Την κυβέρνηση να παραδεχτεί πως η εκτροπή του Αχελώου αποτελεί αναπτυξιακό φάντασμα μιας εποχής που πρέπει να περάσει ανεπιστρεπτί και να προχωρήσει στην ακύρωση των έργων καλούν πέντε περιβαλλοντικές οργανώσεις και πάλι, όπως τα... τελευταία 18 χρόνια. Οι οργανώσεις WWF Ελλάς, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, Ορνιθολογική Εταιρεία και Δίκτυο Μεσόγειος SOS με κοινή ανακοίνωση επισημαίνουν: "Προεκλογική περίοδος και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) ξυπνάει μνήμες υπανάπτυξης, οικονομικής σπατάλης και περιβαλλοντικής εξάντλησης. Με αίτηση που κατέθεσε στο Συμβούλιο της Επικρατείας το ΥΠΟΜΕΔΙ, ζητεί μερική ανάκληση της αναστολής των έργων εκτροπής του Αχελώου, με το αμφίβολης τεκμηρίωσης σκεπτικό πως η σήραγγα εκτροπής του Αχελώου απειλείται τώρα με σοβαρές ζημιές. Παρά το ότι εκκρεμεί απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το υπουργείο ζητεί να επιτραπεί η συνέχιση έργων ύψους τουλάχιστον 65 εκατ. για την επένδυση της σήραγγας εκτροπής".
Οι οργανώσεις εστιάζουν στο κόστος του παράλογου έργου: "Ζημίωσε ήδη τη χώρα με πλέον των 3 δισ. ευρώ. Σήμερα οι οικονομικές συνέπειες είναι πολύ χειρότερες: το κάθε ευρώ που σπαταλάται στην εκτροπή του Αχελώου, δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αρνήθηκε εξ αρχής να συγχρηματοδοτήσει το έργο, στερεί εργασία από πολλαπλά περισσότερους Έλληνες πολίτες. Δηλαδή, στην ήδη υπάρχουσα ζημία των 3 δισ. ευρώ περίπου, σχεδιάζεται η προσθήκη δαπάνης 850 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τις προ μηνός δηλώσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων. Όλα αυτά στις πλάτες του Έλληνα φορολογούμενου σε μια εποχή μεγάλης και παρατεταμένης οικονομικής κρίσης".
Ταυτόχρονα υπογραμμίζουν ότι ο μόνος λόγος για τις απειλές που επικαλείται η έκθεση, την οποία ανέθεσε το ΥΠΟΜΕΔΙ σε ομάδα ξένων και Ελλήνων εμπειρογνωμόνων, είναι η εξαρχής μελετητική ανωριμότητά τους και η βιασύνη όλων των κυβερνήσεων να προχωρήσουν τα έργα πριν ξεκαθαρίσει νομικά η υπόθεση.
Υπενθυμίζουν ακόμη ότι εδώ και 18 χρόνια τα έργα εκτροπής του Αχελώου έχουν ακυρωθεί πέντε φορές από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Από το 2006 εκκρεμεί η έκτη αίτηση ακύρωσης κατά νομικής διάταξης που παρακάμπτει τις αποφάσεις του ΣτΕ και εγκρίνει το έργο «διά της πλαγίας οδού».
Το 2009, το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο παρέπεμψε το θέμα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ), καθώς προκύπτουν εξαιρετικά σοβαρά ζητήματα εφαρμογής της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Ε.Ε. Εν αναμονή της απόφασης του ΔΕΕ, οι πέντε περιβαλλοντικές οργανώσεις κατέθεσαν στο ΣτΕ αίτηση αναστολής των έργων ώστε να μη δημιουργηθούν καταστροφικά τετελεσμένα πριν κριθεί δικαστικά η υπόθεση. Με την 141/2010 απόφασή της, η Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ αποφάσισε την αναστολή των έργων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου