Το μεγάλο κόλπο με το «Ταμείο» και με τις ιδιωτικοποιήσεις!
Το Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας θα μπορεί χωρίς
έλεγχο να παραχωρεί σε ιδιώτες ΔΕΚΟ, ακίνητα, τον αιγιαλό, αλλά και τα
δικαιώματα του ελληνικού κράτους στις πλουτοπαραγωγικές πηγές!
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Έθνος".
«Παράθυρο» για πώληση εισηγμένων ΔΕΚΟ αντί «πινακίου φακής» ανοίγει η κυβέρνηση με τις υπερεξουσίες που παραχώρησε στο Ταμείο Αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Το Ταμείο -με βάση τις διατάξεις που περιελήφθησαν στο πολυνομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή- μπορεί να παραχωρήσει άμεσα και χωρίς κανέναν έλεγχο ΔΕΚΟ, ακίνητα, γη και γενικά τη δημόσια περιουσία και τα δικαιώματα του κράτους πάνω στις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας.
Η παραχώρηση -και αυτό είναι το σκανδαλώδες- μπορεί να γίνεται μέσω της ανάθεσης σε χρηματιστηριακές εταιρείες, οι οποίες είτε θα αναζητούν αγοραστή για την πώληση μετοχών εισηγμένων στο χρηματιστήριο που ανήκουν στο Δημόσιο, είτε θα... απευθύνονται σε πελάτες τους στους οποίους θα προσφέρουν τις προς πώληση μετοχές στις τρέχουσες τιμές με ή ακόμη και... χωρίς άνοιγμα βιβλίου προσφορών.
Το Ταμείο -με βάση τις διατάξεις που περιελήφθησαν στο πολυνομοσχέδιο το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή- μπορεί να παραχωρήσει άμεσα και χωρίς κανέναν έλεγχο ΔΕΚΟ, ακίνητα, γη και γενικά τη δημόσια περιουσία και τα δικαιώματα του κράτους πάνω στις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας.
Η παραχώρηση -και αυτό είναι το σκανδαλώδες- μπορεί να γίνεται μέσω της ανάθεσης σε χρηματιστηριακές εταιρείες, οι οποίες είτε θα αναζητούν αγοραστή για την πώληση μετοχών εισηγμένων στο χρηματιστήριο που ανήκουν στο Δημόσιο, είτε θα... απευθύνονται σε πελάτες τους στους οποίους θα προσφέρουν τις προς πώληση μετοχές στις τρέχουσες τιμές με ή ακόμη και... χωρίς άνοιγμα βιβλίου προσφορών.
Το Δημόσιο μαζί με την Αγροτική Τράπεζα κατέχει το 71% της ΕΥΔΑΠ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εταιρεία στην Ελλάδα που δραστηριοποιείται στην αγορά του νερού με 2.911 εργαζομένους. |
Οι μεσολαβητές!
Δηλαδή χρηματιστές θα πωλούν σε ιδιώτες εισηγμένες μετοχές δημοσίων επιχειρήσεων στις τρέχουσες τιμές του χρηματιστηρίου χωρίς καν να ακολουθούν τη διαδικασία του βιβλίου προσφορών, κάτι που ανοίγει τον δρόμο για ξεπούλημα των μετοχών εισηγμένων ΔΕΚΟ σε οποιαδήποτε τιμή προσφέρουν οι αγοραστές στις χρηματιστηριακές εταιρείες που θα αναλάβουν διαμεσολαβητικό ρόλο.
Παράλληλα, δεν θα υπάρχει κανένας έλεγχος για τη δράση των χρηματιστηριακών εταιρειών, αφού -όπως προβλέπεται- οι συμβάσεις ανάθεσης του έργου της εξεύρεσης αγοραστών που θα υπογραφούν μεταξύ του Ταμείου Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και των χρηματιστηριακών εταιρειών εξαιρούνται από τον προληπτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου!
Ειδικότερα, με τις διατάξεις που περιελήφθησαν στο πολυνομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών:
*Επιτρέπεται η πώληση μετοχών δημοσίων επιχειρήσεων που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο σε εξευτελιστικές τιμές, χωρίς καν να προηγηθεί η υποβολή προσφορών, προφανώς προς όφελος των όποιων αγοραστών ζητήσουν πρώτοι τις μετοχές! Το ξεπούλημα των εισηγμένων ΔΕΚΟ θα μπορεί να γίνει μέσω χρηματιστηριακών εταιρειών.
*Δίδεται η δυνατότητα στο «Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» να ιδιωτικοποιεί περιουσιακά δικαιώματα του Δημοσίου, πέραν αυτών που έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, το οποίο έχει συμφωνηθεί με την τρόικα με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2011-2015.
*Επιτρέπεται η πώληση μετοχών δημοσίων επιχειρήσεων που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο σε εξευτελιστικές τιμές, χωρίς καν να προηγηθεί η υποβολή προσφορών, προφανώς προς όφελος των όποιων αγοραστών ζητήσουν πρώτοι τις μετοχές! Το ξεπούλημα των εισηγμένων ΔΕΚΟ θα μπορεί να γίνει μέσω χρηματιστηριακών εταιρειών.
*Δίδεται η δυνατότητα στο «Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» να ιδιωτικοποιεί περιουσιακά δικαιώματα του Δημοσίου, πέραν αυτών που έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, το οποίο έχει συμφωνηθεί με την τρόικα με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2011-2015.
Ο επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης, Κώστας Μητρόπουλος. |
Το Ταμείο θα μπορεί, δηλαδή, να ιδιωτικοποιεί ακόμη και τον αιγιαλό, την παραλία, δημόσια κτήματα και λοιπά ακίνητα που διαχειρίζονται οι Κτηματικές Υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών, καθώς και άλλα δημόσια ακίνητα, τα οποία διαχειριζόταν κάποτε η καταργηθείσα πλέον Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
Επιπλέον, το Ταμείο θα μπορεί να πωλεί σε ιδιώτες ακόμη και δικαιώματα του ελληνικού κράτους για την εξόρυξη πετρελαίου, πολύτιμων λίθων, λιγνίτη και άλλων αξιοποιήσιμων ορυκτών που υπάρχουν στο υπέδαφος της χώρας.
Το Ταμείο Αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας θα μπορεί να ιδιωτικοποιεί περιουσιακά στοιχεία και δικαιώματα που ανήκουν σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, όπως νοσοκομεία, πανεπιστήμια και ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και σε δημόσιες επιχειρήσεις, οι οποίες ελέγχονται εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο ή τα ΝΠΔΔ.
Ολα αυτά θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει εάν το Ταμείο που ιδρύθηκε το περασμένο καλοκαίρι είχε παραγάγει έργο. Εάν δηλαδή, εφάρμοζε τις αποφάσεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος για την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ στα χρονοδιαγράμματα που είχαν τεθεί, δεν θα φτάναμε στη σημερινή κατάσταση, που -υπό την πίεση των δανειστών μας- νομοθετούμε το γενικό ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
Πληρώνουμε την αδράνεια...
Αντί αυτών, το Ταμείο τελεί σε κατάσταση... νιρβάνας εδώ και έξι μήνες και αναλώνεται σε κόντρες με τη Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων του υπουργείου Οικονομικών, γεγονός που ανάγκασε την κυβέρνηση μόλις προχθές να την καταργήσει, παραχωρώντας υπερεξουσίες στο Ταμείο Αξιοποίησης, ανοίγοντας τον δρόμο για το άρον άρον ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
Στα τυφλά: Αποκρατικοποιήσεις χωρίς έλεγχο!
Οι χρηματιστηριακές συναλλαγές με τις οποίες θα γίνουν οι πωλήσεις μετοχών εισηγμένων ΔΕΚΟ και κρατικών τραπεζών, οι συμβάσεις που θα υπογραφούν για τον σκοπό αυτό με χρηματιστηριακές εταιρείες, καθώς και οι συμβάσεις που συνάπτονται γενικότερα με όλους τους συμβούλους των αποκρατικοποιήσεων εξαιρούνται από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Και όλα αυτά όταν για οποιαδήποτε κίνηση πώλησης κάποιας κρατικής εισηγμένης, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα περιουσιακά στοιχεία της κάθε εταιρείας, τα θεμελιώδη και κυρίως οι προοπτικές, και όχι η χρηματιστηριακή της αποτίμηση σε μια αγορά η οποία ούτως ή άλλως έχει απαξιωθεί πλήρως.
Για να επικοινωνήσουν το... ανύπαρκτο έργο:
Σκορπάνε λεφτά με το καλημέρα!
Ανάποδα ξεκίνησε τη δράση του το Ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, αφού πριν παράξει οποιοδήποτε έργο στην εξάμηνη λειτουργία του και παρά τις σαφείς κατευθύνσεις για ιδιωτικοποιήσεις που είχε από την κυβέρνηση, έσπευσε να προσλάβει σύμβουλο επικοινωνίας.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησε η διαδικασία με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για Υπηρεσίες Συμβούλου Επικοινωνίας (άραγε για να επικοινωνήσει ποιο έργο;), αναζητώντας εταιρείες ή κοινοπραξίες εταιρειών με διεθνή εμπειρία και κάλυψη, δίνοντας το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 150.000 ευρώ το έτος.
Πρόκειται για ενδεικτικό budget (άρα μπορεί να είναι και μεγαλύτερο), θα είναι χωρίς ΦΠΑ και ήδη άρχισαν τα... όργανα και τα υπονοούμενα πως ο διαγωνισμός πηγαίνει προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Πιο συγκεκριμένα, σε επιστολή του προέδρου της ένωσης διαφημιστικών επιχειρήσεων, αναφέρεται ότι έτσι όπως μεθοδεύτηκε ο διαγωνισμός «χάνεται το όριο του μέτρου», και καλεί το Ταμείο -προκειμένου να προστατευθεί αφενός η αξιοπιστία της διαδικασίας και αφετέρου να επιδειχθεί ο απαιτούμενος σεβασμός στη σοβαρότητα του έργου και του αρμόδιου επαγγελματικού κλάδου- να αναθεωρηθεί το χρονοδιάγραμμα της πρόσκλησης, τόσο για την πρώτη όσο και για τη δεύτερη φάση.
Επειτα από αυτό, δόθηκε παράταση και η δεύτερη φάση του διαγωνισμού στην οποία θα καταρτιζόταν shortlist και θα διεξαγόταν στις 6/1/2012, μεταφέρθηκε για τις 20 του ίδιου μήνα.
Το σίγουρο είναι ότι το κολοσσιαίο έργο της αποκρατικοποίησης, το τόσο σημαντικό για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας έχει ανατεθεί σε χέρια τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχει πείσει ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν σ' αυτό.
Οι χρηματιστηριακές συναλλαγές με τις οποίες θα γίνουν οι πωλήσεις μετοχών εισηγμένων ΔΕΚΟ και κρατικών τραπεζών, οι συμβάσεις που θα υπογραφούν για τον σκοπό αυτό με χρηματιστηριακές εταιρείες, καθώς και οι συμβάσεις που συνάπτονται γενικότερα με όλους τους συμβούλους των αποκρατικοποιήσεων εξαιρούνται από τον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Και όλα αυτά όταν για οποιαδήποτε κίνηση πώλησης κάποιας κρατικής εισηγμένης, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα περιουσιακά στοιχεία της κάθε εταιρείας, τα θεμελιώδη και κυρίως οι προοπτικές, και όχι η χρηματιστηριακή της αποτίμηση σε μια αγορά η οποία ούτως ή άλλως έχει απαξιωθεί πλήρως.
Για να επικοινωνήσουν το... ανύπαρκτο έργο:
Σκορπάνε λεφτά με το καλημέρα!
Ανάποδα ξεκίνησε τη δράση του το Ταμείο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας, αφού πριν παράξει οποιοδήποτε έργο στην εξάμηνη λειτουργία του και παρά τις σαφείς κατευθύνσεις για ιδιωτικοποιήσεις που είχε από την κυβέρνηση, έσπευσε να προσλάβει σύμβουλο επικοινωνίας.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο ξεκίνησε η διαδικασία με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για Υπηρεσίες Συμβούλου Επικοινωνίας (άραγε για να επικοινωνήσει ποιο έργο;), αναζητώντας εταιρείες ή κοινοπραξίες εταιρειών με διεθνή εμπειρία και κάλυψη, δίνοντας το διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 150.000 ευρώ το έτος.
Πρόκειται για ενδεικτικό budget (άρα μπορεί να είναι και μεγαλύτερο), θα είναι χωρίς ΦΠΑ και ήδη άρχισαν τα... όργανα και τα υπονοούμενα πως ο διαγωνισμός πηγαίνει προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Πιο συγκεκριμένα, σε επιστολή του προέδρου της ένωσης διαφημιστικών επιχειρήσεων, αναφέρεται ότι έτσι όπως μεθοδεύτηκε ο διαγωνισμός «χάνεται το όριο του μέτρου», και καλεί το Ταμείο -προκειμένου να προστατευθεί αφενός η αξιοπιστία της διαδικασίας και αφετέρου να επιδειχθεί ο απαιτούμενος σεβασμός στη σοβαρότητα του έργου και του αρμόδιου επαγγελματικού κλάδου- να αναθεωρηθεί το χρονοδιάγραμμα της πρόσκλησης, τόσο για την πρώτη όσο και για τη δεύτερη φάση.
Επειτα από αυτό, δόθηκε παράταση και η δεύτερη φάση του διαγωνισμού στην οποία θα καταρτιζόταν shortlist και θα διεξαγόταν στις 6/1/2012, μεταφέρθηκε για τις 20 του ίδιου μήνα.
Το σίγουρο είναι ότι το κολοσσιαίο έργο της αποκρατικοποίησης, το τόσο σημαντικό για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας έχει ανατεθεί σε χέρια τα οποία μέχρι σήμερα δεν έχει πείσει ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν σ' αυτό.
Ετοιμάζονται να δώσουν κοψοχρονιά την ΕΥΔΑΠ!
Η πραγματική της αξία φτάνει τα 2 δισ.
Μία από τις εταιρείες που περιλαμβάνονται στο φετινό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων είναι και η ΕΥΔΑΠ, για την οποία σχεδιάζεται η πώληση ποσοστού 27,3% και η ανάθεση του management της εταιρείας σε στρατηγικό επενδυτή.
Αν σκεφθούμε ότι η σημερινή κεφαλαιοποίηση της ΕΥΔΑΠ βρίσκεται στα επίπεδα των 337 εκατ. ευρώ, ενώ η πραγματική αξία της εταιρείας εκτιμάται από 1,5 δισ. μέχρι 2 δισ. ευρώ με βάση την αποτίμηση των παγίων, μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε τι θα συμβεί εάν γίνουν μεταβιβάσεις μετοχών μέσω του Χ.Α., ακόμη και αν δοθεί από τον ενδιαφερόμενο επενδυτή ένα υψηλό premium.
Οπως επισημαίνουν παράγοντες του χώρου, θα μιλάμε για «ξεπούλημα» της δημόσιας περιουσίας και απώλεια του ελέγχου σε ζωτικούς, για την οικονομία της χώρας, κλάδους, όπως είναι π.χ. του ηλεκτρισμού και της ύδρευσης.
Εντύπωση προκαλεί στην περίπτωση της ΕΥΔΑΠ ότι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ουδέποτε συζήτησε το θέμα με τη διοίκηση της εταιρείας ύδρευσης, ούτε ζητήθηκε η γνώμη της, ενώ «σε αναμμένα κάρβουνα» βρίσκονται και οι μέτοχοι της εταιρείας (πλην του κράτους).
Μια ματιά στα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας αρκεί για να αντιληφθούμε ότι η πραγματική αξία της είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που εμφανίζεται στο Χρηματιστήριο.
Για παράδειγμα, οι απαιτήσεις της από το Δημόσιο ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ, χωρίς σε αυτές να περιλαμβάνονται οι απαιτήσεις έναντι των δήμων και κυμαίνονται γύρω στα 20 εκατ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, δικαιούται από το Δημόσιο επιχορήγηση 250,41 εκατ. ευρώ για κεφαλαιουχικές δαπάνες της περιόδου 2000-2008 και ακόμη 63,2 εκατ. για τη διετία 2009-2010.
Τέλος, σύμφωνα με τον ιδρυτικό της Νόμο 2744/99, το Δημόσιο, ανέλαβε δέσμευση για την επιχορήγηση της για την κάλυψη του 60% της κεφαλαιακής δαπάνης που θα καταβάλει για τη συντήρηση, ανακαίνιση, βελτίωση ή και την επέκταση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης.
Μόλις 92 εκατ!
Ολα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η πώληση του 27,3% της ΕΥΔΑΠ (μαζί με την ανάθεση του management), με βάση τα σημερινά δεδομένα στο Χ.Α., θα έφερνε έσοδα μόλις... 92 εκατ. ευρώ. Ακόμη και εάν υπάρξει κάποια συμφωνία με στρατηγικό επενδυτή για αγορά των μετοχών με... γενναίο premium (π.χ. της τάξης του 50%), τα συνολικά έσοδα δεν θα ξεπερνούν σε καμία περίπτωση τα 140 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι, το εννεάμηνο του 2011 έκλεισε για την εταιρεία με αύξηση κατά 76% της κερδοφορίας (στα 27.22 εκατ.), από το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ κατά 40% αυξήθηκαν και τα λειτουργικά κέρδη, καθώς διαμορφώθηκαν στα 67,41 εκατ. ευρώ. Και όλα αυτά παρά τη μικρή κάμψη των πωλήσεων σε ποσοστό 5,8%.
Ελληνική πατέντα...
Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν μπει ιδιώτες στον τομέα της ύδρευσης, αυτό έχει γίνει με συμβάσεις εκμετάλλευσης (και όχι ιδιοκτησίας) για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με την υποχρέωση των εταιρειών να κάνουν τα αναγκαία έργα στο δίκτυο.
Σε διεθνές επίπεδο υπάρχουν 10 μεγάλες εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες ύδατος και αποχέτευσης σε περισσότερες από 150 χώρες. Οι μεγαλύτερες εξ αυτών είναι οι «Suez RWE», «Veolia» (πρώην Vivendi), «Saur», Agbar, καθώς και οι βρετανικές «Thames Water» και «Wessex Water».
Αν σκεφθούμε ότι η σημερινή κεφαλαιοποίηση της ΕΥΔΑΠ βρίσκεται στα επίπεδα των 337 εκατ. ευρώ, ενώ η πραγματική αξία της εταιρείας εκτιμάται από 1,5 δισ. μέχρι 2 δισ. ευρώ με βάση την αποτίμηση των παγίων, μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε τι θα συμβεί εάν γίνουν μεταβιβάσεις μετοχών μέσω του Χ.Α., ακόμη και αν δοθεί από τον ενδιαφερόμενο επενδυτή ένα υψηλό premium.
Οπως επισημαίνουν παράγοντες του χώρου, θα μιλάμε για «ξεπούλημα» της δημόσιας περιουσίας και απώλεια του ελέγχου σε ζωτικούς, για την οικονομία της χώρας, κλάδους, όπως είναι π.χ. του ηλεκτρισμού και της ύδρευσης.
Εντύπωση προκαλεί στην περίπτωση της ΕΥΔΑΠ ότι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης ουδέποτε συζήτησε το θέμα με τη διοίκηση της εταιρείας ύδρευσης, ούτε ζητήθηκε η γνώμη της, ενώ «σε αναμμένα κάρβουνα» βρίσκονται και οι μέτοχοι της εταιρείας (πλην του κράτους).
Μια ματιά στα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας αρκεί για να αντιληφθούμε ότι η πραγματική αξία της είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που εμφανίζεται στο Χρηματιστήριο.
Για παράδειγμα, οι απαιτήσεις της από το Δημόσιο ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ, χωρίς σε αυτές να περιλαμβάνονται οι απαιτήσεις έναντι των δήμων και κυμαίνονται γύρω στα 20 εκατ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, δικαιούται από το Δημόσιο επιχορήγηση 250,41 εκατ. ευρώ για κεφαλαιουχικές δαπάνες της περιόδου 2000-2008 και ακόμη 63,2 εκατ. για τη διετία 2009-2010.
Τέλος, σύμφωνα με τον ιδρυτικό της Νόμο 2744/99, το Δημόσιο, ανέλαβε δέσμευση για την επιχορήγηση της για την κάλυψη του 60% της κεφαλαιακής δαπάνης που θα καταβάλει για τη συντήρηση, ανακαίνιση, βελτίωση ή και την επέκταση του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης.
Μόλις 92 εκατ!
Ολα τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η πώληση του 27,3% της ΕΥΔΑΠ (μαζί με την ανάθεση του management), με βάση τα σημερινά δεδομένα στο Χ.Α., θα έφερνε έσοδα μόλις... 92 εκατ. ευρώ. Ακόμη και εάν υπάρξει κάποια συμφωνία με στρατηγικό επενδυτή για αγορά των μετοχών με... γενναίο premium (π.χ. της τάξης του 50%), τα συνολικά έσοδα δεν θα ξεπερνούν σε καμία περίπτωση τα 140 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι, το εννεάμηνο του 2011 έκλεισε για την εταιρεία με αύξηση κατά 76% της κερδοφορίας (στα 27.22 εκατ.), από το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ κατά 40% αυξήθηκαν και τα λειτουργικά κέρδη, καθώς διαμορφώθηκαν στα 67,41 εκατ. ευρώ. Και όλα αυτά παρά τη μικρή κάμψη των πωλήσεων σε ποσοστό 5,8%.
Ελληνική πατέντα...
Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν μπει ιδιώτες στον τομέα της ύδρευσης, αυτό έχει γίνει με συμβάσεις εκμετάλλευσης (και όχι ιδιοκτησίας) για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, με την υποχρέωση των εταιρειών να κάνουν τα αναγκαία έργα στο δίκτυο.
Σε διεθνές επίπεδο υπάρχουν 10 μεγάλες εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες ύδατος και αποχέτευσης σε περισσότερες από 150 χώρες. Οι μεγαλύτερες εξ αυτών είναι οι «Suez RWE», «Veolia» (πρώην Vivendi), «Saur», Agbar, καθώς και οι βρετανικές «Thames Water» και «Wessex Water».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου