του χρέους της!

Οι διεθνείς πιστωτές θα ζητήσουν από την Ελλάδα να πραγματοποιήσει 150 νέες μεταρρυθμίσεις στην πληγείσα από την κρίση οικονομία της, καθώς η χώρα βρίσκεται στο χείλος της χρεοκοπίας, αναφέρει σε άρθρο του, το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel». Στο δημοσίευμά του το Spiegel, όπου επικαλείται μια ενδιάμεση έκθεση των πορισμάτων της τρόικας, αναφέρει ότι η Αθήνα θα λάβει τελικά τη διετή επιμήκυνση για την εφαρμογή του προγράμματος, αλλά αυτή η καθυστέρηση θα κοστίσει δισεκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με το περιοδικό, στην έκθεση αναφέρεται ότι η Ελλάδα έχει ολοκληρώσει ήδη το 60% των μεταρρυθμίσεων που της έχουν ζητηθεί, ένα άλλο 20% βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση από την ελληνική κυβέρνηση, ενώ το εναπομείναν 20% εκκρεμεί. 
Μεταξύ των επιπρόσθετων μεταρρυθμίσεων που αναμένεται να ζητηθούν από την Ελλάδα είναι, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, η χαλάρωση των όρων απόλυσης, αλλαγές στον κατώτατο μισθό και κατάργηση συγκεκριμένων επαγγελματικών προνομίων. 
Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με το Spiegel, στην ίδια έκθεση αναφέρεται πως οι πιστωτές, περιλαμβανομένων και των κρατών της ευρωζώνης, θα υποστούν νέο κούρεμα ή διαγραφή μέρους του ελληνικού χρέους που έχουν στην κατοχή τους, γεγονός που σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι θα χρηματοδοτήσουν τη νέα ελληνική διάσωση.
Τα ελληνικά ομόλογα που έχει στην ιδιοκτησία της η ΕΚΤ δεν θα υποστούν κούρεμα, διότι κάτι τέτοιο θα ισοδυναμούσε με χρηματοδότηση της Ελλάδας από την Τράπεζα, η οποία και απαγορεύεται ρητά. Είναι όμως ανοικτή να εκχωρήσει τα κέρδη της από αυτά τα ομόλογα, τα οποία είχε αγοράσει το 2010- 2011 από τη δευτερογενή αγορά σε χαμηλές τιμές.
Όπως υπογραμμίζει το περιοδικό, η Ελλάδα θα κληθεί να πείσει την τρόικα πως έχει σημειώσει επαρκή πρόοδο στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που προβλέπει το μνημόνιο προκειμένου να λάβει το "πράσινο φως" για την εκταμίευση της επόμενης δόσης των 31,5 δισ. ευρώ. Η εκταμίευση δε της δόσης κρίνεται επιτακτική δεδομένου του ότι τα ταμειακά διαθέσιμα της Ελλάδας φτάνουν έως τα μέσα Νοεμβρίου, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Έλληνα πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.
Η έκθεση της τρόικας αναμένεται, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, να δει το φως της δημοσιότητας έως τις 12 Νοεμβρίου το αργότερο.
Οι απόψεις μεταξύ των διαφόρων μερών των πιστωτών της Ελλάδας σχετικά με το πόσο θα κοστίσει η διετής παράταση διαφέρουν, με την ΕΕ και την ΕΚΤ να τοποθετούν το κόστος της επιμήκυνσης κοντά στα 30 δισ. ευρώ, ενώ το ΔΝΤ εκτιμά ότι το κόστος θα ανέλθει στα 38 δισ. ευρώ.
Προκειμένου να διασφαλιστεί η διεξαγωγή των μεταρρυθμίσεων, οι επιπλέον δόσεις θα κατατίθενται σε έναν δεσμευμένο λογαριασμό και θα απελευθερώνονται μόλις οι απαιτούμενες αλλαγές λάβουν σάρκα και οστά, σημειώνει το Spiegel.
Στην ενδιάμεση έκθεση της τρόικας αναφέρεται επίσης πως θα πρέπει να γίνουν αλλαγές και στους νόμους του προϋπολογισμού της Ελλάδας, που σημαίνει πως για παράδειγμα, οι φόροι θα αυξάνονται αυτόματα αν οι απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις δεν εφαρμόζονται.
Η ενδιάμεση έκθεση παρουσιάστηκε στους αξιωματούχους στις Βρυξέλλες την Πέμπτη για την προετοιμασία της επόμενης συνάντηση των υπουργών της ευρωζώνης, που αναμένεται να λάβει χώρα μέσω τηλεδιάσκεψης την Τετάρτη.


Προδότες γερμανοτσολιάδες και ταγματασφαλίτες.

Το βιβλίο "Τα χαΐρια μας εδώ. Ονείρατα της άκαυτης και της καμένης Σμύρνης" ( από τις εκδ. Επτάλοφος-Ταμείον Θράκης, 2003) είναι μια καταγραφή της προφορικής μαρτυρίας της ρεμπέτισσας τραγουδίστριας Αγγέλας Παπάζογλου, από τον γιο της Γιώργο Παπάζογλου: για τη Σμύρνη, τον ξεριζωμό, την προσφυγιά και τη μετέπειτα ζωή της στην Κοκκινιά. Από αυτό το βιβλίο αναδημοσιεύουμε σήμερα ορισμένα αποσπάσματα σε επιμέλεια Ελένης Καρασαββίδου και Στρ. Μπουρνάζου, από το περιοδικό "Ενθέματα", στα οποία η Αγγέλα Παπάζογλου μιλάει για τους ταγματασφαλίτες, καθώς ο γνήσιος λαϊκός της λόγος είναι, αρκετές φορές, πιο εύγλωττος από πολλές σελίδες αρθρογραφίας.
Ο αρχηγός τους –ηλέγανε– επί Γερμανών ήτανε ο Ράλλης. Έτσι έλεγε ο λαός… Αυτός τα είχε όλα σοφιστεί. Δικά του ήτανε τα τάγματα ασφαλείας — γερμανοτσολιάδες που τσι λέγανε.
«Κουκουέδες», λέει, «σκοτώνουνε. Τι κάνετ’ έτσι; Δε σκοτώνουνε Έλληνες. Καλά τους κάνουνε… Θέλετε να σας γκρεμίσουνε τσ’ εκκλησιές; Να σας πάρουνε τα κορίτσια; Για το καλό μας τσι σκοτώνουνε… για νάχουμε πατρίδα κι οικογένεια και θρησκεία… γι’ αυτό τσι σκοτώνουνε… για το καλό σας». Αν σου πω, βρε Γιώργο, ποιοι τα λέγανε αυτά στη γειτονιά δε θα το πιστέψεις.
...
Στη Σμύρνη αυτό οι Τούρκοι το λέγανε «γιοκλαμά», που ζώνανε μια περιφέρεια και στη γωνιά στεκούντανε ένας με τ’ αυτόματο κι απαγορευούντανε να βγεις έξω από την πόρτα σου, να μη βγεις έξω, να ’μπουνε να ψάξουνε ένα ένα σπίτι… Τότε κατάλαβα πως γερμανικό θα ’ναι το κόλπο αυτό. Ας το λέγανε οι Τούρκοι «γιοκλαμά».
Ζώνανε το μέρος τη νύχτα… Άκου ρεζίληδες… ολόκληρος γερμανικός στρατός ε; Να ζώνει γυναικόπαιδα και άοπλους, πεινασμένους, μισοπεθαμένους, ύστερα από τόση πείνα και μαρτύρια και σκλαβιά. Κι αμολούσανε μες στο μπλόκο τα λυσσασμένα τα σκυλιά, αυτοί τσι μαύροι τσι προδότες και τσι τσολιάδες του Ράλλη, και ηκάναμε τα πιο μεγάλα αίσχη και εγκλήματα τσ’ οικουμένης.
Και σηκωνούμαστε, μάτια μου, ένα πρωί κι ήμαστε κι εμείς μπλοκαρισμένοι. Δηλαδή τόπιαμε μέχρι τον πάτο όλο το δηλητήριο της σκλαβιάς. Τι δηλητήριο… Ήπιαμε αναμμένα κάρβουνα. Μασήσαμε την ίδια την φωτιά… την κατάπιαμε.
...
Οι Τούρκοι, όσο Τούρκοι και νάτανε, δεν ήτανε τόσο πολύ σαν τους τσολιάδες φωτιά. Λυσσασμένοι… Αφού να φανταστείς τι λυσσασμό είχανε, που μας μιλούσανε απ’ τα χωνιά και λέγανε: «Πούστηδεεεεες… Πουτάνεεεες… Στείλτε τα παιδιά σας να τα γαμήσομε… Στείλτε τα σε μας… Όποιος δε βγει από μέσα σε τρία λεπτά θα μπούμε μέσα και θα τον εκτελέσουμε επιτόπου. Από δεκατεσσάρω χρονώ μέχρι εξήντα, να βγούνε όλοι οι πούστηδες έξω… Οι πουτάνες οι μανάδες κι οι γυναίκες τους κι οι αδερφές τους να μας τους φέρουνε… Εμπρός καθάρματα… γρήγορα!».
...
Ο Θεός να μην το δώκει σ’ άνθρωπο ν’ ακούει από τσι Ράλληδες αυτές τσι τσολιαδίστικες φωνές… Άμα τ’ ακούσεις, απ’ την αηδία τση προδοσίας, νομίζεις πως κιτρινίζει το αίμα σου… Ξυράφια-ξυράφια τ’ ανιώνεις μέσα σου. Ήτανε χειρότερες αυτές οι τσολιαδίστικες οι φωνές από σεισμό δέκα ρίχτερ… Παράθυρα… πόρτες… ντουβάρια… Η γη όλη ηκουνήθηκε. Δε μπορούσες να σταθείς πουθενά… Απ’ τ’ αυτιά σου έμπαινε ο θάνατος μέσα σου κι έβγαινε απ’ τα νύχια των ποδιών σου.
...
Ύστερα πήρα τη Ζωή και πήγαμε στο νεκροταφείο να δούμε, και τσ’ είχανε θάψει σ’ ότι μπαίνεις αριστερά σε ομαδικούς τάφους. Μόν’ τα πόδια τους είχανε αφήσει απόξω. Τσ’ είχανε θαμμένους με το κεφάλι… φυτεμένους… ποιος ξέρει… μη τυχόν και ζήσει κανένας, να σκάσει. Κι ήτανε όλα τα πόδια με τσι κάρτσες έξω… Ήτανε, ντροπή, ξεκάρτσωτος… Κι ηγνώριζες τσι κάρτσες τ’ ανθρώπου σου, και τονε μνημόνευες εκειδά, κι ήπεφτες απάνω και θρηνούσες, κι ηκαταριόσουνα κι ησπάραζες.
...
Προδότες αφορεσμένοι… μας κάψανε… Παντού προδότες… Στην ψυχή σου ερημιά… μοναξιά… δυστυχία και φόβος… Άδικα σε σπιουνιέρνανε… χωρίς λόγο… Παλιάνθρωποι του κερατά. Δεν ήξερες ποιος στην κάρφωσε. Μόνο που τώρα δε σε καρφώνανε στσι Γερμανοί, τώρα είχανε γίνει ένα με τσ’ Εγγλέζοι. Οι ρουφιάνοι δεν έχουν αφεντικό. Συνέχεια ρουφιανεύουνε. Το μεγαλύτερο έγκλημα από τότε πούρθαμε δώ ήτανε νάσαι πατριώτης, τίμιος και φτωχός, εργάτης.
...
«Πιάστε τον», ηλέγανε, «είναι πατριώτης». Φανερά το λέγανε: «Πιάστε τον, πάλεψε τσι Γερμανοί… Πιάστε τον. Βασανίστε τον, φυλακώστε τον, ξορίστε τον… Εκτελέστε τον. Δεν πρέπει να ζήσει να δει κι αύριο το πρωί αυτόν τον γαλανό ουρανό… Δεν τ’ αξίζει, δεν είναι Έλληνας. Δεν είναι δικός μας… δεν είναι κλέφτης… δεν είναι χαφιές… δεν είναι προδότης… (τους προδότες τους παρασημοφορούσανε)… Κι αν γλυτώσει την εκτέλεση, ξορίστε τον και δίνετέ του δυο δραχμές τη μέρα, και θέλει πεθάνει, θέλει ζήσει τέτοιος που είναι, αμετανόητος πατριώτης».

Ελλάς το ... μεγαλείο σου!



Σε δημοσίευμα των "New York Times" με τίτλο "Λίστα με λογαριασμούς τράπεζας προκαλεί ένταση στην Ελλάδα", γίνεται αναφορά στη διαδρομή της περίφημης "λίστας Λαγκάρντ", αλλά και στο περιεχόμενό της με τον συντάκτη του άρθρου να σημειώνει ότι οι Έλληνες αξιωματούχοι έμειναν άπραγοι εδώ και δύο χρόνια. Επίσης, οι "New York Times", σημειώνουν ότι η στάση των υπουργών οικονομικών που είχαν στα χέρια τους το αρχείο και δεν έκαναν τίποτα προκαλεί έντονα ερωτηματικά.
δημοσίευση της λίστας από το περιοδικό Hot Docείναι πιθανό να ρίξει λάδι στη φωτιά, προκαλώντας την οργή των Ελλήνων, που διαπιστώνουν ότι οι πολιτικοί αρνούνται να ελέγξουν την ελίτ, με την οποία έχουν πολύ στενές σχέσεις" προσθέτει ο συντάκτης του άρθρου.
Οι "New York Times", στέκονται φυσικά και στην εντολή του εισαγγελέα να συλληφθεί ο εκδότης του Hot Doc, Κώστας Βαξεβάνης, που δημοσιοποίησε την περιβόητη λίστα, ενώ αναγράφουν αυτολεξεί και το μήνυμά του, ότι δηλαδή "αντί να συλλάβουν τους παραβάτες και τους κλέφτες υπουργούς, συλλαμβάνουν την αλήθεια και την ελεύθερη δημοσιογραφία".
Ο συντάκτης του άρθρου θεωρεί ότι η υπόθεση αυτή θα προκαλέσει νέο πονοκέφαλο στην κυβέρνηση συνεργασίας ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ και κυρίως στο ΠΑΣΟΚ, του οποίου ο αρχηγός είναι ένας από τους δύο υπουργούς, από τα χέρια των οποίων πέρασε η λίστα και όλα αυτά σε μια πολύ δύσκολη εβδομάδα στη διάρκεια της οποίας πρέπει να κλείσει η συμφωνία με την Τρόικα για τα νέα επώδυνα μέτρα.

28η Οκτωβρίου 1940.

Καθημερινή.

Έθνος.

Ασύρματος.

Daily Mail.

Ελληνικό Μέλλον.

Ριζοσπάστης.

27/10/12

Όλα τα ονόματα της λίστας Λαγκάρντ...


Στο φως η φερόμενη "λίστα Λαγκάρντ", όπως τη δημοσιεύει το περιοδικό "HOT DOC"...
Κάπου μεταξύ στο «έχασα» και «ξέχασα» των Παπακωνσταντίνου και Βενιζέλου αντίστοιχα, σχετικά με τη λίστα Λαγκάρντ ή Φαλτσιάνι, σήμερα βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας όλα τα ονόματα της καυτής λίστας, όπως δημοσιεύει εκτάκτως το περιοδικό HOT DOC, του δημοσιογράφου Κώστα Βαξεβάνη. 
Στη λίστα, που σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί απόδειξη διάπραξης παράνομων ενεργειών, από τα 2059 ονόματα που αναφέρονται, περιλαμβάνονται επιχειρηματίες, δημοσιογράφοι, πολιτικοί, εκδότες αλλά και φοιτητές, έμποροι και πολλοί κοσμηματοπώλες. 
Μεγάλο κομμάτι καταθέσεων εμφανίζεται να κατέχουν ανεπάγγελτες κυρίες - νοικοκυρές, όπως και αρκετοί συνταξιούχοι, κάτι που ίσως σημαίνει ότι χρησιμοποιήθηκαν ως αχυράνρθωποι. 
Όπως αναφέρει το περιοδικό, υπάρχουν όμως εκατοντάδες εμφανείς περιπτώσεις συναλλασσόμενων με την τράπεζα που εμφανίζουν καταθέσεις που δεν ταιριάζουν με καμιά επαγγελματική τους δραστηριότητα: 
  1. Φωτό 1
  2. Φωτό 2 
  3. Φώτο 3
  4. Φωτό 4
  5. Φωτό 5
  6. Φωτό 6
  7. Φωτό 7
  8. Φωτό 8
  9. Φωτό 9

Σε ό,τι αφορά τα πλέον αναγνωρίσιμα πρόσωπα της λίστας, αναφέρονται, μεταξύ άλλων, ο σύμβουλος του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, Σταύρος Παπασταύρος, η συμβολαιογράφος Αικατερίνη Πελέκη (η οποία αναφέρεται και ως Πελέκη και ως Βουλγαράκη), οι εκδότες Γεώργιος Μπόμπολας και Φώτης Μπόμπολας, ο επιχειρηματίας Λεωνίδας Μπόμπολας, αλλά και η Μαρία Μπόμπολα, ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Λάμψιας, ο δημοσιογράφος και εκδότης Γιώργος Τράγκας, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Κοπελούζος, οι κοσμηματοπώλες Κώστας Καίσαρης και Απόστολος Βιλδιρίδης, οι επιχειρηματίες Παναγιώτης - Δημήτριος Μαρινόπουλος, Στέφανος Μαρινόπουλος και Κασσάνδρα - Μόσχα Μαρινοπούλου, ο Λεωνίδας Μαρινόπουλος, η ηθοποιός Μαίρη Βιδάλη, η επιχειρηματίας Αλίκη Μπενρουμπή, ο επιχειρηματίας Αλέξανδρος Χαϊτογλου, o βιομήχανος Κωνσταντινος Χαϊτογλου, ο επιχειρηματίας Λαυρέντης Λαυρεντιάδης, ο δραστηριοποιούμενος στα τρόφιμα Νικόλαος Χαϊτογλου, ο εμπορος Βασίλειος Ζούλοβιτς, ο Σταύρος Βανικιώτης των πολύτιμων λίθων, η εταιρεία Ιντεραμέρικαν, η εταιρεία Coca Cola 3E, η ηθοποιός Αμαλία Μουτούση, ο επιχειρηματίας στο χώρο της κλωστουφαντουργίας Γιώργος Ακκάς, ο ασχολούμενος με τις επιχειρήσεις Ορφέας Βεϊνόγλου - Μοσχόπουλος, o Θεόδωρος Βελισσαρόπουλος προϊστάμενος της Διεύθυνσης του υπουργείου Οικονομικών, ο Παναγιώτης Αγρανιώτης μαιευτήρας γυναικολόγος στο Κολωνάκι, ο Βασίλειος Δανιηλίδης οδοντίατρος στη Θεσσαλονίκη, ο Ιωάννης Καραϊτιανός Επίκουρος καθηγητής Χειρουργικής του Πανεπιστημίου Αθηνών / Διευθυντής χειρουργός του νοσοκομείου «Άγιος Σάββας», ο Σωτήριος Στυλογιάννης χειρουργός στην Αθήνα, ο Πετρίδης Πτολεμαίος Ωτορινολαρυγγολόγος στη Θεσσαλονίκη, ο Γιώργος Παπαδημητρίου γυναικολόγος στην Αθήνα, η Iωάννα Σάκκουλα σύζυγος του ιδρυτή των εκδόσεων «Σάκκουλα», ο δικηγόρος Φραγκίσκος Ραγκούσης, ο βιομήχανος Δημήτριος Μυλωνάς, η τενίστρια Αγγελική Κανελλοπούλου, ο Αχιλέας Ραξέβσκυ που δραστηριοποιείται στο χώρο του ενδύματος, ο Ιωάννης Βουράκη, ο ζωγράφος Θεόδωρος Μανωλίδης, ο επενδυτής Παναγιώτης Βοϊλης, οι ασχολούμενοι με το κόσμημα Δημήτριος Σαραντόπουλος, Βάλια Σαραντοπούλου και Αλεξανδρος Σαραντόπουλος, ο Κωνσταντίνος Καϊλης πρώην Διοικητής της ΔΕΗ, o επιχειρηματίας Ηλίας Λαλαούνης, o Αλέξης Σκαναβής, συνεκδότης του «Ελεύθερου Τύπου» κ.ά. 

Ανάμεσα στα ονόματα που περιλαμβάνονται στη λίστα υπάρχουν και ονοματεπώνυμα με ειδικό βάρος όπως το «Νίκος Παπανδρέου», το οποίο εμφανίζεται δύο φορές: Πρώτα στην εγγραφή 1580 ως «Papandreou Nikolaos» και κατόπιν στην εγγραφή 2012 ως «Papandreou Nikolaos» με ιδιότητα «Chairman». Στην δε θέση 1263 φιγουράρει ένα άλλο γνωστό όνομα: Samaras Antonios. Πρόκειται άραγε για απλές συνωνυμίες; 
Ο Κώστας Βαξεβάνης σε δηλώσεις του επισήμανε ότι ο έλεγχος των στοιχείων, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μεγάλη μερίδα από αυτούς είναι "φοροκλέφτες".
Ο κ. Βαξεβάνης τόνισε επίσης ότι πρόκειται για 2059 καρτέλες, στις οποίες περιλαμβάνονται 3 πολιτικοί, ο ένας εκ των οποίων έχει πεθάνει, ένας σύμβουλος του Αντώνη Σαμαρά και ο πρώην υπουργός της ΝΔ, Γ. Βουλγαράκης. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι από την ανασκόπηση της λίστας, μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί πως διαμορφώθηκε αυτή η κατάσταση στην Ελλάδα.
Ο κ. Βαξεβάνης ξεκαθαρίζει ότι επειδή τα ονόματα αυτά έχουν ανοίξει ένα λογαριασμό στην HSBC δεν σημαίνει ότι είναι "φοροκλέφτες" και ότι απαραίτητα έχουν εξαπατήσει το κράτος. Απλά διατηρούν ανοιχτό έναν λογαριασμό σε ελβετική τράπεζα.



Ο δημοσιογράφος ξεκαθαρίζει ότι η λίστα είναι πλήρως διασταυρωμένη, αφού τηλεφώνησαν σε ορισμένους από τους εμπλεκόμενους, αρχής γενομένης από τους πλουσιότερους, που δεν θα αρνούνταν την κατοχή μεγάλων χρηματικών ποσών.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, ο έλεγχος αυτών των ονομάτων, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μια μεγάλη μερίδα από αυτούς, έχουν τεράστια ποσά και οι περισσότεροι έχουν φοροδιαφύγει, γιατί ασκούν επαγγέλματα που δεν κόβουν αποδείξεις.
«Όμως δεν μπορούν να υπάρχουν νοικοκυρές με 5 εκατ. Ευρώ, ούτε εφοπλιστές με τεράστια ποσά στο εξωτερικό, γιατί δεν τα φορολογούν στην χώρα μας» είπε χαρακτηριστικά. «Το σκανδαλώδες δεν είναι η ύπαρξη πολιτικών προσώπων στην λίστα,  αλλά ότι είναι φίλοι πολιτικών καλυπτόμενοι, συγγενείς, εκδότες, βιομήχανοι. Αυτό είναι το σκανδαλώδες. Η ύπαρξη πολιτικών προσώπων στην λίστα ήταν μία διαρροή. Τα μεγαλύτερα ποσά τα έχουν διακινήσει εκδότες, με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση ενός από αυτούς, που έβγαλε στο εξωτερικό 380 εκατ. ευρώ» πρόσθεσε ο δημοσιογράφος και εκδότης του HOT DOC.