22/9/09

Κανόνια στην Αγορά...


Λουκέτα στον ασφαλιστικό κλάδο:

Ανακλήθηκαν οι άδειες λειτουργίας των εταιρειών Ασπίς Πρόνοια ΑΕΑΖ, Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ, General Union ΑΕΓΑ, General Union ΑΕΑΖ και Σκούρτης ΑΕΓΑ- Στον αέρα 840.000 ασφαλισμένοι- Στον δρόμο 6.000 εργαζόμενοι.

THN ανάκληση της άδειας λειτουργίας, την εκκαθάριση και τη σφράγιση των γραφείων σε όλη την Ελλάδα των εταιριών Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ, Ασπίς Πρόνοια, Γενική Eνωση ΑΕΕΓΑ (General Union), Γενική Πίστη ΑΕΕΓΑ (General Trust) και Γ.Η. Σκούρτης ΑΕΕΓΑ, αποφάσισε χθες η Επιτροπή Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Η απαγόρευση λειτουργίας αποφασίσθηκε μετά την αδυναμία των εν λόγω εταιριών να καλύψουν τα ελάχιστα περιθώρια φερεγγυότητας και να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους έναντι των ασφαλισμένων τους αλλά και των περίπου 700 εργαζομένων τους που ωθούνται στην ανεργία.
Η απόφαση αυτή δημιούργησε, όπως ήταν φυσικό, έντονη αναστάτωση και προβληματισμό τόσο στους εργαζόμενους των συγκεκριμένων ασφαλιστικών εταιριών όσο και στο σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, την ίδια στιγμή που περισσότεροι από 1 εκατ. ασφαλισμένοι βρίσκονται πλέον στον αέρα και αναζητούν νέους ασφαλιστικούς ομίλους για να μεταφέρουν τα συμβόλαιά τους.
Σε σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται, ότι η ΕΠΕΙΑ από μακρού χρόνου εξάντλησε όλα τα περιθώρια επίλυσης του προβλήματος δίνοντας επανειλημμένα την ευκαιρία να καλυφθούν τα απαραίτητα περιθώρια φερεγγυότητας. Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι αντί να κατατεθούν τα οφειλόμενα ποσά στους συγκεκριμένους λογαριασμούς, στις 16 και στις 18 Σεπτεμβρίου 2009 εμφανίστηκε στην ΕΠΕΙΑ ο κ. Παύλος Ψωμιάδης (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΣΠΙΣ ΠΡΟΝΟΙΑ) και προς κάλυψη των απαιτούμενων ποσών των τεσσάρων πρώτων εκ των προαναφερόμενων εταιριών κατέθεσε εγγυητική επιστολή ύψους 550 εκατ. ευρώ της τράπεζας HSBC, η οποία μετά από έλεγχο της Τραπέζης της Ελλάδος αποδείχθηκε ότι δεν είναι γνήσια, καθώς για τη λήψη της χρησιμοποιήθηκαν περιουσιακά στοιχεία υπερτιμημένα κατά 7.500%. Το γεγονός αυτό γνωστοποίησε η ΤτΕ με σχετικό έγγραφό της υποδεικνύοντας ταυτόχρονα και την άμεση ενημέρωση των εισαγγελικών αρχών, ενημέρωση στην οποία η ΕΠΕΙΑ έχει ήδη προβεί από 18/9/09. Μάλιστα, όπως σχολίαζαν χθες πολιτικοί παράγοντες, για την εποπτική Αρχή το... «κερασάκι στην τούρτα» ήταν αυτή η μη γνήσια εγγυητική επιστολή που καθόρισε τελικώς τις εξελίξεις.Αλλά από την έρευνα βγήκαν και άλλοι «λαγοί», καθώς η ΕΠΕΙΑ έστειλε στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών και στον γενικό εισαγγελέα της Κυπριακής Δημοκρατίας τα στοιχεία που προέκυψαν από τον έλεγχο και αφορούν «πιθανή τέλεση αξιόποινων πράξεων».
Οπως αναφέρεται στην απόφαση της επιτροπής, η δήλωση προς την Αρχή «της ασφαλιστικής εταιρείας με την επωνυμία Commercial Value AAE, εταιρείας συνδεδεμένης με την Ασπίς ΑΕΑΖ, σχετικά με την αγοραία αξία ακινήτων, οι οποίες διασταυρούμενες με τα αντίστοιχα στοιχεία για την αγοραία τους αξία από το Κτηματολόγιο Κύπρου εμφανίζουν υπερτίμηση των ακινήτων αυτών σε ποσοστό 7.500%».
Το τελευταίο διάστημα αρκετές φορές είχε διαπιστωθεί το φαινόμενο ασφαλισμένοι της Ασπίδας να λαμβάνουν επιταγές από την εταιρεία και αυτές να μην έχουν αντίκρισμα στην τράπεζα, με αποτέλεσμα να σφραγίζονται και έτσι χθες η αγορά δήλωνε ικανοποιημένη από την απόφαση και στελέχη του χώρου σημείωναν ότι «παρά το γεγονός ότι δημιουργείται μια πολύ δύσκολη κατάσταση στην αγορά, εν τούτοις η κατάσταση αυτή είναι προτιμότερη από τη μη επίλυση του προβλήματος».Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η χθεσινή απόφαση της ΕΠΕΙΑ για περίπου 800 εργαζομένους - χωρίς να υπολογιστούν σε αυτόν τον αριθμό τα δίκτυα των εταιρειών - σημαίνει ότι περιμένουν πλέον να απορροφηθούν από άλλες εταιρείες του χώρου, 840.000 οχήματα έχασαν την ασφαλιστική τους κάλυψη και για έναν μήνα θα καλύπτονται οι ανάγκες τους από το Επικουρικό Κεφάλαιο, ενώ έχουν βγει τα... μαχαίρια μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών για το ποιος θα είναι ο ανάδοχος του χαρτοφυλακίου των ασφαλιστηρίων ζωής υγείας ύψους 250.000 συμβολαίων και επενδυτικών προϊόντων των εταιρειών που έκλεισαν.Η εξέλιξη με τις ασφαλιστικές εταιρείες του ομίλου Ψωμιάδη προκαλούν, όπως είναι λογικό, εύλογα ερωτηματικά για την τύχη που μπορεί να έχει η «Ασπίς Μπανκ», τράπεζα συμφερόντων του ίδιου επιχειρηματία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν επηρεάζεται άμεσα μια και διαθέτει δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας άνω του 8% και ικανοποιητικό δείκτη ρευστότητας, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να προδικάσει τι θα γίνει από εδώ και πέρα. Τον δρόμο για ανακατατάξεις στη μετοχική σύνθεση της Αspis Βank που ενδεχομένως θα μπορούσαν να αποτελέσουν έναυσμα και για ντόμινο εξελίξεων στον τραπεζικό χάρτη σηματοδοτεί η ανάκληση της άδειας λειτουργίας της ασφαλιστικής εταιρείας Ασπίς Πρόνοια. Η τράπεζα, όπως διαβεβαιώνουν αρμόδια στελέχη της Τραπέζης της Ελλάδος, δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα τόσο σε επίπεδο ρευστότητας όσο και σε επίπεδο κεφαλαιακής επάρκειας αλλά μετά τις δραματικές εξελίξεις για τον βασικό της μέτοχο ανοίγει ο δρόμος για την έλευση στρατηγικού εταίρου. Η ασφαλιστική εταιρεία Ασπίς Πρόνοια ΑΕΓΑ μετέχει με ποσοστό 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας, το διοικητικό συμβούλιο της οποίας αποφασίζει σήμερα- κατόπιν προτροπής της Τραπέζης της Ελλάδος- αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 120 εκατ. ευρώ. Μετά την ανάκληση της αδείας της, η ασφαλιστική δεν θα μπορέσει να μετάσχει στην αύξηση, με το ποσό των περίπου 80 εκατ. ευρώ που της αναλογούν για τη διατήρηση του ποσοστού της, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο σε μετοχική αναδιάρθρωση. Πληροφορίες αναφέρουν άλλωστε ότι υψηλόβαθμα στελέχη της τράπεζας βρίσκονταν την περασμένη εβδομάδα στο Λονδίνο στο πλαίσιο διερευνητικών επαφών προς την κατεύθυνση εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή, ενώ ουδείς μπορεί να αποκλείσει ενδεχόμενο ενδιαφέρον και από εγχώριο πιστωτικό ίδρυμα.

"Βούλιαξε" στα χρέη η G.A. Ferries του κ. Γερ. Αγούδημου:
Σε εξέλιξη διαδικασία κατάσχεσης για τα οκτώ πλοία του Αγούδημου. Πετάει στο δρόμο πληρώματα και ναυτιλιακούς υπαλλήλους. Μετέωροι μένουν όχι μόνο εκατοντάδες εργαζόμενοι, αλλά και χιλιάδες νησιώτες.
Στο έλεος της τύχης τους είναι πάνω από 200 ναυτεργάτες που αποτελούν τα πληρώματα των πλοίων του εφοπλιστή Αγούδημου, αλλά και οι υπάλληλοι της ναυτιλιακής εταιρείας του, της «GA FERRIES». Οπως γνωστοποιήθηκε χτες, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία συντηρητικής και αναγκαστικής κατάσχεσης σε βάρος και των οκτώ πλοίων της εταιρείας του. Τα πλοία που κατασχέθηκαν είναι αναλυτικά τα εξής:
1. «Μαρίνα»: Κατάσχεση από τη ΣΑΝΚΟ για 85.000 ευρώ. Από τον ΟΛΠ για 115.177 ευρώ. Από τη Mamidoil - Jet Oil για 46.538 ευρώ.
2. «Ανθή - Μαρίνα». Κατάσχεση από τη ΣΑΝΚΟ. Η γαλλική τράπεζα Natixis κατέσχεσε για 15.150.554 ευρώ. Ο ΟΛΠ για 285.957 ευρώ.
3. «Μιλένα»: Κατάσχεση από τη ΣΑΝΚΟ για 60.000 ευρώ. Από τον ΟΛΠ για 78.200 ευρώ.
4. «Jet Ferry»: Ο ΟΛΠ κατέσχεσε για 98.240 ευρώ. Η Natixis για ποσό 1.481.153 ευρώ.
5. «Ροδάνθη»: Κατασχέθηκε από τον ΟΛΠ για 65.094 ευρώ. Η Mamidoil - Jetoil για 59.191 ευρώ. Από την ΕΚΟ 626.492 ευρώ.
6. «Δημητρούλα». Κατασχέθηκε από τον ΟΛΠ για 112.510 ευρώ.
7. «Ρομίλντα». Κατασχέθηκε από τον ΟΛΠ για 78.464 ευρώ.
8. «Νταλιάνα»: Κατασχέθηκε από την ΕΚΟ στις 19 Σεπτεμβρίου 2009.
Την ίδια ώρα ο εφοπλιστής έχει εγκαταλείψει τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων απλήρωτους, ενώ την ίδια κατάσταση έχει επιβάλει και στους ναυτιλιακούς υπαλλήλους της εταιρείας του. Θύματα του εφοπλιστή είναι και οι κάτοικοι των νησιών που προσέγγιζαν τα πλοία του, όπως η Ικαρία, οι Φούρνοι και η Σάμος. Ειδικά το νησί Φούρνοι είναι χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση εδώ και δύο βδομάδες, δηλαδή από την ημέρα που έδεσε το πλοίο «ΜΑΡΙΝΑ» του Αγούδημου και όπως φαίνεται ο εφιάλτης της απομόνωσης, που βιώνουν οι κάτοικοι των νησιών αυτών, θα συνεχιστεί.
Η εταιρία είναι θύμα των χειρισμών που έγιναν μέχρι τώρα με τις άγονες γραμμές, της οικονομικής κρίσης που πολλαπλασίασε τα οικονομικά προβλήματα και στο χώρο της ναυτιλίας, αλλά και της αβεβαιότητας που γεννούν οι πολιτικές εξελίξεις και δεν επέτρεψαν να δοθεί έστω και την τελευταία στιγμή κάποια λύση στο πρόβλημα της G.A. Ferries και του κ. Γερ. Αγούδημου που χρονίζει.
Αποτέλεσμα ήταν προμηθεύτριες να ξεκινήσουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τη διαδικασία της κατάσχεσης των πλοίων της. Συγκεκριμένα, οι εταιρίες ΕΚΟ, Mamidoil, Sanco, αλλά και ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά φέρονται να έχουν προχωρήσει από χθες τη διαδικασία της κατάσχεσης των επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων Ροδάνθη, Μαρίνα, Ανθή - Μαρίνα, Ρομίλντα και Δημητρούλα.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι παραπάνω εταιρίες ήδη από τις αρχές Ιουλίου ήταν έτοιμες να προχωρήσουν στην κατάσχεση, αλλά επήλθε συμφωνία με την διαχειρίστρια εταιρία G.A. Ferries για την ρύθμιση των χρεών της, μια ρύθμιση που ως φαίνεται η εταιρία του κ. Αγούδημου δεν κατάφερε να παρακολουθήσει.
Τα προβλήματα για την G.A. Ferries είχαν ξεκινήσει πολύ νωρίτερα όταν η γαλλική τράπεζα Natixis είχε ξεκινήσει στις αρχές Ιουλίου της διαδικασία της κατάσχεσης του καταμαράν Jet Ferry με τιμή εκκίνησης στα έξιεκατομμύρια δολάρια, όπως είχε ορίσει τότε το Πρωτοδικείο Πειραιά. Παράλληλη διαδικασία κατάσχεσης είχε ξεκινήσει την ίδια περίοδο από άλλη ναυπηγική εταιρία κατά του πλοίου Ανθή - Μαρίνα.
Ο εφοπλιστής Αγούδημος αφού «έστυψε» πληρώματα και πλοία και έβαλε στην τσέπη, μόνο από τη φετινή τουριστική περίοδο, όπως υπολογίζεται, 10 με 15 εκατομμύρια ευρώ, χώρια τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ επιδοτήσεις με τα οποία τον μπούκωσαν οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, τώρα «ποιεί την νήσσαν», ενώ πληροφορίες τον θέλουν να ...αναπτύσσει και άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Οι εξελίξεις με την εταιρεία του εν λόγω εφοπλιστή είναι χαρακτηριστικό δείγμα του πόσο ακριβά στοιχίζει στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα η πολιτική της ανταγωνιστικότητας και της ελεύθερης αγοράς, που είναι ταγμένη στην προστασία της κερδοφορίας των εφοπλιστών, συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου. Είναι επίσης ανησυχητικό ότι όλα αυτά διαδραματίζονται εν μέσω προεκλογικής περιόδου, γεγονός που σηματοδοτεί τι περιμένει ναυτεργάτες και νησιώτες την επομένη των εκλογών.
Πιο συγκεκριμένα, ο εφοπλιστής οφείλει συνολικά για 7 πλοία του, σε εταιρείες πετρελαιοειδών, τον ΟΛΠ, τράπεζες και ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, συνολικά 18 εκατομμύρια ευρώ. Ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστές οι οφειλές του πλοίου «Νταλιάνα» για το οποίο η αναγκαστική κατάσχεση ξεκίνησε την περασμένη Παρασκευή. Σε αυτά τα ποσά δε συμπεριλαμβάνονται οι οφειλές του προς το ΝΑΤ, οι οποίες είναι άγνωστο αν θα εισπραχτούν. Να σημειωθεί ότι με ευθύνη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Αν. Παπαληγούρα και του προέδρου του ΝΑΤ, παραβιάστηκε πριν δύο βδομάδες απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου για απαγόρευση της ελευθεροπλοΐας των πλοίων του εφοπλιστή και έγινε για τις οφειλές του ευνοϊκή ρύθμιση.
Ενα βήμα πριν από την πτώχευση τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Εντονες πιέσεις προς την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου ασκεί η ΤhyssenΚrupp, ο γερμανικός όμιλος που είναι ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Οι Γερμανοί χθες κατήγγειλαν τη σύμβαση που έχουν με το υπουργείο Αμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό για την κατασκευή τριών υποβρυχίων, προσπαθώντας να εκμαιεύσουν με κάθε τρόπο την παραλαβή από το ΠΝ ενός τέταρτου υποβρυχίου, του «Παπανικολής», το οποίο έχει ήδη κατασκευαστεί στα ναυπηγεία του Κιέλου.
Το ΠΝ δεν το παραλαμβάνει επικαλούμενο μεγάλα τεχνικά προβλήματα (πρόκειται για το υποβρύχιο που γέρνει). Χθες ο διευθύνων σύμβουλος του Σκαραμαγκά κ. Ιτο (γερμανοιάπων την καταγωγή!) κάλεσε τους συνδικαλιστές του σωματείου «Τρίαινα» και τους επιβεβαίωσε την καταγγελία της σύμβασης για τα υποβρύχια «Ματρόζος», «Πιπίνος» και «Κατσώνης», προσθέτοντας ότι θα υπάρξουν δραματικές εξελίξεις μετά τις εκλογές αν δεν βρεθεί συνολική λύση με την ελληνική κυβέρνηση. «Πρόκειται για καθαρό εκβιασμό ...» έλεγαν χθες οι συνδικαλιστές του ναυπηγείου. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά απασχολούν σήμερα 1.300 εργαζομένους, ενώ άλλοι 1.500 εργαζόμενοι «κινούνται» γύρω από τα ναυπηγεία μέσω εργολάβων.
Μάλιστα νωρίς το απόγευμα είχε διοχετευθεί η πληροφορία ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα κάνουν αίτηση πτώχευσης, αλλά αποδείχθηκε ότι επρόκειτο περί διαρροής, ώστε εν συνεχεία να έλθει πιο... μαλακά η καταγγελία της σύμβασης για τα υποβρύχια. Η κίνηση αυτή επανέφερε στην επιφάνεια τη δραματική συρρίκνωση των δραστηριοτήτων στα ελληνικά ναυπηγεία και τη σχεδόν βέβαιη απώλεια θέσεων εργασίας, αφού το ελληνικό Δημόσιο, που είναι ο βασικός τροφοδότης τους με έργα του Πολεμικού Ναυτικού, δεν προχωρεί για οικονομικούς λόγους σε ναυπήγηση ή επισκευή πολεμικών πλοίων.
Το πρόγραμμα των φρεγατών, στο οποίο ήλπιζαν τα μέγιστα οι Γερμανοί, καρκινοβατεί και οι πρόσφατες αποφάσεις των Βρυξελλών καλούν τον Σκαραμαγκά (δηλαδή τους Γερμανούς) να επιστρέψουν περί τα 230 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο (πάνω από 400 εκατ. ευρώ, αν συνυπολογιστούν και τόκοι!) ως παράνομες ενισχύσεις παλαιοτέρων περιόδων, τα οποία η ΤhyssenΚrupp δεν αναγνωρίζει, αφού δεν έγιναν επί των ημερών της, και δεν επιθυμεί να καταβάλει. Οσο δεν επιλύεται αυτό το βασικό πακέτο προβλημάτων (και γερμανικών αιτημάτων) τόσο η γερμανική πλευρά θα πιέζει και ενδεχομένως θα εκβιάζει, πολλώ δε μάλλον που στην Αθήνα ετοιμάζεται να αναλάβει νέα κυβέρνηση σε δύο εβδομάδες.
Οπως τονίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων κ. Β. Καρακίτσιος, πολλές φορές οι εργαζόμενοι του Σωματείου «Τρίαινα» έκαναν στάση εργασίας και αλλεπάλληλες παραστάσεις σε εργοδοσία, ΓΣΕΕ και κυβέρνηση ζητώντας λύσεις αλλά δεν εισακούστηκαν. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο απλήρωτοι παρέμειναν επί δίμηνο οι εργαζόμενοι στην εταιρεία που αποσχίστηκε από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και κατασκευάζει τροχαίο υλικό και ειδικά τους συρμούς του ΟΣΕ. Οι περίπου 170 εργαζόμενοι είχαν πληροφορηθεί ότι η ελβετική εταιρεία που είναι ιδιοκτήτρια της Εταιρείας Τροχαίου Υλικού Ελλάδος ΑΕ ετοιμάζεται να κηρύξει πτώχευση αφήνοντας άνεργους τους (υπο)απασχολουμένους εκεί, οι οποίοι προέρχονται άπαντες από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Τον Οκτώβριο του 2007 η ιδιοκτήτρια του Σκαραμαγκά, ΤhyssenΚrupp Μarine Systems, είχε πουλήσει στην ελβετική εταιρεία συμμετοχών Dr. Μeyer Βeteiligungen την Εταιρεία Τροχαίου Υλικού Ελλάδος ΑΕ, θυγατρική ως τότε των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που ασχολείται αποκλειστικά με την κατασκευή τροχαίου υλικού και ειδικά με τους συρμούς του ΟΣΕ.
Ξεπέρασαν τα 2 δισ. ευρώ οι ακάλυπτες επιταγές σε 8 μήνες.
Μακραίνουν οι λίστες της «Τειρεσίας ΑΕ». Στα 11,5 εκατ. ευρώ τα καθημερινά «φέσια».
Την ώρα που η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ διασταυρώνουν τα «ξίφη» τους για την οικονομική κρίση, η αγορά αναζητά επειγόντως ρευστό. Οι ακάλυπτες επιταγές έχουν τριπλασιαστεί μέσα στο α΄ οκτάμηνο του 2009, φθάνοντας τα 2 δισ. 164 εκατομμύρια ευρώ. Πέρσι την ίδια περίοδο ήταν μόλις 715 εκατομμύρια ευρώ, με την έκρηξη των ακάλυπτων επιταγών να φθάνει το 203% και όπως λένε οι επαγγελματίες, οι τράπεζες τους κλείνουν τις πόρτες.
Κάθε μέρα «σκάνε» στα χέρια των επαγγελματιών ακάλυπτες επιταγές, που ξεπερνούν σε αξία τα 10,8 εκατομμύρια ευρώ και τα δύσκολα έρχονται, λένε οι επαγγελματίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία για το 8μηνο Γενάρης - Αύγουστος 2009 που συλλέγονται από την «Τειρεσίας» (θυγατρική εταιρεία των τραπεζών):
Ακάλυπτες επιταγές: Η αξία τους φτάνει σε 2,16 δισ. ευρώ από 714 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο περσινό διάστημα, δηλαδή σχεδόν διπλάσια (+97%). Μέσα στον Αύγουστο έσκασαν επιταγές αξίας 219,4 εκατ. ευρώ, έναντι ποσών 296,5 εκατ. ευρώ για τον αμέσως προηγούμενο μήνα (Ιούλης 2009) και 338,4 εκατ. ευρώ τον Ιούνη. Στο 8μηνο ο αριθμός τεμαχίων φτάνει σε 219.400 (από 67.126 πέρσι) με αύξηση πάνω από 226%.
Απλήρωτες συναλλαγματικές: Η αξία τους (8μηνο) φτάνει σε 159,6 εκατ. ευρώ (από 111,57 εκατ. ευρώ) με αύξηση 43% και σε αριθμό τεμαχίων στις 97.577 (από 78.694) με αύξηση 24%.
Τα κάθε είδους «φέσια» (επιταγές και συναλλαγματικές) διαμορφώνονται σε 2,32 δισ. ευρώ.
Στο πλαίσιο της κρίσης τα κατάστιχα της «Τειρεσίας ΑΕ» μακραίνουν καθημερινά με νέα ονόματα επαγγελματιών που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις νόρμες του συστήματος. Ακόμη και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από την πλευρά των τραπεζιτών τα τραπεζικά δάνεια που βγαίνουν στο «κόκκινο» (με καθυστέρηση από τρεις μήνες και πάνω) θα φτάσουν στο 10% της συνολικής μάζας του δανεισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: